Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατζίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

30 Οκτ 2016

"Ένα σκουλήκι την ημέρα": φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης, ακολουθούν φύλλα εργασίας για το παραμύθι της Sarah Yang "Ένα σκουληκάκι την ημέρα" (δείτε το βίντεο και τη μετάφραση του παραμυθιού εδώ).

Για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, βρείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες αναρτήσεις.

"An earthworm a day....ένα σκουλήκι την ημέρα"
(φύλλα εργασίας και αναδιήγησης του παραμυθιού)








"Ένα σκουληκάκι την ημέρα...": διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου), προτείνεται στη συνέχεια ένα εξαιρετικό παραμύθι της Sarah Yang, που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί σε μορφή βίντεο. Επειδή το βίντεο δεν έχει ενεργοποιημένη τη λειτουργία "transcript", σας παραθέτω στη συνέχεια τη μετάφραση. Τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν το βίντεο χωρίς ήχο και ο/η εκπαιδευτικός να διαβάζει το παραμύθι.



Εναλλακτικά, μπορεί πρώτα να διαβαστεί το παραμύθι και στη συνέχεια να προβληθεί το βίντεο.




Επειδή έχω παρατηρήσει (χωρίς να καταλαβαίνω τον λόγο) πως όταν προτείνω ένα βίντεο μέσω της σελίδας, ύστερα από λίγο "κατεβαίνει", σας παρακαλώ, αν συμβεί κάτι τέτοιο ενημερώστε με, για να το ανεβάσω στο κανάλι youtube του δικού μου λογαριασμού (το έχω ήδη αποθηκευμένο σε μορφή αρχείου mp4).

Για την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης βρείτε τις υπόλοιπες 16 αναρτήσεις του ιστολογίου στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9C%CE%99%CE%95%CE%A5%CE%A3%CE%97-%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91


Βρείτε φύλλα εργασίας και υποστηρικτικό υλικό για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στον σύνδεσμο:



Το παραμύθι της Sarah Yang μεταφρασμένο:
Την άνοιξη που τα λουλούδια ανθίζουν, τρεις μικροί τυφλοπόντικες έφυγαν από το σπίτι της μητέρας τους για να ζήσουν μόνοι τους για πρώτη φορά.
-Θυμηθείτε να κάνετε οικονομία ένα σκουλήκι την ημέρα, φώναξε η μαμά τυφλοποντικίνα και τους αποχαιρέτησε.
-Εντάξει, είπε ο μικρότερος τυφλοπόντικας.
-Με τίποτα!, είπε ο μεγαλύτερος και δυνατότερος τυφλοπόντικας. Έχω αρκετή δύναμη και μπορώ να μαζεύω σκουλήκια για όλο τον χρόνο, δεν χρειάζεται να κάνω οικονομία!, καυχήθηκε.
-Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δε σχολίασε τίποτα, επειδή σκεφτόταν πόσο νόστιμα θα ήταν τα σκουλήκια που επρόκειτο να φάει...
Αφήνοντας την ημέρα τους πίσω, οι τρεις τυφλοπόντικες διέσχισαν μια πεδιάδα λουλουδιών μέχρι που βρήκαν ένα σημείο με μαλακό χώμα στο γρασίδι.
-Ας κάνουμε αυτό το μέρος το καινούριο μας σπίτι!, είπε ο μεγαλύτερος. Οι άλλοι δύο συμφώνησαν και άρχισαν να σκάβουν το χώμα με τις πατούσες τους. Ο μικρότερος, που ήταν και ο πιο αδύναμος, έσκαψε μια μικρή τρύπα κοντά στην επιφάνεια, ο μεσαίος έσκαψε μια βαθύτερη και μεγαλύτερη, ενώ ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας, ο πιο δυνατός, έσκαψε την πιο βαθιά τρύπα και έφτιαξε εκεί το σπίτι του. Το λαγούμι τους ήταν το μεγαλύτερο από τα τρία.
Το καλοκαίρι, οι τρεις τυφλοπόντικες έσκαβαν το χώμα ψάχνοντας και πιάνοντας σκουλήκια. Ο μεγαλύτερος είχε πολλή δύναμη και πάντα έπιανε τα περισσότερα, έτρωγε κάθε σκουλήκι που έβρισκε, για να γίνει μεγαλύτερος και δυνατότερος. Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δεν ήταν τόσο δυνατός, οπότε έπιανε λιγότερα σκουλήκια, αλλά έτρωγε κάθε σκουλήκι που έπιανε, επειδή λάτρευε τη γεύση τους. Ο μικρότερος τυφλοπόντικας ήταν ο πιο αδύναμος και έπιανε τα λιγότερα σκουλήκια, αλλά "αποταμίευε" ένα σκουλήκι την ημέρα και θυμόταν πάντα τα λόγια της μαμάς τυφλοποντικίνας.
Το φθινόπωρο άρχισαν να πέφτουν τα φύλλα και ο μεγάλος τυφλοπόντικα είχε μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και είχε γίνει πιο δυνατός. Έκανε λοιπόν το σπίτι του μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του, ο μεσαίος είχε ακόμα το ίδιο μέγεθος, μόνο που η κοιλιά του είχε φουσκώσει επειδή έτρωγε όσα σκουλήκια μπορούσε να πιάσει. Ο μικρός τυφλοπόντικας, ωστόσο, δεν είχε μεγαλώσει σχεδόν καθόλου και έτρωγε μόνο ένα σκουλήκι την ημέρα, αποταμιεύοντας όλα τα υπόλοιπα.
Για αυτό το λόγο δεν είχε πολλή δύναμη να σκάψει, για να μεγαλώσει το σπιτάκι του. Ο μεγαλύτερος αδερφός του γελούσε μαζί του και τον κορόιδευε για το μικρό του λαγούμι.
-Το τούνελ σου είναι τόσο μικρό! 
-Κοίτα το σπίτι το δικό μου, είναι πολύ μεγαλύτερο από το δικό σου!, γέλασε και ο μεσαίος μαζί του. 
-Εγώ τρώω τα καλύτερα σκουλήκια, ενώ εσύ μοιάζεις σαν να μην έχει φάει τίποτα.
Ο μικρός δεν είπε τίποτα και συνέχισε να κάνει οικονομία στα σκουλήκια του. Αγαπούσε πολύ τη μητέρα του και ήθελε να ακολουθεί πάντα τις συμβουλές της. 
Πέρασε ο καιρός και έφτασε ο χειμώνας. Ο μικρός τυφλοπόντικας ήταν έτοιμος να κοιμηθεί στο μικρό ζεστό λαγούμι του, όταν άκουσε ένα χτύπημα στην πόρτα του. Ήταν ο μεσαίος τυφλοπόντικας και έκλαιγε:
-Δεν υπάρχουν καθόλου σκουλήκια εκεί έξω! Μακάρι να μην είχα φάει κάθε σκουλήκι που έβρισκα, κλαψούρισε.
Ο μικρός κοίταξε το μεγάλο στομάχι του μεσαίου αδερφού του και τον αγκάλιασε.
-Μην ανησυχείς! Θα μοιραστώ τα σκουλήκια μου μαζί σου. 
Ο μεσαίος τυφλοπόντικας ένιωσε συγκίνηση.
-Σ'ευχαριστώ, μικρέ. Μου έσωσες τη ζωή. Ξάπλωσαν μετά μαζί στο μικρό λαγούμι του και κοιμήθηκαν, αφού ήξεραν ότι έχουν αρκετά σκουλήκια για να περάσουν όλο τον χειμώνα.
Όμως, ξαφνικά άκουσαν ένα ακόμα χτύπημα στην πόρτα. Ήταν ο μεγαλύτερος αδερφός τους και έκλαιγε και εκείνος. 
-Δεν υπάρχει κανένα σκουλήκι να πιάσω. Η δύναμή μου μού είναι άχρηστη αν δεν μπορώ να μαζέψω πια σκουλήκια!
Ο μικρός τον πλησίασε και τον αγκάλιασε.
-Μην ανησυχείς! Έχω αποταμιεύσει αρκετά σκουλήκια και θα τα μοιραστώ μαζί σου.
Ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας ένιωσε ανακούφιση.
-Σ'ευχαριστώ πολύ, μικρούλη. Μου έσωσες τη ζωή! Μα πώς κατάφερες και αποταμίευσες τόσα σκουλήκια;
Ο μικρός τυφλοπόντικας οδήγησε κατόπιν τα αδέρφια του στο τούνελ που αποθήκευε τα σκουλήκια του. 
-Έσκαψα 4 τρύπες, για να αποθηκεύω τις οικονομίες μου. Στην πρώτη τρύπα κρατώ τα σκουλήκια που μπορώ να φάω οποιαδήποτε στιγμή θέλω. Η δεύτερη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για μένα, η τρίτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεσαίο μου αδερφό και η τέταρτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεγάλο μου αδερφό.
-Οπότε κάθε φορά που έπιανες ένα σκουλήκι το έβαζες σε μία από αυτές τις τρύπες;, ρώτησε ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας γεμάτος έκπληξη.
-Ναι, εξοικονομώντας οπωσδήποτε ένα σκουλήκι κάθε μέρα για όλους μας, πριν φάω.... Έτσι κράτησα αρκετά σκουλήκια για τον χειμώνα, εξήγησε ο μικρός.
-Λυπόμαστε πάρα πολύ που σε κοροϊδεύαμε, είπαν και οι δύο μαζί. Την επόμενη φορά θα κάνουμε και εμείς οικονομία, αποταμιεύοντας ένα σκουλήκι κάθε μέρα.
Ο μικρός γέλασε και έδωσε σε όλους από ένα νόστιμο σκουλήκι για δείπνο. Απόλαυσαν και οι τρεις μαζί έναν χαλαρωτικό και ξεκούραστο χειμώνα.





29 Οκτ 2016

Χρήσιμα ιστολόγια (blogs) για τη Γ' Δημοτικού

Σε συνέχεια των δύο προηγούμενων αναρτήσεων με χρήσιμα ιστολόγια για την Α' Δημοτικού και τη Β' Δημοτικού, αναρτώ στη συνέχεια συνδέσμους προς ιστολόγια συναδέλφων 
για τη Γ' Δημοτικού.

Η ανάρτηση θα ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.





1.
2.
3.
4.
(με επιλογή Γ' τάξη από το κεντρικό μενού)
5.
https://vandhmotiko.blogspot.gr/search/label/%CE%93%20%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7
(με επιλογή "Γ'τάξη" από το πλαϊνό μενού)
6.
http://portokalimple.blogspot.gr/
7.
http://psamouxos.blogspot.gr/
(με επιλογή "Υλικό για τα μαθήματα της Γ' τάξης" από το πλαϊνό μενού)
8.
http://i-class.weebly.com/gamma-taualphaxieta-2013-2014.html
(με επιλογή "Γ' τάξη" από το κεντρικό μενού στο πάνω μέρος της σελίδας και στη συνέχεια με επιλογή του κάθε μαθήματος)
9.
http://texnologie.blogspot.gr/
10.
http://tetartitaxi.weebly.com/
(με επιλογή από το πλαϊνό μενού "τρίτη τάξη")
11.
http://www.thrania.com/filla-ergasias-g-dimotikou
(με την επιλογή της αντίστοιχης τάξης)
12.
http://xaroumenimaria.blogspot.gr/
13.
http://class165.weebly.com/
(με την επιλογή της τάξης από το κεντρικό μενού στο πάνω μέρος της σελίδας)

Μαθαίνοντας για τα χερσαία και υδατικά οικοσυστήματα: 30 χρήσιμες συνδέσεις

Για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης "Χερσαία και Υδατικά Οικοσυστήματα" προτείνονται στη συνέχεια 30 χρήσιμες συνδέσεις.



1.
(χρήσιμες πληροφορίες από το ΚΠΕ Καστοριάς)
2.
(πολύ χρήσιμο αρχείο pdf για τα υδατικά οικοσυστήματα - λιμναία και θαλάσσια)
3.
(εξαιρετική παρουσίαση σε αρχείο pdf με πολλές και αναλυτικές πληροφορίες για τα χερσαία και υδατικά οικοσυστήματα)
4.
(επίσης χρήσιμο αρχείο pdf με πληροφορίες για τα οικοσυστήματα)
5.
(χρήσιμες πληροφορίες για τα οικοσυστήματα)
6.
(ενδιαφέρουσα ανάρτηση για τα οικοσυστήματα και τις τροφικές αλυσίδες με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό)
7.
(διαδραστικές παρουσιάσεις με την επίδραση - θετική και αρνητική - του ανθρώπου στα οικοσυστήματα)
8.
(χαρακτηριστικά οικοσυστήματα στην Ελλάδα)
9.
(τα ζώα της λίμνης: 13 χρήσιμες συνδέσεις και συνοδευτικοί πίνακες αναφοράς)
10.
(εξαιρετική ανάρτηση για τα οικοσυστήματα με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό και παρουσιάσεις διαφανειών)
11.
(online διαδραστικό παιχνίδι για τα οικοσυστήματα)
12.
(πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση με κουίζ για τα οικοσυστήματα)
13.
(άλλη μία ανάρτηση με τα χαρακτηριστικά οικοσυστήματα της Ελλάδας)
14.
(πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση για το οικοσύστημα της λίμνης)
15.
(εξαιρετική ερευνητική εργασία για το δέντρο ως οικοσύστημα)
16.
(παρουσίαση διαφανειών με πληροφορίες για τα χερσαία και υδατικά οικοσυστήματα, από το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων)
17.
(ενδιαφέρουσα κατασκευή για παιδιά νηπιαγωγείου για τα διάφορα οικοσυστήματα)
18.
(δωρεάν template για ατομική κατασκευή τροφικής αλυσίδας)
19.
(εννοιολογικός χάρτης για τα οικοσυστήματα, στα αγγλικά)
20.
(δωρεάν αποθηκεύσιμο template για την καταγραφή της επίδρασης των φυσικών φαινομένων/καταστροφών και των ενεργειών του ανθρώπου πάνω στα οικοσυστήματα)
21.
(κάρτες για τις τροφικές αλυσίδες και συνοδευτική εξήγηση της βασικής ορολογίας, στα αγγλικά)
22.
(πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή-βιβλιαράκι με τα διάφορα είδη των οικοσυστημάτων, το υλικό δε διατίθεται δωρεάν)
23.
(αφίσες 8 σελίδων με τα διάφορα οικοσυστήματα, κλικ στην ελληνική σημαία για την ελληνική εκδοχή)
24.
(επιπλέον δωρεάν κάρτες στα αγγλικά με τα διάφορα είδη οικοσυστημάτων)
25.
(φύλλο εργασίας στα αγγλικά για τον εντοπισμό του σωστού οικοσυστήματος)
26.
(ασπρόμαυρο βιβλιαράκι με χρωμοσελίδες για τα χερσαία και υδατικά οικοσυστήματα, στα αγγλικά)
27.
(το κεντρικό λεξιλόγιο σε 3 κάρτες αναφοράς)
28.
(εξαιρετικό βίντεο-καρτούν με τις βασικές έννοιες περί οικοσυστημάτων, στα αγγλικά)
29.
(άλλο ένα πολύ ενδιαφέρον βίντεο-καρτούν για τις τροφικές αλυσίδες και τα οικοσυστήματα, επίσης στα αγγλικά)
30.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο-καρτούν για τις τροφικές αλυσίδες, στα αγγλικά)
&
31.
1.
http://www.kpe-thess.gr/el/yliko-leipsydria/
(Λειψυδρία στη Νεροχώρα: παραμύθι και συνοδευτικό βιβλίο για τον εκπαιδευτικό)



28 Οκτ 2016

Ημερολόγιο Νοεμβρίου 2016 και πίνακας καταγραφής καιρού

Χρόνια Πολλά σε όλους και όλες.
Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Νοέμβριο.






Προτείνεται επίσης ένα ημερολόγιο του Νοέμβρη για παράλληλη καταγραφή του καιρού κατά τη διάρκεια του μήνα αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάθε μέρα στο ανάλογο κελί το σύμβολο του καιρού που ταιριάζει και στο τέλος του μήνα γίνεται η καταγραφή των ημερών με λιακάδα, βροχή, συννεφιά, καταιγίδα, αέρα ή και χιόνι. Πόσες μέρες είχαμε λιακάδα, πόσες αέρα ή πόσες συννεφιά κ.ο.κ.

Συνοπτικά ημερολόγια σχολικού έτους 2016 - 2017 
ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Για τον Νοέμβριο, βρείτε ΕΔΩ τις 11 σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου.





Χρήσιμα ιστολόγια (blogs) για τη Β' Δημοτικού

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης με χρήσιμα ιστολόγια για την Α' Δημοτικού, αναρτώ στη συνέχεια συνδέσμους προς ιστολόγια συναδέλφων για τη Β' Δημοτικού.
Η ανάρτηση θα ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.





1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
(στην ετικέτα του μενού "Β' τάξη")
9.
(στην ετικέτα του κεντρικού μενού "Β' τάξη")
10.
11.
12.
13.
14.
15.
(στην ετικέτα του μενού "Β' τάξη")
16.
17.
(με επιλογή από το πλαϊνό μενού "Β' τάξη")
18.
19.
(όλο το εκπαιδευτικό υλικό για τη Β' τάξη από τις "ηλεκτρονικές σελίδες")
20.
21.

Μαθαίνοντας για τους ζωντανούς και μη ζωντανούς οργανισμούς: 26 χρήσιμες συνδέσεις και συνοδευτικά φύλλα εργασίας (μεταφρασμένα)

Απαντώντας σε μήνυμα συναδέλφου, αναρτώ στη συνέχεια χρήσιμες συνδέσεις για τη θεματική ενότητα "Ζωντανοί οργανισμοί και μη ζωντανά αντικείμενα" ή "Έμβια όντα και άβια αντικείμενα" που μπορεί να αποτελέσει άξονα αναφοράς τόσο για τη Μελέτη Περιβάλλοντος όσο και για τις Φυσικές Επιστήμες.

Επιπλέον συνοδευτικά φύλλα εργασίας 
θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης.

1.
(εξαιρετικό υποστηρικτικό υλικό και επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις για τους ζωντανούς οργανισμούς σε μορφή αρχείου pdf 33 σελίδων)
2.
(χρήσιμοι ορισμοί από το βιβλίο Φυσικής της ΣΤ' τάξης)
3.
(πολύ χρήσιμη παρουσίαση διαφανειών για τα έμβια και άβια)
4.
(σύνδεση των βιοτικών και αβιοτικών στοιχείων με την έννοια του οικοσυστήματος)
5.
(εξαιρετικές καρτέλες αναφοράς με τις βασικές λειτουργίες των ζωντανών οργανισμών)
6.
(ενδιαφέροντα βίντεο για τους ζωντανούς και μη ζωντανούς οργανισμούς)
7.
(το εξαιρετικό βιβλίο της Αλεξάνδρας Τσίγκου "Φύλλο και φτερό" σε μορφή αρχείου pdf, αποθηκεύσιμου από το dropbox με ένα μεγάλο σύνολο δραστηριοτήτων και φύλλων εργασίας για φυτά και ζώα)
8.
(χρήσιμη ανάρτηση για τους ζωντανούς οργανισμούς)
9.
(εξαιρετική πρόταση δραστηριότητας για τους ζωντανούς οργανισμούς: το "χαλί της ζωής")
10.
(έμβια και άβια όντα: χρήσιμη ανάρτηση για τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού)
&
(συνοδευτική παρουσίαση διαφανειών για τα έμβια και άβια)
11.
(πολύ ενδιαφέρον θεατρικό που μπορεί να αξιοποιηθεί για δραστηριότητα θεατρικού παιχνιδιού και να αποτελέσει έναυσμα για την ενασχόλησή μας με το θέμα "ζωντανοί και μη ζωντανοί οργανισμοί)
12.
(εξαιρετικό υλικό από τη σελίδα του Υπουργείου Παιδεία με αρχείο word για κάθε τάξη για τους Ζωντανούς Οργανισμούς, για να δείτε το υλικό για κάθε τάξη του Δημοτικού, κλικ στο πλαϊνό μενού της σελίδας με τίτλο "Διδακτικό Υλικό")
13.
(εξαιρετική ανάρτηση για τους ζωντανούς και μη ζωντανούς οργανισμούς με αποθηκεύσιμο υλικό και συνοδευτική παρουσίαση διαφανειών)
14.
(υπέροχο βίντεο για τη διάκριση μεταξύ ζωντανών και μη ζωντανών οργανισμών)
15.
(ενδιαφέρον εποπτικό υλικό, αποθηκεύσιμο δωρεάν, από το sparklebox, για τους ζωντανούς και μη ζωντανούς οργανισμούς)
16.
(ενδιαφέρουσα παρουσίαση διαφανειών)
17.
(δύο φύλλα εργασίας, δωρεάν με απλή εγγραφή στη σελίδα, μεταφρασμένα θα τα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης)
18.
(εξαιρετική συλλογή φύλλων εργασίας για τα έμβια και άβια στα αγγλικά, μη αποθηκεύσιμα)
19.
(επιπλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων και συνοδευτικά φύλλα εργασίας, στα αγγλικά)
20.
(δωρεάν αποθηκεύσιμο υλικό για τους ζωντανούς και μη ζωντανούς οργανισμούς, μεταφρασμένα θα τα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης)
21.
(επιπλέον δωρεάν αποθηκεύσιμο υλικό 23 σελίδων, μεταφρασμένο θα το βρείτε στο τέλος της ανάρτησης)
22.
(εξαιρετικό, επίσης δωρεάν αποθηκεύσιμο υλικό)
23.
(επιπλέον αποθηκεύσιμα φύλλα εργασίας)
24.
(δωρεάν υλικό, ιδανικό για δραστηριότητες ταξινόμησης)
25.
(αποθηκεύσιμο υλικό για τη δημιουργία lapbook)
26.
(φύλλο εργασίας ταξινόμησης)

Φύλλα εργασίας και υποστηρικτικό υλικό για την επεξεργασία της θεματικής ενότητας 
"Ζωντανοί - Μη ζωντανοί οργανισμοί" / "Έμβια - Άβια όντα"
(κλικ στην εικόνα και download original pdf file)
Τα αρχεία είναι μεταφρασμένα. Έχουν διατηρηθεί τα ονόματα των δημιουργών τους, όπως τα παρέχουν δωρεάν για χρήση στη σελίδα του TpT.

Βρείτε και κατεβάστε το μεταφρασμένο υλικό 33 σελίδων στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
(κλικ στην εικόνα και download original pdf file)


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης: "Γνωρίζοντας τα σύγχρονα νομίσματα" - άρθρο από τη Γεωργία Μουντζούρη

Στον σύνδεσμο 
(κλικ στην εικόνα και download original pdf file) 
που ακολουθεί 
θα βρείτε το άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη "Νομίσματα".
Ό,τι πρέπει για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης 
(31η Οκτωβρίου)
Γεωργία μου, σ'ευχαριστώ πολύ.

Τα υπόλοιπα 17 άρθρα της Γεωργίας, θα τα βρείτε στην ετικέτα "Γεωργία Μουντζούρη-Άρθρα" ΕΔΩ.

Για τη θεματική ενότητα "Αποταμίευση" βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί τις υπόλοιπες 15 αναρτήσεις του ιστολογίου:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9C%CE%99%CE%95%CE%A5%CE%A3%CE%97-%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91






23 Οκτ 2016

28η Οκτωβρίου: 75 νέες χρήσιμες συνδέσεις με κατασκευές και προτάσεις δραστηριοτήτων

Από τον Οκτώβριο του 2013 που είχαν αναρτηθεί χρήσιμες συνδέσεις με κατασκευές για την 28η Οκτωβρίου (πρώτο μέρος και δεύτερο μέρος) πέρασαν 3 χρόνια. Πολλές νέες προτάσεις προστέθηκαν.

Ακολουθούν λοιπόν 75+ νέες χρήσιμες συνδέσεις με κατασκευές και προτάσεις δραστηριοτήτων για την εθνική μας επέτειο του 1940.

Για το ίδιο θέμα, δείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου.

Επειδή είναι πολύ πιθανό κάποιες προτάσεις να μου διέφυγαν, όποιος/α συνάδελφος εντοπίσει κάποια άλλη πρόταση, ας μου τη στείλει ως σύνδεσμο για να την προσθέσω.


Ευρετήριο αναρτήσεων για την 28η Οκτωβρίου 
θα βρείτε ΕΔΩ.

Οι αναρτήσεις του ιστολογίου για την 28η Οκτωβρίου είναι συνολικά 32 και θα τις βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/28%CE%B7%20%CE%9F%CE%9A%CE%A4%CE%A9%CE%92%CE%A1%CE%99%CE%9F%CE%A5

Επίσης, για τη θεματική ενότητα Ειρήνη-Πόλεμος, θα βρείτε 22 αναρτήσεις στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%95%CE%99%CE%A1%CE%97%CE%9D%CE%97-%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%9C%CE%9F%CE%A3

Τέλος, για τις Σημαίες θα βρείτε 11 αναρτήσεις στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%A3%CE%97%CE%9C%CE%91%CE%99%CE%95%CE%A3




1.
http://pitsinacrafts.blogspot.gr/2013/10/1940.html?m=1
(προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών, βιβλιοπρόταση "Ο σπόρος της Ειρήνης")
2.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/10/blog-post_24.html
(η σημασία του ΟΧΙ από την Ανθή)
3.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2016/10/blog-post_17.html
(θεατρικό με το χρονικό του πολέμου)
4.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2014/10/blog-post_20.html
(διατροφή στην κατοχή, κάρτες αναφοράς και φωτογραφικό υλικό)
5.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2014/10/1940_19.html
(η γερμανική Κατοχή μέσα από έργα τέχνης)
6.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2014/10/1940.html
(τα εξαιρετικά ποιήματα της Ανθής για το χρονικό του '40)
7.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2014/10/blog-post_70.html
(ποίημα για την κατάθεση στεφανιού)
8.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/10/blog-post_18.html
(φύλλο εργασίας για το ΟΧΙ)
9.
http://www.elniplex.com/%CF%8C%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC/
(βιβλιοπρόταση από το elniplex: "Όταν οι καμπάνες σταμάτησαν τον πόλεμο)
10.
http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2015/11/kataskeui-gia-tin-28oktwvriou.html
(κατασκευή με "μπαλάκια" γκοφρέ)
11.
http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2014/10/28_46.html
(άλλη μία ατομική κατασκευή με το ΟΧΙ)
12.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2016/10/blog-post_22.html
(φύλλα εργασίας για τον βομβαρδισμό του Πυθαγορείου, από τη Μαρία)
13.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/10/guernica-picasso.html
(αφιέρωμα στην Guernica, με αφορμή την επέτειο του '40, χρήσιμα βίντεο)
14.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2014/10/28.html
(φύλλα εργασίας για την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης με αφορμή πίνακες ζωγραφικής και φωτογραφίες της εποχής)
15.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/10/28-1940.html
(μπίνγκο παρατηρητικότητας για την 28η Οκτωβρίου)
16.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2015/10/28.html
(συγκεντρωμένες οι αναρτήσεις της Κατερίνας για την 28η Οκτωβρίου)
17.
http://e-children.blogspot.gr/2016/10/blog-post_22.html#axzz4NpNgpDml
(ασπρόμαυρες εικόνες στρατιωτών για ατομικές και ομαδικές κατασκευές)
18.
http://e-children.blogspot.gr/2016/10/28_20.html#axzz4NpNgpDml
(αριθμητικά παζλ για την 28η Οκτωβρίου)
19.
http://e-children.blogspot.gr/2016/10/blog-post_18.html#axzz4NpNgpDml
("ντύσου στρατιώτης: κατασκευή, επίσης από τη Στέλλα)
20.
http://e-children.blogspot.gr/2016/10/28.html#axzz4NpNgpDml
(άλλη μία πρωτότυπη κατασκευή)
21.
http://e-children.blogspot.gr/2015/10/blog-post_26.html#axzz4NpNgpDml
(καρτέλες σειροθέτησης με στρατιώτες και στρατιωτίνες)
22.
http://e-children.blogspot.gr/2015/10/blog-post_19.html#axzz4NpNgpDml
(ταυτότητες ειρηνοποιού)
23.
http://e-children.blogspot.gr/2015/10/28.html#axzz4NpNgpDml
&
http://e-children.blogspot.gr/2014/10/28.html#axzz4NpNgpDml
(καρτέλες ανασύνθεσης λέξεων, για την 28η Οκτωβρίου)
24.
http://sofiaadamoubooks.blogspot.gr/2016_10_01_archive.html
(οι εξαιρετικές αναρτήσεις της Σοφίας για την 28η Οκτωβρίου, απευθύνονται σε παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού κυρίως)
25.
https://hartaetoi.wordpress.com/2016/10/20/%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BB%CF%8C%CE%BD%CE%B9/
(δραστηριότητα αφόρμησης, βίντεο "Το κόκκινο μπαλόνι")
26.
http://natalinaeton5.blogspot.gr/search/label/28%CE%B7%20%CE%9F%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85%201940
(οι πολύ όμορφες προτάσεις της Νατάσας και της Λίνας)
27.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/10/28_22.html
(ομαδικές εργασίες και πατρόν, από την Αριάδνη)
28.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2015/10/blog-post_26.html
(το όνειρο του στρατιώτη, βιβλιοπρόταση, ατομική και ομαδική κατασκευή, επίσης από την Αριάδνη)
29.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2015/10/blog-post_20.html
(ο ειρηνοποιός της Αριάδνης)

30.
http://kidsofworld1.blogspot.gr/2014/10/blog-post_22.html
(κατασκευή με αφορμή το κανόνι της Ειρήνης, από την Έφη)
31.
http://nipiablog.blogspot.gr/2015/10/28.html
(προτάσεις κατασκευών από τη Μαρίνα)
32.
http://www.kinderella.gr/ena-ochi-ichiro/
(το ηχηρό ΟΧΙ, κατασκευή της Έλενας)
33.
http://www.kinderella.gr/filla-ergasias-gia-tin-28i-oktovriou/
(φύλλα εργασίας για την 28η Οκτωβρίου)
34.
http://www.kinderella.gr/itan-mia-fora-ki-enan-kero-enas-polemos/
(βιβλιοπρόταση, ατομική και ομαδική κατασκευή, επίσης από την Έλενα)
35.
http://kindergartentodaygr.blogspot.gr/2016/10/28-1940.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+KindergartenToday+(Kindergarten+Today)
(ποιήματα για την 28η Οκτωβρίου)
36.
http://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/iroes-pinakon-gegonota/
(πίνακες Αλεξανδράκη: οι ήρωες μας διηγούνται, εξαιρετικές δραστηριότητες από την Πόπη)
37.
http://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/drapetes-pinakon/
(οι δραπέτες των πινάκων: χαρά, λύπη, φόβος, πόλεμος & ειρήνη)
38.
http://www.popi-it.gr/nipiagogio/texni/guernica-picasso/
(αξιοποίηση της Guernica, εξαιρετική διδακτική προσέγγιση)
39.
http://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/aprosklitoi-episkeptes-ellada/
(δρώμενο για την 28η Οκτωβρίου: "απρόσκλητοι καλεσμένοι στην Ελλάδα)
40.
http://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/eirini-polemos-gnorimia-andreikela/
(ας γνωρίσουμε από κοντά την Ειρήνη και τον Πόλεμο, επίσης από την Πόπη)
41.
http://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/koyti-eksistorisi-gegonoton-1940/
(το κουτί της 28ης Οκτωβρίου)
42.
http://www.popi-it.gr/nipiagogio/dramatopoiisi/asprogalano-pani/
("ασπρογάλανο πανί": δραματοποίηση)
43.
http://www.popi-it.gr/giortes/28-oktobriou/muppet-exo-dio-matia/
(κουκλοθέατρο για την 28η Οκτωβρίου)
44.
http://marigiani.blogspot.gr/2015/10/blog-post_23.html
(πόλεμος ή ειρήνη: η εξαιρετική ανάρτηση της Μαρίας με αξιοποίηση παραμυθιών και έργων τέχνης και συνοδευτικές κατασκευές)
45.
http://marigiani.blogspot.gr/2014/10/blog-post_23.html
("Οι μεγάλοι παίζουν πόλεμο...γιατί;": αξιοποίηση του βιβλίου και προτάσεις δραστηριοτήτων για την ειρήνη)
46.
http://prosxolikipareoula.blogspot.gr/2015/10/blog-post_26.html
(κατασκευή: στρατιώτης με μήνυμα και άλλες κατασκευές από τη Βούλα)
47.
http://ebdomonipi.blogspot.gr/2015/10/blog-post_15.html
(τα κοκοράκια της ελευθερίας από τη Νίνα, αξιοποίηση έργων του Πάμπλο Πικάσο)
48.
http://ebdomonipi.blogspot.gr/2014/10/blog-post_21.html
(πόλεμος και ειρήνη: εξαιρετική πρόταση διδακτικής προσέγγισης, από τη Νίνα)
49.
http://ebdomonipi.blogspot.gr/2013/10/blog-post_25.html
(διδακτική αξιοποίηση της "Κραυγής" του Εντβάρντ Μουνκ)
50.
http://elenimamanou.blogspot.gr/2013/10/blog-post_27.html
(το κανόνι της Ειρήνης: εικόνες για διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας στο κουκλοθέατρο)
51.
http://magikokapelo.blogspot.gr/2014/10/40.html
(διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου "Έπος του '40", του Φίλιππου Μανδηλαρά και συνοδευτικό φύλλο εργασίας)
52.
http://5niptrip.blogspot.gr/2014/10/28-1940.html
(κατασκευή καδράκι σε χάρτινο πιάτο με το περιστέρι της Ειρήνης)
53.
http://5niptrip.blogspot.gr/2013/10/28.html
(επιπλέον κατασκευές για την 28η Οκτωβρίου, φώτο)
54.
https://astropeleki.wordpress.com/2014/10/26/%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-28%CE%B7-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-volume-2/
(άλλη μία πρόταση διδακτικής αξιοποίησης της Guernica και άλλες προτάσεις κατασκευών, από την Ευδοκία)
55.
https://astropeleki.wordpress.com/2014/10/22/%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-28%CE%B7-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-volume-1/
(βιβλιοπροτάσεις (Έπος του '40, Η χειροβομβίδα που ήθελε να είναι σαν βίδα, Οι μεγάλοι παίζουν τον πόλεμο...γιατί;) και επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων)
56.
http://edo-nipiagogio.blogspot.gr/2014/10/blog-post_27.html
(βιβλιοπρόταση: Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο και συνοδευτικές προτάσεις δραστηριοτήτων)
57.
http://pamenhpiagvgeio.blogspot.gr/2015/10/28-2015-16.html
(ομαδικές και ατομικές κατασκευές από την Άννα)
58.
http://pamenhpiagvgeio.blogspot.gr/2013/10/blog-post_24.html
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών, επίσης από την Άννα)
59.
https://hartaetoi.wordpress.com/2013/10/25/%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-28%CE%B7%CF%82-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85/
(προτάσεις δραστηριοτήτων από τη Βάλια)
60.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2015/10/oi-germanoi-kai-oi-prokes-selides-gia-xromatismo.html
(οι Γερμανοί και οι πρόκες - πρόταση διδακτικής αξιοποίησης του κειμένου από τη Γαλήνη)
61.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2014/10/ftiaxnoume-dikoxa-me-dio-diaforetikous-tropous.html
(κατασκευή δίκοχο καπέλο)
62.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2014/10/ftiaxnoume-dikoxa-me-dio-diaforetikous-tropous.html
(καπελάκια για την 28η Οκτωβρίου)
63.
http://www.nipiagogosgiapanta.com/---------------------
("Το κανόνι της Ειρήνης" και συνοδευτικές δραστηριότητες)
64.
http://www.kidsactivities.gr/%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%87%CE%B5%CF%83/%CF%86%CE%B8%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%80%CF%89%CF%81%CE%BF/a28%CE%B7-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85/
(10 αναρτήσεις από την Αγγελική για την 28η Οκτωβρίου)
65.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2015/10/m-40.html
(μαθηματικά με τις γυναίκες του '40, η εξαιρετική ανάρτηση της Μυρτώς)66.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2015/10/blog-post_21.html
(οι αλεξιπτωτιστές του ΟΧΙ, επίσης από τη Μυρτώ)
67.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2014/10/o.html
("Ο μικρός ήρως": δραστηριότητες με αφορμή ένα κόμικ)
68.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2014/10/blog-post_21.html
(τα ανθρωπάκια του ΟΧΙ)
69.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2013/10/h_24.html
(διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου "Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο")
70.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2013/10/h_24.html
(τα παιδιά των πολέμων, βίντεο)
71.
http://pro-sxolika.blogspot.gr/2013/10/28.html
(τα ραβδάκια της 28η Οκτωβρίου)
72.
http://mikromikronip.blogspot.gr/2015/10/28.html
(ποιήματα για την 28η Οκτωβρίου)
73.
https://nipiatrikala.wordpress.com/2015/10/20/%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B9%CF%89%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1/
(άλλη μία κατασκευή στρατιωτάκια, με την τεχνική του κολάζ)
74.
https://nipiatrikala.wordpress.com/2014/10/25/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7/
(πρόσκληση-περιστέρι για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου)
75.
http://2nipiagogiosapon.blogspot.gr/2015/10/28.html
(άλλη μία κατασκευή: κονκάρδες για την κατάθεση στεφάνου)
76.
http://stasinipiagogio.blogspot.gr/2014/10/28-1940.html
(το εποπτικό υλικό και τα χρήσιμα φύλλα εργασίας της Εύης)


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ