Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


22 Μαρ 2019

21 Μαρτίου - Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης: αναδημιουργώντας ποιητικές συνθέσεις

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21 Μαρτίου), προτείνεται η διδακτική αξιοποίηση των εξής ποιημάτων:

"Αστερόσκονη" (Ελίνα Μαρμαρίδου)



"Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού"
(απόσπασμα) (Γιάννης Ρίτσος)
Απόψε κοιμηθήκαμε στην ποδιά της Άνοιξης, ακουμπώντας το
κεφάλι στην καρδιά της.
Ακούγαμε στον ύπνο μας τις ανάσες των πουλιών και την καρδιά μας.
Το πρωί που ξυπνήσαμε, είδαμε τον ουρανό να περπατάει στην
κάμαρα μας σαν γαλανό πουλί με χρυσά μάτια που τσίμπαγε τα ψίχουλα
των σκιών που'χαν μείνει από χτες βράδυ στο πάτωμα.
Μια στιγμή, να νιφτούμε, και φτάσαμε
[…]





"Ένα παιδικό χαμόγελο": Ελένη Ιωάννου


"Για τα παιδιά" (διασκευή, Χαλίλ Γκιμπράν)
Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου
κι αν και βρίσκονται μαζί σου, δε σου ανήκουν.
Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, αλλά όχι τις σκέψεις σου
αφού ιδέες έχουν δικές τους
που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε και στα όνειρά σου.
Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις,
αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα
αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω ούτε ακολουθεί στον δρόμο του το χτες.



"Στο παιδί μου" (Μανόλης Αναγνωστάκης)

"Το μαγισσάκι" (απόσπασμα, Οδυσσέας Ελύτης)


Άλλοι σχετικοί με ανασυνθέσεις ποιημάτων σύνδεσμοι είναι οι εξής:





10 Μαρ 2019

"Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού" (της Βούλας Παπαγιάννη): πρόταση διδακτικής αξιοποίησης για δημιουργία αφίσας

Ακολουθεί πρόταση διδακτικής αξιοποίησης για δημιουργία για το παραμύθι της Βούλας Παπαγιάννη "Η Μπουμπού και η Μπαμπαλού", με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των Φυλετικών Διακρίσεων.

Βρείτε το παραμύθι στον σύνδεσμο:
(το παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή)
και επίσης:
(συνεργατική ψηφιακή αφήγηση)

Αρχικά, μπορούμε να μιλήσουμε για τη συγγραφέα και την εικονογράφο του βιβλίου, αξιοποιώντας τα ακόλουθα εικονόλεξα:





 Δημιουργία αφίσας: "Αρμονία = Φιλία & Συνεργασία"

Τα πρόσωπα των δύο αρκούδων (πολικής και καφέ) μπορούν να βαφτούν με τέμπερα ή να γεμίσουν με κομμάτια εφημερίδας, που στη συνέχεια μπορούμε να χρωματίσουμε. Στα "ίχνη" μπορούμε να γράψουμε μηνύματα για την ισότητα, τη φιλία και τη συνεργασία, να ζωγραφίσουμε σκηνές από το παραμύθι ή να γράψουμε/ζωγραφίσουμε διαδοχικά τα στάδια από τα οποία πέρασε η συμπεριφορά-στάση της πολικής αρκούδας και τα αντίστοιχα της καφέ αρκούδας.




Template ίχνους:



9 Μαρ 2019

"Τα καπέλα της κυρίας Στρουμπίνσκι": 10 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης

Ακολουθούν 10 προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης για τα "Καπέλα της κυρίας Στρουμπίνσκι".


1.
https://1nipkerats.blogspot.com/2019/03/blog-post_6.html
(πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις με συνοδευτικά φύλλα εργασίας)
2.
3.
4.
(εξαιρετική διδακτική προσέγγιση)
5.
&
(επιπλέον προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης)
6.
(πολύ ενδιαφέρον project, στα γερμανικά)
7.
(επίσης ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση με αφορμή το βιβλίο)
8.
(ενδιαφέρουσα παρουσίαση, στα γερμανικά)
9.
(μία ακόμα πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση)
10.

3 Μαρ 2019

Προσεγγίζοντας την τέχνη του Ψηφιδωτού στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό: 25 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 25 χρήσιμες συνδέσεις για την προσέγγιση της τεχνικής του Ψηφιδωτού.




1.
(εξαιρετικές προτάσεις δράσεων, για το Δημοτικό, τεχνικές ψηφοθέτησης)
2.
(παιχνίδια με ψηφίδες στο Νηπιαγωγείο, πολύ ενδιαφέρον άρθρο/εργασία)
3.
(ενδιαφέροντα βίντεο και πρόταση κατασκευής)
4.
(ψηφιδωτά με χαρτί οντουλέ, εξαιρετική πρόταση)
5.
(ψηφιδωτά καραβάκια, μία ακόμα ενδιαφέρουσα κατασκευή)
6.
(η εξαιρετική δουλειά της Βούλας)
7.
(μία επιπλέον ενδιαφέρουσα δράση)
8.
(πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικά με τα ψηφιδωτά)
9.
10.
(προτάσεις ψηφιδωτών με βότσαλα)
11.
(ψηφιδωτό καρδιά, για το τζάμι, suncatcher)
12.
(ψηφιδωτό με ζυμαρικά και πηλό)
13.
(ψηφιδωτά ονομάτων)
14.
(ψηφιδωτά από αφρώδες υλικό)
15.
(εξαιρετική σύνθεση ψηφιδωτού)
16.
(μάσκες με την τεχνική του ψηφιδωτού)
17.
(μία ακόμα ενδιαφέρουσα ανάρτηση)
18.
(από περιοδικά)
19.
(με βαμμένα φασόλια σε θήκες από cd, μία ακόμα πρωτότυπη ιδέα)
20.
(με διάφορα είδη σπόρων)
21.
(με πλαστικά καπάκια)
22.
(με πλαστικά καλαμάκια, εξαιρετική ιδέα)
23.
(με τσόφλια από αβγό)
24.
(με ξύσματα μολυβιού)
25.
(επιπλέον χρήσιμες ιδέες για ψηφιδωτά)

"Μαρτάκι στο χεράκι": φύλλο εργασίας από την Ασπασία Λάλλα

Μία πρόταση φύλλου εργασίας που έστειλε η συνάδελφος Ασπασία Λάλλα. Τα παιδιά ζωγραφίζουν το χέρι τους σε χαρτί και στη συνέχεια φτιάχνουν δύο κύκλους γύρω από το χεράκι για να σχηματιστεί το "μαρτάκι". Τα παιδιά το χρωματίζουν εναλλάξ κόκκινο-άσπρο και μετά μπορούν να συμπληρώσουν ό,τι άλλο θέλουν, για να το διακοσμήσουν.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτη βρίσκονται σε μορφή ευρετηρίου ΕΔΩ.

Ευχαριστώ για την πρόταση, Ασπασία μου.


2 Μαρ 2019

Ημερολόγιο Μαρτίου 2019

Ακολουθεί το ημερολόγιο του Μάρτη του 2019 
(με πίνακα καταγραφής καιρού).

Τις υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Μάρτιο θα τις βρείτε ΕΔΩ.

Ημερολόγιο Μαρτίου:

6 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ενδοσχολικής Βίας

11 Μαρτίου: Καθαρά Δευτέρα

21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού

25 Μαρτίου: Εθνική Εορτή





24 Φεβ 2019

Οργάνωση Δανειστικής Βιβλιοθήκης: 30 προτάσεις δράσεων (β' μέρος)

Σε συνέχεια παλαιότερης ανάρτησης με 38 προτάσεις οργάνωσης της δανειστικής βιβλιοθήκης, που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
προτείνονται επιπλέον χρήσιμες συνδέσεις με δράσεις φιλαναγνωσίας στο πλαίσιο της δανειστικής βιβλιοθήκης.


1.
(πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις με αφορμή τη "Βιβλιοθηκάριο της Βασόρας)
2.
(επίσης ενδιαφέρουσες δράσεις)
3.
(story maps & templates χαρτογραφήσεων με τα βασικά στοιχεία του παραμυθιού)
4.
(οι επίσης εξαιρετικές προτάσεις της Ναταλίνας)
5.
("Αν ήμουν βιβλίο": δράσεις διδακτικής αξιοποίησης)
6.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2017/09/blog-post.html
("Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί": δράσεις διδακτικής αξιοποίησης)
7.
http://whimsicalways.blogspot.com/2011/07/library-thank-you-card.html?m=1
("Ευχαριστήρια κάρτα" δανειστικής βιβλιοθήκης)
8.
http://pythagoreionip.blogspot.com/2015/01/blog-post_13.html
(υποστηρικτικό υλικό για τη δανειστική βιβλιοθήκη, οι εξαιρετικές προτάσεις της Μαρίας)
9.
http://pythagoreionip.blogspot.com/2015/12/blog-post_13.html
(δραστηριότητες δανειστικής βιβλιοθήκης, επίσης από τη Μαρία)
10.
http://pythagoreionip.blogspot.com/2018/12/blog-post.html#more
(επιπλέον δράσεις και συμπληρωματικό υλικό διδακτικής αξιοποίησης συγκεκριμένων παραμυθιών & βιβλίων)
11.
http://pythagoreionip.blogspot.com/2016/11/blog-post_28.html
(μία ακόμα σχετική ανάρτηση)
12.
http://pythagoreionip.blogspot.com/2015/01/blog-post_21.html
(αξιολογώντας το βιβλίο που δανείστηκα)
13.
http://sevarosenew.blogspot.com/2015/01/2015_17.html?spref=fb
(προτάσεις οργάνωσης δανειστικής βιβλιοθήκης, από τη Σέβα)
14.
http://paixnidokamomataa.blogspot.com/2015/10/blog-post_12.html
(οι προτάσεις οργάνωσης της βιβλιοθήκης από την Κατερίνα)
15.
http://paixnidokamomataa.blogspot.com/2018/10/blog-post_11.html
(μία ακόμα εξαιρετική προσέγγιση από την Κατερίνα)
16.
http://paixnidokamomataa.blogspot.com/2017/01/blog-post_20.html
(άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση)
17.
http://paixnidokamomataa.blogspot.com/2015/03/blog-post_15.html
(ακόμα μία πρόταση, από την Κατερίνα)
18.
http://mesasenasentoukaki.blogspot.com/2014/03/blog-post_6.html
(οι προτάσεις της Άννας)
19.
http://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2014/09/blog-post_20.html?spref=pi
(οργάνωση δανειστικής βιβλιοθήκης, οι προτάσεις της Ειρήνης)
20.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2016/10/blog-post_21.html
(ποίημα για τη νεράιδα Φιλαναγνωσία, από την Ανθή)]
21.
https://www.popi-it.gr/nipiagogio-programmata/e-twin-paramithia/koyti-grafis/
(το κουτί της Γραφής: πρόταση δημιουργικής γραφής για τη Δανειστική Βιβλιοθήκη)
22.
https://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/vivlio-vivliothiki/bibliobalitsa/
("Βιβλιοταξιδεύουμε, παραμυθοδημιουργώντας": η εξαιρετική ανάρτηση της Πόπης)
23.
https://www.popi-it.gr/nipiagogio-enotites/vivlio-vivliothiki/daneistiki-drastiriotites/
(μία ακόμα ενδιαφέρουσα ανάρτηση από την Πόπη)
24.
http://louloudoparea.blogspot.com/2014/03/blog-post_16.html
25.
http://ideesgiadaskalous.blogspot.com/2014/09/metamorfoste-kai-organoste-ti-vivliothiki-tis-taksis.html
(πρόταση διαμόρφωσης δανειστικής βιβλιοθήκης τάξης)
26.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.com/2015/03/blog-post.html
(πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις από την Κική)
27.
http://nipiagogosgiapanta.blogspot.com/2014/09/blog-post_59.html
(εξαιρετικό υποστηρικτικό υλικό από την Ειρήνη)
28.
http://5o-7oniptyrnavou.blogspot.com/2016/12/blog-post.html
(μία επίσης πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση)
29.
http://www.laskaridisfoundation.org/category/ekpedeftika-programmata-el-el/
(Εκπαιδευτικά Προγράμματα Φιλαναγνωσίας, από το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη)
30.
http://www.anistor.gr/anistor/software/bfylax/S-biblio.htm
(λογισμικό πρόγραμμα δανειστικής βιβλιοθήκης)

"Η Τρυγώνα": διδακτική αξιοποίηση ενός ποντιακού τραγουδιού

Ακολουθεί διδακτική αξιοποίηση για το ποντιακό τραγούδι "Η Τρυγώνα" που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί σε απλουστευμένη διασκευή:

Φύλλα εργασίας διδακτικής αξιοποίησης:


ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ