Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


15 Οκτ 2015

"Το στρουμπουλό τερατάκι" (της Κατερίνας Μαρκαδάκη): ένα παραμύθι για τη διατροφή

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής (16 Οκτωβρίου), μπορούμε να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικό παραμύθι "ΤΟ ΣΤΡΟΥΜΠΟΥΛΟ ΤΕΡΑΤΑΚΙ (Κατερίνα Μαρκαδάκη, εκδόσεις Μίνωας). 


Ακολουθούν ενδεικτικά φύλλα διδακτικής αξιοποίησης.
Οι υπόλοιπες αναρτήσεις (ευρετήριο) για την ενότητα ΔΙΑΤΡΟΦΗ βρίσκονται ΕΔΩ.

Βρείτε τη διήγηση του παραμυθιού στους συνδέσμους:


















14 Οκτ 2015

12 Εικονογραφημένες Παροιμίες για τη Βροχή

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας "ΚΥΚΛΟΣ ΝΕΡΟΥ" μπορούμε να επεξεργαστούμε παροιμίες και παροιμιώδεις εκφράσεις για τη βροχή. Ακολουθούν 12 εικονογραφημένες προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση. Τις υπόλοιπες αναρτήσεις για τη ΒΡΟΧΗ και το ΝΕΡΟ, θα τις βρείτε ΕΔΩ.

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ 
ΓΙΑ ΤΗ ΒΡΟΧΗ

Άμα αστράφτει, θα μπουμπουνίζει κιόλας.
Ο ήλιος δε φοβάται τα σύννεφα.
Καθαρός ουρανός, αστραπές δε φοβάται.
Τον πήρε η μπόρα.
Πέρα βρέχει...
Έτρεχε να μη βραχεί κι έπεσε στο ποτάμι.
Ο βρεγμένος τη βροχή δεν τη φοβάται.
Ό,τι βρέξει, ας κατεβάσει.
Στην αναβροχιά καλό και το χαλάζι.
Βρέχει με το τουλούμι.
Βρέχει καρεκλοπόδαρα.
Τον έχει μη στάξει και μη βρέξει.















13 Οκτ 2015

Εικονόλεξο για το ποίημα "Οι σταγονούλες"

Από το εξαιρετικό βιβλίο "Δημιουργικές Διαθεματικές Δραστηριότητες με αφορμή ένα ποίημα" (των Κατερίνα Χριστόγερου, Ευθυμία Ανδριώτη, Κωνσταντίνα Αρμενιάκου), προτείνεται ακολούθως το εικονόλεξο για το ποίημα "Οι σταγονούλες", που μπορούμε να διαπραγματευτούμε στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας "Κύκλος νερού".



Οι στίχοι έχουν ως εξής:
Είμαστε οι σταγονούλες,
ζωηρούλες κι ατακτούλες,
τα παιχνίδια ξεκινάμε
 και ποτέ δε σταματάμε.
Το σκάμε απ'την κατσαρόλα
που μαγειρεύει η κυρα-Λόλα
το καπάκι όταν κουνάμε
σαν ατμοί την κοπανάμε.
Κι αν ο ήλιος μάς ζεσταίνει
απ'τη θάλασσα μας παίρνει.
Τότε αόρατες μας κάνει
και κανένας δε μας φτάνει.
Ο ουρανός μάς αγκαλιάζει
και στα σύννεφα μας βάζει.
Μα εμείς οι ζαβολίτσες 
κάνουμε κι άλλες τρελίτσες.
Κατεβαίνουμε με φόρα,
στα λιμάνια και στη χώρα.
Τώρα γίναμε βροχούλα,
απαλή και δροσερούλα.
Μα το κέφι μας αλλάζει,
θέλει μπόρα και χαλάζι.
Κολυμπάμε στα ποτάμια
και ξαπλώνουμε στα τζάμια.
Κι όταν ο χορός τελειώσει
και το κρύο μας παγώσει,
γινόμαστε μικρές χιονούλες
ολόλευκες και αφρατούλες.
Λιώνουμε απ'τη χαρά μας
ζούμε μες στα όνειρά μας.
Το μεγάλο αυτό ταξίδι
εμείς το κάνουμε παιχνίδι.

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΙΣ "ΣΤΑΓΟΝΟΥΛΕΣ"





Για τον κύκλο του Νερού δείτε τις υπόλοιπες 30 αναρτήσεις ΕΔΩ.

4 Οκτ 2015

Δημοσίευση έρευνας μικτής μεθοδολογίας για τις πεποιθήσεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής κατά την ανάγνωση των παραμυθιών στο Νηπιαγωγείο

Με ιδιαίτερη χαρά ενημερώθηκα για τη δημοσίευση άρθρου/έρευνας με τίτλο " Exploring Early Years Teachers’ Beliefs and Practices About Shared Reading: A Mixed Methods Approach" στο περιοδικό "Action Researcher in Education". 




Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο ΕΔΩ
(με κλικ στο pdf format)

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ το αρχείο των προηγούμενων τευχών του περιοδικού και ΕΔΩ τα περιεχόμενα του τρέχοντος τεύχους (Σεπτεμβρίου 2015).

Για να αξιοποιήσετε το άρθρο ως βιβλιογραφική αναφορά (citation) σε ενδεχόμενη εργασία, μπορείτε να το καταχωρήσετε στη βιβλιογραφία ως εξής:
Manesi, S. (2015). Exploring Early Years Teachers' Beliefs and Practices About Shared Reading: A Mixed Methods Approach, Action Researcher in Education, 6, 128-147.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους υπεύθυνους του περιοδικού κ.κ.Ελένη Κατσαρού και Βασίλη Τσάφο.

1 Οκτ 2015

Ημερολόγιο Οκτωβρίου 2015

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Οκτώβρη. 
Καλό και δημιουργικό μήνα σε όλους και όλες.




(και για παράλληλη καταγραφή του καιρού του μήνα)

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Οκτώβριο 
βρίσκονται ΕΔΩ.

28 Σεπ 2015

2 ιδέες δράσης για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

Με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα, θα μπορούσαμε με αφορμή την 1η Οκτωβρίου (παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας) να έρθουμε σε επικοινωνία με κάποια από τις Μονάδες αυτές και να οργανώσουμε μία επίσκεψη, κατά την οποία τα παιδιά θα μπορούσαν να προσφέρουν γλυκά που θα φτιάξουν σε ένα εργαστήρι ζαχαροπλαστικής εντός τάξης από την προηγούμενη μέρα (μια εύκολη και πρακτική λύση για το Νηπιαγωγείο είναι τα τρουφάκια). Αν το Νηπιαγωγείο συστεγάζεται με Δημοτικό, η δράση μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερες Μονάδες.



Εναλλακτικά, μπορούμε για την ημέρα εκείνη να οργανώσουμε θεατρικό παιχνίδι με ρούχα του παππού και της γιαγιάς (μιας άλλης ίσως εποχής): τα παιδιά και οι γονείς τους έχουν ενημερωθεί από την προηγούμενη μέρα και φέρνουν αντικείμενα και κυρίως ρούχα, για να υποδυθούν τις γιαγιάδες και τους παππούδες (σάλια, τσεμπέρια, καπέλα "καβουράκια", μπαστούνια, γιλέκα, ποδιές, παντόφλες, παλιά ρολόγια, κομπολόγια, πλεκτο-βελόνες κ.ο.κ.).

Τις υπόλοιπες αναρτήσεις 
για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας θα τις βρείτε ΕΔΩ.

1η Οκτωβρίου: η γιορτή των αγαπημένων γιαγιάδων και παππούδων

Σε λίγες μέρες πλησιάζει η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας. Θα μπορούσαμε από την αρχή της εβδομάδας να ζητήσουμε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο για εκείνη την ημέρα μία αγαπημένη φωτογραφία τους με τη γιαγιά, τον παππού ή και τους δύο μαζί και να την παρουσιάσουν στους φίλους τους (πότε και πού τραβήχτηκε; τι δείχνει; γιατί την διάλεξαν; ποιοι φαίνονται στη φωτογραφία;).



Μπορούμε να φτιάξουμε "αυτοσχέδιους φακέλους/θήκες" με διπλωμένο (και συρραμμένο) χρωματιστό χαρτί ή και κάνσον επικολλώντας το σχετικό "εξώφυλλο".


Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά παρουσιάσουν το φωτογραφικό στιγμιότυπο που διάλεξαν, μπορούμε να τους ζητήσουμε να το αποτυπώσουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο εικαστικά (μέσα σε μία καρδιά). Οι φωτογραφίες και οι αντίστοιχες εικαστικές αποτυπώσεις των παιδιών σε σχήμα καρδιάς μπορούν να διακοσμούν το ταμπλό της τάξης για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας.



Προκειμένου να αποφύγουμε κάποιο ή κάποια από τα παιδιά της ομάδας μας να αισθανθεί αμηχανία ή στενοχώρια, αν δεν έχει κοντά του κανέναν παππού και καμία γιαγιά, προτείνεται να αποσταλεί επιστολή από την προηγούμενη μέρα ή να ερωτηθούν σχετικά οι γονείς.

Ενδεικτικό κείμενο επιστολής:

Για την 1η Οκτωβρίου (Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας) προγραμματίζουμε δράση παρουσίασης μιας γλυκιάς ανάμνησης με τη γιαγιά ή τον παππού μας ή και τους δύο μαζί. 
Θέλοντας να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο κάποιο παιδί της ομάδας μας να αισθανθεί άβολα, παρακαλούμε να μας απαντήσετε μέχρι αύριοαν στο οικογενειακό σας άλμπουμ φωτογραφιών δεν υπάρχει καμία φωτογραφία του παιδιού με κάποιον από τους παππούδες ή γιαγιάδες του, προκειμένου να τροποποιήσουμε τη δράση. 

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία.

Οι υπόλοιπες 15 αναρτήσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας βρίσκονται ΕΔΩ.

26 Σεπ 2015

Ενημέρωση για εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο Κτήμα Κοκοτού


Επειδή έχουν παρέλθει πολλά χρόνια από την ενημέρωση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που ενδεχομένως να μην είναι πλέον ενεργές, ο σύνδεσμος έχει αφαιρεθεί από το ιστολόγιο.




21 Σεπ 2015

Πειράματα με αφορμή τη θεματική ενότητα "Τρύγος": 10 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν μερικές προτάσεις πειραματικών δραστηριοτήτων με σταφύλια (ή με παράγωγά τους). Επίσης, προτείνονται συνοδευτικά φύλλα καταγραφής ή παρατήρησης.

1.
http://www.njfamily.com/NJ-Family/April-2011/Dancing-Grapes-A-Simple-Science-Experiment-for-Bubbly-Fun/
(τα σταφύλια που χορεύουν: περιγραφή & εξήγηση του πειράματος, στα αγγλικά)
&
http://www.orlandofamilymagazine.com/family-fun/the-dancing-grapes-experiment/
(παρόμοιος σύνδεσμος)
2.
https://www.youtube.com/watch?v=h5Mkt46Pwog
(βίντεο του πειράματος: "τα σταφύλια που χορεύουν")
&
https://www.youtube.com/watch?v=H3lnC1-QJZQ
(παρόμοιο βίντεο)
3.
https://www.youtube.com/watch?v=cf-3Fs3Fc-8
https://www.youtube.com/watch?v=mEGCvj977_A
(παρόμοιο πείραμα, γίνεται και με σταφίδες, για το φύλλο παρατήρησης και καταγραφής βλ. τον σύνδεσμο: "οι σταφίδες αναπηδούν")
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/07/blog-post_26.html


4.
https://www.youtube.com/watch?v=LM_izyJoWIs
(το μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του)
Για την καταγραφή των προβλέψεων των παιδιών μπορούμε να αξιοποιήσουμε τον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/08/blog-post_16.html
επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ακόλουθα φύλλα:


5.
https://sciencebob.com/clean-pennies-with-vinegar/
(καθαρίζω τα νομίσματα με ξίδι και αλάτι)
& το βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=H4N-iGvYrbM
6.
https://www.youtube.com/watch?v=S-BpS-PjiqI
(το πείραμα με το αβγό στο ξίδι)
7.
http://www.sciencekids.co.nz/experiments/vinegarvolcano.html
(ηφαίστειο με ξίδι και σόδα)
https://www.exploratorium.edu/science_explorer/bubblebomb.html
(παρόμοιο πείραμα με πλαστική σακούλα και συνοδευτικές φώτο)
8.
http://www.layers-of-learning.com/salt-and-vinegar-crystals/
(κρύσταλλοι με αλάτι και ξίδι)
https://www.youtube.com/watch?v=lm32e-Kjsyg
9.
http://teachingmama.org/5-baking-soda-experiments/
(ένας ακόμα σύνδεσμος με συγκεντρωμένα τα πειράματα)
10.
https://www.youtube.com/watch?v=eY9niHN8ybc
("πυροσβεστήρας" με ξίδι και σόδα)
& η εξήγηση της δράσης του διοξειδίου του άνθρακα (που παράγεται από την ένωση ξίδι+σόδα) στο οξυγόνο που χρειάζεται για την καύση)/
https://www.learningresources.com/text/pdf/HandsOnScience/HOSS4-5AnswerKeys/HOSS_4-5_BLM_15_ANSWER_KEY.pdf

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ