Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


24 Μαΐ 2013

Μαθαίνω για το Περιβάλλον στο Νηπιαγωγείο: Πίνακας Αναφοράς για την εξοικονόμηση νερού

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος προτείνεται ακολούθως ένας πίνακας αναφοράς για την εξοικονόμηση νερού. Επίσης, στον σύνδεσμο
http://www2.seattle.gov/util/waterbusters/
προτείνεται ένα εξαιρετικό online παιχνίδι που βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση των εννοιών περί της εξοικονόμησης νερού και είναι εύκολο στον χειρισμό του καθώς απαιτεί απλά την χρήση των βελών.

Οι υπόλοιπες 19 αναρτήσεις του ιστολογίου για το περιβάλλον και την οικολογία βρίσκονται εδώ.

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ: 
Το περιβάλλον αγαπώ…το νερό δεν σπαταλώ
(έγχρωμος & ασπρόμαυρος)
ΝΕΡΟ1 ΝΕΡΟ2



Μαθαίνοντας για τον Ήλιο στο Νηπιαγωγείο: Εποπτικό υλικό και κάρτες γραφής για ένα παραμύθι

Με αφορμή την εξαιρετική ανάρτηση των συναδέλφων από το αγαπημένο ιστολόγιο Sxolikes Ataxies σχετικά με ένα Νιγηριανό παραμύθι για τον ήλιο (ΔΕΣ ΕΔΩ για το κείμενο του παραμυθιού), προτείνεται ακολούθως συνοδευτικό εποπτικό υλικό και καρτές αναφοράς για γλωσσικά παιχνίδια (προφορικά ή γραφής).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 
ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΔΩ
 
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
παρα5 παρα6
παρα1 παρα7
παρα3

23 Μαΐ 2013

Καλοκαίρι στο Νηπιαγωγείο: Το ντόμινο -memory του καλοκαιριού

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα memory (που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και ως ντόμινο) με θεματολογία καλοκαιρινή. Μπορεί να παιχτεί αναζητώντας τις όμοιες εικόνες, είτε βρίσκοντας για κάθε εικόνα την σωστή λέξη.

 Γενικά για το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, βρείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες 
20 σχετικές αναρτήσεις.

ΤΟ MEMORY ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

μεμο1 μεμο2
μεμο3 μεμο4
μεμο5 μεμο6
μεμο7 μεμο8
μεμο9 μεμο10
ΜΕΜΟ11 ΜΕΜΟ12
ΜΕΜΟ13

Μαθαίνοντας για τον Ήλιο στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο εργασίας – κατασκευή για τη Γλώσσα

Με αφορμή την σημερινή εξαιρετική ανάρτηση της Κατερίνας, την οποία μπορείτε να δείτε ΕΔΩ, προτείνεται ακολούθως ένα φύλλο εργασίας για την Γλώσσα για την γραφή των βασικών λέξεων που σχετίζονται με την προστασία μας από τον Ήλιο. 
Για τον τρόπο αξιοποίησης του υλικού και τις συνοδευτικές δράσεις, σας παραπέμπω στο ιστολόγιο της Κατερίνας στον παραπάνω σύνδεσμο.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 
ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΔΩ
κολ1 κολ2 ΚΟΛ3

Επιπλέον 17 χρήσιμες συνδέσεις και ακροστιχίδα για τον ήλιο μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/05/17.html

Γιορτή του Πατέρα στο Νηπιαγωγείο: 30 χρήσιμες συνδέσεις για κατασκευές


Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα σύνολο από 30 χρήσιμες συνδέσεις για κατασκευές για τη Γιορτή του Πατέρα (16 Ιουνίου φέτος), που γιορτάζεται κάθε χρονο την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου. Η κατασκευή που προτείνεται στην φωτογραφία (κορνίζα με διακοσμητικά κομμάτια παζλ) δεν οδηγούσε σε κανέναν σύνδεσμο. 

ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ τις υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις 

1.
https://www.kinderella.gr/giorti-tou-patera-efkoles-idees-gia-kartes-ta-patron-tous/
(οι εξαιρετικές ιδέες της Έλενας)
2.
http://blogs.sch.gr/44nipperist/2012/06/14/%CE%BA%CE%B9-%CE%BF-%CE%BC%CF%80%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%AC%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9/
(πουκάμισο με γραβάτα)
3.
http://www.familycorner.com/crafts-kids-family-2/father-s-day-uniform-shirt-card.html
(κάρτα πουκάμισο)
4.
http://1niporaiokastrou.blogspot.com/2014/06/2014.html
(άλλη μία εξαιρετική κατασκευή)
5.
http://colegiopadrecollado.blogspot.gr/2011/03/mi-papa-es-un-campeon.html
(κατασκευή κύπελο - πρωτότυπη, με πατρόν)
6.
http://colegiopadrecollado.blogspot.gr/2011/03/otra-idea-para-el-dia-de-papa.html
(κάρτα γραβάτα)
7.
http://didactiko.blogspot.gr/2012/06/dia-del-padre.html
(ενδιαφέρουσες ζωγραφοσελίδες και εποπτικό υλικό)
8.
http://mundo-manualidades.com/modelo-de-tarjeta-para-el-dia-del-padre.html
(κάρτα)
9.
http://blogs.sch.gr/11nipxan/%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B9%CE%B9%CE%B9%CE%B9%CE%B9/%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1/
(ενδιαφέροντα κείμενα (quotes) για τον πατέρα)
10.
http://rosinahuber.blogspot.ca/2012/05/blue-ribbon-rosette-tutorial.html
(υφασμάτινο μετάλλιο - δύσκολο)
11.
http://mesasenasentoukaki.blogspot.com/2014/05/blog-post_26.html
(επίσης ενδιαφέρουσες προτάσεις από το "Σεντουκάκι")
12.
http://www.sturdyforcommonthings.com/2012/06/fathers-day-storytime/
(απλή και ενδιαφέρουσα κάρτα και κατασκευή, στη μέση της σελίδας)
13.
http://easypreschoolcraft.blogspot.gr/2012/03/fathers-day-trophy-cup-craft-1.html
(κατασκευή - τρόπαιο)
14.
http://vrefonipiagwgos.blogspot.com/2013/06/blog-post_14.html
15.
http://www.mammaebambini.it/lavoretti-e-addobbi/lavoretti-per-bambini-il-papa-pennello/
(πρωτότυπη κατασκευή με πινέλο)
16.
http://loycarecursos.blogspot.gr/2011/01/tarjetas-de-felicitacion_07.html
(πρωτότυπα templates για κάρτες)
17.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/search/label/%CE%97%20%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%AE%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AD%CF%81%CE%B1%20%CF%83%CF%84%CE%BF%20%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF%20%2816.%2F6%29
(3 εξαιρετικές αναρτήσεις από την Ανθή με προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών)
18.
http://e-children.blogspot.com/2014/06/no1.html#axzz5If03MMLv
(από τη Στέλλα, εξαιρετική κατασκευή, Νο1 Γραβατομπαμπάδες)
19.
http://e-children.blogspot.com/2014/06/blog-post_2.html#axzz5If03MMLv
(επίσης από τη Στέλλα, το πορτοφόλι του μπαμπά)
20.
http://e-children.blogspot.com/2014/06/blog-post.html#axzz5If03MMLv
(Να σας συστήσω τον μπαμπά μου, επίσης από τη Στέλλα)
21.
http://e-children.blogspot.com/2014/05/blog-post_30.html#axzz5If03MMLv
(πολύ ενδιαφέροντα templates για γραβάτες)
22.
http://www.allparenting.com/my-family/articles/960685/easy-fathers-day-crafts-for-kids
(4 γρήγορες και απλές κατασκευές - πιο ενδιαφέρουσα η δεύτερη με το μετάλλιο-πιατάκι)
23.
http://www.notimeforflashcards.com/2011/05/family-medals.html
(απλή κατασκευή - μετάλλιο)
24.
http://www.notimeforflashcards.com/2010/06/fathers-day-gift.html
(απλη κατασκευή κάρτας με κυκλικές στάμπες)
25.
http://www.notimeforflashcards.com/2009/06/fathers-day-frame-updated-with-iphone.html
(πρωτότυπη κατασκευή "κινητό τηλέφωνο")
26.
http://www.notimeforflashcards.com/2012/06/easy-fathers-day-tie-cookies.html
(πρωτότυπη κατασκευή "γραβάτα με ζυμάρι" - μπορεί να γίνει και με πηλό)
27.
http://vanihvc.blogspot.gr/2009/07/lembrancinhas-para-o-dia-dos-pais.html
(4 επιπλέον εξαιρετικές κατασκευές - κάρτες, κορνίζες, διακοσμητικό κουτί, λεύκωμα-ατζέντα)
28.
http://blogdaaninhaclaro.blogspot.gr/2011/07/lembrancinhas-dia-dos-pais.html
(5 επιπλέον πολύ ενδιαφέρουσες κατασκευές με συνοδευτικά πατρόν και τρισδιάστατη κάρτα στο κάτω μέρος της σελίδας)
29.
http://www.decoideas.net/llaveros-de-goma-eva-para-el-dia-del-padre/
(υπέροχη κατασκευή μπρελόκ-ψαράκια - με αφρώδες υλικό)
30.
(η κορνίζα στην φώτο της ανάρτησης)

Επίσης:
31.
http://e-children.blogspot.com/2014/05/1.html#axzz5If03MMLv
(ευχετήριες κάρτες για τον πατέρα, Μέρος 1ο)
http://e-children.blogspot.com/2014/05/2.html#axzz5If03MMLv
(ευχετήριες κάρτες για τον πατέρα, Μέρος 2ο)
32.
http://e-children.blogspot.com/2014/05/blog-post_6265.html#axzz5If03MMLv
(ανασύνθεση λέξεων για τον πατέρα)

22 Μαΐ 2013

Αναμνήσεις του Νηπιαγωγείου "κλεισμένες" σε ένα κουτί...


Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα σύνολο από χρήσιμες συνδέσεις που προτείνουν την κατασκευή ενός τρισδιάστατου κουτιού, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για να "φυλάξει" τις πιο γλυκές αναμνήσεις των παιδιών από το Νηπιαγωγείο. Στα εσωτερικά τοιχώματα του κουτιού μπορούμε να κολλήσουμε τις εικαστικές δημιουργίες των παιδιών (π.χ. βλ. το εξαιρετικό "τρενάκι των αναμνήσεων" της Ανθής και επίσης ΕΔΩ κάποιες προτάσεις του ιστολογίου) ή να στολίσουν τα παιδιά το κουτάκι των αναμνήσεων όπως θέλουν, ενδεχομένως βάζοντας στο κέντρο τους ένα συμβολικό αποχαιρετιστήριο δωράκι.

 Για το θέμα της οργάνωσης των ΦΑΚΕΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, μπορείτε να δείτε και άλλες χρήσιμες συνδέσεις ΕΔΩ, καθώς και την πιο πρόσφατη εξαιρετική ανάρτηση της Μαρλέν ΕΔΩ με υπέροχες προτάσεις εξωφύλλων για τα ντοσιέ των παιδιών.

ΤΑ ΚΟΥΤΑΚΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ - 
7 ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Οι συγκεκριμένες συνδέσεις έχουν επιλεγεί γιατί δείχνουν με αρκετά κατανοητό τρόπο το πώς φτιάχνονται τα κουτάκια...
1.
http://carolinascreativecropper.blogspot.gr/2013/05/welcome-to-my-national-scrapbooking-day.html
2.
http://www.acherryontop.com/articles/Exploding-Box-Tutorial-3828
3.
http://suzannelily.wordpress.com/2008/08/03/exploding-box-made-easy-workshop/
4.
http://artzdescrap.blogspot.gr/2010/07/explosion-box-tutorial.html
5.
http://origami.about.com/od/Origami-Boxes/tp/How-To-Make-An-Easy-Exploding-Box-Card.htm
6.
http://papercrafthorizon.blogspot.gr/2012/08/my-first-explosion-box.html
7.
http://glitteradventure.blogspot.gr/2006/11/exploding-box-class.html


Καλοκαίρι στο Νηπιαγωγείο: Φύλλα εργασίας για την Γλώσσα και τα Μαθηματικά

Προτείνονται ακολούθως φύλλα εργασίας για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά (κλιμακούμενης δυσκολίας) για τη θεματική ενότητα ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ. 
Για χρήσιμες συνδέσεις σχετικά με φύλλα εργασίας στην ίδια θεματική ενότητα μπορείτε να ΔΕΙΤΕ και ΕΔΩ.

Γενικά για το ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, βρείτε ΕΔΩ τις υπόλοιπες 18 σχετικές αναρτήσεις.

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
μαθ1μαθ2 μαθ3 μαθ4
μαθ5 ΜΑΘ6
ΜΑΘ7 μαθ8
ΜΑΘ9 μαθ10 μαθ11

21 Μαΐ 2013

Καλοκαιρινές κατασκευές για το Νηπιαγωγείο: 27 χρήσιμες συνδέσεις

Οι ακόλουθες 27 προτάσεις καλοκαιρινών κατασκευών προέρχονται κυρίως από γερμανόφωνους ιστότοπους και ιστολόγια και έρχονται να συμπληρώσουν προηγούμενες αναρτήσεις με καλοκαιρινές κατασκευές, τις οποίες μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ.
Συνήθως η εικόνα αρκεί για να κατανοήσουμε την κατασκευή, γεγονός που διευκολύνει όσους δεν κατέχουν την γερμανική γλώσσα.  
Για τις συναδέλφους που ζητούν να αναρτώ τις φωτογραφίες των κατασκευών και όχι μόνο τον σύνδεσμο, αν και καταλαβαίνω ότι η πλοήγηση είναι συχνά αρκετά χρονοβόρα και κουραστική, να επισημάνω ότι οποιασδήποτε μορφής αντιγραφή και επικόλληση εικόνων από κατασκευές αποτελεί "υποκλοπή" πνευματικής ιδιοκτησίας (του δημιουργού τους) και γι'αυτό περιορίζομαι να αναρτώ μόνο τον σύνδεσμο προς τους ιστοτόπους καθώς και μια σύντομη περιγραφή της κατασκευής.

 **παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο της ανάρτησης να αναρτήσει τον σύνδεσμο από την γραμμή URL ΕΔΩ και όχι αυτούσιο το περιεχόμενο της ανάρτησης. Ευχαριστώ.

ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ  
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 18 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
1.
http://www.basteln-gestalten.de/bilderrahmen-mit-muscheln
(καλοκαιρινή κορνίζα)
2.
http://www.basteln-gestalten.de/mobile-basteln
(μόμπιλε ψαράκια - αναλυτικές οδηγίες)
3.
http://www.basteln-gestalten.de/sonnenschutz-basteln
(καπελάκι για τον ήλιο)
4.
http://www.basteln-gestalten.de/sandbilder-basteln
(πρωτότυπο καδράκι με άμμο)
5.
http://www.kinderspiele-welt.de/basteln-und-werkeln/sonne-basteln.html
(κατασκευή ήλιος με λωρίδες χαρτιού)
6.
http://www.basteln-gestalten.de/sonne-basteln
(απλή κατασκευή ήλιος)
7.
http://www.kindersuppe.de/Meerestiere/Meer-Meerestiere.html#regenbogenfisch
(ψαράκι - με έτοιμο χρωματιστό template)
8.
http://www.bastelideen.info/html/papier_fisch_b.html
(διακοσμητικά ψαράκια κρεμαστά με πατρόν)
9.
http://www.basteln-gestalten.de/fische
(κατασκευή ψαράκι-τεχνική οριγκάμι)
10.
http://www.bastelideen.info/html/leuchtturm_fensterbild_b.html
(δισδιάστατη κατασκευή φάρου)
11.
http://michiskigawelt.blogspot.gr/2012/08/handabdruck-sonne.html
(κατασκευή ήλιος με παλάμες)
12.
http://www.medienwerkstatt-online.de/lws_wissen/vorlagen/showcard.php?id=1289
(ενυδρείο)
13.
http://www.wunderbare-enkel.de/tiere-basteln/1292/aquarium-aus-karton-und-tonpapier
(ενυδρείο με έτοιμα πατρόν από ψάρια)
14.
http://www.wunderbare-enkel.de/tiere-basteln/1292/fisch-aus-bierdeckel
(κατασκευή ψάρι με συνοδευτικά πατρόν)
15.
http://basteln.kidsaction.de/clips/klammer/krake.htm
(χταπόδι με μανταλάκια)
16.
http://www.bastelkleber.com/wir-basteln-uns-eine-delfin-geburtstagskarte.php
(πρωτότυπη κάρτα-δελφίνι)

Επίσης:
17.
https://prosxolikipareoula.blogspot.gr/2014/05/blog-post_27.html
(οι εξαιρετικές προτάσεις της Βούλας)
18.
http://blogs.sch.gr/38nippat/archives/1335
19.
http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/2013/06/blog-post_2.html
20.
http://1nipkerats.blogspot.gr/2014/06/blog-post_4.html
21.
https://www.kinderella.gr/efkoles-idees-gia-kalokerines-kataskeves-apla-ilika-meros-1o/
22.
https://hartaetoi.wordpress.com/2016/06/12/%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%AC/
23.
https://www.mommyjammi.gr/2016/05/paidikes-kalokairines-kataskeues.html
24.
http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/2015/06/blog-post_23.html
25.
https://marigiani.blogspot.gr/2016/06/blog-post.html
26.
http://lescraiesdenino.centerblog.net/m/voir-photo?u=http://lescraiesdenino.l.e.pic.centerblog.net/o/ebb3cf6b.jpg


27.
http://dimkythn.weebly.com/gammaiotaomicronrhotau941sigmaf---epsilonkappadeltaetalambda974sigmaepsiloniotasigmaf1.html

20 Μαΐ 2013

Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό: 10 χρήσιμες συνδέσεις και μία πρόταση δραστηριοτήτων μετάβασης

 

Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα σύνολο από χρήσιμες συνδέσεις που αφορούν προτάσεις και δράσεις μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Επίσης, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) προτείνεται ένα σχέδιο δραστηριοτήτων με θέμα την εξοικονόμηση ενέργειας που μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο ενός προγράμματος μετάβασης.
1.
http://sevarosenew.blogspot.gr/2012/05/2010.html
(εξαιρετικές δραστηριότητες μετάβασης και πρώτοτυπο θεατρικό - τα λόγια του θεατρικού δίνονται)
2.
http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&ved=0CEgQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.xarabook.gr%2Fpaidagogika%2Fbasila_dieykolynontas_ta_nipia.pps&ei=HKKaUazSJMfKtQaqq4DIDA&usg=AFQjCNFMWbTVNx5KX3LjW4K6rkZcnRjEsA&sig2=duaokftilEPYGWWX0Bv18A
(εξαιρετικά ενημερωτική παρουσίαση διαφανειών με ανάλυση των μοντέλων μετάβασης και προτάσεις κοινών εκπαιδευτικών δράσεων)
3.
http://ekantartzi.blogspot.gr/2013/05/blog-post.html?showComment=1368631378929
(ένα σύνολο από 10 ενδιαφέρουσες συνδέσεις για την μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό)
4.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/05/blog-post_20.html
(φύλλα εργασίας για τη μετάβαση)
5.
http://kvaggelitsa.blogspot.gr/2013/02/blog-post_19.html
(εξαιρετικό πρόγραμμα μετάβασης-αναλυτικά με όλες τις φάσεις με βάση το αναπτυξιακό οικολογικό μοντέλο)
6.
http://135-43nipathinas.blogspot.gr/2012/12/10-12-2012.html
(πρόγραμμα μετάβασης - εικαστική συνδημιουργία)
7.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2013/04/blog-post_25.html
(η ενδιαφέρουσα πρόταση της Μαρίας)
8.
Μία πιο πρόσφατη και πολύ ενδιαφέρουσα:
https://sway.office.com/8gwq4FxcDOiRMovh?ref=Link&fbclid=IwAR1xAPFOKFI91KuzP8WdN5JaLPeMeOVgmclRfkiye5Va3-Q5Z20QiMaN_II

9.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΥΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ 
ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Οι ακόλουθες δραστηριότητες δύνανται να υλοποιηθούν στα πλαίσια ενός Προγράμματος Ομαλής Μετάβασης, λαμβάνοντας ως μαθησιακή περιοχή αφόρμησης τη θεματική ενότητα από το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος της Α΄ Δημοτικού «Η ηλεκτρική ενέργεια στη ζωή μας» (σελ. 146-150). Το συγκεκριμένο θέμα κρίνουμε πως παρουσιάζει πρωτοτυπία και δύναται να εγείρει το ενδιαφέρον των εμπλεκομένων ομάδων. Έχει άμεση σχέση με τα καθημερινά βιώματα και τις εμπειρίες των παιδιών και ως εκ τούτου μπορεί να καλύψει ευρύ φάσμα των ενδιαφερόντων τους. Επίσης αποτελεί κοινό θεματικό άξονα τόσο του Νηπιαγωγείου όσο και της Α΄ τάξης του Δημοτικού, υπαγόμενο στο γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης Περιβάλλοντος. Στις δραστηριότητες μετέχουν διηλικιακές ομάδες προνηπίων (αν υπάρχουν), νηπίων και μαθητών της Α΄ Δημοτικού. Στα πλαίσια σχεδιασμού (προγραμματισμού) και οργάνωσης του Προγράμματος Μετάβασης έχουν διερευνηθεί οι προηγούμενες εμπειρίες και γνώσεις των παιδιών, ενώ έχουν ενημερωθεί οι γονείς των παιδιών για τις επικείμενες δράσεις.

1. Δραστηριότητα Μελέτης Περιβάλλοντος 
(Φυσικό περιβάλλον και αλληλεπίδραση)

Βασικές επιδιώξεις

Τα παιδιά ενθαρρύνονται:


  • να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το πώς διευκολύνει τη ζωή μας η ηλεκτρική ενέργεια.
  • να πάρουν πληροφορίες για άλλες (εναλλακτικές) μορφές ενέργειας.
  • να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας.
  • να αντιληφθούν τη σχέση μεταξύ της εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας και της προστασίας του πλανήτη.
  • να συγκρίνουν τον τρόπο ζωής τους με τον τρόπο ζωής των ανθρώπων πριν λίγα χρόνια, όταν δεν υπήρχε η ηλεκτρική ενέργεια.  
  • να αναγνωρίζουν βασικές εφαρμογές του ηλεκτρισμού στην καθημερινή ζωή (για παράδειγμα χρήση και λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών).

Φάκελος παρουσίασης

Έγχρωμο, φωτοτυπημένο, μεγεθυμένο και πλαστικοποιημένο φωτογραφικό υλικό από το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος της Α΄ Δημοτικού δείχνεται στα παιδιά του Νηπιαγωγείου (με έμφαση σε εκείνο που αφορά την οικονομία της ηλεκτρικής ενέργειας)
 Στιγμιότυπο οθόνης 
από το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος
Επιπλέον, στο έντυπο υλικό της δραστηριότητας συμπεριλαμβάνεται το βιβλίο της σειράς «Σώσε τον πλανήτη μας» με τίτλο «Κλείσε το Φως» (Εκδόσεις: Παπαδόπουλος). 

Ενδεικτική παρουσίαση δραστηριότητας

Η παρούσα δραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί στο πλαίσιο των κοινών δράσεων Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, οργανώνεται επίσκεψη στο όμορο ή γειτονικό Δημοτικό Σχολείο, όπου οι δύο εκπαιδευτικοί έχουν οργανώσει τις ακόλουθες δράσεις.

  1. Τα παιδιά παρατηρούν το φωτογραφικό υλικό που σχετίζεται με την ηλεκτρική ενέργεια και την πολλές φορές άλογη χρήση της.
  2. Μαθαίνουν «τι υπάρχει πίσω από την πρίζα» και ευαισθητοποιούνται για το πώς θα το διαφυλάξου.
  3. Έχουν την ευκαιρία να «γνωρίσουν» τους ήρωες του βιβλίου της Α΄ Δημοτικού, τη Μηλώ την Καμηλώ και τον Λέων Λαλέων, που θα τους συνοδεύουν στο βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος την επόμενη χρονιά.
  4. Διαπιστώνουν ότι η εικονογράφηση του βιβλίου (με ήρωες ένα λιοντάρι και μια καμηλοπάρδαλη) μοιάζει με την εικονογράφηση των βιβλίων που διαβάζουν στην ολομέλεια
  5. Σε συνδυασμό με την επίδειξη του φωτογραφικού υλικού ακολουθεί η ανάγνωση του βιβλίου «Κλείσε το Φως», γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουν πόσα κοινά θέματα προβληματισμού υπάρχουν σε ένα βιβλίο προσχολικής και σε ένα πρωτοσχολικής ηλικίας.
  6. Σε μικρές ομάδες (2 νήπια-2 παιδιά Α΄ Δημοτικού) συνεργάζονται, για να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στην ανάγκη να κάνουμε οικονομία ηλεκτρικής ενέργειας.
  7. Σχετικές λεζάντες μπορούν να προστεθούν από τα μεγαλύτερα παιδιά που έχουν κατακτήσει τη λειτουργία της γραφής

Επέκταση δραστηριότητας



  1. Τα έργα των ομάδων (νηπίων-μαθητών Α΄Δημοτικού) μπορούν κάλλιστα να λειτουργήσουν ως ενημερωτικές αφίσες και να μοιραστούν από τα παιδιά στους γονείς τους την ώρα της αποχώρησης από το σχολείο (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό). Οι γονείς αφυπνίζονται μέσα από την κοινή συνεργατική δράση Νηπιαγωγείου – Δημοτικού.
  2. Ενδεχόμενη αφισοκόλληση των μηνυμάτων για την ανάγκη εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε να δώσει στη δραστηριότητα και μια ευρύτερη διάσταση που ξεπερνάει τα όρια του σχολείου και απλώνεται, «ανοίγεται» στην ευρύτερη κοινότητα.

 2) Δραστηριότητα Δημιουργίας και Έκφρασης 
(Παιχνίδι ρόλων – Δραματοποίηση)


Βασικές επιδιώξεις

Τα παιδιά ενθαρρύνονται:


  • να εκφράζονται με το ελεύθερο δραματικό παιχνίδι, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, να γνωρίζουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.
  • να προάγουν τη γλωσσική τους ανάπτυξη και να καλλιεργούν την επικοινωνία μέσα στο πλαίσιο της δραματοποίησης.
  • να εκφράζονται με τον αυτοσχεδιασμό και τη μίμηση.
  • να συνεργάζονται και να δημιουργούν από κοινού.
  • να καλλιεργούν τη θεατρικότητά τους.
  • να επιλέγουν και να χρησιμοποιούν δημιουργικά διάφορα υλικά (υφάσματα διαφόρων χρωμάτων, καπέλα, μάσκες, κουστούμια) και να αναπτύσσουν παράλληλα τις προσωπικές τους κλίσεις.
  • να αναπτύσσουν συνολικά την αισθητική τους αντίληψη και έκφραση.


Φάκελος παρουσίασης - Υλικά

Υλικά από τη γωνιά του θεατρικού παιχνιδιού του Νηπιαγωγείου αλλά και αυτοσχέδιες κατασκευές των παιδιών, τόσο του Νηπιαγωγείου όσο και της Α΄ τάξης, θα χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα, στα παιδιά θα φανούν χρήσιμα τα υφάσματα διαφόρων χρωμάτων και κουστούμια της γωνιάς της «μεταμφίεσης» ή του θεατρικού παιχνιδιού. Κατασκευές (ατομικές, ομαδικές) που ενδέχεται να γίνουν μέσα στο πλαίσιο της εικαστικής δημιουργίας, όπως για παράδειγμα καπέλα, μάσκες, μικρό σκηνικό, θα βοηθήσουν περαιτέρω την υλοποίηση της δραστηριότητας.



Ενδεικτική παρουσίαση της δραστηριότητας


  1. Με αφορμή την πρόταση θεατρικού παιχνιδιού-δραματοποίησης που προτείνεται στο βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος της Α΄ τάξης, οργανώνουμε δύο παιχνίδια ρόλων: α) ένα χειμωνιάτικο βράδυ χωρίς ηλεκτρική ενέργεια και β) ένα καλοκαιρινό μεσημέρι χωρίς ηλεκτρική ενέργεια.
  2. Μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος Ομαλής Μετάβασης που υλοποιείται οργανώνουμε μία ή δύο συναντήσεις των παιδιών των δύο βαθμίδων, κατά τις οποίες τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες αναλαμβάνουν να προετοιμάσουν όποιο από τα δύο παιχνίδια ρόλων προτιμούν.
  3. Οι ομάδες των παιδιών διαμορφώνουν το σενάριο, μοιράζουν τους ρόλους, σκέπτονται ποια υλικά τους είναι απαραίτητα. Τα μεγαλύτερα παιδιά πιθανόν να θέλουν να καταγράψουν τα λόγια του μικρού θεατρικού δρώμενου, για να μην ξεχαστούν. Η διακριτική υποστήριξη και η ενθάρρυνσή τους από τις δύο εκπαιδευτικούς θεωρείται δεδομένη.
  4. Οι παρουσιάσεις των δρώμενων ενδέχεται να γίνουν στο πλαίσιο μιας τρίτης συνάντησης των παιδιών (στο χώρο του Νηπιαγωγείου ή του Δημοτικού Σχολείου) και να έχουν τη μορφή μικρών θεατρικών δρώμενων, όπου κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δουλειά της.
  5. Τα παιδιά, ύστερα από την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, καλούνται να πουν τις εντυπώσεις τους από τη μεταξύ τους συνεργασία, γεγονός που ενισχύει και τη συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Πιθανές επεκτάσεις

  1. Τα δρώμενα οργανώνονται, ώστε να αποτελέσουν το υλικό της σχολικής καλοκαιρινής γιορτής, όπου οι γονείς τόσο των νηπίων όσο και των μαθητών της Α΄ τάξης έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν το προϊόν της συνεργασίας των δύο βαθμίδων.
  2. Προσκλήσεις για τη μικρή αυτή θεατρική παράσταση με θέμα την οικονομία ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσαν να μοιραστούν στη γειτονιά, ευαισθητοποιώντας την ευρύτερη τοπική κοινότητα γύρω από το πολύ σημαντικό αυτό θέμα.
  3. Οι προτάσεις των ομάδων καταγράφονται και δίνουν αφορμή να φτιαχτεί ένα μικρό βιβλίο προτάσεων γύρω από το θέμα, που θα μπορούσε να μοιραστεί από τα παιδιά προς τους γονείς την ώρα της αποχώρησης από το σχολείο.

Διαδικασία αξιολόγησης

Σε όλη τη διάρκεια ανάπτυξης της δραστηριότητας όσα λένε και κάνουν τα παιδιά,  τόσο του Νηπιαγωγείου όσο και της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, στο πλαίσιο τόσο των ατομικών όσο και ομαδικών εργασιών, καταγράφονται προσεκτικά. Εκτιμάται κατά πόσο οι δράσεις, οι προβλέψεις, οι σκέψεις και τα λόγια τους αντικατοπτρίζουν τις μαθησιακές επιδιώξεις που τέθηκαν στην αρχή της δραστηριότητας και οι οποίες θεωρήθηκε ότι πρέπει να επιτευχθούν. Εν συνεχεία αναπροσαρμόζονται εκείνα τα τμήματα, στα οποία παρατηρήθηκαν δυσλειτουργίες. Ιδιαιτέρως συνεκτιμάται και αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης των μαθησιακών επιδιώξεων ενός προγράμματος Μετάβασης, που φιλοδοξεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ σπιτιού, νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου, προάγοντας τη μεταξύ τους δημιουργική συνεργασία.

10.
10 βιβλιοπροτάσεις για την προετοιμασία των νηπίων για την 
Α' Δημοτικού θα βρείτε στον σύνδεσμο:

Οι υπόλοιπες 19 αναρτήσεις του ιστολογίου για το περιβάλλον και την οικολογία βρίσκονται εδώ.

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου): διδακτική αξιοποίηση εκπαιδευτικών βίντεο και χρήσιμες συνδέσεις


Με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος (5 Ιουνίου), μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις ακόλουθες συνδέσεις με εκπαιδευτικά βίντεο. Τα παιδιά παρακολουθούν το βίντεο που επιλέγουμε κάθε φορά (ανάλογα με το πώς θέλουμε να προβάλουμε το θέμα) και μετά την παρακολούθηση καταγράφουμε τους προβληματισμούς (για ποιες μορφές επιβάρυνσης του περιβάλλοντος “μιλούσε” το βίντεο, τι λύσεις πρότεινε, τι θα προτείνατε εσείς, τι από αυτά κάνετε εσείς στο σπίτι…).Ονομάζουμε τις βασικότερες μορφές μόλυνσης ή ρύπανσης του περιβάλλοντος, όπως προκύπτουν από τα βίντεο.

Οι υπόλοιπες 19 αναρτήσεις του ιστολογίου για το περιβάλλον και την οικολογία βρίσκονται εδώ.


Μπορούμε να αξιοποιήσουμε και το υλικό και τις συνδέσεις για κατασκευές, φύλλα εργασίας και ζωγραφοσελίδες από την Παγκόσμια Ημέρα Γης (22 Απριλίου) που θα βρείτε στην ετικέτα Περιβάλλον και να μιλήσουμε συνδυαστικά για τη σημασία "εορτασμού" αυτών των παγκόσμιων ημερών.

 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΒΙΝΤΕΟ  
ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

 
1.
https://www.youtube.com/watch?v=73sGgmZoMBQ
(εξαιρετικό βίντεο για την προστασία του περιβάλλοντος και τη χρήση πλαστικών)
2.
http://www.youtube.com/watch?v=tmhiglxga-4
(εξαιρετικό καρτούν περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης)

3.

http://www.youtube.com/watch?v=WCFXlVc94Nk
(σύντομο βίντεο για την εξοικονόμηση χαρτιού)
4.
http://www.youtube.com/watch?v=kp_nyVPK4XQ
(εξοικονόμηση νερού)
5.
http://www.youtube.com/watch?v=ZpBIGDh6i7Q
(εξαιρετικό βίντεο για την εξοικονόμηση νερού)
6.
http://www.youtube.com/watch?v=Z_eApyjB8sM
(βίντεο για την προστασία του περιβάλλοντος)
7.
http://www.youtube.com/watch?v=7IP0Ch1Va44
(εξαιρετικό βίντεο για την εξοικονόμηση χαρτιού)
8.
http://pitsina-crafts.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html
(οι εξαιρετικές βιωματικές δράσεις της Πιτσίνας)
9.
http://1niplykovr.blogspot.gr/2012/06/blog-post_04.html
(εξαιρετικό ποίημα και ενδιαφέρουσες βιβλιοπροτάσεις)
10.
http://5niptrip.blogspot.gr/2012/06/blog-post_05.html
(εξαιρετικές προτάσεις για κατασκευές)
11.
http://vimanipiagogon.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html
(ενδιαφέρουσες προτάσεις και εξαιρετικό παραμύθι-βίντεο) 
12.
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/08/blog-post_5392.html
(καρτέλες οικολογικής ευαισθητοποίησης)



ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ