Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


6 Μαρ 2018

Αφίσα για την Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου)

Για τη φετινή Πανελλήνια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού προτείνεται η δημιουργία αφίσας με τίτλο "Τα χέρια είναι για να...". Μπορεί να συνδυαστεί με την ανάγνωση του βιβλίου "Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε" (Μεταίχμιο).

Ως τίτλο της αφίσας διακοσμούμε τα γράμματα που σχηματίζουν τη φράση "Τα χέρια είναι για να..."

Σε δεύτερη φάση δίνουμε το template "τα χέρια είναι για να...", όπου τα παιδιά γράφουν κάτι καλό που μπορούν να κάνουν με τα χέρια τους και στη συνέχεια το ζωγραφίζουν στο πλαίσιο που δίνεται.

Ανεβάζω την αφίσα που φτιάξαμε φέτος με τα λατρεμένα μου τριτάκια και τα φύλλα που μπορείτε να αξιοποιήσετε.















4 Μαρ 2018

Μαθητική Εβδομάδα Δράσης - Actionaid Education - Πλανήτης 2030: υποστηρικτικό εποπτικό υλικό

Για τη φετινή μαθητική εβδομάδα δράσης της Actionaid προτείνονται χρήσιμες συνδέσεις και συνοδευτικό υποστηρικτικό υλικό για την εφαρμογή των προτάσεων του ψηφιακού υλικού:


1.
(η σελίδα της Actionaid_Education, από όπου μπορείτε να κατεβάσετε το εξαιρετικό υλικό, τις φωτογραφίες σχετικά με το πρόγραμμα και την παρουσίαση σχετικά με τους 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης)
2.
(αναλυτικά οι 17 στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης ή Παγκόσμιοι Στόχοι)
3.
(βίντεο για το πώς φτιάχνονται τα φανζίν / fan_magazines)
4.
(παραδείγματα δράσεων και φανζίν)
5.
http://education.actionaid.gr/media/1802120/Grammata-kai-lekseis-gia-kolaz.pdf
(γράμματα για το κολάζ των φανζίν)

Ακολουθεί υποστηρικτικό εποπτικό υλικό για πρόταση υλοποίησης στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού:

Ως πρώτο βήμα της δράσης διαμορφώνουμε 4 σταθμούς με τους 17 στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης ανά κατηγορίες, όπως αναφέρονται στο έντυπο της Actionaid.

Σταθμός 1: Χαρούμενη και υγιής ζωή (στόχοι 1, 2, 3 και 4)

Σταθμός 2: Χαρούμενος και υγιής πλανήτης 
(στόχοι 6,7,13,14,15)

Σταθμός 3: Ειρηνικό και δίκαιο μέλλον (στόχοι 5,10,16,17)

Σταθμός 4: Εργασία και Βιώσιμη Οικονομία 
(στόχοι 8, 9, 11, 12)

Για τη διαμόρφωση των φανζίν, προτείνονται τα ακόλουθα templates που δίνονται σε ομάδες παιδιών που ορίζουμε (κάθε ομάδα δουλεύει έναν σταθμό) και στο τέλος φτιάχνουμε 4 διαφορετικά φανζίν με τους διαφορετικούς σταθμούς που αντιστοιχούν στο σύνολο των 17 στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Τα διπλώνουμε στη μέση και τα συρράπτουμε στο πλάι, ενώ το εξώφυλλο και οπισθόφυλλο μπορούν να το διαμορφώσουν τα παιδιά κολλώντας γράμματα από περιοδικά. Το φύλλο μπορεί να είναι Α4 ή Α3.









Για τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού προτείνεται το ακόλουθο template, το οποίο εμπνεύστηκα από το ψηφιακό υλικό της σελίδας της Actionaid και τις σχετικές προτάσεις δραστηριοτήτων για μεγαλύτερες τάξεις.





Τέλος, προτείνονται κάρτες αναφοράς με τους 
17 Παγκόσμιους Στόχους (Βιώσιμης Ανάπτυξης)



















Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη στο Cmap Cloud

Για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη προτείνεται η σελίδα του Cmap Cloud. Οι εφαρμογές του προγράμματος που είναι ελεύθερες για δωρεάν χρήση είναι αρκετές και δίνουν τη δυνατότητα για εύκολη και γρήγορη διαμόρφωση ενός εννοιολογικού χάρτη. 
Αναλυτικά τα βήματα για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη στο Cmap Tools:

1. Δημιουργία λογαριασμού
2. Κλικ στο Start Building you Cmaps
3. Κλικ στην αριστερή πλευρά της οθόνης στο μενού Actions και επιλογή του New Cmap


4. Στο παράθυρο που ανοίγει στα δεξιά η πρώτη επιλογή είναι να δοθεί όνομα στον εννοιολογικό χάρτη

5. Με κλικ στο μαύρο πλαίσιο ανοίγει νέο παράθυρο, στο οποίο μπορείτε να ονομάσετε τον εννοιολογικό χάρτη για ευκολότερη μελλοντική αναζήτηση

6. Με διπλό κλικ πάνω στην ανοιχτή επιφάνεια εμφανίζεται το πλαίσιο που φαίνεται στη συνέχεια

7. Η εισαγωγή των στοιχείων στον εννοιολογικό χάρτη είναι πολύ απλή, όπως περίπου και σε ένα αρχείο word. Από τα εργαλεία στο παράθυρο αριστερά επιλέγουμε undo για κάθε ενέργεια που θέλουμε να αλλάξουμε, αν θέλουμε όλοι οι κόμβοι (έννοιες) και οι συνδέσεις να έχουν την ίδια μορφοποίηση, επιλέγουμε select concepts ή select connections, ενώ αν θέλουμε οι συνδετικές φράσεις να έχουν την ίδια μορφή επιλέγουμε select linking phrases, χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε τις ίδιες ενέργειες για κάθε διαφορετικό στιγμιότυπο (κόμβο με σύνδεσμο). Το αρχείο αποθηκεύεται αυτόματα online, γι'αυτό και η επιλογή save δε φαίνεται ενεργή.



8. Εισαγωγή εικόνας στον κόμβο:
Πρώτα βρίσκουμε τις εικόνες που θέλουμε να εισάγουμε και τις αποθηκεύουμε στον υπολογιστή μας. Στη συνέχεια από το παράθυρο του εννοιολογικού χάρτη, επιλέγουμε την καρτέλα "Cmap Resources" (είναι η πρώτη καρτέλα που φαίνεται και στο στιγμιότυπο)

Από το παράθυρο αριστερά επιλέγουμε "actions" και στη συνέχεια "upload resource", για να μπορούμε να ανεβάσουμε τις αποθηκευμένες φωτογραφίες.
Οι φωτογραφίες επιλέγονται και ανεβαίνουν μία μία και φαίνονται στο παράθυρο των Cmap Resources.

9. 
Για να εισάγουμε τις φωτογραφίες στον εννοιολογικό χάρτη πρέπει πρώτα να κλικάρουμε την καρτέλα του εννοιολογικού χάρτη και στη συνέχεια από το παράθυρο αριστερά να επιλέξουμε την καρτέλα Cmap  Resources για να εμφανιστούν όλα τα εικονίδια των φωτογραφιών που έχουμε στη διάθεσή μας. Επιλέγουμε τη φωτογραφία που θέλουμε να εισάγουμε και τη σύρουμε στον κόμβο που θέλουμε να να την εισάγουμε. Εμφανίζεται το παράθυρο που ακολουθεί, στο οποίο επιλέγουμε "Set as background", κλικάροντας μέσα στο μικρό τετράγωνο και κατόπιν κλικ στο save για να εισαχθεί τελικά η εικόνα ως φόντο του κόμβου. Σημαντικό εργαλείο στην κεντρική οριζόντια μπάρα είναι αυτό που φαίνεται κάτω και δίνει τη δυνατότητα να τοποθετήσουμε τη λεζάντα όπου θέλουμε σε σχέση με τη φωτογραφία, επιλέγοντας από τις θέσεις που προτείνονται.


Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία και με τις υπόλοιπες φωτογραφίες, μέχρι να ολοκληρωθεί ο εννοιολογικός χάρτης.

10. Ένα από τα προβλήματα της ελληνικής γραμματοσειράς είναι ότι όταν ολοκληρωθεί ο χάρτης δεν φαίνονται τα γράμματα που έχουν τόνους (στην προεπισκόπηση). Για τον λόγο αυτό μία λύση είναι να γράψουμε όλο τον εννοιολογικό χάρτη με κεφαλαία γράμματα ή να επιλέξουμε Open in Cmap Viewer και με το εργαλείο "ψαλίδι" των βοηθημάτων του υπολογιστή να "κόψουμε" τον εννοιολογικό χάρτη και να τον αποθηκεύσουμε ως φώτο. 
Η επιλογή των κεφαλαίων γραμμάτων είναι καλύτερη, γιατί έχει μεγαλύτερη ευκρίνεια ο εννοιολογικός χάρτης στην τελική προεπισκόπηση.

Παράδειγμα εννοιολογικού χάρτη με την επιλογή Open in Cmap Viewer:

Παράδειγμα εννοιολογικού χάρτη με την επιλογή των κεφαλαίων. Γράφουμε όλο τον εννοιολογικό χάρτη με κεφαλαία και στη συνέχεια από το παράθυρο στα αριστερά επιλέγουμε "Actions" και μετά "Export to JPEG" από όπου μπορούμε να αποθηκεύσουμε τον χάρτη ως φωτογραφία στον υπολογιστή μας, ενώ online παραμένει στη σελίδα του Cmap Cloud.




3 Μαρ 2018

Ο κύκλος ζωής της πασχαλίτσας: 15 χρήσιμες συνδέσεις και φύλλο εργασίας

Για τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας ακολουθούν 15 χρήσιμες συνδέσεις και επιπλέον φύλλο εργασίας.

Για τη θεματική ενότητα "Έντομα" θα βρείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες 20 αναρτήσεις του ιστολογίου.

Ο κύκλος ζωής της πασχαλίτσας
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
(το έχει_προς το παρόν_δωρεάν με απλή εγγραφή στη σελίδα)
9.
(επίσης δωρεάν, με απλή εγγραφή στη σελίδα)
10.
(και ένα ενδιαφέρον βίντεο)
11.
12.
13.
14.
15.
&
(συμπληρωματικές χρήσιμες πληροφορίες)

Φύλλο εργασίας για τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας


































Βρείτε ένα παιχνίδι drag and drop για τον κύκλο ζωής της πασχαλίτσας στον σύνδεσμο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=187442



Kinderdocs στο Μουσείο Μπενάκη: υποστηρικτικό υλικό για την προβολή του ντοκιμαντέρ "Not without us"

Με αφορμή τις εξαιρετικές προβολές του Kinderdocs στο Μουσείο Μπενάκη, προτείνεται στη συνέχεια εποπτικό υλικό για τη διδακτική αξιοποίηση της προβολής του ντοκιμαντέρ "Not without us", 
Sigrid Klausmann, Γερμανία, 87', 2017.

Γενική περιγραφή:

Ένα ταξίδι στον κόσμο των παιδιών σε πέντε ηπείρους και δεκατέσσερις χώρες, με δεκαέξι παιδιά στον δρόμο για το σχολείο, με τα πόδια ή σκι, ποδήλατο ή λεωφορείο, βάρκα ή γάιδαρο, μετρό ή skateboard! Οι κόσμοι στους οποίους ζουν μοιάζουν τελείως διαφορετικοί. Άλλα παιδιά τα απασχολεί η παιδική εργασία ή η εκμετάλλευση και η εγκληματικότητα, άλλα η καταστροφή του περιβάλλοντος ή ο πόλεμος. Παρά τις δυσκολίες, μοιράζονται αξίες και επιθυμίες, περιέργεια, δίψα για γνώση, αγάπη για φίλους και οικογένεια. 
Αν και δικαίωμα όλων των παιδιών του πλανήτη, η εκπαίδευση παραμένει προνόμιο λίγων. 
Για κάποια παιδιά, δεν περνάει απλά το σχολικό κάθε πρωί.

To trailer του ντοκιμαντέρ 

Υποστηρικτικό εποπτικό υλικό 
Μια πρώτη γνωριμία με τις χώρες 
που αναφέρονται στο ντοκιμαντέρ 
(πού βρίσκονται, πώς είναι η σημαία τους, ποια γλώσσα μιλούν...)












1 Μαρ 2018

Εικονόλεξο για ένα ποίημα για την άνοιξη (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)

Ακολουθεί εικονόλεξο για το ποίημα "Άνοιξη
της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για την Άνοιξη βρίσκονται ΕΔΩ.
Ποιήματα για την Άνοιξη θα βρείτε ΕΔΩ.

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

Απ'το κάστρο του χειμώνα
αρχή Μάρτη δραπετεύει
ελαφριά σαν πεταλούδα
στα λιβάδια αλητεύει.

Στο τσεπάκι της κρυμμένα
μοσχομυριστά λουλούδια
τη βαλίτσα της γεμίζουν
χρώματα, πουλιά, τραγούδια.

Χελιδόνι έχει πιλότο
σε μπλε φόντο ταξιδεύει
για καρδιά κόκκινο ήλιο
γεννημένη να μαγεύει

Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη_2018

Ένα διαδραστικό παιχνίδι συμπλήρωσης λέξεων για το εικονόλεξο θα βρείτε στον σύνδεσμο:
https://www.liveworksheets.com/c?a=c&l=ij&i=tfxncu&r=su

Εικονόλεξο για το ποίημα:







ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ