Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


22 Μαρ 2018

Η ΠασχαΛίτσα της Αγάπης: πρόταση πασχαλινής θεατρικής παράστασης από την Ιωάννα Κυρίτση - Τζιώτη

Ακολουθεί πρόταση για θεατρική παράσταση της αγαπημένης Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη από το βιβλίο της 
"Η πασχαλίτσα της αγάπης".



Τις  υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου με θεατρικά για την καλοκαιρινή γιορτή θα τις βρείτε ΕΔΩ.



Ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στη συγγραφέα 
για την αποστολή του θεατρικού.

ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ βασισμένη στο βιβλίο: 
«Η ΠασχαΛίτσα της Αγάπης»
της Ιωάννας Κυρίτση-Τζιώτη, 
Εκδόσεις Παρρησία


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

Διαβάζουμε στα παιδιά την ιστορία. Συζητάμε μαζί τους για τα συναισθήματα και το νόημα που εισπράττουν από το κείμενο και τις εικόνες. Πριν τους εξηγήσουμε τι θέλουμε να κάνουμε, τα αφήνουμε να εκφράσουν τις δικές τους ιδέες, εξηγώντας τους πως θέλουμε να βρούμε έναν τρόπο για να δραματοποιήσουμε την ιστορία. Διαβάζουμε την έμμετρη διασκευή. Ακούμε τις προτάσεις -ιδέες τους για το μοίρασμα των ρόλων, σχεδιασμό και καταμερισμό εργασίας. 
Ζωγραφίζουν τους ρόλους,  μιλούν για αυτούς, κάνουν αυτοσχέδιους διαλόγους, ντύνονται με ρούχα που τα ίδια προτείνουν.

Η ενεργοποίηση των παιδιών-ηθοποιών, «η δημιουργία κινήτρων» με τρόπο, ώστε τα παιδιά να νιώσουν την παράσταση  «δική τους υπόθεση» αποτελεί κατά τη γνώμη μου την πιο απαραίτητη προϋπόθεση για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Ο δάσκαλος-εμψυχωτής προσπαθεί να δημιουργήσει κλίμα παιχνιδιού- εμπιστοσύνης, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον του όχι τόσο στο αποτέλεσμα, αλλά στη διαδικασία. Ο αριθμός των παιδιών που μπορούν να συμμετέχουν στο θεατρικό, εξαρτάται από την ηλικία τους. Τα μικρότερα παιδιά «παίζουν» μια στροφή, ενώ τα μεγαλύτερα περισσότερες. 
Ο ρόλος του αφηγητή μπορεί να μοιραστεί σε διαφορετικά παιδιά.

 ΡΟΛΟΙ
Η ΠασχαΛίτσα, Οι αφηγητές, Τα λουλούδια, Οι λαγοί, Οι μέλισσες, Οι κότες, Η κουκουβάγια, Ο βασιλιάς, Ο Μάγειρας, Το κορίτσι

ΣΚΗΝΙΚΟ
Οι εικόνες του παραμυθιού που προβάλλονται σε οθόνη.

ΥΛΙΚΑ
Έγχρωμες φωτοτυπίες των ηρώων όπως απεικονίζονται στο παραμύθι, μεγεθυμένες  σε μέγεθος Α3, (για παράδειγμα Πασχαλίτσα, κουκουβάγια) κολλημένες σε χαρτόνι κανσόν ή άλλο σκληρό υλικό. 
Οι ηθοποιοί τις φορούν μπροστά τους δηλώνοντας τους ρόλους  ή ανάλογα κουστούμια ραμμένα για κάθε ρόλο.

ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ
Είμαι εγώ μια Πασχαλίτσα
το όνομα μου είναι Λίτσα
στα λουλούδια κατοικώ
μαυροκόκκινα φορώ.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Πάσχα ακούει πως θα έλθει
και την πιάνει απορία
τι είναι αυτό που όλη η πλάση
περιμένει μ’ αγωνία;

ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ
Πάσχα! Πάσχα! Πασχαλιά!
μου τα πήρανε τ’αυτιά.
Το μυστήριο θα λύσω
και το Πάσχα θα γνωρίσω.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Θέλοντας λοιπόν να μάθει
Πασχαλιά το τι σημαίνει
τα φτερά της "φρουπ" κουνάει
εξερεύνηση αρχινάει.

Πρώτα στα λουλούδια πάει
που ανθίζουνε στο πλάι
πάνωθε τους τριγυρίζει
την ανάκριση αρχίζει.

Τι είναι Πάσχα τα ρωτάει;
Τις κεραίες της κουνάει
τα φτερά της "φρουπ" διπλώνει
και στα φύλλα προσγειώνει.

ΛΟΥΛΟΥΔΙ
Πάσχα τι είναι μας ρωτάς
και τη γύρη μας ρουφάς
Πάσχα είναι οι παπαρούνες
κρίνα, ρόδα,  καμπανούλες!

Οι βιολέτες που μυρίζουν
κι επιτάφιους στολίζουν
Οι μαργαρίτες που μαδάνε
την αγάπη σαν μετράνε.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Πάσχα μόνο τα λουλούδια;
Δεν πιστεύει να είναι αλήθεια.
"Φρουπ" πετάει στους λαγούς
που βόσκουν στους αγρούς.

ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ
Χνουδωτά μου λαγουδάκια
με τα μακριά μουστάκια
βοηθήστε με να μάθω
απ’την έννοια μου θα σκάσω.

ΛΑΓΟΙ
Φως φανάρι είναι μικρή
Πάσχα είναι οι λαγοί!
Τα μικρά τους λαγουδάκια
με τα μακριά αυτάκια.

Μόλις Άνοιξη σημαίνει
βγαίνουμε απ’τις φωλιές
και το Πάσχα πως σιμώνει
διαλαλούμε με φωνές.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Πάσχα  οι λαγοί μονάχα;
Δεν πιστεύει να είναι αλήθεια.
"Φρουπ" πετάει στις κυψέλες
να ρωτήσει τα μελίσσια.

Στις κηρήθρες σταματάει
και τις μέλισσες ρωτάει.
Βλέποντας τες να ζυμώνουν
αγιοκέρια να σκαρώνουν.

ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ
Μέλισσες μου μια στιγμή
κάντε μια διακοπή.
Πάσχα τι είναι σας ρωτώ
μια απάντηση ζητώ.

ΜΕΛΙΣΣΕΣ
Άσκοπα Λίτσα ρωτάς
τη δουλειά μας σταματάς
Πάσχα είναι το αγιοκέρι
που οι πιστοί κρατούν στο χέρι.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Πάσχα τα κεριά μονάχα;
Δεν πιστεύει να είναι αλήθεια.
Στα κοτόπουλα πετάει
τι είναι Πάσχα τα ρωτάει.

ΚΟΤΕΣ
Μα το ξέρουνε κι οι κότες!
Πάσχα είναι τα πουλάκια
που της Άνοιξης τις μέρες
βγαίνουν απ’τα αβγουλάκια.

Δίχως κόκκινα αβγά
Πάσχα δε μπορεί να έλθει
τα τσουγκρίζουν τα παιδιά
λέγοντας Χριστός Ανέστη!

ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ
Ουφ! Κάθε ένας άλλο λέει
μα εγώ δεν κάνω πίσω
πάω ως την κουκουβάγια
για το Πάσχα να ρωτήσω.

ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑ
Πάσχα είναι όλα αυτά!
Οι λαγοί μα και τ'αβγά,
τα λουλούδια, τα κεράκια
κι όλα αυτά τα στολιδάκια.

Μα είναι ακόμα κάτι άλλο
πιο βαθύ και πιο μεγάλο
το νόημα του σαν βιώσεις
μέσα σου καλά θα νιώσεις.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Η Λίτσα πάλι ξεκινάει
τι είναι Πάσχα να ρωτάει
και πετώντας με μανία
φτάνει σε μια πολιτεία.

Στο παλάτι φτερουγίζει
και τον βασιλιά πλευρίζει.
Τι είναι Πάσχα τον ρωτάει
και στο στέμμα του ακουμπάει.

ΒΑΣΙΛΙΑΣ
Πάσχα είναι το χρυσάφι
που τους σάκους μου γεμίζει
τα διαμάντια και τ’ασήμι
που το θρόνο μου στολίζει.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Έναν φούρναρη απαντάει
τις φραντζόλες να φουρνίζει
τι είναι Πάσχα τον ρωτάει
μες στον φούρνο τριγυρίζει.

ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ
Πάσχα είναι το αλεύρι
το χρυσόκαρπο το στάχυ
τα τσουρέκια, τα κουλούρια
τα ψωμιά που' χω στο ράφι.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Μάγειρα διάσημο βρίσκει
μαγειρίτσα ν’  αβγοκόβει
τι είναι Πάσχα τον ρωτάει
το άρωμα της, την λιγώνει.

ΜΑΓΕΙΡΑΣ
Πάσχα είναι η μαγειρίτσα,
όμορφη, μικρή μου Λίτσα
έχει νοστιμιά και θέση
μες στου τραπεζιού τη μέση.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Τέλος κρεοπώλη  βρίσκει
τι είναι Πάσχα τον ρωτάει
τα μαχαίρια του ακονίζει
με απορία την κοιτάει.

ΚΡΕΟΠΩΛΗΣ
Το αρνί ροδοψημένο
που η σούβλα το γυρίζει
Πάσχα έτσι νιώθεις μόνο
σαν η τσίκνα σε ζαλίζει.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Μπερδεμένη η Πασχαλίτσα
θέλοντας  να ξαποστάσει
στα μαλλιά μιας κοπελίτσας
που κοιμάται κάνει στάση..

Στο όνειρο παραμιλά …
Το κορίτσι αναστενάζει.
Ακούει η Λίτσα τι ζητά
κι η καρδούλα της σπαράζει.

ΚΟΡΙΤΣΙ
Αχ! Θεέ μου! 
Μια λαμπάδα αληθινή
θέλω φέτος να αποκτήσω
πλουμισμένη, γιορτινή
τα σκοτάδια να φωτίσω.

Κερί αγνό που ευωδιάζει
με λουλούδια στολισμένο
φιόγκος να το αγκαλιάζει
πασχαλίτσες φορτωμένο.

Στην Ανάσταση το βράδυ
με τους άλλους να κρατήσω
και τον Γιο σου που γιορτάζει
ταπεινά να προσκυνήσω.

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Ιδέα δεν είχε τι σημαίνει Ανάσταση η Λίτσα
όμως εκείνη τη στιγμή μες στην καρδιά της
άναψε μια κόκκινη λαμπίτσα.
Τρέχει, πίσω γυρίζει βιαστικά για να προλάβει
και τη λαμπάδα πριν βραδιάσει ετοιμάζει.

Κερί αγνό απ’ τις μέλισσες ζητάει
αγριολούλουδα απ’τον αγρό  μαδάει
κορδέλα απ’το ουράνιο τόξο "φραπ" τραβάει
και πίσω στο κορίτσι βιαστικά γυρνάει.

Το κοριτσάκι να κοιμάται προλαβαίνει,
σκαρφαλωμένη στη λαμπάδα περιμένει,
ώσπου τα μάτια το κορίτσι ανοίγει
και η καρδιά του από αγαλλίαση γεμίζει.


ΚΟΡΙΤΣΙ
Θαύμα! Ποιος μου έφερε αυτό το δώρο ψιθυρίζει
Έχει κορδέλα, έχει λουλούδια! Λαμπυρίζει!!!
Κι αυτή εδώ η Πασχαλίτσα, απίστευτα γυαλιστερή
που μοιάζει ολοζώντανη! Σαν να είναι αληθινή!

ΑΦΗΓΗΤΗΣ
Ακίνητη στέκεται η Λίτσα
σαν ψεύτικο στολίδι Πασχαλίτσα
μονάχα κρυφά ολόγυρα κοιτάει
κι ευτυχισμένη αληθινά χαμογελάει.

Ακόμα κι όταν οι κρότοι
της Ανάστασης το βράδυ
την κάνουν σύγκορμη
 να τρέμει στο σκοτάδι.

Ακόμα κι όταν το κερί που λιώνει
τα διάφανα μικρά φτερά της τα πληγώνει
στον φιόγκο της λαμπάδας μένει γαντζωμένη
με την καρδιά από χαρά πλημμυρισμένη.
Βρήκα το μυστικό του Πάσχα τραγουδάει.

Βρήκα επιτέλους αυτό το άλλο!
Αυτό το κάτι που μάλλον το όνομα του είναι:
ΑΓΑΠΗ

ΤΕΛΟΣ

21 Μαρ 2018

Ημέρα Ποίησης: template γραμμάτων για αφίσα ή διακόσμηση πόρτας

Για την Ημέρα Ποίησης (21 Μαρτίου) ανεβάζω τα γράμματα για όποιον θέλει να τα αξιοποιήσει για αφίσα, διακόσμηση ταμπλό ή πόρτας. Επίσης, ένα template "στεφάνι" που μπορεί να αξιοποιηθεί, για να γραφτούν και να εικονογραφηθούν οι στίχοι κάθε στροφής από το ποίημα που θα επεξεργαστείτε.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για το συγκεκριμένο θέμα,

Templates γραμμάτων για την Ημέρα Ποίησης













17 Μαρ 2018

"Κού-κου": προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του πίνακα του Γεώργιου Ιακωβίδη

Ακολουθούν προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του πίνακα "Κού-κου" του Γεώργιου Ιακωβίδη.



Σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου 
(με έργα του Γεώργιου Ιακωβίδη):




ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΙΑΚΩΒΙΔΗ "ΚΟΥ-ΚΟΥ".














"Ο μικρός πρίγκιπας": προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης και θεατρικής διασκευής για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού (30 χρήσιμες συνδέσεις)

Ακολουθούν προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης και θεατρικές διασκευές του Μικρού Πρίγκιπα, κατάλληλες για θεατρική παράσταση (καλοκαιρινή γιορτή) για το Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.



1.
(το 1ο εκπληκτικό μέρος των δραστηριοτήτων από το "Σεντουκάκι" της Άννας)
2.
(η εξαιρετική διασκευή της Άννας)
3.
(η επίσης πολύ όμορφη διασκευή της Ανδρονίκης, σε μορφή αρχείου pdf)
4.
(συνοδευτικές δράσεις διδακτικής αξιοποίησης της ιστορίας)
5.
&
(ο Μικρός Πρίγκιπας: φύλλα εργασίας και υποστηρικτικό υλικό)
6.
(επιπλέον φύλλα εργασίας, επίσης από τη Μαρία)
7.
(η αλφαβήτα του Μικρού Πρίγκιπα)
8.
(επιτραπέζιο συλλαβισμού με τον Μικρό Πρίγκιπα)
9.
(αριθμογραμμή με τον Μικρό Πρίγκιπα)
10.
(μαθηματική δραστηριότητα για τον αριθμό 5)
11.
(απλά αθροίσματα_μαθηματική δραστηριότητα)
12.
(πίνακες αναφοράς με τον Μικρό Πρίγκιπα)
13.
(σύνθεση πρότασης και λέξεων)
14.
(τα βασικά στοιχεία της ιστορίας: καρτέλες αναφοράς)
15.
(ομαδικό lapbook για τον Μικρό Πρίγκιπα)
16.
(υποστηρικτικό, εποπτικό υλικό για την οργάνωση της τάξης με θέμα τον Μικρό Πρίγκιπα)
17.
(Μικρός Πρίγκιπας: βρες το άλλο μισό)
18.
&
&
(Μικρός Πρίγκιπας και Συναισθήματα)
19.
(το επιτραπέζιο του Μικρού Πρίγκιπα)
20.
(η αλφαβήτα του Μικρού Πρίγκιπα και οι ημέρες της εβδομάδας)
21.
(παιχνίδι μνήμης με τον Μικρό Πρίγκιπα)
22.
(εποπτικό υλικό και το Μπίνγκο του Μικρού Πρίγκιπα)
23.
(κείμενο για θεατρική διασκευή)
24.
(εναλλακτική διασκευή)
25.
(προτάσεις μουσικής και τραγούδια για το θεατρικό του Μικρού Πρίγκιπα)
26.
("Ο Μικρός Πρίγκιπας και το Μικρό Μυστικό" η διασκευή με το έμμετρο κείμενο υπάρχει μέσα στο πολύ ενδιαφέρον βίντεο)
27.
(προτάσεις δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας)
28.
(επίσης ενδιαφέρουσες δραστηριότητες αξιοποίησης)
29.
Η έμμετρη διασκευή του Μικρού Πρίγκιπα από τους Ερευνητές:

30.
(πολύ ενδιαφέρουσα διασκευή για μεγαλύτερα παιδιά, που με κάποιες απλοποιήσεις και αλλαγές μπορεί να αξιοποιηθεί και σε μικρότερες τάξεις του Δημοτικού)

Βίντεο με την ιστορία του Μικρού Πρίγκιπα:
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
38.

16 Μαρ 2018

Προσεγγίζοντας την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη στο Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού: 20 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 20 χρήσιμες συνδέσεις για τη διδακτική αξιοποίηση ποιημάτων του Οδυσσέα Ελύτη στο Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. 


1.
("Γεια σου, κύριε Μενεξέ": εικονόλεξο για το ποίημα)
2.
("Τα τζιτζίκια": εικονόλεξο)
3.
(πολύ ενδιαφέρον καινοτόμο πρόγραμμα: αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη)
4.
(προτάσεις δραστηριοτήτων για την "Ποδηλάτισσα" του Οδυσσέα Ελύτη)
5.
(εικονόλεξο για την "Ποδηλάτισσα" του Οδυσσέα Ελύτη)
6.
("Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας", το "Θαλασσινό Τριφύλλι": ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση από τη Μαρία)
7.
("Μάγια": διδακτική αξιοποίηση, επίσης από τη Μαρία)
8.
9.
(πολύ ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση στα ποιήματα και στα κολάζ του Οδυσσέα Ελύτη)
10.
("παιδικά" τραγούδια του Οδυσσέα Ελύτη)
11.
(πολύ ενδιαφέρουσα συνδυαστική προσέγγιση της Κατερίνας για το "Τρελοβάπορο")
12.
(άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη)
13.
(δημιουργική γραφή ποιημάτων στο Νηπιαγωγείο: αφιέρωμα στον Οδυσσέα Ελύτη_παρουσίαση διαφανειών)
14.
("Βεγγαλικό", "Μάγια": άλλη μία διδακτική προσέγγιση από τη Μαρία)
15.
("Μαρίνα": άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση της Μαρίας)
&
16.
(γράμματα για την ανασύνθεση του ονόματος του ποιητή)
17.
(άλλη μία διδακτική προσέγγιση για την "Ποδηλάτισσα", από τη Μαρία)
18.
(η "Πορτοκαλένια", μία ακόμα διδακτική προσέγγιση από τη Μαρία)
19.
(άλλη μία ανάρτηση για το "Θαλασσινό Τριφύλλι")
20.
(μεθοδολογία "διδασκαλίας" της ποίησης)

Προσεγγίζοντας την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου στο Νηπιαγωγείο και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού: 12 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 12 χρήσιμες συνδέσεις για τη διδακτική αξιοποίηση της ποίησης του Γιάννη Ρίτσου στο Νηπιαγωγείο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21 Μαρτίου).



1.
(διδακτική αξιοποίηση του ποιήματος "Κυκλάμινο")
2.
(η "Ειρήνη", μόνο στίχοι)
3.
(εξαιρετική προσέγγιση της Μαρίας)
4.
(υπέροχη προσέγγιση των 4 εποχών μέσα από την ποίηση του Γιάννη Ρίτσου)
5.
("Καλοκαίρι", στη μέση της ανάρτησης)
6.
(άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
7.
("Αν όλα τα παιδιά της γης": εξαιρετική προσέγγιση)
8.
("Αν όλα τα παιδιά της γης": άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση)
&
(μία ομαδική κατασκευή)
9.
("Κουβέντα με ένα λουλούδι": η υπέροχη προσέγγιση της Μαρίας)
10.
(τρόπος διδασκαλίας της ποίησης στο Νηπιαγωγείο και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού)
11.
(επιλογή ποιημάτων, κατάλληλων για το Νηπιαγωγείο και τις 
πρώτες τάξεις του Δημοτικού)
12.
(γράμματα για την ανασύνθεση του ονόματος του ποιητή)

14 Μαρ 2018

Μαντεψιές... τρισδιάστατων σχημάτων: ένα άρθρο της Γεωργίας Μουντζούρη

Ακολουθεί ένα άρθρο της εξαιρετικής συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη με βάση το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Χίλια ευχαριστώ, Γεωργία μου. Είναι μεγάλη τιμή για μένα να δημοσιεύω εργασίες σου.

Βρείτε τα υπόλοιπα άρθρα της Γεωργίας ΕΔΩ.

Μαντεψιές...τρισδιάστατων σχημάτων

Στην παρούσα ανάρτηση θα παρουσιάσουμε 2 δραστηριότητες αναγνώρισης των γεωμετρικών στερεών.

ΣΤΟΧΟΣ
Αναγνώριση αντικειμένων ως προς το σχήμα τους με βάση τα γενικά τους χαρακτηριστικά,  μέσω των λεκτικών περιγραφών και της αφής.

ΥΛΙΚΑ
-Αντικείμενα καθημερινής χρήσης (κουτιά διαφόρων μεγεθών, σχημάτων και χρωμάτων).
-Ένα μεγάλο κουτί όπου τοποθετούνται όλα τα αντικείμενα.
-Ένα σκουρόχρωμο μαντήλι.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προσέχουμε ώστε κάθε σχήμα να παρουσιάζεται σε μία ποικιλία μορφών (πιο ψηλά-πιο κοντά, με μεγαλύτερη-μικρότερη βάση), ώστε να εκμηδενίσουμε τη στερεότυπη μορφή των σχημάτων, την αναγνώριση δηλαδή, κάποιων σχημάτων με μόνο μία συγκεκριμένη μορφή (δείτε σχετικά: https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2018/01/blog-post_18.html).

1° παιχνίδι
1ο στάδιο: Τα παιδιά που δεν παίζουν, κλείνουν τα μάτια τους. Το παιδί-παίκτης επιλέγει ένα αντικείμενο από το κουτί.

Το παρατηρεί πολύ καλά, έτσι ώστε να θυμάται όλες τις λεπτομέρειές του. Έπειτα, το κρύβει σ' ένα σημείο της αίθουσας, ώστε να μην φαίνεται.


 2ο στάδιο: Αμέσως μετά, τα παιδιά που δεν παίζουν ανοίγουν τα μάτια τους και ακούνε με προσοχή την περιγραφή του αντικειμένου από τον παίκτη. Οι λεπτομέρειες που δίνει πρέπει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερες και ακριβείς (πόσες κορυφές έχει, πόσες ακμές, τι σχήμα βρίσκεται στη βάση του αντικειμένου κτλ.).

3ο στάδιο: Μετά την περιγραφή, κάθε παιδί πηγαίνει με τη σειρά του στον παίκτη και του λέει -προσπαθώντας να μην τον ακούσουν οι υπόλοιποι- τι σχήμα έχει το αντικείμενο που επέλεξε. Ο παίκτης επιβεβαιώνει ή απορρίπτει την απάντηση, χωρίς όμως, να ονομάζει το στερεό.



4ο στάδιο: Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία και μαντέψουν όλα τα παιδιά, ο παίκτης επιστρέφει στην παρεούλα και δείχνει το αντικείμενο που διάλεξε. Τα υπόλοιπα παιδιά-ελεγκτές κρίνουν εάν ο παίκτης το περιέγραψε σωστά. Τι θα μπορούσε να αναφέρει επιπλέον, ώστε να αναγνωρίσουν το αντικείμενο πιο εύκολα; Γιατί μπερδεύτηκαν; Ποια σημαντική πληροφορία δεν ανέφερε;

2° παιχνίδι
1ο στάδιο: Ο παίκτης είναι καθισμένος και έχουμε κλείσει τα μάτια του με ένα μαντήλι. Ένα δεύτερο παιδί επιλέγει κάποιο αντικείμενο από αυτά που διαθέτουμε και το τοποθετεί στις παλάμες του. Τα υπόλοιπα παιδιά παρακολουθούν τη διαδικασία, χωρίς να αποκαλύψουν το σχήμα του αντικειμένου.
2ο στάδιο: Καλούμε τον παίκτη να ψηλαφίσει το αντικείμενο σε όλη του την επιφάνεια, ώστε να το αναγνωρίσει.


Ο παίκτης προσπαθεί να καταλάβει ποιο στερεό είναι

Αν ο παίκτης δυσκολεύεται, κάνουμε υποβοηθητικές ερωτήσεις σε επιμέρους στοιχεία του σχήματος, όπως:
-Έχει κορυφή;
-Έχει έδρα;
-Τι σχήμα είναι η έδρα του;
-Έχει ακμές; Πόσες ακμές έχει;

Δίνουμε επίσης, προσοχή σε αντικείμενα που δεν είναι, αλλά μοιάζουν με κάποιο συγκεκριμένο σχήμα. Για παράδειγμα, αν αναγνωρίσουν το καπελάκι των πάρτι ως κύλινδρο, ζητάμε να αποσαφηνίσουν τι από τα δύο συμβαίνει: "είναι κύλινδρος ή μοιάζει με κύλινδρο;" (για περισσότερα: https://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2018/01/blog-post_18.html).

3ο στάδιο: Ο παίκτης αφαιρεί το μαντήλι και ελέγχει την ορθότητα ή όχι της απάντησής του. Εξηγεί τι ήταν αυτό που το βοήθησε ή τον δυσκόλεψε να βρει τη σωστή απάντηση.



Γεωργία Μουντζούρη,
νηπιαγωγός, MEd
mountgeo@ath.forthnet.gr
fb: georgia.mountzouri

13 Μαρ 2018

Εβδομάδα Εθελοντισμού "Νοιάζομαι και Δρω" (12 έως 18 Μαρτίου 2018): Το "παζλ" του εθελοντισμού

Για την εβδομάδα εθελοντισμού στα πλαίσια του προγράμματος "Νοιάζομαι και Δρω" (12 έως 18 Μαρτίου 2018), τα τριτάκια μου φιλοτέχνησαν ένα μοναδικά συγκινητικό "παζλ για τον εθελοντισμό". 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για το "Νοιάζομαι και Δρω" βρίσκονται ΕΔΩ.




Ακολουθούν τα templates με τις βασικές έννοιες που "συμπορεύονται" με την έννοια "εθελοντισμός" και ένα παράδειγμα template puzzle.





Προτάσεις για templates puzzle:
1.
(εξαιρετική συλλογή από templates)
2.
3.


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ