Άσκηση Γλωσσικής Ανάπτυξης:
Διήγηση και περιγραφή ιστοριών με χρονικές συνδετικές λέξεις
Η ακόλουθη δραστηριότητα μπορεί να ξεκινήσει με τον εντοπισμό και την κατανόηση των χρονικών συνδετικών λέξεων (στο παράδειγμα έχουν χρησιμοποιηθεί οι λέξεις "πρώτα, ύστερα, στο τέλος". Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν πολλές...
Τα αποσπάσματα μπορούν είτε να διαβαστούν από τον εκπαιδευτικό ή (εναλλακτικά) να μαγνητοφωνηθούν για να τα ακούσουν τα παιδιά. Στην πρώτη ομάδα φράσεων δεν υπάρχουν συνδετικές λεξεις, ενώ στην άλλη (με τις ακριβώς ίδιες φράσεις) υπάρχουν, για να μπορέσουν να εντοπιστούν από τα παιδιά (η φωνή μας φροντίζουμε να αλλάζει κάπως, τονίζοντας τις λέξεις...)
Περιεχόμενο Μαγνητοφωνημένων Κειμένων
(μπορούν να συνοδευτούν και με εικόνες από το διαδίκτυο)
Α’ ομάδα οδηγιών
ü Πλύνε καλά τις τομάτες. Κόψτες σε μικρά κομμάτια. Βάλε λάδι, αλάτι και ρίγανη.
Έτοιμη η σαλάτα!
ü Πρώτα πλύνε τις τομάτες. Ύστερα κόψτες σε μικρά κομμάτια. Στο τέλος, βάλε λάδι,
αλάτι και ρίγανη.
Β’ ομάδα οδηγιών
ü Πρώτα έκανα μπάνιο. Ύστερα ντύθηκα. Στο τέλος, βγήκα να παίξω με τους φίλους μου.
ü Έκανα μπάνιο. Ντύθηκα. Βγήκα να παίξω με τους φίλους μου.
Γ’ ομάδα οδηγιών
ü Πρώτα πήγα στο σχολείο. Ύστερα γύρισα στο σπίτι και διάβασα τα μαθήματά μου.
Στο τέλος, έπεσα για ύπνο νωρίς, γιατί ήμουν κουρασμένος.
ü Πήγα στο σχολείο. Γύρισα και διάβασα τα μαθήματά μου. Έπεσα για ύπνο νωρίς, γιατί
ήμουν πολύ κουρασμένος.
Δ’ ομάδα οδηγιών
ü Η Μαρία έπεσε από το ποδήλατο. Ο μπαμπάς της την πήγε στο νοσοκομείο.
Ο ορθοπεδικός της έβαλε γύψο στο πόδι και τώρα πηγαίνει με τις πατερίτσες.
ü Πρώτα η Μαρία έπεσε από το ποδήλατο. Ύστερα ο μπαμπάς της την πήγε στο νοσοκομείο.
Στο τέλος, ο ορθοπεδικός της έβαλε γύψο στο πόδι και τώρα πηγαίνει με τις πατερίτσες.
Εικονογραφημένα Στιγμιότυπα Ιστοριών
(βιβλιογραφική πηγή: "Συναισθηματική αγωγή: Κατανόηση και βιωματική προσέγγιση συναισθημάτων")
Νίκη Δεληκανάκη, Εκδόσεις: Ταξιδευτής
(Α)
(Β)
(Γ)
Καρτέλες με Χρονικές Συνδετικές Εκφράσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου