Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


8 Απρ 2017

Πασχαλινές κατασκευές 2017: 33 χρήσιμες συνδέσεις και φωτογραφικό υλικό συναδέλφων

Ακολουθεί ένα σύνολο από 33 χρήσιμες συνδέσεις με πασχαλινές κατασκευές για το ΠΑΣΧΑ του 2017 που υλοποιήθηκαν από συναδέλφους νηπιαγωγούς. 

Επίσης, ακολουθεί αρχείο pdf 130 σελίδων με 
φωτογραφικά στιγμιότυπα από κατασκευές 
που έγιναν από συναδέλφους 
που δε διαθέτουν ιστολόγια. 

Καλές γιορτές σε όλους και όλες.





1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.


ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ PDF με το φωτογραφικό υλικό 
στον σύνδεσμο που ακολουθεί:



Χρήσιμα ιστολόγια (blogs) για την Ε' τάξη: 37 χρήσιμες συνδέσεις

Σε συνέχεια των τεσσάρων προηγούμενων αναρτήσεων με χρήσιμα ιστολόγια για την Α' Δημοτικούτη Β' Δημοτικού, τη Γ' Δημοτικού και τη Δ' Δημοτικού
αναρτώ στη συνέχεια 37 συνδέσμους προς ιστολόγια συναδέλφων 
για την Ε' Δημοτικού.




Η ανάρτηση θα ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.


1.
2.
3.
4.
(βρείτε το πλαϊνό μενού για την Ε' τάξη)
5.
6.
7.
8.
9.
10.
http://3dim-megar.att.sch.gr/
(πολύ ενδιαφέροντα φύλλα εργασίας, με επιλογή από το δεξί μενού)
11.
12.
13.
(εξαιρετικό ιστολόγιο για την Ε΄και ΣΤ΄ Δημοτικού)
14.
(το υλικό για την Ε' τάξη)
15.
16.
(άλλο ένα εξαιρετικό ιστολόγιο για την Ε΄τάξη)
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
(για πειράματα Φυσικής ανά τάξη)
24.
http://5class-2axioupolis.blogspot.gr/
25.
https://etaksi2011.wordpress.com/page/1/
&
https://digitalzoot.weebly.com/
(ο νεότερος σύνδεσμος για τη σελίδα)
26.
https://dafouaristea1.wixsite.com/aristea#!-/c106c
(με επιλογή της Ε' τάξης)
27.
https://vandhmotiko.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%84%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7
(η ετικέτα για την Ε' τάξη)
28.
http://egpaid.blogspot.com/
29.
https://atheo.gr/%cf%84%ce%ac%ce%be%ce%b7-%ce%b5%ce%84/
(η ετικέτα για την Ε' τάξη)
30.
https://anapet123.blogspot.com/?m=1&fbclid=IwAR3mpzVHywzvR7yzNKXVhGfD_op5pv2XGtZsd83eDZXX3KlWnbNwa5_L9tw
31.
http://ylikogiadaskalous.blogspot.com/search/label/%CE%95%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
(η ετικέτα για την Ε' τάξη)
32.
https://www.thrania.com/filla-ergasias-e-dimotikou
33.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.com/search/label/%CE%95%20%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
34.
https://e-takshmou.blogspot.com/p/blog-page.html
35.
http://e-didaskalia.blogspot.com/
36.
https://vimata-tetartis.webnode.gr/
(με κλικ στο μενού δεξιά πάνω)
37.
https://e-geografia.eduportal.gr/katalogos-efarmogon-e-dimotikou/
38.
http://www.reoulita.com/category/sxedia-mathimatos-kai-kales-praktikes/e-st-takseis-sm/


O Αλαντίν και το μαγικό λυχνάρι: 13 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης

Ακολουθούν 13 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού 
"Ο Αλαντίν και το Μαγικό Λυχνάρι".



1.
(ζωγραφοσελίδες για το παραμύθι)
2.
(επιπλέον ζωγραφοσελίδες)
3.
(ένα σύνολο από πολλές και ενδιαφέρουσες ζωγραφοσελίδες για το παραμύθι)
4.
(πατρόν για κατασκευή λυχναριού)
5.
(ενδιαφέρουσα κατασκευή με αφορμή το παραμύθι)
6.
(πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις με κατασκευή λυχναριών)
7.
(το βίντεο με το παραμύθι)
8.
(επιπλέον ενδιαφέρουσες ζωγραφοσελίδες)
9.
(online παιχνίδι, σαν το UNO, με αφορμή το παραμύθι)
10.
(ενδιαφέρον εποπτικό υλικό για το παραμύθι "Ο Αλαντίν και το Μαγικό Λυχνάρι, από το sparklebox)
11.
(πατρόν με λυχνάρια)
12.
(φύλλα εργασίας dot-to-dot με τους ήρωες του παραμυθιού)
13.
(εξαιρετικό ασπρόμαυρο εκτυπώσιμο υλικό με τους ήρωες του παραμυθιού)

Εθελοντισμός: το Νοιάζομαι και Δρω διεκδικεί το Βραβείο "Bravo Society"

Για όποια ή όποιον συνάδελφο επιθυμεί να ενισχύσει το πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω" στη διεκδίκηση του βραβείου Bravo Society, αναρτώ στη συνέχεια τη διαδικασία:



1.Πατήστε το σύνδεσμο: http://bit.ly/2o10t6D

2.Στο νέο παράθυρο που θα σας ανοίξει κάτω από την ένδειξη με πράσινη γραμματοσειρά "Αναζητήστε Πρακτική" , επιλέγετε στο πεδίο με το είδος του βραβείου, το BRAVO SOCIETY και στο πεδίου με το είδος του Οργανισμού την επιλογή ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ/ΜΚΟ  και στη συνέχεια Αναζήτηση.

3. Εντοπίζετε το Πρόγραμμα "Νοιάζομαι και Δρω" και επιλέγετε ΨΗΦΙΣΕ.

4. Συμπληρώνετε τα στοιχεία σας και οριστικοποιείτε την ψήφο σας.

Η ψηφοφορία είναι μέχρι τις 30 Απριλίου.

Επιστημονική συνάντηση για τον Εθελοντισμό και την Αλληλεγγύη - Δεκέμβριος 2018
Παρουσίαση στον σύνδεσμο:

Έκθεση Σχεδιασμού και Αποτίμησης
"Νοιάζομαι και Δρω":

4 Απρ 2017

Ιδέες για λαμπάδες (προτάσεις από τη Βασιλική Χουρσίδου)

Αναρτώ στη συνέχεια της προτάσεις για κατασκευή λαμπάδων που μου έστειλε η Βασιλική Χουρσίδου. Την ευχαριστώ πολύ.
Ευρετήριο αναρτήσεων για το Πάσχα θα βρείτε ΕΔΩ.

Άλλη μία ανάρτηση της συναδέλφου (e-book για την Άνοιξη και το Πάσχα), θα βρείτε στον σύνδεσμο:










2 Απρ 2017

Ημερολόγιο Απριλίου 2017

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Απρίλιο του 2017. 

Οι υπόλοιπες 12 αναρτήσεις για τον ΑΠΡΙΛΙΟ βρίσκονται στον σύνδεσμο:

Καλό μήνα σε όλους και όλες. Καλές γιορτές!





1 Απρ 2017

Οι δράσεις του Neue Schule Athen για την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης της Actionaid

Με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση και ύστερα από την επεξεργασία του μουσικού παραμυθιού "Ο χαρταετός όλου του κόσμου", οι μαθητές και μαθήτριες της Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης του Neue Schule Athen ένωσαν τις φωνές τους με τα υπόλοιπα σχολεία του προγράμματος, τραγουδώντας το τραγούδι "Θα είμαι πάντα εδώ", φτιάχνοντας τους δικούς τους μοναδικούς χαρταετούς, μεταφράζοντας το κείμενο του μουσικού παραμυθιού και εικονογραφώντας στιγμιότυπα από το παραμύθι και τις μαρτυρίες των προσφύγων που περιλαμβάνονται στο συνοδευτικό υλικό της Actionaid.



Μπορείτε να δείτε τις δημιουργίες των παιδιών στο βίντεο και στο flipbook που ακολουθούν.






Οι υπόλοιπες αναρτήσεις με προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού βρίσκονται ΕΔΩ.





 To flipbook με τη μετάφραση του παραμυθιού στα γερμανικά:


https://www.youtube.com/watch?v=WeKBERzbl7w&feature=youtu.be
(και σε βίντεο)

To flipbook με τις δημιουργίες των παιδιών:


26 Μαρ 2017

Πασχαλίτσες ή αβγά: ποια είναι πιο πολλά: μαθηματικά πασχαλινά παιχνίδια από τη Γεωργία Μουντζούρη

Ακολουθεί άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη με πασχαλινά μαθηματικά παιχνίδια.

Τα υπόλοιπα άρθρα της Γεωργίας θα τα βρείτε ΕΔΩ.

Για το Πάσχα αναλυτικό ευρετήριο αναρτήσεων ΕΔΩ.

Πασχαλίτσες ή αβγά: ποια είναι πιο πολλά;

Τώρα που πλησιάζουν οι γιορτές του Πάσχα και τα παιδιά έχουν κατανοήσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις αριθμητικές έννοιες, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποιο εποχικό υλικό έχουμε στις τάξεις μας, με στόχο να εξοικειωθούν με την πράξη της πρόσθεσης. Εμείς χρησιμοποιήσαμε πασχαλίτσες κι αβγά.
ΥΛΙΚΑ
-πασχαλίτσες
-αβγά
-2 ή 3 ζάρια

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Η λογική της πράξης της πρόσθεσης έχει παρουσιασθεί και παλαιότερα εδώ.
Παρουσιάζουμε τα υλικά στα παιδιά. Το αριθμητικό παιχνίδι με ζάρια που θα περιγραφεί εδώ, αναπτύσσεται σε δύο μεγάλες ομάδες με διαφορετικό υλικό για την καθεμία. Οι δύο ομάδες αποφασίζουν αν θα χρησιμοποιήσουν ίδιο ή διαφορετικό υλικό. Για παράδειγμα, θα χρησιμοποιήσουν και οι δύο πασχαλίτσες ή η μία πασχαλίτσες και η άλλη αβγά ή ό,τι άλλο έχουμε στη διάθεσή μας. Πρόκειται για ένα δομημένο, παιχνίδι με ζευγάρια, όπου κάθε παίκτης ανήκει σε μία από τις δύο ομάδες.
Δεν ξεχνάμε ότι πριν την περιγραφή του παιχνιδιού δείχνουμε τα υλικά και ζητάμε από τα παιδιά να σκεφτούν κάποιους πιθανούς τρόπους χρήσης του. Συζητάμε τις ιδέες των παιδιών και προχωράμε στην περιγραφή του παιχνιδιού.
Εξοικείωση και πρώτη επαφή με το παιχνίδι:
Αρχικά, τα παιδιά εξοικειώνονται με το παιχνίδι χρησιμοποιώντας 2 μόνο ζάρια. Ο παίκτης της πρώτης ρίχνει και τα 2 ζάρια. Είναι σημαντικό να έχει την πλάτη προς εμάς, ώστε να παρατηρούν τη διαδικασία τα παιδιά-ελεγκτές. Στόχος είναι να βρει το σύνολο των κουκίδων των ζαριών και να τοποθετήσει μπροστά του, των αντίστοιχο σύνολο από πασχαλίτσες. Ο παίκτης της δεύτερης ομάδας βρίσκει με τον ίδιο τρόπο το σύνολο των αβγών. Οι στρατηγικές που συνήθως χρησιμοποιούν τα παιδιά είναι α) καταμέτρηση (μετρώντας μία-μία τις κουκκίδες του ζαριού) ή β) άμεση αναγνώριση, αναγνωρίζοντας οπτικά τον αριθμό των κουκκίδων χωρίς να τις μετρήσουν, (σημειώνεται ότι το καταφέρουν αυτό εύκολα έως 3-4 κουκκίδες).





Οι κανόνες του παιχνιδιού διατυπώνονται με σαφήνεια πριν την έναρξή του:
Σε επόμενη εφαρμογή του παιχνιδιού, βοηθάμε τα παιδιά να χωριστούν σε 2 ομάδες. Αυτή τη φορά θα χρησιμοποιήσουν 3 ζάρια. Συζητάμε τον καλύτερο τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαμε να αποτυπώσουμε στο χαρτί τα αποτελέσματα, έτσι ώστε να τα θυμόμαστε ευκολότερα για να οδηγηθούμε πιο γρήγορα στη νικήτρια ομάδα. Δημιουργούμε έναν πίνακα καταγραφής για κάθε ομάδα. Συμφωνήσαμε ότι και οι δύο παίκτες από κάθε ζευγάρι, παίζουν και σημειώνουν διαδοχικά το άθροισμα που έφεραν στο δικό τους πίνακα καταγραφής. Όποιος όμως, φέρει το μεγαλύτερο άθροισμα από τους δύο, ζωγραφίζει έναν κύκλο γύρω από το δικό του αριθμό.








Αφού διαλευκαθούν όλοι οι κανόνες του παιχνιδιού, σηκώνεται να παίξει το πρώτο ζευγάρι παιδιών. Παίζει ένας παίκτης από την ομάδα "αβγουλάκια" και σημειώνει το άθροισμά του στον πίνακα καταγραφής. Έπειτα, γίνεται το ίδιο από τον παίκτη της ομάδας "πασχαλίτσες". Για παράδειγμα, στο πρώτο ζευγάρι που έπαιξε στην τάξη μας, ένας παίκτης της ομάδας "αβγουλάκια" έφερε 10 κουκίδες ως άθροισμα των 3 ζαριών του και το αντίστοιχο ζευγάρι του από την ομάδα "πασχαλίτσες" έφερε 15, που είναι μεγαλύτερος αριθμός από το 10. Έτσι, ο παίκτης από την ομάδα "πασχαλίτσες" είναι αυτός που θα κυκλώσει τον αριθμό που σημείωσε. Στην περίπτωση που οι δύο προσπάθειες κάποιου ζευγαριού έχουν το ίδιο άθροισμα (ισοπαλία), τότε δεν κυκλώνει κανείς τον αριθμό που σημείωσε.



Στη διαδικασία που αναπτύχθηκε από μας, έχει ενδιαφέρον η διαπίστωση ότι τα παιδιά διέταξαν με διαφορετικούς τρόπους το υλικό τους, ειδικά η ομάδα "αβγουλάκια" (που είχαν 3 χρώματα αβγών). Έτσι, άλλα παιδιά τοποθετούν τα αβγά τους σε οριζόντια ευθύγραμμη διάταξη και άλλα, τα διαχωρίζει τοποθετώντας κάθε χρώμα μπροστά από κάθε ζάρι. Άλλα για να βρουν το πλήθος των στοιχείων, χρησιμοποιούν καταμέτρηση και την 1-1 αντιστοιχία (δηλαδή ένα αβγό ή μία πασχαλίτσα για κάθε βούλα του ζαριού).





Επίσης, ένα νήπιο για να βρει το σύνολο των αβγών της ομάδας του μέτρησε ανά 2 αριθμούς κι όχι ανά 1 όπως έκαναν όλα τα άλλα παιδιά, όπως φαίνεται και στην παρακάτω αριστερή φωτογραφία. Το ίδιο παιδί επίσης, δεν τοποθέτησε τα αβγουλάκια διαχωρίζοντας το χρώμα τους για κάθε ζάρι, όπως έκαναν τα περισσότερα παιδιά. Δεν έβαλε δηλαδή, για τις 4 βούλες του ζαριού 4 αβγά του ιδίου χρώματος. Με τον ίδιο "τυχαίο" τρόπο τοποθέτησε τα αβγά της και ένα προνήπιο της ίδιας ομάδας (παρακάτω δεξιά φωτογραφία). Επίσης, σημαντικό είναι να μην ξεχάσουμε τη διαδικασία του ελέγχου, η οποία γίνεται από τα ίδια τα παιδιά. Κάθε παίκτης δηλαδή, μετρά δυνατά το σύνολό με τα αβγά ή πασχαλίτσες για να ακούσουν τα παιδιά-θεατές, ώστε να επιβεβαιωθεί ή όχι το αποτέλεσμα. Αν έχουμε χρόνο μπορούμε να ζητήσουμε από ένα δεύτερο παιδί να επαναλάβει την καταμέτρηση του υλικού που χρησιμοποιεί κάθε παίκτης του ζευγαριού.



Κάθε παίκτης -με τη βοήθειά μας- περιγράφει πώς ακριβώς οδηγήθηκε στο αποτέλεσμα (ουσιαστικά ζητάμε να περιγράψουν τις στρατηγικές που χρησιμοποίησαν). Υπάρχουν εναλλακτικές στο συγκεκριμένο τρόπο που χρησιμοποίησαν; Μας ενδιαφέρει η μεταξύ τους αλληλεπίδραση και η περιγραφή των συλλογισμών των παιδιών. Ο βαθμός ελέγχου από εμάς δεν πρέπει να είναι υπερβολικός, ν' ανατρέπει το παιχνίδι και να το μετατρέπει σε "μάθημα". Ο ρόλος δηλαδή, ο δικός μας είναι καθαρά "διαμεσολαβητικός" σύμφωνα με τη θεωρία του Vygotsky και δεν επικεντρωνόμαστε στην ορθή εκτέλεση της πράξης και μόνο. Βοηθάμε τα παιδιά στην δημιουργία νοημάτων, στην επινόηση τρόπων επίλυσης και γενικότερα στην ανάπτυξη συζητήσεων με συμμετοχή όσο το δυνατό περισσότερων παιδιών. Δεν ενδιαφερόμαστε για τη διατύπωση της μίας και μοναδικής λύσης, αλλά για τους πιθανούς τρόπους διαφορετικών προσεγγίσεων κάθε ομάδας. Πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι η λύση δεν είναι μονοσήμαντη αλλά -ίσως- υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές της.
Για παράδειγμα, όταν ένα παιδί της 2ης ομάδας, ξέρει ότι για να κερδίσει τον συμπαίκτη του της 1ης ομάδας που έχει φέρει ως άθροισμα 7 κουκκίδες, πρέπει να έχει συνολικά τουλάχιστον μία κουκκίδα παραπάνω, δηλαδή 8, αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιεί μαθηματικό συλλογισμό. Αυτή η διαπίστωση είναι ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Όταν παίξουν όλοι οι παίκτες κάθε ομάδας, ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν τους πίνακες καταγραφής και να καταλήξουν σε συμπεράσματα. Ποια ομάδα έχει κερδίσει; Για ποιο λόγο το πιστεύουν αυτό; Νικήτρια ομάδα αναδεικνύεται εκείνη με τις περισσότερες νίκες (κι άρα έχει περισσότερους κύκλους στον πίνακά της). Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες παρακάτω, νικήτρια αναδείχθηκε η ομάδα "πασχαλίτσες, με 9 νίκες έναντι 2 νικών της ομάδας "αβγουλάκια". Στο σημείο αυτό, συζητάμε με τα παιδιά γιατί θεωρούν ότι συνέβη αυτό. Θέλουμε να καταλήξουν σε κάποια απλά συμπεράσματα (λ.χ. ότι η ομάδα "πασχαλίτσες" έφερε περισσότερες βούλες με τα ζάρια τους κάθε φορά). Ποιος θα κέρδιζε αν οι κανόνες του παιχνιδιού διαφοροποιούνταν και κέρδιζε η ομάδα με το μικρότερο σκορ; Ποιος θα κέρδιζε τότε; Για ποιο λόγο;



Δεν πρέπει να ξεχνάμε να ενισχύουμε διαρκώς τη λεκτική διατύπωση όσων κάνουν, να χρησιμοποιούν δηλαδή, φράσεις όπως "βάζω μαζί", "βάζω ακόμα" κτλ. Είναι επίσης, πολύ πιθανό να υπάρξουν παιδιά που γνωρίζουν όρους που εισάγονται πολύ αργότερα, στο δημοτικό (λ.χ. συν, ίσον κτλ.). Αυτό παρατηρείται συνήθως σε παιδιά που έχουν μεγαλύτερα αδέρφια (και χρωματίζεται από τον Vygotsky, στη ζώνη της επικείμενης ανάπτυξης όπου τονίζεται ο "διαμεσολαβητικός" ρόλος των ικανότερων συνομηλίκων). Στην περίπτωση αυτή, αφήνουμε τα παιδιά να περιγράψουν τις εμπειρίες τους.

Βιβλιογραφία
Kozulin, A., Gindis, B., Ageyev, V., Miller, S. (2003). Vygotsky’s educational theory and   practice in cultural context. Cambridge: Cambridge University Press.
Vygotsky, L. (1987). Thinking and speech. In L. S. Vygotsky, R. W. Rieber & A. S. Carton (Eds.), The collected works of L. S. Vygotsky, volume 1, Problems in general psychology, (pp. 39-285). New York: Plenum Press.

Γεωργία Μουντζούρη
Νηπιαγωγός, MEd
mountgeo@ath.forthnet.gr

Actionaid: Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2017: προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης σε flipbook 125 σελίδων

Με αφορμή το εκπαιδευτικό υλικό για την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης της Actionaid (27 έως 31 Μαρτίου 2017), με τίτλο "Ένα τραγούδι, πολλά σχολεία, ένας κόσμος", το οποίο μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε στον σύνδεσμο:



προτείνεται ένα σύνολο από διαθεματικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί σε μορφή flipbook 125 σελίδων


Με εγγραφή στη σελίδα, μπορείτε να ανακτήσετε 
το αρχείο σε μορφή αρχείου pdf.


Βρείτε και αποθηκεύστε το αρχείο pdf 
από τον ακόλουθο σύνδεσμο:


Το συνοδευτικό τραγούδι της δράσης - 
"Θα είμαι πάντα εδώ" - θα το βρείτε εδώ:

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από σχετικές δράσεις σχολικών μονάδων μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
http://actionaideducation.tumblr.com/


Επιπλέον αναρτήσεις για τα Δικαιώματα των Παιδιών βρίσκονται ΕΔΩ.

Ο Μαχντί και ο χαρταετός όλου του κόσμου
(του Eric Herbette)
http://anyflip.com/uyqz/gbyv/

Το σκηνικό μας για τη φετινή γιορτή της 25ης Μαρτίου

Από τη φετινή μας γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου στο Neue Schule Athen
Τα φετινά μου Τεταρτάκια με έκαναν πολύ πολύ περήφανη.
Σκέφτηκα να το μοιραστώ μαζί σας.
Χρόνια πολλά σε όλους και όλες. Και του χρόνου με υγεία.

Διασκευή του έργου "Τα Ελληνάκια" (της Ευγενίας Φακίνου)
Άλλα θεατρικά για την 25η Μαρτίου ΕΔΩ.









ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ