Γιορτινομετρήματα!
Αυτές τις μέρες
μπορούμε να οργανώσουμε αριθμητικά παιχνίδια, χρησιμοποιώντας χριστουγεννιάτικα
υλικά χειροτεχνίας, καθώς και αντικείμενα που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι
τους. Η παρακάτω δραστηριότητα σχετίζεται με την
αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων, την αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμών καθώς και
τις πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης.
ΥΛΙΚΑ
1). Χριστουγεννιάτικα υλικά κατασκευών και διακόσμησης που
σχετίζονται με τις γιορτές: διακοσμητικοί φιόγκοι, στολίδια δέντρου,
κουκουνάρια, χιονονυφάδες, κάρτες, κουδουνάκια, pom poms διαφόρων μεγεθών, τσαντάκια δώρων, αστεράκια,
γιρλάντες κτλ.
2). Αριθμοκάρτες.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Τα παιδιά αρχικά ομαδοποιούν τα αντικείμενα που έχουν μαζέψει,
έτσι ώστε να είναι ευκολότερο να μετρηθούν. Οι αριθμοκάρτες τοποθετούνται σε
ευθύγραμμη διάταξη.
Κάθε παιδί επιλέγει μία ομάδα αντικειμένων. Απαριθμεί δυνατά
τα αντικείμενα της συλλογής του και αντιστοιχεί τη σωστή αριθμοκάρτα. Τα
παιδιά-θεατές έχουν ρόλο ελεγκτών. Σημειώνεται ότι τα παιδιά είναι αρκετά
εξοικειωμένα την περίοδο αυτή με τους αριθμούς τουλάχιστον ως το 31, λόγω της
ρουτίνας της ημερομηνίας που -ήδη από το Σεπτέμβριο- καθημερινά συμπληρώνουν.
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, ζητάμε από τα παιδιά να
παρατηρήσουν τις συλλογές και συζητάμε θέτοντας ερωτήσεις όπως:
-Ποια ομάδα έχει τα περισσότερα αντικείμενα;
-Ποια έχει τα λιγότερα;
-Ποιες ομάδες έχουν ίσο αριθμό αντικειμένων;
-Ποια πομ πομ είναι τα περισσότερα; Τα μικρά, τα μεσαία ή τα
μεγάλα;
-Πόσα στρογγυλά ξύλινα στολιδάκια πρέπει να βάλουμε ακόμα ώστε
να γίνουν 10;
-Πόσα τσαντάκια πρέπει να βγάλουμε για να μείνουν 10;
-Τι πρέπει να κάνουμε για να είναι οι άσπρες μπάλες ίσες με τις
μοβ; κτλ.
-Αν πάμε στα παιδιά τις διπλανής τάξης για να τους εξηγήσουμε
το παιχνίδι που παίξαμε χωρίς να δουν τα αντικείμενα, τι πρέπει να τους πούμε
ώστε να το καταλάβουν και να μπορούν να παίξουν κι αυτά;
Γεωργία Μουντζούρη
4ο Νηπιαγωγείο Νέας Σμύρνης