Μία πολύ ενδιαφέρουσα μαθηματική δραστηριότητα από τη συνάδελφο Γεωργία Μουντζούρη προτείνεται στην ανάρτηση αυτή.
Διατάξεις με πολύχρωμα
καπάκια
Προεργασία κατασκευής:
Τα υλικά που θα χρειαστούμε
είναι:
·
Ένα κομμάτι ξύλου μήκους 50 εκατοστών περίπου
·
Κοπίδι
·
Το επάνω στέλεχος μπουκαλιών διαφόρων χρωμάτων
·
Θερμοκόλλα
·
Καπάκια μπουκαλιών σε διάφορα χρώματα
Κόβουμε προσεκτικά, με κοπίδι το
επάνω στέλεχος από μπουκάλια νερού ή αναψυκτικού. Εν συνεχεία, τα κολλάμε στο
ξύλο με θερμοκόλλα, πιέζοντας ελαφρά. Σημειώνουμε αριθμούς με ανεξίτηλο
μαρκαδόρο, επάνω στα καπάκια ή κολλάμε αυτοκόλλητα με αριθμούς.
Φροντίζουμε ώστε τα στελέχη των
μπουκαλιών να μην ταυτίζονται με τα καπάκια, ως προς τα χρώματά τους. Όπως
φαίνεται και στις φωτογραφίες, το στέλεχος για τον αριθμό 2 είναι ροζ, ενώ το
καπάκι πράσινο. Η λεπτομέρεια αυτή αποσκοπεί, ώστε τα παιδιά να μην ταυτίζουν
τα χρώματα στα καπάκια με το στέλεχος που πρέπει να «κουμπώσουν», αλλά να
εστιάζουν στα ψηφία.
Δράση:
Αρχικά, ο παίκτης «ξεβιδώνει» τα
καπάκια από τη θέση τους, τα τοποθετεί μπροστά του και τα ανακατεύει. Έπειτα,
ξεκινά να τα «κουμπώνει» διατάσσοντάς* τα στη σωστή σειρά από το μικρότερο στο
μεγαλύτερο και αντίστροφα, ανάλογα με την εντολή που δίνουμε.
*Όταν τοποθετούμε ψηφία σε μία
σειρά λ.χ. από το μικρότερο στο μεγαλύτερο ή αντίστροφα, μιλάμε για διάταξη και
όχι σειράθετηση. Οι όροι συχνά συγχέονται. Ο όρος διάταξη αναφέρεται σε
διαφορές μεγέθους λ.χ. το 4 είναι μεγαλύτερο από το 3 αλλά μικρότερο από
το 5. Ενώ, όταν δίνουμε στα παιδιά να βάλουν σε μία σειρά λ.χ. τα στάδια της
ζωής του κύκλου της πεταλούδας ή τις εικόνες ενός παραμυθιού, τότε μιλάμε για σειραθέτηση,
γιατί απλά, το ένα στάδιο δεν είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο από το άλλο.
Γεωργία Μουντζούρη
MEd, Υποψήφια διδάκτορας Π.Τ.Π.Ε.
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
4ο
Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης
Συνοδευτικό Φωτογραφικό Υλικό
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗΤΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφή