Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


26 Απρ 2019

"Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας" (του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ): θεατρική διασκευή για 25 παιδιά (για το Δημοτικό)

Για το "Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας" ακολουθεί πρόταση θεατρικής διασκευής για 25 παιδιά , βασισμένη στο εξαιρετικό κείμενο της Αγγελικής Δαρλάση [από τις εκδόσεις Μεταίχμιο].

Μπορεί να αξιοποιηθεί στις μικρότερες του Δημοτικού


Αφηγητής (1)
Ακούσατε! Ακούσατε! 
Γάμος ξακουστός και πολύ σημαντικός γίνεται αύριο 
εδώ στην πόλη μας.
Ο βασιλιάς Θησέας παντρεύεται την όμορφη Ιππολύτη και
από τον γάμο αυτό κανένας δεν μπορεί να λείπει!

Αφηγητής (2)
Να, διακρίνω κιόλας που έρχονται οι πρώτοι καλεσμένοι.
Ο βασιλιάς των ξωτικών, ο Όμπερον,
και η γυναίκα του η  νεράιδα Τιτάνια.
Μα σαν τσακωμένοι μου φαίνονται!
Τι να έγινε άραγε; Πώς θα πάνε στον γάμο έτσι,
χωρίς να μιλιούνται;
Πιότερο μοιάζουν με εχθροί παρά σαν φίλοι…

Αφηγητής (3)
Και είναι νομίζω γνωστό πως ο θυμός
τον νου τον κάνει σε λάθος μονοπάτια να πηγαίνει!
Ο θυμωμένος τη λογική του χάνει, πράξεις άλογες 
και δίχως σκέψη κάνει,
στεναχωρεί, αναστατώνει, πληγώνει, 
ακόμα και αν τελικά για όλα μετανιώνει…

Αφηγητής (4)
Έτσι και ο Όμπερον από τον θυμό του ορμώμενος
να πειράξει θέλει την Τιτάνια, μια φάρσα να της σκαρώσει,
δίχως να σκέφτεται τους μπελάδες 
που κάτι τέτοιο θα προκαλέσει.
Τον πιστό του βοηθό, τον Πουκ, ευθύς καλεί
και ρητή του δίνει εντολή
το λουλούδι του έρωτα να βρει και να του φέρει!

Όμπερον (5)
Μονάχα μια στάλα απ’τον χυμό του λουλουδιού αρκεί!
Θα τη στάξω στα βλέφαρα της Τιτάνιας σαν κοιμηθεί.
Κι εκείνη, όταν ξυπνήσει, θα ερωτευτεί το πρώτο πλάσμα 
που θα συναντήσει.
Ό,τι και αν είναι: λύκος, ταύρος ή μαϊμού,
ευθύς θα το αγαπήσει.

Πουκ (6)
Τον κόσμο θα γυρίσω με μια δρασκελιά,
το λουλούδι του έρωτα θα σου φέρω, ξωτικοβασιλιά!

Αφηγητής (7)
Δεν προλαβαίνει να τελειώσει την κουβέντα του 
το σκανταλιάρικο ξωτικό και
να που εμφανίζονται στη σκηνή δύο νέοι, ο Δημήτρης και η Ελένη.
Εκείνη φαίνεται πως πολύ τον αγαπάει, 
εκείνος είναι όμως ταραγμένος.
Κάποια άλλη σκέφτεται και η καρδιά του γι’αυτήν πονάει…
Μόλις που πρόλαβε ο Όμπερον αόρατος να γίνει
και όλο περιέργεια το αυτί του «στήνει» να μάθει τι θα πουν.
Ας πλησιάσουμε κι εμείς. Έχω αγωνία! Εσείς;

Ελένη (8)
Μα βρε Δημήτρη μου, αφού η Ερμία δε σε αγαπάει!

Δημήτρης (9)
Δε με νοιάζει! Το ακούς; Δε με νοιάζει!

Ελένη
Το ξέρεις ότι έδωσε ραντεβού με τον Λύσανδρο, εδώ στο δάσος.
Σκοπεύουν να παντρευτούν κρυφά σε κάποια άλλη πόλη!

Δημήτρης:
Τον γάμο αυτό, να ξέρεις,  εγώ θα εμποδίσω.
Ας το μάθουν όλοι!
Η Ερμία τον Λύσανδρο δε θα τον παντρευτεί ο κόσμος να χαλάσει!

Αφηγητής (10)
Τρέχοντας αποχωρεί ο Δημήτρης, φανερά αναστατωμένος.
Από πίσω του η Ελένη που τον παρακαλεί να σταματήσει μια στιγμή να την ακούσει που κάτι θέλει να του πει. Μάταια όμως!
Εκείνου το μυαλό, η καρδιά κι η προσοχή είναι αλλού δοσμένα.
Πάνω στην ώρα καταφθάνει τρέχοντας ο Πουκ.
Στα χέρια του κρατά το λουλούδι του έρωτα.

Πουκ

Βασιλιά μου πολυχρονεμένε, ορίστε το λουλούδι. 
Σου το έφερα, όπως σου υποσχέθηκα.

Αφηγητής (11)
Επηρεασμένος ο βασιλιάς των ξωτικών από την αγάπη και αφοσίωση της Ελένης,
θέλει να τη βοηθήσει κι ευθύς αποφασίζει τη δύναμη του λουλουδιού να αξιοποιήσει!

Όμπερον
Άκουσέ με, καλέ μου Πουκ, προσεκτικά!
Στάξε απ’τον χυμό του λουλουδιού αυτού στα μάτια του Δημήτρη, μόλις αποκοιμηθεί.
Μα πρόσεξε! Όταν ξυπνήσει, να είναι η Ελένη
το πρώτο πλάσμα που αυτός θα αντικρίσει!

Πουκ
Πολύ μου αρέσει αυτή η σκανταλιά! 
Και είναι αλήθεια, καλέ μου βασιλιά,
πως κι εγώ τη συμπάθησα αυτήν τη κοπελιά! 
Αμέσως φεύγω, πάω να τον βρω.
Μην ανησυχείς κι έχε μου εμπιστοσύνη. 
Η αποστολή θα εκτελεστεί με απόλυτη επιτυχία και ο Δημήτρης θα ξεχάσει μια και για πάντα την λατρεμένη του Ερμία.

Αφηγητής (12)
Στιγμή δεν αργεί και ο Όμπερον.
Τρέχει γρήγορα σε εφαρμογή το δικό του σχέδιο να θέσει. 
Βρίσκει την Τιτάνια, ανέμελη, στο δροσερό χορτάρι ξαπλωμένη.
Φαίνεται νυσταγμένη και το γλυκό νανούρισμα από τις φίλες της τις νεράιδες τον ύπνο στα βλέφαρά της φέρνει.
Είναι η στιγμή που ο Όμπερον την πλησιάζει 
και λίγο χυμό από το λουλούδι του έρωτα
στα μάτια της στάζει.

Όμπερον
Τη στιγμή που θα ξυπνήσεις, ό,τι πρωτοδείς, αυτό να αγαπήσεις!

Αφηγητής (13)
Ας αφήσουμε για λίγο την Τιτάνια ανυποψίαστη να κοιμάται και στις γειτονιές του ονείρου να τριγυρίζει και ας μεταφερθούμε σε μια άλλη γωνιά του πυκνού δάσους, σε ένα ξέφωτο. 
Να, εκεί που μόλις φτάνουν η Ερμία και ο Λύσανδρος. 
Ναι, καλά θυμάστε! 
Είναι οι δύο ερωτευμένοι νέοι που να παντρευτούν θέλουν κρυφά
και τη ζωή τους να μοιραστούν παντοτινά.
Όμως, σαν χαμένοι μου φαίνονται. 
Σαν να είναι κάπως μπερδεμένοι.
Λέτε να έχασαν τον δρόμο τους; 
Ας πλησιάσουμε προς τα εκεί και η απορία μας θα λυθεί!

Ερμία (14)

Δεν μπορώ άλλο, καλέ μου Λύσανδρε! Κουράστηκα να περπατώ. Θέλω για λίγο να σταματήσω να ξεκουραστώ. 
Τι λες να ξαπλώσουμε λιγάκι στο απαλό χορτάρι, δύναμη να αντλήσουμε και τον δρόμο μας μετά να συνεχίσουμε;

Λύσανδρος (15)
Πολύ καλή ιδέα, λατρεμένη μου Ερμία! Λίγη ξεκούραση και λίγος ύπνος ελαφρύς θα μας κάνει καλό, θα μας αναζωογονήσει και στις καρδιές μας αεράκι ελπίδας θα φυσήξει.

Αφηγητής (16)
Δεν έχουν προλάβει καλά καλά να κλείσουν τα μάτια τους και να βυθιστούν σε ύπνο, 
όταν ξεπροβάλλει από τους θάμνους ο… Πουκ. 
Πλησιάζει τον Λύσανδρο και…
μα τι βλέπουν τα μάτια μου; Τι κάνει; 
Στάζει λίγο από τον χυμό του μαγικού λουλουδιού 
στα μάτια του παλικαριού. 
Μα γιατί; Λέτε να τον μπέρδεψε με τον Δημήτρη; Αλίμονο!

Αφηγητής (17)

Κι εγώ σου λέω ότι τα χειρότερα έπονται… Κάτσε να δεις πώς θα μπερδευτούν τα πράγματα τώρα που έρχεται και η Ελένη!

Ελένη
Αχ! Δεν μπορώ άλλο! Απόκαμα. Δεν αντέχω άλλο τον Δημήτρη να κυνηγάω. Ας κάτσω λιγάκι εδώ στο απαλό χορτάρι μια ανάσα να πάρω και να ξαποστάσω.
Μα τι βλέπω; Μήπως με γελούν τα μάτια μου;
Ο Λύσανδρος δεν είναι αυτός που γαλήνια κοιμάται;
Λύσανδρε! Λύσανδρε! 

Λύσανδρος
Λατρεμένη μου, Ελένη! Φως της ζωής μου! Πόσο σε αγαπώ!
Είσαι μοναδική στον κόσμο αυτό.

Ελένη
Καλά, δε ντρέπεσαι σταλιά να με κοροϊδεύεις; 
Τι σε έπιασε έτσι στα ξαφνικά;
Αφού εσύ έλεγες πως την Ερμία αγαπάς.
Τώρα τι σε έπιασε και την ξεχνάς και εμένα αναζητάς; 
Τι να πει κανείς! Άνδρες!
Αλλόκοτα πλάσματα!

Λύσανδρος
Στάσου, καρδιά μου! Μη φεύγεις! Χώρια σου να ζήσω δεν μπορώ!
[στο μεταξύ ξυπνάει η Ερμία που κοιτάζει γύρω της και καθώς δεν βλέπει πουθενά τον Λύσανδρο, τρέχει μες στο δάσος να τον αναζητήσει, φωνάζοντας]

Ερμία
Λύσανδρε, Λύσανδρε, αγάπη μου πού είσαι;

Αφηγητής (17)

Το’λεγα εγώ πως θα μπερδευτούν τα πράγματα.
Άντε να δούμε τώρα πώς θα ξεμπερδευτούν…
Μα τι είναι άραγε αυτή η φασαρία που ακούγεται;
Ποιοι να έρχονται; 
Εύχομαι μόνο να μην έχουμε περισσότερους μπελάδες…

Μαστρο – Κυδώνης (18)
Εμπρός, παλικάρια μου! Ο γάμος του βασιλιά Θησέα με την αγαπημένη του Ιππολύτη σε λίγες ώρες θα είναι γεγονός! 
Ας βιαστούμε! Χρόνος δε μένει αρκετός
Εδώ στη μέση του δάσους μπορούμε ανενόχλητοι να ετοιμαστούμε για την παράστασή μας. 
Θα κάνουμε όσες πρόβες χρειαστούν, για να είμαστε πανέτοιμοι για τη μεγάλη στιγμή. 
Ο βασιλιάς μας δε θα πρέπει να απογοητευτεί και η θεατρική μας παράσταση θα είναι τόσο συναρπαστική 
που στη μνήμη όλων για πάντα θα χαραχτεί!
Λοιπόν, πάρτε θέσεις! Η πρόβα «τζενεράλε» μόλις ξεκινά!

Μαστρο – Στημόνης (19)
Εγώ που εμφανίζομαι πιο μετά, λέω να πάω να κρυφτώ πίσω από εκείνον εκεί τον θάμνο. Όταν μου δώσεις το σύνθημα, μαστρο - Κυδώνη, θα βγω και τα λόγια μου με τρόπο αριστοτεχνικό θα πω!

Αφηγητής (20)
Αχ, αχ! Πού να’ξερε ο κακομοίρης τι του έμελλε να πάθει!
Θα το σκεφτόταν δυο και τρεις φορές πριν αποφασίσει
πίσω από τον θάμνο κρυψώνα να αναζητήσει.

Μόλις λοιπόν ακούει το σύνθημα, 
φουριόζος βγαίνει από τον θάμνο.
Με το που ξεκινάει όμως να πει τον ρόλο του, 
βλέπει ξαφνιασμένος τους άλλους μάστορες να τρέχουν τρομαγμένοι προς κάθε κατεύθυνση φωνάζοντας δυνατά:

Μάστορες (& μαστρο – Κυδώνης]: [3 παιδιά]
Βοήθεια! Ένα τέρας! Μανούλα μου! Σώστε μας!

Μαστρο – Στημόνης:
Τι έπαθαν έτσι ξαφνικά; Μύγα τους τσίμπησε; 
Πάλι πλάκα θα θέλουν να μου κάνουν. 
Όμως τους γελάσανε, αν νομίζουν ότι εγώ τρώω κουτόχορτο. 
Θα κάτσω εδώ να κάνω πρόβα τα λόγια μου 
και θα πω και κανένα τραγουδάκι να περάσει η ώρα.

Αφηγητής (21)
Ο μαστρο – Στημόνης δε φαίνεται να έχει καταλάβει 
τι του έχει συμβεί!
Ο Πουκ, που ήταν κι αυτός κρυμμένος, αόρατος, 
πίσω από τον θάμνο, του έχει κάνει μάγια!
Και τώρα νάτος με κεφάλι γαϊδάρου και αυτιά τόόόσο μεγάλα!
Μόλις μάλιστα αρχίζει δυνατά να γκαριζο – τραγουδάει, 
ξυπνάει η Τιτάνια που κοιμόταν εκεί κοντά.
Μαγεμένη από το λουλούδι του έρωτα, 
βλέπει τον μαστρο - Στημόνη
και ευθύς… τον ερωτεύεται!

Τιτάνια (22)

Σαν σε ακούω να τραγουδάς, πλάσμα πανέμορφο και αγγελικό,
η καρδιά μου σαν πεταλούδα φτερουγίζει.
Σε αγαπώ και να τραγουδήσεις πάλι σε παρακαλώ!
[αποχωρούν μαζί από τη σκηνή]

Όμπερον
Αχ, βρε Πουκ! Μαντάρα τα έκανες!
Πώς θα ξεμπλέξουμε τώρα όλο αυτό το μπερδεμένο κουβάρι;
Λοιπόν, φέρε μου αμέσως  εδώ 
τους τέσσερις ερωτευμένους νέους.
Θα τους ξεμαγέψω εγώ!

Πουκ
Συγγνώμη, πολυχρονεμένε μου βασιλιά! Χίλια συγγνώμη! 
Θα επανορθώσω αμέσως, όπως μπορώ! Το υπόσχομαι.

Αφηγητής (23)
Έτσι κι έγινε λοιπόν. Ο Πουκ φέρνει τους τέσσερις νέους 
ενώπιον του ξωτικοβασιλιά,
εκείνος  για λίγο τους «κοιμίζει» 
και τα μάγια της ψεύτικης αγάπης λύνει.
Έτσι, η αγάπη η αληθινή κυριαρχεί, εκείνη του Δημήτρη για την Ελένη και του Λύσανδρου για την Ερμία. 
Και όλα αυτά που έζησαν στην άκρη του μυαλού για πάντα θα μένουν σαν ένα όνειρο μιας νύχτας καλοκαιρινής.

Αφηγητής (24)
Όσο για τον μαστρο – Στημόνη… 
με το κεφάλι και τα αυτιά τα γαϊδουρινά,
αυτόν τον ανέλαβε ο ίδιος ο Πουκ.
Τα μάγια έλυσε και την επόμενη βραδιά 
στους γάμους του βασιλιά,
όλοι τον καταχειροκροτούν, τον συγχαίρουν και τον επαινούν.
Πολλοί μάλιστα προβλέπουν 
για αυτόν μια λαμπρή καριέρα θεατρική, 
μπορεί και κινηματογραφική!

Αφηγητής (25)
Και σαν τελείωσε του γάμου η γιορτή όλοι ευχήθηκαν στον βασιλιά Θησέα και στην Ιππολύτη να ζήσουν αγαπημένοι μαζί 
ως τα βαθιά γεράματα.
Ανάμεσά τους και ο Όμπερον με την Τιτάνια που πια ήταν μονιασμένοι και υποσχέθηκαν να μείνουν για πάντα μαζί και ερωτευμένοι!

"Η Αρήτη της Ροδιάς": διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού της Κικής Δημητριάδου

Ένα πολύ όμορφο παραμύθι της Κικής Δημητριάδου είναι η "Αρήτη της Ροδιάς".
Βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού.




22 Απρ 2019

"Ήλιο θέλουν όλοι": τραγούδι για έναν ινδιάνικο μύθο (της Γκέλυς Μητρογιάννη)

Στο πλαίσιο διδακτικής αξιοποίησης της ιστορίας "Χοροπαιχνιδίσματα στο μονοπάτι του ήλιου" [Μαριλένα Καββαδά, "Μουσικοκινητικές και Χοροθεατρικές καλοκαιρινές παραστάσεις"], βασισμένης σε έναν ινδιάνικο μύθο, η συνάδελφος Γκέλυ Μητρογιάννη έγραψε τους στίχους για το τραγούδι "Ήλιο θέλουν όλοι" σε μουσική της Theresa Jennings.

Βρείτε τους στίχους στον σύνδεσμο που ακολουθεί:



Βρείτε το τραγούδι στον σύνδεσμο:

"Σκυλάκι μοναχό": τραγούδι και συνοδευτικές προτάσεις δραστηριοτήτων (της Γκέλυς Μητρογιάννη)

Στο πλαίσιο της Σχολικής Εβδομάδας Εθελοντισμού 2019 (στην ενότητα "Φιλοζωία"), οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γ1 τμήματος 1ου Δ.Σχ. Ζευγολατιού (σχολικό έτος 2018-2019) μαζί με τη δασκάλα τους κυρία Χριστίνα Πασπάλα έγραψαν το ποίημα "Σκυλάκι μοναχό". Η εκπαιδευτικός μουσικής του σχολείου κυρία Γκέλυ Μητρογιάννη το μελοποίησε. Ευχαριστώ πολύ και τις δύο συναδέλφους που μου εμπιστεύτηκαν την εξαιρετική τους δουλειά. Να είστε πάντα καλά να δημιουργείτε υπέροχα πράγματα.

Η διδακτική πρόταση θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων Ζώων (4 Απριλίου).

Βρείτε την παρτιτούρα για το τραγούδι και τους στίχους του στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
  

Ακούστε το τραγούδι από τα παιδιά της Γ' τάξης στον σύνδεσμο:

21 Απρ 2019

"Ο εφιάλτης της Περσεφόνης": 10 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης για το ποίημα του Νίκου Γκάτσου

Για το ποίημα του Νίκου Γκάτσου "Ο εφιάλτης της Περσεφόνης" που περιλαμβάνεται στο Ανθολόγιο της Γ΄και Δ΄ Δημοτικού, προτείνονται οι ακόλουθες 10 χρήσιμες συνδέσεις.



Βρείτε το ποίημα εδώ:
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-C106/331/2251,8460/

Οι στίχοι έχουν ως εξής:
Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
τώρα χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς
Εκεί που σμίγανε τα χέρια τους οι μύστες
ευλαβικά πριν μπουν στο θυσιαστήριο
τώρα πετάνε αποτσίγαρα οι τουρίστες
και το καινούργιο παν να δουν διυλιστήριο.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς
Εκεί που η θάλασσα γινόταν ευλογία
κι ήταν ευχή του κάμπου τα βελάσματα
τώρα καμιόνια κουβαλάν στα ναυπηγεία
άδεια κορμιά σιδερικά παιδιά κι ελάσματα.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς.
Κοιμήσου Περσεφόνη
στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι
ποτέ μην ξαναβγείς


Μελοποιημένο το ποίημα από τον Μάνο Χατζιδάκι:
https://www.youtube.com/watch?v=MDCfsQFNIO4

1.
http://iliog3.blogspot.com/2011/12/objnew-objectobj.html#.XLw4QYkzaM8
(σημαντικές πληροφορίες για τον μύθο της Περσεφόνης)
2.
http://olohmerovouk.weebly.com/omicron-epsilonphiiota940lambdatauetasigmaf-tauetasigmaf-piepsilonrhosigmaepsilonphi972nuetasigmaf.html
(εξαιρετικές εικαστικές δημιουργίες με αφορμή τη διδακτική αξιοποίηση του ποιήματος)
3.
http://egpaid.blogspot.com/2012/12/blog-post_11.html
(επίσης εξαιρετικές πληροφορίες για την περιβαλλοντική ρύπανση στην περιοχή της Ελευσίνας)
4.
https://blogs.sch.gr/ourbanou/files/2013/11/oefialtistispersefonis.pdf
(εξαιρετική διαθεματική προσέγγιση)
5.
http://ir.lib.uth.gr/bitstream/handle/11615/46235/15100.pdf?sequence=1&isAllowed=y
(πολύ ενδιαφέρουσα εργασία για τη διαθεματική προσέγγιση της ποίησης στο Δημοτικό)
6.
http://proteas.greek-language.gr/files/document/arxeia/kosmidou_o_efialtis_tis_persefonis.pdf
(εξαιρετικό διδακτικό σενάριο με πολύ ενδιαφέρουσες συνοδευτικές προτάσεις δραστηριοτήτων από την Ιωάννα Κοσμίδου)
7.
https://www.academia.edu/37792360/%CE%9F_%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%BF%CF%82_%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B3%CE%BA%CE%B7_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CF%88%CF%85%CF%87%CE%AE%CF%82._%CE%9A%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1_%CE%9B%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82_%CE%92_%CE%93%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85._%CE%A3%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%B4%CE%B1_%CE%91%CF%86%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%84%CE%B7_%CE%91%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1_%CE%92%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7_%CE%91%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CF%82_%CE%9C%CF%80%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CF%8D%CE%BA%CE%B7%CF%82_%CE%A0%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%AE%CF%82_%CE%92%CE%BF%CF%85%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%AE%CF%82_%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B5%CF%80%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B5%CE%AF%CE%B1_
(στη σελίδα 93, Η Φεύγουσα Κόρη, του Δημήτρη Νόλλα)
8.
https://www.thriassio.gr/%CE%BC%CE%AD%CF%83%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%80%CE%BF%CE%BB/
(σημαντικές πληροφορίες για τα Ελευσίνια Μυστήρια)
9.
http://www.oikoen.gr/index.php/2009-05-27-06-01-23/53-2009-06-05-19-48-46/805-2013-05-25-18-25-04
(χρήσιμες πληροφορίες για την περιβαλλοντική επιβάρυνση στην περιοχή της Ελευσίνας)
10.
http://e-tritones.blogspot.com/2015/01/blog-post_22.html

19 Απρ 2019

Καπέλα σκέψης του Edward de Bono: πρόταση εφαρμογής για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού (της Ηλέκτρας Κανατσούλη)

Σε συνέχεια παλαιότερης ανάρτησης σχετικά με τη διδακτική στρατηγική με τα "καπέλα σκέψης" του Edward de Bono, προτείνεται στη συνέχεια ένα σχέδιο μαθήματος που εφαρμόστηκε από τη συνάδελφο Ηλέκτρα Κανατσούλη στην Ε' τάξη και προτείνεται για τις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού.

Τα θέματα που δόθηκαν στους μαθητές, για να τα προσεγγίσουν με την πορεία σκέψης και προβληματισμού των "καπέλων σκέψης" είναι τα εξής:



Κάρτες αναφοράς για τα 6 καπέλα σκέψης του Edward de Bono:






Οδηγίες για την υλοποίηση της ομαδικής εργασίας στο πλαίσιο της διδακτικής προσέγγισης










Φύλλο εργασίας καταγραφής συλλογισμών και αποφάσεων:


13 Απρ 2019

"Πασχαλινός λαγός πεινάει, γράμματα και αριθμούς θα φάει" (της Γεωργίας Μουντζούρη)

Ακολουθεί μία ακόμα ενδιαφέρουσα πρόταση πασχαλινής δραστηριότητας-παιχνιδιού της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη.
Βρείτε τη δραστηριότητα με τις συνοδευτικές προτάσεις αξιοποίησης, το προτεινόμενο υλικό καθώς και μερικές ενδεικτικές φωτογραφίες στον σύνδεσμο:

Τα υπόλοιπα άρθρα της Γεωργίας που φιλοξενούνται στο παρόν ιστολόγιο, θα τα βρείτε στον σύνδεσμο:
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/search/label/%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%9D%CE%A4%CE%96%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%97%2F%CE%91%CE%A1%CE%98%CE%A1%CE%91




6 Απρ 2019

Φύλλα εργασίας για το Πάσχα (της Ασπασίας Λάλλα)

Ακολουθούν προτάσεις φύλλων εργασίας για τη θεματική ενότητα "Πάσχα". Τα έχει επιμεληθεί η συνάδελφος Ασπασία Λάλλα.

Βρείτε τα φύλλα εργασίας στον σύνδεσμο:


Παρουσίαση διαφανειών με αφίσες για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, μπορεί να αξιοποιηθεί η παρουσίαση διαφανειών που ακολουθεί με αφίσες του iBbY (International Board on Books for Young People) και να ζητηθεί από τα παιδιά να φιλοτεχνήσουν τη δική τους αφίσα για την ημέρα αυτή.

Βρείτε την παρουσίαση στον σύνδεσμο:



Φύλλο εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (για το Δημοτικό): του Αντώνη Κωστόπουλου

Ακολουθεί φύλλο εργασίας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου). Το έχει επιμεληθεί ο συνάδελφος Αντώνης Κωστόπουλος.

Βρείτε το φύλλο εργασίας στον σύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1WV0ZWNqQC7XfL2Oru15dcuB22G8VHmIf/view?usp=sharing






ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ