Ένα ιστολόγιο με φωτογραφικό υλικό, φύλλα εργασίας, παραμύθια, πίνακες αναφοράς και θεματικές προσεγγίσεις για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, αρθρογραφία και χρήσιμες συνδέσεις.
ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
▼
20 Ιουν 2014
11 Ιουν 2014
Μαθηματικά παιχνίδια στην αυλή: από τη συνάδελφο Γεωργία Μουντζούρη
Ακολουθούν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για μαθηματικά παιχνίδια στην αυλή απο τη συνάδελφο
Γεωργία Μουντζούρη.
Τώρα που ο καιρός το επιτρέπει,
μπορούμε να παίξουμε διάφορα παιχνίδια αναγνώρισης αριθμητικών ψηφίων. Θα
χρειαστούμε:
ΥΛΙΚΑ
-κιμωλίες
-ένα μπαλόνι (το οποίο δεν
φουσκώνουμε)
-λίγο ρύζι (με το οποίο γεμίζουμε
το μπαλόνι)
ΠΡΟΕΡΓΑΣΙΑ
Ζητάμε από τα παιδιά να αναφέρουν
όποιους αριθμούς θέλουν -μικρούς και μεγάλους- και τα βοηθάμε να τους
σημειώσουν στην αυλή με κιμωλία. Σε μία απόσταση 2 μέτρων περίπου, από τους
αριθμούς (ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας που επιδιώκουμε) σχεδιάζουμε τη γραμμή
αφετηρίας.
Ο παίκτης, στέκεται πίσω από τη
γραμμή. Αναφέρουμε έναν από τους σημειωμένους αριθμούς και το παιδί πρέπει -χωρίς
το σώμα του να περάσει τη γραμμή αφετηρίας- να πετύχει με το μπαλόνι τον αριθμό
που αναφέρουμε. Κάθε παίκτης έχει 3 προσπάθειες.
Όταν το μπαλόνι προσγειωθεί στην περιφέρεια
του κύκλου, τότε, ο παίκτης έχει δικαίωμα να το ξαναρίξει.
Αν αστοχήσει και το μπαλόνι
προσγειωθεί εκτός κύκλου, τότε το παιδί αναγνωρίζει τους 3-4 αριθμούς που
βρίσκονται γύρω από το μπαλόνι (λ.χ. 38, 54, 4, 9).
Εναλλακτικά, στο παιχνίδι αυτό:
1). Ζητάμε από τα παιδιά να υποδείξουν στον παίκτη τον
αριθμό που πρέπει να πετύχει,
2). Ο ίδιος ο παίκτης επιλέγει και αναφέρει τον αριθμό που θέλει να
πετύχει,
3). Ο παίκτης πετά το μπαλόνι τυχαία σε έναν κύκλο και αναφέρει το
όνομα του αριθμού.
Εφόσον, παίξουν όλα τα παιδιά από
μία φορά, ζητάμε να προτείνουν με ποιους άλλους τρόπους, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε
τους σημειωμένους αριθμούς. Ένας από τους τρόπους που τα παιδιά πρότειναν, ήταν
να σχηματιστούν τριάδες έτσι ώστε:
1). Αναφέρουμε έναν αριθμό και τα
παιδιά τρέχουν και πηδούν ταυτόχρονα μέσα στον κύκλο με το συγκεκριμένο ψηφίο.
2). Δίνουμε διαφορετικά
παραγγέλματα για κάθε παιδί. Έτσι, κάθε μέλος της τριάδας, στέκεται σε
διαφορετικό αριθμό.
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις,
τα παιδιά που παρακολουθούν έχουν ρόλο ελεγκτών.
Γεωργία Μουντζούρη
MEd, Υποψήφια διδάκτορας Π.Τ.Π.Ε.
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
4ο
Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης