ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

27 Νοε 2016

Χριστουγεννιάτικη γιορτή: Διασκευή της ιστορίας ενός μικρού πρόσφυγα, της Ειρήνης

Ακολουθεί διασκευή της Ειρήνης (βίντεο της Ιστορίας και συνοδευτικό υλικό θα βρείτε στον σύνδεσμο:
για τη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή. Η διασκευή είναι για 19 παιδιά.


Ενδεικτικός τίτλος : 
"Το αστέρι της Αγάπης οδηγεί την Ειρήνη"

Αφηγητής (1): Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν. Όλος ο κόσμος θα ντυθεί γιορτινά, φωτάκια θα λαμπυρίζουν σε όλες τις γειτονιές, χριστουγεννιάτικες μελωδίες από παιδικές φωνές θα γεμίσουν τον ουρανό και ματάκια μικρών παιδιών θα περιμένουν με αγωνία και ανυπομονησία τα δώρα του Άι-Βασίλη.

Αφηγητής (2): Όμως από κάποια γειτονιά της γης η Αγάπη ξέχασε να περάσει. Το χρώμα που βασιλεύει είναι το μαύρο και το γκρι, το χρώμα του Πολέμου και της Καταστροφής. Τα παιδιά με μάτια μελαγχολικά και φοβισμένα τρέχουν να κρυφτούν, να μην τα πιάσει ο Πόλεμος


Αφηγητής (3): Έτσι και η μικρή Ειρήνη βλέποντας τις φλόγες να πέφτουν από τον ουρανό, έφυγε μακριά. Ήτανε πεινασμένη. Κανένας δεν ενδιαφερόταν για ένα παιδί που ήταν μόνο του και τρομαγμένο. Η Ειρήνη έτρεχε και έτρεχε και δε σταμάτησε μέχρι που έφτασε σε ένα ήσυχο, ειρηνικό χωριό. Δύο άνθρωποι κάθονταν σε ένα παγκάκι μπροστά από ένα χριστουγεννιάτικα στολισμένο σπίτι.


(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές, χωρίς λόγια)

Αφηγητής (4): Λιάζονταν στον χειμωνιάτικο ήλιο. Μιλούσαν αδιάκοπα και φαίνονταν ευχαριστημένοι. Η Ειρήνη ήταν μόνη και πεινασμένη. Ρώτησε αν θα μπορούσε να ζήσει εκεί, στο χωριό και μήπως είχαν ένα κομματάκι ψωμί ή κάτι άλλο που θα μπορούσε να φάει.


Χωρικός (5): Αυτό είναι ανεπίτρεπτο! Ένα παιδί να περιφέρεται και να ζητιανεύει φαγητό. Κάποιος πρέπει να κάνει κάτι γι’αυτό. Η θέση της είναι στο ορφανοτροφείο.

(εμφανίζονται δύο παιδιά-αστυνομικοί που κυνηγούν την Ειρήνη, τα παιδιά προτείνεται να είναι από εκείνα που έχουν μικρότερους ρόλους στην παράσταση)


Αφηγητής (6): Τότε κάλεσαν την αστυνομία, για να πιάσει την Ειρήνη. Όμως η Ειρήνη έφυγε μακριά. Έφτασε σ’ένα δάσος. Εκεί βρήκε μερικά βατόμουρα, τα έφαγε κι έτσι ένιωσε λιγότερο πεινασμένη. Πάνω σε κάποια χόρτα έκανε ένα μαλακό, ζεστό κρεβάτι. Όμως πεινούσε ακόμη και οι θόρυβοι της νύχτας, την έκαναν να φοβάται. Όχι, δε μπορούσε να μείνει εκεί για πάντα, ολομόναχη.


Θόρυβοι δάσους

http://soundbible.com/1331-Owl-Hooting.html

Αφηγητής (7): Η Ειρήνη άρχισε να περιπλανάται πάλι στο δάσος και ακολουθώντας την όσφρησή της έφτασε στην άλλη πλευρά. Εκεί μπήκε στη χώρα των Πετροφάγων. Ήταν πολύ φιλικοί και έδωσαν στην Ειρήνη να φάει μια χούφτα πέτρες. Όμως εκείνη δεν μπορούσε να τις φάει. Τότε, οι Πετροφάγοι θύμωσαν. 

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές, χωρίς λόγια)


Πετροφάγος (8): Δεν σου κάνει ο τόπος μας; Αν δεν τρως ό,τι σου δίνουμε, τότε καλύτερα να φύγεις.


Ειρήνη (9): Δε με συμπαθούν, γιατί είμαι ξένη και διαφορετική από αυτούς.


Αφηγητής (10): Αυτό ήταν αλήθεια. Οι Πετροφάγοι εξαφανίστηκαν και την άφησαν μόνη της. Η Ειρήνη συνέχισε την περιπλάνησή της. Διέσχισε ξανά ένα τεράστιο σκοτεινό δάσος. Μπροστά της ήταν η χώρα με τις μεταξωτές ουρές.


(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)

Μεταξωτή ουρά (11): Καλώς ήρθες! Καλώς ήρθες! Τι θέλεις από τον τόπο μας;

Ειρήνη: Μόνο ένα μικρό κομματάκι ψωμί και μια ζεστή γωνιά για να κοιμηθώ.


Μεταξωτή ουρά (11): Αυτό μπορείς να το έχεις!

Μεταξωτή ουρά (12): Μα για μια στιγμή! Δεν έχει ουρά! Α! Λυπάμαι, δεν μπορείς να μείνεις μαζί μας! Δεν έχεις μεταξωτή ουρά! Δεν είσαι σαν εμάς!


Ειρήνη: Μα αυτό δεν έχει σημασία. Μπορώ να περάσω μία γύρω από τη μέση μου ή να καρφιτσώσω μία με παραμάνα.


Μεταξωτή ουρά (12): Όχι, όχι. Αυτό δεν φτάνει. Μόνο οι μεταξωτές ουρές επιτρέπεται να ζουν σε αυτήν τη χώρα.


Αφηγητής (13): Η Ειρήνη παρακάλεσε, ικέτευσε αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Ξαναπήρε λοιπόν τον δρόμο της και όταν έφτασε στην άκρη του δάσους, μπήκε στη χώρα των μουτζουρωμένων κορακιών. Εδώ την υποδέχτηκαν θερμά. Ένα κοράκι της πρόσφερε μια μαλακή, ζεστή φωλιά πάνω σε ένα γυμνό δέντρο και ένα ψόφιο ποντίκι για να φάει. Η Ειρήνη όμως δεν ήθελε να φάει το ποντίκι. Η ιδέα και μόνο έκανε το στομάχι της να ανακατεύεται και δεν μπορούσε να ανέβει στο δέντρο γιατί ήταν πολύ ψηλό.

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)


Κοράκι (14): Πρέπει να πετάξεις πάνω ψηλά. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο εδώ.

Ειρήνη: Δεν με καταλαβαίνουν, γιατί είμαι ξένη.


Αφηγητής (15): Δεν της έμενε τίποτε άλλο να κάνει από το να συνεχίσει να περπατάει. Στο τέλος του δάσους μπήκε στη χώρα των Αχόρταγων. Ήταν πλούσιοι. Ζούσαν σε μεγάλα, άνετα σπίτια και πάντα είχαν αρκετό φαγητό. Ό,τι τους περίσσευε, το πετούσαν. Ακόμη και τα ζωάκια τους, απολάμβαναν το καλύτερο φαγητό. Όταν οι άνθρωποι συναντιόντουσαν στον δρόμο, αγκαλιάζονταν και αντάλλαζαν φιλιά, ένα σε κάθε μάγουλο, αλλά κανένας δεν αγκάλιαζε την Ειρήνη παρόλο που η πείνα της και η μοναξιά της ήταν ολοφάνερες.

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)

Ειρήνη: Συγγνώμη! Πού μπορώ να βρω κάτι να φάω και ένα ζεστό μέρος για να κοιμηθώ;


Πλούσιος κύριος (16): Δίνε του από δω. Δε μας περισσεύει τίποτα.

Ειρήνη: Οι πλούσιοι δεν ξέρουν πόσο πονάει η πείνα. Πρέπει να ψάξω για καλόψυχους ανθρώπους. Αυτοί ξέρουν πόσο οδυνηρό είναι να μη σε βοηθάει κανένας


Αφηγητής (17): Προχώρησε μέχρι την άκρη της πόλης σε μία περιοχή πίσω από μεγάλα εργοστάσια και σκουπιδότοπους. Εκεί φτωχοί άνθρωποι ζούσαν σε παράγκες. Όμως και εκείνοι την έδιωξαν λέγοντας πώς δεν είχαν ούτε αρκετό φαγητό ούτε χώρο για να μείνει. Η Ειρήνη κατάλαβε πως δεν μπορούσε να μείνει εκεί. Αλλά δεν ήξερε και πού να πάει. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, άρχισε και να βρέχει.

(σε παράλληλη δράση η Ειρήνη κάνει τις κινήσεις που περιγράφονται από τους αφηγητές)


Ήχος βροχής ή καταιγίδας:

http://www.salamisound.com/7378371-thunderstorm-rain-forest


Αφηγητής (18): Η Ειρήνη απομακρύνθηκε από την πόλη και κατευθύνθηκε προς τα χωράφια. Ξαφνικά είδε ένα τεράστιο δέντρο. Δεν ήταν χριστουγεννιάτικο. Στα κλαδιά του δεν υπήρχαν στολίδια και φωτάκια. Κάποιος είχε φτιάξει εκεί ένα σπίτι από παλιά και άχρηστα πράγματα. Καθόταν στο παράθυρο, κοιτούσε έξω και έτρωγε ένα κομμάτι ψωμί με τυρί.


Κυρία Καλόκαρδη (19) (ή κύριος Καλόκαρδος): Γεια σου! Έλα πάνω να σου δώσω ένα κομμάτι ψωμί με τυρί. Φαίνεσαι κουρασμένη και πεινασμένη. Κάθισε εδώ που είναι ζεστά και στεγνά.

Ειρήνη: Ποια (ή ποιος) είσαι:


Κυρία Καλόκαρδη (ή κύριος Καλόκαρδος): Είμαι η κυρία Καλόκαρδη.




Ειρήνη: Έτσι δεν λέγονται όσοι είναι ευγενικοί και καλοί με τους άλλους; Σας έψαχνα πολύ καιρό. Αν μου το επιτρέπετε, θα ήθελα να έρθω να μείνω εδώ με εσάς και την οικογένειά σας.

Αφηγητής (19): Και έτσι η κυρία Καλόκαρδη άνοιξε το σπίτι της στην Ειρήνη που έμεινε κοντά τους για πολύ πολύ καιρό. Πέρασαν μαζί εκείνα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, έφαγαν όλοι μαζί γύρω από το γιορτινό τραπέζι και τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια. Η Ειρήνη είχε βρει επιτέλους μια καινούρια οικογένεια. Το αστέρι των Χριστουγέννων την είχε οδηγήσει, δείχνοντάς της τον σωστό δρόμο για την αληθινή αγάπη.

Τραγούδι λήξης:

"Το δώρο της αγάπης"
βρείτε το σε mp3 και εικονόλεξο ΕΔΩ.

25 Νοε 2016

"Χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις": άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη

 Ακολουθεί άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη με τίτλο "Χριστουγεννιάτικες εκπλήξεις"
Τα υπόλοιπα άρθρα της Γεωργίας, θα τα βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%93%CE%95%CE%A9%CE%A1%CE%93%CE%99%CE%91%20%CE%9C%CE%9F%CE%A5%CE%9D%CE%A4%CE%96%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%97%2F%CE%91%CE%A1%CE%98%CE%A1%CE%91

Για τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, θα βρείτε όλες τις αναρτήσεις του ιστολογίου ΕΔΩ.

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ
Στο άρθρο αυτό, παρουσιάζονται 3 εποχικές δραστηριότητες για την αναγνώριση της πληθικότητας ενός συνόλου, την αντιστοίχιση αριθμού-ποσότητας και τη διατήρηση της ποσότητας.

ΥΛΙΚΑ:
-Αριθμοκάρτες
-διαφανείς χριστουγεννιάτικες μπάλες (ή οτιδήποτε έχουμε που μπορεί να χωρέσει το υλικό που παρουσιάζεται εδώ)
-διάφορα "χριστουγεννιάτικα" υλικά της αρεσκείας μας (κουδουνάκια, κορδέλες, μπάλες, αστεράκια, ελατάκια κτλ)




ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τις μπάλες. Παρατηρούν και καταλήγουν ότι στο εσωτερικό καθεμιάς υπάρχει διαφορετικό υλικό. (εναλλακτικά, μπορούμε να "κρύψουμε" το υλικό σε συσκευασίες δώρου, ώστε να μην φαίνεται το περιεχόμενό του). Στη συνέχεια, εμφανίζουμε τις αριθμοκάρτες. Εξηγούμε τους κανόνες της δραστηριότητας: Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι επιλέγει μία μπάλα, την ανοίγει και τοποθετεί το εσωτερικό της υλικό στο πάτωμα. Το πρώτο παιδί μετρά δυνατά κάθε στοιχείο του συνόλου και καταλήγει στην ποσότητα του υλικού.




    
Έπειτα, γίνεται η επαλήθευση από τον δεύτερο παίκτη, ο οποίος ξαναμετρά κάθε στοιχείο. Οι ελεγκτές που παρατηρούν (δηλ. τα υπόλοιπα παιδιά) διατυπώνουν αν συμφωνούν ή όχι με τους δύο παίκτες.



   
Στη δεύτερη φάση της δραστηριότητας, τα δύο παιδιά-παίκτες καλούνται να παρατηρήσουν τις αριθμοκάρτες που έχουμε τοποθετήσει σε μία μπερδεμένη αριθμογραμμή. Πρέπει να εντοπίσουν και να συμφωνήσουν στον αριθμό ο οποίος δείχνει την ποσότητα του υλικού που περιέχεται στη μπάλα. Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου παίξουν όλα τα παιδιά.
Η δραστηριότητα αυτή, προσφέρεται να χρησιμοποιηθεί και για την κατανόηση της διατήρησης της ποσότητας. Επιλέγουμε όποιο υλικό θέλουμε λ.χ. αστεράκια και το τοποθετούμε σε διάφορες διατάξεις: ευθύγραμμη-κάθετη-διαγώνια-κυκλική-σε τριάδες κτλ. και τα παιδιά καταλήγουν διαδοχικά στο εξής βασικό συμπέρασμα: η ποσότητα δεν αλλάζει όπως και να μετατοπίσουμε τα στοιχεία της ομάδας (τα στοιχεία παραμένουν 9 όπως και να τα τοποθετήσουμε).





   
      

Τέλος, παρουσιάζουμε τις διαφανείς μπάλες και τις αριθμοκάρτες σε μπερδεμένη ευθύγραμμη σειρά. Καλούμε τα παιδιά να "ξεμπερδέψουν" τις μπάλες, ξεκινώντας από αυτή με το λιγότερο υλικό και φτάνοντας σε αυτή με το περισσότερο. Αφού πράξουν αυτό, στη συνέχεια, τοποθετούν τις αριθμοκάρτες σε ανιούσα διάταξη (από το μικρότερο αριθμό στο μεγαλύτερο αντιστοιχώντας ουσιαστικά μπάλα-αριθμό) ή/και σε κατιούσα (από το μεγαλύτερο στο μικρότερο).






                         
Μουντζούρη Γεωργία
Νηπιαγωγός, Med,
Υποψ. Διδάκτορας Παν. Θεσσαλίας
mountgeo@ath.forthnet.gr



12 Νοε 2016

Χρήσιμα ιστολόγια (blogs) για τη Δ' Δημοτικού: 41 χρήσιμες συνδέσεις

Σε συνέχεια των τριών προηγούμενων αναρτήσεων με χρήσιμα ιστολόγια για την Α' Δημοτικούτη Β' Δημοτικού και τη Γ' Δημοτικού, αναρτώ στη συνέχεια 41 χρήσιμους συνδέσμους προς ιστολόγια συναδέλφων 
για τη Δ' Δημοτικού.

Η ανάρτηση θα ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.





1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
(η ετικέτα για τη Δ' τάξη)
10.
(η ετικέτα για τη Δ' τάξη)
11.
12.
13.
14.
15.
http://tetartitaxi.weebly.com/
16.
https://tetartistotetarto.blogspot.gr/
17.
https://atheo.gr/%cf%84%ce%ac%ce%be%ce%b7-%ce%b4%ce%84/
18.
http://psamouxos.blogspot.com/
19.
https://blogs.sch.gr/nantiaf/
(λίγες αναρτήσεις)
20.
http://ylikogiadaskalous.blogspot.com/search/label/%ce%94%20%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d
21.
https://anthipatsouri.wordpress.com/category/%CE%B4-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7/
22.
http://madvalia1.blogspot.com/2014/07/blog-post.html
23.
http://amaleo.gr/psifiako-scholio/d-taxi/
24.
https://www.thrania.com/filla-ergasias-d-dimotikou
25.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.com/search/label/%CE%94%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
26.
http://emathima.gr/?cat=148
27.
https://prwtokoudouni.weebly.com/delta-taualphaxieta.html
28.
https://www.e-selides.gr/downloads.php?c=220
29.
http://teacherland.gr/4dimotikou.php
(με πληρωμή)
30.
https://www.themata4all.com/downloads/%CE%B4-%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D/
31.
http://www.daskalos4net.com/d-taxi-glossa.html
32.
https://e-takshmou.blogspot.com/p/blog-page_18.html
33.
http://eidikidiapaidagogisi.blogspot.com/2017/09/blog-post_9.html
(για τη γραμματική της Δ' τάξης)
34.
http://vrettosks.blogspot.com/2014/01/7.html
35.
http://tadefterakiablogaroun.blogspot.com/
(οι αντίστοιχες ετικέτες για τη Δ' τάξη)
36.
https://4sxolikitaxi.blogspot.com/?m=1&fbclid=IwAR2OZiBEcS0kGEVlcc_qlZH0MYzEdkmOow5qMA1NPhaKdTCULuabi_siq9A
37.
http://3dim-megar.att.sch.gr/
(με επιλογή από το δεξί μενού, φύλλα εργασίας πολύ ενδιαφέροντα)
38.
https://e-takshmou.blogspot.com/
39.
http://e-didaskalia.blogspot.com/
40.
https://vimata-tetartis.webnode.gr/
(με κλικ στο μενού δεξιά πάνω)
41.
https://e-geografia.eduportal.gr/katalogos-efarmogon-d-dimotikoy/

Από τη Χούντα στο Πολυτεχνείο: παρουσίαση διαφανειών - αφιέρωμα για την 17 Νοέμβρη (της Καλλιόπης Κύρδη)

Ακολουθεί το πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα για την 17 Νοέμβρη που επιμελήθηκε η Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων της Α' Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας Καλλιόπη Κύρδη.

Μπορείτε να το βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

(o σύνδεσμος επικαιροποιήθηκε, Νοέμβριος 2021)

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για την 17 Νοέμβρη βρίσκονται ΕΔΩ. Για τη Δημοκρατία-Δημοκρατία, κλικ ΕΔΩ και για την Ειρήνη ΕΔΩ.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΩΝ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ 17 Νοέμβρη (επέτειος του Πολυτεχνείου) της Καλλιόπης Κύρδη

9


Χερσαία και Υδατικά Οικοσυστήματα: σχέδιο υποβολής εκπαιδευτικού προγράμματος περιβαλλοντικής αγωγής

                          Για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Περιβαλλοντικής Αγωγής
"Χερσαία και Υδατικά Οικοσυστήματα",
ακολουθεί παράδειγμα συμπλήρωσης του εντύπου.

Ένα ακόμα παράδειγμα συμπλήρωσης εντύπου με θέμα την Οικολογοτεχνία, θα βρείτε στον σύνδεσμο:

Βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί το αρχείο σε μορφή PDF.
"Χερσαία και Υδατικά Οικοσυστήματα"





Σχέδιο Υποβολής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Αγωγής

Για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Αγωγής "Οικολογοτεχνία - Διαδρομές Ανάγνωσης και Δημιουργικής Γραφής για το Περιβάλλον", ακολουθεί παράδειγμα συμπλήρωσης του εντύπου.


Βρείτε το στον σύνδεσμο:

Μαθαίνω την ώρα: 30 χρήσιμες συνδέσεις για την εκμάθηση της ώρας

Η εκμάθηση της ώρας είναι σίγουρα μια σύνθετη και πολλές φορές δύσκολη διαδικασία. Οι ακόλουθες 30 χρήσιμες συνδέσεις αφορούν εποπτικό και υποστηρικτικό υλικό για την εκμάθηση της ώρας και προτείνονται τόσο για παιδιά Νηπιαγωγείου όσο και για παιδιά των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού.

Μαθαίνω την ώρα: 30 χρήσιμες συνδέσεις


1.
(χρήσιμες καρτέλες αναφοράς, οι σύνδεσμοι που προτείνονται δεν είναι ενεργοί)
2.
(φύλλα εργασίας για την εκμάθηση της ώρας)
3.
(αποθηκεύσιμα φύλλα για την κατασκευή ρολογιού)
4.
(χρήσιμη καρτέλα και παραδείγματα εφαρμογών για την εκμάθηση της ώρας)
5.
(ο Άκης Ρολογάκης, από την Ανθή)
6.
(εύκολη κατασκευή με χάρτινο πιάτο για την εκμάθηση της ώρας)
7.
(άλλη μία ενδιαφέρουσα κατασκευή)
8.
(πολύ ενδιαφέρουσα ομαδική κατασκευή)
9.
(ενδιαφέρουσες προτάσεις από τη Μίκα)
10.
(2 ενδιαφέρουσες συνδέσεις για online εξάσκηση)
11.
(πολύ ενδιαφέρουσες αφίσες για την ώρα, στο μενού Συμπληρωματικό Υλικό / Χρήσιμα)
12.
(πρόταση ατομικής κατασκευής)
13.
(άλλη μία πρόταση ατομικής κατασκευής)
14.
(οι πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις της Ιωάννας)
15.
(πρόταση ατομικής κατασκευής από τη Γαλήνη)
16.
(μία ακόμα πρόταση ατομικής κατασκευής)
17.
(εξαιρετική πρόταση για την εκμάθηση της ώρας)
18.
(το "λουλουδορολόι" μπορείτε να το κατεβάσετε και από τον παραπάνω σύνδεσμο, δωρεάν)
19.
(πρόταση απλής κατασκευής ατομικού ρολογιού)
20.
(επιπλέον εκτυπώσιμο υλικό με κουκουβάγιες για την εκμάθηση της ώρας)
21.
(εκτυπώσιμο υλικό για ατομική κατασκευή ρολογιού)
22.
(ενδιαφέρουσες εκτυπώσιμες καρτέλες για εξάσκηση στην εκμάθηση της ώρας, στο τέλος της ανάρτησης)
23.
(εκτυπώσιμο ατομικό ρολόι-κατασκευή)
24.
(ενδιαφέρουσα παρουσίαση διαφανειών στα αγγλικά, αποθηκεύσιμη)
25.
(ενδιαφέρον online παιχνίδι για την ώρα)
26.
(ένα ακόμα online παιχνίδι)
27.
28.
(online ρολόι για την εκμάθηση της ώρας)
29.
(ενδιαφέρον βίντεο για την εκμάθηση της ώρας)
30.
(άλλο ένα ενδιαφέρον βίντεο)
31.
(πολύ ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για την εκμάθηση της ώρας, το υποστηρικτικό υλικό θα το βρείτε στον σύνδεσμο που προτείνεται στο τέλος της ανάρτησης)
32.
(εξαιρετικό βίντεο "Τα ίχνη του Χρόνη)

5 Νοε 2016

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο: 120+ χρήσιμες συνδέσεις

Επικαιροποιημένη ανάρτηση: 
Νοέμβριος 2023

Ακολουθούν 120+ χρήσιμοι σύνδεσμοι για τη θεματική ενότητα "Πολυτεχνείο".



(ThankyouX και Πολυτεχνείο)
4.
(ενδιαφέρουσα ομαδική και ατομικές κατασκευές)
5.
(διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου "Η κυρά Δημοκρατία")
6.
(ενδιαφέρουσα κάρτα για την επέτειο του Πολυτεχνείου)
7.
(εικαστική αξιοποίηση των κεντρικών ηρωίδων του βιβλίου "Η κυρά Δημοκρατία, από τη Νίνα)
8.
οι σχετικές πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες της Φαίης και συνοδευτική πρόταση για βίντεο καρτούν για την επέτειο του Πολυτεχνείου:
9.
(ο Ναός της Δημοκρατίας, από τη Μυρτώ, ομαδική και ατομική κατασκευή)
10.
(ατομική κατασκευή "το ακορντεόν" και "ντουντούκες μηνυμάτων", επίσης από τη Μυρτώ)
Πατρόν τηλεβόα:


(εφαρμογή της παραπάνω πρότασης από την Πόπη)
12.
(εξαιρετική δραστηριότητα "τα κλειδιά της Δημοκρατίας")
13.
(οι πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες της Κικής)
("Τα μαγικά μαξιλάρια": διδακτική αξιοποίηση)
15.
(προτάσεις κατασκευών από τη Βούλα)
16.
(πλακάτ και δραματοποίηση)
17.
(φύλλα εργασίας για το Πολυτεχνείο, από τη Φαίη)
18.
(εξαιρετική μακέτα για το Πολυτεχνείο, επίσης από τη Φαίη)
19.
(το 2ο μέρος της Διαθεματικής Προσέγγισης για το Πολυτεχνείο, από την Έλενα)
20.
(το 1ο μέρος της Διαθεματικής Προσέγγισης, επίσης από την Έλενα)
21.
(κατασκευή κάρτας για το Πολυτεχνείο)
22.
(η πολύ ενδιαφέρουσα της Μαρίας, "Μακέτα με Παιχνίδια")
23.
(το Πολυτεχνείο μέσα από έργα του Γαΐτη)
24.
(συνοδευτικά φύλλα εργασίας με αφορμή τα έργα του Γαΐτη)
25.
Δείτε επίσης την ανάρτηση της Πόπης για τους πίνακες του Γαΐτη στον σύνδεσμο:
http://www.popi-it.gr/giortes/politexnio/pinakes-biblio-gaitis/
26.
(η ενδιαφέρουσα ανάρτηση της Μαρίας)
27.
(υποστηρικτικό εποπτικό υλικό από την Αγγελική για τη Δημοκρατία και Δικτατορία, με αφορμή το βιβλίο "Η κυρά-Δημοκρατία)
28.
(τα βραχιόλια των πουλιών, από την Κατερίνα, ομαδική κατασκευή)
29.
(διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Τα βραχιόλια των πουλιών", της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλούση)
30.
(επιπλέον δραστηριότητες από τη Φαίη)
31.
(ομαδική κατασκευή, επίσης από τη Φαίη)
32.
(οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης, ασπρόμαυροι, από τη Στέλλα)
33.
(ασπρόμαυρη αφίσα του Φασιανού για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας)
34.
(η τρισδιάστατη κυρά-Δημοκρατία, επίσης από τη Στέλλα)
35.
(κατασκευές για την Ντενεκεδούπολη και την κυρά-Δημοκρατία, από την Αριάδνη)
36.
https://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/11/e.html
(επιπλέον δραστηριότητες της Αριάδνης)
37.
(πρόταση ατομικής κατασκευής, επίσης από την Αριάδνη, Π όπως πύλη του Πολυτεχνείου και περιστέρι της ειρήνης)
38.
(Δ, όπως Δημοκρατία και Δικτατορία)
39.
(άλλη μία ενδιαφέρουσα ανάρτηση από τη Διόνη)
40.
(τραγούδια για το Πολυτεχνείο)
41
(καρτέλες για την ανασύνθεση του μηνύματος του Πολυτεχνείου "ψωμί-παιδεία-ελευθερία")
42.
(η εξαιρετική παρουσίαση με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό από την Ανθή)
43.
(πίνακες αναφοράς για το Πολυτεχνείο)
44.
(καρτέλες για το τραγούδι "τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο")
45.
(ενδιαφέρουσες δραστηριότητες από τη Βάλια)
46.
(άλλη μία εξαιρετική πρόταση από τη Βάλια)
47.
(ομαδική εργασία για το Πολυτεχνείο)
48.
(συγκεντρωμένες οι προτάσεις κατασκευών και δραστηριοτήτων της Κατερίνας)
49.
(διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Η σοφή ελιά" της Ειρήνης Καμαράτου - Γιαλλούση)
50.
(οι πρόσφατες εξαιρετικές προτάσεις της Ειρήνης με βιβλιοπροτάσεις και φύλλα εργασίας)
51.
(πολύ όμορφη ατομική κατασκευή)
52.
(ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυράννης, το εξαιρετικό παραμύθι της Εύης)
53.
(βίντεο με εποπτικό υλικό για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία)
54.
(το εποπτικό υλικό σε μορφή αρχείων pdf)
55.
(παιχνίδια ρόλων για την ανάδειξη της έννοιας της Δημοκρατίας)
56.
(εικονόλεξα για τα τραγούδια: "Ντενεκεδούπολη" & "Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο)
57.
(διδακτική αξιοποίηση δύο βίντεο για την ισότητα και τη δημοκρατία και τη δύναμη της ενότητας)
58.
(10 "ανοιχτά" φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Στο δάσος" της Σοφίας Ζαραμπούκα)
59.
(από το γραφείο πολιτιστικών θεμάτων της Α' Διεύθυνσης Π.Ε. Αθήνας, πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για το Πολυτεχνείο, με κλικ στις "προτάσεις")
60.
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2019/11/blog-post_13.html
(η μελωδία της δημοκρατίας, εξαιρετική πρόταση από την Αριάδνη)

61.
http://mycreationsfromtheheart.blogspot.com/2018/10/httpsdrive_7.html
(επιπλέον εξαιρετικές προτάσεις κατασκευών από τη Γεωργία)
62.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/11/blog-post_14.html
(Ιστορίες... Δημοκρατίας, με αξιοποίηση έργων ζωγραφικής του Γαΐτη)
63.
http://nipiablog.blogspot.com/2017/11/blog-post_16.html
(εξαιρετικό βιβλιαράκι για το Πολυτεχνείο, από τη Μαρίνα)
64.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/e-me-to-i.html
(μία ακόμα ανάρτηση από τη Στέλλα, με εναλλακτικά μηνύματα για το Πολυτεχνείο)
65.
http://nipiablog.blogspot.com/2017/11/blog-post_12.html
("Το στοχολούλουδο": διδακτική αξιοποίηση με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου)
https://www.slideshare.net/marinazacharia1/ss-55036855
66.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_56.html
(μία ακόμα ανάρτηση από τη Στέλλα, "Πώς νιώθει η Δημοκρατία;")
67.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_19.html
(το "τρένο" της ιστορίας του Πολυτεχνείου)
68.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_78.html
(ένα "δίπτυχο" βιβλίο για το Πολυτεχνείο)
69.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_44.html
("Στις πύλες του Πολυτεχνείου": ανοιχτό φύλλο εργασίας)
70.
http://e-children.blogspot.com/2018/10/blog-post_28.html
("Γίνε εφημεριδοπώλης", επίσης από τη Στέλλα)
71.
http://e-children.blogspot.com/2016/11/blog-post.html
("Ένα καρδουλοβιβλίο για το Πολυτεχνείο")
72.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/11/blog-post_10.html
(εικονόλεξο για το τραγούδι "Καλημέρα, ήλιε!")
73.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/09/17-15.html
(θεατρικά για τη 17 Νοέμβρη)
74.
https://www.popi-it.gr/giortes/politexnio/vaso-katraki/
(Βάσω Κατράκη και Πολυτεχνείο)
75.
(οι σχετικές αναρτήσεις της Ανθής με φύλλα εργασίας για την Ντενεκεδούπολη, τραγούδια-εικονόλεξα και βιβλιοπροτάσεις)
76.
(η ανάρτηση της Πιτσίνας)
77.
https://www.storyjumper.com/book/read/92413576/--nbsp?fbclid=IwAR0Dx3zd_dRjSAaJGRxXSNljkJEklHM3Tha6ypvZuX9Bax5bAqym1z8bsds
(Στο δάσος, ένα παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα για την αξία της δημοκρατίας)
78.
(οι εξαιρετικές αναρτήσεις της Στέλλας με φύλλα εργασίας, κατασκευές και άλλες δραστηριότητες, γενική ετικέτα)
79.
(οι δραστηριότητες της Βάλιας  με τα εξαιρετικά ντενεκεδάκια)
80.
(πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις)
81.
(οι προτάσεις της Έφης για την "κυρά-Δημοκρατία")
82.
(οι  σχετικές αναρτήσεις της Ευδοκίας)
83.
(φύλλο εργασίας για τη λέξη "Πολυτεχνείο")
84.
(η ενδιαφέρουσα πρόταση της Μαρίνας)
85.
(οι προτάσεις της Αριάδνης)
86.
(μαθαίνω τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου)
&
(ακόμα μία ανάρτηση για τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς)
87.
(η σχετική ανάρτηση της Άννης με τις εξαιρετικές ζωγραφιές των παιδιών)
88.
(ενδιαφέρουσες κατασκευές)
89.
(εποπτικό υλικό από την Μάρλεν)
90.
(οι θαυμάσιες και πρωτοποριακές προτάσεις από την Μυρτώ)
91.
(προτάσεις κατασκευών)
92.
(Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο - πρόταση κατασκευής)
93.
(πρόταση αξιοποίησης της Ντενεκεδούπολης - δυστυχώς το προτεινόμενο ηλεκτρονικό αρχείο δεν ανοίγει)
94.
(οι εξαιρετικές αναρτήσεις της Μαρίας με κατασκευή-βιβλιαράκι, παιχνίδι μνήμης και καλλιτεχνικά αφιερώματα, γενική ετικέτα)
95.
(μεγάλη αφίσα - ομαδική κατασκευή από την Κατερίνα)
96.
97.
(κατασκευή - Πολυτεχνείο)
98.
(ομαδικές κατασκευές - η Δημοκρατία και η Δικτατορία)
99.
(ο επιδαπέδιος λαβύρινθος της Έλενας)
100.
("Λίγο ακόμα": τραγούδι - εικονόλεξο)
101.
(Η "κυρά-Δημοκρατία": φύλλα εργασίας)
102.
(το κτίριο του Πολυτεχνείου: φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά - μετράω τους κίονες)
103.
(συνθέτοντας την ημερομηνία της επετείου του Πολυτεχνείου)
104.
(συνθέτοντας το σύνθημα "Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία")
105.
https://proscholika.blogspot.com/2019/11/blog-post.html?fbclid=IwAR2LSvHd2ySRndWWlJlSzATO37BsxUfX5ERDiuhESCHNXHwbS10voagKy0M
(ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας)
https://www.youtube.com/watch?v=nN6icPrlydk
(βίντεο διδακτικής αξιοποίησης για την έννοια της Δημοκρατίας)
(προτάσεις δραστηριοτήτων και φύλλα εργασίας)
108.
(η πιο πρόσφατη ανάρτηση της Κατερίνας με έργα του Γαΐτη και online παιχνίδι)
109.
(η εξαιρετική εισαγωγική δραστηριότητα της Κατερίνας)
110.
(το παράπονο της σφαίρας, από τη Ναταλίνα)
111.
(οι παλάμες της ειρήνης, από την Γεωργία)
112.
(Πολυτεχνείο, με μια παλιά μηχανή, επίσης από τη Γεωργία)
113.
(Νοέμβρης ήτανε, ενδιαφέρουσες επιπλέον δράσεις)
114.
(Τον Νοέμβρη κάποια χρονιά, μία ακόμα εξαιρετική ανάρτηση από τη Ναταλίνα)
115.
(προτάσεις κατασκευών και φύλλα εργασίας)
116.
(φύλλα εργασίας, βιβλιοπροτάσες και προτάσεις δραστηριοτήτων)
117.
γενική ετικέτα του 1ου νηπιαγωγείου Κερατσινίου για το Πολυτεχνείο)
118.
(προτάσεις δραστηριοτήτων από το 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας)
119.
120.
121.
(εξαιρετική πρόταση κατασκευής με χαρακτική)
122.
(Δημοκρατία  ή Δικτατορία; - Εποπτικό Υλικό και ενδιαφέρον φύλλο εργασίας)
123.
(προτάσεις templates κατασκευών για τα τραγούδια "Ο δρόμος" και "Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο")
124.
(ένα "προφητικό" έργο του Ακριθάκη για το Πολυτεχνείο)
125.
(καρτέλες για το σύνθημα "Ψωμί, παιδεία, ελευθερία")
126.
(online παιχνίδια για την Ντενεκεδούπολη)
127.
(online παιχνίδια για το παραμύθι "Η κυρά-Δημοκρατία")


Εξαιρετικό βίντεο με απλή εξήγηση των γεγονότων: