Για τα γνωστά μπισκοτο-ανθρωπάκια (gingerbreads) προτείνονται οι ακόλουθες χρήσιμες συνδέσεις και συνοδευτικό υποστηρικτικό υλικό.
Η ιστορία μπορεί να αξιοποιηθεί συνδυαστικά με την ανάγνωση της παρόμοιας ιστορίας του τηγανόψωμου.
Η ιστορία μπορεί να αξιοποιηθεί συνδυαστικά με την ανάγνωση της παρόμοιας ιστορίας του τηγανόψωμου.
Η ιστορία έχει ως εξής
(συνοδευτικό βίντεο στον σύνδεσμο που ακολουθεί):
Από το 0:32
Μια φορά και έναν καιρό ζούσε ένα ζευγάρι ηλικιωμένων και ένα πρωινό η γιαγιά αποφάσισε να ζυμώσει και να ψήσει ένα μπισκότο σε σχήμα μικρού παιδιού. Μόλις όμως το μπισκοτο-ανθρωπάκι ψήθηκε και η γιαγιά το στόλισε με σαντιγί, εκείνο σηκώθηκε σαν να ξύπνησε από ύπνο και πήδηξε έξω από το ταψί και από το παράθυρο, φωνάζοντας "Μη με φας!".
Έτρεχε όσο πιο γρήγορα μπορούσε, ενώ το ηλικιωμένο ζευγάρι το κυνηγούσε, αλλά μάταια, γιατί δεν μπορούσε να το φτάσει.
Λίγο πιο κάτω ένα πεινασμένο γουρούνι είδε το μπισκοτο-ανθρωπάκι και είπε "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Έτσι, άρχισε και εκείνο να τρέχει από πίσω του, αλλά το ανθρωπάκι ήταν πιο γρήγορο.
Λίγο πιο κάτω, μια πεινασμένη αγελάδα είδε το μπισκοτο-ανθρωπάκι και είπε: "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Άρχισε και εκείνη να κυνηγάει το ανθρωπάκι μαζί με τη γιαγιά, τον παππού και το γουρούνι, αλλά το ανθρωπάκι ήταν πιο γρήγορο.
Λίγο πιο κάτω συνάντησε ένα άλογο που μόλις το είδε, φώναξε: "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Στο τέλος το ανθρωπάκι έφτασε σε ένα ποτάμι, αλλά δεν μπορούσε να το περάσει, καθώς σκέφτηκε ότι το νερό θα το μούλιαζε και θα πέθαινε.
Τότε εμφανίστηκε μπροστά του μία πονηρή αλεπού, που ήθελε να το φάει. Προσποιήθηκε όμως ότι είναι καλή και ευγενική και ότι ήθελε να βοηθήσει το μπισκοτένιο ανθρωπάκι.
Πρότεινε στο ανθρωπάκι να ανέβει στο κεφάλι της και εκείνη θα το βοηθούσε να διασχίσει το ποτάμι χωρίς να βραχεί.
Το ανθρωπάκι που φοβόταν τόσο το νερό συμφώνησε. Μόλις όμως έφτασαν στην απέναντι όχθη, η πονηρή αλεπού με μία κίνηση του κεφαλιού πέταξε το ανθρωπάκι στον αέρα, άνοιξε το στόμα της και το έφαγε.
Μια φορά και έναν καιρό ζούσε ένα ζευγάρι ηλικιωμένων και ένα πρωινό η γιαγιά αποφάσισε να ζυμώσει και να ψήσει ένα μπισκότο σε σχήμα μικρού παιδιού. Μόλις όμως το μπισκοτο-ανθρωπάκι ψήθηκε και η γιαγιά το στόλισε με σαντιγί, εκείνο σηκώθηκε σαν να ξύπνησε από ύπνο και πήδηξε έξω από το ταψί και από το παράθυρο, φωνάζοντας "Μη με φας!".
Έτρεχε όσο πιο γρήγορα μπορούσε, ενώ το ηλικιωμένο ζευγάρι το κυνηγούσε, αλλά μάταια, γιατί δεν μπορούσε να το φτάσει.
Λίγο πιο κάτω ένα πεινασμένο γουρούνι είδε το μπισκοτο-ανθρωπάκι και είπε "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Έτσι, άρχισε και εκείνο να τρέχει από πίσω του, αλλά το ανθρωπάκι ήταν πιο γρήγορο.
Λίγο πιο κάτω, μια πεινασμένη αγελάδα είδε το μπισκοτο-ανθρωπάκι και είπε: "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Άρχισε και εκείνη να κυνηγάει το ανθρωπάκι μαζί με τη γιαγιά, τον παππού και το γουρούνι, αλλά το ανθρωπάκι ήταν πιο γρήγορο.
Λίγο πιο κάτω συνάντησε ένα άλογο που μόλις το είδε, φώναξε: "Σταμάτα! Θέλω να σε φάω".
Στο τέλος το ανθρωπάκι έφτασε σε ένα ποτάμι, αλλά δεν μπορούσε να το περάσει, καθώς σκέφτηκε ότι το νερό θα το μούλιαζε και θα πέθαινε.
Τότε εμφανίστηκε μπροστά του μία πονηρή αλεπού, που ήθελε να το φάει. Προσποιήθηκε όμως ότι είναι καλή και ευγενική και ότι ήθελε να βοηθήσει το μπισκοτένιο ανθρωπάκι.
Πρότεινε στο ανθρωπάκι να ανέβει στο κεφάλι της και εκείνη θα το βοηθούσε να διασχίσει το ποτάμι χωρίς να βραχεί.
Το ανθρωπάκι που φοβόταν τόσο το νερό συμφώνησε. Μόλις όμως έφτασαν στην απέναντι όχθη, η πονηρή αλεπού με μία κίνηση του κεφαλιού πέταξε το ανθρωπάκι στον αέρα, άνοιξε το στόμα της και το έφαγε.
1.
(ασπρόμαυρα φύλλα εργασίας και υποστηρικτικό υλικό για την αναδιήγηση της ιστορίας)
2.
(ασπρόμαυρο φύλλο εργασίας για το ψήσιμο του gingerbread)
3.
(ζωγραφοσελίδες για το gingerbread)
4.
(μάσκες για θεατρικό παιχνίδι και δραστηριότητες κουκλοθέατρου)
5.
(απλή κατασκευή gingerbread, με την τεχνική του κολάζ)
6.
(άλλη μία εύκολη κατασκευή)
7.
(επίσης απλή κατασκευή για στολίδι δέντρου)
8.
(άλλη μία εξαιρετική κατασκευή με "γεμιστό" μπισκοτο-ανθρωπάκι)
9.
(πολύ ενδιαφέρον υλικό για εξάσκηση της παρατηρητικότητας, στο τέλος της ανάρτησης με κλικ στο free printable)
10.
(φύλλο εργασίας αρίθμησης με τα κουμπιά του gingerbread)
Συνοδευτικό υλικό για την αναδιήγηση της ιστορίας
με τη σωστή σειρά:
Διάγραμμα Venn για τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών μεταξύ των δύο παραμυθιών:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου