ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

14 Φεβ 2014

Ο θυμός στο Νηπιαγωγείο: 13 χρήσιμες συνδέσεις, εποπτικό υλικό και προτάσεις δραστηριοτήτων για τη διαχείριση του θυμού

Ακολουθούν 13 χρήσιμες συνδέσεις και προτάσεις δραστηριοτήτων για την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ" που μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο δραστηριοτήτων συναισθηματικής αγωγής.

Οι 16 αναρτήσεις του ιστολογίου
για την ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, βρίσκονται ΕΔΩ

1.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/02/blog-post_21.html
(ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΙΑΔΝΗ) & επίσης
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2014/01/20.html
2.
http://www.popi-it.gr/nipiagogeio/kainotoma-programmata/bimata-zois/thimomenos-diaxirisi-thimou/
(ΕΠΙΣΗΣ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΠΗ)
3.
http://nip-arkitsa.blogspot.gr/2012/06/anger.html
4.
http://blogs.sch.gr/1nipkr/2013/12/11/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B8%CF%85%CE%BC%CE%BF%CF%8D/
5.
http://blogs.sch.gr/margaron/tag/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CE%B8%CF%85%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CE%B7/
5.
http://www.kindykids.gr/kataskeves/classroom/533-diaxeirisi-thymou.html
(ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΥΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΛΕΝ)
6.
http://connectability.ca/2011/07/25/emotion-dice-game/
(ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΑΝΑΠΤΥΓΜΑ ΖΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ)
7.

http://theadventuresofroom83.blogspot.gr/2013/04/calm-down-kit.html
(ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ)
8.
http://jlp96007.wordpress.com/2013/09/28/teaching-sensory-modulation-improves-behavior/
(ΘΥΜΟΜΕΤΡΟ)
9.

http://littlebirdiesecrets.blogspot.gr/2012/07/easy-timeout-glitter-bottles-for-kids.html
(ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ - ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΜΕ ΓΚΛΙΤΕΡ "ΗΡΕΜΙΑΣ")
10.
http://hartaetoi.wordpress.com/2014/01/20/%CE%B2%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%B6%CF%89%CE%AE-18-20/
(ΥΠΕΡΟΧΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΑΛΙΑ)
11.
http://magikokapelo.blogspot.gr/2013/03/blog-post_7.html
12.
http://astropeleki.wordpress.com/2013/02/11/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BD%CE%BF3/
(ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΔΟΚΙΑ - Ο ΘΥΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ)
13.

http://pappanna.wordpress.com/2012/11/13/h-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AE%CF%82-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%87%CE%B5%CE%AF%CF%81%CE%B9/
(Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ "ΜΙΚΡΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ")
12.

http://www.kimscounselingcorner.com/2012/06/18/fun-and-easy-to-make-relaxation-flip-books/
(ΤΟ "ΜΑΓΙΚΟ" ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ - ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΟΠΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΗΣ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ)
13.

http://edo-nipiagogio.blogspot.gr/2012/02/blog-post_15.html
(ΠΡΟΣΟΧΗ: ΤΟ ΠΡΟΒΑΤΟ ΔΑΓΚΩΝΕΙ)



ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ)


θυ16

ΘΥΜΟΜΕΤΡΑ (σε οριζόντια διάταξη, κάθετη διάταξη, ημικυκλική διάταξη και κενά για να συμπληρωθούν από τα παιδιά). Το παιδί τοποθετεί το μανταλάκι (ή το βελάκι) στο τετράγωνο που ανανακλά καλύτερα το συναίσθημά του. Στους συνδέσμους που δόθηκαν παραπάνω υπάρχει εφαρμογή των ατομικών θυμομέτρων.
θυ1 θυ2
θυ6

6 ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΟΣΟ ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟ “ΜΕΓΕΘΟΣ” ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ, ΗΡΕΜΩ…ΕΙΜΑΙ ΣΤ’ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΣΟ ΝΕΥΡΙΑΣΜΕΝΟΣ ΟΣΟ ΑΡΧΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΑ;)

θυ3 ΘΥ4 ΘΥ7 θυ5

Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ: ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΜΕ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΛΕΖΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΑΝΑΔΙΗΓΟΥΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΖΑΝΤΕΣ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΩΝ ΣΤΑΔΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 1 ΕΩΣ ΤΟ 4 (βρίσκονται στο επόμενο φύλλο).
Τοποθετούμενη υπέρ της άποψης ότι το συναίσθημα του θυμού δεν αποτελεί "πάγιο" χαρακτηριστικό της προσωπικότητας μας, αλλά μια στιγμιαία αντίδραση σε κάτι που μας ενοχλεί, 
θα ήταν καλύτερα η καρτέλα "θυμώνω", να επαναπροσδιοριστεί: 
μάλλον το "θύμωσα" (ευχαριστώ, Μαρία) 
να ακούγεται πιο εύστοχο.

ΘΥ9 θυμ5 θυμ6



ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ: ΤΟ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ: ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ΚΑΙ ΩΣ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΩΣ ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ” ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ Ή ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ.
ΣΤΙΣ ΚΕΝΕΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΛΕΣ, ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΖΟΝΤΑΙ.
ΟΙ ΚΑΡΤΕΛΕΣ ΚΟΒΟΝΤΑΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝΟΝΤΑΙ ΩΣ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ.
(δίνεται έμφαση στη συμμετοχή όλου του σώματος στην εκτόνωση του θυμού με παιγνιώδεις ασκήσεις που διεγείρουν τη φαντασία και την αποκλίνουσα σκέψη).

θυ11 θυ12 θυ13 θυ14 ΘΥ15 ΘΥΜ4 ΘΥΜ1 ΘΥΜ2 ΘΥΜ3

Προσθέτω ακολούθως δύο αρχεία που μου έστειλε ο John Pagano:





5 σχόλια:

  1. Τάνια δεν το πιστευω αυτες τις τεχνικές χαλάρωσης μαθαμε και μεις ...το λεμόνι , το καρότο , τον φράκτη και τις λάσπες ... αποθηκευω και τις δικες σου κάρτες !!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΒΡΕ ΤΑΝΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΩ ΓΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ! ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΘΥΜΟΜΕΤΡΑ ΤΑ ΒΡΗΚΑ ΠΟΛΥ ΕΥΧΡΗΣΤΑ!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ ΔΕΝ ΤΡΕΛΑΙΝΟΜΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ. ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΜΗΝ "ΜΠΕΙ"ΣΤΟ ΚΑΒΟΥΚΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΟΝΩΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ ΚΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΤΟ ΜΟΙΡΑΣΤΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΤΟΥ (ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΑΚΟΥΩ - ΜΙΛΑΩ). ΠΑΡΟΛΑΥΤΑ ΒΛΕΠΩ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ. ΔΕΝ ΜΕ ΕΧΕΙ ΠΕΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. ΜΠΟΡΕΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ. ΤΟ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΔΕΝ ΜΕ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑ, ΟΜΩΣ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ!
    ΤΙ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΟΙΞΕΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ! ΠΟΣΟ ΤΟ ΧΑΙΡΟΜΑΙ! ΝΑ' ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΞΕΧΑΣΑ ΝΑ ΣΟΥ ΓΡΑΨΩ ΠΟΣΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ ΜΕ ΤΟ ΚΑΡΟΤΟ Κ.Λ.Π. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ.

    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΛΩΝΑ, ΕΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΝΑ ΠΑΠΠΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟ; (ΤΟΝ ΚΟΛΛΙΑΔΗ ΤΟΝ ΕΙΧΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ!!!) ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ Ή ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ!
    ΚΑΛΟ ΣΒΚ ΚΟΡΙΤΣΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστούμε πολύ Τάνια μου για το υλικό σου! Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο χρήσιμο μας φάνηκε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρήσιμο υλικό σε ένα τόσο δύσκολο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή