Φτιάχνοντας τον εννοιολογικό χάρτη του Νοεμβρίου στο λογισμικό πρόγραμμα Wordle
Εισάγοντας τα παιδιά στις θεματικές ενότητες που πρόκειται να διαπραγματευτούμε κατά την διάρκεια του Νοεμβρίου, τα οποία μάλιστα συνήθως μπορεί να αναγράφονται και στο ημερολόγιο του μήνα, μπορούμε εναλλακτικά και συνδυαστικά (κυρίως εστιάζοντας σε δραστηριότητες προανάγνωσης) να αξιοποιήσουμε τα "σύννεφα λέξεων" που μπορούμε να έχουμε δημιουργήσει σε κάποιο σχετικό λογισμικό πρόγραμμα (βεβαίως μπορούμε να τα δημιουργήσουμε και με τα παιδιά σε μικρές ομάδες εργασίας).
Για τη συγκεκριμένη ανάρτηση έχει χρησιμοποιηθεί το λογισμικό Wordle, το οποίο είναι αρκετά εύχρηστο και πρακτικό. Στόχος είναι να "ανακαλύψουμε" τις λέξεις των θεμάτων του Νοεμβρίου, να τις εντοπίσουμε και να τις διαβάσουμε, να κάνουμε συγκρίσεις ανάμεσα στα σύννεφα, να σχολιάσουμε την φορά των γραμμάτων κάθε φορά, το πότε είναι πιο εύκολη η ανάγνωση των λέξεων, τις διαστάσεις των γραμμάτων, τον ρόλο των χρωμάτων. Οπωσδήποτε η δραστηριότητα γίνεται πιο εύκολη αν έχουμε συνοδευτικά κάποιον εικονογραφημένο πίνακα αναφοράς με τις λέξεις, στις οποίες θέλουμε να επικεντρωθούμε ή ακόμα αν έχουμε καρτέλες αναφοράς με την κάθε λέξη που καλούμαστε να εντοπίσουμε.
Λειτουργώντας ως προκαταβολικός οργανωτής, το "σύννεφο λέξεων" μπορεί να δώσει ένα ισχυρό ερέθισμα στα παιδιά να φτιάξουν το δικό τους "σύννεφο" όχι ηλεκτρονικά, αλλά γράφοντας τις λέξεις στο χαρτί στη διάσταση που θέλουν, με τα χρώματα που θέλουν, στην φορά που θέλουν, κάνοντας τους δικούς τους δημιουργικούς συνδυασμούς.
Ενδεικτικά προτείνω τα ακόλουθα "σύννεφα λεξεων" για συγκρίσεις και απόπειρες πρώτης...ανάγνωσης.
Ασφαλώς μπορούν να υπάρξουν άπειρες εναλλακτικές λύσεις.
Δουλεύοντας με τα "σύννεφα λεξεων"
στο Νηπιαγωγείο
Πρόταση 1
Πρόταση 2
Πρόταση 3
Πρόταση 4
Τι καλό!
ΑπάντησηΔιαγραφή