Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


7 Σεπ 2019

Εικονογραφημένες κάρτες συλλαβών - α' μέρος

Ακολουθούν κάρτες αναφοράς με τις βασικές συλλαβές για τα γράμματα Α έως και Λ.
Βρείτε το δεύτερο μέρος της ανάρτησης στον σύνδεσμο:
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2019/09/blog-post_8.html

Συγκεκριμένα οι κάρτες αφορούν τις εξής λέξεις:
βαρέλι, βέλος, βήματα, βιβλίο, βυθός, βόδι, βωξίτης, γάτα, γέλιο, γίγαντας, γήπεδο, γορίλας, γωνία, γυναίκα, δάσος, δελφίνι, δηλητήριο, δίχτυ, δόντι, δύτης, δώρο, ζάρι, ζέβρα, ζητιάνος, ζιβάγκο, ζογκλέρ, ζυγαριά, ζωγραφιά, θάλασσα, θέατρο, θίασος, θησαυρός, θόρυβος, θυμός, θωρηκτό, καμήλα, κερί, κύβος, κήπος, κοχύλι, κώνος, κινητό, λάμπα, λεωφορείο, λίμνη, λοχίας, λωτός, λυχνάρι, ληστής.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΣΥΛΛΑΒΩΝ
Α' μέρος





















31 Αυγ 2019

"O καμβάς της τάξης μας": μία πρόταση διακόσμησης πόρτας

Ακολουθεί μία πρόταση για διακόσμηση πόρτας (για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό).

Ο καμβάς της τάξης μας


Συνοδευτικό εκτυπώσιμο υλικό


Ενδεικτικό φωτογραφικό στιγμιότυπο


Δείτε στην ετικέτα Διακόσμηση Πόρτας τις υπόλοιπες 
σχετικές αναρτήσεις.

24 Αυγ 2019

23 Αυγ 2019

3 νέες προτάσεις για διακόσμηση πόρτας (για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό)

Ακολουθούν τρεις προτάσεις για διακόσμηση πόρτας. Προτείνονται για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.

Τις υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου θα τις βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/search/label/%CE%94%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F%CE%A3%CE%9C%CE%97%CE%A3%CE%97%20%CE%A0%CE%9F%CE%A1%CE%A4%CE%91%CE%A3

1.
Μια πολύχρωμη χρονιά ξεκινά!
Για την πρώτη πρόταση δίνονται δύο εναλλακτικές αποδόσεις:


Συνοδευτικό εκτυπώσιμο υλικό

Για τα γράμματα της ACA-ACID Hollow μπείτε εδώ:
Τα πολύχρωμα γράμματα είναι σε γραμματοσειρά VAG-Handwritten, την οποία μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε
από τον σύνδεσμο:

Συνοδευτικό εποπτικό υλικό:







2.
Η μαγική συνταγή του Γ2


Για τα γράμματα της ACA-ACID Hollow μπείτε εδώ:
Τα πολύχρωμα γράμματα είναι σε γραμματοσειρά VAG-Handwritten, την οποία μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε
από τον σύνδεσμο:


Η γραμματοσειρά που συνοδεύει τα cliparts είναι Trebuchet MS.

Συνοδευτικό εποπτικό υλικό:




3η πρόταση: Στον ρυθμό του Γ2!
(μπορεί να αξιοποιηθεί και για αίθουσες μουσικής)

Ακολουθεί το συνοδευτικό εκτυπώσιμο υλικό:
(οι γραμμές του πενταγράμμου μπορούν να γίνουν με μαύρη λεπτή κολλητική ταινία)

Για τα γράμματα της ACA-ACID Hollow μπείτε εδώ:
Τα πολύχρωμα γράμματα είναι σε γραμματοσειρά VAG-Handwritten, την οποία μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε
από τον σύνδεσμο:



19 Αυγ 2019

Τραγούδια για τη λήξη του σχολικού έτους (για τη ΣΤ' τάξη), της Γκέλυς Μητρογιάννη

Ακολουθούν 2 τραγούδια σε διασκευή της Γκέλυς Μητρογιάννη για την αποφοίτηση από το Δημοτικό (για τη ΣΤ' τάξη). Ευχαριστώ πολύ τη συνάδελφο που μου εμπιστεύτηκε τη δουλειά της.


1.
"Ο χορός": διασκευασμένο, καλοκαιρινό τραγούδι για τη ΣΤ' τάξη.
α. οι στίχοι του τραγουδιού στον σύνδεσμο:
β. αρχείο ήχου με φωνή στον σύνδεσμο:
γ. αρχείο ήχου καραόκε:

2.
"Πάρτι καλοκαιρινό": διασκευασμένο, καλοκαιρινό τραγούδι για τη ΣΤ' τάξη.
α. οι στίχοι του τραγουδιού στον σύνδεσμο:
β. μουσική με φωνές:
γ. μουσική καραόκε:

Της ίδιας δημιουργού είναι και το εξαιρετικό εκπαιδευτικό διαδραστικό παραμύθι "Τα παιχνίδια του κ. Τικ-Τακ", το οποίο μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:

Βιβλιοπροτάσεις και 15 χρήσιμοι σύνδεσμοι για την παιδική κακοποίηση και τη σεξουαλική αγωγή

Ακολουθούν 15 χρήσιμοι σύνδεσμοι και βιβλιοπροτάσεις για την θεματική ενότητα "Παιδική κακοποίηση".
1.
(για την έκδοση του παραμυθιού κατά της παιδικής κακοποίησης)
2.
(πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες και βίντεο)
3.
(επιπλέον χρήσιμα βίντεο και πληροφορίες)
4.
(επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις και πληροφορίες)
5.
&
(το κείμενο του παραμυθιού: Η Ρίνα η Αστερίνα δεν έχει μυστικά από τη μαμά)
6.
(Η Κίκο και το χέρι, ανακτήσιμο αρχείο pdf)
7.
("Μη φοβάσαι την αγκαλιά": ενδιαφέρον διδακτικό σενάριο και συνοδευτικό παραμύθι)
https://issuu.com/argyrentzi/docs/____________________________________65163be1449e3f
(το παραμύθι της δημιουργού: Αργυρώ Ρέντζη, εικονογράφηση: Ευτυχία Ριζά)
8.
(εξαιρετικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία "Παίζω με το Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις")
9.
("Το μυστικό της Νίκης")
10.
("Το μυστικό της Νίκης 2 - Η περιπέτεια του Βίκτωρα)
11.
("Ο Κανόνας των Εσωρούχων")
12.
(η επίσημη σελίδα του "Ένα στα πέντε" για την παιδική-σεξουαλική κακοποίηση)
13.
("Η Κοκκινοσκουφίτσα στο διαδίκτυο")
14.
&
(για το λογισμικό πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής "Ο Ζώης και η Ζωή, μια νέα αρχή")
15.
https://www.mama365.gr/31567/h-afisa-poy-mathainei-sta-paidia-na-prostateyontai.html
(η αφίσα για την προστασία από τη σεξουαλική παρενόχληση)
&
ένα τραγούδι της Παρασκευής Φώτη για την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε αρπαγές
https://www.youtube.com/watch?v=bVngQgmFvig&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Uey_El8boW3lbqORWZZObrSQ3kAYbziLLPuh4Ww-hRsWsD_wecMAYJDs

Βιβλιοπροτάσεις σχετικές με το θέμα της παιδικής-σεξουαλικής κακοποίησης:


4 Αυγ 2019

Συνοπτικό ημερολόγιο σχολικού έτους 2019 - 2020 με τις σημαντικότερες παγκόσμιες ημέρες

Ακολουθεί συνοπτικό ημερολόγιο σχολικού έτους 2019 - 2020 δύο σελίδων με αναφορά στις σημαντικότερες Παγκόσμιες Ημέρες, τις οποίες αξιοποιούμε στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό.

Γενικά για αναρτήσεις σχετικά με τις Παγκόσμιες Ημέρες, δείτε την ετικέτα του ιστολογίου ΕΔΩ.

Για το συνοπτικό ημερολόγιο του Teaching Therapy μπείτε ΕΔΩ


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2019 - 2020 
ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ








31 Ιουλ 2019

Το ιστολόγιο έχει γενέθλια

Σαν σήμερα πριν από επτά χρόνια ξεκίνησαν οι αναρτήσεις του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο".





Επτά χρόνια μετά, το ιστολόγιο αριθμεί 2.112 αναρτήσεις1.304 αναγνώστες405 ετικέτες23.960 likes και 20.801.944 προβολές σελίδας.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους και όλες που συνεχίζετε να με υποστηρίζετε και με παρακολουθείτε.

Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού. Να είστε καλά.

28 Ιουλ 2019

Δημιουργική γραφή στο Δημοτικό: προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης (μέρος πρώτο)

Ακολουθούν μερικές προτάσεις για τη διδακτική αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής στο Δημοτικό. Με την κατάλληλη προσαρμογή, οι προτάσεις μπορούν να βρουν χρήση ακόμα και σε παιδιά μικρότερης ηλικίας.
1η πρόταση:
Διπλώνουμε ένα χαρτί Α4 (όπως δείχνει το template), καθώς και την αριστερή πλευρά του. Στο template που ακολουθεί, οι γραμμές δείχνουν τον τρόπο που μπορεί να διπλωθεί το χαρτί. Η δραστηριότητα γίνεται από ομάδα μαθητών (μέχρι 5).  Ξεκινούμε με τόσα χαρτιά-templates όσοι είναι και οι μαθητές της ομάδας. Αρχικά, κάθε μαθητής γράφει μία λέξη (όποια θέλει) στην αριστερή πλευρά του κάθε χαρτιού. Ο χρόνος καθορίζεται κάθε φορά από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Στη συνέχεια, το κάθε παιδί της ομάδας αρχίζει κυκλικά να συμπληρώνει την ιστορία γράφοντας μόνο στο πρώτο οριζόντιο "τσακισμένο" πλαίσιο το κείμενο που θέλει να προσθέσει στην ιστορία. Με την υπόδειξη του τέλους χρόνου από τον εκπαιδευτικό, τα χαρτιά πηγαίνουν κυκλικά στον επόμενο μαθητή, που θα έχει τον χρόνο να διαβάσει τι έχουν γράψει προηγουμένως οι συμμαθητές του και να συμπληρώσει αναλόγως το κείμενο, ώστε να διατηρείται το νόημα και να εμπεριέχονται και οι λέξεις που είχαν αρχικά γραφτεί στην αριστερή πλευρά του χαρτιού. Στη περίπτωση που μία λέξη από αυτές δεν ταιριάζει στη ροή του κειμένου, μπορεί να αφαιρεθεί και στη θέση της να γραφτεί μία άλλη. Στόχος: στο τέλος της δραστηριότητας θα έχουν γραφτεί τόσες μικρές ιστορίες όσα και τα παιδιά της ομάδας.

2η πρόταση:
Φτιάχνοντας τον ήρωα μιας ιστορίας: μπορούμε να επεξεργαστούμε την άσκηση είτε ατομικά είτε ομαδικά. Ο κάθε μαθητής ή η κάθε ομάδα θα πρέπει να "φτιάξει" το προφίλ του ήρωα ή της ηρωίδας, δίνοντάς του/της κάποια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που θα μπορούν σε δεύτερο επίπεδο να αξιοποιηθούν για τη δόμηση μιας ιστορίας με αρχή, μέση και τέλος. Όσο περισσότερο ευφάνταστα και ασυνήθιστα είναι τα χαρακτηριστικά που θα αποδώσουμε στον ήρωα/ηρωίδα, τόσο πιο δημιουργικά μπορεί να κινηθεί η σύνταξη της ιστορίας. Ακόμα και αν δεν προβούμε σε συγγραφή επιμέρους ιστοριών για τους πρωταγωνιστές-ήρωές μας, θα έχουμε φτιάξει το προφίλ των δυνητικών ηρώων και ηρωίδων μελλοντικών ιστοριών ή παραμυθιών.

3η πρόταση:
Γράφοντας 10 προτάσεις που ξεκινούν με όσα μπορώ να κάνω. Προτείνεται και για παιδιά των μικρών τάξεων του Δημοτικού. Στην περίπτωση που εικονογραφηθούν οι προτάσεις, μπορούν να γίνουν πολύ ενδιαφέρουσες εικονογραφημένες αφίσες με όσα αναγνωρίζουν τα παιδιά στους εαυτούς τους ως σημαντικά.
Ενδιαφέρουσα δραστηριότητα:

4η πρόταση:
Ο εκπαιδευτικός επιλέγει 8 λέξεις (μπορεί να είναι τυχαίες, επιλεγμένες από κείμενο βιβλίου Γλώσσας ή άλλου λογοτεχνικού βιβλίου) και οι μαθητές τις καταγράφουν διάσπαρτα σε ένα φύλλο χαρτί (το template ακολουθεί στη συνέχεια). Κατόπιν οι μαθητές σε ομάδες εργασίας (μέχρι και 5 παιδιά) συμπληρώνουν το κείμενο, ενσωματώνοντας τις λέξεις που δόθηκαν. Με τη λεκτική επισήμανση του εκπαιδευτικού τα χαρτιά με τα κείμενα "αλλάζουν χέρια", με αποτέλεσμα στο τέλος της δραστηριότητας να έχουμε 5 αυτοτελείς σύντομες ιστορίες. Παραλλαγή της συγκεκριμένης πρότασης: ζητείται από τα παιδιά στην αρχή να συμπληρώσουν στα κενά 2 ουσιαστικά, 3 ρήματα, 2 επίθετα και 1 επίρρημα (ή όποιον άλλο συνδυασμό μερών του λόγου θέλουμε να προτείνουμε) και το κάθε παιδί γράφει τις δικές του λέξεις. 
Στο τέλος δίνεται ο τίτλος της κάθε ιστορίας από το παιδί που θα είναι η σειρά του να γράψει το τέλος της.


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ