ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

28 Σεπ 2018

"Ο φίλος μου ο Σαμ" (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη): πρόταση για τη διδακτική αξιοποίηση ενός ποιήματος για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων


  Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, προτείνεται ένα ποίημα της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη. Ακολουθούν ενδιαφέρουσες συνοδευτικές δραστηριότητες αξιοποίησης του ποιήματος.

Για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου ΕΔΩ.
Προτάσεις κατασκευών με γάτες:


Ο φίλος μου ο Σαμ

Έχω έναν φίλο, τον λένε Σαμ
χώρα, πατρίδα του είν' το Σιάμ
 με μάτια γκρίζα, ουρά τιγρέ,
πυκνά μουστάκια, γούνα ριγέ
ύφος ναζιάρικο, σχεδόν μπλαζέ
αργά τεντώνεται στον καναπέ.

Τις νύχτες ξάγρυπνος σουλάτσο βγαίνει
με γάτους πιάνεται, σε μάχες μπαίνει
 ιππότης γίνεται με το φεγγάρι,
μα θυμωμένος σωστό λιοντάρι
συχνά ερωτεύεται όλες τις γάτες
καντάδες κάνει με σερενάτες.


     Προτάσεις για την αξιοποίηση του ποιήματος στην τάξη
(Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη)


Βασικός σκοπός των προτεινόμενων δραστηριοτήτων είναι η ανάπτυξη φιλικής στάσης απέναντι στα ζώα και ειδικά στις γάτες (ένα ζώο που ζει δίπλα μας και επιβαρύνεται συχνά με πολλά και τις περισσότερες φορές αρνητικά στερεότυπα). 

Για παράδειγμα, συχνά ακούμε ότι οι γάτες είναι ζηλιάρες, ύπουλες, πονηρές, εκδικητικές, τεμπέλες, αχάριστες, άγριες, εφτάψυχες ή και άπιστες. 

1η δραστηριότητα
Συζητάμε  για τις γάτες. Ζητάμε από τα παιδιά να ανακοινώσουν  τις εμπειρίες που έχουμε με αυτές. Εστιάζουμε στην ευθύνη που έχει κάπο"ιος που τυχαίνει να έχει γάτα. Γράφουμε τους κανόνες του "ΓΑΤΟΦΙΛΟΖΩΟΥ".

2η δραστηριότητα:
 Εντοπίζουμε θετικές λέξεις για τις γάτες: χαδιάρες, έξυπνες, ανεξάρτητες, χρήσιμες, συντροφικές, καθαρές, μαλακές, απαλές, εκδηλωτικές, αφοσιωμένες. 

3η δραστηριότητα:
  Εντοπίζουμε τις ξενικές λέξεις στο ποίημα. 
Προσπαθούμε να βρούμε λέξεις με την ίδια κατάληξη: καναπέ - φραπέ, μπλαζέ -μεταλλιζέ.

 4η δραστηριότητα:
Ψάχνουμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις γάτες, την πορεία τους στον χρόνο, για το Σιάμ 
και τις γάτες του Σιάμ.

5η δραστηριότητα:
Κάθε παιδί ζωγραφίζει σε χαρτόνι Α4 πώς φαντάζεται τον Σαμ, το γάτο που περιγράφει στο ποίημα η συγγραφέας. Κόβουμε τις φιγούρες των γάτων και 
στολίζουμε την τάξη μας.

 6η δραστηριότητα:
Ερμηνεύουμε τις λέξεις Σερενάτα και Καντάδα. 
Βρίσκουμε πληροφορίες για τα συγκεκριμένα  μουσικά είδη.

 7η δραστηριότητα:
Ακούμε τον ήχο της γάτας προσπαθούμε να φανταστούμε 
τι θέλει να πει.

8η δραστηριότητα:
           Παρουσιάζουμε στην ομάδα τη δουλειά μας και δηλώνουμε, αν μας άρεσε ο τρόπος που δουλέψαμε 
με αφορμή το ποίημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου