ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

30 Αυγ 2015

Ημερολόγιο Σεπτεμβρίου 2015 και καταγραφή του καιρού στο ημερολόγιο του μήνα

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Σεπτέμβριο. 
Εύχομαι καλή και δημιουργική σχολική χρονιά 
σε όλους και όλες.


Προτείνεται επίσης ένα ημερολόγιο του Σεπτέμβρη για παράλληλη καταγραφή του καιρού κατά τη διάρκεια του μήνα αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα παιδιά ζωγραφίζουν κάθε μέρα στο ανάλογο κελί το σύμβολο του καιρού που ταιριάζει και στο τέλος του μήνα γίνεται η καταγραφή των ημερών με λιακάδα, βροχή, συννεφιά, καταιγίδα, αέρα ή και χιόνι. Πόσες μέρες είχαμε λιακάδα, πόσες αέρα ή πόσες συννεφιά κ.ο.κ.


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Σεπτέμβρη (ευρετήριο) βρίσκονται ΕΔΩ

Για τις συναδέλφους που το ζήτησαν στα Αγγλικά.



Δραστηριότητα γνωριμίας για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο: ice-breaker σε μορφή μικρής "έρευνας" τάξης

Με αφορμή την πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση, που μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ, προτείνεται ένας εικονογραφημένος πίνακας ερωτήσεων, ένα εικονογραφημένο ερωτηματολόγιο γνωριμίας της τάξης, που μπορεί να αξιοποιηθεί τις πρώτες μέρες στο σχολείο (στο νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού).

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου για τις δραστηριότες γνωριμίας ΕΔΩ και για τις πρώτες μέρες του νηπιαγωγείου (ευρετήριο) ΕΔΩ.

Αρχικά εξηγούμε στα παιδιά τις ερωτήσεις που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο (τα cliparts βοηθούν στην κατανόηση της ερώτησης) και αναθέτουμε μια μίνι συνέντευξη ανά δύο παιδιά (ένα παιδί ο συνεντευκτής και ένα δεύτερο ο συνεντευξιαζόμενος, με ρόλους που κατόπιν αλλάζουν). Όταν η απάντηση στην ερώτηση είναι καταφατική, τότε ο συνεντευκτής θα πρέπει να χρωματίσει το προσωπάκι που βρίσκεται στο αντίστοιχο κελί. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ρωτούν και συμπληρωματικές ερωτήσεις (όπως για παράδειγμα: ταξίδεψες με το αεροπλάνο; Αν η απάντηση είναι "ναι", μια συμπληρωματική ερώτηση θα μπορούσε να είναι "πού" ή "πώς σου φάνηκε;" κ.ο.κ.). Με λίγα λόγια, ό,τι θα ρωτούσαμε και εμείς στην ολομέλεια, μόνο που τώρα αυτή η πρώτη επικοινωνία ανατίθεται στα ίδια τα παιδιά.

Δίνουμε σε κάθε παιδί μία καρτέλα με τις ερωτήσεις και οι δυάδες ξεκινούν τις συνεντεύξεις: όταν ο πρώτος συνεντευκτής ολοκληρώσει τις ερωτήσεις, τα παιδιά αλλάζουν ρόλους, προκειμένου όλοι να απαντήσουν στις ερωτήσεις του ερωτηματολογίου γνωριμίας. 

Τα παιδιά μπορούν να γράψουν τα ονόματά τους στο πίσω μέρος της καρτέλας που τα αφορά. Οι καρτέλες μαζεύονται από την/τον νηπιαγωγό και με σχετικές καταγραφές μπορούμε να φτιάξουμε και γραφήματα συχνότητας απαντήσεων (πόσα παιδιά πήγαν στο βουνό, πόσα πήγαν σε κάποιο μουσείο κ.ο.κ.).

Εννοείται ότι μπορεί να λειτουργήσει και ως ατομικό φύλλο εργασίας, ωστόσο με τη μορφή της ανά δύο συνέντευξης δίνει τη δυνατότητα μιας πρώτης επαφής και λεκτικής επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών της ομάδας.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 
ΠΡΩΤΗΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 

Οργάνωση της τάξης του Νηπιαγωγείου: χρήσιμες συνδέσεις για διαμόρφωση ηλεκτρονικού φακέλου νηπίων και νηπιαγωγείου (e-portfolio)

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε όλα τα χρήσιμα έγγραφα για τη σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο (και όχι μόνο). Μια εξαιρετικά χρήσιμη ανάρτηση από το elniplex.
http://www.elniplex.com/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B2%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%AD%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84/



Με αφορμή την παραπάνω ανάρτηση προτείνονται ακολούθως χρήσιμες συνδέσεις για τη διαμόρφωση του ηλεκτρονικού φακέλου (e-portfolio) εργασιών των μαθητών, για την ενημέρωση των γονέων σχετικά με τις δράσεις εντός τάξης αλλά και για τη δυναμική επικοινωνία μεταξύ φορέων και σχολικών μονάδων.
1.
(πρόταση αξιοποίησης του Dropbox)
2.
(πρόταση αξιοποίησης του Google Drive)

Πολύ αναλυτικό βίντεο για τη χρήση του Google Drive ΕΔΩ και ένα πιο σύντομο ΕΔΩ.

3.
(ο αρχικός σύνδεσμος)
στο αρχείο pdf που ακολουθεί θα βρείτε μια ενδιαφέρουσα πρόταση για το τι μπορεί να περιλαμβάνει το ατομικό e-portfolio του κάθε παιδιού:

4.
(παρέχεται και από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με σύνδεση χρήστη)

5.
(εξαιρετικό άρθρο με αναλυτικές οδηγίες διαμόρφωσης ηλεκτρονικού φακέλου εργασιών (e-portfolio) στο Google Drive, με συνοδευτικές φώτο)

6.

7.
(επιπλέον εναλλακτικές εφαρμογές που μπορείτε να αξιοποιήσετε για τη διαμόρφωση του ηλεκτρονικού πορτφόλιο)

8.
(την ηλεκτρονική σας τάξη/ηλεκτρονικό πορτφόλιο μπορείτε να φτιάξετε και στην πλατφόρμα του wikispace)

9.
https://www.youtube.com/watch?v=JsELooSnCCg
(ένα αρκετά κατατοπιστικό tutorial για το wikispace)

10.
https://www.foliospaces.org/artefact/file/download.php?file=178375
(πολύ ενδιαφέρον αρχείο με την εξήγηση της διαμόρφωσης e-portfolio στην πλατφόρμα του foliospaces)
τη σελίδα του Foliospaces θα βρείτε ΕΔΩ.

Όποια λύση και αν επιλέξει ο εκπαιδευτικός ή η σχολική μονάδα για την υλοποίηση του e-portfolio, θεωρώ ότι οπωσδήποτε απαιτείται πολύωρη και συγκροτημένη από όλους τους συναδέλφους εργασία, προκειμένου να εφαρμοστεί με επιτυχία και να ενημερώνει ουσιαστικά τους γονείς για την εξέλιξη των παιδιών και τις δραστηριότητες εντός τάξης. 

Σε κάθε περίπτωση, ως διαδικασία είναι απολύτως υποστηρικτική και εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο (και...χαρτί), όταν πρόκειται για ενημέρωση σχετικά με τις δράσεις που υλοποιούνται μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Μπορεί δηλαδή να αξιοποιηθεί (σε όποια εφαρμογή επιλέξει κανείς) για μηνιαία ενημέρωση των γονέων με φωτογραφικό υλικό, ηχογραφήσεις, αντιπροσωπευτικά φύλλα εργασίας, βιντεολήψεις και "ανέβασμα" τραγουδιών. Με τον τρόπο αυτό, οι γονείς δεν περιμένουν στο τέλος της χρονιάς να δουν σε ένα cd ή dvd αναμνηστικά στιγμιότυπα, αλλά ενημερώνονται τακτικά κάθε μήνα με επιστολή ή ηλεκτρονικό μήνυμα (με ενεργό σύνδεσμο στο Drive, Dropbox ή σε όποια πλατφόρμα επιλέξει ο κάθε εκπαιδευτικός), όπου έχουν άμεση πρόσβαση (και δυνατότητα αποθήκευσης) του υλικού που αφορά την τάξη.

Προσωπικά, βρίσκω πιο εύχρηστο το Google Drive. Παραθέτω στιγμιότυπα εικόνων για το πώς φαίνεται η οργάνωση των φακέλων ανάλογα με το τι επιλέγει ο κάθε εκπαιδευτικός να "ανεβάσει" στο Drive.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΑΚΕΛΩΝ ΑΝΑ ΜΗΝΑ:

Σε κάθε φάκελο μπορούμε να προσθέσουμε ό,τι θεωρούμε σημαντικό για την τάξη μας (φωτογραφικό υλικό, ηχογραφήσεις, βιντεολήψεις, επιστολές, σκαναρισμένες εργασίες των παιδιών, τραγούδια).

Μπορούμε να φτιάξουμε έναν φάκελο με τα τραγούδια που θα  δουλέψουμε όλη τη χρονιά και να τα ανεβάσουμε σε μορφή αρχείου mp3, εμπλούτιζοντας τη λίστα μας κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Επίσης, μπορούμε να ανεβάζουμε βίντεο από την τάξη (σε μορφή αρχείου wmv) και να μοιραζόμαστε με τους γονείς στιγμές μέσα από την τάξη (θα εμφανίζεται στον φάκελο του Drive όπως στο φωτογραφικό στιγμιότυπο που ακολουθεί).


ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 

29 Αυγ 2015

Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη του Νηπιαγωγείου: ιδέες για καρτ-ποστάλ και χρήσιμοι σύνδεσμοι

Λίγες μέρες απομένουν για την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Για να κάνουμε την αναμονή των παιδιών αλλά και τη δική μας πιο ευχάριστη μπορούμε να οργανώσουμε την αποστολή μιας επιστολής για τα παιδιά (αν βέβαια γνωρίζουμε τη σύνθεση της ομάδας) ή σε διαφορετική περίπτωση μπορούμε να αξιοποιήσουμε μερικές από τις προτάσεις ακόμα και την ημέρα του αγιασμού.

Επικαιροποίηση ανάρτησης: Αύγουστος 2024

Δείτε επίσης:
(για στιχάκια καλωσορίσματος)


Οι πρώτες τρεις προτάσεις είναι παραλλαγές της ίδιας σκέψης, μπορείτε να δείτε και το συνοδευτικό ποίημα και να το διαμορφώσετε ανάλογα με την ομάδα σας.

http://www.theeducatorsspinonit.com/2011/08/first-day-of-school-magic-dust.html
(μαγική χρυσόσκονη)
&
(πολύχρωμα χαρτάκια, φώτο)



https://www.teacherspayteachers.com/Product/Back-to-School-Confetti-138616
(το κείμενο του ποιήματος, στα αγγλικά, δωρεάν με εγγραφή στη σελίδα)


http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/08/blog-post_25.html#comment-form
(η εξαιρετική πρόταση της Μαρίας με συγκινητικό συνοδευτικό ποίημα)
&
http://megalipoliteiamikrwn.blogspot.gr/2014/09/blog-post.html
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση υλοποιημένη από τον Άννη). 

Η κεντρική ιδέα από τον σύνδεσμο του elniplex:

http://www.elniplex.com/%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CF%83%CF%84%CE%BF/


https://www.bombonieres.com.gr/ylika/mpoukalakia-miniatoures-eyxes
(μπουκαλάκια με ευχή - δείγματα από μπουκαλάκια μινιατούρες, θα μπορούσαν να γεμίσουν και με smarties και να συνοδευτούν με διακοσμητικά αστεράκια μεταλλιζέ (χειροτεχνίας) για κάτω από το μαξιλάρι)


http://litsagaziotou.blogspot.gr/2015/08/blog-post_29.html?spref=fb
(επιστολή για την πρώτη μέρα προς τους γονείς: η πιο πρόσφατη ανάρτηση της Λίτσας)


http://www.popi-it.gr/nipiagogos-taxi/nipia-prosarmogi/proti-mera-eyxaristo/
(βραβειάκι πρώτης μέρας, η πιο πρόσφατη ανάρτηση της Πόπης)


https://edonipiagogeio.blogspot.com/2015/09/blog-post.html
(το υπέροχο γράμμα της Αριάδνης)


http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/09/blog-post_12.html
(μία ιδέα της Ανθής για την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο "την κριτική μου κάνω, δεν είναι αστείο")


http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/09/blog-post_41.html
(τα συναισθήματά μου την πρώτη μέρα στο σχολείο, επίσης από την Ανθή)


http://dreamkindergarten.blogspot.com/2016/08/blog-post_30.html
(πρώτη μέρα στο σχολείο, σατυρικό και εξαιρετικό, επίσης από την Ανθή)


http://dreamkindergarten.blogspot.com/2016/09/blog-post_10.html
(πολύ όμορφο ποίημα για την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο)


https://www.popi-it.gr/nipiagogos-taxi/nipia-prosarmogi/hot-air-ballon-doro/
(τα εξαιρετικά αερόστατα της Πόπης με συνοδευτικό γράμμα για την πρώτη μέρα)


http://pythagoreionip.blogspot.com/2015/08/blog-post.html
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση της Μαρίας)


http://nip-kolch.thess.sch.gr/kalosorisma-sto-nipiagogio/#prettyPhoto
(άλλη μία πολύ ωραία πρόταση καλωσορίσματος με συνοδευτικό γράμμα)


https://edonipiagogeio.blogspot.com/2016/09/blog-post_11.html
(μία ακόμα πρόταση της Αριάδνης, μαγική σακούλα για την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο με συνοδευτικό γράμμα)


https://edonipiagogeio.blogspot.com/2017/09/blog-post.html
(τσαντούλα καλωσορίσματος, επίσης από την Αριάδνη, με συνοδευτικό κείμενο)
&
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2015/09/k.html
(κουκουβάγιες καλωσορίσματος)

Ακολουθούν ιδέες για αποστολή καρτ-ποστάλ (& κενά templates για δυνατότητα επεξεργασίας) για την αντίστροφη μέτρηση μέχρι την έναρξη του Νηπιαγωγείου, καθώς και μία επιπλέον πρόταση για τη διαμόρφωση του παζλ της τάξης.

Δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί και τη σχετική πρόταση της Αριάδνης:

20.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2014/09/11111111.html







27 Αυγ 2015

Οργάνωση των ελεύθερων δραστηριοτήτων γραφής στο Νηπιαγωγείο: 14 χρήσιμοι σύνδεσμοι με ιδέες και εκτυπώσιμο υλικό

Ακολουθούν 14 χρήσιμοι σύνδεσμοι για την οργάνωση των ελεύθερων δραστηριοτήτων γραφής και προγραφής στο Νηπιαγωγείο. Προτείνουν ιδέες για εύκολη υλοποίηση με συνοδευτικό εκτυπώσιμο υλικό.

Για την οργάνωση των ελεύθερων δραστηριοτήτων: ΕΔΩ.

Για την οργάνωση της τάξης δείτε επίσης: ΕΔΩ.
Για τις γωνιές-κέντρα δραστηριοτήτων: ΕΔΩ.
Για τη γωνιά γραφής:ΕΔΩ.

1.
http://www.themeasuredmom.com/simple-color-sorting-activity-for-toddlers/
(απλή δραστηριότητα αντιστοίχισης χρώματος)
2.
http://lifeovercs.com/matching-colors-busy-bag-for-toddlers/#.U_AGimO1GSp
(δραστηριότητα αντιστοίχισης χρώματος με εκτυπώσιμο υλικό:
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Color-Recognition-Busy-Bag-Activity-Preschool-Sped-and-Speech-therapy-1288695
3.
http://www.motherhoodonadime.com/kids/paper-clip-color-sorting-busy-bag/
(αντιστοίχιση χρώματος με συνδετήρες)
4.
http://aboutfamilycrafts.com/button-sorting-cups/
(αντιστοίχιση χρώματος με κουμπιά)
5.
http://mamajenn.com/blog/2011/05/color-matching-wpaper-clips-foam.html
(με αφρώδες και πολύχρωμους συνδετήρες)
6.
http://www.learnwithplayathome.com/2012/12/cutting-practice-learning-shapes.html
(δουλεύοντας με χρώματα και σχήματα)
7.
http://www.messforless.net/shape-sorting-for-toddlers
(αντιστοίχιση χρώματος-σχήματος με πλαστικές παγοθήκες)
8.
http://www.toddlerapproved.com/2010/05/mom-project-shape-town.html
(αντιστοίχιση σχήματος)
http://www.scribd.com/doc/55560443/Shape-Town-File-Folder
9.
το εκτυπώσιμο υλικό βρίσκεται στον σύνδεσμο:
http://makinglearningfun.com/themepages/Racecar-Highway-ShapeCards.htm
(στον ίδιο σύνδεσμο θα βρείτε και αριθμούς και δυνατότητα οικονομικής εκτύπωσης)


10.
http://www.myjoyfilledlife.com/2013/05/08/laundry-letters-letter-recognition/
(αντιστοίχιση πεζών-κεφαλαίων, γράμματα στην μπουγάδα με μανταλάκια)
http://www.myjoyfilledlife.com/wp-content/uploads/2014/07/Laundry-Letters.pdf
Ακολουθούν τα φανελάκια με την ελληνική αλφαβήτα, στα μανταλάκια γράφουμε τα πεζά (τα φανελάκια εκτυπώνονται σε έγχρωμο φωτοτυπικό χαρτί και πλαστικοποιούνται):




Επιπλέον προτάσεις με κάρτες για την αλφαβήτα: ΕΔΩ.

11.
http://www.coffeecupsandcrayons.com/abc-fine-motor-preschool-busy-bag/#_a5y_p=1555469
(πολύ απλό, με χάρτινο πιάτο και μανταλάκια, επίσης για την αντιστοίχιση πεζών-κεφαλαίων)

12.
http://www.smartschoolhouse.com/crafts-and-diy/letter-recognition-pre-k#_a5y_p=662066
(πολύ απλό, αντιστοίχιση πεζών-κεφαλαίων, με μισά ξυλάκια)











http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/08/25.html
(παλαιότερη ανάρτηση του ιστολογίου με 25 χρήσιμες συνδέσεις, παιχνίδια αντιστοίχισης πεζών-κεφαλαίων)

13. κάρτες προγραφής: πλαστικοποιούνται και οργανώνουν την γωνιά γραφής για επαναλαμβανόμενες χρήσεις με μαρκαδόρο πίνακα

ΠΡΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΩΝΙΑ ΓΡΑΦΗΣ




14. Βρείτε επιπλέον τις εικονογραφημένες καρτέλες για την αλφαβήτα, της Βασιλικής Ρεσβάνη:



26 Αυγ 2015

Λεπτή κινητικότητα στο Νηπιαγωγείο: 20 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 20 χρήσιμες συνδέσεις για την άσκηση της λεπτής κινητικότητας. Μπορούν να αξιοποιηθούν στις ελεύθερες δραστηριότητες του προγράμματος, ενώ είναι ιδιαίτερα χρησιμές για την άσκηση των παιδιών στην τριποδική λαβή (tripod grasp) του μολυβιού.



1.
(πιάσιμο πομ-πομ με μανταλάκι)
2.
(σύρματα πίπας σε σουρωτήρι)
3.
(ενώνω συνδετήρες)
4.
(πρωτότυπο παιχνίδι με λαστιχάκια)
5.
(μεταφέρω τουβλάκια με λαβίδα κουζίνας)
6.
(ζωγραφική με μικρά κομμάτια από σφουγγάρι)
7.
(δραστηριότητα προγραφής με φελλό σε οδοντογλυφίδα)
8.
(δαγκάνα με δημητριακά τύπου cheerios, τελευταία φώτο)
9.
(με πινέζες)
10.
(εξαιρετικές ιδέες για δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας, ιδιαίτερα πρωτότυπη αυτή με το τσακισμένο καλαμάκι και τα "μπαλάκια" της χαρτοπετσέτας)
11.
(με κομμένα καλαμάκια)
12.
(ζωγραφική με μπατονέτα)
13.
(μπατονέτες και κομμένα καλαμάκια)
14.
(καλαμάκια και πλαστελίνη)
15.
(μεγάλη και πολύ ενδιαφέρουσα ποικιλία δραστηριοτήτων
16.
(το εξαιρετικό άρθρο της Μάρλεν)
17.
(δραστηριότητες "πλεξίματος")
18.
(επιπλέον παραδείγματα δραστηριοτήτων)
19.
(λάστιχα σε κουτί)
20.
(επιπλέον δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας με μανταλάκια)

25 Αυγ 2015

Έναρξη της σχολικής χρονιάς: ενημέρωση γονέων (ψηφιακό καλωσόρισμα) και 9 χρήσιμοι σύνδεσμοι

Σε περσινή ανάρτηση στον σύνδεσμο:
είχε προταθεί ένα booklet ενημέρωσης των γονέων με τη μορφή ψηφιακού καλωσορίσματος.
(η συγκεκριμένη ανάρτηση έχει επικαιροποιηθεί τον Αύγουστο του 2024)

Ελαφρώς τροποποιημένο θα βρείτε το υλικό αυτό σε μορφή παρουσίασης ppt (αποθηκεύσιμο και επεξεργάσιμο για να μπορεί να προσαρμοστεί στη φιλοσοφία και τις ανάγκες του κάθε σχολείου και του κάθε εκπαιδευτικού - με απλή εγγραφή στη σελίδα) στον σύνδεσμο:


https://drive.google.com/file/d/1Wv_5WsoLLPqedd5bsAyWAdg_pnCA64wm/view?usp=sharing
(σε μορφή pdf)
https://docs.google.com/presentation/d/1xz7_oslTW2Swtgy8ejGMTupV88Ug7CLI/edit?usp=sharing&ouid=104573210260327156219&rtpof=true&sd=true
(σε μορφή παρουσίασης διαφανειών με δυνατότητα τροποποίησης, με κλικ στο μενού Αρχείο και μετά Λήψη και μετά Microsoft Powerpoint ppt)


Προσθέτω 8 χρήσιμους σχετικούς συνδέσμους 
για το ίδιο θέμα:
1.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2016/09/enimerotiko-triptuxo-gia-tous-goneis.html
(ενημερωτικό τρίπτυχο για τους γονείς του Δημοτικού)
2.
https://www.youtube.com/watch?v=zp8GuBUvhyo&feature=youtu.be
(το πιο πρόσφατο εξαιρετικό βίντεο από τη Λίτσα Γαζιώτου)
3.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/08/blog-post_30.html
(παραμύθι...αντί επιστολής προς τους γονείς)
4.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/11/blog-post_2.html
(το "δυνατό ξεκίνημα" από την κ. Μουσένα, παρουσίαση διαφανειών, μη επεξεργάσιμη)
5.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/11/blog-post_57.html
(ενημέρωση γονέων: παρουσίαση διαφανειών από τη συνάδελφο Μαρία Δημέλη)
6.
http://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2020/09/blog-post.html
(η εξαιρετική δουλειά της Ειρήνης)
7.
http://nip-kolch.thess.sch.gr/kalosorisma-sto-nipiagogio/
8.
https://www.meleniro.gr/2013/05/%CF%84%CE%AF-%CE%B8%CE%B1-%CE%B5%CF%8D%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%BF%CE%AF-%CE%BD%CE%B1-%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B6/
(χρήσιμες πληροφορίες για τη σύνταξη της ενημερωτικής επιστολής προς τους γονείς)
9. Μία ακόμα πιο πρόσφατη από το παρόν ιστολόγιο:
Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τις Πρώτες Μέρες του Νηπιαγωγείου βρίσκονται στο αναλυτικό ευρετήριο στον σύνδεσμο:

23 Αυγ 2015

Παροιμίες για τον Σεπτέμβρη, τον τρύγο και το σταφύλι: 4 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης

Σε συνέχεια της ανάρτησης με τις παροιμίες του Σεπτέμβρη και τις παροιμίες για τον τρύγο, ακολουθούν μερικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης των παροιμιών.

Αναρτήσεις για τον Σεπτέμβριο: ΕΔΩ
Αναρτήσεις για τον Τρύγο και το Σταφύλι: ΕΔΩ

Η πρώτη πρόταση προτείνει έναν πίνακα καταγραφής και καταμέτρησης των προτιμήσεων των παιδιών "Ποια παροιμία μου άρεσε περισσότερο;". 

Ποια παροιμία μου άρεσε περισσότερο;
(για τον πίνακα έχουν επιλεγεί 9 παροιμίες)




Η δεύτερη πρόταση προτείνει ένα γράφημα καταγραφής της συχνότητας εμφάνισης λέξεων σχετικών με τον τρύγο στις σχετικές παροιμίες (για το γράφημα έχουν επιλεγεί οι λέξεις σταφύλι, αμπέλι, κοφίνι, ρόγες, αγουρίδα, σταφίδα)

Γράφημα καταγραφής συχνότητας εμφάνισης 



Η τρίτη πρόταση προτείνει κάρτες ανασύνθεσης των παροιμιών. Οι κάρτες κόβονται πάνω στις διακεκομμένες γραμμές και τα παιδιά προσπαθούν ανατρέχοντας στις εικονογραφημένες παροιμίες να βρουν και να συνθέσουν τις παροιμίες. Στο πλαίσιο γλωσσικού παιχνιδιού μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να φτιάξουν σε ομάδες εργασίας τις δικές τους "μπερδεμένες" παροιμίες.

Κάρτες ανασύνθεσης των παροιμιών 
ή δημιουργώ τη δική μου παροιμία 

Οι κάρτες περιλαμβάνουν τις ακόλουθες 12 παροιμίες:
1. Αμπέλι όσο περισσότερο μπορείς και σπίτι όσο να χωρείς.
2. Στο καλάθι δε χωρεί στο κοφίνι περισσεύει.
3. Τον Σεπτέμβρη τα σταφύλια τον Οκτώβρη τα κουδούνια.
4. Ήταν στραβό το κλήμα το έφαγε και ο γάιδαρος.
5. Του'δωσε ένα αμπέλι και δεν του δίνει ένα σταφύλι.
6. Πήγε σαν το σκυλί στο αμπέλι.
7. Περσινά ξινά σταφύλια.
8. Αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.
9. Αυλάκωσε τ'αμπέλια σου να φας γλυκιά σταφίδα.
10. Μάζευε κι ας είν' και ρόγες.
11. Έλα παππού μου να σου δείξω τ'αμπελοχώραφά σου.
12. Το Τρυγητή τ'αμπελουργού πάνε χαλάλι οι κόποι.
 





Η τέταρτη πρόταση είναι ένα συγκεντρωτικό φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν την αγαπημένη τους παροιμία και να την αποτυπώσουν εικαστικά όπως φαντάζονται.

 

10 εικονογραφημένες παροιμίες για τον τρύγο, το σταφύλι και το αμπέλι

Σε συνέχεια ανάρτησης για τις παροιμίες του Σεπτέμβρη, ακολουθούν εικονογραφημένες παροιμίες και προτάσεις δραστηριοτήτων σχετικά με τις παροιμίες για το σταφύλι και τον τρύγο.
Δείτε επίσης:
1.
http://www.kindykids.gr/proverbs/proverbs-various/251-paroimies-eikonoleksa-trygos.html
(4 εικονογραφημένες παροιμίες)
2.
http://akrasakis.blogspot.gr/2011/09/blog-post_7159.html
(ενδιαφέρουσα συλλογή παροιμιών για τον τρύγο και το σταφύλι)
3.
http://blogs.sch.gr/groups/aeiforia/forum/topic/%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%86%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%AF%CF%84%CF%81/
(άλλη μία ενδιαφέρουσα συλλογή)
4.
http://www.slideboom.com/presentations/702047/%CE%9B%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CE%BA%CF%86%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%B9
(πολυ ενδιαφέρουσα προβολή διαφανειών με τις παροιμίες του σταφυλιού)
5.
http://metavrasi.blogspot.gr/2011/05/blog-post.html
(συλλογή παροιμιών για τον τρύγο)
6.
http://www.slang.gr/lemma/4876-itane-strabo-to-klima-to-fage-ki-o-gaidaros
("Ήτανε στραβό το κλήμα, το'φαγε και ο γάιδαρος" - εξήγηση)
7.
http://e-didaskalia.blogspot.gr/2014/10/blog-post_807.html
("Αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι" - εξήγηση)
8.
http://apotinpolierhome.blogspot.gr/p/blog-page.html
(ενδιαφέρουσες ερμηνείες παροιμιών)

  Αυλάκωσε τα αμπέλια σου, να φας γλυκιά σταφίδα
             Πρέπει να προνοήσεις προκειμένου να έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.
9.
https://docs.google.com/presentation/d/1n7b4-D7Ekc77gJf1v2-I1YuFEoSiWgCWX9hKQXwmUiw/present#slide=id.p134
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση γενικά για τον τρύγο)
10.
http://www.mixanitouxronou.gr/as-pai-ke-to-paliampelo-pos-vgike-i-frasi-gia-to-ampeli-tou-agonisti-pou-tou-to-efage-mia-theatrina-i-ipolipi-tis-charizan-kosmimata-arnia-gourounopoula-ke-perilemia/
("Ας πάει και το παλιάμπελο": η ιστορία της παροιμιώδους έκφρασης_
11.
http://www.slang.gr/lemma/2590-san-to-skyli-st-ampeli
("Πήγε σαν το σκυλί στο αμπέλι" - εξήγηση)
12.
http://www.lifo.gr/team/taste/51794
(πολύ χρήσιμες πληροφορίες με φωτογραφικό υλικό γενικά για τον τρύγο)
13.
http://www.periergos.gr/erotiseis/ti-simainei-i-paroimia-sto-kalathi-den-xorei-sto-kofini-perisseyei
("Στο καλάθι δε χωρεί, στο κοφίνι περισσεύει" - εξήγηση)


10 ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ 
ΓΙΑ ΤΟ ΑΜΠΕΛΙ, ΤΟΝ ΤΡΥΓΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΑΦΥΛΙ

1. Αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.
2. Ήταν στραβό το κλήμα, το'φαγε και ο γάιδαρος.
3. Περσινά ξινά σταφύλια.
4. Αυλάκωσε τ'αμπέλια σου να φας γλυκιά σταφίδα.
5. Μάζευε κι ας είν' και ρόγες.
6. Έλα παππού μου να σου δείξω τ'αμπελοχώραφά σου.
7. Πήγε σαν το σκυλί στο αμπέλι.
8. Αμπέλι όσο μεγαλύτερο μπορείς και σπίτι όσο να χωρείς.
9. Στο καλάθι δε χωρεί, στο κοφίνι περισσεύει.
10. Του'δωσε ένα αμπέλι και δεν του δίνει ένα σταφύλι.

4 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης των εικονογραφημένων παροιμιών θα βρείτε στον σύνδεσμο:












22 Αυγ 2015

Κάρτες πρώτης ανάγνωσης και γραφής (με δισύλλαβες λέξεις) για τη γωνιά γραφής



Εμπλουτίζοντας τη Γωνιά της Γραφής
στο Νηπιαγωγείο:
εποπτικό υλικό και δραστηριότητες
για την πρώτη ανάγνωση και γραφή

Η γωνιά της γραφής είναι από τις πιο σημαντικές στο Νηπιαγωγείο. Ανάλογα με τη θεματική ενότητα που η νηπιαγωγός διαπραγματεύεται κάθε φορά, μπορεί να εμπλουτίζει τη γωνιά της γραφής με πίνακες ή κάρτες αναφοράς, προκειμένου για την εξάσκηση βασικών δεξιοτήτων πρώτης ανάγνωσης και γραφής, κυρίως κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων του ημερήσιου προγράμματος. Με στόχο επομένως την καλλιέργεια του αναδυόμενου γραμματισμού και την ανάπτυξη συμπεριφορών ανάγνωσης και γραφής, προτείνονται οι ακόλουθες κάρτες αναφοράς με ολιγοσύλλαβες λέξεις από όλα τα γράμματα της αλφαβήτου, και δίνονται ενδεικτικά δύο παραδείγματα καρτών γραφής-αντιγραφής λέξεων, τα οποία μπορούν να πλαστικοποιηθούν για πολλαπλές χρήσεις.

ΚΑΡΤΕΣ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗΣ





ΦΥΛΛΑ ΓΡΑΦΗΣ 
(2 templates)