Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


19 Νοε 2015

Η ζωή στη Λουλουδούπολη: ένα παραμύθι για τα Δικαιώματα των Παιδιών (με συνοδευτικό εποπτικό υλικό)

Στο συνοδευτικό υλικό που χορηγείται στο πλαίσιο του προγράμματος "Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών" υπάρχει και το ακόλουθο παραμύθι  που έχει δημιουργηθεί και εικονογραφηθεί από τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς του 100ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Ομάδα εργασίας και διασκευή παραμυθιού: Καβάζης Γεώργιος (συντονιστής), Ζαρόκωστα Ματίνα, Ζενέλη Χριστίνα, Λιάτσου Ισαβέλλα, Νίκου Φωτεινή, Πετρίκη Σοφία, Τεριζάκη Γαρυφαλιά.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για την Ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών (20 Νοεμβρίου) βρίσκονται ΕΔΩ.

Βρείτε την ηλεκτρονική εκδοχή του παραμυθιού στον σύνδεσμο:





Η ζωή στη Λουλουδούπολη
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα μικρό χωριό, η Λουλουδούπολη. Οι κάτοικοι ζούσαν ειρηνικά με αγάπη μεταξύ τους. Τα παιδιά κάθε πρωί πήγαιναν στο σχολείο και οι γονείς στη δουλειά. Κάθε απόγευμα η Ειρήνη, η Χαρά, ο Λευτέρης, ο Ευτύχης και η Αγάπη μαζεύονταν στην πλατεία για να παίξουν κρυφτό, ποδόσφαιρο, κυνηγητό. Μερικές φορές μάλωναν, αλλά ήξεραν να συγχωρούν ο ένας τον άλλο. Τις περισσότερες φορές ήταν ευτυχισμένοι και χαρούμενοι. Χαρούμενοι γιατί είχαν κοντά τους και μια άλλη αγαπημένη τους φίλη, τη Unicef. H Unicef ήταν ο φύλακας-άγγελος των παιδιών γιατί προστάτευε τα δικαιώματά τους.

Η Αντιδικαιωματούλα κλέβει τα δικαιώματα
Μια μέρα μια κακιά μάγισσα, η Αντιδικαιωματούλα, πήρε ένα φίλτρο που τη μεταμόρφωσε σε άνθρωπο. Πήγε στη Λουλουδούπολη και παρακολούθησε τα παιδιά. Είδε πόσο χαρούμενα και ευτυχισμένα ήταν, θύμωσε τόσο πολύ που αποφάσισε να τους κλέψει το φαγητό, το καθαρό νερό, το σπίτι, την εκπαίδευση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και όλα μαζί τα φυλάκισε μέσα στο μπαούλο της που απ'έξω έγραφε "Δικαιώματα". Έτσι λοιπόν κάθε βράδυ η μάγισσα πετώντας περνούσε πάνω από κάθε σπίτι, έπαιρνε τα δικαιώματα και όλα μαζί τα φύλαξε στο κατασκότεινο κάστρο της.

Δυστυχία πέφτει στη Λουλουδούπολη
Την άλλη μέρα τα παιδιά ξύπνησαν και ένιωθαν δυστυχία, απελπισία, μοναξιά και κάτι σαν μαύρο σύννεφο να τα σκεπάζει. Τα παιδιά ένιωθαν αδύναμα, δεν πήγαιναν πια στο σχολείο, με αποτέλεσμα να μην είναι χαρούμενα, να μην έχουν κουράγιο να πάνε στον γιατρό και έτσι ήταν συνέχεια άρρωστα. Τότε η Ειρήνη, η Χαρά, ο Λευτέρης, ο Ευτύχης και η Αγάπη αποφάσισαν να κάνουν κάτι. Ξεκίνησαν ένα πρωί χωρίς να πουν τίποτα σε κανένα, δηλαδή σχεδόν σε κανέναν γιατί η φίλη τους η Unicef που είναι ο φύλακας-άγγελός τους, αμέσως κατάλαβε τι είχε συμβεί και ξεκίνησε μαζί τους την περιπέτεια αναζήτησης.

Η περιπέτεια της αναζήτησης
Η Unicef και οι φίλοι της έψαχναν τα ίχνη της μάγισσας και βρέθηκαν σε ένα δάσος πολύ σκοτεινό. Εκεί τα βρήκαν. Η μάγισσα επειδή δεν της άρεσε αυτό το δάσος έκανε ένα μαγικό και τα δέντρα άρχισαν να πέφτουν. Όλοι μαζί έτρεξαν και κατάφεραν να ξεφύγουν. Τα ίχνη εξαφανίστηκαν από τα δέντρα που έπεσαν αλλά βρήκαν και άλλα. Βρέθηκαν σε ένα αδιέξοδο και είχαν δύο δρόμους να επιλέξουν. Κάποιο παιδί πρότεινε να χωριστούν. H Unicef είπε ότι δεν της άρεσε η ιδέα και πρότεινε να μείνουν ενωμένοι. Έτσι  και έγινε. H Unicef μαζί με την Ειρήνη, τη Χαρά, τον Λευτέρη, τον Ευτύχη και την Αγάπη πήγαν από το δεύτερο δρομάκι και είδαν ένα μεγάλο και σκοτεινό κάστρο. Ήξεραν ότι εκεί ήταν τα Δικαιώματα. Γνώριζαν ότι υπήρχαν κίνδυνοι, αλλά μπήκαν μέσα. Έψαξαν σε πολλά δωμάτια και το τελευταίο ήταν της μάγισσας. Η Αντιδικαιωματούλα κοιμόταν καθώς ήταν κουρασμένη γιατί είχε πάει να κλέψει και άλλα δικαιώματα και από άλλα χωριά. 

Στο σκοτεινό κάστρο
Μέσα στο δωμάτιο της μάγισσας μπήκε η Unicef, ο Λευτέρης και η Αγάπη γιατί ήταν οι πιο γενναίο και για να μην κάνουν φασαρία αν ήταν όλοι μαζί. Βρήκαν ένα χρυσό μπαούλο και το κλειδί του κρεμόταν στο λαιμό της μάγισσας. Σκέφτηκαν πως εκεί μέσα ήταν τα Δικαιώματα. Μετά πήραν ένα ψαλίδι και με πολλή προσοχή έκοψαν το σκοινί που ήταν δεμένο το κλειδί, άνοιξαν το μπαούλο και βρήκαν ένα σάκο που είχε μέσα όλα τα δικαιώματα. Τα πήραν με πολλή προσοχή και έφυγαν τρέχοντας.

"Κατοχύρωση δικαιωμάτων"
Αφού τα παιδιά βρήκαν και πήραν τα δικαιώματά τους, πήγαν στην καλύβα του παππού Ροδαλού. Αυτός είχε κρύψει ένα χρυσό, μαγικό βιβλίο που ό,τι γραφόταν εκεί μέσα δεν μπορούσε να σβηστεί και να μετακινηθεί. Τα παιδιά πήγαν και έγραψαν τα δικαιώματά τους στο χρυσό βιβλίο, που ονομάστηκε Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Για πολλά χρόνια μέχρι και σήμερα το δικαίωμα της τροφής, της στέγης, του καθαρού νερού, της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, της εκπαίδευσης, της προστασίας και άλλα πολλά δικαιώματα είναι γραμμένα εκεί. Το βιβλίο αυτό βρίσκεται κρυμμένο σε ένα μυστικό μέρος που το γνωρίζει μόνο η φίλη των παιδιών και φύλακας των δικαιωμάτων, η Unicef.

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Τα 5 παιδιά, η μάγισσα Αντιδικαιωματούλα και το φίλτρο της



Το κάστρο της μάγισσας, το μπαούλο και τα κομμένα δέντρα.

Η μάγισσα που κοιμάται, το σκοτεινό δάσος, το κλειδί του μπαούλου και το χρυσό βιβλίο.

Ο παππούς Ροδαλός, τα λυπημένα παιδιά και η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

9 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο: "Το γούρι" (πρόταση για 42 παιδιά)

Ακολουθεί πρόταση για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο. Αποτελεί διασκευή του ομώνυμου παραμυθιού "Το γούρι" (της Αγγελικής Πετρή).  Είναι διαμορφωμένο να καλύπτει ομάδα 42 νηπίων (6 σκηνές των 7 παιδιών), αν και μπορούν να γίνουν προσαρμογές ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε ομάδας.
Μουσικές επιλογές για την παράσταση θα βρείτε στον σύνδεσμο:


Σκηνή 1:
Αφηγητής 1: Ένα κρύο χειμωνιάτικο πρωινό, δυο αδέρφια αγαπημένα, ο Βασίλης και η Χριστίνα, διαβάζουν στη φτωχική κρεβατοκάμαρά τους για το σχολείο τα μαθήματά τους. Να τοι εκεί με τα σκουφιά και τα κασκόλ τους γύρω απ'το λαιμό προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το κρύο το τσουχτερό. (1)
Βασίλης: Κρύο που κάνει αδερφούλα. (2)
Χριστίνα: Από το κρύο νιώθω ρίγος και τρεμούλα. (3)
Αφηγητής 2: Αν και ζούσαν τόσο φτωχικά, ποτέ δεν χάναν την ελπίδα από την καρδιά. Και η καλή τους η μαμά ήταν πάντοτε εκεί, για να τους κάνει μια ζεστή αγκαλιά και καληνύχτα να τους πει μαζί με δυο γλυκά φιλιά. (4)
(η μαμά πηγαίνει πάνω από τα δύο παιδιά που πέφτουν για ύπνο και τα σκεπάζει με μία κουβέρτα)
Αφηγητής 3: Μόνο ο μπαμπάς τον τελευταίο καιρό φαίνεται λίγο λυπημένος και σκυθρωπός. Να τος μπαίνει στο σπίτι με μάτια δακρυσμένα και βήματα βαριά. (5)
Μαμά: Καλησπέρα καλέ μου, τι έγινε; Σαν λυπημένος μου φαίνεσαι; (6)
Μπαμπάς: Τι να γίνει βρε γυναίκα; Προβλήματα πολλά, προβλήματα οικονομικά. Δεν έχουμε χρήματα ούτε για να ζεσταθούμε και τώρα που έμεινα χωρίς δουλειά, φοβάμαι πως σε λίγο δεν θα έχουμε χρήματα ούτε για να φάμε και να πιούμε. (7)
Μαμά: Μη στενοχωριέσαι και έχε στην καρδιά ελπίδα. Όλα καλά θα πάνε, αρκεί να είμαστε γεροί και τα παιδιά μας χαρούμενα και γελαστά. 
Μπαμπάς: Ναι, δίκιο έχεις. Να, μερικές φορές με πιάνει απελπισία και ξεχνώ πόσο σημαντικό είναι να έχουμε υγεία.

Σκηνή 2:

Αφηγητής 4: Οι μέρες κυλούν γρήγορα πολύ και να που πλησιάζει του χρόνου η πιο τρανή γιορτή, τα Χριστούγεννα, που όλα τα παιδιά της γης περιμένουν με αγωνία και μεγάλη ανυπομονησία. (8)
Αφηγητής 5: Να και τέσσερις φίλοι του Βασίλη και της Χριστίνας, πηγαίνουν στο σχολείο, συζητούν, κάτι ευχάριστο μοιάζει να λένε και χαμογελούν. Τι λέτε να πλησιάσουμε να ακούσουμε και εμείς; (9)
Φίλος 1: Πω, πω παιδιά, έχω τρελή χαρά. Έρχονται τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά. Θα στολίσουμε το δέντρο, θα βάλουμε φωτάκια λαμπερά, στη γειτονιά θα πούμε τα κάλαντα και στο τζάκι θα ψήσουμε νόστιμα κάστανα. (10)
Φίλος 2: Εμείς θα πάμε στο χωριό, πάνω στο βουνό, στη γιαγιά και στον παππού. Τον χειμώνα στο χωριό μας τα Χριστούγεννα χιονίζει πολύ: ευκαιρία για χιονάνθρωπο, χιονοπόλεμο και παιχνίδι στην εξοχή. (11)
Φίλος 3: Ανυπομονώ να γράψω το γράμμα μου στον Άι-Βασίλη. Τι θα ζητήσω δεν έχω ακόμα αποφασίσει. Έχω λιγάκι μπερδευτεί. Βλέπω στις διαφημίσεις παιχνίδια πολλά, όμορφα και συναρπαστικά, και δεν ξέρω τι να διαλέξω από όλα αυτά. (12)
Φίλος 4: Εγώ πάντως δεν ξεχνώ, πως ένα παιχνίδι μοναχά πρέπει να ζητήσω, αλλιώς πώς θα προλάβει ο Άι-Βασίλης και οι βοηθοί του τα παιχνίδια για όλα τα παιδιά της Γης να φτιάξουν και για το μεγάλο ταξίδι τον σάκο του να ετοιμάσουν; Όμως ας βιαστούμε, γιατί ακούω το κουδούνι να χτυπάει. (13)
(ακούγεται κουδούνι
https://www.youtube.com/watch?v=6Tv6gQgj0VQ)
Αφηγητής 6: Έτσι φτάνουν οι 4 φίλοι στο σχολείο και σαν μπαίνουν στην αυλή βλέπουν τη Χριστίνα και τον Βασίλη που σήμερα φαίνονται τόσο μα τόσο σκεπτικοί, σαν κάτι σοβαρό να τους στεναχωρεί. (14)

Σκηνή 3:

https://www.youtube.com/watch?v=6Tv6gQgj0VQ
(το κουδούνι ακούγεται ξανά)
Αφηγητής 7: Ακούτε το κουδούνι που χτυπά και πάλι; Τελείωσαν τα μαθήματα, τα σχολειά θα κλείσουν και των Χριστουγέννων οι διακοπές θα ξεκινήσουν. Μέρες παιχνιδιού και ξεγνοιασιάς, μέρες γεμάτες γέλιο, χαρά, παιχνίδι μα και πολλά γλυκά: μελομακάρονα, δίπλες, κουραμπιέδες και μυρωδάτη βασιλόπιτα. (15)
Αφηγητής 8: Όλοι οι φίλοι θα αποχαιρετιστούν και "Καλά Χριστούγεννα" θα ευχηθούν. Να και ο Βασίλης και η Χριστίνα με τους φίλους τους μιλούν, όμως δεν χαμογελούν... (16)
Φίλος 5: Τι έγινε Βασίλη κι είσαι τόσο λυπημένος; Κι εσύ Χριστίνα που πάντα κάνεις τα καλύτερα αστεία, πού πήγε η χαρά σου, το γέλιο και η λαμπερή ματιά σου; (17)
Φίλος 6: Είναι μέρες που σας βλέπουμε τόσο σκεπτικούς και λυπημένους. Τι έγινε; Οι φίλοι είναι για να μοιράζονται όλες τις στιγμές: και τις χαρούμενες και τις λυπητερές. (18)
Φίλος 7: Πείτε μας αυτό που σας στενοχωρεί και η λύπη θα μείνει μισή. Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί, λύση θα βρούμε στη στιγμή και η λύπη θα εξαφανιστεί. (19)
Βασίλης: Μακάρι να ήταν τόσο εύκολο αυτό. Μα τέτοια μαγικά γίνονται μόνο στα παραμύθια τα παιδικά.
Χριστίνα: Ευχαριστούμε που μας σκέφτεστε και μας αγαπάτε. ΄Όταν έχεις φίλους αληθινούς, όλα φαντάζουν πιο απλά.
Αφηγητής 9: Την επόμενη μέρα, παραμονή Χριστουγέννων, οι φίλοι συναντήθηκαν ξανά, τα κάλαντα να πουν σε όλη τη γειτονιά. Να τοι που κρατούν τριγωνάκια, μελωδία ονειρική να σκορπίσουν σε όλα τα σπιτάκια. (20)
Αφηγητής 10: Καλήν ημέρα άρχοντες, αν είναι ορισμός σας Χριστού τη θεία γέννηση να πω στο αρχοντικό σας. Ας τους ακολουθήσουμε και μεις, γιατί νομίζω ότι κάτι αναπάντεχο τους περιμένει. (21)

Σκηνή 4:

https://www.youtube.com/watch?v=-wfYxlEpnjY
(κάλαντα Χριστουγέννων)
Τα παιδιά τραγουδούν τα κάλαντα.
Φίλος 8: Περάσαμε υπέροχα καλοί μου φίλοι. Ώρα να γυρίσουμε στο σπίτι. Είστε όλοι καλεσμένοι. Η μαμά έχει φτιάξει κουλουράκια και γλυκιά ζεστή σοκολάτα. (22)
Όλοι μαζί: Ζήτω!!! Πάμε!
Βασίλης: Μα για σταθείτε, τι είναι αυτό που βλέπω εδώ; (23)
Χριστίνα: Μοιάζει σαν σπασμένο κουκλάκι. (24)
Φίλος 9: Τι να το κάνουμε ένα χαλασμένο κουκλάκι, άχρηστο είναι. Κι είναι και βρώμικο. Αφήστε το καλύτερα. (25)
Φίλος 10: Εγώ πάντως δεν το θέλω. Τέτοια κουκλάκια έχω ένα σωρό, καινούρια και καθαρά, όχι σπασμένα και πεταμένα όπως αυτό στου δρόμου τη γωνιά. (26)
(ένα παιδί παίζει το σπασμένο κουκλάκι, φορά ταλαιπωρημένα ρούχα και βρίσκεται ξαπλωμένο στη σκηνή)
Βασίλης & Χριστίνα: Θα το πάρουμε εμείς (το παιδί-κουκλάκι σηκώνεται και στηρίζεται στους ώμους των δύο παιδιών)
Αφηγητής 11: Έτσι είπαν κι έτσι έκαναν. Και μόλις γύρισαν στο σπίτι τους, κλείστηκαν στο δωμάτιό τους και βάλθηκαν το κουκλάκι να καθαρίσουν, να χτενίσουν και τις πληγές του να γιατρέψουν. (27)
Αφηγητής 12: Κι εκείνο σαν να μην ήταν ψεύτικο μα αληθινό, σαν να καταλάβαινε στα αλήθεια την αγάπη τους, το νιάσιμο και τη φροντίδα, τα κοίταζε ενθουσιασμένο και πολύ συγκινημένο. (28)

Μουσικό κομμάτι-γέφυρα: αποχωρούν οι φίλοι και ο Βασίλης με τη Χριστίνα μεταφέρουν το κουκλάκι-γούρι στο σπίτι τους.

https://www.youtube.com/watch?v=fsiGp-69mBA
("το βαλς των χαμένων ονείρων" του Μάνου Χατζιδάκι)

Σκηνή 5:

Αναπαράσταση των κινήσεων των δύο παιδιών που φροντίζουν το κουκλάκι-γούρι. Μέχρι εκείνο να ζωντανέψει.
Αφηγητής 13: Αγνώριστο έγινε το κουκλάκι. Και πόσο χαρούμενο φαίνεται. Λάμπει το πρόσωπό του και σαν να'ναι έτοιμο να μιλήσει και τους φίλους μας να ευχαριστήσει. (29)
Γούρι: Σας ευχαριστώ πολύ, Χριστίνα και Βασίλη. (30)
Βασίλης & Χριστίνα: Μιλάς στ' αλήθεια; Πώς σε λένε;
Γούρι: Με λένε Γούρι. Ζωντανεύω και μιλώ, όταν βρω φίλους αληθινούς που βλέπουν με τα μάτια της καρδιάς. Σε αυτούς τύχη φέρνω  και όσα καλά έδωσαν, άλλα τόσα τους επιστρέφω.
Αφηγητής 14: Αυτά είπε το Γούρι, λίγο παράξενα λόγια, είναι αλήθεια, και έπεσε να κοιμηθεί στο μικρό ζεστό κρεβατάκι που τα δύο αδέρφια είχαν φτιάξει για τον καινούριο μικρό τους φίλο με στρωσίδια παλιά. (31)
Αφηγητής 15: Κουρασμένα πολύ από μια γεμάτη μέρα, έπεσαν να κοιμηθούν. Μα να σαν να βλέπω ένα χαμόγελο στα πρόσωπά τους. Το βλέπετε και εσείς; Ξημέρωναν Χριστούγεννα. (32)
(ήχοι καμπάνας:
https://www.youtube.com/watch?v=Fm3IAvesrkY)
Μαμά: Ξυπνήστε, αγάπες μου. Είναι Χριστούγεννα. Χρόνια πολλά, χρόνια καλά, χρόνια ευτυχισμένα. Να είναι πάντα η ζωή σας φωτεινή σαν τον ήλιο (φιλί στα παιδιά) (33)
Μπαμπάς: Καλά Χριστούγεννα, Βασίλη. Καλά Χριστούγεννα, Χριστίνα (φιλί στα παιδιά). Μπα τι βλέπω; Αποκτήσατε καινούριο φίλο. Τι γλυκούλης που είναι; Πώς τον λένε; (34)
Βασίλης & Χριστίνα: Γούρι, μπαμπά, γούρι!
(ήχος πόρτας:
https://www.youtube.com/watch?v=nEeJQQ3SkRA)
Μαμά & Μπαμπάς: Μπα, ποιος να'ναι τόσο νωρίς;
Αφηγητής 16: Σαν άνοιξε η πόρτα, τι να δουν τα ματάκια των παιδιών; Ο κυρ-Αντώνης ο φούρναρης και ο κυρ-Νίκος ο κρεοπώλης... (35)
Αφηγητής 17: ... είχαν έρθει να ευχηθούν "Καλά Χριστούγεννα" με ένα σωρό καλούδια στα χέρια και με ένα ζεστό χαμόγελο στο στόμα. (36)

Σκηνή 6:

Φούρναρης: Καλημέρα, καλημέρα. Καλά Χριστούγεννα. Κρύο που έβαλε. Είπαμε να έρθουμε να σας δούμε και "χρόνια πολλά" να ευχηθούμε. Έφερα μπισκοτάκια σοκολατένια και ζαχαρωτά για τα παιδιά. Τι θα λέγατε για μια ζεστή απολαυστική σοκολάτα; (37)
Κρεοπώλης: Κάτσε κυρ-Αντώνη, βιάζεσαι λιγάκι. Πρώτα θα φτιάξουμε τη γαλοπούλα γεμιστή με κουκουνάρι και σταφίδες και πατατούλες λαχταριστές. Ελάτε, παιδιά, να βάλουμε όλοι ένα χεράκι, γρήγορα να ετοιμαστεί το γιορτινό τραπέζι. (38)
Μαμά: Ένα μεγάλο ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μας, καλοί μας φίλοι και γειτόνοι. Αυτή τη μέρα τη γιορτινή, δεν θα ξεχάσουμε ποτέ πως η αγάπη η αληθινή τα πάντα νικά και κάθε λύπη διώχνει μακριά. (39)
Μπαμπάς: Και μια που'μαστε τώρα όλοι εδώ, ήρθε η ώρα να σας πω και το νέο το συναρπαστικό. Βρήκα καινούρια δουλειά και τη μεγάλη μου χαρά μ'εσάς θέλω να μοιραστώ και να σας κάνω όλους μια ζεστή αγκαλιά. (40)
Αφηγητής 18: Μαμά, μπαμπάς, παιδιά και φίλοι καρδιακοί αγκαλιάζονται σφιχτά αυτή τη μαγική στιγμή. Στο μικρό σπίτι του Βασίλη και της Χριστίνας γύρισε πάλι η ελπίδα. Κι αν είναι όλοι αγαπημένοι, πάντα θα ξεπερνούν κάθε δυσκολία.
Αφηγητής 19: Εδώ τελειώνει η ιστορία. Καλά Χριστούγεννα και χαρούμενη Πρωτοχρονιά σε όλες και σε όλους. Και μην ξεχνάτε τα λόγια τα σοφά που είπε το Γούρι στα παιδιά μια νύχτα με αστροφεγγιά: "Σαν παίρνεις γεμίζουν τα χέρια σου, σαν δίνεις γεμίζει η καρδιά σου". 

Τραγούδι λήξης: "Πού'ναι πιο καλά;". Θα το βρείτε στον σύνδεσμο:

http://picosong.com/6GCz/


8 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο: Νηπιαγωγείο Παληού (απομαγνητοφώνηση)

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της Χριστουγεννιάτικης Γιορτής του Νηπιαγωγείου Παληού που μπορείτε να βρείτε ως βίντεο στον σύνδεσμο:
https://www.youtube.com/watch?v=HI_EiPTTkD0



35 χρήσιμες συνδέσεις με επιπλέον προτάσεις χριστουγεννιάτικων θεατρικών ΕΔΩ.

Είναι μία πρόταση που εστιάζει στη δραματοποίηση των παραμυθιών με κινήσεις.

Αν οι συντελεστές της γιορτής έχουν αντίρρηση για την απομαγνητοφώνηση της χριστουγεννιάτικης γιορτής, ας μου στείλουν μήνυμα και θα αφαιρέσω αμέσως την ανάρτηση.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

-Καλησπέρα στις μαμάδες, στους μπαμπάδες και στα παιδιά, στους παππούδες, στις γιαγιάδες και τα λοιπά και τα λοιπά.
-Καλέ πού πας και πήρες φόρα; Είμαστε και εμείς εδώ. Κάνε λίγο στην άκρη να μιλήσω και εγώ.
-Ε, παιδιά, συμμαζευτείτε και θα γίνουμε ρεζίλι. 
-Μη στενοχωριέσαι, φίλε, κι οι γονείς καταλαβαίνουν. Με όλα αυτά που θα τους πούμε από το θέατρο δεν θα φεύγουν.
-Θα γελάσουν, θα χαρούνε και θα δεις που στο τέλος "συγχαρητήρια" θα μας πούνε.
-Κι αν λιγάκι μπερδευτούμε και ξεχάσουμε τα λόγια, "δεν πειράζει" θα σκεφτούνε, δεν θα το βάλουνε στα πόδια.
-Τα δικά μου πόδια όμως τρέμουν. Έχω άγχος φοβερό. Βλέπετε ειδικός δεν είμαι για τραγούδι και χορό.
-Όλα κι όλα φιλαράκι, για διασκέδαση μιλάμε, δεν είναι για να αγχωθούμε.
-Δίκιο έχει βρε παιδιά, διόλου μη στενοχωριέστε. Κι αν βοήθεια ζητάτε, τις κυρίες σας τότε δες (τε).
-Εγώ θέλω τη μαμά μου να της δώσω ένα φιλάκι και να κάνει μια αγκαλίτσα το μικρό της το παιδάκι.
-Καλέ, εσύ έχεις μεγαλώσει, τη μαμά σου ζητάς, άντε - άντε συγκεντρώσου τη δουλειά σου μην ξεχνάς.
-Λέτε να τα καταφέρουμε απόψε στη γιορτή; Σαν μεγάλη να τη βλέπω τούτη τη στιγμή.
-Εγώ θαρρώ πως είμαι έτοιμος(η) το έργο για να παίξω, γι'αυτό και αμέσως τώρα στη θέση μου θα τρέξω.
-Τέρμα τα αστεία, ήρθε η μεγάλη ώρα. Φώτα, μουσική, αυλαία, στις θέσεις μας αμέσως τώρα.

-Μα πού πήγαν όλοι μαζί. Μόνους μας αφήσαν. Μήπως τέλειωσε το έργο ή εκείνοι αργήσαν;
-Πού να ξέρω βρε παιδί μου. Εγώ βρήκα ένα σάκο κι είπα να ξαπλώσω λίγο για να πάρω έναν υπνάκο.
-Εμένα μου φαίνεται πως κάποιοι μας κοιτάνε. Ναι, έχω δίκιο του ακούω που γελάνε.
-Ένας θίασος σας περιμένει. Γιατί δεν πάτε προς τα κει; Μην σας κάνω βατραχάκια με το μαγικό μου το ραβδί.

Αφηγήτρια (εκπαιδευτικός): Παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Γιορτές που αγγίζουν τις ψυχές όλων των ανθρώπων. Οι μεγάλοι μαζεμένοι όλοι γύρω από το γιορτινό τραπέζι γεύονται τα εδέσματα της νοικοκυράς, τσουγκρίζουν τα ποτήρια τους και εύχονται ο ένας στον άλλο. Και τα παιδιά; Τα παιδιά τριγυρίζουν γύρω από το δέντρο, προσπαθώντας να μαντέψουν ποιο από τα δώρα να είναι το δικό τους. Κοιτάζουν από το παράθυρο το χιόνι που πέφτει και σχεδιάζουν τον χιονάνθρωπο που θα κάνουν την επομένη με τους φίλους τους. Κάθονται μπροστά από το τζάκι, χαζεύοντας τη φλόγα και τυλιγμένα από τη γλυκιά θαλπωρή που εκείνη εκπέμπει, κάνουν αυτό που μόνο τα παιδιά ξέρουν να κάνουν τόσο καλά: ονειρεύονται. Νεραϊδούλες και πριγκίπισσες, γίγαντες και νάνους, φιγούρες που ξεπηδούν από τα παραμύθια, τα παραμύθια που εμείς οι μεγάλοι ακούγαμε όταν είμαστε παιδιά, τα παραμύθια που καταφέρνουν εδώ και χρόνια να κλείνουν τα ματάκια των παιδιών τις νύχτες, τα παραμύθια που λέμε εμείς τώρα με τη σειρά στα δικά μας  παιδιά, για να φάνε το φαγητό τους, να ξεχάσουν το πονεμένο χεράκι, να κοιμηθούν μια νύχτα με αστραπόβροντα. Αυτά τα παραμύθια θα ζωντανέψουν απόψε μπροστά μας, όχι για να μας αποκοιμίσουν, αλλά για να μας ξαναθυμίσουν κάτι που έχουμε όλοι ξεχάσει: πώς είναι να ονειρεύεσαι.

Χιονάτη και 7 νάνοι:
-Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, ποια είναι πιο όμορφη στον κόσμο αυτό; 
-Κι εσύ είσαι όμορφη, αλλά η πιο όμορφη είναι η Χιονάτη.
Η κοκκινοσκουφίτσα:
-Γιαγιά, γιαγιά, γιατί έχεις τόσο μεγάλα μάτια;
-Για να βλέπω καλύτερα.
-Γιαγιά, γιαγιά, γιατί έχεις τόσο μεγάλη μύτη;
-Για να σε μυρίζω καλύτερα.
-Γιαγιά, γιαγιά, γιατί έχεις τόσο μεγάλο στόμα;
-Για να σε φάω καλύτερα.
Η Σταχτοπούτα
Ο Τζακ και η φασολιά
Η βασίλισσα του χιονιού
Το κοριτσάκι με τα σπίρτα


Δραματοποίηση των παραμυθιών με χορευτικές κινήσεις



5 Νοε 2015

Μαθηματικά Παιχνίδια με Ομπρέλες: 10 χρήσιμες συνδέσεις και υποστηρικτικό υλικό

Ακολουθούν 10 χρήσιμες συνδέσεις και εποπτικό υλικό για μαθηματικά παιχνίδια με ομπρέλες και σταγόνες βροχής (με αφορμή το έργο "Ομπρέλες" του Ρενουάρ (σχετική ανάρτηση ΕΔΩ).


Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τη θεματική ενότητα ΒΡΟΧΗ βρίσκονται στον σύνδεσμο:

1.
http://www.prekinders.com/grid-games/
(για τις οδηγίες του grid game, βλ. την πρώτη αναφορά του συνδέσμου- για τις ομπρέλες βλ. λίγο πιο κάτω στη σελίδα)
2.
http://www.abcand123learning.com/2010/04/alphabet-letter-u.html
(οι κάρτες για το παιχνίδι που προτείνεται ακολουθούν)





3. 
http://www.kiwicrate.com/projects/Rainy-Day-Counting-/1610
("χειροποίητες" κάρτες)
4.
http://www.currclick.com/product/29031/Raining-Math-Addition--File-Folder-Game?it=1
(με αθροίσματα, μόνο φώτο)
5.
http://www.childcareland.com/home/umbrella-number-clip-cards
(με επιλογή του σωστού αριθμού, μόνο φώτο)
6.
https://www.youtube.com/watch?v=msov5AuMoS0&feature=player_embedded
(ενδιαφέρον βίντεο με μαθηματικό παιχνίδι)
7.
http://www.childcarelandblog.com/2013/04/umbrella-button-counting.html
(με κουμπιά)
8.
https://www.youtube.com/watch?v=bOH6Av7hOyw
(ένα ακόμα ενδιαφέρον βίντεο)
9.
http://ourhomecreations.blogspot.gr/2013/02/w-is-for-weather.html
(ενδιαφέρον εποπτικό υλικό, εκτυπώσιμο, με αντιστοίχιση/αναγνώριση σχημάτων και αριθμών)
10.
https://www.scribd.com/doc/51264823/Umbrella-Number-to-Tally-Match
(καρτέλες αντιστοίχισης από το 1 έως το 12, εκτυπώσιμες με κλικ στο download)

"Με ληρολογήματα και χαϊκού στης φαντασίας τα στενά και στις γωνιές του παιδικού νου": διδακτικό σενάριο στην πλατφόρμα Αίσωπος

Αναρτήθηκε στην Πλατφόρμα Ψηφιακών Σεναρίων "Αίσωπος" το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήσαμε κατά την περσινή σχολική χρονιά με τίτλο "Με ληρολογήματα και χαϊκού στης φαντασίας τα στενά και στις γωνιές του παιδικού νου". Ευχαριστώ την επιτροπή για τη θετική αξιολόγηση και ανάρτηση του διδακτικού σεναρίου.

Μπορείτε να το δείτε στον σύνδεσμο:



Σε μορφή αρχείου pdf μπορείτε να βρείτε το σενάριο ΕΔΩ.


Απ'το 1 ξεκινώ στο 30 σταματώ! Αριθμητικές διατάξεις με κυβάκια (της Γεωργίας Μουντζούρη)

Ακολουθεί άρθρο της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη. Την ευχαριστώ πολύ που μου το έστειλε. Τα υπόλοιπα μαθηματικά παιχνίδια (40 αναρτήσεις του ιστολογίου) ΕΔΩ.

Απ' το 1 ξεκινώ
στο 30 σταματώ!
Αριθμητικές διατάξεις με κυβάκια

Τα τελευταία χρόνια, πολλά νήπια έρχονται στο σχολείο εφοδιασμένα με άτυπες γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με τις αριθμητικές έννοιες και δεξιότητες, οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ την πρώτη δεκάδα. Στο ΔΕΠΠΣ αναφέρεται ότι με τις κατάλληλες διδακτικές παρεµβάσεις τα παιδιά μπορούν να βοηθηθούν ώστε "να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά µε τους αριθµούς" (ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, 2002, σελ. 598). Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται επίσης, τα παιδιά να ενθαρρύνονται να αναγνωρίζουν αμέσως με μια ματιά ("subitizing") τους αριθμούς από το 1 έως το 10 μέσω της συμμετοχής τους στα διάφορα παιχνίδια (ΥΠΕΠΘ, 2011, σελ. 163).
Σε πολλές αναρτήσεις στο παρόν blog, έχουν παρουσιαστεί παιχνίδια με διψήφιους/τριψήφιους αριθμούς. Όσον αφορά την αρίθμηση από το 0-100 στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών για το νηπιαγωγείο, η Τζεκάκη υποστηρίζει ότι το παιδί "μπορεί να μετρά ως το 20 και αναγνωρίζει αριθμούς μέχρι το 100, ενίοτε με παραλείψεις και λάθη" (Τζεκάκη, 2010, σελ. 348). Ο Van de Walle (2007, σελ. 257) αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα παιδιά του νηπιαγωγείου "μπορούν και πρέπει να μάθουν να μετρούν μέχρι το 100 και να απαριθμούν συλλογές 20 ή 30 αντικειμένων». Παρακάτω θα περιγραφεί ένα αριθμητικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά γίνονται σταδιακά ικανά με την ενασχόλησή τους μ' αυτό, να επεκτείνουν τις αριθμητικές τους γνώσεις.

ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ
·          Ξύλινα κυβάκια στα οποία έχουμε γράψει αριθμούς έως το 30 (οι αριθμοί αναγράφονται στις 4 διαδοχικές έδρες, έτσι ώστε να μπορούν να παρατηρηθούν από όλα τα παιδιά, όπου και αν κάθονται στη Γωνιά Συζήτησης).
·          Μαρκαδόρος.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Αρχικά, παρουσιάζουμε στα παιδιά τα 3 σακουλάκια με τα κυβάκια, ώστε να τα περιεργαστούν και να σκεφτούν τι μπορούν να κάνουν μ' αυτά. Έχει μεγάλη σημασία να προσκαλούμε τα παιδιά να κάνουν υποθέσεις σχετικά με τη χρήση του υλικού που χρησιμοποιούμε κάθε φορά. Η πρώτη αντίδρασή τους συνήθως, είναι ότι τα σακουλάκια περιέχουν πολλούς αριθμούς, οι οποίοι είναι μπερδεμένοι και πρέπει να τοποθετηθούν στη σωστή σειρά.



Έτσι, ζητάμε από τα παιδιά να βγάλουν τους κύβους από τα σακουλάκια, να τους τοποθετήσουν τυχαία σε μία σειρά και να τους παρατηρήσουν προσεκτικά. Στην πρώτη αυτή φάση, δημιουργούν διατάξεις της πρώτης δεκάδας.




Οι τρόποι που μπορεί να αναπτυχθεί το παιχνίδι είναι ποικίλοι:
1). Καλούμε ένα παιδί να διατάξει όποιο χρώμα κύβων επιλέξει, από τον πιο μικρό αριθμό στον πιο μεγάλο. Τα παιδιά είναι ικανά να διατάσσουν επιτυχώς μικρούς αριθμούς με μία ματιά.



2). Εναλλακτικά, μπορεί να συνεργαστούν 2 παιδιά. Ο ένας τοποθετεί το πρώτο κυβάκι, ο επόμενος το 2ο κτλ.



3). Όταν παίζουν 3 παιδιά αναπτύσσεται κάποιο είδος ανταγωνισμού, όπως σε όλα τα παιχνίδια ταχύτητας:
α). Τα παιδιά επιλέγουν με ποιο χρώμα θα παίξει το καθένα.
β). Με το σύνθημά μας διατάσσουν τα κυβάκια από τον μικρότερο αριθμό στο μεγαλύτερο. Τονίζουμε ότι μας ενδιαφέρει να σχηματισθεί σωστά η σειρά των αριθμών και έπειτα ποιος θα ολοκληρώσει πρώτος.
Στις 3 παραπάνω περιπτώσεις, δίνουμε ένα ακουστικό ερέθισμα και τα παιδιά ξεκινούν να διατάσσουν τους αριθμούς. Νικητής αναδεικνύεται ο πρώτος παίκτης που θα ολοκληρώσει σωστά τη σειρά του. Για να είμαστε βέβαιοι για το αποτέλεσμα της διάταξης, γίνεται ο έλεγχος από τον παίκτη/παίκτρια που εκφωνεί δυνατά την ακολουθία των αριθμών (ή εναλλακτικά από ένα άλλο παιδί ή από το σύνολο της τάξης).  



Όταν τα παιδιά εξοικειωθούν με τη δεκάδα, συνεχίζουμε προσθέτοντας τα κυβάκια της δεύτερης δεκάδας. Με το σύνθημά μας ακολουθείται η ίδια διαδικασία για τα ψηφία 1 έως 20. Ποιος θα ολοκληρώσει πρώτος τη δική του σειρά;





Τέλος, κάθε παιδί συμπληρώνει τη διάταξή του με όλους τους αριθμούς που του δίνονται (εδώ από το 1 έως το 30). Ποιος θα ολοκληρώσει σωστά και γρήγορα;






Είναι πολύ βασικό -σε όλες τις περιπτώσεις- να ζητάμε από τα παιδιά να "διαβάσουν" τη σειρά που δημιούργησαν με τα κυβάκια τους και να μην αναφέρουμε εμείς αν είναι σωστή η διάταξη ή όχι. Το αποτέλεσμα πρέπει να κρίνεται από τα ίδια τα παιδιά.




Καθώς τα παιδιά εξοικειώνονται με το παιχνίδι γίνονται σταδιακά ικανά να ξεκινούν τις διατάξεις από τυχαίους αριθμούς που ορίζουμε λ.χ. το 4 ή το 6 (κι όχι αποκλειστικά από το 1, όπως συνήθως τους ζητάμε).
Μία πρόταση που προέκυψε από τα ίδια ήταν να τοποθετήσουν τα κυβάκια το ένα επάνω στον άλλο. Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά διασκεδαστική, καθώς προσπαθούν να διατάξουν σωστά τους αριθμούς ισορροπώντας τους ταυτόχρονα. Συχνά δεν τα καταφέρνουν, οι κύβοι πέφτουν, προκαλώντας χαρούμενες αντιδράσεις και γέλια (αντίστοιχο παιχνίδι δημοσιεύθηκε το 2014 στο παρόν blog http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/07/blog-post_25.html με τον τίτλο "Μαϊμουδομετρήματα").






Επίσης, καθ' όλη τη διαδικασία, δίνουμε της ευκαιρία στα παιδιά να κάνουν τις δικές τους προτάσεις, όπως σε επόμενες εφαρμογές όπου οι αριθμοί διατάσσονται από το μεγαλύτερο ψηφίο στο μικρότερο.

Το κορίτσι της παρακάτω φωτογραφίας προτείνει κι επιχειρεί μία αντίστροφη διάταξη, από το 20 έως το 1.


Αφού τα παιδιά κατανοήσουν τη διαδικασία, οι κύβοι τοποθετούνται στη Γωνιά των Μαθηματικών. Καθώς κυλούν οι μήνες, προσθέτουμε διαδοχικά κι άλλα ψηφία. Τα παιδιά μπορούν να παίξουν ατομικά ή σε ζευγάρια.





Στην περιγραφόμενη διαδικασία μπορούμε -εκτός των άλλων- να ζητήσουμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους κι εμείς να αφαιρέσουμε 1-2 κυβάκια. Παρατηρούν την αριθμογραμμή και βρίσκουν ποιοι αριθμοί λείπουν.


Οι παραλλαγές είναι πολλές, και σε κάθε περίπτωση λαμβάνουμε υπόψη το δυναμικό της τάξης μας. Υπάρχουν χρονιές που προσαρμόζουμε τις δράσεις μας με μικρότερους αριθμούς, που δεν ξεπερνούν τη δεκάδα. Το πόσο μεγάλοι ή μικροί είναι οι αριθμοί σε κάθε οργανωμένη δραστηριότητα, αφήνεται στην κρίση κάθε εκπαιδευτικού. Μελλοντικά, χρησιμοποιώντας άλλα υλικά (λ.χ. καπάκια μπουκαλιών, μανταλάκια, κουμπιά, φελλοί με αριθμούς) ζητάμε να ξεκινήσουν τη διάταξη απευθείας και χωρίς να απομονωθούν οι 10 πρώτοι αριθμοί στην αρχή του παιχνιδιού, όπως περιγράφηκε εδώ. Ο ρόλος ο δικός μας είναι να ενισχύουμε διαρκώς τα παιδιά, ώστε να προβαίνουν σε λεκτικές περιγραφές για τη διαδικασία που αναπτύσσεται.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Αλλάζοντας την τάξη των Μαθηματικών. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
Van de Walle, J. (2007). Διδάσκοντας μαθηματικά. Για Δημοτικό και Γυμνάσιο. Μία αναπτυξιακή διαδικασία (6η έκδοση).  Αθήνα: Επίκεντρο.
ΥΠΕΠΘ (2011). Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου. 2ο Μέρος. Μαθησιακές Περιοχές.
ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2002). Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Προγράμματα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Δραστηριοτήτων.  Αθήνα.

Γεωργία Μουντζούρη
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης
Med, Υποψ. Διδ. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας



ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ