Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


8 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο: Νηπιαγωγείο Παληού (απομαγνητοφώνηση)

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της Χριστουγεννιάτικης Γιορτής του Νηπιαγωγείου Παληού που μπορείτε να βρείτε ως βίντεο στον σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=HI_EiPTTkD0



35 χρήσιμες συνδέσεις με επιπλέον προτάσεις χριστουγεννιάτικων θεατρικών ΕΔΩ.

Είναι μία πρόταση που εστιάζει στη δραματοποίηση των παραμυθιών με κινήσεις.

Αν οι συντελεστές της γιορτής έχουν αντίρρηση για την απομαγνητοφώνηση της χριστουγεννιάτικης γιορτής, ας μου στείλουν μήνυμα και θα αφαιρέσω αμέσως την ανάρτηση.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

-Καλησπέρα στις μαμάδες, στους μπαμπάδες και στα παιδιά, στους παππούδες, στις γιαγιάδες και τα λοιπά και τα λοιπά.
-Καλέ πού πας και πήρες φόρα; Είμαστε και εμείς εδώ. Κάνε λίγο στην άκρη να μιλήσω και εγώ.
-Ε, παιδιά, συμμαζευτείτε και θα γίνουμε ρεζίλι. 
-Μη στενοχωριέσαι, φίλε, κι οι γονείς καταλαβαίνουν. Με όλα αυτά που θα τους πούμε από το θέατρο δεν θα φεύγουν.
-Θα γελάσουν, θα χαρούνε και θα δεις που στο τέλος "συγχαρητήρια" θα μας πούνε.
-Κι αν λιγάκι μπερδευτούμε και ξεχάσουμε τα λόγια, "δεν πειράζει" θα σκεφτούνε, δεν θα το βάλουνε στα πόδια.
-Τα δικά μου πόδια όμως τρέμουν. Έχω άγχος φοβερό. Βλέπετε ειδικός δεν είμαι για τραγούδι και χορό.
-Όλα κι όλα φιλαράκι, για διασκέδαση μιλάμε, δεν είναι για να αγχωθούμε.
-Δίκιο έχει βρε παιδιά, διόλου μη στενοχωριέστε. Κι αν βοήθεια ζητάτε, τις κυρίες σας τότε δες (τε).
-Εγώ θέλω τη μαμά μου να της δώσω ένα φιλάκι και να κάνει μια αγκαλίτσα το μικρό της το παιδάκι.
-Καλέ, εσύ έχεις μεγαλώσει, τη μαμά σου ζητάς, άντε - άντε συγκεντρώσου τη δουλειά σου μην ξεχνάς.
-Λέτε να τα καταφέρουμε απόψε στη γιορτή; Σαν μεγάλη να τη βλέπω τούτη τη στιγμή.
-Εγώ θαρρώ πως είμαι έτοιμος(η) το έργο για να παίξω, γι'αυτό και αμέσως τώρα στη θέση μου θα τρέξω.
-Τέρμα τα αστεία, ήρθε η μεγάλη ώρα. Φώτα, μουσική, αυλαία, στις θέσεις μας αμέσως τώρα.

-Μα πού πήγαν όλοι μαζί. Μόνους μας αφήσαν. Μήπως τέλειωσε το έργο ή εκείνοι αργήσαν;
-Πού να ξέρω βρε παιδί μου. Εγώ βρήκα ένα σάκο κι είπα να ξαπλώσω λίγο για να πάρω έναν υπνάκο.
-Εμένα μου φαίνεται πως κάποιοι μας κοιτάνε. Ναι, έχω δίκιο του ακούω που γελάνε.
-Ένας θίασος σας περιμένει. Γιατί δεν πάτε προς τα κει; Μην σας κάνω βατραχάκια με το μαγικό μου το ραβδί.

Αφηγήτρια (εκπαιδευτικός): Παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Γιορτές που αγγίζουν τις ψυχές όλων των ανθρώπων. Οι μεγάλοι μαζεμένοι όλοι γύρω από το γιορτινό τραπέζι γεύονται τα εδέσματα της νοικοκυράς, τσουγκρίζουν τα ποτήρια τους και εύχονται ο ένας στον άλλο. Και τα παιδιά; Τα παιδιά τριγυρίζουν γύρω από το δέντρο, προσπαθώντας να μαντέψουν ποιο από τα δώρα να είναι το δικό τους. Κοιτάζουν από το παράθυρο το χιόνι που πέφτει και σχεδιάζουν τον χιονάνθρωπο που θα κάνουν την επομένη με τους φίλους τους. Κάθονται μπροστά από το τζάκι, χαζεύοντας τη φλόγα και τυλιγμένα από τη γλυκιά θαλπωρή που εκείνη εκπέμπει, κάνουν αυτό που μόνο τα παιδιά ξέρουν να κάνουν τόσο καλά: ονειρεύονται. Νεραϊδούλες και πριγκίπισσες, γίγαντες και νάνους, φιγούρες που ξεπηδούν από τα παραμύθια, τα παραμύθια που εμείς οι μεγάλοι ακούγαμε όταν είμαστε παιδιά, τα παραμύθια που καταφέρνουν εδώ και χρόνια να κλείνουν τα ματάκια των παιδιών τις νύχτες, τα παραμύθια που λέμε εμείς τώρα με τη σειρά στα δικά μας  παιδιά, για να φάνε το φαγητό τους, να ξεχάσουν το πονεμένο χεράκι, να κοιμηθούν μια νύχτα με αστραπόβροντα. Αυτά τα παραμύθια θα ζωντανέψουν απόψε μπροστά μας, όχι για να μας αποκοιμίσουν, αλλά για να μας ξαναθυμίσουν κάτι που έχουμε όλοι ξεχάσει: πώς είναι να ονειρεύεσαι.

Χιονάτη και 7 νάνοι:
-Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, ποια είναι πιο όμορφη στον κόσμο αυτό; 
-Κι εσύ είσαι όμορφη, αλλά η πιο όμορφη είναι η Χιονάτη.
Η κοκκινοσκουφίτσα:
-Γιαγιά, γιαγιά, γιατί έχεις τόσο μεγάλα μάτια;
-Για να βλέπω καλύτερα.
-Γιαγιά, γιαγιά, γιατί έχεις τόσο μεγάλη μύτη;
-Για να σε μυρίζω καλύτερα.
-Γιαγιά, γιαγιά, γιατί έχεις τόσο μεγάλο στόμα;
-Για να σε φάω καλύτερα.
Η Σταχτοπούτα
Ο Τζακ και η φασολιά
Η βασίλισσα του χιονιού
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα


Δραματοποίηση των παραμυθιών με χορευτικές κινήσεις



5 Νοε 2015

Μαθηματικά Παιχνίδια με Ομπρέλες: 10 χρήσιμες συνδέσεις και υποστηρικτικό υλικό

Ακολουθούν 10 χρήσιμες συνδέσεις και εποπτικό υλικό για μαθηματικά παιχνίδια με ομπρέλες και σταγόνες βροχής (με αφορμή το έργο "Ομπρέλες" του Ρενουάρ (σχετική ανάρτηση ΕΔΩ).


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τη θεματική ενότητα ΒΡΟΧΗ βρίσκονται στον σύνδεσμο:

1.
http://www.prekinders.com/grid-games/
(για τις οδηγίες του grid game, βλ. την πρώτη αναφορά του συνδέσμου- για τις ομπρέλες βλ. λίγο πιο κάτω στη σελίδα)
2.
http://www.abcand123learning.com/2010/04/alphabet-letter-u.html
(οι κάρτες για το παιχνίδι που προτείνεται ακολουθούν)





3. 
http://www.kiwicrate.com/projects/Rainy-Day-Counting-/1610
("χειροποίητες" κάρτες)
4.
http://www.currclick.com/product/29031/Raining-Math-Addition--File-Folder-Game?it=1
(με αθροίσματα, μόνο φώτο)
5.
http://www.childcareland.com/home/umbrella-number-clip-cards
(με επιλογή του σωστού αριθμού, μόνο φώτο)
6.
https://www.youtube.com/watch?v=msov5AuMoS0&feature=player_embedded
(ενδιαφέρον βίντεο με μαθηματικό παιχνίδι)
7.
http://www.childcarelandblog.com/2013/04/umbrella-button-counting.html
(με κουμπιά)
8.
https://www.youtube.com/watch?v=bOH6Av7hOyw
(ένα ακόμα ενδιαφέρον βίντεο)
9.
http://ourhomecreations.blogspot.gr/2013/02/w-is-for-weather.html
(ενδιαφέρον εποπτικό υλικό, εκτυπώσιμο, με αντιστοίχιση/αναγνώριση σχημάτων και αριθμών)
10.
https://www.scribd.com/doc/51264823/Umbrella-Number-to-Tally-Match
(καρτέλες αντιστοίχισης από το 1 έως το 12, εκτυπώσιμες με κλικ στο download)

"Με ληρολογήματα και χαϊκού στης φαντασίας τα στενά και στις γωνιές του παιδικού νου": διδακτικό σενάριο στην πλατφόρμα Αίσωπος

Αναρτήθηκε στην Πλατφόρμα Ψηφιακών Σεναρίων "Αίσωπος" το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήσαμε κατά την περσινή σχολική χρονιά με τίτλο "Με ληρολογήματα και χαϊκού στης φαντασίας τα στενά και στις γωνιές του παιδικού νου". Ευχαριστώ την επιτροπή για τη θετική αξιολόγηση και ανάρτηση του διδακτικού σεναρίου.

Μπορείτε να το δείτε στον σύνδεσμο:



Σε μορφή αρχείου pdf μπορείτε να βρείτε το σενάριο ΕΔΩ.


Απ'το 1 ξεκινώ στο 30 σταματώ! Αριθμητικές διατάξεις με κυβάκια (της Γεωργίας Μουντζούρη)

Ακολουθεί άρθρο της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη. Την ευχαριστώ πολύ που μου το έστειλε. Τα υπόλοιπα μαθηματικά παιχνίδια (40 αναρτήσεις του ιστολογίου) ΕΔΩ.

Απ' το 1 ξεκινώ
στο 30 σταματώ!
Αριθμητικές διατάξεις με κυβάκια

Τα τελευταία χρόνια, πολλά νήπια έρχονται στο σχολείο εφοδιασμένα με άτυπες γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με τις αριθμητικές έννοιες και δεξιότητες, οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ την πρώτη δεκάδα. Στο ΔΕΠΠΣ αναφέρεται ότι με τις κατάλληλες διδακτικές παρεµβάσεις τα παιδιά μπορούν να βοηθηθούν ώστε "να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά µε τους αριθµούς" (ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002, σελ. 598). Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται επίσης, τα παιδιά να ενθαρρύνονται να αναγνωρίζουν αμέσως με μια ματιά ("subitizing") τους αριθμούς από το 1 έως το 10 μέσω της συμμετοχής τους στα διάφορα παιχνίδια (ΥΠΕΠΘ, 2011, σελ. 163).
Σε πολλές αναρτήσεις στο παρόν blog, έχουν παρουσιαστεί παιχνίδια με διψήφιους/τριψήφιους αριθμούς. Όσον αφορά την αρίθμηση από το 0-100 στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών για το νηπιαγωγείο, η Τζεκάκη υποστηρίζει ότι το παιδί "μπορεί να μετρά ως το 20 και αναγνωρίζει αριθμούς μέχρι το 100, ενίοτε με παραλείψεις και λάθη" (Τζεκάκη, 2010, σελ. 348). Ο Van de Walle (2007, σελ. 257) αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου "μπορούν και πρέπει να μάθουν να μετρούν μέχρι το 100 και να απαριθμούν συλλογές 20 ή 30 αντικειμένων». Παρακάτω θα περιγραφεί ένα αριθμητικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά γίνονται σταδιακά ικανά με την ενασχόλησή τους μ' αυτό, να επεκτείνουν τις αριθμητικές τους γνώσεις.

ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ
·          Ξύλινα κυβάκια στα οποία έχουμε γράψει αριθμούς έως το 30 (οι αριθμοί αναγράφονται στις 4 διαδοχικές έδρες, έτσι ώστε να μπορούν να παρατηρηθούν από όλα τα παιδιά, όπου και αν κάθονται στη Γωνιά Συζήτησης).
·          Μαρκαδόρος.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αρχικά, παρουσιάζουμε στα παιδιά τα 3 σακουλάκια με τα κυβάκια, ώστε να τα περιεργαστούν και να σκεφτούν τι μπορούν να κάνουν μ' αυτά. Έχει μεγάλη σημασία να προσκαλούμε τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις σχετικά με τη χρήση του υλικού που χρησιμοποιούμε κάθε φορά. Η πρώτη αντίδρασή τους συνήθως, είναι ότι τα σακουλάκια περιέχουν πολλούς αριθμούς, οι οποίοι είναι μπερδεμένοι και πρέπει να τοποθετηθούν στη σωστή σειρά.



Έτσι, ζητάμε από τα παιδιά να βγάλουν τους κύβους από τα σακουλάκια, να τους τοποθετήσουν τυχαία σε μία σειρά και να τους παρατηρήσουν προσεκτικά. Στην πρώτη αυτή φάση, δημιουργούν διατάξεις της πρώτης δεκάδας.




Οι τρόποι που μπορεί να αναπτυχθεί το παιχνίδι είναι ποικίλοι:
1). Καλούμε ένα παιδί να διατάξει όποιο χρώμα κύβων επιλέξει, από τον πιο μικρό αριθμό στον πιο μεγάλο. Τα παιδιά είναι ικανά να διατάσσουν επιτυχώς μικρούς αριθμούς με μία ματιά.



2). Εναλλακτικά, μπορεί να συνεργαστούν 2 παιδιά. Ο ένας τοποθετεί το πρώτο κυβάκι, ο επόμενος το 2ο κτλ.



3). Όταν παίζουν 3 παιδιά αναπτύσσεται κάποιο είδος ανταγωνισμού, όπως σε όλα τα παιχνίδια ταχύτητας:
α). Τα παιδιά επιλέγουν με ποιο χρώμα θα παίξει το καθένα.
β). Με το σύνθημά μας διατάσσουν τα κυβάκια από τον μικρότερο αριθμό στο μεγαλύτερο. Τονίζουμε ότι μας ενδιαφέρει να σχηματισθεί σωστά η σειρά των αριθμών και έπειτα ποιος θα ολοκληρώσει πρώτος.
Στις 3 παραπάνω περιπτώσεις, δίνουμε ένα ακουστικό ερέθισμα και τα παιδιά ξεκινούν να διατάσσουν τους αριθμούς. Νικητής αναδεικνύεται ο πρώτος παίκτης που θα ολοκληρώσει σωστά τη σειρά του. Για να είμαστε βέβαιοι για το αποτέλεσμα της διάταξης, γίνεται ο έλεγχος από τον παίκτη/παίκτρια που εκφωνεί δυνατά την ακολουθία των αριθμών (ή εναλλακτικά από ένα άλλο παιδί ή από το σύνολο της τάξης).  



Όταν τα παιδιά εξοικειωθούν με τη δεκάδα, συνεχίζουμε προσθέτοντας τα κυβάκια της δεύτερης δεκάδας. Με το σύνθημά μας ακολουθείται η ίδια διαδικασία για τα ψηφία 1 έως 20. Ποιος θα ολοκληρώσει πρώτος τη δική του σειρά;





Τέλος, κάθε παιδί συμπληρώνει τη διάταξή του με όλους τους αριθμούς που του δίνονται (εδώ από το 1 έως το 30). Ποιος θα ολοκληρώσει σωστά και γρήγορα;






Είναι πολύ βασικό -σε όλες τις περιπτώσεις- να ζητάμε από τα παιδιά να "διαβάσουν" τη σειρά που δημιούργησαν με τα κυβάκια τους και να μην αναφέρουμε εμείς αν είναι σωστή η διάταξη ή όχι. Το αποτέλεσμα πρέπει να κρίνεται από τα ίδια τα παιδιά.




Καθώς τα παιδιά εξοικειώνονται με το παιχνίδι γίνονται σταδιακά ικανά να ξεκινούν τις διατάξεις από τυχαίους αριθμούς που ορίζουμε λ.χ. το 4 ή το 6 (κι όχι αποκλειστικά από το 1, όπως συνήθως τους ζητάμε).
Μία πρόταση που προέκυψε από τα ίδια ήταν να τοποθετήσουν τα κυβάκια το ένα επάνω στον άλλο. Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά διασκεδαστική, καθώς προσπαθούν να διατάξουν σωστά τους αριθμούς ισορροπώντας τους ταυτόχρονα. Συχνά δεν τα καταφέρνουν, οι κύβοι πέφτουν, προκαλώντας χαρούμενες αντιδράσεις και γέλια (αντίστοιχο παιχνίδι δημοσιεύθηκε το 2014 στο παρόν blog http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/07/blog-post_25.html με τον τίτλο "Μαϊμουδομετρήματα").






Επίσης, καθ' όλη τη διαδικασία, δίνουμε της ευκαιρία στα παιδιά να κάνουν τις δικές τους προτάσεις, όπως σε επόμενες εφαρμογές όπου οι αριθμοί διατάσσονται από το μεγαλύτερο ψηφίο στο μικρότερο.

Το κορίτσι της παρακάτω φωτογραφίας προτείνει κι επιχειρεί μία αντίστροφη διάταξη, από το 20 έως το 1.


Αφού τα παιδιά κατανοήσουν τη διαδικασία, οι κύβοι τοποθετούνται στη Γωνιά των Μαθηματικών. Καθώς κυλούν οι μήνες, προσθέτουμε διαδοχικά κι άλλα ψηφία. Τα παιδιά μπορούν να παίξουν ατομικά ή σε ζευγάρια.





Στην περιγραφόμενη διαδικασία μπορούμε -εκτός των άλλων- να ζητήσουμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους κι εμείς να αφαιρέσουμε 1-2 κυβάκια. Παρατηρούν την αριθμογραμμή και βρίσκουν ποιοι αριθμοί λείπουν.


Οι παραλλαγές είναι πολλές, και σε κάθε περίπτωση λαμβάνουμε υπόψη το δυναμικό της τάξης μας. Υπάρχουν χρονιές που προσαρμόζουμε τις δράσεις μας με μικρότερους αριθμούς, που δεν ξεπερνούν τη δεκάδα. Το πόσο μεγάλοι ή μικροί είναι οι αριθμοί σε κάθε οργανωμένη δραστηριότητα, αφήνεται στην κρίση κάθε εκπαιδευτικού. Μελλοντικά, χρησιμοποιώντας άλλα υλικά (λ.χ. καπάκια μπουκαλιών, μανταλάκια, κουμπιά, φελλοί με αριθμούς) ζητάμε να ξεκινήσουν τη διάταξη απευθείας και χωρίς να απομονωθούν οι 10 πρώτοι αριθμοί στην αρχή του παιχνιδιού, όπως περιγράφηκε εδώ. Ο ρόλος ο δικός μας είναι να ενισχύουμε διαρκώς τα παιδιά, ώστε να προβαίνουν σε λεκτικές περιγραφές για τη διαδικασία που αναπτύσσεται.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Αλλάζοντας την τάξη των Μαθηματικών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
Van de Walle, J. (2007). Διδάσκοντας μαθηματικά. Για Δημοτικό και Γυμνάσιο. Μία αναπτυξιακή διαδικασία (6η έκδοση).  Αθήνα: Επίκεντρο.
ΥΠΕΠΘ (2011). Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου. 2ο Μέρος. Μαθησιακές Περιοχές.
ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2002). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων.  Αθήνα.

Γεωργία Μουντζούρη
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης
Med, Υποψ. Διδ. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας



Καρτέλες για τον Σχηματοφάγο της Ροδής

Με αφορμή την εξαιρετική ανάρτηση του Σχηματοφάγου που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
http://www.rodidees.gr/nipiagwgeio/%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%86%CE%AC%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85
προτείνονται ακολούθως καρτέλες για τη διδακτική αξιοποίηση της συγκεκριμένης πρότασης που συνδυάζει εξάσκηση στην αναγνώριση σχημάτων, χρωμάτων και αριθμητικών ποσοτήτων.

Μπορείτε να βρείτε κενά templates για τα σχήματα στους ακόλουθους συνδέσμους, να τα χρωματίσετε και να τα πλαστικοποιήσετε ως υλικό για το παιχνίδι.
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/circle-templates/
(για τον κύκλο)
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/triangle-templates/
(για το τρίγωνο)
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/square-templates/
(για το τετράγωνο)
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/rectangle-templates/
(για το παραλληλόγραμμα)
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/diamond-templates/
(για τον ρόμβο)
http://timvandevall.com/wp-content/uploads/2014/04/Pentagon-Outline.pdf
(για το πεντάγωνο)
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/star-templates/
(για το αστέρι)
http://www.timvandevall.com/geometric-shape-templates/heart-templates/
(για την καρδιά)

(για το οβάλ)

Ακολουθούν οι καρτέλες του παιχνιδιού, ενώ δίνεται και μία λευκή για να τη συμπληρώσετε όπως θέλετε σε χρώματα και αριθμούς.



Οι υπόλοιπες 26 αναρτήσεις για τα σχήματα βρίσκονται ΕΔΩ.


2 Νοε 2015

Ενημέρωση Γονέων στο Νηπιαγωγείο: "Δυνατό ξεκίνημα": Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και η φύση της Μάθησης στο Νηπιαγωγείο (της Δρ. Ελένης Μουσένα, Σχολικής Συμβούλου Π.Α.)

Ακολουθεί παρουσίαση διαφανειών της Σχολικής Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής Δρ. Ελένης Μουσένα, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη συνάντηση ενημέρωσης των γονέων του Νηπιαγωγείου. Ευχαριστώ θερμά την κ.Μουσένα για την άδεια που μου παραχώρησε να αναρτήσω την εξαιρετική της παρουσίαση. 


Για ευνόητους λόγους, την έχω μετατρέψει σε μη επεξεργάσιμο αρχείο προβολής διαφανειών. Μπορείτε να την "κατεβάσετε" από τον σύνδεσμο:

Στον σύνδεσμο
μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε (κλικ στο "κατέβασμα") μία ακόμα εξαιρετική παρουσίαση της κ.Μουσένα με τίτλο "Το παιδαγωγικό κλίμα και η πολυμεθοδική καταγραφή του".

Μία ακόμα παρουσίαση διαφανειών για την ενημέρωση των γονέων θα βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/11/blog-post_57.html


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για την ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ βρίσκονται ΕΔΩ.

1 Νοε 2015

Παρουσίαση διαφανειών για την ομαδική ενημέρωση των γονέων (συνεργασία σχολείου & οικογένειας): από τη συνάδελφο Μαρία Δημέλη

Ακολουθεί παρουσίαση διαφανειών για την ενημερωτική συνάντηση των γονέων του Νηπιαγωγείου. Την παρουσίαση έχει επιμεληθεί η συνάδελφος Μαρία Δημέλη (από το 10ο Νηπιαγωγείο Αλίμου) και την ευχαριστώ πολύ που μου την έστειλε. 

Για την ενημέρωση γονέων, 
βρείτε τις υπόλοιπες αναρτήσεις ΕΔΩ.

Χρήσιμες παρουσιάσεις θα βρείτε επίσης στους συνδέσμους:
"ΔΥΝΑΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ": ενημέρωση γονέων στο Νηπιαγωγείο (μια παρουσίαση της Δρ.Ελένης Μουσένα, Σχολικής Συμβούλου Π.Α.)

Επειδή προσπάθησαν κάποιοι συνάδελφοι ανεπιτυχώς να "κατεβάσουν" την παρουσίαση από τον σύνδεσμο του slideshare.net, μπορείτε να την βρείτε στον λογαριασμό της συναδέλφου στο Google Drive: 
[νέος επικαιροποιημένος σύνδεσμος]


Επίσης, βρείτε την παρουσίαση στον σύνδεσμο:



Το "ανθρωπάκι" του μήνα για τον Νοέμβριο και συνοδευτικά φύλλα εργασίας

Ακολουθούν προτάσεις εικαστικής δημιουργίας για το "ανθρωπάκι" του μήνα Νοέμβρη και συνοδευτικά φύλλα εργασίας για τις σημαντικότερες ημέρες/στιγμιότυπα του μήνα (Ημέρα Πολεμικής Αεροπορίας, Αρχάγγελοι, Πολυτεχνείο, Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού). 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Νοέμβριο βρίσκονται ΕΔΩ
(ημερολόγιο, ποιήματα-εικονόλεξα, χρήσιμες συνδέσεις, τραγούδι)









ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ