Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


11 Αυγ 2016

Δωροχωνάκια (Schultüten), δωροκουτάκια και στιχάκια καλωσορίσματος για το Νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού: 25 χρήσιμες συνδέσεις

Από τις πολλές εναλλακτικές ιδέες για το έθιμο των Schultüten, επέλεξα μερικές κατασκευές που θα μπορούσαν να δοθούν ως δωράκια για την πρώτη μέρα στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Επίσης, έχουν συμπεριληφθεί χρήσιμες συνδέσεις για δωρο-τσαντάκια/κουτάκια με συνοδευτικά πατρόν και ετικέτες καλωσορίσματος.

Επικαιροποίηση ανάρτησης: Αύγουστος 2024


Δείτε επίσης:
(δωράκια καλωσορίσματος)
(δωράκια καλωσορίσματος)


Προσθέτω την ιδέα ενός μικρού ποιήματος ή μερικών "ζεστών" λόγων καλωσορίσματος μαζί με τα υπέροχα δωράκια που μπορούμε να φτιάξουμε για τα μικρά μας.





25 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ



1
(χωνάκι με δώρα)
2.
http://www.netmoms.de/magazin/kinder/einschulung/10-tipps-zum-schultuete-basteln/
(χωνάκι "πειρατής" και χωνάκι "πεταλούδες", με αναλυτικές οδηγίες, στα pdf αρχεία θα βρείτε τα πατρόν)
3.
http://www.kinderzimmer-haus.de/magazin/schultuete-basteln/
(χωνάκι "πύραυλος" και χωνάκι "πεταλούδες", με αναλυτικές οδηγίες και φώτο)
4.
http://www.basteln-gestalten.de/schultuete-basteln
(βήμα-βήμα η κατασκευή για το χωνάκι)
5.
http://www.bastelideen.info/html/schultuete_basteln_anleitung_.html
(άλλο ένα με γράμματα και αριθμούς, χωρίς πατρόν)
6.
https://www.rodidees.gr/nipiagwgeio/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CF%8C%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF
(εξαιρετική πρόταση με συνοδευτικό πατρόν)
7.
http://www.kikisweb.de/spezial/schulanfang/basteln/schultueten/fussballschultuete.htm
(χωνάκι μπάλα ποδοσφαίρου, το πατρόν εδώ)
8.
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε έγχρωμα templates για δωροτσαντάκια με τους ήρωες Μίνι και Μίκυ (κλικ στον σύνδεσμο κάτω από την εικόνα)


9.
http://www.schule-und-familie.de/basteln/schultueten/einhorn-schultuete-basteln.html
(χωνί-μονόκερος, μόνο φωτογραφίες, χωρίς πατρόν)
10.
http://5nipkalam.blogspot.com/2017/09/blog-post_10.html
(σακουλάκια με μολυβάκια)
11.
https://www.talu.de/mini-schultuete-basteln/
(2 ακόμα χωνάκια με αναλυτικές οδηγίες-φώτο)
12.
http://meinlilapark.blogspot.gr/2014/08/free-printable-mini-paper-cones-diy.html
(χωνάκι αλεπουδάκι με έτοιμο εκτυπώσιμο template εδώ)
13.
http://krokotak.com/2013/03/two-small-gift-ideas/
(2 πολύ όμορφες ιδέες, μία για εύκολα χωνάκια και μία για δωροκουτάκι με συνοδευτικό πατρόν)
14.
http://ohhappyday.com/2014/09/printable-apple-boxes/?crlt.pid=camp.TQt3OSj2hguL
(δωροκουτάκι σε σχήμα μήλου, με τρία έγχρωμα πατρόν με κλικ στο template)
15.
http://www.thinkingcloset.com/2014/04/29/how-to-make-a-gift-box-out-of-paper-100-jewelry-giveaway/
(άλλο ένα δωροκουτάκι με πατρόν, με κλικ στο free pdf printable, στη μέση της σελίδας)
16.
https://www.rodidees.gr/nipiagwgeio/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF
(άλλη μία ενδιαφέρουσα πρόταση από το Rodiidees)
17.
http://www.linesacross.com/2012/04/dog-and-cat-paper-gift-boxes.html/
(πολύ όμορφα δωροκουτάκια γατάκια και σκυλάκια)
&
http://www.linesacross.com/2012/04/make-your-own-paper-gift-box.html/
το πατρόν (το ανεβάζω, γιατί στη σελίδα ο σύνδεσμος είναι εσφαλμένος)

18.
http://www.minieco.co.uk/crackers/
(δωροκουτάκια σε σχήμα καραμέλα, με συνοδευτικό πατρόν)
19.
http://papelisimo.es/2014/08/caja-de-regalo-o-dulcero-piramide/
(δωροκουτάκι σε σχήμα πυραμίδας, το πατρόν με κλικ στο descarga)
20.
http://www.ohmyfiesta.com/2013/06/cajitas-para-imprimir-gratis-con-cerezas.html
(ένα σύνολο από 17 πατρόν με δωροκουτάκια με θέμα το κεράσι)

Μπορούν να συνδυαστούν με ευχετήρια ετικέτα ή...






...συνοδευτικά καρτελάκια καλωσορίσματος:



21.
(τουρτο-κουτάκια σε πολλά σχέδια με συνοδευτικά έγχρωμα και ασπρόμαυρα πατρόν)

               Μπορούν να συνδυαστούν με ευχετήρια ετικέτα                                              "Καλή σχολική χρονιά":






22.
https://babyduda.com/schultuete-selbst-basteln-vorlagen-fuer-mini-zuckertuete/?cn-reloaded=1
(2 εκτυπώσιμα ασπρόμαυρα πατρόν για δωροχωνάκια)
23.
http://krokotak.com/2014/09/paper-rucksack-for-sweets/
(το εξαιρετικό τσαντάκι από το krokotak)
24
https://www.kindergeburtstag-planen.de/druckvorlagen/einschulungskarte-schultuete-erdbeere
(πρωτότυπη κάρτα - χωνάκι καλωσορίσματος, δίνονται και τα πατρόν με κλικ στα αντίστοιχα pdf)
25.
http://nipiagogosseapognosi.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html
(οι εξαιρετικές κουκουβαγο-σακούλες της Αγάθης)

Βίντεο για παρόμοια εύκολη κατασκευή με χρήση ενός μόνο χαρτονιού θα βρείτε στον σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=wWpiipx1Aqc




10 Αυγ 2016

Δωράκια καλωσορίσματος για το Νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού: 55 χρήσιμες συνδέσεις

Σε συνέχεια παλαιότερης ανάρτησης (ΕΔΩ) με 40 χρήσιμες συνδέσεις για δωράκια καλωσορίσματος για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, 
ακολουθούν 55 ακόμα χρήσιμες συνδέσεις.

Επικαιροποίηση ανάρτησης: Αύγουστος 2024



Επίσης, με κλικ στην εικόνα που ακολουθεί θα βρείτε άλλες 25 σχετικές χρήσιμες συνδέσεις.




1.
https://anipkalampaki.blogspot.gr/p/blog-page_77.html
(καραμέλες, γράμμα και μαρκαδόρος)
2.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2013/09/blog-post_6.html
(μολυβάκι, σημειωματάριο και "τετράδιο" με την πρώτη ζωγραφιά)
3.
http://blogs.sch.gr/cskarla/archives/1756
(λουλούδι γλειφιτζούρι "καλή σχολική χρονιά")
4.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2015/09/k.html
(κάρτα-γράμμα "καλωσορίσματος" κουκουβάγια)
5.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2015/06/dorokoutakia-origami.html
(δωροκουτάκια από τη Γαλήνη, με οδηγίες κατασκευής)
6.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2014/09/kerasma-ombrelitsa.html
(κέρασμα-ομπρελίτσα, επίσης από τη Γαλήνη, με πατρόν)
7.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2014/09/molubakia-apo-glossopiestra.html
(μολυβάκια από γλωσσοπίεστρα)
8.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.gr/2013/09/blog-post_3219.html
(γλυκά μολυβάκια)
9.
http://megalipoliteiamikrwn.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html
(τσαντάκι-θήκη cd με συνοδευτικό γράμμα)
10.
http://www.elniplex.com/%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B6%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CF%83%CF%84%CE%BF/
("μαγικό" γράμμα από το elniplex)
11.
http://nip-kolch.thess.sch.gr/kalosorisma-sto-nipiagogio/#prettyPhoto
(καλωσόρισμα και συνοδευτικό γράμμα)
12.
http://apeirotakia.blogspot.gr/2015/09/blog-post_14.html
(πολύ όμορφη κουκουβάγια, ο σύνδεσμος για τις οδηγίες δεν λειτουργεί, με επιπλέον templates για τις κάρτες καλωσορίσματος, προτάσεις δραστηριοτήτων και φύλλα εργασίας για την πρώτη μέρα)
13.
http://5nipkalam.blogspot.gr/2015/09/blog-post_10.html
(γελαστές κάμπιες)
14.
http://www.kinderella.gr/chartina-dorotsantakia-gia-sosta-nipiagogakia/
(χάρτινα δωροτσαντάκια από την Έλενα)
15.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2015/09/blog-post_7.html
(μαυροπίνακας με κιμωλία)
16.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html
(τσάντα για την πρώτη μας ζωγραφιά)
17.
http://www.kinderella.gr/idees-gia-tin-taxi-sas/
(αυτοσχέδια καβαλέτα από την Έλενα για την πρώτη ζωγραφικά, με γλωσσοπίεστρα)
18.
http://5nipkalam.blogspot.gr/2014/09/blog-post_10.html
(καρδούλες)
19.
http://blogs.sch.gr/nneocho/2015/09/14/%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%BF%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82/
(χειροποίητη πλαστελίνη και συνοδευτικό μήνυμα)
20.
http://www.popi-it.gr/nipiagogos-taxi/nipia-prosarmogi/idees-dora-back-to-school/
(γλυκά κεράσματα από την Πόπη)
21.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html
(κονκάρδες καλωσορίσματος και cupcakes με γκοφρέ)
22.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2014/09/cupcakes.html
(ένα ακόμα δωράκι καλωσορίσματος από την Κατερίνα με συνοδευτικό cupcake για το πρώτο αποτύπωμα)
23.
http://www.kinderella.gr/mia-xechoristi-ipodochi-idees-gia-grigorous/
(ταμπελάκια για τα δωράκια καλωσορίσματος και επιπλέον ιδέες για την πρώτη υποδοχή)
24.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2015/09/blog-post_15.html
(τσαντούλα για την πρώτη ζωγραφιά)
25.
http://nipiablog.blogspot.gr/2015/09/blog-post_10.html
(η τρισδιάστατη καμηλοπάρδαλη της Μαρίνας και συνοδευτικό γράμμα)
26.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/08/blog-post_25.html
(η συγκινητική πρόταση της Μαρίας με το "μαγικό" μαρκαδόρο, έμπνευση από το elniplex)
27.
https://hartaetoi.wordpress.com/2014/09/09/%CE%AD%CE%BD%CE%B1%CF%81%CE%BA-%CE%BE-%CE%B7%CE%B7%CE%B7%CE%B7/
(τα καραμελόπαιδα της πρώτης μέρας από τη Βάλια στο τέλος της ανάρτησης)
28.
http://www.popi-it.gr/nipiagogos-taxi/nipia-prosarmogi/nerompogies-handmade-doro/
(οι χειροποίητες παλέτες και νερομπογιές της Πόπης)
29.
http://kindergartentodaygr.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html?spref=fb
(κουκουβαγοβαζάκια με ευχές και καραμέλες και μαυροπίνακας)
30.
http://apithananhpiakia.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html
(καραμελοανθρωπάκια με συνοδευτικό γράμμα)
31.
http://hoosierhomemade.com/back-to-school-candy-pencils/
(καραμελομολύβια)
32.
http://www.cleanandscentsible.com/2011/10/toilet-paper-treat-boxes.html
(συσκευασία δώρου από χαρτί υγείας - κουκουβάγια με καραμέλες)
33.
http://mrprintables.com/back-to-school-pencil-favor-boxes.html
(πολύχρωμα μολύβια-κουτιά για καραμέλες με συνοδευτικά πατρόν, κλικ στο downloads στο τέλος της ανάρτησης)
34.
http://pattonspatch.blogspot.gr/2013/07/back-to-school-photo-booth-props.html
(χαρακάκι με χαιρετισμό)
35.
http://fey-next2heaven.blogspot.gr/2009/08/back-to-school-gift.html
(σημειωματάριο με μεγάλα post-it)
36.
http://sofan-handmade.blogspot.gr/2014/06/blog-post_24.html#more
(χειροποίητα ζωγραφιστά ξυλάκια - ήρωες)
37.
http://www.trucsetbricolages.com/bricolages/les-sacs-hiboux/
(χαρτοσακούλες - κουκουβάγιες)
38.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/2013/09/2.html
39.
http://ivaalex.blogspot.gr/2013/09/blog-post_11.html
(τσαντάκι από οντουλέ χαρτί ή χαρτόκουτο)
40.
http://megalipoliteiamikrwn.blogspot.gr/2013/09/blog-post_9.html
(μπισκοτένια καραμέλα)
41.
https://hartaetoi.wordpress.com/2013/09/07/%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82/
(μαυροπίνακας καλωσορίσματος, στη μέση της ανάρτησης)
42.
http://www.painelcriativo.com.br/2013/03/25/moldes-de-lapis-em-eva-para-murais-escolares/
(σελιδοδείκτης με συνοδευτικό πατρόν)
43.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2013/09/blog-post_20.html
(τσαντάκι από χαρτοσακούλα)
44.
http://www.popi-it.gr/nipiagogos-taxi/nipia-prosarmogi/doro-protis-meras-sxoleio-plastelini/
(χειροποίητη πλαστελίνη από την Πόπη)
45.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html
(εκτυπώσιμα ζωάκια για καλωσόρισμα, στο τέλος της ανάρτησης ο σύνδεσμος για τα πατρόν)
46.
http://krokotak.com/2014/09/paper-rucksack-for-sweets/
(δωροτσαντάκι με δύο χρωματιστά χαρτιά Α4, αναλυτικές οδηγίες με φώτο)
47.
http://kidsofworld1.blogspot.gr/2014/09/blog-post_12.html
(χαρούμενα μολυβάκια)
48.
http://maestra-nella.blogspot.gr/2014/07/con-le-mani.html
(υπέροχα παλαμοδωράκια με συνοδευτικά πατρόν)
49.
http://maestra-nella.blogspot.gr/2015/07/barchette-di-carta-benvenuti.html
(βαρκάκια καλωσορίσματος, επίσης με πατρόν)
50.
http://maestra-nella.blogspot.gr/2015/09/regalino-di-benvenuto.html
(εξαιρετικό χωνάκι καλωσορίσματος με πατρόν)
51.
http://toscholiomas.blogspot.gr/2012/09/blog-post_10.html
(καλαθάκι καλωσορίσματος)
52.
http://toscholiomas.blogspot.gr/2014/09/blog-post.html
(πεταλούδα-χωνάκι)
53.
http://asterakianhpiakia.blogspot.gr/2014/09/blog-post_11.html
(γλυκοσακουλάκια)
54.
http://blogs.sch.gr/enipiago/2010/09/13/%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%AE-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%AC/
(πολύχρωμα τσαντάκια)
55.
http://litsagaziotou.blogspot.gr/2015/09/blog-post_82.html
(δωράκια σε πλαστικά κεσεδάκια, τσαντάκια και αυτοκινητάκια για την πρώτη μέρα)

9 Αυγ 2016

Εκτυπώσιμα φύλλα με περιγράμματα σελίδας, γραμμές και πλαίσια ζωγραφικής για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και το Νηπιαγωγείο: 5 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 5 χρήσιμες συνδέσεις για εκτυπώσιμα φύλλα 
με γραμμές, διακοσμητικά περιγράμματα 
και πλαίσια για ελεύθερη ζωγραφική. 

Μπορούν να αξιοποιηθούν σε όλες τις θεματικές ενότητες: το παιδί ζωγραφίζει στο πλαίσιο τις εντυπώσεις του και στις γραμμές η/ο νηπιαγωγός γράφει τα σχόλια του παιδιού για τη ζωγραφιά του.

Στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μπορούν να αξιοποιηθούν ως templates για τις πρώτες γραπτές εκφράσεις των μαθητών.

Για διακοσμητικά περιγράμματα (doodle frames) δείτε ακόμα μία ανάρτηση με 50+ χρήσιμες συνδέσεις ΕΔΩ.





1.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/FREE-DOWNLOADS-768921
2.
http://printables.atozteacherstuff.com/942/printable-apple-pattern/
(σχήμα μήλου)
3.
http://printables.atozteacherstuff.com/415/pumpkin-writing-paper-portrait-handwriting-lines/
(σχήμα κολοκύθας)
4.
http://printables.atozteacherstuff.com/159/patterns-writing-paper-border-printables/
(μεγάλη ποικιλία για σχηματοβιβλιαράκια με κλικ στον κάθε σύνδεσμο στο τέλος της ανάρτησης: αγροτόσπιτο, ρόμβος, κουδούνι, φέτα ψωμιού, κύκλος, όχημα, ανθρωπάκι, ψάρι, λουλούδι, αυλόπορτα, σπίτι, χωνάκι, χαρταετός, σκάλα, λιοντάρι, καθρέφτης, γάντια, φεγγάρι, φωλιά, γουρούνι, φεγγάρι, ουράνιο τόξο, κάλτσα, μπλουζάκι, σταγόνα, κοχύλι, κάλτσα, δόντι, τρένο, ομπρέλα)
5.
http://funforfirst.blogspot.gr/2013/04/writing-paper-freebie-cute.html
(άλλα τρία πολύ όμορφα φύλλα)

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Συνάδελφοι, αναρτώ το ωρολόγιο πρόγραμμα του
 Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
από τη σελίδα του
Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων.

Θλίβομαι πραγματικά που ο κλάδος μας δέχεται ένα
τόσο μεγάλο χτύπημα, που επιβεβαιώνει την ολοκληρωτική 

απαξίωση της Προσχολικής Αγωγής και των λειτουργών της.


Καλή συνέχεια σε όλους και όλες με αυξημένο συνεργατικό 
πνεύμα και αίσθημα αλληλεγγύης  και ακόμα μεγαλύτερη
 αγάπη για το λειτούργημά μας.

Μέχρι σήμερα τα νηπιαγωγεία λειτουργούσαν:
  • είτε ως κλασικά με ωράριο 8:00 έως 12:30. Από 8:15 έως 12:15 υλοποιούνταν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα κλασικού τμήματος. Εάν ο μαθητής ήθελε Ολοήμερο έπρεπε να γραφτεί σε άλλο νηπιαγωγείο που ναι μεν διέθετε ολοήμερο τμήμα αλλά μπορεί να βρίσκονταν σε άλλη περιοχή.
  • είτε ως ολοήμερα με ολοήμερο ωράριο 8:00 έως16:00. Από 8:15 έως 15:45 τα νηπιαγωγεία υλοποιούσαν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα ολοήμερου τμήματος που άρχιζε πρωί και τελείωνε απόγευμα και η μία δραστηριότητα ήταν συνέχεια της άλλης. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο μαθητής δεσμευόταν να φεύγει στις 16:00. Ωστόσο κατόπιν αιτήσεων των γονέων, τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο με εγκυκλίους έδινε τη δυνατότητα πρόωρων αποχωρήσεων και οι μαθητές μπορούσαν να φύγουν στις 14:00 ή άλλη ώρα. Αυτό όμως αποδομούσε και διέλυε το πρόγραμμα και τη φιλοσοφία πάνω στην οποία είχε στηριχτεί. Οι γονείς χρησιμοποιούσαν διαφόρους μεθόδους (γνωματεύσεις γιατρών) προκειμένου να παραλαμβάνουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και δημοτικού την ίδια ώρα.
  • είτε με ένα τμήμα κλασικό και ένα ολοήμερο, οπότε έπρεπε το κάθε τμήμα να έχει το δικό του πρόγραμμα. Τα τελευταία χρόνια επειδή οι εγγραφές δεν ήταν ισομερείς, (25 παιδιά στο κλασικό και 25 στο ολοήμερο) δημιουργούνταν εξ ανάγκης μεικτά τμήματα. Για παράδειγμα: σε ένα 2/θέσιο νηπιαγωγείο (με 1 τμήμα κλασικό και 1 ολοήμερο), γράφονταν 20 παιδιά για το Ολοήμερο τμήμα και 30 για το κλασικό ή το αντίστροφο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 2 μεικτών τμημάτων χωρίς όμως να υπάρχει πρόγραμμα για μεικτό τμήμα. Μερικά παιδιά σχολούσαν 12:30, άλλα 14:00 με άδεια πρόωρης αποχώρησης και άλλα 16:00. Το ερώτημα που τίθεται είναι: Με τι πρόγραμμα λειτουργούσε αυτό το νηπιαγωγείο με δεδομένο ότι δεν είχε θεσμοθετηθεί μεικτό πρόγραμμα;
  • Τέλος, υπήρχαν 1/θέσια νηπιαγωγεία που λειτουργούσαν με μεικτό ΜΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟ πρόγραμμα. Για παράδειγμα ένα μονοθέσιο στο οποίο είχαν εγγραφεί 20 μαθητές, οι 10 είχαν δηλώσει κλασικό τμήμα και έφευγαν στις 12:30 και οι άλλοι 10 είχαν δηλώσει ολοήμερο και έφευγαν στις 16:00. Υλοποιούνταν πρόγραμμα μη θεσμοθετημένο.

Τι αλλάζει με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

  • Με τη νέα ρύθμιση θα γράφεται ο μαθητής στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του και αν θέλει ολοήμερο πρόγραμμα θα παραμένει στο νηπιαγωγείο έως τις 16:00.

  • Θα υπάρχει Ενιαίο Πρόγραμμα για όλα τα τμήματα. Προτάθηκε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. και διαμορφώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ένα βασικό – υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλα τα τμήματα και όλους τους μαθητές από 8:30 έως 13:00 και ένα προαιρετικό για τους μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν ολοήμερο πρόγραμμα από 13:00 έως 16:00. Επίσης προβλέφθηκε προαιρετική πρωινή ζώνη 7:45- 8:30 τα νήπια-προνήπια των οποίων οι γονείς εργάζονται.

  • Από το Σεπτέμβριο το νηπιαγωγείο θα τελειώνει στις 13:00 και το δημοτικό στις 13:15. (Μέχρι σήμερα το νηπιαγωγείο τελείωνε στις 12:15 με 12:30 και το δημοτικό - ανάλογα με τον τύπο - σχόλαγε στις 12:25 ή στις 13:15 ή στις 14:00).

ΘΕΜΑ: Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Έχοντας υπόψη:
1.      Τις διατάξεις του άρθρου 5 και του άρθρου 3, παράγραφος 9, περίπτωση (εε) του ν. 1566/1985, (ΦΕΚ 167, τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις», όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 7, παράγραφος 2 του ν. 2525/1997, (ΦΕΚ 188 τ.Α΄), «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
2.      Τις διατάξεις του άρθρου 24, παράγραφος 2, περίπτωση γ του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167, τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
3.      Τις διατάξεις του άρθρου 73, παράγραφος 1, περίπτωση α του ν. 3518/2006, (ΦΕΚ 272/2006 τ.Α΄), «Αναδιάρθρωση των κλάδων του Ταμείου συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και ρύθμιση άλλων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας».
4.      Τις διατάξεις του άρθρου 3 της παραγράφου 3, του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188, τ.Α΄)
5.      Τις διατάξεις του άρθρου 2, παράγραφος 3, του ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ.Α΄)
6.      Τις διατάξεις του άρθρου 33, παράγραφος 5 του Ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83/2016 Α΄) με θέμα «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»
7.      Τις διατάξεις του άρθρου 12, παράγραφος 7, του Ν.1566/1985 (Α΄ 167), η οποία προστέθηκε με  το άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013 (Α΄24).
8.      Τις διατάξεις του άρθρου 8,  παράγραφος 1, του Π.Δ 200/1998, (ΦΕΚ 161, τ. Α΄), «Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων».
9.      Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄).
10.  Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.Δ. 70/2015 (ΦΕΚ 114/2015) περί Ανασύστασης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
11.  Τις διατάξεις του Π.Δ 73/2015 (ΦΕΚ116/2015) περί Διορισμού Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
12.  Τη με αριθμ πρωτ. 127187/Ε1/01-08-2016 Υπουργική Απόφαση με  θέμα: «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Νηπιαγωγεία».
13.  Την με αριθμ. 29/21-07-2016 πράξη του Δ.Σ. του ΙΕΠ.
14.  Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού σύμφωνα με την με αριθμ. 128546/Β1/03-08-2016 εισήγηση της Γενικής Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4270/2014 (ΦΕΚ 143, τ. Α’), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (ΦΕΚ 127/2015,  τ. Α’).

Αποφασίζουμε:

Καθορίζουμε Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας και    αναμορφώνουμε το διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμά τους το οποίο θα εφαρμοστεί 
από το σχολικό έτος 2016-2017 ως εξής:

ΠΡΩΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
                                                         ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
                             
                     Για τις περιπτώσεις των Νηπιαγωγείων που το υποχρεωτικό τους πρόγραμμα 
        υλοποιείται το απόγευμα (Απογευματινή Λειτουργία), 
     το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
·         Το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ξεκινά για όλα τα τμήματα στις 8:30 και εκτείνεται έως τις 13:00 (είκοσι πέντε -25- διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως), 
ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.
     Δύναται να λειτουργήσει πρόωρη υποδοχή, αν υπάρχουν αιτήσεις γονέων, από 7:45- 8:30
     μόνο για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00).
    Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια
και προνήπια.
     Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται σύμφωνα 
με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια,  Προϊσταμένο/μένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον/τη Σχολικό/η Σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο    Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον/στην αρμόδιο/α Σχολικό/η Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων 
α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και 
β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών. 
Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε νηπιαγωγείου το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τους/τις νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία με τον/τη Σχολικό/ή Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής.
     Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση, δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
     Οι νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος είναι απαραίτητο να λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο καθώς και την πολυμορφία και ανομοιογένεια κάθε τάξης νηπιαγωγείου, δίνοντας προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Οι δραστηριότητες που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο) κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών.
     Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται ο/οι εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα και ο/οι εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση διαφωνίας την οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός/ή Σύμβουλος. Το Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών αναλαμβάνει ο/η εκπαιδευτικός που διδάσκει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν στο υποχρεωτικό και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κοινοποιείται: α) στον/στην οικείο/α Σχολικό/ή Σύμβουλο, β) στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ολοήμερου Προγράμματος και δ) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
     Σε όλα τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:
1.    Στα 1/θέσια Νηπιαγωγεία  ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 5 φοιτώντες μαθητές (νήπια/ προνήπια).
2.    Στα 2/θέσια Νηπιαγωγεία  ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 10 φοιτώντες μαθητές (νήπια- προνήπια).
3.    Στα 3/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές (νήπια/ προνήπια).
Όταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω τότε αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος με Απόφαση του/της Περιφερειακού/κής Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του/της οικείου/ας Σχολικού/κής Συμβούλου και του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.
·         Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας, Προϊσταμένου/μένης της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών/τριών, η οποία κοινοποιείται και στον/στην οικείο/α Σχολικό/ή Σύμβουλο.
·         Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) είναι δυνατό να τροποποιείται η ώρα έναρξης και λήξης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου αναλόγως των τοπικών ή άλλων συνθηκών χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκειά τους.
     Με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δύναται να ρυθμίζονται θέματα εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής φύσης, λειτουργίας, κτλ. των Νηπιαγωγείων που αφορούν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
Από την δημοσίευση της παρούσας Υ.Α στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης παύει να ισχύει κάθε άλλη διάταξη αντίθετη με όσα αναφέρονται σε αυτή.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

                                                                                             Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

                                                                                              ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ 

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 
ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ


        ΘΕΜΑ: «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε
                νηπιαγωγεία».

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
            Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του Ν.1566/1985 (Α΄ 167), η οποία προστέθηκε με
    το άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013 (Α΄24).
2. Των άρθρων 3 παρ.3, 5 και 6, 12 παρ.5, 6 και 7, 13 παρ.7 και 8, 14 παρ.14-21  και 17 του Ν.1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167, τ.Α’/30-9-1985) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
3.  Της παρ.7 του άρθρου 13 του Ν.1566/85, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.2517/1997 (Φ.Ε.Κ.160, τ.Α΄/11-8-1997) «Εκλογή ∆ιδακτικού Προσωπικού των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων και άλλες διατάξεις».
4.  Του άρθρου 3, παρ.2 του Ν.2525/1997 (Φ.Ε.Κ.188, τ.Α΄/23-9-1997) «Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
5.  Του  Π.Δ.200/1998 (Φ.Ε.Κ.161, τ.Α΄/13-7-1998) «Οργάνωση και λειτουργία των
    Νηπιαγωγείων».
6.  Του άρθρου 13, παρ. 45, εδ. γ’ του Ν.3149/2003 (Φ.Ε.Κ.141, τ.Α΄/10-6-2003,) «Εθνική βιβλιοθήκη και άλλες διατάξεις».
7. Των άρθρων 16 και 21 του Ν.3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199, τ.Α΄/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
8.  Του άρθρου 16 του Ν.4327/2015 (Φ.Ε.Κ.50, τ.Α΄/14-5-2015)«Επείγοντα Μέτρα για την
    Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
9. Των άρθρων 33 παρ.5, 35 και 36 του Ν.4386/2016 (Φ.Ε.Κ.83, τ.Α΄/11-5-2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».
10. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Φ.Ε.Κ. 98, τ.Α΄/22-4-2005).
11. Του άρθρου 1 του Π.Δ.70/2015 (Φ.Ε.Κ.114, τ.Α΄/22-9-2015) περί Ανασύστασης του
Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
12. Του Π.Δ.73/2015 (Φ.Ε.Κ.116, τ.Α΄/23-9-2015) περί Διορισμού Αντιπροέδρου της
      Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
13. Tην αρ.29/21-7-2016 Πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σχετικά με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου-Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος-Θεσμοθέτηση Διδακτικού Ωραρίου.
14. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος
       του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την αρ.122910/Β1/25.7.2016 εισήγηση του άρθρου 24 του ν.4270/2014 (Α΄ 143), όπως ισχύει, εκδοθείσα από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Αποφασίζουμε

      Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των νηπιαγωγείων,  ως ακολούθως:
    1. Διευθυντές/ντριες 4/θέσιων και 5/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 20.
    2. Διευθυντές/ντριες 6/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 12.
3. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθµό και το χρόνο υπηρεσίας τους, ώρες 25.
4. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία:
          I) ώρες  24, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας,
     II) ώρες  23, αν έχουν από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας,
    ΙΙΙ) ώρες  22, αν έχουν από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας και
    ΙV) ώρες  21, αν έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.
5. Στους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν τον οριζόμενο στην προηγούμενη  περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου ανατίθεται μειωμένο ωράριο  διδασκαλίας από την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στους λοιπούς από την 1η  Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.

        Η ισχύς της ανωτέρω απόφασης αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου του 2016.

    Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



                                                                                        Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ


                  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ             


Η γειτονιά μου - η πόλη μου: 25 χρήσιμες συνδέσεις για πατρόν ομαδικών και ατομικών κατασκευών-μακετών

Για τη θεματική ενότητα "Γνωρίζω τη γειτονιά μου - Γνωρίζω την πόλη μου" προτείνονται 25 χρήσιμες συνδέσεις για την οργάνωση ομαδικών και ατομικών κατασκευών (μακετών), εννοιολογικών χαρτών και καταγραφών για τα βασικά μέρη και αξιοθέατα της κάθε πόλης.

Δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί παλαιότερη ανάρτηση με επιπλέον 33 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις δραστηριοτήτων, διδακτικά σενάρια και φύλλα εργασίας 
για την ίδια θεματική ενότητα:




1.
(ασπρόμαυρο και έγχρωμο πατρόν για κατασκευή μακέτας με σπίτια)
2.
(ασπρόμαυρο πατρόν για σπίτι)
3.
(πατρόν για μακέτα πόλης: κλικ στις εικόνες για λήψη του αρχείο pdf)
4.
(πατρόν για τρισδιάστατο σπίτι και συνοδευτικές οδηγίες, κλικ στο template για λήψη του αρχείου pdf)
5.
(φτιάχνοντας τη μακέτα της πόλης μου ή της γειτονιάς μου, με κλικ στα flat patterns για σπίτι, σχολείο, βιβλιοθήκη, εκκλησία, πολυκατοικία, κατάστημα, εστιατόριο)
6.
(άλλο ένα template σπιτιού)
7.
(2 πατρόν για σπίτια)
8.
(άλλο ένα εξαιρετικό πατρόν για σπίτι, για χειμερινή μακέτα)
9.
(εξαιρετικό έγχρωμο πατρόν για μακέτα με συνοδευτικές φιγούρες)
10.
(άλλο ένα πατρόν με λούνα παρκ)
11.
(για χειμερινό σκηνικό σπιτιού, με φιγούρες)
12.
(template ψηλού κτιρίου)
13.
(template πυροσβεστικού σταθμού, με φιγούρες)
14.
(template μονοκατοικίας)
15.
(template αστυνομικού σταθμού, με φιγούρες)
16.
(template βενζινάδικου)
17.
(template αεροδρομίου)
18.
(template νοσοκομείου)
19.
(template αυτοκινήτου)
20.
(template σχολικού)
21.
(ασπρόμαυρα πατρόν με γνωστά μνημεία, εστιατόρια και συνοδευτικές φιγούρες)
22.
(ιδέα κατασκευής: σπίτια από χαρτοσακούλα)
23.
&
(άλλο δύο έγχρωμα αναπτύγματα)
24.
(εξαιρετικά δισδιάστατα ασπρόμαυρα πατρόν 31 σελίδων για κατασκευή γειτονιάς)
25.
(άλλο ένα έγχρωμο template σπιτιού)

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ