Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


2 Μαρ 2015

6 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας (Σχολικού Εκφοβισμού): 70+ χρήσιμοι σύνδεσμοι

Ακολουθούν 70+ χρήσιμοι σύνδεσμοι με προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών για την Παγκόσμια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας (Σχολικού Εκφοβισμού).

[επικαιροποιημένη ανάρτηση: Μάρτιος 2021]

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου 
για τον Σχολικό Εκφοβισμό ΕΔΩ



1.
http://pamenhpiagvgeio.blogspot.gr/2014/03/stop.html
(αφίσα και ενδιαφέρουσες προτάσεις δραστηριοτήτων)
2.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/03/antibullying.html
(το πρωτοποριακό υλικό της Μαρίας)
3.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/02/tattling-reporting.html
(καταδίδω ή αναφέρω: επιπλέον υποστηρικτικό υλικό)
4.
http://5o-7oniptyrnavou.blogspot.gr/2014/03/6.html
(αφίσα και προτάσεις δραστηριοτήτων)
5.
http://5niptrip.blogspot.gr/2013/03/e-632013.html
(πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία και δραστηριότητες καθώς και κατασκευή αφίσας)
6.
http://mhbiacrete.blogspot.gr/2014/03/2-6-2014.html
(εξαιρετική αφίσα)
7.
http://6nipirakl.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html
(μία ακόμα αφίσα)
8.
http://dimitraganiatsa.blogspot.gr/2013/03/blog-post_4721.html
(πολύ όμορφη αφίσα)
9.
http://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/synaisthimata/bullying/
(οι εξαιρετικές δραστηριότητες της Πόπης)
10.
http://1niporaiokastrou.blogspot.gr/2014/03/blog-post_5960.html
(αφίσα)
11.
http://pitsinacrafts.blogspot.gr/search?updated-max=2013-03-18T10:32:00-07:00&max-results=7&start=34&by-date=false
(η εξαιρετική πρόταση των Meleniro υλοποιημένη από την Ελένη)
12.
http://www.funtastic14.blogspot.gr/2014/03/funtastics.html
(οι προτάσεις της Δέσποινας)
13.
http://pitsinacrafts.blogspot.gr/2014/03/blog-post_10.html?showComment=1394493826300#c3772707844213853772
(ακόμα μία ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
14.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/12/unicef-10.html
(διδακτική αξιοποίηση του τραγουδιού Υπάρχουν Χέρια των Locomondo με εποπτικό υλικό, θα τη βρείτε μετά τους χρήσιμους συνδέσμους που προτείνονται στην ανάρτηση)
15.
http://taksiasterati.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html#.VPTieiwpr_A
(καρφί ή ήρωας: η εξαιρετική προσέγγιση της Ιωάννας)
16.
http://prwtikasetina.blogspot.gr/2014/03/blog-post_18.html
(και η συνέχεια από τη Ρούλα)
17.
http://tistaksiskaitispraksis.blogspot.gr/2014/03/blog-post_18.html?spref=fb
18.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2015/03/school-bullying.html
19.
https://teaching2kindergarten.wordpress.com/category/%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B7-%CE%B2%CE%B9%CE%B1/
(χρήσιμα βίντεο)
20.
http://11nipchiou.weebly.com/phi943lambdaomicroniota-972lambdaomicroniota-mualphazeta943-gammaiotaalpha-nualpha-gammaepsilonmu943sigmaepsiloniota-chialphamu972gammaepsilonlambdaalpha-eta-gammaeta.html
21.
http://megalipoliteiamikrwn.blogspot.gr/search/label/%CE%A3%CE%A7%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%97%20%CE%92%CE%99%CE%91
22.
http://fteres.blogspot.gr/2017/03/6.html
(πολύ όμορφη πρόταση κατασκευής και βιβλιοπρόταση)
23.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/2015/03/6.html
(οι ενδιαφέρουσες προτάσεις της Κικής)
24.
http://elenikat.blogspot.gr/2015/03/6.html
25.
http://nipiagwgeiotoprwtomousxoleio.blogspot.gr/2015/03/blog-post_6.html?spref=fb
(άλλη μία εξαιρετική προσέγγιση)
26.
http://apeirotakia.blogspot.gr/2015/03/6.html
27.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/03/6.html
(κάρτες αναφοράς και βιβλιοπροτάσεις)
28.
http://2nipkrinid.blogspot.gr/2015/03/6.html
(πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις)
29.
(ενδιαφέροντα βίντεο, από την Ανθή)
30.
http://nipiablog.blogspot.gr/2017/03/blog-post_6.html
("η πληγωμένη καρδιά": η εξαιρετική πρόταση της Μαρίνας)
31.
http://2nipiagogiokomotinis.blogspot.gr/2017/03/6_13.html
(μια ακόμα ενδιαφέρουσα προσέγγιση με αφορμή το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου "Έχω συμμαθητή έναν πειρατή")
32.
http://paixnidokamomataa.blogspot.gr/2015/03/6.html
(άλλη μία ανάρτηση από την αγαπημένη Κατερίνα)
33.
http://tsirimpasieleni.blogspot.gr/2013/03/6.html
(ομαδική εργασία)
34.
http://blogs.sch.gr/nipelafon/2014/03/06/6-%CE%BC%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%B4/
35.
http://primaryschool-teacher.blogspot.gr/2014/03/blog-post_6.html
36.
https://e-children.blogspot.com/2020/03/blog-post_7.html
(κατασκευή με template, τοίχος με μήνυμα "Όχι στη βία, Ναι στη φιλία)
37.
("Υπάρχουν χέρια", πρόταση κατασκευής με αφορμή το τραγούδι)
38.
(το βιβλίο του STOP, πρόταση κατασκευής)
39.
(το βιβλίο της αγάπης, πρόταση κατασκευής)
40.
(όλα για τη φιλία, πρόταση κατασκευής)
41.
(παλαμοκολιέ, πρόταση κατασκευής)
42.
(like & dislike στις συμπεριφορές)
43.
(όλοι μαζί κομμάτια ενός παζλ, πρόταση κατασκευής)
44.
(γίνε ο ήρωας του εαυτού σου, πρόταση κατασκευής)
45.
(ραγισμένες καρδιές, πρόταση κατασκευής)
46.
(παλαμοπλακάτ διαμαρτυρίας, κατασκευή)
47.
("Best Friends" του Keith Haring)
48.
(λόγια καρδιάς, πρόταση κατασκευής)
49.
(τα βραχιόλια της φιλίας)
50.
(εκφοβισμός και συναισθήματα)
51.
(άλλη μία διδακτική πρόταση με πίνακα του Keith Haring)
52.
(εποπτικό υλικό, καρτέλες)
53.
(καρτέλες με εποπτικό υλικό)
54.
http://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/synaisthimata/antibullying/
(μία ακόμα εξαιρετική πρόταση της Πόπης)
55.
http://taksiasterati.blogspot.gr/2014/03/blog-post_6.html#.WpqrrB3FKM8
(μία ακόμα πρόταση με συνοδευτική παρουσίαση διαφανειών) 
56.
http://taksiasterati.blogspot.gr/2014/03/blog-post_8.html#.WpqsBB3FKM8
(και η...συνέχεια της προηγούμενης πρότασης)
57.
http://www.meleniro.gr/2017/03/6-m%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BA%CF%86%CE%BF/
(εξαιρετική ανάρτηση με αφορμή το παιχνίδι "πέτρα, ψαλίδι, χαρτί")
58.
(Το παιχνίδι με τα μήλα)
59.
(Το παιχνίδι με τις πατάτες)
60.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/03/6-7.html
(πίνακες αναφοράς)
61
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/03/6.html
(διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "τα Μπαλόνια της Φιλίας")
62.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/03/blog-post_7219.html
(εποπτικό υλικό για συζήτηση)
65.
68.
(διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο για τον λεκτικό εκφοβισμό)
69.
(πρόταση ομαδικής  κατασκευής)
70.
Βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί ένα Sway με 10 δραστηριότητες για την Ημέρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό:


Προσεγγίζοντας τους αριθμούς 1 έως 100 στο Νηπιαγωγείο: ένας εκατομετρικός πίνακας ως πίνακας διπλής εισόδου

Η αγαπημένη μας εμπνευσμένη συνάδελφος Μαρία προτείνει την υλοποίηση μιας εξαιρετική μαθηματικής δραστηριότητας για την εξοικείωση των νηπίων με τους αριθμούς από το 1 έως το 100. Μπορείτε να δείτε την προσέγγισή της στον σύνδεσμο που ακολουθεί.
http://pythagoreionip.blogspot.gr/2012/12/1-100.html

Ακολουθούν οι αριθμοί 1 έως 100, ενώ για την αρχική εξοικείωση των παιδιών με τις δεκάδες μπορείτε να δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί, όπου προτείνονται οι αριθμοί με διαφορετικά τερατάκια ανά δεκάδα.
http://www.themeasuredmom.com/free-number-cards-1-100-ideas-use/#_a5y_p=2613774
(με σχέδια "τερατάκια")

ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 1 ΕΩΣ 100 ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ 
ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΙΝΑΚΑ ΔΙΠΛΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ





1 Μαρ 2015

Χελιδόνια & χελιδονίσματα στο Νηπιαγωγείο - 50 χρήσιμες συνδέσεις με πατρόν και κατασκευές

Ακολουθούν 50 χρήσιμες συνδέσεις που προτείνουν 
πατρόν για χελιδόνια, ομαδικές και ατομικές κατασκευές
για χελιδόνια και χελιδονοφωλιές.

10 επιπλέον προτάσεις εδώ

 ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΕΔΩ.







1.
http://aretis-place.blogspot.gr/2013/03/blog-post_6915.html
2.
http://e-children.blogspot.gr/2012/03/blog-post_3856.html#axzz3T8ykzyFt
3.
https://astropeleki.wordpress.com/2009/03/26/%CE%AE%CF%81%CE%B8%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1/#more-2566
4.
http://nipiagogoi2011kastor.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html
(το πατρόν στο τέλος της ανάρτησης)
το ίδιο προτείνει και η Έλενα
http://www.kinderella.gr/kalos-mas-orises-anixi-eikoles-kataskeves-apla-ilika/
αλλά και η "Βελόνα και Κλωστή"
http://velonakaiklosti.blogspot.gr/2012/04/blog-post_27.html
και η Μαρία
http://mariabos.blogspot.gr/2013/02/blog-post_28.html
5.
http://thaliadaskala.blogspot.gr/2012/03/blog-post.html
(2 πατρόν, και για χελιδόνι στα σύρματα, προς το τέλος της ανάρτησης)
6.
http://www.prasinipriza.com/PAGES/E25/XELIDONIA.html
7.
http://sarahjanestudios.com/blog/2009/03/make-your-own-gallery-templates/
(ονειρικά χελιδόνια - με πατρόν)
8.
http://thegraphicsfairy.com/transfer-printables-bird-silhouettes-swallows/
(με κλικ πάνω στις φιγούρες)
9.
http://patternuniverse.com/download/swallow-pattern/
(με κλικ στο download)
10
http://www.activityvillage.co.uk/swallow-template
11.
https://blogs.sch.gr/35nipperist/2017/03/01/%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%8C%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B5%CF%82-%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7/
12.
http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?aID=1158
(κατασκευή χελιδονοφωλιάς - βήμα βήμα)
13.
http://blogs.sch.gr/9nipele/2012/04/24/%CE%AC%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7/
(φώτο κατασκευής - χελιδονοφωλιές)
14.
https://saligarimekaskol.wordpress.com/2013/03/21/spring-crafts-2/
(φώτο κατασκευής)
15.
http://5niptrip.blogspot.gr/2012/04/blog-post_24.html
(κατασκευές)
16.
http://www.andriashome.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/05032010227.jpg
17.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2012/03/blog-post_2522.html
18.
http://maros-kindergarten.blogspot.gr/2014/03/blog-post_14.html
19.
http://blogs.sch.gr/nipossas/2012/03/12/%CF%86%CF%84%CE%B9%CE%AC%CE%BE%CE%B1%CE%BC%CE%B5-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CF%86%CF%89%CE%BB%CE%B9%CE%AD%CF%82/
20.
http://elenikat.blogspot.gr/2012/03/blog-post_28.html
(με χάρτινο πιάτο στο τέλος της ανάρτησης)
21.
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2012/03/blog-post_684.html
(πρωτότυπη ατομική)
22.
http://blogs.sch.gr/nipamorg/page/3/
(μία με αποτύπωμα χεριού στο τέλος της ανάρτησης)
23.
http://blogs.sch.gr/35nipperist/2012/03/09/%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

24.
("Ένα το χελιδόνι": διδακτική αξιοποίηση και φύλλο εργασίας)
25.
http://21nipiagogeio.blogspot.gr/2015/03/blog-post_17.html
(πολύ όμορφη πρόταση ομαδικής κατασκευής)
26.
http://3nipchan.blogspot.gr/2015/03/blog-post_67.html
(άλλη μία όμορφη ατομική κατασκευή)
27.
http://nipiagogeioudraseis.blogspot.gr/2017/03/blog-post_10.html
(οι οδηγίες για την κατασκευή του 3d χελιδονιού από το krokotak)
28.
άλλο ένα template που δεν άνοιγε ως σύνδεσμος, γι'αυτό και το ανεβάζω ως φώτο.


29.
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2016/03/blog-post_26.html
(οι εξαιρετικές προτάσεις της Αριάδνης)
30.
https://edonipiagogeio.blogspot.com/2017/03/blog-post_3.html
(άλλη μία ανάρτηση από την Αριάδνη)
31.
https://www.popi-it.gr/nipiagogio-programmata/e-twin-mousikipinakothiki/xelidonismata-zografiki/
32.
http://nip-rodochoriou.blogspot.com/2015/03/blog-post_17.html
33.
https://marigiani.blogspot.com/2016/03/blog-post_31.html
34
https://marigiani.blogspot.com/2015/03/blog-post_19.html
(οι προτάσεις της Μαρίας)
35.
http://2nipiagogiokomotinis.blogspot.com/2017/03/1.html
36.
https://www.elniplex.com/%CE%B5%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CF%86%CE%B5%CF%81%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BE%CE%B7/
37.
https://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/anoixi/xelidonismata/
38.
http://1nipagvarvara.blogspot.com/2011/04/blog-post_4931.html
39.
https://blogs.sch.gr/24nipnikaias/2015/03/06/%CF%84%CE%B1-%CF%87%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

Επίσης από το παρόν ιστολόγιο:
40.
https://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2016/03/blog-post_64.html
(Το χελιδονάκι: διδακτική αξιοποίηση έμμετρου παραμυθιού)
41.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/2_26.html
(2 εικονόλεξα με χελιδονίσματα)
42.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/03/blog-post.html
(εικονόλεξο για τα κάλαντα της Άνοιξης: "Χελιδόνα έρχεται απ'τη Μαύρη Θάλασσα)
43.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/03/blog-post_28.html
(Χελιδονοφωλιές: διδακτική αξιοποίηση του ποιήματος)
44.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/03/blog-post_6.html
(εικονόλεξο για τα κάλαντα του Μάρτη & συνοδευτικό φύλλο εργασίας)
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2014/02/blog-post_28.html
45.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/blog-post_28.html
(παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας, Μάρτιος και Χελιδονίσματα)
46.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/memory-game.html
(Memory Game με χελιδόνια)
47.
10 παλαιότερες προτάσεις με 2 συνοδευτικά φύλλα εργασίας (για τη Γλώσσα και τα Μαθηματικά) στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/02/10-2_23.html

Και από το εξαιρετικό krokotak (με συνοδευτικά πατρόν)
48.
49.
50.

"Χελιδόνα έρχεται απ'τη Μαύρη Θάλασσα...": Εικονόλεξο για τα κάλαντα της Άνοιξης (από τον ψηφιακό δίσκο "Η Περπερούνα")

Τα κάλαντα της Άνοιξης

«Χελιδόνα έρχεται απ’ τη Μαύρη Θάλασσα θάλασσαν επέρασε, έκατσε και λάλησε. Μωρ’ καλή νοικοκυρά, έμπα έβγα στο κελάρι, φέρε αυγά σαρακοστιά και σχοινιά πεντηκοστά για να δέσουμε τον Μάρτη και τον Τσιλιμπουρδάκη κι αν δεν έχετε αυγά, παίρνουμε την κλωσσαριά να γεννάει, να κλωσάει και να σέρνει τα πουλιά».

Τα κάλαντα της Άνοιξης, που λέγονται μόλις ξεκινά ο Μάρτης, βρίσκονται στον ψηφιακό δίσκο "Η Περπερούνα" (με τραγούδια της Δόμνας Σαμίου). Προτείνεται ένα εικονόλεξο για τα χελιδονίσματα, ενώ μπορείτε να τα ακούσετε και στο βίντεο που ακολουθεί.

ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΕΔΩ.



https://www.youtube.com/watch?v=gEKvMRBiAfE





ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ






28 Φεβ 2015

Ημερολόγιο Μαρτίου 2015

Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Μάρτιο του 2015. 
Καλό και δημιουργικό μήνα σε όλους!
 
Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτη (ευρετήριο) 

μαρτ1 μαρτ2 μαρτ3 μαρτ4

Το τραγούδι του Μάρτη: βίντεο, εικονόλεξο και φύλλο εργασίας

Ακολουθεί ένα εικονόλεξο για το υπέροχο τραγούδι του Μάρτη. Έχω ανεβάσει σε μορφή αρχείου mp3 το τραγούδι, το οποίο μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε στον σύνδεσμο:
https://voca.ro/12mWIKISGSWo


Βρείτε το βίντεο του τραγουδιού στον σύνδεσμο:



Στη συνέχεια βρείτε το εικονόλεξο και ένα συνοδευτικό φύλλο εργασίας.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτη (ευρετήριο)

Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Σε χαρταετό πολύχρωμο
κάθεται πλάσμα φωτεινό,
που ταξιδεύει κι όλο γελά
με τα λυτά του ξανθά μαλλιά.
Τον γιο της Μάρτη αναζητά
καιρούς στα χέρια του αυτός κρατά.
Πότε λιακάδα και πότε χιόνι,
άμα γελάει και άμα θυμώνει. 

Σε κάθε βήμα ανθίζει χρώμα
η άνοιξη διώχνει το χειμώνα
τον Μάρτη βρίσκει τον αγκαλιάζει
δώρο του κάνει να του ταιριάζει,
βραχιόλι κόκκινο απ’ την καρδιά της
και άσπρο σαν φως απ’ τα όνειρά της.


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ
& φύλλο εργασίας
 

μαρτ6





 μαρ3 μαρ4


μαρτ5

26 Φεβ 2015

Αριθμητικά καπέλα: αποκριάτικο παιχνίδι μαθηματικών της Γεωργίας Μουντζούρη



Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα αποκριάτικο παιχνίδι για τα μαθηματικά 
της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη.

Αριθμητικά καπέλα!
Η δραστηριότητα που περιγράφεται επεκτείνει το χριστουγεννιάτικο παιχνίδι 
με τίτλο "Αριθμητικός χιονάνθρωπος", που δημοσιεύθηκε 
στις 2 Δεκεμβρίου 2014 (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html)

Σχετίζεται με:
1). την αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων,
2). την αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων,
3). την πράξη της πρόσθεσης,
4). την πράξη της αφαίρεσης.

ΥΛΙΚΑ
1). Ένας χάρτινος κλόουν.
2). 20 χάρτινα καπέλα με αριθμούς από το 1 έως το 20.
3). Χάντρες (ή βόλοι ή κουμπιά ή πομ-πομ).
4). Δύο-τρία ζάρια.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Τοποθετούμε τον κλόουν και τα καπέλα στο κέντρο της Γωνιάς Συζήτησης. Κάθε παίκτης επιλέγει ένα καπέλο και το τοποθετεί με τη σειρά του στο κεφάλι του κλόουν. Πρέπει ν' αναγνωρίσει τον αριθμό και ν' απαριθμήσει δυνατά τόσες χάντρες ή πομ-πομ, όσες αναγράφει ο αριθμός. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου παίξουν όλα τα παιδιά.









Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, καλούμε ένα παιδί να κάνει τον έλεγχο. Το παιδί-ελεγκτής μετρά τις χάντρες. Βρήκε τον ίδιο αριθμό χαντρών με τον παίκτη; Τα υπόλοιπα παιδιά συμφωνούν;/διαφωνούν;/γιατί; Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου εξαντληθούν όλα τα καπέλα.




Σε μία επόμενη εφαρμογή, περνάμε στην πράξη της πρόσθεσης εισάγοντας αρχικά, δύο και έπειτα, τρία ζάρια. Τα καπέλα τοποθετούνται έτσι ώστε να φαίνονται τα αριθμητικά σύμβολα. Κάθε παίκτης ρίχνει διαδοχικά κάθε ζάρι, αθροίζει τις κουκκίδες και φορά στον κλόουν το καπέλο με το αντίστοιχο άθροισμα. Τέλος, τοποθετεί το σωστό αριθμό χαντρών.  




Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την πράξη της αφαίρεσης. Επιλέγουμε ένα καπέλο με αριθμούς >6. Ο παίκτης τοποθετεί πάνω του τον αριθμό χαντρών που αναγράφεται στο καπέλο. Στη συνέχεια, ρίχνει το ζάρι του και αφαιρεί απαριθμώντας, τόσο υλικό όσο υποδεικνύει ο αριθμός. Πόσα έμειναν τώρα; 





Το παιχνίδι τοποθετείται στη Γωνιά των Μαθηματικών και παίζεται σε ζευγάρια, όπου το ένα παιδί έχει ρόλο παίκτη και το άλλο ελεγκτή.

Γεωργία Μουντζούρη
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Π.Τ.Π.Ε.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ