Για τα εισαγωγικά μαθήματα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, προτείνεται μία ομαδική κατασκευή με κεντρικό άξονα την έννοια της συνεργασίας. Τα παιδιά μπορούν είτε να φιλοτεχνήσουν ελεύθερα τα μπλουζάκια τους και να γράψουν στο πλαίσιο το όνομά τους, είτε να διαλέξουν ένα σύμβολο για την ομάδα τους και να το φιλοτεχνήσουν πάνω στην μπλούζα, είτε όλη η τάξη να διαλέξει ένα σύμβολο που θα αποτυπωθεί στα μπλουζάκια. Στη συνέχεια, τα παιδιά προσθέτουν το κεφάλι και τα άκρα και οι ζωγραφιές των παιδιών τοποθετούνται σαν "πυραμίδα" στο ταμπλό της τάξης.
Βρείτε τα προτεινόμενα templates στη συνέχεια:
Εναλλακτική πρόταση ομαδικής κατασκευής για την έννοια της συνεργασίας θα βρείτε επίσης στον σύνδεσμο:
Η συνεργατική μάθηση αναφέρεται στις εκπαιδευτικές μεθόδους , στις οποίες οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία, συγκροτώντας για τον σκοπό αυτό μικρές ομάδες που λειτουργούν μαζί για να πετύχουν έναν κοινό στόχο. Τα αποτελέσματα της συνεργασίας αυτής είναι η καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση της γνώσης, η θετική αλληλεξάρτηση – σύνδεση – των μαθητών, καθώς και η ανάπτυξη της προσωπικής και ομαδικής υπευθυνότητας & των κοινωνικών δεξιοτήτων. Στο παραπάνω πλαίσιο, η συνεργατική μάθηση αποτελεί ουσιαστικά έναν προθάλαμο για την μελλοντική δράση των μαθητών στην κοινωνία ως υπεύθυνοι πολίτες πλέον. Προκειμένου να πετύχει η συνεργατική μάθηση, θα πρέπει να αποσοβηθεί ο κίνδυνος να αφεθεί ένα μέλος της ομάδας να κυριαρχήσει στην ομάδα και να επιβάλλει την άποψή του ή να υποβάλλει τις λύσεις. Στην περίπτωση αυτή, αντί να έχουμε ανάπτυξη των γνώσεων και των ικανοτήτων των μελών της ομάδας, θα έχουμε αδράνεια και οπισθοδρόμηση. Χρειάζεται, επομένως, να ληφθεί μέριμνα ώστε κάθε μέλος της ομάδας να αισθανθεί ότι είναι προσωπικά υπεύθυνο για την επιτυχία αυτής.
ΑπάντησηΔιαγραφή