ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

4 Φεβ 2014

“Πού να βάλω το κόκαλο”: Άσκηση φωνολογικής ενημερότητας για το Νηπιαγωγείο

Προσαρμοσμένο στην ελληνική γλώσσα, το παιχνίδι που ακολουθεί προτείνει μία άσκηση φωνολογικής ενημερότητας/επίγνωσης για το αρχικό, το τελικό και το ενδιάμεσο φώνημα ή σύλλαβη (μόρφημα).

Αν και αρκετά διαφορετική από την αγγλική γλώσσα (στη δομή της οποίας προφανως ταιριάζει περισσότερο), πιστεύω ότι και η ελληνική γλώσσα μπορεί να δώσει πολλά παραδείγματα για αξιοποίηση του παιχνιδιού στα πλαίσια φωνολογικής ενημερότητας των νηπίων. 

Επιπλέον Γλωσσικά Παιχνίδια Φωνολογικής Ενημερότητας 

Το παιχνίδι μπορεί να παιχθεί με μικρές ομάδες παιδιών, όπου στην καρτέλα με τον σκύλο που θα έχει μπροστά του, το κάθε παιδί καλείται να τοποθετεί κάθε φορά το κόκκαλο στη σωστή θέση, ανάλογα με τη διαφορά στον ήχο των λέξεων που ακούει.

Δίνονται τρεις καρτέλες (ενδεικτικά παραδείγματα): μία με ζευγάρια λέξεων με διαφορετικό μόνο το αρχικό φώνημα, μία με ζευγάρια λέξεων που διαφέρουν ως προς την κατάληξη και μία με ζευγάρια λέξεων που έχουν διαφορετική ενδιάμεση συλλαβή. Ανάλογα με το πού εστιάζει την διαφορά, το παιδί τοποθετεί το κόκκαλο στην αρχή, στην μέση ή στο τέλος του σώματος του σκύλου...

Στην πρώτη καρτέλα δίνονται τα εξής ζευγάρια λέξεων:
γόμα-χώμα, ψήνω-δίνω, μήλο-ξύλο, λύρα-ψείρα, μέλι-βέλη, σούπα-κούπα.
Στη δεύτερη καρτέλα δίνονται τα εξής ζευγάρια λέξεων:
άλογο-άλογα, κουτάλι-κουτάλα, μήλο-μηλιά, κολόνια-κολόνα,
πόλη-Πόλος, τοίχος-τύχη.
Στην τρίτη καρτέλα δίνονται τα εξής ζευγάρια λέξεων:
πόλεμος-ποταμός, πίνακας-πίδακας, πιρούνι-πιτσούνι, λαμπάκι-λαδάκι, μπαντάνα-μπανάνα, μπαλόνι-μπαλκόνι.

ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ
φω6 φω1 φω2 φω3 ΦΩ4 ΦΩ5

3 σχόλια:

  1. ΤΑΝΙΑ ΠΟΣΟ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΑΥΤΗ ΣΟΥ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ...ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΣΚΕΦΤΟΜΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ!!!ΛΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ!!!!!ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ! ΚΑΙ ΞΑΝΑΡΩΤΩ: ΠΟΥ ΤΑ ΣΚΕΦΤΕΣΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ; ΦΙΛΙΑΑΑΑΑΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή