Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


20 Νοε 2012

Μια εικονογραφημένη ιστορία για τον ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ

Μικρό Αφιέρωμα στον Θεόφιλο


Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικης ενότητας "Ελιά" (οι υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις βρίσκονται στην αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι), δείχνουμε συνήθως στα παιδιά τον εξαιρετικό πίνακα ζωγραφικής του Θεόφιλου "Το μάζεμα των Ελαιών".

**για σχετικό φύλλο εργασίας Μαθηματικών βλ.επίσης

Ακολούθως προτείνεται μια εικονογραφημένα σύντομη ιστορία της ζωής του Θεόφιλου, με στόχο να μπορέσουν να συγκρατήσουν τα παιδιά κάποια (λίγα) στοιχεία για την δύσκολη ζωή που πέρασε...




και η ασπρόμαυρη ιστορία...



19 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Διδακτική Αξιοποίηση μιας Αφίσας


Με αφορμή μια αφίσα...:
καλλιέργεια αναδυόμενου εγγραμματισμού στο νηπιαγωγείο


Με αφορμή την θεματική ενότητα "Ελιά" (βλ. τις υπόλοιπες 15 αναρτήσεις στην ετικέτα "Ελιά" στο πλάι), μπορούμε να αξιοποιήσουμε την παρακάτω ανάρτηση για να επεξεργαστούμε με τα παιδια μορφές έντυπου λόγου (όπως είναι η αφίσα) από την καθημερινότητά μας, που μας δίνουν χρήσιμες πληροφορίες και απαντούν σε συγκεκριμενα ερωτήματα. Η έμφαση έχει δοθεί στις ερωτηματικές αντωνυμίες "γιατί;", "πού;", "πότε;", "πόσο;", με αφορμή τα στοιχεία της αφίσας που δίνονται με μεγαλύτερη γραμματοσειρά και επομένως είναι πιο εύκολο να τα διαχειριστούμε με παιδιά προσχολικής ηλικίας.


ασπρόμαυρη εκδοχή


Ακολούθως μπορούμε να επεξεργαστούμε με τα παιδιά (ομαδικά ή ατομικά) το ακόλουθο φύλλο εργασίας.


 



18 Νοε 2012

Φύλλα εργασίας (2) για την ελιά στο Νηπιαγωγείο: Μαθηματικά

Η ανάρτηση αυτή προτείνει δύο ακόμα φύλλα εργασίας για τα μαθηματικά με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ελιά" (υπόλοιπα φύλλα εργασίας θα βρείτε στην ετικέτα "Ελιά" στο πλάι).

Στο δεύτερο φύλλο εργασίας, η καταμέτρηση και η γραφή του αριθμού συνδυάζεται με την κατανόηση των τοπικών προσδιορισμών "πάνω" και "κάτω" (για επιπλέον αναρτήσεις σχετικά με τους τοπικούς προσδιορισμούς, βλ. ετικέτα "Τοπικοί Προσδιορισμοί").

Φύλλο Εργασίας για τα μαθηματικά (1)



και το συνοδευτικό φύλλο εργασίας



Φύλλο Εργασίας για τα μαθηματικά (2)




Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Παίζοντας με τις σύνθετες λέξεις και τα ...έλαια

Από την ΕΛΙΑ "παίρνουμε" το ΕΛΑΙΟ-ΛΑΔΟ...
και τα άλλα -έλαια; Από πού;

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ελιά" (για επιπλέον αναρτήσεις, βλ. την αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι), μπορούμε να μιλήσουμε για τις λέξεις που έχουν ως δεύτερο συνθετικό την λέξη -έλαιο. Παράλληλα εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιο των παιδιών με λέξεις που πιθανόν να μην τους είναι ιδιαίτερα οικείες όπως ηλιέλαιο, σησαμέλαιο, σογιέλαιο, φοινικέλαιο, καλαμποκέλαιο...


Παίζοντας με τις σύνθετες λέξεις
(με έμφαση στο β'συνθετικό)





Τα δικαιώματα των παιδιών στο Νηπιαγωγείο: Μια εννοιολογική χαρτογράφηση στο λογισμικό πρόγραμμαTagxedo

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών (20 Νοεμβρίου), προτείνεται η αξιοποίηση της ακόλουθης εννοιολογικής χαρτογράφησης στο λογισμικό πρόγραμμα Tagxedo.
**ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΒΛ. ΕΤΙΚΕΤΑ "ΠΑΙΔΙ"
Τα παιδιά είναι σαν να μιλούν τα ίδια για τα δικαιώματά τους. Αναγνωρίζουμε τις λεξεις από το σύννεφο διαλόγου, προσπαθώντας να το... αποκωδικοποιήσουμε. Προτείνεται για ομαδική επεξεργασία στην ολομέλεια...

Τα δικαιώματα του παιδιού στο Νηπιαγωγείο: Προβολή Διαφανειών σε μορφή Βίντεο

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας των Δικαιωμάτων των Παιδιών έχω αναρτήσει στο YouTube παρουσίαση διαφανειών (με χρονισμό 10 δευτερολέπτων από την μία διαφάνεια στην άλλη). Την ίδια παρουσίαση μπορείτε πολύ εύκολα να βρείτε στους συνδέσμους που δίνονται παρακάτω.


Δύναται να αξιοποιηθεί ως προκαταβολικός οργανωτής για γενική συζήτηση σχετικά με τα πιο βασικά από τα δικαιώματα των παιδιών, έκφραση προβληματισμών, σκέψεων, ερωτημάτων, προσωπικών εμπειριών, συγκρίσεων και εντοπισμού διαφορών. Έχει επιχειρηθεί η εμπλοκή των Τεχνών (κόμικ, κινηματογράφος, πίνακες ζωγραφικής, λογοτεχνία) για περαιτέρω εμβάθυνση και προβληματισμό.

ΒΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ:


***για τον εννοιολογικό χάρτη του θέματος και για σχετική ακροστοιχίδα, βλ. επίσης την ετικέτα "ΠΑΙΔΙ" ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ:

Το βίντεο βρίσκεται στον σύνδεσμο:




17 Νοε 2012

Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Κάρτες ακολουθίας για το λαϊκό παραδοσιακό τραγούδι Ντίλι-Ντίλι...

Συνήθως διαπραγματευόμενοι το θέμα "Ελιά" (βλ. ετικέτα "Ελιά" για τις υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις) βρίσκουμε ευκαιρία να ακούσουμε και να τραγουδήσαμε το εξαιρετικό αυτό παραδοσιακό τραγούδι (οι στίχοι υπάρχουν στο διαδίκτυο και βρίσκονται σε πολλούς συνδέσμους).

Τους παραθέτω και εδώ:
Ντίλι ντίλι ντίλι,
ντίλι το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε ο ποντικός,
πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και η γάτα,
έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και ο σκύλος
κι έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και το ξύλο
και σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε κι η φωτιά
κι έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και το ποτάμι
κι έσβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και το βόδι,
ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ήρθε και ο λύκος
κι έφαγε το βόδι
που ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Νά τος και ο κυνηγός
και σκότωσε το λύκο
που έφαγε το βόδι
που ρούφηξε το ποτάμι
που ’σβησε τη φωτιά
που έκαψε το ξύλο
που σκότωσε το σκύλο
που έπνιξε τη γάτα
που έφαγε τον ποντικό
που πήρε το φιτίλι
μέσ’ από το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Ντίλι ντίλι ντίλι,
ντίλι το καντήλι
που έφεγγε και κένταγε
η κόρη το μαντήλι,
ντίλι ντίλι ντίλι.

Μπορείτε να δείτε και το βίντεο σε διασκευή της Δόμνας Σαμίου στον σύνδεσμο:
http://www.youtube.com/watch?v=_y8JmXC4lNM

Στην ανάρτηση αυτή προτείνεται ένα παιχνίδι με κάρτες ακολουθίας με σκοπό την πιο ευχάριστη εκμάθηση του τραγουδιού. Παράλληλα έχουν δοθεί οι τρεις επαναλαμβανόμενες λέξεις που ομοιοκαταληκτούν και εμφανίζονται σε κάθε στροφή (καντήλι, μαντήλι, φυτίλι).


Κάρτες ακολουθίας για το παραδοσιακό τραγούδι
"Ντίλι-ντίλι το καντήλι"


και το ασπρόμαυρο template


Η ελιά στο Νηπιαγωγείο: Δραστηριότητα γλωσσικής ανάπτυξης

Ελαιώνας όπως....

Με αφορμή την επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Ελιά" (βλ.αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι για τις υπόλοιπες αναρτήσεις, μπορούμε να μιλήσουμε για τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν με τον Ελαιώνα, αξιοποιώντας τον παρακάτω πίνακα αναφοράς.



Ελαιώνας όπως: Χειμώνας, Αχυρώνας, Αμπελώνας, Καλαμώνας, Περιστεριώνας, Οπωρώνας, Πευκώνας, Σιτοβολώνας

16 Νοε 2012

Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού: μια εικονογραφημένη ακροστιχίδα

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας των Δικαιωμάτων του Παιδιού (20 Νοεμβρίου) μπορούμε να αξιοποιήσουμε την εικονογραφημένη ακροστιχίδα που ακολουθεί για να προσεγγίσουμε την λέξη "Δικαίωμα".

Δίνεται συμπληρωμένη για επεξεργασία στην ολομέλεια, αλλά και κενή για να συμπληρωθεί από τα παιδιά ύστερα από τον σχολιασμό και την απαραίτητη επεξήγηση της κάθε λέξης της ακροστοιχίδας.

Ο εννοιολογικός χάρτης του θέματος αυτού βρίσκεται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_16.html

**για παρουσίαση διαφανειών σχετικά με το θέμα, βλ. επίσης:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_18.html

**ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ "ΠΑΙΔΙ"

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ
ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ





Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού: Εννοιολογικός Χάρτης

Η 20η Νοεμβρίου πλησιάζει: με την ευκαιρία του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας δικαιωμάτων του παιδιού μπορούμε να επεξεργαστούμε τον ακόλουθο εννοιολογικό χάρτη. Η συνδετική έκφραση είναι κοινή ("έχει δικαίωμα...) και οι έννοιες περιγράφουν τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.

**ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ "ΠΑΙΔΙ"

**για παρουσίαση διαφανειών σχετικά με το θέμα, βλ. επίσης:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_18.html

ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ





Παράλληλα προτείνεται η ανάγνωση του εξαιρετικού βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά που διαπραγματεύεται αυτό το θέμα και έχει πραγματικά μια αξιόλογη εικονογράφηση, η οποία  βοηθά στην κατανόηση ακόμα και των συνθετότερων εννοιών της θεματικής αυτής ενότητας.



Οι εικόνες που επεξεργάστηκα για την υλοποίηση του εννοιολογικού χάρτη στο λογισμικό πρόγραμμα CMAP TOOLS είναι αντλημένες από την ιστοσελίδα:

http://www.bambini.info/2009/11/20/i-diritti-dei-bambini-un-elenco-tutto-da-colorare/

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ