Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


5 Νοε 2016

Η επέτειος του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο: 120+ χρήσιμες συνδέσεις

Επικαιροποιημένη ανάρτηση: 
Νοέμβριος 2023

Ακολουθούν 120+ χρήσιμοι σύνδεσμοι για τη θεματική ενότητα "Πολυτεχνείο".



(ThankyouX και Πολυτεχνείο)
4.
(ενδιαφέρουσα ομαδική και ατομικές κατασκευές)
5.
(διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου "Η κυρά Δημοκρατία")
6.
(ενδιαφέρουσα κάρτα για την επέτειο του Πολυτεχνείου)
7.
(εικαστική αξιοποίηση των κεντρικών ηρωίδων του βιβλίου "Η κυρά Δημοκρατία, από τη Νίνα)
8.
οι σχετικές πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες της Φαίης και συνοδευτική πρόταση για βίντεο καρτούν για την επέτειο του Πολυτεχνείου:
9.
(ο Ναός της Δημοκρατίας, από τη Μυρτώ, ομαδική και ατομική κατασκευή)
10.
(ατομική κατασκευή "το ακορντεόν" και "ντουντούκες μηνυμάτων", επίσης από τη Μυρτώ)
Πατρόν τηλεβόα:


(εφαρμογή της παραπάνω πρότασης από την Πόπη)
12.
(εξαιρετική δραστηριότητα "τα κλειδιά της Δημοκρατίας")
13.
(οι πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες της Κικής)
("Τα μαγικά μαξιλάρια": διδακτική αξιοποίηση)
15.
(προτάσεις κατασκευών από τη Βούλα)
16.
(πλακάτ και δραματοποίηση)
17.
(φύλλα εργασίας για το Πολυτεχνείο, από τη Φαίη)
18.
(εξαιρετική μακέτα για το Πολυτεχνείο, επίσης από τη Φαίη)
19.
(το 2ο μέρος της Διαθεματικής Προσέγγισης για το Πολυτεχνείο, από την Έλενα)
20.
(το 1ο μέρος της Διαθεματικής Προσέγγισης, επίσης από την Έλενα)
21.
(κατασκευή κάρτας για το Πολυτεχνείο)
22.
(η πολύ ενδιαφέρουσα της Μαρίας, "Μακέτα με Παιχνίδια")
23.
(το Πολυτεχνείο μέσα από έργα του Γαΐτη)
24.
(συνοδευτικά φύλλα εργασίας με αφορμή τα έργα του Γαΐτη)
25.
Δείτε επίσης την ανάρτηση της Πόπης για τους πίνακες του Γαΐτη στον σύνδεσμο:
http://www.popi-it.gr/giortes/politexnio/pinakes-biblio-gaitis/
26.
(η ενδιαφέρουσα ανάρτηση της Μαρίας)
27.
(υποστηρικτικό εποπτικό υλικό από την Αγγελική για τη Δημοκρατία και Δικτατορία, με αφορμή το βιβλίο "Η κυρά-Δημοκρατία)
28.
(τα βραχιόλια των πουλιών, από την Κατερίνα, ομαδική κατασκευή)
29.
(διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Τα βραχιόλια των πουλιών", της Ειρήνης Καμαράτου-Γιαλούση)
30.
(επιπλέον δραστηριότητες από τη Φαίη)
31.
(ομαδική κατασκευή, επίσης από τη Φαίη)
32.
(οι ήρωες της Ντενεκεδούπολης, ασπρόμαυροι, από τη Στέλλα)
33.
(ασπρόμαυρη αφίσα του Φασιανού για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας)
34.
(η τρισδιάστατη κυρά-Δημοκρατία, επίσης από τη Στέλλα)
35.
(κατασκευές για την Ντενεκεδούπολη και την κυρά-Δημοκρατία, από την Αριάδνη)
36.
https://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/11/e.html
(επιπλέον δραστηριότητες της Αριάδνης)
37.
(πρόταση ατομικής κατασκευής, επίσης από την Αριάδνη, Π όπως πύλη του Πολυτεχνείου και περιστέρι της ειρήνης)
38.
(Δ, όπως Δημοκρατία και Δικτατορία)
39.
(άλλη μία ενδιαφέρουσα ανάρτηση από τη Διόνη)
40.
(τραγούδια για το Πολυτεχνείο)
41
(καρτέλες για την ανασύνθεση του μηνύματος του Πολυτεχνείου "ψωμί-παιδεία-ελευθερία")
42.
(η εξαιρετική παρουσίαση με συνοδευτικό φωτογραφικό υλικό από την Ανθή)
43.
(πίνακες αναφοράς για το Πολυτεχνείο)
44.
(καρτέλες για το τραγούδι "τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο")
45.
(ενδιαφέρουσες δραστηριότητες από τη Βάλια)
46.
(άλλη μία εξαιρετική πρόταση από τη Βάλια)
47.
(ομαδική εργασία για το Πολυτεχνείο)
48.
(συγκεντρωμένες οι προτάσεις κατασκευών και δραστηριοτήτων της Κατερίνας)
49.
(διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Η σοφή ελιά" της Ειρήνης Καμαράτου - Γιαλλούση)
50.
(οι πρόσφατες εξαιρετικές προτάσεις της Ειρήνης με βιβλιοπροτάσεις και φύλλα εργασίας)
51.
(πολύ όμορφη ατομική κατασκευή)
52.
(ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυράννης, το εξαιρετικό παραμύθι της Εύης)
53.
(βίντεο με εποπτικό υλικό για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία)
54.
(το εποπτικό υλικό σε μορφή αρχείων pdf)
55.
(παιχνίδια ρόλων για την ανάδειξη της έννοιας της Δημοκρατίας)
56.
(εικονόλεξα για τα τραγούδια: "Ντενεκεδούπολη" & "Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο)
57.
(διδακτική αξιοποίηση δύο βίντεο για την ισότητα και τη δημοκρατία και τη δύναμη της ενότητας)
58.
(10 "ανοιχτά" φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Στο δάσος" της Σοφίας Ζαραμπούκα)
59.
(από το γραφείο πολιτιστικών θεμάτων της Α' Διεύθυνσης Π.Ε. Αθήνας, πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για το Πολυτεχνείο, με κλικ στις "προτάσεις")
60.
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2019/11/blog-post_13.html
(η μελωδία της δημοκρατίας, εξαιρετική πρόταση από την Αριάδνη)

61.
http://mycreationsfromtheheart.blogspot.com/2018/10/httpsdrive_7.html
(επιπλέον εξαιρετικές προτάσεις κατασκευών από τη Γεωργία)
62.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/11/blog-post_14.html
(Ιστορίες... Δημοκρατίας, με αξιοποίηση έργων ζωγραφικής του Γαΐτη)
63.
http://nipiablog.blogspot.com/2017/11/blog-post_16.html
(εξαιρετικό βιβλιαράκι για το Πολυτεχνείο, από τη Μαρίνα)
64.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/e-me-to-i.html
(μία ακόμα ανάρτηση από τη Στέλλα, με εναλλακτικά μηνύματα για το Πολυτεχνείο)
65.
http://nipiablog.blogspot.com/2017/11/blog-post_12.html
("Το στοχολούλουδο": διδακτική αξιοποίηση με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου)
https://www.slideshare.net/marinazacharia1/ss-55036855
66.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_56.html
(μία ακόμα ανάρτηση από τη Στέλλα, "Πώς νιώθει η Δημοκρατία;")
67.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_19.html
(το "τρένο" της ιστορίας του Πολυτεχνείου)
68.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_78.html
(ένα "δίπτυχο" βιβλίο για το Πολυτεχνείο)
69.
http://e-children.blogspot.com/2018/11/blog-post_44.html
("Στις πύλες του Πολυτεχνείου": ανοιχτό φύλλο εργασίας)
70.
http://e-children.blogspot.com/2018/10/blog-post_28.html
("Γίνε εφημεριδοπώλης", επίσης από τη Στέλλα)
71.
http://e-children.blogspot.com/2016/11/blog-post.html
("Ένα καρδουλοβιβλίο για το Πολυτεχνείο")
72.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/11/blog-post_10.html
(εικονόλεξο για το τραγούδι "Καλημέρα, ήλιε!")
73.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/09/17-15.html
(θεατρικά για τη 17 Νοέμβρη)
74.
https://www.popi-it.gr/giortes/politexnio/vaso-katraki/
(Βάσω Κατράκη και Πολυτεχνείο)
75.
(οι σχετικές αναρτήσεις της Ανθής με φύλλα εργασίας για την Ντενεκεδούπολη, τραγούδια-εικονόλεξα και βιβλιοπροτάσεις)
76.
(η ανάρτηση της Πιτσίνας)
77.
https://www.storyjumper.com/book/read/92413576/--nbsp?fbclid=IwAR0Dx3zd_dRjSAaJGRxXSNljkJEklHM3Tha6ypvZuX9Bax5bAqym1z8bsds
(Στο δάσος, ένα παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα για την αξία της δημοκρατίας)
78.
(οι εξαιρετικές αναρτήσεις της Στέλλας με φύλλα εργασίας, κατασκευές και άλλες δραστηριότητες, γενική ετικέτα)
79.
(οι δραστηριότητες της Βάλιας  με τα εξαιρετικά ντενεκεδάκια)
80.
(πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις)
81.
(οι προτάσεις της Έφης για την "κυρά-Δημοκρατία")
82.
(οι  σχετικές αναρτήσεις της Ευδοκίας)
83.
(φύλλο εργασίας για τη λέξη "Πολυτεχνείο")
84.
(η ενδιαφέρουσα πρόταση της Μαρίνας)
85.
(οι προτάσεις της Αριάδνης)
86.
(μαθαίνω τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου)
&
(ακόμα μία ανάρτηση για τους αρχιτεκτονικούς ρυθμούς)
87.
(η σχετική ανάρτηση της Άννης με τις εξαιρετικές ζωγραφιές των παιδιών)
88.
(ενδιαφέρουσες κατασκευές)
89.
(εποπτικό υλικό από την Μάρλεν)
90.
(οι θαυμάσιες και πρωτοποριακές προτάσεις από την Μυρτώ)
91.
(προτάσεις κατασκευών)
92.
(Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο - πρόταση κατασκευής)
93.
(πρόταση αξιοποίησης της Ντενεκεδούπολης - δυστυχώς το προτεινόμενο ηλεκτρονικό αρχείο δεν ανοίγει)
94.
(οι εξαιρετικές αναρτήσεις της Μαρίας με κατασκευή-βιβλιαράκι, παιχνίδι μνήμης και καλλιτεχνικά αφιερώματα, γενική ετικέτα)
95.
(μεγάλη αφίσα - ομαδική κατασκευή από την Κατερίνα)
96.
97.
(κατασκευή - Πολυτεχνείο)
98.
(ομαδικές κατασκευές - η Δημοκρατία και η Δικτατορία)
99.
(ο επιδαπέδιος λαβύρινθος της Έλενας)
100.
("Λίγο ακόμα": τραγούδι - εικονόλεξο)
101.
(Η "κυρά-Δημοκρατία": φύλλα εργασίας)
102.
(το κτίριο του Πολυτεχνείου: φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά - μετράω τους κίονες)
103.
(συνθέτοντας την ημερομηνία της επετείου του Πολυτεχνείου)
104.
(συνθέτοντας το σύνθημα "Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία")
105.
https://proscholika.blogspot.com/2019/11/blog-post.html?fbclid=IwAR2LSvHd2ySRndWWlJlSzATO37BsxUfX5ERDiuhESCHNXHwbS10voagKy0M
(ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας)
https://www.youtube.com/watch?v=nN6icPrlydk
(βίντεο διδακτικής αξιοποίησης για την έννοια της Δημοκρατίας)
(προτάσεις δραστηριοτήτων και φύλλα εργασίας)
108.
(η πιο πρόσφατη ανάρτηση της Κατερίνας με έργα του Γαΐτη και online παιχνίδι)
109.
(η εξαιρετική εισαγωγική δραστηριότητα της Κατερίνας)
110.
(το παράπονο της σφαίρας, από τη Ναταλίνα)
111.
(οι παλάμες της ειρήνης, από την Γεωργία)
112.
(Πολυτεχνείο, με μια παλιά μηχανή, επίσης από τη Γεωργία)
113.
(Νοέμβρης ήτανε, ενδιαφέρουσες επιπλέον δράσεις)
114.
(Τον Νοέμβρη κάποια χρονιά, μία ακόμα εξαιρετική ανάρτηση από τη Ναταλίνα)
115.
(προτάσεις κατασκευών και φύλλα εργασίας)
116.
(φύλλα εργασίας, βιβλιοπροτάσες και προτάσεις δραστηριοτήτων)
117.
γενική ετικέτα του 1ου νηπιαγωγείου Κερατσινίου για το Πολυτεχνείο)
118.
(προτάσεις δραστηριοτήτων από το 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας)
119.
120.
121.
(εξαιρετική πρόταση κατασκευής με χαρακτική)
122.
(Δημοκρατία  ή Δικτατορία; - Εποπτικό Υλικό και ενδιαφέρον φύλλο εργασίας)
123.
(προτάσεις templates κατασκευών για τα τραγούδια "Ο δρόμος" και "Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο")
124.
(ένα "προφητικό" έργο του Ακριθάκη για το Πολυτεχνείο)
125.
(καρτέλες για το σύνθημα "Ψωμί, παιδεία, ελευθερία")
126.
(online παιχνίδια για την Ντενεκεδούπολη)
127.
(online παιχνίδια για το παραμύθι "Η κυρά-Δημοκρατία")


Εξαιρετικό βίντεο με απλή εξήγηση των γεγονότων:

30 Οκτ 2016

"Ένα σκουλήκι την ημέρα": φύλλα εργασίας για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης, ακολουθούν φύλλα εργασίας για το παραμύθι της Sarah Yang "Ένα σκουληκάκι την ημέρα" (δείτε το βίντεο και τη μετάφραση του παραμυθιού εδώ).

Για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, βρείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες αναρτήσεις.

"An earthworm a day....ένα σκουλήκι την ημέρα"
(φύλλα εργασίας και αναδιήγησης του παραμυθιού)








"Ένα σκουληκάκι την ημέρα...": διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης

Για την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου), προτείνεται στη συνέχεια ένα εξαιρετικό παραμύθι της Sarah Yang, που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί σε μορφή βίντεο. Επειδή το βίντεο δεν έχει ενεργοποιημένη τη λειτουργία "transcript", σας παραθέτω στη συνέχεια τη μετάφραση. Τα παιδιά μπορούν να παρακολουθούν το βίντεο χωρίς ήχο και ο/η εκπαιδευτικός να διαβάζει το παραμύθι.



Εναλλακτικά, μπορεί πρώτα να διαβαστεί το παραμύθι και στη συνέχεια να προβληθεί το βίντεο.




Επειδή έχω παρατηρήσει (χωρίς να καταλαβαίνω τον λόγο) πως όταν προτείνω ένα βίντεο μέσω της σελίδας, ύστερα από λίγο "κατεβαίνει", σας παρακαλώ, αν συμβεί κάτι τέτοιο ενημερώστε με, για να το ανεβάσω στο κανάλι youtube του δικού μου λογαριασμού (το έχω ήδη αποθηκευμένο σε μορφή αρχείου mp4).

Για την παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης βρείτε τις υπόλοιπες 16 αναρτήσεις του ιστολογίου στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%91%CE%A0%CE%9F%CE%A4%CE%91%CE%9C%CE%99%CE%95%CE%A5%CE%A3%CE%97-%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91


Βρείτε φύλλα εργασίας και υποστηρικτικό υλικό για τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού στον σύνδεσμο:



Το παραμύθι της Sarah Yang μεταφρασμένο:
Την άνοιξη που τα λουλούδια ανθίζουν, τρεις μικροί τυφλοπόντικες έφυγαν από το σπίτι της μητέρας τους για να ζήσουν μόνοι τους για πρώτη φορά.
-Θυμηθείτε να κάνετε οικονομία ένα σκουλήκι την ημέρα, φώναξε η μαμά τυφλοποντικίνα και τους αποχαιρέτησε.
-Εντάξει, είπε ο μικρότερος τυφλοπόντικας.
-Με τίποτα!, είπε ο μεγαλύτερος και δυνατότερος τυφλοπόντικας. Έχω αρκετή δύναμη και μπορώ να μαζεύω σκουλήκια για όλο τον χρόνο, δεν χρειάζεται να κάνω οικονομία!, καυχήθηκε.
-Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δε σχολίασε τίποτα, επειδή σκεφτόταν πόσο νόστιμα θα ήταν τα σκουλήκια που επρόκειτο να φάει...
Αφήνοντας την ημέρα τους πίσω, οι τρεις τυφλοπόντικες διέσχισαν μια πεδιάδα λουλουδιών μέχρι που βρήκαν ένα σημείο με μαλακό χώμα στο γρασίδι.
-Ας κάνουμε αυτό το μέρος το καινούριο μας σπίτι!, είπε ο μεγαλύτερος. Οι άλλοι δύο συμφώνησαν και άρχισαν να σκάβουν το χώμα με τις πατούσες τους. Ο μικρότερος, που ήταν και ο πιο αδύναμος, έσκαψε μια μικρή τρύπα κοντά στην επιφάνεια, ο μεσαίος έσκαψε μια βαθύτερη και μεγαλύτερη, ενώ ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας, ο πιο δυνατός, έσκαψε την πιο βαθιά τρύπα και έφτιαξε εκεί το σπίτι του. Το λαγούμι τους ήταν το μεγαλύτερο από τα τρία.
Το καλοκαίρι, οι τρεις τυφλοπόντικες έσκαβαν το χώμα ψάχνοντας και πιάνοντας σκουλήκια. Ο μεγαλύτερος είχε πολλή δύναμη και πάντα έπιανε τα περισσότερα, έτρωγε κάθε σκουλήκι που έβρισκε, για να γίνει μεγαλύτερος και δυνατότερος. Ο μεσαίος τυφλοπόντικας δεν ήταν τόσο δυνατός, οπότε έπιανε λιγότερα σκουλήκια, αλλά έτρωγε κάθε σκουλήκι που έπιανε, επειδή λάτρευε τη γεύση τους. Ο μικρότερος τυφλοπόντικας ήταν ο πιο αδύναμος και έπιανε τα λιγότερα σκουλήκια, αλλά "αποταμίευε" ένα σκουλήκι την ημέρα και θυμόταν πάντα τα λόγια της μαμάς τυφλοποντικίνας.
Το φθινόπωρο άρχισαν να πέφτουν τα φύλλα και ο μεγάλος τυφλοπόντικα είχε μεγαλώσει ακόμα περισσότερο και είχε γίνει πιο δυνατός. Έκανε λοιπόν το σπίτι του μεγαλύτερο, χρησιμοποιώντας τη δύναμή του, ο μεσαίος είχε ακόμα το ίδιο μέγεθος, μόνο που η κοιλιά του είχε φουσκώσει επειδή έτρωγε όσα σκουλήκια μπορούσε να πιάσει. Ο μικρός τυφλοπόντικας, ωστόσο, δεν είχε μεγαλώσει σχεδόν καθόλου και έτρωγε μόνο ένα σκουλήκι την ημέρα, αποταμιεύοντας όλα τα υπόλοιπα.
Για αυτό το λόγο δεν είχε πολλή δύναμη να σκάψει, για να μεγαλώσει το σπιτάκι του. Ο μεγαλύτερος αδερφός του γελούσε μαζί του και τον κορόιδευε για το μικρό του λαγούμι.
-Το τούνελ σου είναι τόσο μικρό! 
-Κοίτα το σπίτι το δικό μου, είναι πολύ μεγαλύτερο από το δικό σου!, γέλασε και ο μεσαίος μαζί του. 
-Εγώ τρώω τα καλύτερα σκουλήκια, ενώ εσύ μοιάζεις σαν να μην έχει φάει τίποτα.
Ο μικρός δεν είπε τίποτα και συνέχισε να κάνει οικονομία στα σκουλήκια του. Αγαπούσε πολύ τη μητέρα του και ήθελε να ακολουθεί πάντα τις συμβουλές της. 
Πέρασε ο καιρός και έφτασε ο χειμώνας. Ο μικρός τυφλοπόντικας ήταν έτοιμος να κοιμηθεί στο μικρό ζεστό λαγούμι του, όταν άκουσε ένα χτύπημα στην πόρτα του. Ήταν ο μεσαίος τυφλοπόντικας και έκλαιγε:
-Δεν υπάρχουν καθόλου σκουλήκια εκεί έξω! Μακάρι να μην είχα φάει κάθε σκουλήκι που έβρισκα, κλαψούρισε.
Ο μικρός κοίταξε το μεγάλο στομάχι του μεσαίου αδερφού του και τον αγκάλιασε.
-Μην ανησυχείς! Θα μοιραστώ τα σκουλήκια μου μαζί σου. 
Ο μεσαίος τυφλοπόντικας ένιωσε συγκίνηση.
-Σ'ευχαριστώ, μικρέ. Μου έσωσες τη ζωή. Ξάπλωσαν μετά μαζί στο μικρό λαγούμι του και κοιμήθηκαν, αφού ήξεραν ότι έχουν αρκετά σκουλήκια για να περάσουν όλο τον χειμώνα.
Όμως, ξαφνικά άκουσαν ένα ακόμα χτύπημα στην πόρτα. Ήταν ο μεγαλύτερος αδερφός τους και έκλαιγε και εκείνος. 
-Δεν υπάρχει κανένα σκουλήκι να πιάσω. Η δύναμή μου μού είναι άχρηστη αν δεν μπορώ να μαζέψω πια σκουλήκια!
Ο μικρός τον πλησίασε και τον αγκάλιασε.
-Μην ανησυχείς! Έχω αποταμιεύσει αρκετά σκουλήκια και θα τα μοιραστώ μαζί σου.
Ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας ένιωσε ανακούφιση.
-Σ'ευχαριστώ πολύ, μικρούλη. Μου έσωσες τη ζωή! Μα πώς κατάφερες και αποταμίευσες τόσα σκουλήκια;
Ο μικρός τυφλοπόντικας οδήγησε κατόπιν τα αδέρφια του στο τούνελ που αποθήκευε τα σκουλήκια του. 
-Έσκαψα 4 τρύπες, για να αποθηκεύω τις οικονομίες μου. Στην πρώτη τρύπα κρατώ τα σκουλήκια που μπορώ να φάω οποιαδήποτε στιγμή θέλω. Η δεύτερη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για μένα, η τρίτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεσαίο μου αδερφό και η τέταρτη τρύπα είναι για να εξοικονομώ ένα σκουλήκι κάθε μέρα για τον μεγάλο μου αδερφό.
-Οπότε κάθε φορά που έπιανες ένα σκουλήκι το έβαζες σε μία από αυτές τις τρύπες;, ρώτησε ο μεγαλύτερος τυφλοπόντικας γεμάτος έκπληξη.
-Ναι, εξοικονομώντας οπωσδήποτε ένα σκουλήκι κάθε μέρα για όλους μας, πριν φάω.... Έτσι κράτησα αρκετά σκουλήκια για τον χειμώνα, εξήγησε ο μικρός.
-Λυπόμαστε πάρα πολύ που σε κοροϊδεύαμε, είπαν και οι δύο μαζί. Την επόμενη φορά θα κάνουμε και εμείς οικονομία, αποταμιεύοντας ένα σκουλήκι κάθε μέρα.
Ο μικρός γέλασε και έδωσε σε όλους από ένα νόστιμο σκουλήκι για δείπνο. Απόλαυσαν και οι τρεις μαζί έναν χαλαρωτικό και ξεκούραστο χειμώνα.





29 Οκτ 2016

Χρήσιμα ιστολόγια (blogs) για τη Γ' Δημοτικού: 41 χρήσιμες συνδέσεις

Σε συνέχεια των δύο προηγούμενων αναρτήσεων με χρήσιμα ιστολόγια για την Α' Δημοτικού και τη Β' Δημοτικού, αναρτώ στη συνέχεια 41 χρήσιμους συνδέσμους προς ιστολόγια συναδέλφων 
για τη Γ' Δημοτικού.

Η ανάρτηση θα ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.





1.
2.
3.
4.
(με επιλογή Γ' τάξη από το κεντρικό μενού)
5.
https://vandhmotiko.blogspot.gr/search/label/%CE%93%20%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7
(με επιλογή "Γ'τάξη" από το πλαϊνό μενού)
6.
http://portokalimple.blogspot.gr/
7.
http://psamouxos.blogspot.gr/
(με επιλογή "Υλικό για τα μαθήματα της Γ' τάξης" από το πλαϊνό μενού)
8.
http://users.sch.gr/xariskuts/G%27%20TAXH.htm
9.
https://emathisi.weebly.com/gammataualphaxieta.html
10.
http://tetartitaxi.weebly.com/
(με επιλογή από το πλαϊνό μενού "τρίτη τάξη")
11.
http://www.thrania.com/filla-ergasias-g-dimotikou
(με την επιλογή της αντίστοιχης τάξης)
12.
http://xaroumenimaria.blogspot.gr/
13.
http://class165.weebly.com/
(με την επιλογή της τάξης από το κεντρικό μενού στο πάνω μέρος της σελίδας)
14.
https://taniamanesi.blogspot.gr/
(ιστολόγιο για τη Γ' και Δ' τάξη)
15.
http://kaiftasamestintriti.blogspot.gr/
(δυστυχώς οι παρουσιάσεις των συναδέλφων δεν είναι πια ενεργές)
16.
http://teachergeorgiasclass.weebly.com/
17.
https://atheo.gr/%cf%84%ce%ac%ce%be%ce%b7-%ce%b2%ce%84/
18.
http://daskalabm5.blogspot.com/2016/06/blog-post_99.html
19.
http://madvalia2.blogspot.com/
20.
http://users.sch.gr/evniki/ctaksi/index.html
21.
http://amaleo.gr/psifiako-scholio/g-taxi/
22.
https://blogs.sch.gr/persidou/%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%b9%ce%ba%ce%ac-online/%ce%b3%ce%84-%cf%84%ce%ac%ce%be%ce%b7/
(λογισμικά Γ' τάξη)
23.
https://paizwkaimathainw.blog/
24.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.com/search/label/%CE%93%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
(η ετικέτα για τη Γ' τάξη)
25.
http://gtaxidimsch.blogspot.com/
26.
https://sofixanthi.blogspot.com/
(με επιλογή της ετικέτας για τη Γ' τάξη)
27.
http://ideesgiatosxoleio.gr/
28.
http://ylikogiadaskalous.blogspot.com/search/label/%CE%93%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
(η ετικέτα για τη Γ' τάξη)
29.
http://gtaksh.blogspot.com/
30.
https://prwtokoudouni.weebly.com/gamma900-taualphaxieta.html
31.
https://www.e-selides.gr/downloads.php?c=213
(το υλικό για τη Γ' τάξη)
32.
https://dafouaristea1.wixsite.com/aristea/copy-of-b-
33.
https://www.themata4all.com/downloads/%ce%b3-%cf%84%ce%ac%ce%be%ce%b7-%ce%b4%ce%b7%ce%bc%ce%bf%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%bf%cf%8d/
34.
https://www.stintaxi.com/gamma-tau940xieta.html
35.
https://tritoskali2017.blogspot.com/2016/09/blog-post_4.html?m=1&fbclid=IwAR0pJZrkmApWwTMdR6MVjl4ILPg7rd2vABese08tI4Jk6zklLFZQLfUwVFY
36.
http://users.sch.gr/raul2/autosch/joomla15/index.php/g-dimotikoy
37.
http://3dim-megar.att.sch.gr/
(με επιλογή από το δεξί μενού, φύλλα εργασίας πολύ ενδιαφέροντα)
38.
https://e-takshmou.blogspot.com/
39.
http://e-didaskalia.blogspot.com/
40.
https://blogs.sch.gr/epapadi/
41.
https://e-geografia.eduportal.gr/katalogos-efarmogon-g-dimotikoy/

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ