Συνάδελφοι, αναρτώ το ωρολόγιο πρόγραμμα του
Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
από τη σελίδα του
Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων.
Θλίβομαι πραγματικά που ο κλάδος μας δέχεται ένατόσο μεγάλο χτύπημα, που επιβεβαιώνει την ολοκληρωτική
απαξίωση της Προσχολικής Αγωγής και των λειτουργών της.
Καλή συνέχεια σε όλους και όλες με αυξημένο συνεργατικό
πνεύμα και αίσθημα αλληλεγγύης και ακόμα μεγαλύτερη
αγάπη για το λειτούργημά μας.
Μέχρι σήμερα τα νηπιαγωγεία λειτουργούσαν:
- είτε ως κλασικά με ωράριο 8:00 έως 12:30. Από 8:15 έως 12:15 υλοποιούνταν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα κλασικού τμήματος. Εάν ο μαθητής ήθελε Ολοήμερο έπρεπε να γραφτεί σε άλλο νηπιαγωγείο που ναι μεν διέθετε ολοήμερο τμήμα αλλά μπορεί να βρίσκονταν σε άλλη περιοχή.
- είτε ως ολοήμερα με ολοήμερο ωράριο 8:00 έως16:00. Από 8:15 έως 15:45 τα νηπιαγωγεία υλοποιούσαν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα ολοήμερου τμήματος που άρχιζε πρωί και τελείωνε απόγευμα και η μία δραστηριότητα ήταν συνέχεια της άλλης. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο μαθητής δεσμευόταν να φεύγει στις 16:00. Ωστόσο κατόπιν αιτήσεων των γονέων, τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο με εγκυκλίους έδινε τη δυνατότητα πρόωρων αποχωρήσεων και οι μαθητές μπορούσαν να φύγουν στις 14:00 ή άλλη ώρα. Αυτό όμως αποδομούσε και διέλυε το πρόγραμμα και τη φιλοσοφία πάνω στην οποία είχε στηριχτεί. Οι γονείς χρησιμοποιούσαν διαφόρους μεθόδους (γνωματεύσεις γιατρών) προκειμένου να παραλαμβάνουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και δημοτικού την ίδια ώρα.
- είτε με ένα τμήμα κλασικό και ένα ολοήμερο, οπότε έπρεπε το κάθε τμήμα να έχει το δικό του πρόγραμμα. Τα τελευταία χρόνια επειδή οι εγγραφές δεν ήταν ισομερείς, (25 παιδιά στο κλασικό και 25 στο ολοήμερο) δημιουργούνταν εξ ανάγκης μεικτά τμήματα. Για παράδειγμα: σε ένα 2/θέσιο νηπιαγωγείο (με 1 τμήμα κλασικό και 1 ολοήμερο), γράφονταν 20 παιδιά για το Ολοήμερο τμήμα και 30 για το κλασικό ή το αντίστροφο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 2 μεικτών τμημάτων χωρίς όμως να υπάρχει πρόγραμμα για μεικτό τμήμα. Μερικά παιδιά σχολούσαν 12:30, άλλα 14:00 με άδεια πρόωρης αποχώρησης και άλλα 16:00. Το ερώτημα που τίθεται είναι: Με τι πρόγραμμα λειτουργούσε αυτό το νηπιαγωγείο με δεδομένο ότι δεν είχε θεσμοθετηθεί μεικτό πρόγραμμα;
- Τέλος, υπήρχαν 1/θέσια νηπιαγωγεία που λειτουργούσαν με μεικτό ΜΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟ πρόγραμμα. Για παράδειγμα ένα μονοθέσιο στο οποίο είχαν εγγραφεί 20 μαθητές, οι 10 είχαν δηλώσει κλασικό τμήμα και έφευγαν στις 12:30 και οι άλλοι 10 είχαν δηλώσει ολοήμερο και έφευγαν στις 16:00. Υλοποιούνταν πρόγραμμα μη θεσμοθετημένο.
Τι αλλάζει με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
- Με τη νέα ρύθμιση θα γράφεται ο μαθητής στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του και αν θέλει ολοήμερο πρόγραμμα θα παραμένει στο νηπιαγωγείο έως τις 16:00.
- Θα υπάρχει Ενιαίο Πρόγραμμα για όλα τα τμήματα. Προτάθηκε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. και διαμορφώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ένα βασικό – υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλα τα τμήματα και όλους τους μαθητές από 8:30 έως 13:00 και ένα προαιρετικό για τους μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν ολοήμερο πρόγραμμα από 13:00 έως 16:00. Επίσης προβλέφθηκε προαιρετική πρωινή ζώνη 7:45- 8:30 τα νήπια-προνήπια των οποίων οι γονείς εργάζονται.
- Από το Σεπτέμβριο το νηπιαγωγείο θα τελειώνει στις 13:00 και το δημοτικό στις 13:15. (Μέχρι σήμερα το νηπιαγωγείο τελείωνε στις 12:15 με 12:30 και το δημοτικό - ανάλογα με τον τύπο - σχόλαγε στις 12:25 ή στις 13:15 ή στις 14:00).
ΘΕΜΑ: Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου
Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
Έχοντας υπόψη:
1.
Τις
διατάξεις του άρθρου 5 και του άρθρου 3, παράγραφος 9, περίπτωση (εε) του ν.
1566/1985, (ΦΕΚ 167, τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις», όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις
διατάξεις του άρθρου 7, παράγραφος 2 του ν. 2525/1997, (ΦΕΚ 188 τ.Α΄), «Ενιαίο
Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
2.
Τις
διατάξεις του άρθρου 24, παράγραφος 2, περίπτωση γ του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167,
τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και
άλλες διατάξεις».
3.
Τις
διατάξεις του άρθρου 73, παράγραφος 1, περίπτωση α του ν. 3518/2006, (ΦΕΚ
272/2006 τ.Α΄), «Αναδιάρθρωση των κλάδων του Ταμείου συντάξεων Μηχανικών και
Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και ρύθμιση άλλων θεμάτων αρμοδιότητας
του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας».
4.
Τις
διατάξεις του άρθρου 3 της παραγράφου 3, του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188, τ.Α΄)
5.
Τις
διατάξεις του άρθρου 2, παράγραφος 3, του ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ.Α΄)
6.
Τις
διατάξεις του άρθρου 33, παράγραφος 5 του Ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83/2016 Α΄) με θέμα
«Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»
7.
Τις
διατάξεις του άρθρου 12, παράγραφος 7, του Ν.1566/1985 (Α΄ 167), η οποία
προστέθηκε με το άρθρο 39 παράγραφος 5
περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013 (Α΄24).
8.
Τις
διατάξεις του άρθρου 8, παράγραφος 1, του
Π.Δ 200/1998, (ΦΕΚ 161, τ. Α΄), «Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων».
9.
Τις
διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα
κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98
Α΄).
10. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.Δ.
70/2015 (ΦΕΚ 114/2015) περί Ανασύστασης του Υπουργείου Πολιτισμού και
Αθλητισμού, μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
11. Τις διατάξεις του Π.Δ 73/2015
(ΦΕΚ116/2015) περί Διορισμού Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών
Υπουργών και Υφυπουργών.
12. Τη με αριθμ πρωτ.
127187/Ε1/01-08-2016 Υπουργική Απόφαση με
θέμα: «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε
Νηπιαγωγεία».
13. Την με αριθμ. 29/21-07-2016 πράξη του
Δ.Σ. του ΙΕΠ.
14. Το γεγονός ότι από την παρούσα
απόφαση δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού
σύμφωνα με την με αριθμ. 128546/Β1/03-08-2016 εισήγηση της Γενικής Δ/νσης
Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η
οποία εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4270/2014 (ΦΕΚ 143, τ. Α’), όπως
αντικαταστάθηκε με την παρ.6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (ΦΕΚ 127/2015, τ. Α’).
Αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε Ενιαίο
Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας και αναμορφώνουμε το διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμά τους το οποίο θα εφαρμοστεί
από το σχολικό έτος 2016-2017 ως εξής:
από το σχολικό έτος 2016-2017 ως εξής:
ΠΡΩΙΝΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Για τις περιπτώσεις των
Νηπιαγωγείων που το υποχρεωτικό τους πρόγραμμα
υλοποιείται το απόγευμα
(Απογευματινή Λειτουργία),
το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
·
Το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο
Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ξεκινά για όλα
τα τμήματα στις 8:30 και εκτείνεται έως τις 13:00 (είκοσι πέντε -25- διδακτικές
ώρες εβδομαδιαίως),
ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.
ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.
●
Δύναται να λειτουργήσει πρόωρη υποδοχή, αν υπάρχουν
αιτήσεις γονέων, από 7:45- 8:30
μόνο για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00).
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια
και προνήπια.
μόνο για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00).
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια
και προνήπια.
●
Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ)
συντάσσεται σύμφωνα
με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια, Προϊσταμένο/μένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον/τη Σχολικό/η Σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον/στην αρμόδιο/α Σχολικό/η Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων
α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και
β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε νηπιαγωγείου το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τους/τις νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία με τον/τη Σχολικό/ή Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής.
● Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση, δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια, Προϊσταμένο/μένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον/τη Σχολικό/η Σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον/στην αρμόδιο/α Σχολικό/η Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων
α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και
β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε νηπιαγωγείου το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τους/τις νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία με τον/τη Σχολικό/ή Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής.
● Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση, δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
●
Οι νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή του ωρολογίου
προγράμματος είναι απαραίτητο να λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές
και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)
και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο καθώς και
την πολυμορφία και ανομοιογένεια κάθε τάξης νηπιαγωγείου, δίνοντας
προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Οι δραστηριότητες
που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ αναπτύσσονται σύμφωνα με τη
διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου
Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή διαθεματικών οργανωμένων
δραστηριοτήτων. Το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο) κατέχει πρωτεύοντα ρόλο
στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και
κοινωνικοποίησης των παιδιών.
● Με
απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται ο/οι
εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα και ο/οι
εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση διαφωνίας
την οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός/ή Σύμβουλος. Το Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
μαθητών αναλαμβάνει ο/η εκπαιδευτικός που διδάσκει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα. Αντίγραφο
του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί οι
οποίοι διδάσκουν στο υποχρεωτικό και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κοινοποιείται: α)
στον/στην οικείο/α Σχολικό/ή Σύμβουλο, β) στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Διδασκαλίας Ολοήμερου Προγράμματος και δ) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο
των εκπαιδευτικών.
● Σε
όλα τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει
Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:
1.
Στα 1/θέσια Νηπιαγωγεία
ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 5
φοιτώντες μαθητές (νήπια/ προνήπια).
2.
Στα 2/θέσια Νηπιαγωγεία
ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι
10 φοιτώντες μαθητές (νήπια- προνήπια).
3. Στα
3/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος
είναι 14 φοιτώντες μαθητές (νήπια/ προνήπια).
Όταν ο αριθμός των
φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων
προβλέπονται παραπάνω τότε αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος με Απόφαση
του/της Περιφερειακού/κής Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης, ύστερα από
αιτιολογημένη πρόταση του/της οικείου/ας Σχολικού/κής Συμβούλου και του/της
Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.
·
Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη
του/της Δ/ντή-Δ/ντριας, Προϊσταμένου/μένης της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και
αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών/τριών, η οποία
κοινοποιείται και στον/στην οικείο/α Σχολικό/ή Σύμβουλο.
·
Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου
(Π.Υ.Σ.Π.Ε.) είναι δυνατό να τροποποιείται η ώρα έναρξης και λήξης των
εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου αναλόγως των τοπικών ή άλλων
συνθηκών χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκειά τους.
●
Με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων δύναται να ρυθμίζονται θέματα εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής
φύσης, λειτουργίας, κτλ. των Νηπιαγωγείων που αφορούν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
Από την δημοσίευση της παρούσας Υ.Α στην Εφημερίδα
της Κυβέρνησης παύει να ισχύει κάθε άλλη διάταξη αντίθετη με όσα αναφέρονται σε
αυτή.
Η απόφαση αυτή
να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
ΘΕΜΑ: «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που
υπηρετούν σε
νηπιαγωγεία».
O ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας
υπόψη τις διατάξεις:
1.
Της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του Ν.1566/1985 (Α΄ 167), η οποία προστέθηκε με
το άρθρο 39
παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013 (Α΄24).
2.
Των άρθρων 3 παρ.3, 5 και 6, 12 παρ.5, 6 και 7, 13 παρ.7 και 8, 14
παρ.14-21 και 17 του Ν.1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167,
τ.Α’/30-9-1985) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
3. Της παρ.7 του άρθρου 13 του Ν.1566/85, όπως
έχει αντικατασταθεί με την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.2517/1997 (Φ.Ε.Κ.160, τ.Α΄/11-8-1997)
«Εκλογή ∆ιδακτικού Προσωπικού των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων και άλλες
διατάξεις».
4. Του άρθρου 3, παρ.2 του Ν.2525/1997 (Φ.Ε.Κ.188,
τ.Α΄/23-9-1997) «Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια
Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
5. Του Π.Δ.200/1998 (Φ.Ε.Κ.161, τ.Α΄/13-7-1998) «Οργάνωση
και λειτουργία των
Νηπιαγωγείων».
6. Του άρθρου 13, παρ. 45, εδ. γ’ του Ν.3149/2003
(Φ.Ε.Κ.141, τ.Α΄/10-6-2003,) «Εθνική βιβλιοθήκη και άλλες διατάξεις».
7. Των άρθρων 16
και 21 του Ν.3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199, τ.Α΄/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και
Εκπαίδευση Ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», όπως έχει
τροποποιηθεί και ισχύει.
8. Του άρθρου 16 του Ν.4327/2015 (Φ.Ε.Κ.50, τ.Α΄/14-5-2015)«Επείγοντα
Μέτρα για την
Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια
και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
9. Των άρθρων 33
παρ.5, 35 και 36 του Ν.4386/2016 (Φ.Ε.Κ.83, τ.Α΄/11-5-2016) «Ρυθμίσεις για την
έρευνα και άλλες διατάξεις».
10. Του άρθρου 90
του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που
κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Φ.Ε.Κ. 98, τ.Α΄/22-4-2005).
11. Του άρθρου 1
του Π.Δ.70/2015 (Φ.Ε.Κ.114, τ.Α΄/22-9-2015) περί Ανασύστασης του
Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετονομασίας του
Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων.
12. Του Π.Δ.73/2015
(Φ.Ε.Κ.116, τ.Α΄/23-9-2015) περί Διορισμού Αντιπροέδρου της
Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και
Υφυπουργών.
13. Tην αρ.29/21-7-2016 Πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
σχετικά με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου-Αναμόρφωση Ωρολογίου
Προγράμματος-Θεσμοθέτηση Διδακτικού Ωραρίου.
14. Το γεγονός ότι από την παρούσα
απόφαση δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος
του κρατικού
προϋπολογισμού, σύμφωνα με την αρ.122910/Β1/25.7.2016 εισήγηση του άρθρου 24
του ν.4270/2014 (Α΄ 143), όπως ισχύει, εκδοθείσα από τη Γενική Διεύθυνση
Οικονομικών Υπηρεσιών ΥΠ.Π.Ε.Θ.
Αποφασίζουμε
Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού
διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία,
κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των
νηπιαγωγείων, ως ακολούθως:
1. Διευθυντές/ντριες 4/θέσιων
και 5/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 20.
2. Διευθυντές/ντριες
6/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 12.
3. Εκπαιδευτικοί που
υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθµό
και το χρόνο υπηρεσίας τους, ώρες 25.
4. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία:
I) ώρες 24, αν έχουν
μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας,
II) ώρες 23, αν έχουν
από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας,
ΙΙΙ) ώρες 22, αν έχουν από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας
και
ΙV) ώρες 21, αν έχουν
πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.
5. Στους εκπαιδευτικούς
που συμπληρώνουν τον οριζόμενο στην προηγούμενη
περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου ανατίθεται μειωμένο
ωράριο διδασκαλίας από την 1η
Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στους λοιπούς από την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.
Η
ισχύς της ανωτέρω απόφασης αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου του 2016.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΙΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου