Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


28 Απρ 2015

Εικονόλεξο για το ποίημα "Η απεργία των λουλουδιών" της Ελένης Τσούση με αφορμή την Πρωτομαγιά

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε το ποίημα της Ελένης Τσούση (Πιτσίνα) "Η απεργία των λουλουδιών" μαζί με προτεινόμενες δραστηριότητες που μπορούν να αξιοποιηθούν για την Πρωτομαγιά.
http://pitsina-crafts.blogspot.gr/2012/04/blog-post_7175.html

Επίσης, το ποίημα επεξεργάστηκε η Πόπη στον σύνδεσμο που ακολουθεί, με πολλές πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες:
http://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/anoixi/protomagia-apergia-loyloydion/
και η Ντίνα στον σύνδεσμο:
http://tanipiataxidevoun.blogspot.gr/2014/04/blog-post_8633.html

Για την Πρωτομαγιά 10 αναρτήσεις ΕΔΩ 
και για την Άνοιξη ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ 
"Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ"








1ο σεμινάριο γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC: 9 - 10 Μαΐου 2015 - Neue Schule Athen

Ακολουθεί ανάρτηση-ενημέρωση για τις εργασίες του 1ου σεμιναρίου γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC.

Σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στις εργασίες του 1ου σεμιναρίου γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC, που θα πραγματοποιηθεί στις 9-10 Μαΐου 2015 και ώρες 10πμ με 2μμ στο Neue Schule Athen,  Ελληνογερμανικός Σύλλογος Πολιτισμού και Παιδείας (δ/νση Nεάρχου 52-54, Ηλιούπολη).

Στόχος του σεμιναρίου είναι η γνωριμία με το σύστημα μάθησης NTC (Nikola Tesla Center programe), που αποτελεί εξειδικευμένο πρόγραμμα για ανάπτυξη διανοητικών ικανοτήτων και έχει σχεδιαστεί για γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά σε παιδικούς σταθμούς και σχολεία. Το σεμινάριο απευθύνεται σε βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, ψυχολόγους και άλλους επαγγελματίες που ασχολούνται με την εκπαίδευση των παιδιών. Κύριος εισηγητής είναι ο δημιουργός του NTC Δρ. Ράνκο Ράγιοβιτς, που έχει ειδίκευση στην νευροενδοκρινολογία, είναι μέλος και συνεργάτης της UNICEF στον τομέα της πρώιμης εκπαίδευσης, Πρόεδρος της Επιτροπής για χαρισματικά παιδιά και μέλος ΔΣ της MENSA International.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το NTC υλοποιείται σε 14 χώρες της Ευρώπης, εκ των οποίων σε 6 υλοποιείται διαπιστευμένα με την υποστήριξη των οικείων Υπουργείων Παιδείας (Κροατία, Σλοβενία, Σερβία, Μαυροβούνιο, Δημοκρατία της Τσεχίας) και της UNICEF (Βοσνία και Ερζεγοβίνη). Στα υπόλοιπες 8 πραγματοποιείται σε συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα (Νορβηγία, Ελβετία, Ιταλία, Σλοβακία, Ρουμανία, ΠΓΔΜ, Ουγγαρία, Βουλγαρία), ενώ σε αρκετές χώρες, το πρόγραμμα βρίσκεται σε πιλοτική φάση (Γερμανία, Πολωνία, Ισραήλ, Αυστρία).

Πιστεύοντας ότι η πρότασή μας αντανακλά κοινούς στόχους για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας του έργου των εκπαιδευτικών, σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στις εργασίες του 1ου σεμιναρίου γνωριμίας με το σύστημα μάθησης NTC.Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στο 210 99 55 997, Neue Schule Athen. 



Τι θα ακούσετε και μάθετε στο σεμινάριο του NTC Συστήματος Μάθησης;
Το σεμινάριο απευθύνεται σε βρεφοκόμους, νηπιαγωγούς, δασκάλους, παιδαγωγούς, ψυχολόγους και άλλους επαγγελματίες που ασχολούνται με την εκπαίδευση των παιδιών, και θέλουν να μάθουν περισσότερα σχετικά με τα νέα επιστημονικά ευρήματα και γνώση για την πρώιμη διέγερση και διανοητική ανάπτυξη.
Το σεμινάριο χωρίζεται σε τρία μέρη.
Στο πρώτο μέρος της διάλεξης θα μάθετε τα πάντα για:
-το NTC Σύστημα μάθησης και τις νέες γνώσεις στις οποίες βασίζεται το πρόγραμμα,
-τον τρόπο με τον οποίο ενισχύονται οι διανοητικές ικανότητες του παιδιού,
-την πρόληψη της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής,
-τη σημασία του συντονισμού και της κίνησης για την διανοητική ανάπτυξη,
-τα πιο συνηθισμένα λάθη που οι γονείς κάνουν ασυναίσθητα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την ανάπτυξη του παιδιού, και άλλα.
Το δεύτερο και το τρίτο μέρος του σεμιναρίου είναι το πρακτικό μέρος του NTC Συστήματος μάθησης. Ο Δρ Ράνκο Ράγιοβιτς θα σας ενημερώσει σχετικά με τη σημασία της λειτουργικής γνώσης και θα σας μάθει πώς να διαμορφώνετε ερωτήσεις, τις μυστηριώδεις ιστορίες και γρίφους που θα συμβάλουν σημαντικά στην αφομοίωση της ύλης από το παιδί και την προαγωγή της λειτουργικής γνώσης.
Ομιλητής και εκπαιδευτής, ο Δρ Ράνκο Ράγιοβιτς είναι δημιουργός του NTC Συστήματος μάθησης, γιατρός με ειδίκευση στη νευροφυσιολογία, Πρόεδρος της Επιτροπής της MENSA Ιnternational για χαρισματικά παιδιά και συνεργάτης της UNICEF για την πρώιμη εκπαίδευση.
Το NTC Σύστημα μάθησης αυξάνει το νοητικό δυναμικό των παιδιών και μέσα από αυτό το πρόγραμμα αναπτύσσονται η ταχύτητα της σκέψης και συλλογισμού - η λεγόμενη λειτουργική γνώση.
Το NTC Σύστημα μάθηση είναι ένα πρόγραμμα που βασίζεται στις επιστημονικές έρευνες στον τομέα της νευροφυσιολογίας, οι οποίες δείχνουν ότι στα παιδιά μέχρι το έβδομο έτος της ηλικίας τους αναπτύσσεται το 75% των νευρωνικών συνδέσεων, που λέγονται συνάψεις, και είναι άμεσα υπεύθυνες για τις διανοητικές ικανότητες των παιδιών.
Είναι γεγονός ότι η νοημοσύνη δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό των νευρώνων, δηλαδή ότι δεν εξαρτάται μόνο από το γενετικό δυναμικό, αλλά και από τις συνδέσεις ανάμεσα στους νευρώνες, τις λεγόμενες συνάψεις. Η περίοδος μέχρι επτά ετών είναι η πιο πολύτιμη για τη δημιουργία νέων νευρωνικών συνδέσεων (συνάψεων).
Το NTC ασχολείται με το πώς να διεγερθεί η ανάπτυξη των συνάψεων και με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται το τεράστιο δυναμικό των παιδιών πριν αρχίσουν το σχολείο και κατά την διάρκεια της σχολικής περιόδου, θέματα τα οποία θα αναλυθούν από τον Δρ. Ράνκο Ράγιοβιτς κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
Η κρισιμότητα της ηλικιακής φάσης έως το 7ο έτος επιτάσσει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην προσχολική ηλικία, στην αποτελεσματικότητα της μάθησης και τη χρήση της μνήμης των παιδιών. Εφόσον κατά τη διάρκεια της τυπικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημιουργείται το υπόλοιπο 25% των εναπομενόντων συνάψεων και η ολοκληρώνεται η ανάπτυξη των ικανοτήτων του εγκεφάλου, τότε είναι σημαντικό να δώσουμε έμφαση σε αυτήν την κρίσιμη, πρώτη φάση ανάπτυξης.
Το NTC σύστημα μάθησης υλοποιείται με διάφορους τρόπους, είτε μέσω των Υπουργείων Παιδείας είτε μέσω διακεκριμένων εκπαιδευτικών κέντρων, σε 14 ευρωπαϊκές χώρες.
Το πρόγραμμα προσφέρει τρόπους εντοπισμού των χαρισματικών παιδιών, τα χαρακτηριστικά τους και τους τρόπους να αυξηθεί το IQ τους, καθώς και μεθόδους ανάπτυξης των δεξιοτήτων και της δημιουργικής σκέψης. Το σύστημα τονίζει τη σημασία της οικογένειας και της ευρύτερης κοινότητας (νηπιαγωγεία, σχολεία, πρότυπα σχολεία) στην ανάπτυξη των χαρισματικών παιδιών.
Το NTC Σύστημα μάθησης φιλοδοξεί να αλλάξει την προσέγγιση, τις αρχές και τον τρόπο διδασκαλίας των παιδιών μας.

 





27 Απρ 2015

ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΗ

Το τραγούδι του Μάη μπορείτε να το βρείτε και να το κατεβάσετε ως αρχείο mp3 στον σύνδεσμο που ακολουθεί:


Οι στίχοι έχουν ως εξής:
Στου ουράνιου τόξου το γιοφύρι
κάθεται ο ήλιος και γελάει.
Κάπου ετοιμάζεται γιορτή
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.
Βάζουν οι μέλισσες τη μουσική
 οι πεταλούδες τον χορό τους.
Λουλούδια στέλνουν τις μυρωδιές,
πέταλα ανοίγουν τις ομορφιές τους.
Φέρνουν κορδέλες τα πουλιά
κι όλα τυλίγονται γλυκά,
φτιάχνουν στεφάνι για τον Μάη
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.
Καλάθια λιάζονται
φρούτα γεμάτα,
φράουλες, μούσμουλα
και κερασάκια,
κερνάει ο Μάης παγωτό
γλυκό χυμό από λουλουδάκια.
Το αντίστοιχο φύλλο εργασίας θα το βρείτε ΕΔΩ

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΗ 






26 Απρ 2015

Πρωτομαγιά στο Νηπιαγωγείο: 17 χρήσιμες συνδέσεις για κατασκευές

Ακολουθούν 17 ακόμα χρήσιμες συνδέσεις 
για μαγιάτικα στεφάνια

Για την Πρωτομαγιά 10 αναρτήσεις ΕΔΩ 
και για την Άνοιξη ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ 


Βρείτε τις 3 προηγούμενες προτάσεις για κατασκευές και διδακτική αξιοποίηση στην ετικέτα 

1.
http://blog.funlab.it/2013/08/lavoretti-con-le-cialde-caffe-50-idee-creative/
(από θήκες καφέ - ομαδικό)
2.
http://softeoscar.altervista.org/2011/10/ghirlande-di-fiori/#more-1912
(μόνο φώτο)
3.
http://www.lavoretticreativi.com/ghirlanda-di-fiori-sagome/
(απλό, με πατρόν)
4.
http://bugaboominimrme.blogspot.gr/2011/08/what-to-do-with-paper-napkins-besides.html
(στεφάνι από χαρτοπετσέτες - παπαρούνες - ομαδικό - δύσκολο)
5.
http://www.mammafelice.it/2012/12/04/ghirlanda-natalizia-con-cartoni-delle-uova/
(στεφάνι από θήκη αβγών - ομαδικό)
6.
http://www.praxis-jugendarbeit.de/basteln-bastelideen/Buntpapier-Blumenkranz.html
(απλό ατομικό με πατρόν)
7.
http://www.uptodateinteriors.com/2014/03/butterfly-spring-wreath.html
(πεταλουδένιο στεφάνι)
για τις εκτυπώσιμες πεταλούδες:
http://what-a-beautiful-mess.blogspot.gr/2013/04/scraps-of-elegance.html
8.
http://sisterssuitcaseblog.com/2012/03/butterfly-paint-chip-wreath.html
(στεφάνι με πεταλούδες)
9.
http://www.bumpsmitten.com/2011/04/diy-tutorial-butterfly-wreath.html
(άλλο ένα πρωτότυπο - ομαδικό - στεφάνι)
10.
http://lakesidestamper.com/butterfly-wreath/
(άλλο ένα με πεταλούδες)
11.
http://indiecraftparade.com/blog/archives/2788
(άλλο ένα ομαδικό με πεταλούδες)
12.
http://blogabouteva.blogspot.gr/2011/05/felt-butterfly-wreath.html
(και άλλο ένα με τσόχα)
13.
https://happyandharried.wordpress.com/2013/03/26/colorful-spring-paper-wreath/
(πρωτότυπο με χάρτινα φύλλα)
14.
http://thecardswedrew.com/spring-pinwheel-wreath/
(άλλο ένα με αναλυτικές φώτο)
15.
http://thecardswedrew.com/spring-has-sprung-wreath-circa-2012/
(πανέμορφο - ομαδικό)
16.
http://www.cbc.ca/parents/play/view/sweetest-spring-craft-cork-stamped-flower-wreath
(πρωτότυπο και πολύ εύκολο - ατομικό στεφάνι - με φελλοτύπωμα και κουμπιά)
17.
εναλλακτικά μπορούμε να διακοσμήσουμε το M του Μάη (από εμπριμέ χαρτόνι) με λουλούδια:
http://thelifeofmrsmartinez.blogspot.gr/2011/11/christmas-wreath.html
(ενδεικτικό παράδειγμα)








25 Απρ 2015

Ενημέρωση για δίωρο σεμινάριο μουσικής αγωγής για παιδιά προσχολικής ηλικίας

Ακολουθεί ανάρτηση ενημέρωσης σχετικά με ένα μονοετές επιμορφωτικό πρόγραμμα με εισηγήτρια τη Μαρία Μιχαλοπούλου, πρόδρομος του οποίου είναι δίωρο σεμινάριο για παιδιά προσχολικής ηλικίας. 
Ευχαριστώ τη συνάδελφο για την ενημέρωση.

"Ρυθμοζαβολιές και Μελομύθια"


21 Απρ 2015

Άνοιξη και Πρωτομαγιά: ένα εικονόλεξο για το τραγούδι "Λουλουδόκοσμος"

Ακολουθεί ένα εικονόλεξο για το υπέροχο τραγούδι "Λουλουδόκοσμος" που μπορεί να αξιοποιηθεί παράλληλα με την επεξεργασία του θέματος της Πρωτομαγιάς και της Άνοιξης.

Για την Πρωτομαγιά 10 αναρτήσεις ΕΔΩ 
και για την Άνοιξη ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ
Βρείτε και κατεβάστε το τραγούδι από τον σύνδεσμο:
http://picosong.com/K6Vw/


Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

 Να ‘ταν ο κόσμος μας περβόλι κι εμείς αδελφωμένοι όλοι,

σαν τα λουλούδια πλάι-πλάι, ο ένας τον άλλο να αγαπάει.



Να μην υπάρχει περηφάνια, τι μενεξέδες, τι γεράνια,

συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι, περικοκλάδες και τριφύλλι(2)



Να ‘ρθει μια αυγή να μας φωτίσει, δίχως πολέμους, δίχως μίση,

να ‘ρθει μια μέρα να χαράξει κι όλο τον κόσμο ν’ αλλάξει.



Να μην υπάρχει περηφάνια, τι μενεξέδες, τι γεράνια,

συντροφιασμένοι εμείς και φίλοι, περικοκλάδες και τριφύλλι(2)

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ "ΛΟΥΛΟΥΔΟΚΟΣΜΟΣ"




20 Απρ 2015

Μία πρόταση για καλοκαιρινή γιορτή από το Νηπιαγωγειό Χώρας Άνδρου: ένα αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της εξαιρετικής καλοκαιρινής γιορτής (αφιέρωμα) τον Οδυσσέα Ελύτη. Τα τραγούδια της γιορτής συμπεριλαμβάνονται στο βίντεο.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 

15 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.




Καλώς ήρθατε κοντά μας στην ωραία συντροφιά μας.

Ποιήματα και τραγούδια θα σας πούμε του μεγάλου ποιητή που εφέτος όλοι τιμούμε.

Από τα Ρώ του Έρωτα και τις Μικρές Κυκλάδες, τον Ήλιο τον Ηλιάτορα, κανένα δεν ξεχνάμε. Το κοχύλι και τον γλάρο, τη γοργόνα, τ'άστρα και τον ουρανό, τη μικρή την ποδηλάτισσα και το ωραίο μαγισσάκι και τον βασιλιά τον ήλιο.

Οδυσσέας Ελύτης: 100 χρόνια από τη γέννησή του

Τα Ρω του Έρωτα

Αρχή του κόσμου πράσινη κι αγάπη μου θαλασσινή
την κλωστή σου λίγο λίγο τραγουδώ και ξετυλίγω.

Διαβάζω μέσα στο νερό, το άλφα το βήτα και το ρω, τα δυο μας τα ονόματα ν'αλλάζουν χίλια χρώματα.

Η χαρά μου για να παίξει διάλεξε κοπέλες έξι. Κάθεμια κι από μια λέξη, να τη λέω ώσπου να φέξει.

Αυτό που λέμε σ'αγαπώ, σε δέντρα θα το τρίξω, με τον αέρα να στο πω και να σου το φυσήξω.

Να χα μια γομολάστιχα να πιάνει στα γραμμένα, να σβήσω τα τετράστιχα, για να κρατήσω εσένα.

Ο Ήλιος ο ηλιάτορας ο πετροπαιχνιδιάτορας λίγο το στόμα του άνοιξε κι ευθύς εμύρισε άνοιξη.
[ενδιάμεση ανάγνωση από το βιβλίο της Κατερίνα Τζαβάρα "Μαγικές Διαδρομές στην Τέχνη: Οδυσσέας Ελύτης"]

"Ε, σεις, στεριές και θάλασσες, τ' αμπέλια κι οι χρυσές ελιές ακούτε τα χαμπέρια μου μέσα στα μεσημέρια μου "Σ'όλους τους τόπους κι αν γυρνώ, μόνο ετούτο αγαπώ".

Στο κύμα πάει να κοιμηθεί δεν έχει τι να φοβηθεί. Μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει γλάρος είναι και πηγαίνει.

Το κοχύλι
Έπεσα για να κολυμπήσω κι άφησα την καρδιά μου πίσω. Άφησα την καρδιά μου χάμω σαν το κοχύλι μες στην άμμο. Πέρασαν όλες οι κοπέλες με τα μαγιό και τις ομπρέλες. Ύστερα πέρασαν οι φίλοι, κανείς δε βρήκε το κοχύλι. Χρόνους και χρόνους κολυμπάω πού να ν'αγάπη για να πάω. Έφαγε η θάλασσα τον βράχο κι έμεινε το νησί μονάχο.

Τα τζιτζίκια

Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργο
και τ’ άλλα τα παιδιά της.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.
Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Απο την άκρη του καιρού
και πίσω απ’ τους χειμώνες
άκουγα σφύριζε η μπουρού
κι έβγαιναν οι Γοργόνες.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.
Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Κι εγώ μέσα στους αχινούς
στις γούβες στ’ αρμυρίκια
σαν τους παλιούς θαλασσινούς
ρωτούσα τα τζιτζίκια:

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.
Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

19 Απρ 2015

Μία πρόταση για καλοκαιρινή γιορτή από τη Σπυριδούλα Στύλου και το 37ο Νηπιαγωγείο Λάρισας

Καλοκαιρινή Γιορτή στο Νηπιαγωγείο: 
μία πρόταση από την εξαιρετική συνάδελφο 
Σπυριδούλα Στύλου.


ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 
15 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.



Απομαγνητοφώνηση
Ιούνιος, Ιούνιος μας έφτασε ζεστός και καλοκαίρι μύρισε και πάλι ο καιρός. Θα κλείσουν τα σχολεία μας θα πάμε διακοπές κι άδειες τώρα μένουνε οι σχολικές αυλές. Ιούλιος, Ιούλιος καρδιά καλοκαιριού στη θάλασσα είναι το μυαλό κάθε μικρού παιδιού. Στα κύματα θα παίξουμε, στην άμμο τη χρυσή, φορέστε τα καπέλα σας κι ελάτε όλοι μαζί.

Ο Αύγουστος, να ο Αύγουστος σημαίνει διακοπές, ξεκούραση μας δίνει, χαρούμενες στιγμές. Οι πόλεις μας αδειάζουν και φεύγουμε μακριά, οι πιο πολλοί πηγαίνουνε στα δροσερά νησιά. Καλοκαίρι, καλοκαίρι, ζέστη φέρνεις και χαρά. Αχ! να είχα καλοκαίρι πάντα μέσα στην καρδιά.

Ζήτω το καλοκαίρι, ζήτω οι διακοπές!
Τέρμα τα μαθήματα, τέρμα οι δουλειές!
Ώρα για χαχανίσματα! Ζήτω το κολύμπι!
Ώρα για λαχνίσματα! Ζήτω το παιχνίδι

Παιδιά, κλείσαν τα σχολεία. Πάμε για ηλιοθεραπεία. Τρέξτε γρήγορα ξαπλώστε, τις πετσέτες σας απλώστε. Γυαλία βάλτε, λαδωθείτε, απ'τον ήλιο μην καείτε, το μαγιό σας μην ξεχνάτε και καπέλα να φοράτε και πολλά νερά να πιείτε απ'τον ήλιο μην ψηθείτε.

Πού να πάμε όμως φέτος; Πού να πάμε διακοπές; Λέω να πάμε στην Γαλλία, προτιμάς στην Ισπανία;

Ιταλία, Ισπανία, όμορφη είναι και η Βραζιλία. Γι'αυτό θα δούμε.

Στο καρναβάλι το τρελό, χορέψτε σάμπα μα και μάμπο σε λάτιν ξέφρενο ρυθμό. Έχουμε φυτείες με κακάο μα και με εξαίρετο καφέ, έχουμε δάση και ποτάμια, έλα να μας δεις, αν θες. Είμαι η Βραζιλία.

Όλα, είμαι η Ισπανία η χώρα των ταυρομάχων με πλούσια φυσική ομορφιά, παλάτια, μνημεία ξακουστά. Σαν θα'ρθεις εδώ πέρα, πάντα έχουμε γιορτή, μας αρέσει το τραγούδι, ο χορός και η μουσική. Μαδρίτη, Βαρκελώνη, σαν πας θα μαγευτείς, στην όμορφη Σεβίλη φλαμένγκο θα χαρείς.

Αλό, είμαι η Γαλλία, με σπουδαία ιστορία, πόλεις φιλόξενες πολλές με μνημεία κι εκκλησιές. Κήπους και συντριβάνια έχω εγώ πολλά, δάση στον Σηκουάνα μα και κάστρα φοβερά. Σας καλώ όλους να δείτε στις Βερσαλίες το παλάτι και του Άιφελ τον πύργο στο Παρίσι μην ξεχνάτε.

Τσάο, είμαι η Ιταλία, χώρα όμορφη, λαμπρή, με βουνά πολλά και δάση, κι ακρογιάλια να χαρείς. Ρώμη, Νάπολη, Μιλάνο, πόλεις όλο γοητεία μα η πιο ωραία πόλη λεν πως είναι η Βενετία. Γόνδολες αρμενίζουν σ'όλα τα δρομάκια, κανάλια τα ονομάζουν τέτοια δε θα βρεις άλλα.

Σας ακούω τόση ώρα, σχέδια να κάνετε για διακοπές που θέλετε να είναι σ'άλλες χώρες μακρινές. Εγώ είμαι η Ελλάδα, όμορφη χώρα ξακουστή, μα δεν με ξέρετε, γιατί; Έχω χιλιάδες ομορφιές, μαγευτικές ακρογιαλιές, πανέμορφα ψηλά βουνά, ποτάμια με γάργαρα νερά.

Μα στην Ελλάδα διακοπές έχουμε κάνει πολλές φορές.

Αλήθεια, με γνωρίζετε, με ξέρετε καλά; Εμένα μα και όλα τα ωραία μου νησιά; Τώρα θα τα γνωρίσετε και θα ακούσετε πολλά για όλα τα νησιά μου που είναι σπουδαία και τρανά. Να, ακούω τις φωνές τους, τα παιχνίδια, τις χαρές τους, έρχονται να συστηθούνε μόνα τους να σας τα πούνε.

Είμαι η Κρήτη και σας καλώ, κοντά μου όλους να σας δω, εδώ θα βρείτε την Κνωσσό, με το παλάτι της το ξακουστό. Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά, πόλεις που μένουν στην καρδιά, και στο Λασίθι να σταθείς, το φοινικόδασος θα δεις. 

Ο Ψηλορείτης είναι βουνό, της Κρήτης μεγάλο και ξακουστό και το Φαράγγι της Σαμαριάς, αν διασχίσεις, δεν το ξεχνάς. Έλα στην Κρήτη που λεβέντες γεννά, που είναι φιλόξενη, τσικουδιά σε κερνά. Είναι ωραίο, μεγάλο νησί σε όλο τον κόσμο φημισμένο πολύ.

Νησιά του Αργοσαρωνικού εμείς, πολύ κοντά στην Αθήνα θα μας βρεις.
Αίγινα, Μέθανα, Αγκίστρι να δεις.
Στον Πόρο μια στάση, μα μη ζαλιστείς απ'την ωραία μυρωδιά που το λεμονοδάσος σκορπά.

Ύδρα, Σπέτσες, Σαλαμίνα, φόρα καπέλο και ξεκίνα για ατέλειωτες βόλτες στα σοκάκια και αγορές στα μαγαζάκια.

Είμαστε τα Επτάνησα. Το λέει και τ'όνομά μας. Επτά νησάκια ξακουστά στου Ιονίου μέσα την αγκαλιά. Εδώ σαν έρθετε για διακοπές θα βρείτε θάλασσες μοναδικές και θα γευτείτε πάρα πολλά ωραία νόστιμα φαγητά, η παστιτσάδα ένα από αυτά.

Λευκάδα, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, σας περιμένουμε παιδιά. Για Ιθάκη, Κύθηρα οι γλάροι πετούν, στη Ζάκυνθο φτάνουν τις χελώνες κοιτούν ναι ξέρετε την καρέτα-καρέτα. Ο ήλιος λάμπει στους Παξούς και μας κερνά γλυκούς καρπούς.

Μες στο Αιγαιο σε κύκλο παιδιά, οι Κυκλάδες χορεύουν καμαρωτά, πολλά νησάκια μια αγκαλιά, κοντά μας ελάτε το πλοίο ξεκινά. Στους μύλους της Μυκόνου να φωτογραφηθείτε και λουκούμια από τη Σύρο αγοράστε να γευτείτε. Στην Παναγιά της Τήνου όλοι προσευχηθείτε, μπείτε στο πλοίο για Σαντορίνη το ηλιοβασίλεμα να δείτε. Στην Κίμωλο, στη Σέριφο κολύμπι θα χαρείτε, στη Δήλο και στην Αμοργό όλοι θα μαγευτείτε.

Μες στου Αιγαίου την αγκαλία μία παρέα πολλά νησιά, ο ήλιος μας βλέπει και γελά και ανθίζουν δέντρα και φυτά. Στη Σάμο πιες κρασάκι σε ωραίο ταβερνάκι, στη Χίο αν βρεθείς μαστίχα να γευτείς, μέλι να πάρεις απ'τα Ψαρά, στη Λήμνο στάσου για μια βουτιά, ούζο Πλωμάρι κοίτα να πιεις στη Μυτιλήνη σαν βρεθείς.

Η Εύβοια νομίζετε ότι είναι μια στεριά, μα είναι νησί μεγάλο να το θυμόσαστε παιδιά. Απέναντι απ'την Εύβοια σπαρμένα είναι πολλά, μικρά μεσαία μεγάλα νησιά, όμορφα, πράσινα και γαλανά.

Σποράδες το όνομά μας, είναι γνωστή η ομορφιά μας.

Στη Σκύρο αλογάκια μικρόσωμα θα δεις, σταφύλια στην Αλόννησο φάε να γλυκαθείς. Στη Σκιάθο και στη Σκόπελο κολύμπι θα χαρείς, μη σε μαυρίσει ο ήλιος, καπέλο να φορείς.

Τα Δωδεκάνησα είμαστε εμείς, κοντά μας έλα να χαρείς, ήλιο θάλασσα και αμμουδιά, καλό φαΐ και ξεγνοιασιά. Στην Κάλυμνο σαν φτάσεις, σφουγγάρια να αγοράσεις, τη Ρόδο να επισκεφτείς, των Ιπποτών το κάστρο για να δεις. Οι εκκλησίες της Πάτμου είναι φανταστικές, ηφαίστειο έχει η Νίσυρος και από θειάφι μυρωδιές.

Στη Λέρο, στους Λειψούς, στην Κάσο αν βρεθείς έναν παράδεισο θα βρεις, σίγουρα θα ξεκουραστείς. Στην Καστελόριζο, στην Κω, στην Κάρπαθο να'ρθεις, το πλοίο σαλπάρει, τρέξτε παιδιά για Αστυπάλαια ξεκινά.

Και τώρα τι λέτε; Αξίζει στην Ευρώπη να πάτε διακοπές, όταν δεν έχετε γνωρίσει του τόπου σας τις ομορφιές; 

Το αποφασίσαμε. Θα κάνουμε διακοπές στην Ελλάδα. 
Ελλάδα, Ελλάδα, χώρα όμορφη, χώρα ευλογημένη, Ελλάδα του γαλανού ουρανού και του ήλιου αγαπημένη.

Είσαι μια σκέτη ζωγραφιά, με κάμπους και ψηλά βουνά, με όμορφα πολλά νησιά και ανθρώπους που έχουν χρυσή καρδιά. Ελλάδα, πόσο σ'αγαπώ, την ομορφιά σου τραγουδώ, όπου κι αν πάω, όπου βρεθώ Ελλάδα μου δεν σε ξεχνώ.

Τώρα που κλείνει το Νηπιαγωγείο, μόνο μια λέξη θα σας πω. Αντίο. Τώρα που φεύγουμε παιδιά, νιώθω μια λύπη στην καρδιά. Αντίο. Τώρα δασκάλα μου καλή, μάθε πως σ'αγαπώ πολύ. Αντίο. Τώρα στην έρημη αυλή, στέλνω χαιρετισμού φιλί. Αντίο. Χαιρετώ το νηπιαγωγείο και όλα τα παιδάκια που μαζί περάσαμε όλοι σαν αδερφάκια. Και τώρα ας φωνάξουμε κι ας πούμε το αντίο στην κυρία και σε σας και στο Νηπιαγωγείο. Αντίο.

Στίχοι: Ελλάδα και νησιά (Σάσα Καραγιαννίδου)
Το υπόλοπο κείμενο της Σπυριδούλας Στύλου, την οποία ευχαριστώ πολύ.

Καλοκαιρινή γιορτή στο Νηπιαγωγείο: αναμνήσεις μιας σχολικής χρονιάς...

Ακολουθεί μία πρόταση για την καλοκαιρινή θεατρική παράσταση. Η πρόταση είναι για 41 παιδιά (27 νήπια και 14 προνήπια). Έχουν επίσης συμπεριληφθεί προτάσεις μουσικών κομματιών που μπορούν να αξιοποιηθούν στην υλοποίηση της παράστασης.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΑ 
15 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.




Εναρκτήριο μουσικό κομμάτι (είσοδος πρώτων αφηγητών)
https://www.youtube.com/watch?v=sFvQOc4xS2k


Αφηγητής 1
Καλησπέρα σας, καλησπέρα σας. Σίγουρα θα σκέφτεστε πόσο γρήγορα πέρασε ο καιρός. Κύλησε σαν το νερό. Πότε ήτανε Σεπτέμβρης και για πότε ο Ιούνης είναι κιόλας εδώ. Πότε ξεκίνησε το σχολείο και να τώρα που τελειώνει το αγαπημένο μας Νηπιαγωγείο.

Αφηγητής 2
Και να'μαστε εδώ μπροστά σας, καλοί μας φίλοι, γονείς και συγγενείς, με καμάρι να σας πούμε μερικά από τα σπουδαία που μάθαμε όλο αυτόν τον καιρό. Θα σας συγκινήσουμε λιγάκι κι ίσως στα μάγουλά σας κυλήσει ένα δάκρυ, μα θα'ναι σίγουρα δάκρυ μεγάλης χαράς και υπερηφάνειας.

Εισαγωγικό κομμάτι: (η ομάδα των εποχών)
https://www.youtube.com/watch?v=VWoUcB7y4hw



ΠΑΙΔΙΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
Πρώτα ήρθε ο Σεπτέμβρης....
(όλα τα παιδιά του Φθινοπώρου μαζί)

Παιδί 1
Απ'τον πατέρα Φθινόπωρο και τη μαμά βροχή 
γεννήθηκε πρώτο παιδί, Σεπτέμβρης τ'όνομά του
κι ήρθε σαν δροσιά απ'του ουρανού την αγκαλιά.

Παιδί 2
Μαζί του ήρθε ο τρύγος κι η χαρά σταφύλια νόστιμα 
γλυκά και ζουμερά.

Παιδί 3
Έτρεξε ο μούστος μύρισε κρασί
ο Διόνυσος κι οι Νύμφες του χορέψαν μαζί ως το πρωί.

Ύστερα ήρθε ο Οκτώβρης....
(όλα τα παιδιά του Φθινοπώρου μαζί)

Παιδί 4
Όταν ο Οκτώβρής ήρθε στη γη, μάς έφερε δροσιά πολλή,
τα φύλλα κιτρινίσανε και πέσανε στη γη
και φτιάξανε πολύχρωμο χαλί.
Η βροχή μαλάκωσε το χώμα, ο γεωργός το όργωσε καλά και 
έσπειρε τους σπόρους μες στο χώμα, μέσα στο χώμα 
πολύ πολύ βαθιά. 
Εκεί θα μείνουν, θα κοιμηθούν κι όταν έρθει η άνοιξη πάλι θα βγούν...(την τελευταία πρόταση τραγουδιστά)



Κι ύστερα ήρθε ο Νοέμβρης....
(όλα τα παιδιά του Φθινοπώρου μαζί)

Παιδί 5
Σύννεφα χρωματιστά 
πουλιά που φεύγουνε μακριά
μέσα στου δάσους τη σπηλιά, 
μια ανάσα ακούγεται βαριά...

Παιδί 6
...αρκούδα, φίδι και χελώνα 
θα ονειρευτούνε το χειμώνα.

Παιδί 7
Κόκκινα μήλα, ελιές, καρποί 
γεύσεις ζεστές, χρωματιστές
ο άνεμος έρχεται κρυφά, 
της φύσης λέει μυστικά.
Ήλιος χλωμός, χρυσό φεγγάρι
σε μια γωνιά κάνουν παζάρι,
χαμογελάει ένα αστέρι που βγήκε 
μέρα μεσημέρι...

Αφηγητές 1 και 2: Μα για σταθείτε. Ακούμε βήματα. 
Τα ακούτε και εσείς;

Μουσική Γέφυρα 1
https://www.youtube.com/watch?v=uQrYEEfgbG8



ΠΑΙΔΙΑ ΧΕΙΜΩΝΑ
Εμείς είμαστε τα παιδιά του κυρ Χειμώνα. Δεν μας γνωρίσατε;

Παιδί 8
Εγώ είμαι ο Δεκέμβρης, γιος του χειμώνα,
φέρνω μαζί μου τρανή γιορτή.
Δέντρα, στολίδια, φώτα κι αστέρια
μοιάζουν με λάμψεις αστραφτερές
Η πόλη φοράει τα γιορτινά της
βιτρίνες, παιχνίδια, γλυκές μυρωδιές,
καμπάνες, τρίγωνα, ακορντεόν
ελάτε, ελάτε, γιορτάστε λοιπόν.

Αφηγητής 3:
Και κάπως έτσι φτάσαμε στις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Και μόλις μπήκε ο Γενάρης....επιστρέψαμε και πάλι στου σχολειού τη ζεστή φωλιά...

Παιδί 9
Του Γενάρη το φεγγάρι λάμπει σαν μαργαριτάρι...
Του Γενάρη το φεγγάρι ήλιος της ημέρας μοιάζει...

Παιδί 10
Στο φεγγάρι του Γενάρη ξεχωρίζω μια σκιά,
είναι το έλκηθρο, τα ελάφια κι Αϊ Βασίλης που γελά.
Κι ένας χιονάνθρωπος πιο πέρα κλείνει το μάτι πονηρά.
Μωρό νεογέννητο, καινούριος χρόνος, 
στέλνει χαμόγελα πλατιά, 
μέσα στης γης τα μονοπάτια, κάνει βήματα αργά.

Παιδιά 8, 9 και 10: Μα πού πήγε ο Φλεβάρης; 
Θ'άρχισε πάλι τις αταξίες του... Ας πάμε να τον βρούμε.

Μουσικη Γέφυρα 2
https://www.youtube.com/watch?v=xiJolaH7mfc

 

Παιδί 11
Τι φωνάζετε καλέ; Εδώ είμαι κι εγώ. Τι κάνετε; 
Καλά, ευχαριστώ. Στο σπίτι όλοι καλά;
Εγώ είμαι ο Φλεβάρης, το καταλάβατε.
Φέρνω τον Καρνάβαλο, βασιλιά χοντρό,
με τις αστείες πατούσες και τα σημάδια στο χιόνι.
Κλόουν, ινδιάνοι και πειρατές,
όλοι έρχονται μαζί μου, γαϊτανάκι γυρίζουν,
κορδέλες πετάνε, Απόκριες λένε και αρχίζουν τον χορό.

Αφηγητής 3: Και κάπως έτσι τέλειωσε και ο χειμώνας κι ήρθε η Άνοιξη...

Μουσική Γέφυρα 3
https://www.youtube.com/watch?v=7d1pfcYkCqI&list=PLA116EF3328E17501




ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΟΙΞΗΣ

Παιδί 12
Νάτη, η άνοιξη προβάλλει με χαρές κι αγάπες πάλι,
Γάμοι, κρόταλα κι αντάρα με την άνοιξη κουμπάρα.
σήμερα το χελιδόνι τη φωλίτσα τους τελειώνει
κι αύριο με τη χελιδόνα θα φορέσουν αρραβώνα.

Παιδί 13
Παίζουνε βιολιά τ'αηδόνια 
και κοτσύφια τα τρομπόνια.
Οι γαλιάντρες στα κλαρίνα
στα κρουστά η βατραχίνα.
Ακούστε! Κούκου! Κούκου! Ο κούκος λαλεί.

Και πρώτος ήρθε ο Μάρτης...
(όλα τα παιδιά της άνοιξης μαζί)

Παιδί 14
Σε χαρταετό πολύχρωμο
κάθεται πλάσμα φωτεινό
που ταξιδεύει κι όλο γελά
με τα λυτά του ξανθά μαλλιά.
Είμαι εγώ, ο γιος της άνοιξης, 
ο Μάρτης, και λένε για μένα...

Παιδί 15
...Μάρτης είναι, νάζια κάνει,
πότε κλαίει και πότε γελάει. 
...Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης

Παιδί 16
Σε κάθε βήμα ανθίζει χρώμα,
η άνοιξη διώχνει τον χειμώνα
τον Μάρτη βρίσκει τον αγκαλιάζει
δώρο του κάνει να του ταιριάζει,
βραχιόλι κόκκινο απ'την καρδιά της
και άσπρο σαν φως απ'τα όνειρά της.

Κι ύστερα ήρθε ο Απρίλης....
(όλα τα παιδιά της άνοιξης μαζί)

Παιδί 17
Να'μαι κι εγώ...
Γεια σας, γεια σας και χαρά σας.  
Ο Απρίλης είμαι εγώ, μια ιστορία θα σας πω.
Έχω ένα φίλο μικρό, χαρούμενο και γελαστό,
ήρθε σαν Ζέφυρος ζεστός, φώτισε τότε ο ουρανός.
Οι νεραντζούλες κι οι πασχαλιές στολίσανε τις γειτονιές.

Παιδί 18
Σαν να'ναι αλήθεια όλα αυτά,
ο Απρίλης φέρνει την Πασχαλιά.
Το τραγουδούνε τα πουλιά,
ο Απρίλης φέρνει την Πασχαλιά. 

Παιδί 19
Χελιδονάκι μου γοργό που ήρθε απ'την έρημο,
τι καλά μας έφερες; Την υγεία, τη χαρά και τα κόκκινα αβγά.

Να και ο Μάης...
(όλα τα παιδιά της άνοιξης μαζί)

Παιδί 20
Στου ουράνιου τόξου το γιοφύρι
κάθεται ο ήλιος και γελάει.
Κάπου ετοιμάζεται γιορτή
κι η Άνοιξη μοσχοβολάει.
Βάζουν οι μέλισσες τη μουσική
οι πεταλούδες τον χορό τους.
Λουλούδια στέλνουν τις μυρωδιές,
πέταλα ανοίγουν τις ομορφιές τους.
Παιδί 21
Του Μαγιού ροδοφαίνεται η μέρα που ωραιότερη φύση ξυπνάει και την κάνουν λαμπρά και γελάει πρασινάδες, αχτίδες, νερά.
Άνθη κι άνθη βαστούνε στο χέρι  
παιδιά κι άντρες, γυναίκες και γέροι  
ασπροεντύματα, γέλια και κρότοι,  
όλοι οι δρόμοι γιομάτοι χαρά.  
Ναι, χαρείτε του χρόνου τη νιότη, 
άνδρες, γέροι, γυναίκες, παιδιά.


Μουσική Γέφυρα 4
https://www.youtube.com/watch?v=Uk0uufpeYS8&list=PL427980398111DA85



 ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Αφηγητής 4: Και να που φτάσαμε στο καλοκαίρι, στην αγαπημένη εποχή των παιδιών, μέρες γεμάτες ξεγνοιασιά, ποδήλατο στην πλατεία και ατέλειωτο παιχνιδι στην παιδική χαρά.

Παιδί 22:  
Στης θάλασσας το δροσερό νερό,
σαν δελφίνι εγώ θα κολυμπώ. 
Με τη μάσκα μου με χαρά θα εξερευνώ
τον απέραντο βυθό. 
Βότσαλα και κοχύλια θα μαζέψω 
κι ίσως να καταφέρω ψαράκια να ψαρέψω.
Παιδί 22:
Στον καλοκαιρινό ήλιο του μεσημεριού,
κάτω απ'του δέντρου τη σκιά,
θα τρώω νόστιμα φρούτα καλοκαιρινά,
καρπούζι, κεράσια, πεπόνι και ανανά.
Θα πάω και ταξιδάκι μακρινό 
σε κάποιο όμορφο νησάκι ελληνικό.
Παιδί 23:
Θα χαρώ την παραλία, την αμμουδιά, την ακροθαλασσιά
και βουτιές θα κάνω με τ'άλλα παιδιά.
Όπου κι αν πάω στην Ελλάδα, παντού θα θαυμάσω
άσπρα σπιτάκια και γραφικά σοκάκια. 
Παιδί 24:
Θα περάσουμε αξέχαστα, μοναδικα.
Θα κολυμπήσουμε στο νερό και θα φάμε χωνάκι παγωτό.
Θα χαρούμε τον ήλιο, τη θάλασσα και τα νησιά 
και τον Σεπτέμβρη θα είμαστε έτοιμοι 
για την καινούρια μας αρχή, 
στο μεγάλο σχολειό, το Δημοτικό 
 
Αφηγητής 4: Μα για σταθείτε μια στιγμή, γιατί κάτι ακούω απο κει. Το ακούτε και εσείς;

Μουσική Γέφυρα 5 
(ομάδα παιδιών των χαϊκού και των limericks) 
https://www.youtube.com/watch?v=Wp2oSuh1Hy0


Παιδί 25 (ντυμένος Ματσούο Μπασό)
Σαν να μου φαίνεται πως με ξεχάσατε εμένα, καλά μου παιδιά.

Τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας:
Όχι, βέβαια. Πώς θα ήταν δυνατό, καλέ μας κύριε Μπασό; Δε θα συστηθείς να σε γνωρίσουν κι οι φίλοι μας, οι γονείς μας κι οι συγγενείς;

Παιδί 25:
Ο ποιητής των χαϊκού ο πιο γνωστός είμαι εγώ από την μακρινή Ιαπωνία. Ματσούο Μπασό το όνομά μου. Και το δικό του το χαϊκού, το χαϊκού του βάτραχου είναι στον κόσμο όλο γνωστό και φημισμένο.

Παιδί 26:
Θα το πω εγώ: «Παλιά λίμνη, ένας βάτραχος μέσα πηδά, ήχος νερού».

Τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας: 
Εύκολο είναι, θα το πούμε κι εμείς: 
«Παλιά λίμνη, ένας βάτραχος μέσα πηδά, ήχος νερού».

Αφηγητής 5: Μα κι ο δικός μας Έλληνας σπουδαίος ποιητής, ο Γιώργος Σεφέρης, θα τον ξέρετε φυσικά, έγραψε χαϊκού όμορφα και διασκεδαστικά. Να σας πούμε μερικά;

Παιδί 27: «Είτε βραδιάζει, είτε φέγγει μένει λευκό το γιασεμί».

Παιδί 28: «Το δοιάκι τι έχει; Η βάρκα γράφει κύκλους κι ούτε ένας γλάρος»
Παιδί 29: Έγραψε βέβαια και άλλα ποιήματα, αληθινά αριστουργήματα, έγραψε και ληρολογήματα. Θα αναρωτιέστε τι είναι άραγε αυτό, που ακούγεται λίγο περίεργα το ομολογώ. Ποιήματα είναι και αυτά, αστεία και διασκεδαστικά. Θα σας πούμε μερικά.

Παιδί 30:
Ήτανε μια κοπέλα απ’ τη Σάμο 
που έχωσε το δεξί της χέρι στην άμμο 

και με τ’ άλλο το χέρι  εκρατούσε ένα αστέρι  

ετούτη η κοπέλα απ’ τη Σάμο.
Παιδί 31: 
Ήτανε μια κοπέλα απ’ το Καλαμάκι  που ψάρευε αχινιούς με το καμάκι.  Μα ξάφνου ένα γουρούνι  της μπήκε στο ρουθούνι   και πνίγηκε η κοπέλα απ’ το Καλαμάκι.
Παιδί 32:
Ήτανε μια κοπέλα στη Βραζιλία
που φώναζε: "Για πες μου βράζει Ηλία
το σινάπι που΄χα βάλει προχτές βράδυ
στο τσουκάλι,
για να κάνει ποδόλουτρο η Κυρία;" 

Παιδί 33:
Ήταν ένα παιδάκι στο Ζάππειο
που έβλεπε ένα μεγάλο ζουλάπιο
με μια χοντρή κοιλιά
και δυο μεγάλα αυτιά
αυτό το παιδάκι στο Ζάππειο.
Μουσικη Γέφυρα 6 (όλα τα παιδιά συγκεντρώνονται σταδιακά)
Αφηγητής 6: Και να που έφθασε ετούτη η στιγμή, η δύσκολη και συγκινητική, αντίο να πούμε όλοι μαζί στο αγαπημένο μας Νηπιαγωγείο.

Παιδί 34
Παλιό και ωραίο παρελθόν, που ζήσαμε μαζί,
θα'ναι γραμμένο πάντοτε βαθιά μες στην ψυχή.
Κι αν όλα χάσεις στη ζωή και πλούτη και αγαθά,
σου μένουν φίλοι αληθινοί, πιστοί παντοτινά.

Παιδί 35
Τα χέρια δώστε σταυρωτά ετούτη τη στιγμή
και τη φιλία αυτή παιδιά σφραγίστε στην ψυχή
Όχι δε χωριζόμαστε για πάντοτε παιδιά,
μα θα ξαναβλεπόμαστε συχνά.
Οι στίχοι για τα δύο τελευταία τετράστιχα είναι από ΕΔΩ.

Όλα τα παιδιά μαζί: και ποτέ μα ποτέ δε θα ξεχάσω πώς όλα όσα θα έπρεπε να ξέρω, για το πώς να ζω, τι να κάνω και τι να είμαι, τα έμαθα στο Νηπιαγωγείο. 
Μουσικη Γέφυρα 7 (μουσικό κομμάτι τέλους - αποχώρησης)
https://www.youtube.com/watch?v=c404bSipGVQ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ