Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


2 Ιαν 2016

Καλωσορίζοντας το 2016: γράφοντας και παίζοντας με τους αριθμούς της νέας χρονιάς



Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει μερικά φύλλα εργασίας για τη γραφή των αριθμών της νέας χρονιάς.


Επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις για παιχνίδια με τους αριθμούς της νέας χρονιάς θα βρείτε στην περσινή ανάρτηση στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/01/2015_4.html














Ημερολόγιο Ιανουαρίου 2016

Χρόνια πολλά και μια ευτυχισμένη χρονιά 
εύχομαι σε όλες και όλους.

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Γενάρη για το 2016.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Ιανουάριο βρίσκονται ΕΔΩ (ως ευρετήριο αναρτήσεων)





1 Δεκ 2015

Εικονόλεξο για το ποίημα "Δεκέμβρης" (της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη)

Ακολουθεί το εικονόλεξο για το εξαιρετικό ποίημα της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη. 

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ

Ο Δεκέμβρης τελευταίος μες στου χρόνου το τρενάκι,
φορά γάντια, κασκόλ, σκούφο, μα κρυώνει σαν παγάκι.
Πάπλωμα θέλει, στο τζάκι δυνατή φωτιά να τρίζει
τσάι πίνει σαν το βράδυ, σπίτι του νωρίς γυρίζει.
Δέντρο κουβαλά στο σπίτι, το στολίζει με φωτάκια
στην κορφή αστέρι βάζει, καμπανούλες, αγγελάκια.
Στην κουζίνα κουραμπιέδες, σαν λευκά βουνά στοιβάζει
γούρια αγοράζει ρόδια, βασιλόπιτα ετοιμάζει.
Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Δεκέμβριο βρίσκονται 
στον σύνδεσμο:

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ







30 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι απαρίθμησης και πρόσθεσης με ζάρια (από τη Γεωργία Μουντζούρη)

Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι απαρίθμησης 
και πρόσθεσης με ζάρια 


Η δραστηριότητα που θα περιγραφεί παρακάτω, σχετίζεται με την απαρίθμηση μιας  συλλογής  αντικειμένων  καθώς  και την  πράξη  της  πρόσθεσης.  Ο  όρος "απαρίθμηση" (enumeration) χρησιμοποιείται για να περιγράψει το συντονισμό της ακολουθίας  των  αριθμολέξεων  σε  μια συλλογή  ορατών αντικειμένων" (Καφούση  &  Σκουμπουρδή, 2008, σελ.  67). Για να απαριθμήσουν  τα  νήπια μια συλλογή αντικειμένων υπάρχουν 3 προαπαιτούμενα (ό.π., 2008): 
1). Τη γνώση της ακολουθίας των ονομάτων των αριθμών στη σωστή σειρά. 
2). Την αντιστοίχιση κάθε αντικειμένου της συλλογής με μία μόνο αριθμολέξη. 
3). Τη διατήρηση των αντικειμένων που έχουν απαριθμηθεί και αυτών που δεν έχουν.  

Όσον  αφορά  την  πράξη  της  πρόσθεσης  πολλές  έρευνες πιστοποιούν  ότι  "τα παιδιά  δεν  καταλαβαίνουν  τις συνέπειες της  πρόσθεσης  αριθμών  έστω  και ελάχιστα μεγαλύτερων, όπως το 2+2, μέχρι την ηλικία των 4 ή 5 χρόνων" (Siegler, 2002). 

Η πιο δημοφιλής στρατηγική που χρησιμοποιούν τα παιδιά μικρών ηλικιών για  να  προσθέσουν  είναι  τα  μέτρημα  με τα δάχτυλα  και  δευτερευόντως  το μέτρημα με αφετηρία τον μεγαλύτερο προσθετέο. Η χρήση των δαχτύλων είναι απολύτως φυσιολογική σ' αυτή την ηλικία και σε καμία περίπτωση τα παιδιά δεν πρέπει  να  αποθαρρύνονται  να  τα χρησιμοποιούν. Μέσα  από  τις δραστηριότητες/παιχνίδια που  θα περιγραφούν παρακάτω,  μπορούν  να ενισχυθούν οι συγκεκριμένες δεξιότητες. 

ΣΤΟΧΟΙ 
-Απαρίθμηση και δημιουργία μικρών συλλογών  
-Αναγνώριση αριθμητικών συμβόλων και λέξεων
-Σύνδεση ποσοτήτων με αριθμούς, σύμβολα και λέξεις 
-Εύρεση του πληθικού αριθμού 
-Προσέγγιση της πράξης της πρόσθεσης 
-Ανάπτυξη  σχετικού  μαθηματικού  λεξιλογίου  (λ.χ.  πόσα  ακόμα,  βάζω,  και,  συν, προσθέτω, άθροισμα κτλ.). 

ΥΛΙΚΑ 
1). Ένα μεγάλο χάρτινο έλατο 
2). Μικρότερα έλατα σε μέγεθος Α4 (για τη Γωνιά των Μαθηματικών) 
2). Αστέρια με αριθμούς (έως το 30, φροντίζοντας να συμπεριλάβουμε και το μηδέν. Υπάρχει πληθώρα σχεδίων, χρωμάτων και μεγεθών στο διαδίκτυο). 
3).  Μπάλες  δέντρου  (pompoms  -  καπάκια  μπουκαλιών  -  αληθινά  στολίδια δέντρου κτλ.) 
4). Τρία ζάρια με κουκκίδες 
  

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 
Οι κανόνες του παιχνιδιού αποφασίζονται μαζί με τα παιδιά. Έτσι, μπορούμε να διαλέξουμε ανάμεσα στις εξής εναλλακτικές: 
1). Τα αστέρια είναι τοποθετημένα ανάποδα, ώστε να μην είναι ορατά. Εδώ κρύβεται το στοιχείο της έκπληξης. Ποιο αριθμό θα αποκαλύψει ο παίκτης;  
2).  Τα  παιδιά  παρατηρούν  τους  αριθμούς  στα  αστέρια και επιλέγουν  ένα αριθμό-αστέρι.  Στην  περίπτωση  αυτή, συνήθως  διαλέγουν  αριθμούς  που γνωρίζουν (και κατά συνέπεια είναι σίγουρα ότι θα τοποθετήσουν το σωστό αριθμό στολιδιών). 
3). Μία άλλη εκδοχή είναι να τοποθετήσει ο παίκτης όσα στολίδια επιθυμεί, να τα μετρήσει και να τοποθετήσει στην κορυφή του έλατου το αστεράκι με το σωστό αριθμό.  
4). Ο/Η εκπαιδευτικός τοποθετεί στο δέντρο έναν ορισμένο αριθμό στολιδιών. 
Το παιδί που έχει κληθεί να παίξει, αναγνωρίζει την αριθμητική ποσότητα. Στη 
συνέχεια,  τοποθετούμε  στην  κορυφή  του  δέντρου  ένα αστέρι με  αριθμό μεγαλύτερο από το σύνολο των στολιδιών που έχουν τοποθετηθεί στο χάρτινο έλατο.  Αν  για παράδειγμα, τοποθετήθηκαν  8  στολίδια,  μπορούμε να τοποθετήσουμε  τον αριθμό  10.  Ο  παίκτης  πρέπει  να βρει  "πόσα ακόμα στολίδια πρέπει να τοποθετήσει στο δέντρο, ώστε τα στολίδια να είναι τόσα όσα μας δείχνει ο αριθμός" (στο παράδειγμα αυτό πρέπει να τοποθετηθούν ακόμα 2 στολίδια). 

Είναι αυτονόητο ότι οι περιγραφόμενες εναλλακτικές υλοποιούνται σταδιακά. Με  την  ολοκλήρωση  κάθε  δράσης, αναπτύσσουμε  σχετική  συζήτηση.  Δεν ξεχνάμε ότι τα παιδιά έχουν τον ρόλο του ελεγκτή και δεν είμαστε εμείς που χαρακτηρίζουμε το αποτέλεσμα ως σωστό ή όχι.  
             
Αφού εξασκηθούν τα παιδιά με αυτή τη μορφή του παιχνιδιού, σε επόμενες εφαρμογές  προχωρούμε  στη χρήση  ζαριών.  
Στο συγκεκριμένο  παιχνίδι χρησιμοποιούνται τρία ζάρια. Τα παιδιά μπορούν να εξοικειωθούν πρώτα με παιχνίδια  όπου χρησιμοποιούνται  1  ή  2  ζάρια  (λ.χ.  δραστηριότητα  με τον χιονάνθρωπο  στο  παρόν  blog:  

Παρουσιάζουμε  τα  ζάρια  στην τάξη  και  συζητάμε  τον τρόπο με  τον  οποίο  θα  μπορούσαν  να χρησιμοποιηθούν. Ενδεικτικά, κάποιες ερωτήσεις που θα μπορούν να τεθούν κατά την πρώτη παρουσίαση των ζαριών στην τάξη είναι: 

-Έχετε ξαναδεί κάτι τέτοιο; Ξέρετε πώς ονομάζεται;  
-Πού το χρησιμοποιούμε;  -Έχετε παίξει στο σπίτι σας κάποιο παιχνίδι χρησιμοποιώντας ζάρια; Σε ποιο; 
Πόσα  ζάρια  χρησιμοποιούνται  στο  παιχνίδι  αυτό;  (π.χ. στο φιδάκι  που  το γνωρίζουν τα περισσότερα παιδιά). 
-Πόσες τελείες/κουκίδες έχει κάθε ζάρι επάνω του; (δείχνουμε ότι αποτελείται από 6 έδρες και κάθε έδρα έχει διαφορετικό αριθμό από κουκκίδες κτλ.). 
-Ποιος  είναι  ο  μεγαλύτερος  αριθμός  που  μπορούμε  να φέρουμε χρησιμοποιώντας 1 ζάρι/2 ζάρια/3 ζάρια; Γιατί το νομίζετε αυτό; (στα 3 ζάρια λ.χ. 6+6+6=18). 
-Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός που μπορεί να προκύψει; Πώς το εξηγείτε; 
(στα τρία ζάρια 1+1+1=3). 

Το παιχνίδι ξεκινά με τον παίκτη/παίκτρια να ρίχνει διαδοχικά τα τρία ζάρια και να βρίσκει το άθροισμά τους. Για παράδειγμα, ας πάρουμε την περίπτωση όπου το πρώτο ζάρι φέρνει το ψηφίο 6, το δεύτερο το 1 και το τελευταίο το 5. 
Ο  παίκτης  απαριθμεί  την  ποσότητα  6  στο  πρώτο  ζάρι, έπειτα  συνεχίζει  την απαρίθμηση  στο  δεύτερο  ζάρι συνεχίζοντας  από  το  σημείο  που  σταμάτησε, δηλαδή 7 και τέλος, προσθέτει και τις αντίστοιχες 5 κουκκίδες στο τρίτο ζάρι, μετρώντας από εκεί που έμεινε προηγουμένως: 8-9-10-11-12, άρα το σύνολο τριών ζαριών είναι 12 τελείες.  

Σημειώνεται ότι ορισμένα παιδιά ίσως χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να εξασκηθούν στη δεξιότητα αυτή. Συχνά  μετρούν εκ νέου την ποσότητα κάθε ζαριού, ξεκινώντας  από  το  1  σε κάθε  ζάρι.  Στο  παραπάνω παράδειγμα διαβάζουν: 6 και 1 και 5 και δυσκολεύονται να βρουν το άθροισμα των τριών ζαριών μαζί. 

Αφού βρεθεί το άθροισμα των κουκκίδων των τριών ζαριών, ο παίκτης/παίκτρια τοποθετεί τα στολίδια. Τέλος, τοποθετεί το αστεράκι με τον αντίστοιχο αριθμό στην κορυφή του δέντρου. Σε όλες τις περιπτώσεις όπως έχουμε τονίσει και σε άλλες δραστηριότητες/παιχνίδια,  πραγματοποιείται  έλεγχος και διατυπώνονται συμπεράσματα από τα παιδιά και όχι από εμάς. Βοηθάμε όπου χρειάζεται θέτοντας κατάλληλες ερωτήσεις και ενθαρρύνοντάς τα να κάνουν υποθέσεις:  

Τι  θα  συνέβαινε  αν  στο  παιχνίδι  αυτό  χρησιμοποιήσουμε ένα ακόμη  ζάρι;  Οι  αριθμοί  που  θα  έφερναν  και  τα  4 ζάρια  μαζί  θα  είχαν μεγαλύτερο ή μικρότερο άθροισμα απ' ότι τα 3 ζάρια; Γιατί το πιστεύετε αυτό; 
Πώς  το  εξηγείτε;  Τι  θα  γινόταν  αν  χρησιμοποιήσαμε  2 ζάρια;  Αν χρησιμοποιήσαμε ένα μόνο ζάρι; κτλ.  
    
   
Το  ίδιο  παιχνίδι  μπορεί  να  τοποθετηθεί  στη  Γωνιά  των Μαθηματικών. Χρησιμοποιούνται  τα  ίδια  αστέρια  αλλά μικρότερα  έλατα,  ώστε  να  χωρούν στα τραπεζάκια. Τα παιδιά επιλέγουν όποιον αριθμό θέλουν και τοποθετούν τα αντίστοιχα στολίδια, ή παίζουν σε ζευγάρια, όπου ένας παίκτης τοποθετεί τον αριθμό στην κορυφή του δέντρου και ο δεύτερος συμπληρώνει τη σωστή ποσότητα (ή με όποιον άλλο τρόπο συμφωνήσουν). Τονίζουμε στα παιδιά να μην ξεχνούν να ελέγχουν το αποτέλεσμα των ενεργειών τους.      
   
   

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 
Καφούση, Σ. & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αριθμοί και χώρος. Αθήνα: Πατάκης. 
Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά. Αθήνα: Gutenberg. 

    Γεωργία Μουντζούρη, Med, 
Υποψ. Διδάκτορας Πανεπ. Θεσσαλίας, 
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης 

29 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής για τους αριθμούς 1 έως 10

Ακολουθούν φύλλα εργασίας γραφής των αριθμών 1 έως 10. Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά:
Με τους αριθμούς 1 έως 10: ΕΔΩ
(25 αναρτήσεις)
Με τους αριθμούς 1 έως 20: ΕΔΩ
(6 αναρτήσεις)
Για να δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις της κάθε ετικέτας πρέπει να κάνετε κλικ στο "Παλαιότερες Αναρτήσεις".

Ξεχωριστά για κάθε αριθμό θα βρείτε τις σχετικές αναρτήσεις στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο κάθε φύλλου εργασίας υπάρχει ο αριθμός με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο υπάρχει κενό πλαίσιο, για να ζωγραφίσουν τα παιδιά όσα δείχνει ο αριθμός, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται ο αριθμός (πατώντας στην πρώτη περίπτωση πάνω στις διακεκομμένες γραμμές).

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ 1 ΕΩΣ 10












Ημερολόγιο Δεκεμβρίου 2015

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Δεκέμβρη για το 2015.

Καλές γιορτές σε όλους και όλες.







Πρόταση σχεδίου διδασκαλίας του Ρηματικού Συστήματος (Γραμματική Ε' και ΣΤ' Δημοτικού)

Με αφορμή μήνυμα συναδέλφου/φοιτήτριας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ακολουθεί μία πρόταση σχεδίου διδασκαλίας του Ρηματικού Συστήματος. 

Είναι σε μορφή αρχείου pdf και μπορείτε να το κατεβάσετε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
 
Αφορά την προσέγγιση των συνοπτικών, εξακολουθητικών και συντελεσμένων χρόνων του ρήματος καθώς και των τριών ρηματικών τύπων/εγκλίσεων (οριστική, υποτακτική και προστακτική).




26 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής για την αλφαβήτα (δεύτερο μέρος)

Ακολουθεί το δεύτερο μέρος (από το Ν μέχρι το Ω) με φύλλα εργασίας γραφής των γραμμάτων της αλφαβήτας (κεφαλαία και πεζά). Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά με την αλφαβήτα ανά γράμμα  βρίσκονται στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο υπάρχει το γράμμα (πεζό και κεφαλαίο) με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο επιλέγονται να ζωγραφιστούν μόνο όσες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΑΛΦΑΒΗΤΑΣ













25 Νοε 2015

Γιορτή λήξης στο Νηπιαγωγείο: εικονόλεξο για το τραγούδι της αγάπης

Ακολουθεί το εικονόλεξο για ένα προτεινόμενο τραγούδι λήξης της καλοκαιρινής γιορτής ή της χριστουγεννιάτικης γιορτής με κεντρικό μήνυμα  την αγάπη

Το τραγούδι θα το βρείτε και μπορείτε να το κατεβάσετε από τον σύνδεσμο:
https://voca.ro/18H59Wt5kHqC


Επιπλέον 15 ορχηστρικά μουσικά κομμάτια για τη χριστουγεννιατική γιορτή θα βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/11/15_23.html


Είναι από μία πολυαγαπημένη θεατρική παράσταση πολλών ετών πριν, την Αμέλια, του εξαιρετικού και τολμώ να πω μοναδικού στο είδος Δημήτρη Αδάμη.

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Το δώρο της αγάπης όποιος πάρει 
πετάει ψηλά τα αστέρια χαιρετά
πετάει ψηλά στη γη δεν τριγυρνά
πετάει ψηλά η καρδιά του έχει φτερά

Για φίλο του έχει κάνει το φεγγάρι
ο χρόνος βιαστικός τον προσπερνά
ο χρόνος σαν ποτάμι που κυλά
ο χρόνος σε γιατρεύει σε πολλά

Μες την ψυχή σας μέσα ένα αστέρι
πάντα τραγουδάει και γελά
πάντα τραγουδάει ότι περνά
πάντα τραγουδάει στα παιδιά

Και αν κάτι θέλει τούτη η ιστορία
να πει σε όλους ψάξε μην αργείς 
να πει σε όλους κάπου θα τη βρεις
να πει σε όλους για την αγάπη ζεις

Και τώρα που θα πάρουν όλα τέλος
θα ανοίξεις τα φτερά σου τα μικρά
θα ανοίξεις τα φτερά σου για μακρυά 
θα ανοίξεις τα φτερά σου με χαρά

Μα πάντα να θυμάσαι το όνειρο αυτό 
Σαν να θελα από χρόνια να στο πω 
σαν να θελα από χρόνια να σε δω
σαν να θελα για σενα εδω να βγω
και τωρα πρεπει αντίο να σου πω


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ







Για την αξιοποίηση του τραγουδιού από εκπαιδευτικούς Μουσικής (Δημοτικών Σχολείων) αναρτώ στη συνέχεια την παρτιτούρα που έχει επιμεληθεί ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός Μουσικής Δημήτρης Βαρελόπουλος. 


Ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά/βιωματικά προγράμματα της Σοφούπολης

Προωθώ ενημέρωση σχετικά με τα βιωματικά προγράμματα της Σοφούπολης, την οποία μου έστειλε η φίλη και συνάδελφος Μαρία Πάντου. 


Για όσους και όσες από τις συναδέλφους ενδιαφέρονται, ακολουθεί ο σύνδεσμος:

http://www.sofoupoli.gr/ekpaideutika-biomatika/

Ενημέρωση για σεμινάρια Παιδαγωγικών από τα ΙΕΚ ΞΥΝΗ

Ακολουθεί ενημέρωση που μου έστειλε ο κ.Ανδρέου των IEK Ξυνή (για όποιον ή όποια συνάδελφο ενδιαφέρεται)

ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: «Παιδιά με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία» στο επίκεντρο workshop του Τομέα Παιδαγωγικών


Ένα πολύ σημαντικό workshop*με θέμα το ρόλο του παιδαγωγού στην έγκαιρη διάγνωση και διαχείριση παιδιών με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία, διοργάνωσε ο Τομέας Παιδαγωγικών ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας, την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου, με εισηγήτρια την Ειδική Παιδαγωγό και Λογοθεραπεύτρια, κα Σοφία Περιβολάρη.

Στο workshop, στο οποίο συμμετείχαν οι σπουδάστριες της ειδικότητας «Β. Βρεφονηπιοκόμων» αναφέρθηκαν ενδεικτικές περιπτώσεις, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά των δυσκολιών που εμφανίζουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κατά την προσχολική τους ηλικία, με στόχο κάθε παιδαγωγός να μπορεί να «ανιχνεύει» παιδιάπου είναι επιρρεπή να εμφανίσουν δυσκολίες στη μάθηση.

Η κα Περιβολάρη, σε μια πρώτη εισαγωγική της προσέγγιση, ανέλυσε τις κατηγορίες μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για παιδιά με διαπιστωμένες ανεπάρκειες (κινητική, αισθητηριακή, νοητική),αναπτυξιακά προβλήματα, ψυχικές και νευροψυχικές διαταραχές, κ.ά, οι οποίες επηρεάζουν τη σχολική προσαρμογή, αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

*Τα εξειδικευμένα σεμινάρια Παιδαγωγικών, τα οποία είναι ανοικτά στην παρακολούθηση για κάθε παιδαγωγό, θα συνεχιστούν από το ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016, ενώ έχουν προγραμματιστεί και σχετικές δράσεις σε παιδικούς σταθμούς της Γλυφάδας και της ευρύτερης περιοχής των Νοτίων Προαστίων.

Για περισσότερες πληροφορίες:
ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: Λ. Βουλιαγμένης 57 & Αγησιλάου, τηλέφωνο 210 9640117

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ