ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

16 Νοε 2014

"Οι αριθμοφάγοι": πρόταση μαθηματικής δραστηριότητας από τη Γεωργία Μουντζούρη

"Οι αριθμοφάγοι"
Ακολουθεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μαθηματικού παιχνιδιού - δραστηριότητας από τη συνάδελφο Γεωργία Μουντζούρη. 
Γεωργία μου, σ'ευχαριστώ πολύ.

Οι υπόλοιπες 26 προτάσεις 
μαθηματικών δραστηριοτήτων ΕΔΩ.

Εξωγήινος Αριθμοφάγος
Ο πεινασμένος εξωγήινοι μπορούν να χρησιμοποιηθεί καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, αλλά και -ειδικότερα- κατά την ενότητα "Διάστημα-Πλανήτες". Πρώτος στόχος εδώ, αποτελεί η αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων (ως το 50) ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον για τα παιδιά που είναι εξοικειωμένα με "μεγάλους αριθμούς" και δεν μπορούμε να τα περιορίσουμε στην πρώτη δεκάδα. Σημειώνεται επίσης, ότι τα παιδιά είναι αρκετά εξοικειωμένα με τους αριθμούς έως το 31, μέσα από την καθημερινή ρουτίνα της συμπλήρωσης/γραφής της ημερομηνίας. Ο δεύτερος στόχος εξυπηρετεί τη διερεύνηση των συνδυασμών που δίνουν αθροίσματα (ως το 10).

ΥΛΙΚΑ-ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ:

-ένα κουτί από χαρτομάντηλα (που έχουμε μετατρέψει σε έναν αστείο εξωγήινο της αρεσκείας μας).

-μικρές αριθμοκάρτες.






ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:

Παρουσιάζουμε το κουτί και τις αριθμοκάρτες στα παιδιά και ζητάμε να σκεφτούν πώς μπορούμε να παίξουμε μ' αυτόν τον εξωγήινο. Αφήνουμε να διατυπώσουν τις απόψεις τους και στη συνέχεια, θέτουμε τους όρους του παιχνιδιού. Αρχικά, τα παιδιά ταΐζουν τον αριθμοφάγο με συγκεκριμένους αριθμούς λ.χ.

-Τάισέ τον με τον αριθμό 9, τον αριθμό 13, τον αριθμό 25 κτλ.



-Τάισέ τον με τον πιο μικρό αριθμό/μεγάλο αριθμό που έχουμε εδώ.

-Τάισέ τον με τον αγαπημένο σου αριθμό και πες μας ποιος είναι.

Σε μελλοντικές δράσεις, καλούμε τα παιδιά να ταΐσουν τον εξωγήινο με αθροίσματα που δίνουν διάφοροι συνδυασμοί. Για παράδειγμα, "ο εξωγήινος πεινά πολύ και θέλει να φάει τον αριθμό που προέρχεται αν προσθέσουμε το 5 και το 3, το 2 και το 4" κτλ.

Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος γίνεται με την επίδειξη της αριθμοκάρτας στα υπόλοιπα παιδιά, πριν ο παίκτης τη ρίξει στο στόμα του εξωγήινου.







ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ:

-Δεν ονομάζουμε εμείς τον αριθμό που θέλει να φάει ο εξωγήινος αλλά ένα παιδί.

-Ο παίκτης επιλέγει μόνος του και ονομάζει την αριθμοτροφή του εξωγήινου.

-Ο παίκτης κλείνει τα μάτια του και τοποθετούμε στην παλάμη του έναν αριθμό τον οποίο πρέπει -όταν ανοίξει τα μάτια του- να αναγνωρίσει πριν ταΐσει τον εξωγήινο.

-Τα παιδιά δεν χρησιμοποιούν τις αριθμοκάρτες αλλά γράφουν όπως μπορούν τον αριθμό που αναφέρουμε, στη συνέχεια τον κόβουν και ταΐζουν τον εξωγήινό τους.



Γεωργία Μουντζούρη
MEd, Υποψήφια Διδάκτορας Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης

2 Νοε 2014

Ημερολόγιο Νοεμβρίου 2014

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον μήνα Νοέμβριο. Επισημαίνονται με διαφορετικό clipart η ημέρα αεροπορίας (8 Νοεμβρίου), η 17η Νοεμβρίου και η Γιορτή του Πολύτεχνείου καθώς και η Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού 
(20 Νοεμβρίου)
Τις υπόλοιπες αναρτήσεις του Νοεμβρίου (ακροστιχίδα, φύλλο εργασίας, το τραγούδι του Νοέμβρη, σύννεφα λέξεων)
θα βρείτε 
Καλό και δημιουργικό μήνα σε όλους.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

νοε3 νοε1 νοε2

1 Νοε 2014

Εποπτικό υλικό και φύλλα εργασίας για την γιορτή του Αγίου Μαρτίνου (11 Νοεμβρίου) – Sankt Martin Tag


Η ακόλουθη ανάρτηση αφορά συναδέλφους νηπιαγωγούς και δασκάλους/δασκάλες Γερμανικών μικρών τάξεων σε φροντιστήρια ή Δημοτικά σχολεία. Προτείνονται  μερικές προτάσεις φύλλων εργασίας και δραστηριοτήτων για την γιορτή του Αγίου Μαρτίνου που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου.
Η ιστορία εν συντομία:
Ο χειμώνας του 334 υπήρξε ιδιαίτερα δριμύς στην Αμιένη της Βορείου Γαλλίας. Μια πολύ ψυχρή μέρα ο άγιος Μαρτίνος (316-397) συνάντησε ένα γυμνό φτωχό στην πύλη της πόλεως. Τι να κάνει όμως; Φορούσε μόνο τη στρατιωτική εξάρτηση και τον μανδύα του. Παίρνει λοιπόν το ξίφος του, σχίζει τον μανδύα, δίνει ένα κομμάτι στον φτωχό και αρκείται ο ίδιος στο υπόλοιπο.
Στον δρόμο τον περιγελούν για την κολοβή του αμφίεση. Τη νύχτα όμως βλέπει στον ύπνο του τον Χριστό, ντυμένο με το κομμάτι του μανδύα που είχε δωρίσει, να λέει στους αγγέλους που τον ακολουθούσαν: -Ο Μαρτίνος με έντυσε μ’ αυτό το ένδυμα.
(Το απόσπασμα το έχω αντλήσει από τον σύνδεσμο που ακολουθεί:)
http://paspif.gr/wp-content/uploads/2011/04/%CE%91.-%CE%9F%CE%99-%CE%98%CE%A1%CE%97%CE%A3%CE%9A%CE%95%CE%A5%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%99-%CE%A0%CE%99%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%95%CE%A3-%CE%A4%CE%9F%CE%A5-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%97%CE%9D%CE%91-%CE%96%CE%A9%CE%93%CE%A1%CE%91%CE%A6%CE%9F%CE%A5.pdf

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ: βρείτε το ΕΔΩ.
(για συζήτηση, συγκρίσεις, εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών αλλά και δραστηριότητες αναδιήγησης της ιστορίας).



ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ 
ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΡΤΙΝΟΥ
 μαρ1
Ο πίνακας του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου "Ο Άγιος Μαρτίνος και ο Επαίτης" θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως προκαταβολικός οργανωτής του θέματος. Για τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο μπορείτε να βρείτε εδώ ένα αφιέρωμα σε μορφή παρουσίασης διαφανειών.
μαρ5
Φύλλα εργασίας 
(οι συνοδευτικές λεζάντες δίνονται στα ελληνικά)
μαρ2 μαρ3 μαρ4 μαρ5

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ: τα παιδιά στρέφουν το βέλος (που έχουμε στερεώσει με το διπλόκαρφο πάνω στην καρτέλα) προς τη σωστή εικόνα, ενώ παράλληλα αναδιηγούνται την ιστορία με τη σωστή σειρά.
μαρ6