Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


18 Απρ 2018

"Η αρπαγή της Περσεφόνης": 12 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης και θεατρικής διασκευής για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

Ακολουθούν 12 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης και θεατρικές διασκευές της Αρπαγής της Περσεφόνης, κατάλληλες για θεατρική παράσταση (καλοκαιρινή γιορτή) για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.



1.
(στη λίστα των θεατρικών υπάρχει και το θεατρικό για την Αρπαγή της Περσεφόνης)
2.
(η διδακτική προσέγγιση της Κικής)
3.
(επιπλέον ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση)
4.
(το πολύ ενδιαφέρον υποστηρικτικό υλικό της Μαρίας)
5.
&
(εξιστόρηση του μύθου)
6.
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση)
7.
(η διδακτική προσέγγιση της Πόπης)
8.
(πολύ ενδιαφέρον θεατρικό για την Αρπαγή της Περσεφόνης)
9.
(εικαστική απόδοση του μύθου)
10.
(εξαιρετική η ανάγνωση του μύθου από τον Διονύση Σαββόπουλο και το βιβλίο ενδείκνυται για θεατρική διασκευή)
11.
(επίσης πολύ ενδιαφέρουσα διασκευή, η οποία όμως χρειάζεται απομαγνητοφώνηση)
12.
https://drive.google.com/file/d/16xry4cUf8YrRoGQd0DR3HkhvFUtdu-01/view
(εξαιρετική δραστηριότητα μεταγνωστικής αξιολόγησης για τον μύθο, από την Ελένη Σιδηροπούλου)

16 Απρ 2018

"Η κυρία Τρομάρα" (του Γρηγορίου Ξενόπουλου): θεατρική διασκευή για 20 παιδιά

Ακολουθεί πρόταση θεατρικής διασκευής του παραμυθιού "Η κυρία Τρομάρα", του Γρηγορίου Ξενόπουλου (για 20 παιδιά Δημοτικού). 

Αν θέλετε να αξιοποιήσετε το θεατρικό για τις ανάγκες του Νηπιαγωγείου, θα πρέπει να απλοποιήσετε περαιτέρω το κείμενο, ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης σας. 




Επίσης, προτείνονται μουσικές γέφυρες για τα ενδιάμεσα χορευτικά κομμάτια της θεατρικής παράστασης.


(Προτείνεται ο ρόλος της Μαρίας να δοθεί σε 2 παιδιά, γιατί είναι μεγάλος).


Εισαγωγικό κομμάτι: 

"Μενεξέδες και ζουμπούλια"
https://www.youtube.com/watch?v=CqvVg8sSpgc
(ορχηστρικό) - για την είσοδο των παιδιών στη σκηνή

1η σκηνή

Αφηγητής (1): Ένα παραμύθι θα σας παρουσιάσουμε σήμερα. Παραμύθι ενός συγγραφέα καταπληκτικού που, όσο ζούσε, ιστορίες για παιδιά έγραφε και πολύ τα αγαπούσε. Γρηγόριος Ξενόπουλος το όνομά του. Θα τον γνωρίζετε φυσικά, γιατί έγραψε έργα πολλά και σημαντικά.

Αφηγητής (2): Στο παραμύθι το σημερινό, πρόσωπο κεντρικό είναι ένα κοριτσάκι, η Μαρία. Συνηθισμένο όνομα θα μου πείτε. Μα μη νομίζετε ότι έτσι τη φώναζαν οι φίλοι, οι γνωστοί και οι συγγενείς... "Τρομάρα" τη φώναζαν, "Τρομάρα"! Αναρωτιέστε γιατί; Μα δεν είναι και δύσκολο να το φανταστείτε, θαρρώ. Η Μαρία... η Τρομάρα, θέλω να πω, φοβόταν τα πάντα, έτρεμε, ανησυχούσε και διόλου δεν ηρεμούσε.


Αφηγητής (3): Ο φόβος ήταν φωλιασμένος μέσα στην παιδική της καρδιά και κανείς δεν φαινόταν να μπορεί να τον πάρει μακριά. Φοβόταν ως και τις μύγες! Στα μάτια της φαίνονταν σαν τέρατα και άγρια θηρία που είχαν έρθει να κατασπαράξουν την άτυχη Μαρία. Να την! Τι σας είπα; Την ακούτε;


Παράλληλη σκηνική δράση: η Μαρία (4) μπαίνει στη σκηνή, εμφανώς τρομαγμένη, τρέχει γύρω γύρω, κοιτώντας ψηλά, ενώ παράλληλα ακούγεται ήχος μύγας που πετάει. 

Διατρέχει τη σκηνή, φωνάζοντας:

"Μαμά μου, μανούλα μου! Ένα τέρας! Βοήθεια!"

https://www.iema.gr/data/EducationalProjects/Melina/Tracks/Hxoi/Zwa_Myga.mp3

(ήχος μύγας)

Αφηγητής (3): Αυτό όμως που περισσότερο της άρεσε να κάνει, ήταν να βολτάρει στο περιβόλι του σπιτιού της, να φροντίζει τα φυτά και τα λαχανικά και να ποτίζει τα λουλούδια. Να, όπως για παράδειγμα την προηγούμενη εβδομάδα, το πρωί της Κυριακής...

http://soundbible.com/tags-magic-wand.html

(ήχος χρονικής αναδρομής)

Μαρία (4): (τραγουδάει) Αχ κουνελάκι, κουνελάκι, ξύλο που θα το φας μέσα σε ξένο περιβολάκι τρύπες να μην τρυπάς...


(3 παιδιά κάνουν τις τριανταφυλλιές και στέκουν ακίνητα πάνω στη σκηνή. Η Μαρία τρέχει ανάμεσα στις τριανταφυλλιές και ξαφνικά "πιάνεται" σε ένα από τα αγκάθια τους).


Ακούγεται η δυνατή και τρομαγμένη φωνή της Μαρίας.


Μαρία: Αααααα! Βοήθεια! Βοήθεια! Σώστε με! Ένας λύκος! Θα με φάει! Θα με φάει σας λέω! Μα δεν υπάρχει κανείς να με βοηθήσει;


Μαμά (5): Θα με τρελάνει αυτό το παιδί! Άρχισε πάλι.... (η φωνή ακούγεται από το εσωτερικό της σκηνής).


Η μαμά της Μαρίας εμφανίζεται στη σκηνή.


Μαμά: Τι έγινε, Μαρία μου; Ποιος λύκος; Βλέπεις κανέναν λύκο; Είναι απλά το αγκάθι της τριανταφυλλιάς. Είναι αυτός λόγος να πανικοβάλλεσαι; Έλα, στάσου, να σε βοηθήσω.


Τα 3 παιδιά-τριανταφυλλιές απευθύνονται προς τη Μαρία με ένα "ποίημα" για τον φόβο (κάθε παιδί λέει ένα κομμάτι του ποιήματος).


Τριανταφυλλιά (6): Μέσα σου κατοικεί, στον ύπνο μα και στον ξύπνιο σου θα'ρθει, σε απειλεί, σε μπερδεύει και πολύ συχνά σε τρομοκρατεί. Δεν τον αντέχεις, όμως σε ταλαιπωρεί.


Τριανταφυλλιά (7): Σου κόβει τα πόδια, σου κόβει τα φτερά και επιτέλους θέλεις να τον ξεφορτωθείς. Απορείς. Γιατί να υπάρχει; Γιατί; Όμως, Μαρία, μην ξεχνάς...


Τριανταφυλλιά (8): ...είναι κι αυτός κομμάτι της ζωής. Όπου υπάρχει άνθρωπος, εκεί υπάρχει κι αυτός, ο φόβος ο τρομερός... Όμως, μην ανησυχείς. Λύση υπάρχει. Και είναι εκεί. Βαθιά μες στην ψυχή. Ψάξε λίγο και θα την βρεις. 


Μαρία: Ώχου! Μπερδεμένα μου τα λέτε και θα με πιάσει πονοκέφαλος. Να ψάξω; Πού να ψάξω καλέ;


Και οι 3 τριανταφυλλιές μαζί: Στην καρδιά σου η λύση κατοικεί μαζί με την αγάπη για ό,τι αληθινά αξίζει.


Τραγούδι-γέφυρα:

https://www.youtube.com/watch?v=c87P83dwnTQ
(ο χρόνος δίνεται για να συγκεντρωθούν τα παιδιά στο σημείο που πρόκειται να τραγουδήσουν το πρώτο τραγούδι)
Μέσα από σένα - Ευανθία Ρεμπούτσικα

1ο τραγούδι:

"Ό,τι αξίζει, θα αγαπώ":
https://www.youtube.com/watch?v=9co_heGwpcg
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2018/03/blog-post_27.html

2η σκηνή:

(στη σκηνή βρίσκεται ο μπαμπάς της Μαρίας που διαβάζει ένα βιβλίο και δίπλα του η Μαρία που ζωγραφίζει)

Αφηγητής (9): Το βραδάκι έφτασε. Να και ο μπαμπάς της Μαρίας που κάθεται στο σαλόνι και διαβάζει. Φαίνεται απορροφημένος. Κι η Μαρία; Ήρεμη φαίνεται. Πολύ περίεργο. Ζωγραφίζει και δίπλα της έχει το αγαπημένο της περιοδικό, τη "Διάπλαση των Παίδων".


Μαρία: Μπαμπάκα! (πολύ δυνατά).


Μπαμπάς (10) ("πετάγεται" ξαφνιασμένος και του φεύγει το βιβλίο από τα χέρια): Αμάν, ρε πουλάκι μου! Με κατατρόμαξες! Τι έγινε; 


Μαρία: Τίποτα... Ήθελα να σε ρωτήσω τι διαβάζεις και είσαι τόσο συγκεντρωμένος.


Μπαμπάς: Διαβάζω ένα διήγημα του Γρηγορίου Ξενόπουλου. Είναι πολύ ενδιαφέρον.


(Η Μαρία σηκώνεται και πλησιάζει να δει από πιο κοντά)


Μαρία: Να δω; Μα, δεν έχει καμία εικόνα! Δεν μπορώ να καταλάβω τι ευχαρίστηση βρίσκεις να διαβάζεις ένα βιβλίο χωρίς εικόνες. Τι να καταλάβεις μόνο από τα γράμματα; Άσε που είναι και βαρετό. Ενώ το δικό μου, έχει και εικόνες και είναι.... 


(καθώς μιλάει, ανοίγει το περιοδικό που βρίσκεται δίπλα της και πέφτει από μέσα μία αράχνη. Η Μαρία βάζει τις φωνές και ταυτόχρονα χοροπηδάει από τον φόβο της)


Μαρία: Βοήθεια! Βοήθεια! Σώστε με! Ένα τέρας!


Εκείνη τη στιγμή εμφανίζεται ο αδερφός της Μαρίας, ο Αχιλλέας.


Αφηγητής (11): ....και μη νομίζετε ότι ο Αχιλλέας είναι φοβιτσιάρης, σαν τη Μαρία. Αντιθέτως! Είναι ανδρείος, τίποτα δεν φοβάται και για τίποτα δεν τρέμει. Να, κοιτάξτε! Πιάνει την αράχνη με το χέρι του μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Μαρίας και τη δείχνει στην αδερφή του.


Αχιλλέας (12): Τι φοβάσαι, καλέ; Αυτό; Ένα τόσο μικρό ζωύφιο; Δεν είμαστε με τα καλά μας!


Μαρία: Βάλ'το αμέσως κάτω και πάτησέ το. Δε θέλω να το βλέπω!!


Αχιλλέας: Όχι, κυρία μου. Όλα τα πλάσματα έχουν το δικαίωμα να ζουν. Και όλα είναι καλό να τα αγαπάμε.


Μπαμπάς: Πολύ σωστά τα λέει ο Αχιλλέας. Γιατί η αγάπη όλα τα νικά, όλα τα ξεπερνά και από όλα είναι πάντα πιο δυνατή.


Αχιλλέας: Έλα πάμε στην αυλή να την αφήσουμε ανάμεσα στα λουλούδια.


Τραγούδι-γέφυρα:

https://www.youtube.com/watch?v=_rcs1OC2Sus&t=2s
(ο χρόνος δίνεται για να συγκεντρωθούν τα παιδιά στο σημείο που πρόκειται να τραγουδήσουν το δεύτερο τραγούδι). 
Στο σημείο αυτό μπορεί να μπει και απλό χορευτικό σε ρυθμό βαλς.
Το βαλς του γάμου - Ελένη Καραΐνδρου

2ο τραγούδι:

"Ν'αγαπάς"
https://www.youtube.com/watch?v=PRnzWN_xsUw

3η σκηνή:


Αφηγητής (14): Με τον καιρό η κατάσταση ολοένα και χειροτέρευε. Η Μαρία φοβόταν τα πάντα και οι γονείς της βρίσκονταν σε πραγματική απελπισία. Νάτοι που κάθονται σκεφτικοί και συλλογίζονται τι λύση να βρουν...


Μαμά: Μαρία μου, δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση! Κάθε φορά που φοβάσαι τόσο και σου κόβεται το αίμα, καταστρέφεις την υγεία σου. Κάτι πρέπει να κάνουμε...


Μπαμπάς: Τελείωσε. Το πήρα απόφαση. Θα πάμε να σε δει γιατρός. Αύριο κιόλας. Η κατάσταση δεν παίρνει άλλη καθυστέρηση.

("πάγωμα" σκηνής)

Αφηγητής (15): Έτσι κι έγινε. Την επόμενη μέρα, η Μαρία με τους γονείς της πήγαν στον γιατρό που άκουσε προσεκτικά τα συμπτώματα της Μαρίας και σοβαρός σοβαρός τους είπε:


(Σε παράλληλη δράση, εμφανίζεται ο γιατρός στη σκηνή, που στέκεται μπροστά μαζί με τους αφηγητές)


Γιατρός (16): Πραγματικά! Η κατάσταση είναι σοβαρή. Ο φόβος είναι μεγάλη αρρώστια, αλλά το γιατρικό είναι εύκολο. Ξερό ψωμί. Μόνο το ξερό ψωμί γιατρεύει τον φόβο. Κάθε φορά που θα φοβάται η κόρη σας, θα της δίνετε να φάει ξερό ψωμί. Και πάλι ξερό ψωμί και πάντα ξερό ψωμί, ώσπου να γίνει καλά, δηλαδή ώσπου να γίνει γενναία. Ε, εντάξει, και λίγο... νερό.


Αφηγητής (15): Πολύ στεναχωρημένοι οι γονείς της Μαρίας μαζί με τη μικρούλα τους κόρη πήραν τον δρόμο της επιστροφής με ένα σωρό σκέψεις να γυρίζουν στο κεφάλι τους. Τι να έκαναν; Θα ακολουθούσαν τις συμβουλές του γιατρού. Μπορούσαν να κάνουν και αλλιώς;


Τραγούδι-γέφυρα:

https://www.youtube.com/watch?v=ZnszLJOIMPU
(ο χρόνος δίνεται για να συγκεντρωθούν τα παιδιά στο σημείο που πρόκειται να τραγουδήσουν το τρίτο τραγούδι και παράλληλα να ετοιμαστεί ο χώρος - σκηνικό για την 4η και τελευταία σκηνή).
Requiem for a dream

3ο τραγούδι:

"Όπου υπάρχει αγάπη"
https://www.youtube.com/watch?v=F1lm8h-VjVY


4η σκηνή:

Η Μαρία είναι ξαπλωμένη και κοιμάται. Δέχεται την "επίσκεψη" της νεράιδας Θέλησης.

Θέληση (17): Μαρία, Μαρία, ξύπνα!


Μαρία: (σηκώνεται και κοιτάζει τρομαγμένη) Ποια είσαι εσύ; Τι θέλεις από εμένα;


Θέληση: Να σε βοηθήσω.


Μαρία: Κανείς δεν μπορεί να με βοηθήσει. Θέλω να αλλάξω και να μη φοβάμαι πια, αλλά δεν τα καταφέρνω. Και ο γιατρός μου είπε ότι για να σωθώ θα πρέπει να τρώω ξερό ψωμί. Μπλιαχ! Μπλιαχ! Μπλιαχ!


Θέληση: Γι'αυτό είμαι εδώ. Είμαι η νεράιδα της θέλησης, που είναι μια δύναμη μεγάλη και θαυμαστή. Αν έχεις εμένα μέσα στην ψυχή, όλα θα διορθωθούν και θα δεις που σύντομα θα γίνεις γενναία και λογική.


Αφηγητής (18): Έτσι κι έγινε. Η Θέληση "φώλιασε" στην καρδιά της μικρής Μαρίας και δεν βγήκε ποτέ ξανά από εκεί. Έδιωξε κάθε παράλογο φόβο μακριά και την έκανε να βλέπει τη ζωή με άλλη ματιά. Ήταν πια αληθινά ευτυχισμένη.


Αφηγητής (19): Τώρα ούτε τις πράσινες σαύρες θα παίρνει για κροκόδειλους, ούτε με τις αράχνες θα τρέμει, όταν κάνει μπάνιο δε θα φοβάται μην πνιγεί, ενώ Τρομάρα κανείς πια δε θα την ξαναπεί. 


Αφηγητής (20): Έφτασε λοιπόν η ιστορία μας στο τέλος. Στο τέλος έφτασε κι η φετινή χρονιά. Τα συναισθήματα ανάμεικτα και πολλά. Χαρά για το καλοκαιράκι που έρχεται, νοσταλγία για όλα αυτά που ζήσαμε μαζί και λίγη μελαγχολία για όσα πέρασαν και θα μείνουν για πάντα μια ανάμνηση γλυκιά. 


Τραγούδι-γέφυρα:

(ο χρόνος δίνεται για να συγκεντρωθούν όλα τα παιδιά στη σκηνή)
Βαρκαρόλα (επτανησιακό) - ενδείκνυται και για χορευτικό λήξης.
https://www.youtube.com/watch?v=Y0lESGDsWyc

Όλοι μαζί:

Καλό σας καλοκαίρι! 
Ένα τραγούδι από την καρδιά μας, όχι για "Αντίο" αλλά για "Καλή αντάμωση!"

Τραγούδι λήξης:

http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2018/04/blog-post_4.html
("Άνοιξε τα μικρά σου τα φτερά", στη μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα, από το Carousel)


Αυτή η χρονιά θα μείνει για πάντα στην καρδιά,

μια νοσταλγία μέσα στη ματιά. 

Γεμάτη μ’ όμορφες στιγμές, 

γέλια, λύπες και τρελές χαρές. 

Άνοιξε τώρα τα μικρά σου τα φτερά, 

πέτα ψηλά χωρίς τίποτα να φοβηθείς. 

Κι αν βρεις στον δρόμο σου δράκους και τρανά θεριά, 

με την αγάπη σου εσύ να αμυνθείς. 

Τέλος, λοιπόν, μα στο μυαλό μου θα κρατώ,

όσα με έκαναν πιο δυνατό 

γνώσεις, φιλίες, δάκρυα, γέλια κι αγκαλιές, 

ηλιαχτίδες της ψυχής μου φωτεινές. 

Άνοιξε τώρα μια μεγάλη αγκαλιά, 

πέτα σαν γλάρος σε θάλασσα πλατιά. 

Πέρνα από πέλαγα, φάρους και χρυσά νησιά 

κι όταν γυρίσεις θα’μαι εδώ εγώ ξανά. 

Άνοιξε τώρα μια μεγάλη αγκαλιά, 

πέτα σαν γλάρος σε θάλασσα πλατιά. 

Πέρνα από πέλαγα, φάρους και χρυσά νησιά, 

κι όταν γυρίσεις θα’μαι εδώ εγώ ξανά.

14 Απρ 2018

Προτάσεις παιδικών τραγουδιών και ψηφιακών δίσκων (για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού): 75 χρήσιμοι σύνδεσμοι

Ακολουθούν 75 προτάσεις τραγουδιών και ρυθμικών ακουσμάτων που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και μπορούν να ενσωματωθούν σε καθημερινές ρουτίνες.
Επίσης, προτείνονται μερικά cd που θεωρώ ότι είναι περισσότερο κατάλληλα για την ηλικία αυτή.

1.
"Ένα μωράκι είναι η Ειρήνη" (του Γιώργου Λαπαδάκη)
2.
"Το βράδυ ονειρεύομαι" (του Γιώργου Λαπαδάκη)
3.
"Γράμμα, γραμματάκι" (του Γιώργου Λαπαδάκη)
4.
"Ο Φάνης και η ροδιά" (του Γιώργου Λαπαδάκη)
5.
"10 καβουράκια" (Γιώργος Χατζηπιερής)
6.
"Το ελεφαντάκι" (Φοίβος Δεληβοριάς)
7.
"Το καγκουρό" (του Γιώργου Λαπαδάκη)
8.
"Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο"
9.
"Καλοκαίρι μου μυρίζει" (Μαρίζα Κωχ)
10.
"Αχ και να'μουν αχινός" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
11.
"Μπαμπάκο, τι θα φάμε" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
12.
"Το ελικόπτερο" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
13.
"Το παπί" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
14.
"Μου χαρίζεις την ουρά σου;" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
15.
"Ο παπαγάλος" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
16.
"Οχτώ μεγάλοι ποντικοί" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
17.
"Η Νένα και η Νανά" (Από τα "Λάχανα και Χάχανα")
18.
https://www.youtube.com/watch?v=HcEOyDnUNWk
"Ο Μάγειρας" (Ηλίας Μαμαλάκης, Μάριος Φραγκούλης)
19.
https://www.youtube.com/watch?v=zxOxxVb29AA&feature=youtu.be
("Ψείρα", από τα "Μελωδόνια")
20.
https://www.youtube.com/watch?v=rnEfmB9NIl0
("Ωχ,ωχ, ωχ, δε χωράω στο μαγιό" από τα "Μελωδόνια")
21.
https://www.youtube.com/watch?v=GQxc_E65ttc
("Λαγοί", από τα "Μελωδόνια")
22.
https://www.youtube.com/watch?v=CqRXp9aFepQ
("Αρκούδα" από τα "Μελωδόνια")
23.
https://www.youtube.com/watch?v=uQC2MvHZ7XA
("Γάιδαρος" από τα "Μελωδόνια")
24.
https://www.youtube.com/watch?v=DudiVNJ6OwI
("Το στριμμένο το σκουλήκι" από τα "Μελωδόνια")
25.
https://www.youtube.com/watch?v=F6N5ct41zFw
("Πάπιες" από τα "Μελωδόνια")
26.
https://www.youtube.com/watch?v=X7tNlm7drZw
("Ιπποπόταμοι" από τα "Μελωδόνια")
27.
https://www.youtube.com/watch?v=6SPcPp1TdWs
("Ελέφαντες" από τα "Μελωδόνια")
28.
https://www.youtube.com/watch?v=6v5k775UYDc
("Φώκιες" από τα "Μελωδόνια")
29.
https://www.youtube.com/watch?v=RoReD5dtvCM
("Ξιφίας" από τα "Μελωδόνια")
30.
https://www.youtube.com/watch?v=9c4hY2P-X90
("Θοδωρής και Θανάσης" από τα "Μελωδόνια")
31.
https://www.youtube.com/watch?v=UjBVNSl5IcM
("Κόρακας" από τα "Μελωδόνια")
32.
https://www.youtube.com/watch?v=E1emfFUna1Y
("Χελώνα" από τα "Μελωδόνια")
33.
https://www.youtube.com/watch?v=hUQ8thqNoNY
("Υποβρύχιο" από τα "Μελωδόνια")
34.
https://www.youtube.com/watch?v=N1gmF2tW7w4
("Ρινόκερος" από τα "Μελωδόνια")
35.
https://www.youtube.com/watch?v=ugbSajqXw40
("Ταύροι" από τα "Μελωδόνια")
36.
https://www.youtube.com/watch?v=XkMboflNwYk
("Ορτύκι" από τα "Μελωδόνια")
37.
https://www.youtube.com/watch?v=SaYYKacA3ks
("Δικαστές και Δικηγόροι" από τα "Μελωδόνια")
38.
https://www.youtube.com/watch?v=Wl5FiLwWqLg&wide=
("Νάνος" από τα "Μελωδόνια")
39.
https://www.youtube.com/watch?v=lL1xLsrwVCk
("Μύγες" από τα "Μελωδόνια")
40.
https://www.youtube.com/watch?v=LUqkKmaW_48
("Ηλιοθεραπεία" από τα "Μελωδόνια")
41.
https://www.youtube.com/watch?v=iMDpCTZOFo0
("Ζωίτσα" από τα "Μελωδόνια")
42.
https://www.youtube.com/watch?v=NL7Pjwdi1lA
("Βάτραχοι" από τα "Μελωδόνια")
43.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/06/blog-post_26.html
(εποπτικό υλικό αξιοποίησης για τον "Παγωτατζή")
https://www.youtube.com/watch?v=98RTg4JR1zg
44.
https://www.youtube.com/watch?v=rPmoWDUfwyU
(τα "Τζιτζίκια")
45.
https://www.youtube.com/watch?v=KsGg4LMeTh8
("Η μικρή Αράχνη")
Διδακτική αξιοποίηση:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/05/blog-post_13.html
46.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/04/blog-post.html
(διδακτική αξιοποίηση για το Σκουλουκούιν)
https://www.youtube.com/watch?v=wL2Ba7vWCk0
47.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/10/blog-post_14.html
("Μίλα μου για μήλα", διδακτική αξιοποίηση)
https://www.youtube.com/watch?v=diu-rq72-jU
48.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/04/blog-post_9.html
(διδακτική αξιοποίηση για την Πεταλούδα)
https://www.youtube.com/watch?v=HhOh_gsMo2U&noredirect=1
(Πεταλούδα (κάτι ψήλωσε))
49.
https://www.youtube.com/watch?v=Kjc4v9sbSKQ
(Καλημέρα από τα Λάχανα και Χάχανα)
50.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2021/09/blog-post_87.html
("Εδώ Νηπιαγωγείο" από τα Λάχανα και Χάχανα)
https://www.youtube.com/watch?v=eI8PWXn4aCU
51.
https://linasar.wordpress.com/2017/09/18/%CE%BF-%CE%B3%CE%AF%CE%B3%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%B9/
"Ο γίγαντας κοιμάται..." εξαιρετικό τραγουδο-ποίημα)
52.
https://www.youtube.com/watch?v=mAj1VnaHYYk
("Δεν προλαβαίνω", από τους Locomondo)
53.
https://www.youtube.com/watch?v=yPwlMVV9MWs
"Το τραγούδι του κύριου Τσαπατσούλη")
54.
https://www.youtube.com/watch?v=Pzi2wr2Ha4k
("Ο τεμπέλης δράκος")
55.
https://www.youtube.com/watch?v=4I_vf918O0s
("Τα επτά ποτάμια")
56.
https://www.youtube.com/watch?v=42_0TmkqhFo
(Για τα πα τα)
https://www.youtube.com/watch?v=wEtcQKWyk2M
(καραόκε)
57.
63.
64.
https://drive.google.com/file/d/0B18Wv_dZdQZ5RUpZN0N5TmNLN3c/view?resourcekey=0-s4JUQ62I1FvHZCdhlaPOCg
(Γάλλος παπαγάλος, του Γιώργου Λαπαδάκη)
65.
(Γλωσσοδέτης, από το Χάρτινο Καράβι)
66.
(Ο Δακτυλάκης)
67.
(Κλείνω τα μάτια)
68.
(Λιοντάρι & Ελαφίνα)
69.
(Λιοντάρι & Ποντίκι)
70.
(Τιτίνα, η κότα)
71.
(Πινεζοβροχή)
72.
(Τζίτζικας και μέρμηγκας)
73.
(Το ρολόι του παππού)
74.
(Η ψείρα)
75.
Μια ψείρα εδώ...μια ψείρα εκεί...)
76.
(Παλιάτσος)









11 Απρ 2018

"Γάλα με κακάο": ένα τραγουδοποίημα για τη διαφορετικότητα

Για το εξαιρετικό παραμύθι της Φυλλιώς Νικολούδη 
"Καλημέρα φίλε" και το συνοδευτικό ποίημα
"Γάλα με κακάο" ακολουθούν 6 χρήσιμες συνδέσεις.
Ένα παραμύθι και ένα ποίημα που μπορούν να αξιοποιηθούν την Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας 
αλλά και την Ημέρα κατά του Ρατσισμού.



1.
(οι εξαιρετικές προτάσεις της Πόπης)
2.
(άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
3.
(προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης από τη Φυλλιώ Νικολούδη)
4.
(η επίσης εξαιρετική προσέγγιση της Αριάδνης)
5.
(άλλη μία σχετική ανάρτηση από την Πόπη)
6.

Το ποίημα μπορεί να αξιοποιηθεί σε γιορτή λήξης αφιερωμένη στο θέμα "Διαφορετικότητα" και θα μπορούσε να "ντυθεί" μουσικά στο βαλσάκι του Νότη Μαυρουδή.

Οι στίχοι του ποιήματος έχουν ως εξής:


Σ’ ένα μπουκάλι από γυαλί (από 0:16 έως 0: 19)
Δυο φίλοι μένουνε μαζί, (από 0: 20 έως 0:22)
Γάλα με κακάο (από 0: 23 έως 0: 26)
Πολύ τα αγαπάω! (από 0:27 έως 0:30)

Τρα λα λα λα λα

Μαζί και διαφορετικοί (από 0:45 έως 0:48)
φίλοι για μία ζωή. (από 0:49 έως 0:52)
Μαζί και διαφορετικοί (από 0:53 έως 0:55)
όλα τα πλάσματα στη γη. (από 0:56 έως 0:59)

Τρα λα λα λα λα

Με χέρια ενωμένα (από 1:30 έως 1:32)
Προσκαλούνε και εμένα (από 1:33 έως 1:36)
Γάλα με κακάο (από 1:37 έως 1:39)
Πολύ τα αγαπάω (από 1:40 έως 1:43)


Τρα λα λα λα

Μαζί και διαφορετικοί (από 1:59 έως 2:02)
φίλοι για μία ζωή. (από 2:03 έως 2:06)
Μαζί και διαφορετικοί (από 2:07 έως 2:09)

όλα τα πλάσματα στη γη. (από 2:10 έως 2:13)




10 Απρ 2018

Δημιουργία ορχηστρικών (καραόκε) διασκευών με το λογισμικό επεξεργασίας ήχου Audacity

Ακολουθούν αναλυτικά τα βήματα για τη δημιουργία ορχηστρικών κομματιών με αξιοποίηση του προγράμματος επεξεργασία ήχου Audacity.




1.
Κατεβάστε το λογισμικό από τον σύνδεσμο:
(το "κατέβασμα" είναι απολύτως ασφαλές)
2.
Μετά την εκτέλεση του προγράμματος, κλικάρετε στο εικονίδιο συντόμευσης που θα δημιουργηθεί στην επιφάνεια εργασίας΄.
3.
Τα αρχεία που θα ανοίξετε και θα επεξεργαστείτε στο Audacity θα πρέπει να είναι mp3 και όχι βίντεο. Αν έχετε ένα βίντεο τραγουδιού στο Youtube μπορείτε να αντιγράψετε και να επικολλήσετε το URL σε συνδέσμους με online converters για να ανακτήσετε το αρχείο ήχου σε μορφή mp3. 
Ένας αρκετά καλός σύνδεσμος που θα πρότεινα για μετατροπές αρχείων βίντεο σε mp3 είναι ο εξής (προφανώς υπάρχουν πολλοί άλλοι):
4.
Έχοντας ανοίξει το Audacity, επιλέγετε file (από το κεντρικό μενού), στη συνέχεια Import και Audio (εναλλακτικά μπορείτε να επιλέξετε file και open), για να εισάγετε το κομμάτι που θέλετε στο λογισμικό. 

Στιγμιότυπο οθόνης (μετά την εισαγωγή του αρχείου):


5.
Στη συνέχεια κλικάρετε στο αριστερό πλαίσιο (όπως δείχνει η εικόνα) για να επιλέξετε τα tracks του κομματιού. Το επιλεγμένο κομμάτι θα έχει λευκό χρώμα (όπως φαίνεται και στο στιγμιότυπο οθόνης που ακολουθεί).



6.
Στη συνέχεια, από το κεντρικό μενού, επιλέγετε Effect και κατόπιν, επιλέγετε Vocal Reduction and Isolation. Για να βρείτε αυτή την επιλογή θα πρέπει να κατεβείτε με το βέλος του παραθύρου που εμφανίζεται (οι επιλογές είναι με αλφαβητική σειρά). Εναλλακτικά, μπορείτε να επιλέξετε Vocal Remover.

7.
Με κλικ στη συγκεκριμένη επιλογή, εμφανίζεται η οθόνη που φαίνεται στο στιγμιότυπο. Κλικάρετε στο ΟΚ.













8.
Εμφανίζεται το ακόλουθο στιγμιότυπο οθόνης.

9.
Στη συνέχεια, επιλέγετε από το μενού file, την επιλογή Export και μετά Export as wav. Στο παράθυρο που εμφανίζεται, μπορείτε να γράψετε τα στοιχεία του τραγουδιού (λεπτομέρειες που μάλλον δεν χρειάζονται) ή να πατήσετε κατευθείαν ΟΚ.
Για την εξαγωγή του αρχείου σε μορφή αρχείου mp3, απαιτείται μια άλλη εφαρμογή, επομένως το αποθηκεύετε ως wav και για τη μετατροπή του σε mp3 μπορείτε να αξιοποιήσετε τον σύνδεσμο:
https://online-audio-converter.com/



10. Ανοίγοντας την Επιφάνεια Εργασίας (ή τη θέση που έχετε που επιλέξει να αποθηκεύσετε το αρχείο), μπορείτε να ακούσετε την ορχηστρική διασκευή του.


Στους δύο συνδέσμους που παραθέτω στη συνέχεια, μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι "Πού'ναι πιο καλά" πριν και μετά την επεξεργασία του στο Audacity.

https://vocaroo.com/i/s0igrd8Q4pcG
(πριν)
http://picosong.com/weAiF/
(μετά)

Κάποια αρχεία φαίνεται ότι τα υποστηρίζει το λογισμικό και τα μετατρέπει σε ορχηστρικές διασκευές εύκολα. Δε συμβαίνει πάντα ούτε με όλα τα κομμάτια. Τα χορωδιακά, πάντως, φαίνεται να μην τα υποστηρίζει.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ