Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


9 Αυγ 2016

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Συνάδελφοι, αναρτώ το ωρολόγιο πρόγραμμα του
 Νέου Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
από τη σελίδα του
Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και
Θρησκευμάτων.

Θλίβομαι πραγματικά που ο κλάδος μας δέχεται ένα
τόσο μεγάλο χτύπημα, που επιβεβαιώνει την ολοκληρωτική 

απαξίωση της Προσχολικής Αγωγής και των λειτουργών της.


Καλή συνέχεια σε όλους και όλες με αυξημένο συνεργατικό 
πνεύμα και αίσθημα αλληλεγγύης  και ακόμα μεγαλύτερη
 αγάπη για το λειτούργημά μας.

Μέχρι σήμερα τα νηπιαγωγεία λειτουργούσαν:
  • είτε ως κλασικά με ωράριο 8:00 έως 12:30. Από 8:15 έως 12:15 υλοποιούνταν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα κλασικού τμήματος. Εάν ο μαθητής ήθελε Ολοήμερο έπρεπε να γραφτεί σε άλλο νηπιαγωγείο που ναι μεν διέθετε ολοήμερο τμήμα αλλά μπορεί να βρίσκονταν σε άλλη περιοχή.
  • είτε ως ολοήμερα με ολοήμερο ωράριο 8:00 έως16:00. Από 8:15 έως 15:45 τα νηπιαγωγεία υλοποιούσαν ένα πρόγραμμα που λεγόταν πρόγραμμα ολοήμερου τμήματος που άρχιζε πρωί και τελείωνε απόγευμα και η μία δραστηριότητα ήταν συνέχεια της άλλης. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο μαθητής δεσμευόταν να φεύγει στις 16:00. Ωστόσο κατόπιν αιτήσεων των γονέων, τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο με εγκυκλίους έδινε τη δυνατότητα πρόωρων αποχωρήσεων και οι μαθητές μπορούσαν να φύγουν στις 14:00 ή άλλη ώρα. Αυτό όμως αποδομούσε και διέλυε το πρόγραμμα και τη φιλοσοφία πάνω στην οποία είχε στηριχτεί. Οι γονείς χρησιμοποιούσαν διαφόρους μεθόδους (γνωματεύσεις γιατρών) προκειμένου να παραλαμβάνουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου και δημοτικού την ίδια ώρα.
  • είτε με ένα τμήμα κλασικό και ένα ολοήμερο, οπότε έπρεπε το κάθε τμήμα να έχει το δικό του πρόγραμμα. Τα τελευταία χρόνια επειδή οι εγγραφές δεν ήταν ισομερείς, (25 παιδιά στο κλασικό και 25 στο ολοήμερο) δημιουργούνταν εξ ανάγκης μεικτά τμήματα. Για παράδειγμα: σε ένα 2/θέσιο νηπιαγωγείο (με 1 τμήμα κλασικό και 1 ολοήμερο), γράφονταν 20 παιδιά για το Ολοήμερο τμήμα και 30 για το κλασικό ή το αντίστροφο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 2 μεικτών τμημάτων χωρίς όμως να υπάρχει πρόγραμμα για μεικτό τμήμα. Μερικά παιδιά σχολούσαν 12:30, άλλα 14:00 με άδεια πρόωρης αποχώρησης και άλλα 16:00. Το ερώτημα που τίθεται είναι: Με τι πρόγραμμα λειτουργούσε αυτό το νηπιαγωγείο με δεδομένο ότι δεν είχε θεσμοθετηθεί μεικτό πρόγραμμα;
  • Τέλος, υπήρχαν 1/θέσια νηπιαγωγεία που λειτουργούσαν με μεικτό ΜΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΟ πρόγραμμα. Για παράδειγμα ένα μονοθέσιο στο οποίο είχαν εγγραφεί 20 μαθητές, οι 10 είχαν δηλώσει κλασικό τμήμα και έφευγαν στις 12:30 και οι άλλοι 10 είχαν δηλώσει ολοήμερο και έφευγαν στις 16:00. Υλοποιούνταν πρόγραμμα μη θεσμοθετημένο.

Τι αλλάζει με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

  • Με τη νέα ρύθμιση θα γράφεται ο μαθητής στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του και αν θέλει ολοήμερο πρόγραμμα θα παραμένει στο νηπιαγωγείο έως τις 16:00.

  • Θα υπάρχει Ενιαίο Πρόγραμμα για όλα τα τμήματα. Προτάθηκε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. και διαμορφώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ένα βασικό – υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλα τα τμήματα και όλους τους μαθητές από 8:30 έως 13:00 και ένα προαιρετικό για τους μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν ολοήμερο πρόγραμμα από 13:00 έως 16:00. Επίσης προβλέφθηκε προαιρετική πρωινή ζώνη 7:45- 8:30 τα νήπια-προνήπια των οποίων οι γονείς εργάζονται.

  • Από το Σεπτέμβριο το νηπιαγωγείο θα τελειώνει στις 13:00 και το δημοτικό στις 13:15. (Μέχρι σήμερα το νηπιαγωγείο τελείωνε στις 12:15 με 12:30 και το δημοτικό - ανάλογα με τον τύπο - σχόλαγε στις 12:25 ή στις 13:15 ή στις 14:00).

ΘΕΜΑ: Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

Έχοντας υπόψη:
1.      Τις διατάξεις του άρθρου 5 και του άρθρου 3, παράγραφος 9, περίπτωση (εε) του ν. 1566/1985, (ΦΕΚ 167, τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις», όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 7, παράγραφος 2 του ν. 2525/1997, (ΦΕΚ 188 τ.Α΄), «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
2.      Τις διατάξεις του άρθρου 24, παράγραφος 2, περίπτωση γ του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167, τ.Α΄), «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
3.      Τις διατάξεις του άρθρου 73, παράγραφος 1, περίπτωση α του ν. 3518/2006, (ΦΕΚ 272/2006 τ.Α΄), «Αναδιάρθρωση των κλάδων του Ταμείου συντάξεων Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.) και ρύθμιση άλλων θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας».
4.      Τις διατάξεις του άρθρου 3 της παραγράφου 3, του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188, τ.Α΄)
5.      Τις διατάξεις του άρθρου 2, παράγραφος 3, του ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ.Α΄)
6.      Τις διατάξεις του άρθρου 33, παράγραφος 5 του Ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83/2016 Α΄) με θέμα «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις»
7.      Τις διατάξεις του άρθρου 12, παράγραφος 7, του Ν.1566/1985 (Α΄ 167), η οποία προστέθηκε με  το άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013 (Α΄24).
8.      Τις διατάξεις του άρθρου 8,  παράγραφος 1, του Π.Δ 200/1998, (ΦΕΚ 161, τ. Α΄), «Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων».
9.      Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄).
10.  Τις διατάξεις του άρθρου 1 του Π.Δ. 70/2015 (ΦΕΚ 114/2015) περί Ανασύστασης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
11.  Τις διατάξεις του Π.Δ 73/2015 (ΦΕΚ116/2015) περί Διορισμού Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
12.  Τη με αριθμ πρωτ. 127187/Ε1/01-08-2016 Υπουργική Απόφαση με  θέμα: «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Νηπιαγωγεία».
13.  Την με αριθμ. 29/21-07-2016 πράξη του Δ.Σ. του ΙΕΠ.
14.  Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού σύμφωνα με την με αριθμ. 128546/Β1/03-08-2016 εισήγηση της Γενικής Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4270/2014 (ΦΕΚ 143, τ. Α’), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.6 του άρθρου 10 του ν. 4337/2015 (ΦΕΚ 127/2015,  τ. Α’).

Αποφασίζουμε:

Καθορίζουμε Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας και    αναμορφώνουμε το διδακτικό ωράριο και ωρολόγιο πρόγραμμά τους το οποίο θα εφαρμοστεί 
από το σχολικό έτος 2016-2017 ως εξής:

ΠΡΩΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
                                                         ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
                             
                     Για τις περιπτώσεις των Νηπιαγωγείων που το υποχρεωτικό τους πρόγραμμα 
        υλοποιείται το απόγευμα (Απογευματινή Λειτουργία), 
     το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
·         Το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ξεκινά για όλα τα τμήματα στις 8:30 και εκτείνεται έως τις 13:00 (είκοσι πέντε -25- διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως), 
ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.
     Δύναται να λειτουργήσει πρόωρη υποδοχή, αν υπάρχουν αιτήσεις γονέων, από 7:45- 8:30
     μόνο για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00).
    Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια
και προνήπια.
     Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται σύμφωνα 
με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια,  Προϊσταμένο/μένη του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον/τη Σχολικό/η Σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο    Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον/στην αρμόδιο/α Σχολικό/η Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων 
α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και 
β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών. 
Ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε νηπιαγωγείου το Ωρολόγιο Πρόγραμμα μπορεί να αναπροσαρμόζεται από τους/τις νηπιαγωγούς, ύστερα από συνεργασία με τον/τη Σχολικό/ή Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής.
     Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση, δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
     Οι νηπιαγωγοί κατά την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος είναι απαραίτητο να λαμβάνουν υπόψη τους τις παιδαγωγικές αρχές και τους στόχους του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών (Α.Π.Σ.) για το Νηπιαγωγείο καθώς και την πολυμορφία και ανομοιογένεια κάθε τάξης νηπιαγωγείου, δίνοντας προτεραιότητα στα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των μαθητών. Οι δραστηριότητες που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Το παιχνίδι (ελεύθερο ή οργανωμένο) κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην εξέλιξη του προγράμματος ως κυρίαρχο μέσο ανάπτυξης, μάθησης και κοινωνικοποίησης των παιδιών.
     Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται ο/οι εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα και ο/οι εκπαιδευτικός/οί που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση διαφωνίας την οριστική λύση δίνει ο/η Σχολικός/ή Σύμβουλος. Το Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών αναλαμβάνει ο/η εκπαιδευτικός που διδάσκει στο υποχρεωτικό πρόγραμμα. Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν στο υποχρεωτικό και στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κοινοποιείται: α) στον/στην οικείο/α Σχολικό/ή Σύμβουλο, β) στον/στην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, γ) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ολοήμερου Προγράμματος και δ) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
     Σε όλα τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:
1.    Στα 1/θέσια Νηπιαγωγεία  ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 5 φοιτώντες μαθητές (νήπια/ προνήπια).
2.    Στα 2/θέσια Νηπιαγωγεία  ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 10 φοιτώντες μαθητές (νήπια- προνήπια).
3.    Στα 3/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές (νήπια/ προνήπια).
Όταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω τότε αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος με Απόφαση του/της Περιφερειακού/κής Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του/της οικείου/ας Σχολικού/κής Συμβούλου και του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης.
·         Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας, Προϊσταμένου/μένης της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών/τριών, η οποία κοινοποιείται και στον/στην οικείο/α Σχολικό/ή Σύμβουλο.
·         Με απόφαση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (Π.Υ.Σ.Π.Ε.) είναι δυνατό να τροποποιείται η ώρα έναρξης και λήξης των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του Νηπιαγωγείου αναλόγως των τοπικών ή άλλων συνθηκών χωρίς να μεταβάλλεται η χρονική διάρκειά τους.
     Με εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δύναται να ρυθμίζονται θέματα εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής φύσης, λειτουργίας, κτλ. των Νηπιαγωγείων που αφορούν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
Από την δημοσίευση της παρούσας Υ.Α στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης παύει να ισχύει κάθε άλλη διάταξη αντίθετη με όσα αναφέρονται σε αυτή.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

                                                                                             Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

                                                                                              ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ 

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 
ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ


        ΘΕΜΑ: «Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε
                νηπιαγωγεία».

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
            Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Της παραγράφου 7 του άρθρου 12 του Ν.1566/1985 (Α΄ 167), η οποία προστέθηκε με
    το άρθρο 39 παράγραφος 5 περίπτωση β΄ του Ν.4115/2013 (Α΄24).
2. Των άρθρων 3 παρ.3, 5 και 6, 12 παρ.5, 6 και 7, 13 παρ.7 και 8, 14 παρ.14-21  και 17 του Ν.1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167, τ.Α’/30-9-1985) «Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
3.  Της παρ.7 του άρθρου 13 του Ν.1566/85, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ.3 του άρθρου 9 του Ν.2517/1997 (Φ.Ε.Κ.160, τ.Α΄/11-8-1997) «Εκλογή ∆ιδακτικού Προσωπικού των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων και άλλες διατάξεις».
4.  Του άρθρου 3, παρ.2 του Ν.2525/1997 (Φ.Ε.Κ.188, τ.Α΄/23-9-1997) «Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
5.  Του  Π.Δ.200/1998 (Φ.Ε.Κ.161, τ.Α΄/13-7-1998) «Οργάνωση και λειτουργία των
    Νηπιαγωγείων».
6.  Του άρθρου 13, παρ. 45, εδ. γ’ του Ν.3149/2003 (Φ.Ε.Κ.141, τ.Α΄/10-6-2003,) «Εθνική βιβλιοθήκη και άλλες διατάξεις».
7. Των άρθρων 16 και 21 του Ν.3699/2008 (Φ.Ε.Κ. 199, τ.Α΄/2-10-2008) «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
8.  Του άρθρου 16 του Ν.4327/2015 (Φ.Ε.Κ.50, τ.Α΄/14-5-2015)«Επείγοντα Μέτρα για την
    Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
9. Των άρθρων 33 παρ.5, 35 και 36 του Ν.4386/2016 (Φ.Ε.Κ.83, τ.Α΄/11-5-2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις».
10. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Φ.Ε.Κ. 98, τ.Α΄/22-4-2005).
11. Του άρθρου 1 του Π.Δ.70/2015 (Φ.Ε.Κ.114, τ.Α΄/22-9-2015) περί Ανασύστασης του
Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, μετονομασίας του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
12. Του Π.Δ.73/2015 (Φ.Ε.Κ.116, τ.Α΄/23-9-2015) περί Διορισμού Αντιπροέδρου της
      Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών.
13. Tην αρ.29/21-7-2016 Πράξη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, σχετικά με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου-Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος-Θεσμοθέτηση Διδακτικού Ωραρίου.
14. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος
       του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με την αρ.122910/Β1/25.7.2016 εισήγηση του άρθρου 24 του ν.4270/2014 (Α΄ 143), όπως ισχύει, εκδοθείσα από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Αποφασίζουμε

      Τον καθορισμό του εβδομαδιαίου υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτό των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των νηπιαγωγείων,  ως ακολούθως:
    1. Διευθυντές/ντριες 4/θέσιων και 5/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 20.
    2. Διευθυντές/ντριες 6/θέσιων νηπιαγωγείων, ώρες 12.
3. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθµό και το χρόνο υπηρεσίας τους, ώρες 25.
4. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία:
          I) ώρες  24, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας,
     II) ώρες  23, αν έχουν από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας,
    ΙΙΙ) ώρες  22, αν έχουν από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας και
    ΙV) ώρες  21, αν έχουν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.
5. Στους εκπαιδευτικούς που συμπληρώνουν τον οριζόμενο στην προηγούμενη  περίπτωση χρόνο υπηρεσίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου ανατίθεται μειωμένο ωράριο  διδασκαλίας από την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους και στους λοιπούς από την 1η  Σεπτεμβρίου του επόμενου διδακτικού έτους.

        Η ισχύς της ανωτέρω απόφασης αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου του 2016.

    Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



                                                                                        Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ


                  ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ             


Η γειτονιά μου - η πόλη μου: 25 χρήσιμες συνδέσεις για πατρόν ομαδικών και ατομικών κατασκευών-μακετών

Για τη θεματική ενότητα "Γνωρίζω τη γειτονιά μου - Γνωρίζω την πόλη μου" προτείνονται 25 χρήσιμες συνδέσεις για την οργάνωση ομαδικών και ατομικών κατασκευών (μακετών), εννοιολογικών χαρτών και καταγραφών για τα βασικά μέρη και αξιοθέατα της κάθε πόλης.

Δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί παλαιότερη ανάρτηση με επιπλέον 33 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις δραστηριοτήτων, διδακτικά σενάρια και φύλλα εργασίας 
για την ίδια θεματική ενότητα:




1.
(ασπρόμαυρο και έγχρωμο πατρόν για κατασκευή μακέτας με σπίτια)
2.
(ασπρόμαυρο πατρόν για σπίτι)
3.
(πατρόν για μακέτα πόλης: κλικ στις εικόνες για λήψη του αρχείο pdf)
4.
(πατρόν για τρισδιάστατο σπίτι και συνοδευτικές οδηγίες, κλικ στο template για λήψη του αρχείου pdf)
5.
(φτιάχνοντας τη μακέτα της πόλης μου ή της γειτονιάς μου, με κλικ στα flat patterns για σπίτι, σχολείο, βιβλιοθήκη, εκκλησία, πολυκατοικία, κατάστημα, εστιατόριο)
6.
(άλλο ένα template σπιτιού)
7.
(2 πατρόν για σπίτια)
8.
(άλλο ένα εξαιρετικό πατρόν για σπίτι, για χειμερινή μακέτα)
9.
(εξαιρετικό έγχρωμο πατρόν για μακέτα με συνοδευτικές φιγούρες)
10.
(άλλο ένα πατρόν με λούνα παρκ)
11.
(για χειμερινό σκηνικό σπιτιού, με φιγούρες)
12.
(template ψηλού κτιρίου)
13.
(template πυροσβεστικού σταθμού, με φιγούρες)
14.
(template μονοκατοικίας)
15.
(template αστυνομικού σταθμού, με φιγούρες)
16.
(template βενζινάδικου)
17.
(template αεροδρομίου)
18.
(template νοσοκομείου)
19.
(template αυτοκινήτου)
20.
(template σχολικού)
21.
(ασπρόμαυρα πατρόν με γνωστά μνημεία, εστιατόρια και συνοδευτικές φιγούρες)
22.
(ιδέα κατασκευής: σπίτια από χαρτοσακούλα)
23.
&
(άλλο δύο έγχρωμα αναπτύγματα)
24.
(εξαιρετικά δισδιάστατα ασπρόμαυρα πατρόν 31 σελίδων για κατασκευή γειτονιάς)
25.
(άλλο ένα έγχρωμο template σπιτιού)

8 Αυγ 2016

Μέσα μεταφοράς στο Νηπιαγωγείο: 86 χρήσιμες συνδέσεις

Για τη θεματική ενότητα Μέσα Μεταφοράς προτείνονται οι ακόλουθες 86 χρήσιμες συνδέσεις. Έχουν επίσης συμπεριληφθεί 8 πίνακες αναφοράς με αξία ιστορικής αναδρομής των μέσων μεταφοράς του χθες και του σήμερα.

1.
(πίνακες αναφοράς από την Ανθή)
2.
(παιχνίδι αναγνώρισης των ήχων για τα μέσα μεταφοράς, κλικ στον σύνδεσμο στο τέλος της ανάρτησης για download των αρχείων ήχου σε μορφή mp3)
3.
(κατασκευές και δραστηριότητες για τα Μέσα Μεταφοράς από την Βάλια, μέρος β')
4.
(επιπλέον δραστηριότητες, μέρος α')
5.
(σύνολο από ενδιαφέρουσες κατασκευές για τα Μέσα Μεταφοράς, από την Βάλια επίσης)
6.
(προτάσεις κατασκευών, ατομικών και ομαδικών, μέρος β')
7.
(βιβλιοπροτάσεις και άλλες ενδιαφέρουσες δράσεις για τα μέσα μεταφοράς)
8.
(πρωτότυπη κατασκευή, τρένο)
9.
(φύλλο εργασίας για τον αριθμό 18 με τα μέσα μεταφοράς)
10.
(φύλλα εργασίας για τα μέσα μεταφοράς και την κυκλοφοριακή αγωγή)
11.
(βιωματικές δράσεις, ατομικές και ομαδικές κατασκευές)
12.
(πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι παρατηρητικότητας με τα μέσα μεταφοράς)
13.
(μέσα μεταφορά με σύνθεση σχημάτων)
14.
(κάρτα-μαγνήτης αυτοκίνητο)
15.
(ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών)
16.
(φύλλα εργασίας με τα μέσα μεταφοράς και επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων)
17.
(προτάσεις δραστηριοτήτων ανά μαθησιακή περιοχή και βιβλιοπροτάσεις για τα μέσα μεταφοράς)
18.
(προτάσεις δραστηριοτήτων και ενδιαφέρον φύλλο εργασίας)
19.
(εξαιρετικά αινίγματα για τα μέσα μεταφοράς)
20.
(εξαιρετική ανάρτηση με ένα σύνολο από πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων, κατασκευές, φύλλα εργασίας και σύγκριση των μέσων μεταφοράς του χθες και του σήμερα)
21.
(ομαδικές δραστηριότητες και κατασκευές)
22.
(μέσα μεταφοράς της θάλασσας, προτάσεις δράσεων)
23.
(διδακτικό σενάριο για τα μέσα μεταφοράς, με έμφαση στις ΤΠΕ)
24.
(πολύ ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας)
25.
(templates/πατρόν για κατασκευές με τα μέσα μεταφοράς, λεωφορείο & αυτοκίνητο)
26.
(ενδιαφέρουσα εναρκτήρια δραστηριότητα, κατασκευές και φύλλα εργασίας)
27.
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων)
28.
(3 προτάσεις κατασκευών, φωτογραφίες)
29.
(κατασκευές και προτάσεις δραστηριοτήτων, ιδανικές για μικρότερες ηλικίες)
30.
(για τα μέσα μεταφοράς του αέρα)
31.
(πολύ ενδιαφέροντες πίνακες αναφοράς για τα μέσα μεταφοράς)
32.
(πατρόν για κατασκευές με τα μέσα μεταφοράς και πολύ όμορφα φύλλα εργασίας)
33.
(επιπλέον φύλλα εργασίας με τα μεταφορικά μέσα)
34.
(αριθμοκάρτες με ποδήλατα, από το 1 έως το 12)
35.
(κάρτες αναφοράς για τα μέσα μεταφοράς και την κυκλοφοριακή αγωγή)
36.
(εξαιρετικές κάρτες αναφοράς για όλα τα μέσα μεταφοράς, επίσης από την Ανθή)
37.
(αριθμοκάρτες από το 1 έως το 10 με τα μεταφορικά μέσα)
38.
(εξαιρετικό παιχνίδι αρίθμησης με συνοδευτικό εποπτικό υλικό)
39.
(επιπλέον φύλλα εργασίας με τα μεταφορικά μέσα)
40.
(ενδιαφέρον κινητικό παιχνίδι με βαγόνια)
41.
(φύλλα εργασίας)
42.
(πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων)
43.
(αινίγματα για τα μεταφορικά μέσα του αέρα)
44.
(πίνακες αναφοράς για τα Μέσα Μεταφοράς)
45.
(online κρυπτόλεξο με τα μέσα μεταφοράς)
46.
(2 ασπρόμαυροι πίνακες αναφοράς)
47.
(πολύ ενδιαφέρον υλικό για παιχνίδι κατανόησης της γραφής των αριθμών, κλικ στο View Resource για να δείτε τον κάθε αριθμό)
48.
(εκτυπώσιμο, ασπρόμαυρο υλικό για παιχνίδι bingo με τα μέσα μεταφοράς)
49.
(καρτέλες αναφοράς με τα μέσα μεταφοράς με εξαιρετικό εποπτικό υλικό, στα αγγλικά)
50.
(απλό παιχνίδι αντιστοίχισης και εύρεσης χρωμάτων με πλοία)
51.
(παιχνίδι μνήμης με τα μέσα μεταφοράς)
52.
(φύλλο εργασίας με τα μέσα μεταφοράς, κόβω και κολλώ στη σωστή θέση)
53.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Transportation-120918
(εκτυπώσιμο υλικό 63 σελίδων στα αγγλικά για όλες τις μαθησιακές περιοχές του Νηπιαγωγείου)
56.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Transportation-Toys-Do-a-Dot-Printables-1299955
(έγχρωμο υλικό με κυκλάκια για ασκήσεις προγραφής)
57.
58.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/FREE-Photo-Picture-Flash-Cards-Transport-Vehicles-Speech-Therapy-Autism-ESL-1058311
(κονκάρδες στα αγγλικά: με ποιο μέσο έρχομαι και φεύγω από το σχολείο)
59.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Transport-Cut-Paste-Activites-278779
(πολύ ενδιαφέρον ασπρόμαυρο υλικό για τα μέσα μεταφοράς, επίσης στα αγγλικά)
60.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Transportation-Shapes-Collage-Template-393354
(εκτυπώσιμα πατρόν σχημάτων για ατομικές ή ομαδικές κατασκευές)
61.
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Transportation-Pattern-Practice-Page-1006973
(ενδιαφέρον φύλλο εργασίας λογικής ακολουθίας)
62.
(κατασκευή για την Παγκόσμια Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο, 22 Σεπτεμβρίου)
63.
(εποπτικό υλικό για την Παγκόσμια Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο)
64.
(πίνακας αναφοράς και 4 φύλλα εργασίας για το ποδήλατο)
65.
(εικονόλεξο για την "Ποδηλάτισσα" του Οδυσσέα Ελύτη)
&
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων για το ποίημα)
66.
(φύλλο εργασίας για τα μαθηματικά με τα μέσα μεταφοράς)
67.
(4 επιπλέον ασπρόμαυρα φύλλα εργασίας για τα μέσα μεταφοράς)
68.
(απλή προγραφική άσκηση με αεροπλάνα)
69.
(αεροπλάνα μιας άλλης εποχής, πίνακας αναφοράς)
70.
(οι πρώτες ιπτάμενες μηχανές του Leonardo da Vinci, πίνακες αναφοράς)
71.
(dot-to-dot φύλλο εργασίας για τα αεροπλάνα)
72.
(φύλλο εργασίας για τα μέσα μεταφοράς: πού κινούνται τα μεταφορικά μέσα, κόβω και κολλώ)
73.
(φύλλο εργασίας με μεταφορικά μέσα για την εξάσκηση στις έννοιες "αριστερά-δεξιά")
74.
(φύλλο εργασίας απλής πρόσθεσης και αφαίρεσης με μεταφορικά μέσα)
75.
(φύλλο εργασίας για το αρχικό γράμμα των μεταφορικών μέσων)
76.
("βρίσκω το αρχικό γράμμα": ακόμα ένα φύλλο εργασίας)
77.
(η αλφαβήτα των μέσων μεταφοράς, με φωτογραφικό υλικό)
78.
(τα μέσα μεταφοράς από τα παλιά χρόνια ως σήμερα, με συνοδευτική εξαιρετική παρουσίαση διαφανειών - με κλικ στο μικρό download - και προτάσεις ομαδικών κατασκευών)
79.
(ποδήλατο: το πρώτο μου μέσο μεταφοράς, πρωτότυπες προτάσεις δραστηριοτήτων και συνοδευτικό εποπτικό υλικό)
80.
(ασφάλεια μέσα στο αυτοκίνητο και πρόταση κατασκευής)
81.
(μαθηματικό παιχνίδι - αποστάσεις - με τα μέσα μεταφοράς της θάλασσας)
82.
(ταξιδεύω με αεροπλάνο: πρωτότυπες προτάσεις δραστηριοτήτων, επίσης από τη Μυρτώ)
83.
(αεροπειραματισμοί με αφορμή το αερόστατο)
84.
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων με τα μέσα μεταφοράς)
85.
(πρωτότυπες προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών για το ποδήλατο)
86.
(αινίγματα για τα μέσα μεταφοράς)
87.
https://sway.office.com/lwIb5sDd2EiOyknX?ref=Link
("Ορθοπεταλιές": μία εξαιρετική παρουσίαση Sway για το ποδήλατο, της Μαρίνας Κωστηκεχαγιά)

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ: αυτοκίνητα του χθες και του σήμερα







   ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ: ποδήλατα του χθες και του σήμερα





       ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ: τρένα του χθες και του σήμερα





ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ