Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


16 Οκτ 2012

28η Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο: Αφιέρωμα σε δύο φωτογράφους της Κατοχής

Με αφορμή τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 1940, μπορούμε να αφιερώσουμε λίγες ημέρες του προγράμματος, για να κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα σε δύο πολύ σημαντικούς φωτογράφους της Κατοχής: τον Κώστα Μπαλάφα και τον Δημήτρη Χαρισιάδη. Είναι αλήθεια ότι όταν μιλάμε για τους φωτογράφους εκείνης της θλιβερής εποχής, το μυαλό μας πηγαίνει συνήθως στην εξαιρετική Βούλα Παπαϊωάννου. Επισημαίνω ότι ήθελα αρχικά να συμπεριλάβω στην ανάρτηση αυτή φωτογραφικό υλικό της μεγάλης μας φωτογράφου, αλλά διαπίστωσα ότι για το θέμα αυτό έχει κάνει μια εξαιρετική ανάρτηση η συνάδελφος Μαρίνα Ζαχαριά στην ιστοσελίδα της "Περί...Νηπιαγωγών", την οποία μπορείτε να επισκεφτείτε για να δείτε σχετικές φωτογραφίες.

Ακολούθως, παραθέτω φωτογραφικό υλικό του Κώστα Μπαλάφα, που δίνει την δυνατότητα να ξεκινήσει με τα παιδιά μια δημιουργική συζήτηση και να εκφραστούν συναισθήματα και εντυπώσεις, σκέψεις και απορίες. Εκτυπώνουμε τις φωτογραφίες ή τις παρουσιάζουμε στα παιδιά ως προβολή διαφανειών στον υπολογιστή και τα ενθαρρύνουμε να εκφράσουν τις σκέψεις και τα ερωτήματά τους σχετικά με όσα βλέπουν. Υποστηρίζουμε την σκέψη και την έκφραση των ιδεών τους με ανατροφοδοτικές ερωτήσεις, που να εστιάζουν στην παρατήρηση του φυσικού τοπίου (περιβάλλοντος), των εκφράσεων του προσώπου των "ηρώων" της κάθε φωτογραφίας αλλά και στα συναισθήματα που φαίνεται ότι έχει αποτυπώσει ο φωτογραφικός φακός.


Το υλικό που παρατίθεται μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί στα πλαίσια ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, όπου τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν κάποιες από τις φωτογραφίες, δίνοντας τίτλο στην κάθε μία ή ακόμα και δραματοποιώντας το "περιεχόμενό" τους, παρουσιάζοντας την δουλειά τους στην ολομέλεια.

Επιπλέον μπορούμε συνδυαστικά να μιλήσουμε για την δύναμη της φωτογραφίας και να την συγκρίνουμε την γελοιογραφία (βλ. σχετική ετικέτα "Γελοιογραφίες - 28η Οκτωβρίου"). Ποια είναι τα μηνύματα της μιας μορφής τέχνης και ποια της άλλης; Ποιες είναι οι διαφορές τους και ομοιότητες τους; Ποια προτιμούμε και γιατί;


Κώστας Μπαλάφας:
Ο φωτογράφος της Κατοχής





Πού κοιμάται ο μικρός της φωτογραφίας; Από πού το καταλαβαίνουμε; Γιατί άραγε να βρίσκεται στην πλάτη του γαϊδάρου; Πού να πηγαίνει; Πού να είναι οι δικοί του;


Τι κρατούν οι μικροί της φωτογραφίας; Γιατί; Τι κάνει ο μικρός στο βάθος της φωτογραφίας;
Τι να κοιτάζουν; Τι να θέλουν να πουν;



Πού να βρίσκονται οι μικροί της φωτογραφίας; Τι να κοιτάζουν;
Τι παρατηρούμε σχετικά με τα ρούχα τους; Να περιμένουν κάτι και τι;




Τι να κοιτάζει η κοπέλα της φωτογραφίας; Τι φοράει; Τι να σκέφτεται;
Τι έχει περασμένο από τον ώμο της;




Τι κοιτάζει η γυναίκα της φωτογραφίας; Τι να σκέφτεται; Γιατί μεταφέρει το μικρό παιδί στην πλάτη της; Πού να πηγαίνει; Τι να σκέφτεται ο μικρός; Πώς να αισθάνεται;


Παρατηρούμε κάτι διαφορετικό σε αυτήν την φωτογραφία; Τι; Τι να κοιτάζει ο άντρας και τι κρατάει; Μπορούμε να πούμε κάτι για τις καιρικές συνθήκες; Από πού το καταλαβαίνουμε;



Ποιες να είναι οι κοπέλες της φωτογραφίες και πού να πηγαίνουν;
Πώς να αισθάνονται; Τι φορούν;



Τι καιρό κάνει; Τι μπορώ να διακρίνω καθαρά στο πρώτο επίπεδο της φωτογραφίας;
Τι μπορώ να διακρίνω στο βάθος; Τι να κουβαλάει ο άνθρωπος της φωτογραφίας;
Να είναι άντρας ή γυναίκα;




Δημήτρης Χαρισιάδης:
Ο σπουδαίος φωτογράφος του '40




Τα παιδιά παρατηρούν συνδυαστικά το φωτογραφικό υλικό του Δημήτρη Χαρισιάδη και του Κώστα Μπαλάφα και κάνουν συγκρίσεις, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές ως προς την θεματολογία και το συναίσθημα που εγείρει με τις φωτογραφίες ο κάθε φωτογράφος. Κανουμε σύγκριση και με το φωτογραφικό υλικό της Βούλας Παπαϊωάννου (από το nipiablog.blogspot) και εκφράζουμε προτιμήσεις, αιτιολογώντας τις απαντήσεις μας.



Τι κάνουν τα παιδιά; Το ξέρουμε αυτό το παιχνίδι; Τι φορούν;
Παρατηρούμε κάτι ιδιαίτερο σχετικά με το κούρεμά τους;


Τι κρατάει ο μικρός της φωτογραφία; Σε τι κατάσταση βρίσκεται το βιβλίο του; Γιατί;
Τι μπορεί να σκέφτεται; Σχολιάζουμε την έκφραση του προσώπου του.
Πού να βρίσκεται άραγε, στο σπίτι του ή κάπου αλλού;




Τι καιρό κάνει και πώς το καταλαβαίνω; Ποιοι είναι μέσα στο φορτηγό και πού να πηγαίνουν;




Πού να βρίσκονται τα πρόσωπα της φωτογραφίας; Τι να κοιτάζουν;
Τι καιρό να κάνει;
Πώς να αισθάνονται; Πού να πηγαίνουν;






ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ