Ένα ιστολόγιο με φωτογραφικό υλικό, φύλλα εργασίας, παραμύθια, πίνακες αναφοράς και θεματικές προσεγγίσεις για το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, αρθρογραφία και χρήσιμες συνδέσεις.
Αναγνώστες
Blogroll
15 Οκτ 2015
"Το στρουμπουλό τερατάκι" (της Κατερίνας Μαρκαδάκη): ένα παραμύθι για τη διατροφή
14 Οκτ 2015
12 Εικονογραφημένες Παροιμίες για τη Βροχή
13 Οκτ 2015
Εικονόλεξο για το ποίημα "Οι σταγονούλες"
4 Οκτ 2015
Δημοσίευση έρευνας μικτής μεθοδολογίας για τις πεποιθήσεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής κατά την ανάγνωση των παραμυθιών στο Νηπιαγωγείο
Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο ΕΔΩ.
(με κλικ στο pdf format)
Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ το αρχείο των προηγούμενων τευχών του περιοδικού και ΕΔΩ τα περιεχόμενα του τρέχοντος τεύχους (Σεπτεμβρίου 2015).
Manesi, S. (2015). Exploring Early Years Teachers' Beliefs and Practices About Shared Reading: A Mixed Methods Approach, Action Researcher in Education, 6, 128-147.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους υπεύθυνους του περιοδικού κ.κ.Ελένη Κατσαρού και Βασίλη Τσάφο.
1 Οκτ 2015
Ημερολόγιο Οκτωβρίου 2015
28 Σεπ 2015
2 ιδέες δράσης για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας
1η Οκτωβρίου: η γιορτή των αγαπημένων γιαγιάδων και παππούδων
Μπορούμε να φτιάξουμε "αυτοσχέδιους φακέλους/θήκες" με διπλωμένο (και συρραμμένο) χρωματιστό χαρτί ή και κάνσον επικολλώντας το σχετικό "εξώφυλλο".
Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά παρουσιάσουν το φωτογραφικό στιγμιότυπο που διάλεξαν, μπορούμε να τους ζητήσουμε να το αποτυπώσουν με τον δικό τους μοναδικό τρόπο εικαστικά (μέσα σε μία καρδιά). Οι φωτογραφίες και οι αντίστοιχες εικαστικές αποτυπώσεις των παιδιών σε σχήμα καρδιάς μπορούν να διακοσμούν το ταμπλό της τάξης για την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας.
Προκειμένου να αποφύγουμε κάποιο ή κάποια από τα παιδιά της ομάδας μας να αισθανθεί αμηχανία ή στενοχώρια, αν δεν έχει κοντά του κανέναν παππού και καμία γιαγιά, προτείνεται να αποσταλεί επιστολή από την προηγούμενη μέρα ή να ερωτηθούν σχετικά οι γονείς.
Ενδεικτικό κείμενο επιστολής:
23 Σεπ 2015
21 Σεπ 2015
Πειράματα με αφορμή τη θεματική ενότητα "Τρύγος": 10 χρήσιμες συνδέσεις
1.
http://www.njfamily.com/NJ-Family/April-2011/Dancing-Grapes-A-Simple-Science-Experiment-for-Bubbly-Fun/
(τα σταφύλια που χορεύουν: περιγραφή & εξήγηση του πειράματος, στα αγγλικά)
&
http://www.orlandofamilymagazine.com/family-fun/the-dancing-grapes-experiment/
(παρόμοιος σύνδεσμος)
2.
https://www.youtube.com/watch?v=h5Mkt46Pwog
(βίντεο του πειράματος: "τα σταφύλια που χορεύουν")
&
https://www.youtube.com/watch?v=H3lnC1-QJZQ
(παρόμοιο βίντεο)
3.
https://www.youtube.com/watch?v=cf-3Fs3Fc-8
https://www.youtube.com/watch?v=mEGCvj977_A
(παρόμοιο πείραμα, γίνεται και με σταφίδες, για το φύλλο παρατήρησης και καταγραφής βλ. τον σύνδεσμο: "οι σταφίδες αναπηδούν")
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/07/blog-post_26.html
4.
https://www.youtube.com/watch?v=LM_izyJoWIs
(το μπαλόνι που φουσκώνει μόνο του)
Για την καταγραφή των προβλέψεων των παιδιών μπορούμε να αξιοποιήσουμε τον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2015/08/blog-post_16.html
επίσης μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα ακόλουθα φύλλα:
5.
https://sciencebob.com/clean-pennies-with-vinegar/
(καθαρίζω τα νομίσματα με ξίδι και αλάτι)
& το βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=H4N-iGvYrbM
6.
https://www.youtube.com/watch?v=S-BpS-PjiqI
(το πείραμα με το αβγό στο ξίδι)
7.
http://www.sciencekids.co.nz/experiments/vinegarvolcano.html
(ηφαίστειο με ξίδι και σόδα)
https://www.exploratorium.edu/science_explorer/bubblebomb.html
(παρόμοιο πείραμα με πλαστική σακούλα και συνοδευτικές φώτο)
8.
http://www.layers-of-learning.com/salt-and-vinegar-crystals/
(κρύσταλλοι με αλάτι και ξίδι)
https://www.youtube.com/watch?v=lm32e-Kjsyg
9.
http://teachingmama.org/5-baking-soda-experiments/
(ένας ακόμα σύνδεσμος με συγκεντρωμένα τα πειράματα)
10.
https://www.youtube.com/watch?v=eY9niHN8ybc
("πυροσβεστήρας" με ξίδι και σόδα)
& η εξήγηση της δράσης του διοξειδίου του άνθρακα (που παράγεται από την ένωση ξίδι+σόδα) στο οξυγόνο που χρειάζεται για την καύση)/
https://www.learningresources.com/text/pdf/HandsOnScience/HOSS4-5AnswerKeys/HOSS_4-5_BLM_15_ANSWER_KEY.pdf
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Ακολουθούν 42 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις δραστηριοτήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν και στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό. [ επικαιροπο...
-
Ακολουθούν 15 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις θεατρικών έργων για την 28η Οκτωβρίου 1940. Προσθέτω έναν ακόμα πιο πρόσφατο σύνδε...
-
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, θα βρείτε το α' και β' μέρος της παρουσίασης με συγκεντρωμένες προτάσεις δραστηριοτήτων για τις πρώτε...
-
Τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό, θέλοντας να γνωρίσουμε τα παιδιά της τάξης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε πέρα από τις δρασ...
-
Ακολουθούν 25 χρήσιμες συνδέσεις και προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του εξαιρετικού βιβλίου του Peter H. Reynolds " Η τελεία "...
-
Μέχρι το chat gpt να είναι σε θέση να παρέχει μέχρι και έτοιμα εκτυπώσιμα υψηλής ανάλυσης, ακολουθούν μερικές προτάσεις για δωράκια καλωσορί...
-
Σε συνέχεια προηγούμενων αναρτήσεων με θέμα τις δραστηριότητες γνωριμίας , προτείνεται στη συνέχεια ένας τροχός με ερωτήσεις, προκειμένου τα...
-
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, θα βρείτε το γ' μέρος της παρουσίασης για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο. Είναι μία παρουσίαση με προτάσε...
-
Ακολουθεί το ημερολόγιο για τον Σεπτέμβριο του 2025 Οι αναρτήσεις για τον Σεπτέμβριο ...
-
Για τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο προτείνονται ακολούθως παραμύθια, που εστιάζουν θεματολογικά κυρίως στο θέμα της προσαρμογής και της ...
ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ
Σχετικά με την αναδημοσίευση:
Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).
Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.
Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.
Τάνια Μάνεση
https://www.facebook.com/groups/212648049523134
ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html