Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


6 Οκτ 2018

Φύλλα εργασίας για το Φθινόπωρο (της Ειρήνης Βαλμά)

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, βρείτε τα εξαιρετικά φύλλα εργασίας για το φθινόπωρο που ετοίμασε η συνάδελφος Ειρήνη Βαλμά.

Ειρήνη μου, χίλια ευχαριστώ για την τιμή και την εμπιστοσύνη. Η δουλειά σου είναι υπέροχη.

Βρείτε τις υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για το φθινόπωρο στον σύνδεσμο:

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
(κλικ στον σύνδεσμο)


3 Οκτ 2018

Φύλλα εργασίας με αφορμή "φθινοπωρινούς" πίνακες ζωγραφικής (της Ειρήνης Βαλμά)

Ακολουθεί η εξαιρετική δουλειά της συναδέλφου Ειρήνης Βαλμά με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης έργων τέχνης με θέμα το φθινόπωρο. Χίλια ευχαριστώ στη συνάδελφο που μου δίνει την ευκαιρία να εμπλουτίζω με το πολύτιμο υλικό της το ιστολόγιό μου.

Τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το φθινόπωρο θα τις βρείτε ΕΔΩ.

Βρείτε το αρχείο στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

1 Οκτ 2018

"Το έπος του '40": θεατρική διασκευή για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

Ακολουθεί πρόταση θεατρικής διασκευής για την 28η Οκτωβρίου, εμπνευσμένη από το ομώνυμο βιβλίο του Φίλιππου Μανδηλαρά. Ευχαριστώ πολύ τη συνάδελφο Κωνσταντίνα Βαλμά για την εμπιστοσύνη.

Τα υπόλοιπα θεατρικά για την 28η Οκτωβρίου θα τα βρείτε ΕΔΩ.

Θα βρείτε το θεατρικό στον σύνδεσμο που ακολουθεί:


29 Σεπ 2018

Θεατρικά για την 17 Νοέμβρη: 15 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 15 χρήσιμες συνδέσεις με θεατρικά για την επέτειο του Πολυτεχνείου (17 Νοέμβρη).



1.
("Εμένα με νοιάζει")
2.
(θεατρικά σκετς)
3.
(ενδιαφέρουσες προτάσεις θεατρικών στην τέταρτη ενότητα της ανάρτησης)
4.
(Καφενείο "Η Ελλάς")
5.
6.
7.
("Πολυτεχνείο!! Ε, και;")
8.
(μια επίσης πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση αφιερώματος)
9.
("Ψωμί, παιδεία, ελευθερία")
10.
("Η ιστορία μιας νύχτας")
11.
("Ντενεκεδούπολη", "Τα μαγικά μαξιλάρια", "Ήταν ένα Πολυτεχνείο")
12.
(ποιήματα και πεζά για την εξέγερση του Πολυτεχνείου)
13.
("Ήταν κάποτε μια χώρα...")\
14.
("Μια επικίνδυνη Ειρήνη")
15.
(53 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις κατασκευών και εποπτικό υλικό για το Πολυτεχνείο, από το παρόν ιστολόγιο)
&
(παρουσίαση διαφανειών της Καλλιόπης Κύρδη - αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο)

28 Σεπ 2018

"Ο φίλος μου ο Σαμ" (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη): πρόταση για τη διδακτική αξιοποίηση ενός ποιήματος για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων


  Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, προτείνεται ένα ποίημα της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη. Ακολουθούν ενδιαφέρουσες συνοδευτικές δραστηριότητες αξιοποίησης του ποιήματος.

Για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου ΕΔΩ.
Προτάσεις κατασκευών με γάτες:


Ο φίλος μου ο Σαμ

Έχω έναν φίλο, τον λένε Σαμ
χώρα, πατρίδα του είν' το Σιάμ
 με μάτια γκρίζα, ουρά τιγρέ,
πυκνά μουστάκια, γούνα ριγέ
ύφος ναζιάρικο, σχεδόν μπλαζέ
αργά τεντώνεται στον καναπέ.

Τις νύχτες ξάγρυπνος σουλάτσο βγαίνει
με γάτους πιάνεται, σε μάχες μπαίνει
 ιππότης γίνεται με το φεγγάρι,
μα θυμωμένος σωστό λιοντάρι
συχνά ερωτεύεται όλες τις γάτες
καντάδες κάνει με σερενάτες.


     Προτάσεις για την αξιοποίηση του ποιήματος στην τάξη
(Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη)


Βασικός σκοπός των προτεινόμενων δραστηριοτήτων είναι η ανάπτυξη φιλικής στάσης απέναντι στα ζώα και ειδικά στις γάτες (ένα ζώο που ζει δίπλα μας και επιβαρύνεται συχνά με πολλά και τις περισσότερες φορές αρνητικά στερεότυπα). 

Για παράδειγμα, συχνά ακούμε ότι οι γάτες είναι ζηλιάρες, ύπουλες, πονηρές, εκδικητικές, τεμπέλες, αχάριστες, άγριες, εφτάψυχες ή και άπιστες. 

1η δραστηριότητα
Συζητάμε  για τις γάτες. Ζητάμε από τα παιδιά να ανακοινώσουν  τις εμπειρίες που έχουμε με αυτές. Εστιάζουμε στην ευθύνη που έχει κάπο"ιος που τυχαίνει να έχει γάτα. Γράφουμε τους κανόνες του "ΓΑΤΟΦΙΛΟΖΩΟΥ".

2η δραστηριότητα:
 Εντοπίζουμε θετικές λέξεις για τις γάτες: χαδιάρες, έξυπνες, ανεξάρτητες, χρήσιμες, συντροφικές, καθαρές, μαλακές, απαλές, εκδηλωτικές, αφοσιωμένες. 

3η δραστηριότητα:
  Εντοπίζουμε τις ξενικές λέξεις στο ποίημα. 
Προσπαθούμε να βρούμε λέξεις με την ίδια κατάληξη: καναπέ - φραπέ, μπλαζέ -μεταλλιζέ.

 4η δραστηριότητα:
Ψάχνουμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις γάτες, την πορεία τους στον χρόνο, για το Σιάμ 
και τις γάτες του Σιάμ.

5η δραστηριότητα:
Κάθε παιδί ζωγραφίζει σε χαρτόνι Α4 πώς φαντάζεται τον Σαμ, το γάτο που περιγράφει στο ποίημα η συγγραφέας. Κόβουμε τις φιγούρες των γάτων και 
στολίζουμε την τάξη μας.

 6η δραστηριότητα:
Ερμηνεύουμε τις λέξεις Σερενάτα και Καντάδα. 
Βρίσκουμε πληροφορίες για τα συγκεκριμένα  μουσικά είδη.

 7η δραστηριότητα:
Ακούμε τον ήχο της γάτας προσπαθούμε να φανταστούμε 
τι θέλει να πει.

8η δραστηριότητα:
           Παρουσιάζουμε στην ομάδα τη δουλειά μας και δηλώνουμε, αν μας άρεσε ο τρόπος που δουλέψαμε 
με αφορμή το ποίημα.

Φύλλα εργασίας για τις αλλαγές του καιρού (από την Ειρήνη Βαλμά)

Ακολουθούν φύλλα εργασίας για τις αλλαγές του καιρού. Ευχαριστώ πολύ τη συνάδελφο Ειρήνη Βαλμά που μου επέτρεψε να τα δημοσιεύσω στο ιστολόγιο. 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου για τον καιρό βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/search/label/%CE%9A%CE%91%CE%99%CE%A1%CE%9F%CE%A3







Βρείτε το 1ο μέρος στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

Βρείτε το 2ο μέρος στον σύνδεσμο που ακολουθεί:



Ημερολόγιο Οκτωβρίου 2018

Ακολουθεί το ημερολόγιο
 για τον Οκτώβριο του 2018

Στο ημερολόγιο περιλαμβάνονται:
η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας (1η Οκτωβρίου)
η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4 Οκτωβρίου)
η Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων (9 Οκτωβρίου)
η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου)
η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου)
και
η εθνική μας εορτή της 28ης Οκτωβρίου


Τις υπόλοιπες αναρτήσεις 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ, ΘΑ ΤΙΣ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

Ημερολόγιο Οκτωβρίου 2018










24 Σεπ 2018

Ποίημα του Σεπτέμβρη: προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης

Ακολουθεί ένα ποίημα για τον Σεπτέμβρη 
(με συνοδευτικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης)

Βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί τις υπόλοιπες αναρτήσεις 
για τον Σεπτέμβρη:

Οι στίχοι έχουν ως εξής:
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ
Πρώτος του φθινοπώρου γιος
φέρνει μαζί του αεράκι δροσερό,
πρωτοβρόχια, μιαν αρχή και έναν αποχωρισμό...
Αρχή για μια σχολική χρονιά, υπέροχη και συναρπαστική και 
"αντίο" στις ακρογιαλιές και την αύρα τη θαλασσινή.

Έρχεται με μια αγκαλιά...
... γεμάτη μελωδίες από γέλια παιδικά σε σχολικές αυλές,
... κόκκινα μήλα και σταφύλια ζουμερά,
... φύλλα κίτρινα και πορτοκαλί,
έτοιμα να στρώσουν στο χώμα μαγικό χαλί.

Έρχεται για να μας θυμίσει πως ακόμα και αν...
... η νύχτα αρχίζει πια να μεγαλώνει,
... η μέρα να μικραίνει,
... η καρδιά μας σε ξέγνοιαστα καλοκαίρια να θέλει να παραμένει,
...εκείνος θα τα κάνει όλα μελένια,
κρυμμένος στου ουράνιου τόξου την αγκαλιά τη μεταξένια.





ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ




"Το λεύκωμα του '40": θεατρικό για την 28η Οκτωβρίου (της Ιωάννας Κυρίτση - Τζιώτη)


Ένα πολύ απλό θεατρικό για παιδιά 9-12 χρόνων με αφήγηση που δεν χρειάζεται  σκηνικά και αναπαράσταση. Αρκεί τα παιδιά να εξασκηθούν στην καλή ανάγνωση ή απαγγελία των κειμένων.  Οι αφηγήσεις των γεγονότων μπορεί να συνοδεύονται και από τα κατάλληλα τραγούδια και προβολή εικόνων.

 «Το Λεύκωμα του Σαράντα»
(της Ιωάννας Κυρίτση - Τζιώτη)



Αφηγήτρια γιαγιά:
-Στάσου κοριτσάκι μου! Έχε υπομονή! Θα το βρω, πού θα μου πάει! Κάπου εδώ  έχω καταχωνιάσει εκείνο το παλιό μου λεύκωμα. Εκείνο που είχαμε φτιάξει στο σχολείο σαν ήμουνα μικρή. Περίπου όσο εσύ τώρα. Να'ξερες πόσες φορές βρέθηκε μπροστά μου και σκέφτηκα να το σουτάρω, αλλά τη γλίτωσε. Κάτι μου ΄λεγε πως κάποτε μπορούσε να χρειαστεί και να τώρα που ήλθε η ώρα του, μουρμούρισε η γιαγιά Πόπη, τραβώντας ένα τετράδιο ντυμένο με μπλε χαρτί από το συρτάρι της ντουλάπας της.

Αφηγήτρια εγγονή:
-Καλέ γιαγιά, τσάμπα κουράζεσαι. Τι να μου κάνει εμένα, ένα παλιό τετράδιο με ποιηματάκια και εικονίτσες;  Την ιστορία για το Σαράντα πρέπει να ξέρω μέχρι αύριο. Τι έγινε με το νι και με το σι κι εγώ δε θυμάμαι  λέξη. Σαλάτα τα έχω κάνει. Σαλάτα και τα μέρη και τα ονόματα. Μόνο το τραγούδι θυμάμαι. Ένα  που λέει για ένα  κορόιδο και κάτι μακαρόνια, γκρίνιαξε η Πόπη, παίρνοντας το τετράδιο στα χέρια της.

Αφηγήτρια γιαγιά:
-Λοιπόν Ποπίτσα, κόψε τη γκρίνια. Έλα να κάτσουμε εδώ στον καναπέ. Βάζουμε και στοίχημα άμα θέλεις: Αν μέσα σε μισή ωρίτσα δεν τα μάθεις όλα χαρτί και καλαμάρι, στο υπόσχομαι να βάλω φουστίτσα με φραμπαλάδες, να κτενίσω κοτσίδια τα μαλλιά μου και να πάω εγώ αύριο στο σχολείο αντί για σένα, χαμογέλασε η κυρία Καλλιόπη, χαϊδεύοντας το εξώφυλλο. Το ξεθωριασμένο γαλάζιο εξώφυλλο του παλιού της τετραδίου, που στην λευκή του ετικέτα, την κολλημένη στη μέση  έγραφε με κάτι περίεργα γράμματα, γεμάτα κατσαρές ουρίτσες:

        Το Λεύκωμα του Σαράντα
Ονοματεπώνυμο: Καλλιόπη Παρασκευοπούλου
   Τάξις: Τρίτη (Γ΄)
    Σχολικόν έτος: 1964-65

-Λοιπόν για να δούμε τι γράφει εδώ μέσα ψιθύρισε και κατεβάζοντας τα γυαλιά από το κεφάλι στα μάτια της άρχισε να διαβάζει, όσα ήταν γραμμένα κάτω από την πρώτη φωτογραφία. Αυτή με ένα μεγάλο πολεμικό πλοίο, στολισμένο με ελληνικά σημαιάκια.

1ο παιδί
Η μεγάλη Γερμανία με τον Χίτλερ στο τιμόνι
διψασμένη για αρχηγία τους λαούς ανακατώνει
κι η Ιταλία απ’το πλάι σαν παγόνι να φουσκώνει
 την Ελλάδα να πιέζει, το κρυφτούλι να της παίζει
με προκλήσεις την ειρήνη ολοένα πριονίζει
στο Αιγαίο κόβει βόλτες και την Έλλη τορπιλίζει.

2ο παιδί
Πόλεμος κοντοζυγώνει, το κακό παραμονεύει
ώσπου έρχεται ο Οκτώβρης και το πράγμα αγριεύει
Στέλνει ο Μουσολίνι πρέσβη, στον πρωθυπουργό, τον Γκράτσι
που ζητάει ο στρατός τους απ΄τη χώρα να περάσει
μα ο λαός μας λέει «ΟΧΙ» κάντε πίσω τους φωνάζει
κι αντηχώντας ως τα ουράνια την υφήλιο ξαφνιάζει.

3ο παιδί
Πόλεμος με Ιταλία!!!!! Οι εφημερίδες γράφουν
με σειρήνες που ουρλιάζουν οι ζωές όλων αλλάζουν.
Νέοι άντρες, παλικάρια ντύνονται μες στο χακί
καβαλούν βαγόνια, κάρα λες και πάνε εκδρομή.
Για τα σύνορα τραβάνε, τον εχθρό να πολεμήσουν
τους δικούς τους χαιρετάνε που προσμένουν να γυρίσουν.

4ο παιδί
Κι αρχινά το πανηγύρι στα βουνά και τα λαγκάδια
τους εχθρούς παίρνουν κατόπι, πολεμάνε σαν λιοντάρια.
Κορυτσά και Τεπελένι φτάνουν ως την Αλβανία
δεν τους σταματά η πείνα, τα κανόνια και τα κρύα
σφίγγοντας  τη ξιφολόγχη, βγάζοντας κραυγή: "ΑΕΡΑ!!!"
οι Ιταλοί κι οι σύμμαχοί τους σαν λαγοί κάνουνε πέρα.

5ο παιδί
Ο λαός μας στο ποδάρι, μάνες, γέροι και παιδιά
αν και άμαχοι στα πίσω διαθέτουνε καρδιά.
Της Ηπείρου οι γυναίκες, με οβίδες το στρατό τροφοδοτούν
και φαντάρους λαβωμένους στα φορεία κουβαλούν.
Άλογα και γαϊδουράκια στων στρατιωτών το πλάι
υποφέρουν μες τα χιόνια, δίνουν τη δική τους μάχη.

6ο παιδί
Το ρεζίλι είναι μεγάλο, είναι ο Ντούτσε απελπισμένος
μα τον βοηθά ο Χίτλερ  που είναι υπεροπλισμένος
σιδερόφραχτοι στρατιώτες με κανόνια, αεροπλάνα
τιμωρούνε  την Ελλάδα που τους χάλαγε τα πλάνα.
Τα οχυρά του Ρούπελ πέφτουν, οι φαντάροι υποχωρούν
την παράδοση υπογράφουν, μα σαν νικητές γυρνούν.

7ο παιδί
Οι κατακτητές θηρία,  όλα τα εξουσιάζουν
φόβος, πείνα και σκοτάδι τις ζωές βαριά σκεπάζουν.
Τα  χωράφια ερημώνουν, τα σχολεία όλα κλειστά
τα παιδιά σκελετωμένα, αδειανά τα μαγαζιά.
Οι αθώοι την πληρώνουν χωρίς λόγο και αιτία
σέρνονται στις φυλακές ζουν σε άθλια εξορία.

8ο παιδί
Στα κρυφά οργανωμένοι αντιστέκονται στη βία
γράφουν πλήθος προκηρύξεις σε κρυφά τυπογραφεία
Στα βουνά παγίδες στήνουν, γράφουν ΛΕΥΤΕΡΙΑ στους τοίχους,
σαμποτάζ με όπλα κάνουν, τους κορόιδευαν με  στίχους.
Κλείνονται στα καταφύγια, στα υπόγεια  ράδιο βάζουν
τρώνε χόρτα και μπομπότα, στα κρυφά νέα διαβάζουν.

9ο παιδί
Πέρασαν τέσσερα χρόνια μες της κατοχής το φόβο
μα ανάσταση σημαίνει, φέρνει λευτεριάς το δώρο.
Οι φασίστες νικημένοι, τρομαγμένοι, τα μαζεύουν
και οι Έλληνες στους δρόμους τη χαρά τους τη χορεύουν
στην Ακρόπολη ξανά η σημαία κυματίζει
και τον Εθνικό μας ύμνο κάθε στόμα ψιθυρίζει.

10ο παιδί
Γίνανε πολλά ακόμα μέχρι να ορθοποδήσει
η Πατρίδα μας και πάλι την ειρήνη να αποκτήσει.
Μα η Ελλάδα το Σαράντα έγραψε εποποιία
κι οι νέοι ήρωες της μείνανε στην ιστορία
με το ΟΧΙ ο λαός της έδειξε πως το μπορεί
ενωμένη τούτη η χώρα στο κακό ν’αντισταθεί.
              
Αφηγήτρια εγγονή:
Γιαγιακούλα μου! Είσαι τέλεια πολύ μου άρεσε. Τέλεια και οι εικόνες και τα λόγια, μια χαρά τα κατάλαβα όλα.  Αλλά για να σε ρωτήσω τώρα, εσύ ζούσες το Σαράντα γιαγιούλα μου; Ε; Ζούσες δεν ζούσες; Πες μου! Γιατί δεν απαντάς; Επέμενε η Πόπη κοιτώντας μια τελευταία εικόνα με την Ακρόπολη στο βάθος και πολύ κόσμο σκαρφαλωμένο σε αυτοκίνητα και κανόνια, να ανεμίζει σημαίες.

Αφηγήτρια γιαγιά:
-Δεν απαντάω, γιατί άμα σε πιάσω πρέπει να σου βγάλω το μαλλί τρίχα-τρίχα. Βλέπω ξεφτέρι είσαι στην αριθμητική!!!!! Πόσο χρονών νομίζεις πως είμαι βρε κατεργάρα; Αν ζούσα το Σαράντα θα έπρεπε τώρα να είμαι ογδόντα χρονών!!!!! Τόσο σου φαίνομαι παλιόπαιδο; Τόσο; Αχ! Ξύλο που θέλεις! Λοιπόν τι λες τώρα; Το έχασα το στοίχημα; Θα πας εσύ στο σχολείο αύριο ή να φτιάξω κοτσιδάκια; Φώναξε η γιαγιά, βγάζοντας τα γυαλιά της και σκουπίζοντας τα μάτια της.

-Θα πάω και θα σκίσω. Θα μου δώσεις και το τετράδιο σου και θα κάνω φιγούρα σ’όλη την τάξη. Θα τους σκάσω όλους! Όλους! Απάντησε η Πόπη που κρεμασμένη στο λαιμό της γιαγιάς της έλεγε και ξανάλεγε: Γιαγιουλίνι μου εσύ δεν είσαι γριούλα. Είσαι μόνο μικρούλα. Μικρούλα σαν την Τοσοδούλα!

                                  

23 Σεπ 2018

"Μια βροχερή μέρα": templates κατασκευής ομπρέλας (ιδέα από το krokotak)

Με αφορμή την εξαιρετική πρόταση κατασκευής από το krokotak, προτείνονται στη συνέχεια templates για την κατασκευή της ομπρέλας.

Δείτε την ανάρτηση του krokotak στον σύνδεσμο:

Templates για την ομπρέλα
Κατασκευή: Μία βροχερή μέρα




ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ