Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


27 Ιαν 2013

Μαθαίνοντας για τους Σεισμούς στο Νηπιαγωγείο: Κάρτες ακολουθίας και Φύλλο Εργασίας

Κατά την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Σεισμοί-Ηφαίστεια", μπορούμε να αξιοποιήσουμε την ακόλουθη ανάρτηση είτε ως ατομικό φύλλο εργασίας είτε ως απλές κάρτες ακολουθίας. Δίνουμε έμφαση στις 3 βασικές ενέργειες, που συνήθως καλούμαστε στο πλαίσιο της τάξης του Νηπιαγωγείου να ακολουθήσουμε κατά την διάρκεια ενός σεισμού... 
Προχωρώντας σκυφτοί (1), προστατευόμαστε κάτω από ένα τραπέζι (ή το θρανίο) ή δίπλα σε έναν τείχο (2), βάζοντας τα χέρια μας πάνω στο κεφάλι (3).
Η άσκηση αυτή, που συνήθως γίνεται κατά τη διάρκεια των σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μπορεί να συνδυαστεί λοιπόν με το ακόλουθο φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά βρίσκουν τη σειρά στις κάρτες ακολουθίας από το 1 έως το 3, περιγράφοντας παράλληλα τις δράσεις που απεικονίζονται.
Στην ετικέτα ΣΕΙΣΜΟΙ-ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ θα βρείτε τις υπόλοιπες 11 αναρτήσεις του ιστολογίου.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Γίνεται σεισμός! 3 βασικές ενέργειες που δεν πρέπει να ξεχνώ.

26 Ιαν 2013

Το γράμμα Μ,μ στο Νηπιαγωγείο: Διασύνδεση με τη θεματική ενότητα "Πρόσωπο"

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα φύλλο εργασίας για τη φωνούλα Μ,μ στον συνδυασμό της με τα φωνήματα α, ε & υ και με τη θεματική ενότητα "Το πρόσωπό μου". Στην ετικέτα "Το σώμα μου-Ο εαυτός μου" μπορείτε να δείτε 19 σχετικές με το θέμα αναρτήσεις.
Πιο συγκεκριμένα για το πρόσωπο προτείνονται οι ακόλουθες συνδέσεις:
1.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/pablo-picasso.html

2.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/2.html

3.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/09/2.html

4.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/09/1.html

5.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/08/blog-post_3695.html

6.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_5691.html
(πίνακας αναφοράς για τα μέρη του προσώπου, που αξιοποιείται για τη συμπλήρωση του φύλλου εργασίας που ακολουθεί)
Το θέμα έχει προσεγγίσει με εξαιρετικό τρόπο και η ΜΑΡΙΝΑ ΖΑΧΑΡΙΑ στον σύνδεσμο http://nipiablog.blogspot.gr/2010/10/blog-post_144.html
και η Ανθή Ζήση στον σύνδεσμο:
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/07/blog-post_330.html
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΩΝΟΥΛΑ Μ,μ
Επίσης, θα μπορούσαμε συνδυαστικά να επεξεργαστούμε το ποίημα του Μικρού Μουσικού και της φωνούλας Μ,μ από τον σύνδεσμο http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/10/blog-post_9.html, επιχειρώντας να εικονογραφήσουμε τον μικρό ήρωα του ποιήματος και να του δώσουμε ένα όνομα που να αρχίζει από Μ,μ (Μάρκος, Μενέλαος, Μάριος, Μίλτος)...

Ο θεός Ήφαιστος στο Νηπιαγωγείο: Προσεγγίζοντας ένα έργο τέχνης

Με αφορμή τη συζήτηση για τον θεό Ήφαιστο
**βλ.σχετική ανάρτηση στον σύνδεσμο:
μπορούμε να επεξεργαστούμε τον ακόλουθο πίνακα του Ισπανού ζωγράφου Ντιέγκο Βελάσκεθ
"Το σιδηρουργείο του Ήφαιστου"
 
Αρχικά, κάνοντας συζήτηση και παρατηρώντας τα βασικά στοιχεία αλλά και τις λεπτομέρειες του πίνακα, μπορούμε να μιλήσουμε για τα πρόσωπα που απεικονίζονται, τον χώρο, τον τρόπο ντυσίματος, τα χρώματα που επικρατούν στον πίνακα, τα εργαλεία που διακρίνονται...Μπορούμε να εκφράσουμε εντυπώσεις, σκέψεις και συναισθήματα και να αποδώσουμε ζωγραφικά το δικό μας "σιδηρουργείο του Ήφαιστου" σε ελεύθερο φύλλο εργασίας.
 
Μπορούμε επίσης να αξιοποιήσουμε το φύλλο εργασίας που ακολουθεί, χρωματίζοντας τα σωστά τετράγωνα.
 
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΦΑΙΣΤΟ
 
και ασπρόμαυρο...
 
 
 
 

Ο θεός Ήφαιστος: Πίνακας Αναφοράς και Σταυρόλεξο

Η ακόλουθη ανάρτηση παρουσιάζει σε μορφή ενός ενδεικτικού πίνακα αναφοράς βασικά στοιχεία για τον θεό Ήφαιστο. Συνοδευτικά δίνεται εικονογραφημένο σταυρόλεξο με συνοδευτικές κάρτες αναφοράς (σε έγχρωμο και ασπρόμαυρο template).
 
**9 επιπλέον αναρτήσεις για τους 12 θεούς του Ολύμπου στον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/12%20%CE%98%CE%95%CE%9F%CE%99%20%CE%A4%CE%9F%CE%A5%20%CE%9F%CE%9B%CE%A5%CE%9C%CE%A0%CE%9F%CE%A5
 
 
Ο θεός Ήφαιστος: 
ο θεός της φωτιάς και της μεταλλουργίας
 
Πίνακας Αναφοράς
 
 
 
ασπρόμαυρη εκδοχή
  
 
 
Το σταυρόλεξο του Ήφαιστου
 
ΟΙ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟΥ 
το έγχρωμο... 
και το ασπρόμαυρο... 
 

Μαθαίνοντας για τα Σπίτια στο Νηπιαγωγείο: Παράξενα Σπίτια του κόσμου, μια διαπολιτισμική προσέγγιση





Τα παιδιά παρακολουθούν την παρουσίαση ή το βίντεο στο YouTube (βλ.παρακάτω), εκφράζουν σκέψεις, προτιμήσεις, εντυπώσεις και συναισθήματα, εντοπίζοντας παράλληλα τις χώρες (και τις ηπείρους) στον χάρτη...
(βλ. 15 περισσότερες σχετικές αναρτήσεις στην ετικέτα "ΣΠΙΤΙ" στο πλάι του ιστολογίου και συγκεκριμένα αναζητήστε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%A3%CE%A0%CE%99%CE%A4%CE%99)
 
ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ:
ΜΙΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ


 Στον σύνδεσμο http://youtu.be/jc7yBnWQ_fc  μπορείτε ακόμα να παρακολουθήσετε το βίντεο της παρουσίασης των 10 διαφανειών με χρονισμό 5''.




Επίσης, μπορείτε να δείτε κατασκευή σπιτιών με την τεχνική origami στον σύνδεσμο:
http://en.origami-club.com/nature/house1-3d/index.html
(με προβολή βίντεο που εξηγεί τον τρόπο κατασκευής)

Το εποπτικό υλικό της παρουσίασης και του βίντεο προέρχεται από τις ιστοσελίδες:

http://goodideas.front.lv/2007/03/21/strange-houses-around-the-world/

http://www.oddee.com/item_96556.aspx

http://www.oddee.com/item_94046.aspx

 
 

24 Ιαν 2013

Το γράμμα Γ,γ της Γης: Ποιηματάκι και Φύλλο Εργασίας

Η ακόλουθη ανάρτηση αποτελεί ιδέα της συναδέλφου και φίλης Μαρίας Δημέλη από το 104ο Νηπιαγωγείο Αθηνών. Την ευχαριστώ πολύ που μου την έστειλε. Με αφορμή την επεξεργασία του θέματος "Το εσωτερικό της Γης - Σεισμοί - Ηφαίστεια" δίνεται η ευκαιρία να μιλήσουμε για την φωνούλα Γ,γ της Γης, συνδυάζοντας την προσέγγιση με μερικά από τα ζώα που ζουν πάνω στην Γη.

Ποιηματάκι για τη φωνούλα Γ,γ
με συνοδευτική εικονογράφηση


Η ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ
2 ακόμα ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΩΝΟΥΛΑΣ Γ,γ:






Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο - Βύθιση και Πλεύση: Φύλλο Καταγραφής



Προσεγγίζοντας το φαινόμενο της πλεύσης και της βύθισης, χρησιμοποιούμε συχνά διάφορα φύλλα καταγραφής που συνήθως περιλαμβάνουν την αρχική πρόβλεψη των παιδιών, το αποτέλεσμα της παρατήρησής τους και την έκφραση του συναισθήματος (προέβλεψα σωστά ή όχι). Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα φύλλο καταγραφής προβλέψεων και παρατηρήσεων για την πλεύση και τη βύθιση των αντικειμένων. Στην πρώτη στήλη, τα παιδιά γράφουν ή ζωγραφίζουν το προς παρατήρηση αντικείμενο, στη δεύτερη στήλη σημειώνουν την πρόβλεψή τους με μια κουκίδα στην επιφάνεια ή στον πάτο του δοχείου, στην τρίτη στήλη ομοίως σημειώνουν το αποτέλεσμα της παρατήρησης με μια κουκίδα και η φατσούλα του αποτελέσματος καταγράφει το κατά πόσο προέβλεψαν σωστά.
Για ένα ακόμα φύλλο καταγραφής της πλεύσης και της βύθισης, βλ. επίσης στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/08/blog-post_6284.html

ενώ για μια εξαιρετική - πιστεύω - προσέγγιση του φαινομένου μπορείτε να δείτε στον σύνδεσμο:
http://nipiablog.blogspot.gr/2013/01/ne.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/VpaEv+(%CE%A0%CE%95%CE%A1%CE%99...+%CE%9D%CE%97%CE%A0%CE%99%CE%91%CE%93%CE%A9%CE%93%CE%A9%CE%9D)


ΦΥΛΛΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΥΘΙΣΗ

ασπρόμαυρο...



Η αμυγδαλιά σε έργα ζωγραφικής: Φύλλο Εργασίας για τις Τέχνες

Σε συνέχεια των αναρτήσεων σχετικά με την Αμυγδαλιά, μπορούμε να μιλήσουμε για τον τρόπο που απεικονίζεται η αμυγδαλιά σε πίνακες ζωγραφική. 
 
Ακολούθως, μπορούμε να αξιοποιήσουμε το φύλλο εργασίας που ακολουθεί, όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν από ποιον πίνακα λείπει το κάθε κομμάτι. Μπορεί να δοθεί σε ασπρόμαυρο template ως ατομικό φύλλο εργασίας ή να το επεξεργαστούμε με κάρτες έγχρωμες (σε σχετική μεγέθυνση) στην ολομέλεια.
 
Περισσότερες αναρτήσεις σχετικά με την αμυγδαλιά μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
 
 
 
Φύλλο Εργασίας για τις Τέχνες:
Η Αμυγδαλιά σε έργα ζωγραφικής
 

 
 
το ασπρόμαυρο template
 
 

 
 
 
 




Η αμυγδαλιά στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά και την Πρόσθεση

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα φύλλο εργασίας για τα Μαθηματικά με έμφαση στην αναγνώριση του αριθμού (από το 1 έως το 5), ενώ παράλληλα προτείνεται η επέκταση της δραστηριότητας με εξάσκηση στην πράξη της πρόσθεσης, που μπορεί να ακολουθήσει ως δραστηριότητα στην ολομέλεια είτε ως ατομικό φύλλο εργασίας.


**οι υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα "Αμυγδαλιά"
 υπάρχουν στην αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι του ιστολογίου
ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ




ΤΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ



Το συνοδευτικό φύλλο εργασίας για την πρόσθεση




Η αμυγδαλιά στο Νηπιαγωγείο: Κάρτες ακολουθίας "από τον ανθό στον καρπό"







Μιλώντας για την Αμυγδαλιά και επεξεργαζόμενοι τον μύθο της Αμυγδαλιάς...
**βλ.σύνδεσμο:
 
Περισσότερες αναρτήσεις για την Αμυγδαλιά,
μπορείτε επίσης να αναζητήσετε ΕΔΩ.
 
...μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις ακόλουθες κάρτες ακολουθίας που δείχνουν την μετάβαση από τον άνθος της αμυγδαλιάς στο αμύγδαλο, παρατηρώντας με συνοδευτικό εποπτικό υλικό το εξωτερικό περίβλημα και το εσωτερικό μέρος του καρπού.
 
Κάρτες ακολουθίας για την Αμυγδαλιά
 
  
 
 
 
οι συνοδευτικές κάρτες (έγχρωμες και ασπρόμαυρες)

Εναλλακτικά μπορούμε να "παίξουμε" το παιχνίδι της ακολουθίας στην ολομέλεια: αξιοποιώντας τις ακόλουθες εικόνες (πηγή: βικιπαιδεία) που δείχνουν το δέντρο της αμυγδαλιάς στη φάση της ανθοφορίας & καρποφορίας, τοποθετούμε αριθμούς στις εικόνες (από το 1 έως το 5).
 
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
παρατηρώ τις εικόνες "από το άνθος στον καρπό" και τοποθετώ τους αριθμούς
απο το 1 έως το 5
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ