ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

1 Σεπ 2018

Ποίημα καλωσορίσματος (για γλυκά πρωτάκια) και προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)

Ακολουθεί ένα υπέροχο ποίημα καλωσορίσματος για τα παιδιά που πρόκειται να πάνε στην πρώτη Δημοτικού. Είναι της αγαπημένης Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη (όπως και οι προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης που ακολουθούν). 

ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:

Πρωτάκι μου γλυκό
Με το στόμα σουφρωμένο, μικρό όμικρον γραμμένο
κολλημένο σαν το στρείδι στης μαμάς του το πλευρό
με καρδούλα να κτυπάει, το μυαλό συννεφιασμένο
φθινοπώριασε, πηγαίνει πρώτη μέρα στο σχολειό.

Μακριά από το σπίτι, τα παιχνίδια τα δικά του
τον ιππότη, το ρομπότ του, τον κουτσό τον πειρατή
σαν το ψάρι που το κύμα, σπρώχνει έξω απ'τα νερά του
τη δασκάλα την καινούργια προσπαθεί να φανταστεί.

Γράμματα, ορθογραφία φωναχτά θα διορθώνει;
H φωνή της πώς θα είναι; Μαλακιά ή τσιριχτή;
Θα μιλά; Θα τραγουδάει; Κάπου, κάπου θα θυμώνει,
θα γελά με τα αστεία ή θα μένει σοβαρή;

Προβολέας που φωτίζει, πρώτη αυτή το ξετρυπώνει
στα αυτάκια γλύκα στάζει, του μιλά ψιθυριστά
η ψυχή του αλαφρωμένη, διάφανο μικρό μπαλόνι
λύνεται απ'την κλωστή της κι αρχινάει να πετά.

Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη, 2018

Προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης

Οι προτάσεις που ακολουθούν στοχεύουν στην προσαρμογή και δημιουργία υποστηρικτικού, φιλικού κλίματος την πρώτη μέρα στο σχολείο για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και της πρώτης Δημοτικού, μέσα από οικείες-απλές δραστηριότητες. 




1. Ανακαλύπτουμε  λέξεις που μας αρέσουν στο ποίημα και τις σημειώνουμε μέσα σε ζωγραφιστά μπαλόνια που κρεμάμε στην τάξη μας.



2. Βρίσκουμε το γράμμα της πρώτης και της τελευταίας λέξης από κάθε στροφή.

3. Διαβάζουμε μια στροφή με διαφορετική η ένταση και ρυθμό στη φωνή μας: δυνατά-ψιθυριστά, γρήγορα, αργά...... Παράλληλα μπορούμε να κτυπάμε παλαμάκια, τα πόδια μας, τα δάκτυλα κ.ο.κ.

4. Μοιράζουμε το ποίημα σε Α4 και κάτω από αυτό κάθε παιδί ζωγραφίζει κάποια από τις εικόνες του, που του έκαναν μεγαλύτερη εντύπωση.



5. Σε χαρτί (μισό Α4) ζωγραφίζει καθένας την τσάντα του ή ένα από τα αγαπημένα του παιχνίδια.

6. Σε Α4 χωρισμένο στα δυο ζωγραφίζουν τη μαμά ή το μπαμπά ή όποιο αγαπημένο πρόσωπο θέλουν, διακοσμούν το πλαίσιο της ζωγραφιάς τους.

7. Παίρνουν σπίτι όσα δημιούργησαν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου