Ένα ζευγάρι παπούτσια μας λέει την ιστορία του: με αφορμή 4 πίνακες ζωγραφικής μπορούμε να μιλήσουμε για τις περιπέτειες του κάθε ζευγαριού-παπουτσιών...και του κατόχου του. Τι προηγήθηκε; Πού είχε πάει; Σε ποιον ανήκει; Μπορούμε να φανταστούμε ή να ζωγραφίσουμε τον κάτοχό του;
Επιπλέον, μπορούμε να διαπραγματευτούμε βιβλία με θέμα και "πρωταγωνιστές" παπούτσια...όπως για παράδειγμα:
Αφόρμηση για συζήτηση και διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών για το θέμα ενδέχεται να αποτελέσει ο πίνακας αναφοράς που δίνεται ΕΔΩ, ενώ παράλληλα μπορεί να διασυνδεθεί με τη θεματική ενότητα ΕΠΟΧΕΣ (τι είδος παπούτσια φοράμε ανάλογα με την εποχή).
Ακόμα, διασύνδεση του θέματος με την μαθησιακή περιοχή "Τέχνες & Μαθηματικά", όπου τα παιδιά καλούνται να βρουν το άλλο μισό του πίνακα (άξονας συμμετρίας), ενώ άλλα δύο φύλλα εργασίας δίνοντας ΕΔΩ & ΕΔΩ.
Φύλλο Εργασίας για τα Μαθηματικά με θέμα τα Παπούτσια
Επίσης, εναλλακτική αφόρμηση για εισαγωγή της θεματικής ενότητας "Παπούτσια" θα μπορούσε να αποτελέσει το εξαιρετικό παραμύθι "Κοτοπουλάκι στο παπούτσι", το οποίο μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.
Μπορείτε ακόμα να το ακούσετε (σε δύο μέρη) στον σύνδεσμο:
Ευχαριστώ την φοιτήτρια από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την εξαιρετική αφορμή που μου έδωσε να αναρτήσω σκέψεις σχετικά με την θεματική ενότητα "Παπούτσια". Επίσης, ευχαριστώ την Μίκα για την βιβλιογραφική της πρόταση (ομολογώ το βιβλίο της Αγγελικής Βαρελλά δεν το ήξερα), και ασφαλώς με την πρώτη ευκαιρία θα ακολουθήσει ένα αλφαβητάρι των παπουτσιών (όταν διαβάσω το βιβλίο)...
Αγαπητή Τάνια,
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλή η ανάρτηση και θα ήθελα να προσθέσω στα βιβλία:"Τα παπουτσάκια που λένε παραμύθια"της Αγγελικής Βαρελά, εκδ:Άγκυρα.Όπως μας εξομολογήθηκε η ίδια σε συνάντηση στο Διδασκαλείο το 2005,όταν την καλούσαν σε σχολεία στην παρουσίαση του βιβλίου της κουβαλούσε έναν σάκο με παπούτσια παίζοντας με τα παιδιά το παιχνίδι της Αλφαβήτας. Πως σου φαίνεται η ιδέα να προχωρήσεις στο Αλφαβητάρι των παπουτσιών;