Δ όπως Δημοκρατία, Δ όπως Δικτατορία.
Ο ΔΑΚΡΥΣΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ
Το ακόλουθο βίντεο από την σειρά "Ένα γράμμα, μια ιστορία" προτείνει την ιστορία του Δακρυσμένου Δράκου για την επεξεργασία της φωνούλας Δ,δ.
Το βίντεο βρίσκεται στον σύνδεσμο:
http://www.youtube.com/watch?v=hQ-Ebg-8d6I
Το κείμενο του βίντεο έχει ως εξής: (με υπογραμμισμένες τις κεντρικές λέξεις από Δ,δ που μπορούμε να επεξεργαστούμε στο νηπιαγωγείο)
Το ακόλουθο βίντεο από την σειρά "Ένα γράμμα, μια ιστορία" προτείνει την ιστορία του Δακρυσμένου Δράκου για την επεξεργασία της φωνούλας Δ,δ.
ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Δ,δ αλλά και για χρήσιμες σχετικές συνδέσεις, κλικ ΕΔΩ.
Το βίντεο βρίσκεται στον σύνδεσμο:
http://www.youtube.com/watch?v=hQ-Ebg-8d6I
Το κείμενο του βίντεο έχει ως εξής: (με υπογραμμισμένες τις κεντρικές λέξεις από Δ,δ που μπορούμε να επεξεργαστούμε στο νηπιαγωγείο)
Έναν καιρό και μια φορά, μπορεί τώρα ή παλιά, σ'ένα δάσος μακρινό μα μπορεί και διπλανό, ζει ένας δράκος δυνατός, αλλά πολύ πολύ καλός. Δασοφύλακας δουλεύει και το δάσος προστατεύει. Δαχτυλίδι διαμαντένιο, διάφανο, αστραφτερό, της γιαγιάς του φυλαχτό, τον κάνει πολύ δυνατό. Μια Δευτέρα πρωινό πήρε δυναμωτικό, δεκαπέντε δαχτυλήθρες με δαμάσκηνα χυμό. Ιδέα του ήρθε τρομερή για τα δόντια του τρελή, σιδεράκια να τους βάλει, όλα ίσια να τα κάνει. Το ίδιο εκείνο δειλινό, τρώει δείπνο βραδινό, ψωμί ξερό, πολύ σκληρό, πόνο νιώθει δυνατό. Οι δαχτυλήθρες σφηνωμένες, τον πονάνε κολλημένες, δέηση κάνει, προσευχή, πάνω στα δόντια του πληγή, με οδοντόπονο ο φτωχός, στα δύο διπλωμένος, στον γιατρό πάει ο καημένος. Τα δάκρυα τρέχουν σαν βροχή, δόντια φυτρώνουν στην στιγμή, τον δρόμο πίσω για να βρει. Στη μισή του διαδρομή, δίψα τον πιάνει φοβερή, στην πηγή κατηφορίζει, απ'τον πόνο αλληθωρίζει. Βλέπει ξαφνικά ένα αβγό, το κοιτάζει από δω, το κοιτάζει από κει, δίχτυ ψάχνει για να βρει. Κρακ! ακούει δυνατό, κρύβει έκπληξη τ'αβγό. Τη διάσωσή του προσπαθεί, τον πόνο διώχνει στη στιγμή, δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει, τον βηματισμό ταχύνει. Δήλωση στο δημαρχείο, να καταγραφεί στ'αρχείο: "Βρέθηκε δίκροκο αβγό, με ζωάκια γεμιστό, δύο δίδυμα αδερφάκια, διώροφα δεινοσαυράκια, δακρυσμένα, διψασμένα, ξεπροβάλλουν ζαρωμένα, τα δάχτυλα δειλά-δειλά πιπίλα κάνουν τα μωρά, για μια δίαιτα σωστή τους δίνει πλήρη διατροφή: μια δεξαμενή νερό, γίγαντα για μπιμπερό, δαμάσκηνα, δημητριακά. Μεγαλώνουν με τη μια. Παρουσιάζουν διχρωμία, το δέρμα τους σε διαφωνία: ο ένας κίτρινος σταχί, ο άλλος μπλε δαμασκηνί, διαβολάκια γεννημένα, διασκεδάζουν τα καημένα. Σε δέκα, δώδεκα λεπτά τον δράκο τρελαίνουν για καλά. Του δίνουν μια δαγκωματιά...Να τους δείρει; Να τους δέσει; Ή δεσμά να τους φορέσει; Απόφαση παίρνει σωστή, δασκάλα Δέσποινα καλεί, να τους δώσει αγωγή, να διαβάζει παραμύθια, διπλή δόση από παιχνίδια, δισκοθήκη μουσική, άριστα δέκα διαγωγή.
ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Δ,δ
Λατρεύω αυτήν την σειρά! Ευχαριστούμε Τανια!
ΑπάντησηΔιαγραφή