Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


13 Μαρ 2013

Καθαρή Δευτέρα και Χαρταετοί στο Νηπιαγωγείο: Γλωσσικό Παιχνίδι με αφορμή μια Ηχοϊστορία


Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα γλωσσικό παιχνίδι σύνθετων λέξεων & παιχνίδι μνήμης που στηρίζεται στην ηχοϊστορία που υπάρχει στο ηλεκτρονικό υλικό για τη Μουσική της Α' Δημοτικού και το οποίο μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:

**για ακόμα μία ανάρτηση σχετικά με τις σύνθετες λεξεις από χαρτί ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ.

 **για φύλλα εργασίας και άλλες αναρτήσεις σχετικά με την Καθαρή Δευτέρα, ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ.
Αρχικά παραθέτω το κείμενο της ιστορίας:
Συναυλία από... χαρτί!*
 * Παρούση, Α. (2000). Ήταν ένα μικρό χαρτάκι. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Τσαφταρίδης, Ν. (2004). Τραγούδια από την παράσταση «Ηταν ένα μικρό χαρτάκι». Μουσική και παιδαγωγικές προτάσεις. Αθήνα: Νήσος.

Σημείωση:
Η ηχοϊστορία βασίζεται στο βιβλίο της Α. Παρούση, το οποίο γράφτηκε για να βοηθήσει τα παιδιά νηπιακής ηλικίας στη διδασκαλία σύνθετων λέξεων. Η λογική που το διέπει αφορά την κατανόηση της σύνθεσης, της κατάτμησης και της χρήσης των υποκοριστικών. Το παιχνίδι με τον λόγο διατρέχει το βιβλίο της Α. Παρούση και τους στίχους της Μ. Κουλεντιανού με σκοπό τα παιδιά να κατανοήσουν τη δομή του. Τα 1 7 τραγούδια του Ν. Τσαφταρίδη που περιλαμβάνονται στο CD αποτελούν μια ενότητα από διαφορετικά μουσικά ιδιώματα, τα οποία σκοπό έχουν να υπογραμμίσουν τον διαφορετικό χαρακτήρα κάθε ήρωα, αλλά και να φέρουν τα παιδιά σε επαφή με ακούσματα σύγχρονα ή και παλαιότερα.

Διασκευή: Μαρία Αργυρίου

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μικρό χαρτάκι που έψαχνε να βρει τι θα γίνει όιαν μεγαλώσει. Πρώτα πήγε και ρώιησε τη μαμά του, που εργαζόταν στο σπίτι της μαντάμ Τραπεζαρίας, κι εκείνη του αποκρίθηκε:

Χαρτοπετσέτα, βέβαια! Κοίτα εμένα τι ήσυχα και απαλά σκουπίζω τα δαχτυλάκια και στεγνώνω τα χειλάκια (σε τύμπανο τρίβουμε χαρτοπετσέτες).

Ύστερα πήγε και ρώτησε τον μπαμπά του.

—Χα, χα! χαρτόκουτο, παιδί μου, γερό και δυνατό. Θα σε γεμίζουν πράγματα και παντού θα ακούς: φέρτε ένα χαρτόκουτοοοο (χαρτόκουτα σε διάφορα μεγέθη, τα οποία χρησιμοποιούμε σαν τύμπανα χτυπώντας τα με τις παλάμες μας).
Πήγε στη δασκάλα των Γαλλικών του, την κυρία Ντοσιέ, και τη ρώτησε.

Χαρτοφάκελος, μικρέ μου. Θα έχεις δύο λαστιχάκια και θα ανοιγοκλείνεις. 
Δεν ξέρεις τι χρήσιμος θα είσαι στην κοινωνία! Και με ετικέτα! 
(φάκελοι με λαστιχάκια που ανοιγοκλείνουμε)

—Ας πάω στη γιαγιά, που ξέρει τόσες ιστορίες! σκέφτηκε.

—Ε, παιδάκι μου, έχεις ακόμα πολύ χαρτί να φας για να μεγαλώσεις. 
Βιβλίο να γίνεις, να μάθεις γράμματα! αποκρίθηκε εκείνη 
(φυλλομετρούμε σελίδες βιβλίων με διαφορετικό πάχος).


Το μικρό χαρτάκι κατέβασε το κεφάλι και συνέχισε τον δρόμο του.

—Καλημέρα, κυρία χαρτοσακούλα, είπε δειλά.

Χαρτοσακούλας, μικρέ, χαρτοσακούλας! 
Είμαι ο καλύτερος, με τα φρούτα, τα λαχανικά μου, κι όλο με παίρνουν αγκαλιά 
(με χαρτοσακούλες του μανάβη παράγουμε διάφορους ήχους).


—Μην τον ακούς! Χαρτί κουζίνας να γίνεις, παιδάκι μου, να τρως και κανένα πιάτο φαΐ, 
ακούστηκε μια φωνή από την κουζίνα (το εσωτερικό σκληρό ρολό χαρτιού κουζίνας).
—Μπιιι-μπιιι! Φύγε, μικρέ, από τη μέση, έχουμε και δουλειές! 
Ραντεβού, υποχρεώσεις, επενδύσεις! Το ρολόι μου, πού είναι το ρολόι μου; 
Ε, μικρέ, χαρτονόμισμα να γίνεις! Μπιιι-μπιι! (πλαστική καραμούζα)


Κι έτσι έφτασε η νύχτα (ήχοι από κουκουβάγια, τριζόνια). 
Το απαλό αεράκι (σωλήνας ηλεκτρολόγου) δεν έδιωξε τη στενοχώρια του:

—Σε τίποτα δεν μπορώ να φανώ χρήσιμο. 
Να γινόμουν αστεράκι από ασημόχαρτο. (αλουμινόχαρτο που τσαλακώνουμε).

—Κάνε μια ευχή, του είπε ένα πεφταστέρι.

Και το μικρό χαρτάκι ευχήθηκε.

Έτσι λοιπόν, την άλλη μέρα, όλοι καμάρωναν το μικρό χαρτάκι 
που είχε μεταμορφωθεί σε έναν πολύ όμορφο χαρταετό
Μόνο το χαρτομάντιλο μονολογούσε κι έλεγε:

—Ναι, όταν όμως κουραστεί το αγοράκι που τραβά τον χαρταετό, 
ποιος θα του σκουπίσει τον ιδρώτα;

Στόχος είναι να αναδιηγηθούν τα παιδιά την ιστορία του 
μικρού χαρτιού προσπαθώντας να 
θυμηθούν όσα περισσότερα στάδια πέρασε το μικρό χαρτάκι 
μέχρι να γίνει ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ.

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ 
ΓΙΑ ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ


1 σχόλιο:

15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου είπε...

Δεν το πιστεύω, σήμερα τους το διάβασα!!! ευχαριστούμε!!!!

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ