Με αφορμή την επεξεργασία του θέματος "Βροχή-Νερό", μπορούμε να ασκήσουμε, κυρίως με δραστηριότητες προφορικού λόγου, την φωνολογική ενημερότητα των παιδιών. Χωρίζοντας τις λέξεις σε συλλαβές, χτυπώντας παλαμάκια και μετρώντας αντίστοιχα τις "παρεούλες", τα μικρά παιδιά αρχίζουν να αντιλαμβάνονται, έστω και υποτυπωδώς, την δομή του λόγου σε φωνήματα, μορφήματα, φράσεις, προτάσεις...
Παίρνοντας αφορμή από το ευγενικό αίτημα συναδέλφου για αναρτήσεις που να αφορούν την φωνολογική ενημερότητα, ο πίνακας αναφοράς που ακολουθεί δίνει την ευκαιρία να καταγράψουμε αυτό που συνήθως γίνεται μέσα στο πλαίσιο της σχολικής τάξης προφορικά. Μια τέτοια καταγραφή, αν και αρχικά μπορεί ενδεχομένως να δυσκολεύει, πιστεύω ότι βοηθά τα νήπια να κατανοήσουν ακόμα καλύτερα τον τρόπο που ο λόγος δομείται σε υποενότητες και πώς από το φώνημα φτιάχνουμε το μόρφημα (συλλαβή).
Πίνακας Αναφοράς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου