Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


6 Ιουν 2015

"Αριθμόμυγες" της Γεωργίας Μουντζούρη



Ο πιο γρήγορος κερδίζει: ΠΙΑΝΟΝΤΑΣ ΑΡΙΘΜΟΜΥΓΕΣ
Η περιγραφόμενη δραστηριότητα, εντάσσεται στη μαθησιακή περιοχή των Μαθηματικών και συγκεκριμένα στη θεματική ενότητα «Αριθμοί και Πράξεις» (Νέο ΑΠΣ Νηπιαγωγείου, 2011). Σχεδιάσθηκε και υλοποιήθηκε ώστε να εξυπηρετήσει τους εξής μαθησιακούς στόχους:
- Της αναγνώρισης αριθμητικών ψηφίων έως το 20.
- Της διάταξης αριθμών (0 έως 20).
- Της σύγκρισης αριθμών που συνθέτουν μία αριθμογραμμή.

ΥΛΙΚΑ-ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ
1. Δύο μυγοσκοτώστρες.
2. Χάρτινες μύγες (τις οποίες έχουμε αριθμήσει από το 0-20).  
                  

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
 1. Αρχικά, παρουσιάζουμε στα παιδιά τα υλικά του παιχνιδιού. Ζητάμε να τοποθετήσουν τις χάρτινες αριθμόμυγες από το 0-10 σε μία σειρά με την ίδια φορά, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή τους. Παρακινούμε τα παιδιά να σκεφτούν με ποιο τρόπο θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τις μυγοσκοτώστρες στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Ενδεικτικά, κάποιες απαντήσεις που δόθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά από τα νήπια ήταν: «Να μετρήσουμε πόσες τρύπες έχει η μυγοσκοτώστρα και να βρούμε τη μύγα με τον ίδιο αριθμό", ""Να μετρήσουμε τα πέταλα κάθε μυγοσκοτώστρας και να βάλουμε πάνω τόσες μύγες". Μπορούμε να τα βοηθήσουμε αναφέροντας ότι το παιχνίδι που θα παίξουμε είναι "παιχνίδι ταχύτητας". Μόλις τα παιδιά εκθέσουν τις απόψεις τους συζητάμε τους κανόνες του παιχνιδιού. Τα παιδιά παίζουν μία-δύο φορές ώστε να εξοικειωθούν λίγο με το παιχνίδι.








2. Αργότερα, απλώνονται και οι 21 μύγες στο χώρο (0-20) με τυχαίο τρόπο αυτή τη φορά. Οι δύο παίκτες στέκονται απέναντι κρατώντας ο καθένας μία μυγοσκοτώστρα. Εμείς αναφέρουμε ένα ψηφίο και τα παιδιά πρέπει να βρουν τη μύγα με τον αντίστοιχο αριθμό. Ο πιο γρήγορος χτυπά τη μύγα με τη μυγοσκοτώστρα του. Όποιος προλάβει πρώτος την τοποθετεί δίπλα του. Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου εξαντληθούν και οι 21 μύγες.









3.  Στη συνέχεια, βρίσκουμε τον νικητή του παιχνιδιού. Κάθε παίκτης μετρά αργά και καθαρά τις μύγες που αιχμαλώτισε. Ποιος από τους δύο παίκτες συγκέντρωσε τις περισσότερες αριθμόμυγες;
4. Ακολουθεί ο έλεγχος από ένα τρίτο παιδί το οποίο ξαναμετρά για να επιβεβαιώσει ή απορρίψει το αποτέλεσμα που βρήκε ένας παίκτης. Αυτό μπορεί να γίνει και από το σύνολο της τάξης. 








5. Το συγκεκριμένο παιχνίδι ταχύτητας είναι διασκεδαστικό και αρέσει στα παιδιά. Αν θέλουμε να επεκτείνουμε τη δράση μπορούμε να κάνουμε τα εξής:
-Ζητάμε από τα δύο παιδιά να απλώσουν όλες τις αριθμόμυγες, να συν-εργαστούν 
και να διατάξουν* όλους τους αριθμούς από το 0-20.
-Κάθε παιδί διατάσει μόνο τις αριθμόμυγες που το ίδιο έπιασε.
-Συνέχεια της προηγούμενης διαδικασίας: Ο παίκτης παρατηρεί τους αριθμούς του και διατυπώνει ποιοι λείπουν.
-Μπερδεύουμε τη διάταξη ορισμένων αριθμών (λ.χ. των αριθμών 11-12-13-14-15) και ζητάμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν τις αριθμόμυγες στη σωστή σειρά. Τα παιδιά διορθώνουν τη λανθασμένη διάταξη και αιτιολογούν τις απαντήσεις τους (λ.χ. το 14 μπαίνει μετά το 13 και πριν το 15 κτλ.).
6. Σε όλη την περιγραφόμενη διαδικασία φροντίζουμε να δημιουργούμε ένα ευνοϊκό κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου, όπου θέτουμε ερωτήσεις προκειμένου να διευκολύνουμε τον αναστοχασμό και τη διατύπωση σχετικών με τη δραστηριότητα συμπερασμάτων. Η μαθηματική δράση από μόνη της δεν αρκεί, αλλά χρειάζεται σκέψη σχετικά με τη δράση.
Με το τέλος της δράσης, καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν επάνω σε όσα έγιναν, να περιγράψουν δηλαδή και να εξηγήσουν τι ακριβώς έκαναν στο παιχνίδι αυτό και να διατυπώσουν ένα γενικό συμπέρασμα. Ερωτήσεις που μπορούμε να θέσουμε σχετικά με τα παραπάνω είναι (Τζεκάκη, 2010, σελ. 410-411):
-Ερωτήσεις του τύπου "εξήγησε ή δείξε πώς το έκανες" παροτρύνουν τα παιδιά να εξηγήσουν τις ενέργειές τους. Για παράδειγμα, "Πώς θα εξηγήσεις στον αδερφό σου ή ένα φίλο σου, τι κάναμε σ' αυτό το παιχνίδι ώστε να το καταλάβουν;".
-Ερωτήσεις του τύπου "γιατί είναι σωστό ή γιατί είναι λάθος" βάζουν τα παιδιά στη διαδικασία να ασκήσουν κριτική στην ορθότητα ή μη των επιχειρημάτων τους. Όπως "γιατί νομίζεις ότι είναι σωστός ο τρόπος που έβαλε ο συμπαίκτης σου τις δικές μύγες του με αυτή τη σειρά που βλέπουμε;".
-Ερωτήσεις του τύπου "ποιο συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε ώστε να το θυμόμαστε" οδηγεί στη λεκτική ή γραφική αποτύπωση όσων έπραξαν. Εδώ, θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν αυτό που έκαναν κτλ.

Ένα δεύτερο σημείο στο οποίο χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι στο θέμα της διαχείρισης του "λάθους", όχι μόνο σε αυτή τη δραστηριότητα αλλά στο σύνολο των μαθηματικών παιχνιδιών που αναπτύσσονται σε μία τάξη. Φροντίζουμε να μην αποθαρρύνουμε τα παιδιά και σεβόμαστε τις διατυπωμένες απόψεις τους. Δεν σταματάμε σε μία λάθος δοσμένη απάντηση, αναζητώντας διαρκώς τη "σωστή" αλλά αντιμετωπίζουμε τη λανθασμένη απάντηση "χωρίς προσποίηση, με παιγνιώδη διάθεση και χιούμορ" (Τζεκάκη, 2010, σελ. 57) και μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε ως αφετηρία για περαιτέρω διερεύνηση της μαθηματικής έννοιας.

*Συχνά η έννοια της διάταξης συγχέεται με την έννοια της σειροθέτησης. "Διάταξη" κάνουμε όταν θέλουμε να βάλουμε σε μία σειρά αντικείμενα που έχουν διαφορά μεγέθους. Για παράδειγμα, βάζουμε σε μία σειρά ένα σύνολο από διαφορετικού μεγέθους πεταλούδες, ξεκινώντας από τη μεγαλύτερη και φτάνοντας στη μικρότερη ή αντίστροφα. Ή βάζουμε σε σειρά τους αριθμούς, ξεκινώντας από τον μικρότερο και φτάνοντας στον μεγαλύτερο. Δεν μπορούμε όμως, να διατάξουμε σε μία σειρά λ.χ. τα γράμματα. Τα γράμματα δεν έχουν διαφορά μεγέθους μεταξύ τους (καθώς το Λ δεν είναι μεγαλύτερο από το Κ, ούτε μικρότερο από Μ). Στην περίπτωση αυτή, δεν μιλάμε για διάταξη αλλά για "σειροθέτηση" των γραμμάτων ή των εικόνων μίας ιστορίας.

                Γεωργία Μουντζούρη
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης
MEd, Υποψ. Διδάκτορας
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας



24 Μαΐ 2015

Οι αριθμοί 11 έως 20: 100 χρήσιμες συνδέσεις με φύλλα εργασίας και επιπλέον προτάσεις με άβακες

Ακολουθούν 100 χρήσιμες συνδέσεις με φύλλα εργασίας και προτάσεις δραστηριοτήτων για την επεξεργασία των αριθμών από 1 έως το 20 και από το 11 έως το 20.
3 ακόμα αναρτήσεις για τους αριθμούς 11 έως 20 
θα βρείτε ΕΔΩ.
1.
http://www.studyvillage.com/attachments/Resources/3001-30228-Numbers-worksheet-13.jpg.pdf
(pdf αρχείο για τον αριθμό 13)
2.
http://math.kids-theme.com/math-worksheets/writing/1-number/writing-number-13.gif
(εκτυπώσιμο φύλλο για τον αριθμό 13)
3.
http://www.coolmathtutor.com/support-files/number013.pdf
(άλλο ένα φύλλο για τον αριθμό 13)
4.
http://www.coolmathtutor.com/support-files/number014.pdf
(ένα εκτυπώσιμο φύλλο για τον αριθμό 14)
5.
http://www.morecoloringpages.com/work-sheets/number-writing-13_3077_color.html
(εκτυπώσιμο φύλλο για τον αριθμό 13 με κλικ στην εικόνα)
6.
http://www.math-only-math.com/worksheet-on-number-13.html
(με αποθήκευση της εικόνας)
7.
http://www.math-only-math.com/preschool-math-activities.html
(για επιλογή εκτύπωσης των αριθμών 1 έως 20)
8.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_color_trace_worksheet_1.pdf
(άλλο ένα για τον αριθμό 13)
9.
ο αριθμός 13 (εξάσκηση αναγνώρισης και γραφής στα ακόλουθα φύλλα)
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_color_worksheet_1.pdf
10.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_color_worksheet_1_2.pdf
11.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_color_worksheet_1_3.pdf
12.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_color_worksheet_1_5.pdf
13.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_color_worksheet_1_6.pdf
14.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_color_worksheet_1.pdf
15.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_color_worksheet_1_1.pdf
16.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_color_worksheet_1_2.pdf
17.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_worksheet_1_6.pdf
18.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_worksheet_1_7.pdf
19.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_worksheet_1_11.pdf
20.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_worksheet_1_12.pdf
21.
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_13_worksheets/number_13_trace_worksheet_1_13.pdf
22.
παρομοίως για τον αριθμό 11 (με κλικ πάνω στο κάθε φύλο και άνοιγμα του αρχείου pdf με click here)
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_11_worksheets/
23.
για τον αριθμό 12:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_12_worksheets/
24.
για τον αριθμό 14:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_14_worksheets/
25.
για τον αριθμό 15:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_15_worksheets/
26.
για τον αριθμό 16:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_16_worksheets/
27.
για τον αριθμό 17:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_17_worksheets/
28.
για τον αριθμό 18:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_18_worksheets/
29.
για τον αριθμό 19:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_19_worksheets/
30.
για τον αριθμό 20:
http://www.softschools.com/handwriting/numbers/number_20_worksheets/
31.
http://math.kids-theme.com/math-worksheets/writing/4-numbers/writing-number-13-16-3.gif
(φύλλο για τον αριθμού 13 έως 16)
32.
http://math.kids-theme.com/math-worksheets/writing/4-numbers/writing-number-9-12-1.gif
(παρομοίως για τους αριθμούς 9 έως 12)
33.
http://math.kids-theme.com/math-worksheets/writing/4-numbers/writing-number-17-20-3.gif
(για τους αριθμούς 17 έως 20)
34.
http://math.kids-theme.com/math-worksheets/writing/5-numbers/writing-number-16-20-3.gif
(για τους αριθμούς 16 έως 20)
35.
http://www.preschoolmath.info/preschool-math-worksheeets/writing/4-numbers/writing-number-13-to-16-color.gif
(άλλο ένα για τους αριθμούς 13 έως 16)
36.
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-13_1d2597.html
(άλλο ένα εκτυπώσιμο φύλλο για τον αριθμό 13)
37.
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-20_1d2590.html
(παρομοίως για τον αριθμό 20)
38.
για τον αριθμό 19:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-19_1d2591.html
39.
για τον αριθμό 18:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-18_1d2592.html
40.
για τον αριθμό 17:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-17_1d2593.html
41.
για τον αριθμό 16:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-16_1d2594.html
42.
για τον αριθμό 15:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-15_1d2595.html
43.
για τον αριθμό 14:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-14_1d2596.html
44.
για τον αριθμό 12:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-12_1d2598.html
45.
για τον αριθμό 11:
http://bestcoloringpages.com/numbers-writing-practice-worksheet-11_1d2599.html
46.
http://www.earlychildhoodworksheets.com/math/worksheets/number-recognition/writing-number/writing-number-13-to-16.jpg
(για τους αριθμούς 13 έως 16)
47.
http://kidsfront.com/math-activity/11.worksheet.html
(άλλο ένα για τον αριθμό 11)
48.
για τον αριθμό 12:
http://kidsfront.com/math-activity/12.worksheet.html
49.
για τον αριθμό 13:
http://kidsfront.com/math-activity/13.worksheet.html
50.
για τον αριθμό 14:
http://kidsfront.com/math-activity/14.worksheet.html
51.
για τον αριθμό 15:
http://kidsfront.com/math-activity/15.worksheet.html
52.
για τον αριθμό 16:
http://kidsfront.com/math-activity/16.worksheet.html
53.
για τον αριθμό 17:
http://kidsfront.com/math-activity/17.worksheet.html
54.
για τον αριθμό 18:
http://kidsfront.com/math-activity/18.worksheet.html
55.
για τον αριθμό 19:
http://kidsfront.com/math-activity/19.worksheet.html
56.
για τον αριθμό 20:
http://kidsfront.com/math-activity/20.worksheet.html
57.
http://printthistoday.com/wp-content/uploads/2013/06/write-the-missing-number-maths-worksheet-odd.png
(συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν από το 1 έως το 20)
58.
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general11.gif
(άλλο ένα για τον αριθμό 11)
59.
για τον αριθμό 12:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general12.gif
60.
για τον αριθμό 13:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general13.gif
61.
για τον αριθμό 14:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general14.gif
62.
για τον αριθμό 15:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general15.gif
63.
για τον αριθμό 16:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general16.gif
64.
για τον αριθμό 17:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general17.gif
65.
για τον αριθμό 18:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general18.gif
66.
για τον αριθμό 19:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general19.gif
67.
για τον αριθμό 20:
http://www.kidzone.ws/t.asp?b=m&t=http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/math-readiness/b-general20.gif
68.
http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2014/11/11.html
(φύλλα εργασίας για τον αριθμό 11)
69.
http://printables.atozteacherstuff.com/download/easter/easternumbertrace.pdf
(πασχαλινά αβγά με τους αριθμούς 1 έως 12)
70.
http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2014/11/13.html
(για τον αριθμό 13)
71.
http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2014/11/12.html
(για τον αριθμό 12)
72.
http://nipiagogosapotapente.blogspot.gr/2015/01/14.html
(για τον αριθμό 14)
73.
https://www.myteachingstation.com/learning-to-count-by-connecting-the-dots-flower
(dot-to-dot λουλούδι με κλικ στο download)
74.
https://www.myteachingstation.com/trace-and-write-missing-numbers-6-through-20
(συμπληρώνω τους αριθμούς από το 6 έως το 20, με κλικ στο download)
75.
http://www.bpsdubai.ae/sites/default/files/write%20the%20missing%20numbers%201-15.jpg
(συμπληρώνω τους αριθμούς που λείπουν από το 1 έως το 15)
76.
http://www.worksheetfun.com/letter%20and%20numbers/train15box2.pdf
(άλλο ένα παρόμοιο για τους αριθμούς από το 1 έως το 15)
77.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_missing_numbers_1_15_T1_1.pdf
(άλλο ένα παρόμοιο με δεινοσαυράκια)
78.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_10-20_T1_1.pdf
(πολύ ενδιαφέρον με συμπλήρωση αριθμών και παρατήρηση της "σχάρας" της δεκάδας)
79.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_10-20_T1_2.pdf
(άλλον ένα εξίσου ενδιαφέρον)
80.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_count%20match%20hand%201.pdf
(άλλο ένα με απαρίθμηση δακτύλων)
81.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_Dot_to_dot_1.pdf
(dot-to-dot κουκουβάγια από το 1 έως το 20)
82.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_Dot_to_dot_13.pdf
(dot-to-dot πύραυλος από το 1 έως το 20)
83.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_tens_ones_T20_1.pdf
(άλλο ένα πολύ ενδιαφέρον με μέτρηση δεκάδων και μονάδων)
84.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_tally_marks_number_1.pdf
(άλλο ένα εξίσου ενδιαφέρον με το σύμβολο της πεντάδας και αθροίσματα)
85.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_before_and_after_1_20_fish_1.pdf
(εξαιρετικό με τον προηγούμενο και τον επόμενο από το 11 έως το 20)
86.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_count%20and%20match_dots_1.pdf
(αντιστοιχίσεις ποσοτήτων με παρατήρηση της "σχάρας" της δεκάδας)
87.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_count%20and%20match_dots_2.pdf
(ένα ακόμα παρόμοιο)
88.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_count%20and%20match_dots_3.pdf
(ένα ακόμα εξίσου ενδιαφέρον)
89.
http://www.worksheetfun.com/counting/wfun15_count%20and%20match_dots_4.pdf
90.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_countingobjects_T2_1.pdf
(με απαρίθμηση αντικειμένων και γραφή του αριθμού από το 11 έως το 20)
91.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_countingobjects_T2_2.pdf
(ένα ακόμα)
92.
http://www.worksheetfun.com/numbers/wfun15_countingobjects_T2_3.pdf
93.
http://www.worksheetfun.com/letter%20and%20numbers/circle%20the%20greater%20number%20worksheet%201.pdf
(κυκλώνω τον αριθμό που είναι μεγαλύτερος - από το 1 έως 20)
94.
http://www.worksheetfun.com/letter%20and%20numbers/circle%20the%20smaller%20number%20worksheet%201.pdf
(κυκλώνω τον αριθμό που είναι μικρότερος)
95.
http://www.worksheetfun.com/tally%20marks/picturetallyobjects1.pdf
(παριστάνω τις ποσότητες με το σύμβολο της πεντάδας - από το 1 έως το 12)
96.
http://www.worksheetfun.com/tally%20marks/picturetallyobjects8.pdf
(ένα ακόμα παρόμοιο)
97.
http://www.worksheetfun.com/tally%20marks/picturetallyobjects7.pdf
98.
http://www.worksheetfun.com/numbers/missingnumbers_fruits_1_20_1.pdf
(άλλο ένα με αριθμούς που λείπουν από το 1 έως το 20)
99.
https://docs.google.com/file/d/0B9UlJnYD3dZGNWFjeEF4UFJUbGlXSk4wX1lmRExzdw/edit?pli=1
(αναγνώριση και γραφή αριθμού από σχάρες δεκάδων)
100.
http://www.learnwithplayathome.com/2013/04/counting-and-grouping-with-sticks.html
(και μία πρόταση παιχνιδιού για τους αριθμούς 11 έως 20 με κλαδάκια σε δεκάδες)

Ακολουθούν επιπλέον προτάσεις με χρήση "άβακα" (δίνονται και κενά, που μπορούν να πλαστικοποιηθούν και να αξιοποιηθούν για πολλαπλά παραδείγματα εντός τάξης)









1 Μαΐ 2015

Ημερολόγιο Μαΐου 2015

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Μάη για το 2015. Για τον Μάιο βρείτε τις υπόλοιπες 10 αναρτήσεις του ιστολογίου ΕΔΩ.

ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΪΟ ΤΟΥ 2015




Η Πρωτομαγιά μέσα από έργα τέχνης και πίνακες ζωγραφικής: μια προβολή διαφανειών της Καλλιόπης Κύρδη

Ακολουθεί ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα στην Εργατική Πρωτομαγιά (με έργα τέχνης, ποιήματα και πίνακες ζωγραφικής) που επιμελήθηκε η Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων Καλλιόπη Κύρδη.

Μπορείτε να το βρείτε και να το κατεβάσετε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

Τα τζιτζίκια: εικονόλεξο για το μελοποιημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη

Ακολουθεί το εικονόλεξο για τα "Τζιτζίκια" 
του Οδυσσέα Ελύτη
(με αγάπη αφιερωμένο στην Ολυμπία)




Οι στίχοι έχουν ως εξής:
 Η Παναγιά τα πέλαγα
κρατούσε στην ποδιά της.
Την Σίκινο, την Αμοργο
και τ’ άλλα τα παιδιά της.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.

Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Απο την άκρη του καιρού
και πίσω απ’ τους χειμώνες
άκουγα σφύριζε η μπουρού
κι έβγαιναν οι Γοργόνες.

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.

Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

Κι εγώ μέσα στους αχινούς
στις γούβες στ’ αρμυρίκια
σαν τους παλιούς θαλασσινούς
ρωτούσα τα τζιτζίκια:

Ε σεις τζιτζίκια μου άγγελοι
γεια σας κι η ώρα η καλή.
Ο βασιλιάς ο Ήλιος ζει;
Κι όλ’ αποκρίνονται μαζί.

Ζει και ζει και ζει .....
ο βασιλιάς ο ήλιος ζει.

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΑ "ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ" 
ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ







ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ