ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

28 Φεβ 2015

Ημερολόγιο Μαρτίου 2015

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Μάρτιο του 2015. 
Καλό και δημιουργικό μήνα σε όλους!
 
Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτη (ευρετήριο) 

μαρτ1 μαρτ2 μαρτ3 μαρτ4

Το τραγούδι του Μάρτη: βίντεο, εικονόλεξο και φύλλο εργασίας

Ακολουθεί ένα εικονόλεξο για το υπέροχο τραγούδι του Μάρτη. Έχω ανεβάσει σε μορφή αρχείου mp3 το τραγούδι, το οποίο μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε στον σύνδεσμο:
https://voca.ro/12mWIKISGSWo


Βρείτε το βίντεο του τραγουδιού στον σύνδεσμο:



Στη συνέχεια βρείτε το εικονόλεξο και ένα συνοδευτικό φύλλο εργασίας.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτη (ευρετήριο)

Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Σε χαρταετό πολύχρωμο
κάθεται πλάσμα φωτεινό,
που ταξιδεύει κι όλο γελά
με τα λυτά του ξανθά μαλλιά.
Τον γιο της Μάρτη αναζητά
καιρούς στα χέρια του αυτός κρατά.
Πότε λιακάδα και πότε χιόνι,
άμα γελάει και άμα θυμώνει. 

Σε κάθε βήμα ανθίζει χρώμα
η άνοιξη διώχνει το χειμώνα
τον Μάρτη βρίσκει τον αγκαλιάζει
δώρο του κάνει να του ταιριάζει,
βραχιόλι κόκκινο απ’ την καρδιά της
και άσπρο σαν φως απ’ τα όνειρά της.


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ
& φύλλο εργασίας
 

μαρτ6





 μαρ3 μαρ4


μαρτ5

26 Φεβ 2015

Αριθμητικά καπέλα: αποκριάτικο παιχνίδι μαθηματικών της Γεωργίας Μουντζούρη



Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα αποκριάτικο παιχνίδι για τα μαθηματικά 
της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη.

Αριθμητικά καπέλα!
Η δραστηριότητα που περιγράφεται επεκτείνει το χριστουγεννιάτικο παιχνίδι 
με τίτλο "Αριθμητικός χιονάνθρωπος", που δημοσιεύθηκε 
στις 2 Δεκεμβρίου 2014 (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html)

Σχετίζεται με:
1). την αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων,
2). την αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων,
3). την πράξη της πρόσθεσης,
4). την πράξη της αφαίρεσης.

ΥΛΙΚΑ
1). Ένας χάρτινος κλόουν.
2). 20 χάρτινα καπέλα με αριθμούς από το 1 έως το 20.
3). Χάντρες (ή βόλοι ή κουμπιά ή πομ-πομ).
4). Δύο-τρία ζάρια.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Τοποθετούμε τον κλόουν και τα καπέλα στο κέντρο της Γωνιάς Συζήτησης. Κάθε παίκτης επιλέγει ένα καπέλο και το τοποθετεί με τη σειρά του στο κεφάλι του κλόουν. Πρέπει ν' αναγνωρίσει τον αριθμό και ν' απαριθμήσει δυνατά τόσες χάντρες ή πομ-πομ, όσες αναγράφει ο αριθμός. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου παίξουν όλα τα παιδιά.









Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, καλούμε ένα παιδί να κάνει τον έλεγχο. Το παιδί-ελεγκτής μετρά τις χάντρες. Βρήκε τον ίδιο αριθμό χαντρών με τον παίκτη; Τα υπόλοιπα παιδιά συμφωνούν;/διαφωνούν;/γιατί; Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου εξαντληθούν όλα τα καπέλα.




Σε μία επόμενη εφαρμογή, περνάμε στην πράξη της πρόσθεσης εισάγοντας αρχικά, δύο και έπειτα, τρία ζάρια. Τα καπέλα τοποθετούνται έτσι ώστε να φαίνονται τα αριθμητικά σύμβολα. Κάθε παίκτης ρίχνει διαδοχικά κάθε ζάρι, αθροίζει τις κουκκίδες και φορά στον κλόουν το καπέλο με το αντίστοιχο άθροισμα. Τέλος, τοποθετεί το σωστό αριθμό χαντρών.  




Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την πράξη της αφαίρεσης. Επιλέγουμε ένα καπέλο με αριθμούς >6. Ο παίκτης τοποθετεί πάνω του τον αριθμό χαντρών που αναγράφεται στο καπέλο. Στη συνέχεια, ρίχνει το ζάρι του και αφαιρεί απαριθμώντας, τόσο υλικό όσο υποδεικνύει ο αριθμός. Πόσα έμειναν τώρα; 





Το παιχνίδι τοποθετείται στη Γωνιά των Μαθηματικών και παίζεται σε ζευγάρια, όπου το ένα παιδί έχει ρόλο παίκτη και το άλλο ελεγκτή.

Γεωργία Μουντζούρη
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Π.Τ.Π.Ε.