Αναρτήσεις για τον Σεπτέμβριο: ΕΔΩ
Αναρτήσεις για τον Τρύγο και το Σταφύλι: ΕΔΩ
Η πρώτη πρόταση προτείνει έναν πίνακα καταγραφής και καταμέτρησης των προτιμήσεων των παιδιών "Ποια παροιμία μου άρεσε περισσότερο;".
Ποια παροιμία μου άρεσε περισσότερο;
(για τον πίνακα έχουν επιλεγεί 9 παροιμίες)
Η δεύτερη πρόταση προτείνει ένα γράφημα καταγραφής της συχνότητας εμφάνισης λέξεων σχετικών με τον τρύγο στις σχετικές παροιμίες (για το γράφημα έχουν επιλεγεί οι λέξεις σταφύλι, αμπέλι, κοφίνι, ρόγες, αγουρίδα, σταφίδα)
Γράφημα καταγραφής συχνότητας εμφάνισης
Η τρίτη πρόταση προτείνει κάρτες ανασύνθεσης των παροιμιών. Οι κάρτες κόβονται πάνω στις διακεκομμένες γραμμές και τα παιδιά προσπαθούν ανατρέχοντας στις εικονογραφημένες παροιμίες να βρουν και να συνθέσουν τις παροιμίες. Στο πλαίσιο γλωσσικού παιχνιδιού μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να φτιάξουν σε ομάδες εργασίας τις δικές τους "μπερδεμένες" παροιμίες.
Κάρτες ανασύνθεσης των παροιμιών
ή δημιουργώ τη δική μου παροιμία
Οι κάρτες περιλαμβάνουν τις ακόλουθες 12 παροιμίες:
1. Αμπέλι όσο περισσότερο μπορείς και σπίτι όσο να χωρείς.
2. Στο καλάθι δε χωρεί στο κοφίνι περισσεύει.
3. Τον Σεπτέμβρη τα σταφύλια τον Οκτώβρη τα κουδούνια.
4. Ήταν στραβό το κλήμα το έφαγε και ο γάιδαρος.
5. Του'δωσε ένα αμπέλι και δεν του δίνει ένα σταφύλι.
6. Πήγε σαν το σκυλί στο αμπέλι.
7. Περσινά ξινά σταφύλια.
8. Αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.
9. Αυλάκωσε τ'αμπέλια σου να φας γλυκιά σταφίδα.
10. Μάζευε κι ας είν' και ρόγες.
11. Έλα παππού μου να σου δείξω τ'αμπελοχώραφά σου.
12. Το Τρυγητή τ'αμπελουργού πάνε χαλάλι οι κόποι.
Η τέταρτη πρόταση είναι ένα συγκεντρωτικό φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά καλούνται να επιλέξουν την αγαπημένη τους παροιμία και να την αποτυπώσουν εικαστικά όπως φαντάζονται.