Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


30 Μαρ 2016

"Ο ψεύτης βοσκός": τραγούδι (mp3) και 5 χρήσιμες συνδέσεις για τον μύθο του Αισώπου

Ένα άλλο σχετικό με την Πρωταπριλιά παραμύθι είναι και ο Ψεύτης Βοσκός, ο γνωστός μύθος του Αισώπου.
1.
http://haroumenesfatsoules.blogspot.gr/2013/04/blog-post.html
(η προσέγγιση της Κικής)
2.
http://nipiablog.blogspot.gr/2013/03/blog-post_30.html
(η εξαιρετική αξιοποίηση και διασκευή της Μαρίνας με συνοδευτικά φύλλα εργασίας)
3.
file:///C:/Users/TANIA/Downloads/pseftisvoskos.pdf
(το αρχείο είναι από τη σελίδα:
http://www.ediamme.edc.uoc.gr/diaspora/index.php?option=com_content&view=article&id=182:parea-me-ton-pappou-aisopo&catid=93&Itemid=561&lang=el#βιβλίο
με κλικ στην επιλογή "Ψεύτης Βοσκός")
4.
http://natalinaeton5.blogspot.gr/2016/03/blog-post_15.html
(η υπέροχη πρόταση της Νατα...λίνας, με εικονογράφηση του μύθου "Τα ψέματα του Μίκυ" και προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης)
5.
http://www.bedtimestoriescollection.com/book.php
(και από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη, επιλέγοντας την ελληνική γλώσσα)


Παραθέτω ακολούθως τους στίχους από ένα τραγούδι (λιγότερο γνωστό) για τον μύθο αυτό, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί και ως έμμετρο ποιηματάκι για τον μύθο.

Βρείτε το τραγούδι σε αρχείου ήχου mp3 στον σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1LvCzL1ISfe7R4pE7Fjlyz8FkOsZSZsk3/view?usp=sharing



Με τα πρόβατα όλη μέρα,
ο μικρός βοσκός γυρίζει,
και για να περνάει η ώρα,
τη φλογέρα του σφυρίζει.

Ώσπου σκέφτηκε ένα ψέμα,
που ευθύς μπροστά το βάζει.
"Λύκοι τρών τα πρόβατα μου! 
     Τρέξτε, χωριανοί!", φωνάζει.     

Μα στο τέλος τιμωρείται,
όποιος με άλλους χωρατεύει,
κι όταν έχει ανάγκη βλέπει,
πως κανείς δεν τον πιστεύει.
(δις)    

Κι ήρθανε στ'αλήθεια οι λύκοι,
κι ο μικρός βοσκός τρομάζει
"Τρέξτε, χωριανοί και φίλοι
να με σώσετε!", φωνάζει.

Μα όμως ποιος να τον πιστέψει,
που τον ξέρουν όλοι ψέυτη;
Παν' τα πρόβατα, σκορπίσαν,
  και η φλογέρα του τού πέφτει...

 Έτσι πάντα την παθαίνει,
όποιος με άλλους χωρατεύει,
κι όταν έχει ανάγκη βλέπει,
πως κανείς δεν τον πιστεύει
(δις)         

Για την ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ, οι υπόλοιπες αναρτήσεις του ιστολογίου
βρίσκονται στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/search/label/%CE%A0%CE%A1%CE%A9%CE%A4%CE%91%CE%A0%CE%A1%CE%99%CE%9B%CE%99%CE%91

28 Μαρ 2016

"Η μετακόμιση" (8η ενότητα: Άνοιξη):16 χρήσιμες συνδέσεις

Για την 8η ενότητα (βιβλίο Γλώσσας, β΄τεύχος) και συγκεκριμένα για την υποενότητα "Η μετακόμιση" προτείνονται οι ακόλουθες 16 χρήσιμες συνδέσεις.


1.
 (φύλλα εργασίας)
2.
3.
(φύλλο εργασίας)
&
(φύλλο εργασίας)
4.
(παρουσίαση διαφανειών)
5.
(φύλλο εργασίας)
6.
(φύλλο εργασίας)
7.
(ιδέες για τη διατύπωση διδακτικών στόχων της ενότητας)
8.
(φύλλα εργασίας + για την αποσαφήνιση του λεξιλογίου της ενότητας)
9.
(πολύ ενδιαφέροντα ηλεκτρονικά γλωσσικά παιχνίδια)
10.
(ηλεκτρονικά φύλλα εργασίας σε μορφή παρουσίασης)
11.
12.
(παρουσιάσεις διαφανειών για το κεφάλαιο)
13.
(διαδραστικό παιχνίδι)
14.
http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/04/1_29.html
(το πρώτο μέρος του κεφαλαίου)
(το δεύτερο μέρος του κεφαλαίου - τα γένη των ουσιαστικών)
15.
(προτάσεις διαδραστικών παιχνιδιών)

16.
Προτεινόμενο σχέδιο διδασκαλίας με δραστηριότητες πρίν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διδασκαλία έχουν "ανέβει" στον σύνδεσμο:


25 Μαρ 2016

"Μην αγγίζετε! Έχει αγκάθια!" (ενότητα 6: το χαμένο κλειδί): 20 χρήσιμες συνδέσεις για τα δίψηφα σύμφωνα "γγ" και "γκ"

Για την 6η ενότητα (βιβλίο Γλώσσας, β΄τεύχος) και συγκεκριμένα για την υποενότητα "Μην αγγίζετε! Έχει αγκάθια!" προτείνονται οι ακόλουθες 20 χρήσιμες συνδέσεις.



1.
http://taksiasterati.blogspot.gr/2015/03/blog-post_3.html#.VvT9RH2LSM9
&
η παρουσίαση
http://www.slideshare.net/IoannaChats/ss-45381924
(οι εξαιρετικές προτάσεις της Ιωάννας)
2.
http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/03/2_5.html
http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/03/4315.html
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων)
3.
http://www.e-selides.gr/download/3845,%CE%91_%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7__%CE%93%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1__%CE%9C%CE%B7%CE%BD_%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B5_!_%CE%88%CF%87%CE%B5%CE%B9_%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B9%CE%B1!
(φύλλο εργασίας)
4.
http://emathima.gr/?p=1820
(προτάσεις για ανάγνωση και διαδραστικές εφαρμογές)
5.
http://atheo.gr/%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%BA-%CE%B3%CE%BA-%CE%B3%CE%B3/
(διαδραστικές εφαρμογές)
6.
http://blogs.sch.gr/persidou/2013/07/19/%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%BA-%CE%B3%CE%BA-%CE%B3%CE%B3/
7.
http://emathisi.weebly.com/muetanu-alphagammagammaiotazetaepsilontauepsilonepsilonchiepsiloniota-alphagammakappaalphathetaiotaalpha.html
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων)
8.
http://dimotikoupaidemata.com/2014/01/20/06-02-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B9%CE%B1/
9.
http://protididiktiakitaxi.blogspot.gr/2015/02/blog-post_22.html
(χρήσιμες λέξεις και προτάσεις για ανάγνωση)
10.
http://8dimataxi.blogspot.gr/2016/03/blog-post_1.html
11.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/08/blog-post_9.html
(καρτέλες για το δίψηφο σύμφωνο "γγ" και "γκ")
12.
https://kokkinobaloni.wordpress.com/2016/02/17/%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B9%CE%B1/
(ιδεά δραστηριότητας για την αγγελία σχετικά με τον Μολύβιο)
13.
http://tadefterakiablogaroun.blogspot.gr/2013/02/blog-post_14.html
(επιπλέον φύλλα εργασίας)
14.
http://tamozakia.blogspot.gr/2013/03/blog-post.html
(γενικοί κανόνες για τα δίψηφα σύμφωνα "γγ" και "γκ")
15.
http://diaplasi.weebly.com/piomicroniotaepsilonsigmaf-lambda941xiepsiloniotasigmaf-gammarho940phiomicronnutaualphaiota-muepsilon-gammakappa-kappaalphaiota-piomicroniotaepsilonsigmaf-muepsilon-gammagamma.html
(επιπλέον γενικοί κανόνες για την ορθογραφία λέξεων με "γγ" και "γκ")
16.
http://blogs.sch.gr/avigkou/archives/39
(παραμύθια των παιδιών με λέξεις που γράφονται με "γγ" και "γκ")
17.
http://kiriasidore.blogspot.gr/2014/07/blog-post_10.html
(ποιηματάκια με λέξεις που γράφονται με "γγ" και "γκ")
18.
http://ozoirosmathitistisprotis.blogspot.gr/2012/02/blog-post_13.html
(φύλλα εργασίας της ΑΚΙΔΑΣ για τα δίψηφα σύμφωνα "γγ" και "γκ")

http://www.akida.info/index.php?option=com_content&view=article&id=384&Itemid=283&lang=el
(συγκεντρωμένο το υλικό της ΑΚΙΔΑΣ για τη Γλώσσα)
19.
http://www.mathisi.edu.gr/index.php/blog/entry/34-%CE%BB%CE%AD%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B5-%CE%B3%CE%B3-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%BA-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1%CF%82
(λέξεις που γράφονται με "γγ" και "γκ")
20.
http://daskalamexara.blogspot.gr/2015/03/blog-post.html
(πολύ ενδιαφέροντα παραμύθια με λέξεις που γράφονται με "γγ" και "γκ")





24 Μαρ 2016

"Ο παπουτσωμένος χιονόδρακος" (ενότητα 6: Το χαμένο κλειδί) 15 χρήσιμες συνδέσεις για το δίψηφο σύμφωνο "τσ"

Για την 6η ενότητα (βιβλίο Γλώσσας, β΄τεύχος) και συγκεκριμένα για τον Παπουτσωμένο Χιονόδρακο προτείνονται οι ακόλουθες 15 χρήσιμες συνδέσεις.


1.
http://taksiasterati.blogspot.gr/2015/03/blog-post.html#.VvR1X32LSM8
(η εξαιρετική προσέγγιση της υποενότητας από την Ιωάννα)
2.
http://www.e-selides.gr/download/6917,%CE%91_%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B7__%CE%93%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1__6%CE%B7_%CE%B5%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1__%CE%9F_%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82_%CF%87%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%82__%CE%A4%CE%A3
(φύλλο εργασίας για τη διάκριση του "τσ" από το "στ")
3.
http://kathemeraproti.blogspot.gr/2015/03/1.html
(η προσέγγιση της υποενότητας από τη Στέλλα)
4.
http://efibarlou.blogspot.gr/2016/02/blog-post_27.html
(επιπλέον υλικό για το δίψηφο σύμφωνο "τσ")
5.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/04/blog-post_3.html
(εποπτικό υλικό, πίνακες αναφοράς για τον Τσάρλι Τσάπλιν και διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο με αφορμή την ενασχόληση με το συγκεκριμένο δίψηφο σύμφωνο)
6.
http://emathima.gr/?p=1810
(επιπλέον προτάσεις δραστηριοτήτων και φύλλα εργασίας)
7.
http://atheo.gr/%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%83/
&
http://blogs.sch.gr/persidou/2013/07/19/%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%83-%CF%84%CF%83/
(προτάσεις διαδραστικών βίντεο για το δίψηφο σύμφωνο "τσ")
8.
http://emathisi.weebly.com/omicron-pialphapiomicronupsilontausigmaomegamuepsilonnuomicronsigma-chiiotaomicronnuomicrondeltarhoalphakappaomicronsigma.html
(επιπλέον δραστηριότητες, ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης και προτάσεις σύνθετων λέξεων)
9.
http://protididiktiakitaxi.blogspot.gr/2015/02/blog-post_15.html
(προτάσεις για ανάγνωση, χρήσιμες λέξεις και φύλλα εργασίας)
10.
http://dimotikoupaidemata.com/2014/01/20/o-%CE%BA%CF%8C%CF%84%CF%83%CF%85%CF%86%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CF%83%CE%B1%CE%B2%CE%B2%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85/#more-1666
(η ιστορία του κότσυφα - του Διονύση Σαββόπουλου)
11.
http://tadefterakiablogaroun.blogspot.gr/2013/02/blog-post_11.html
(επιπλέον φύλλα εργασίας)
12.
https://alphace1.wordpress.com/2014/01/24/%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%87%CE%B9%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%82/
13.
http://paixnido-mathimata.blogspot.gr/2014/02/blog-post_17.html
14.
http://epitelous-proti.blogspot.gr/2015/02/blog-post_25.html
(άλλη μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση του μαθήματος)
15.
http://www.slideshare.net/IoannaChats/2-16945269
(παρουσίαση για τις ασκήσεις του Τετραδίου Εργασιών)


Τέλος, βρείτε ΕΔΩ εργασία σχετικά με τη φωνολογία της ίδιας υποενότητας (μεταγραφή μέρους του κειμένου στο Διεθνές Φωνητικό Αλφάβητο και δυσκολίες άγνωστης ορθογραφίας)

14 Μαρ 2016

Η κυρά-Σαρακοστή: μια διαπολιτισμική συζήτηση

Με αφορμή την ανάρτηση των συναδέλφων που μπορείτε να βρείτε στους συνδέσμους που ακολουθούν (προς το τέλος της ανάρτησης), προτείνεται μια δραστηριότητα παραγωγής προφορικού λόγου, όπου τα παιδιά καλούνται να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα δύο έθιμα, το δικό μας με την κυρά-Σαρακοστή και το καταλανικό με τη Vella Quaresma.

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ



Για τη δική μας κυρά-Σαρακοστή, μπορείτε να δείτε τις χρήσιμες συνδέσεις στον σύνδεσμο:
και στην ετικέτα ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.

Αρχικά τα παιδιά παρατηρούν τις "εκπροσώπους" των δύο εθίμων. Στη συνέχεια επιχειρούν να εντοπίσουν τα κοινά γνωρίσματα (το μαντήλι, τα 7 πόδια που μετρούν τις ημέρες μέχρι το Πάσχα, τη φούστα, τον σταυρό) και τις διαφορές ανάμεσά τους (τον βακαλάο, το καλάθι, τα γυαλιά, την ηλικία, τη θέση του σταυρού, την ποδιά). Με αφορμή τις ομοιότητες και τις διαφορές μπορούμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση, επιχειρώντας να βρούμε τους δικούς μας λόγους που η καθεμία παρουσιάζεται με τον συγκεκριμένο τρόπο.

Συμπληρωματικά μπορούμε να επεξεργαστούμε το βίντεο με το παραμύθι (στα καταλανικά) που ακολουθεί με τη Vella Quaresma που βαρέθηκε να φοράει φούστα και θέλει να παραγγείλει παντελόνι, όμως παντελόνι για 7 πόδια πώς να βρει; Μήπως να το παραγγείλει; Σε ποιον; Τι θα γίνει τελικά; Επειδή είναι στα καταλανικά, αν και γίνεται πολύ εύκολα σαφές περί τίνος πρόκειται, προτείνεται να το παρακολουθήσουν τα παιδιά και μετά να πουν τι κατάλαβαν.

Το παντελόνι της Vella Quaresma


Δείτε εδώ επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες για το καταλανικό έθιμο:
http://griegomodernobarcelona.blogspot.gr/2014/03/la-vella-quaresma.html
https://ca.wikipedia.org/wiki/Quaresma

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές: μπορεί να αξιοποιηθεί ως δραστηριότητα παραγωγής προφορικού λόγου ή ως φύλλο εργασίας, όπου τα παιδιά - μετά τη συζήτηση - καλούνται να ζωγραφίσουν στο διάγραμμα Venn τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στις δυο Σαρακοστές.


Και αν οι δύο κυρίες συνομιλούσαν μεταξύ τους; 
Παιχνίδι ρόλων, όπου τα παιδιά γίνονται Σαρακοστή της Ελλάδας και Σαρακοστή της Καταλονίας, ρωτούν και απαντούν με βάση την προηγηθείσα συζήτηση.
Ενδεικτικές ερωτήσεις ακολουθούν στο συνοδευτικό φύλλο.



"Ειρήνη": η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα - διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού (21 Μαρτίου), μπορούμε να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικό βίντεο για την Ειρήνη, ενός παιδιού πρόσφυγα, για να μιλήσουμε για τη σημασία αναγνώρισης της διαφορετικότητας.

Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού ΕΔΩ βρίσκονται οι υπόλοιπες αναρτήσεις και ΕΔΩ οι σχετικές με τη Διαφορετικότητα.

https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo





Online παιχνίδια για την ιστορία:


Συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό:

Καρτέλες για αναδιήγηση της ιστορίας της Ειρήνης 
(βάζω τα μέρη, από τα οποία πέρασε στη σωστή σειρά): χωριό, Πετροφάγοι, μεταξωτές ουρές, μουντζουρωμένα κοράκια, πλούσια πόλη, φτωχή παραγκούπολη, οικογένεια Καλόκαρδου.




Τα συναισθήματα (και αισθήματα) της Ειρήνης: οι καρτέλες με τις ενδεικτικές εκφράσεις προσώπου και τη στάση του σώματος καθώς και οι κάρτες αναφοράς μπορούν να αξιοποιηθούν σε μια συζήτηση για τα βασικά συναισθήματα της Ειρήνης και πώς αυτά αλλάζουν στη διάρκεια της ιστορίας.



Συνοδευτικές κάρτες αναφοράς 
για τα μέρη που πέρασε η Ειρήνη (μπορούν να αξιοποιηθούν για αντιστοιχίσεις εικόνας με λέξη αλλά και ομαδοποιήσεις (σε ποιο μέρος συνάντησε ποιον) κ.ο.κ.


ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 
(με αφορμή την παρακολούθηση του βίντεο)




Δραστηριότητες παραγωγής προφορικού λόγου: οι καρτέλες μπορούν να εκτυπωθούν και σε μεγαλύτερη διάσταση και τα παιδιά να εκφράζουν τις σκέψεις τους σχετικά με τη γνώμη του κάθε ήρωα και πώς αυτή μπορεί να αλλάξει;
Τι θα έλεγε ο κ. Καλόκαρδος σε κάθε έναν από τους κατοίκους των πόλεων, από τις οποίες πέρασε η Ειρήνη; Τι θα έλεγε στους Πετροφάγους;
 Τι θα έλεγε στους κατοίκους της παραγκούπολης;
 Τι θα έλεγε στους κατοίκους του χωριού; κ.ο.κ.
Θα μπορούσε να συνδυαστεί με τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού "Με ένα κόκκινο κουμπί" [Ελένη Μπετεινάκη], προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης του οποίου μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

13 Μαρ 2016

Επιπλέον 35 χρήσιμες συνδέσεις με κατασκευές για την κυρά-Σαρακοστή

Ακολουθούν 35 χρήσιμες συνδέσεις με προτάσεις κατασκευών για τη Σαρακοστή. Η ανάρτηση έρχεται να συμπληρώσει παλαιότερη σχετική ανάρτηση με 10 προτάσεις κατασκευών, που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:
1.
2.
(εύκολη συνταγή για κατασκευή Σαρακοστής)
3.
4.
(συγκεντρωμένα πατρόν για την κυρά-Σαρακοστή)
5.
("αλατοζυμαρένια" Σαρακοστή)
6.
(η εξαιρετική Σαρακοστή της Έλενας)
και άλλη μία
7.
(φύλλο εργασίας)
8.
(ομαδική κατασκευή)
9.
(οι προτάσεις της Βούλας)
10.
(άλλη μία ενδιαφέρουσα πρόταση κατασκευής)
11.
(μια Σαρακοστή στην πόρτα μας, από την Μαρίνα)
12.
(μία εναλλακτική, ενδιαφέρουσα πρόταση)
13.
(ομαδική από το "Σεντουκάκι", στο τέλος της σελίδας)
14.
(τρισδιάστατη κατασκευή με πατρόν)
15.
(μεγάλη ομαδική κατασκευή και ατομικές)
16.
(επιπλέον κατασκευές και χρήσιμες πληροφορίες)
17.
(πρωτότυπη Σαρακοστή από χάρτινο πιάτο)
18.
(επιπλέον κατασκευές, μόνο φώτο)
19.
(μόνο φώτο, 2 κατασκευές)
20.
(με χάρτινο πιάτο, πολύ πρωτότυπη)
21.
22.
(τρισδιάστατη Σαρακοστή)
23.
24.
(ομαδική κατασκευή, ατομικές και ποίημα για τη Σαρακοστή)
25.
(άλλη μία πρόταση)
26.
(με ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για το Πάσχα)
27.
(άλλη μία ιδέα με cd)
28.
(άλλη μία, μόνο φώτο)
29.
(οι προτάσεις της Ειρήνης)
30.
(και η σχετική ανάρτηση της Νατα...λίνας)
31.
(οι προτάσεις της Κατερίνας)
32.
(ομαδική και ατομικές κατασκευές)
33.
34.

35. Επίσης, δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί μια ενδιαφέρουσα βιβλιοπρόταση για τη Σαρακοστή:
"Εφτά παπούτσια για την κυρά Σαρακοστή"




Η κυρά-Σαρακοστή: εικονόλεξο για ένα ποίημα

Ακολουθεί εικονόλεξο για ένα ποίημα της κυρά-Σαρακοστής. 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τη Σαρακοστή, βρίσκονται στον σύνδεσμο:

Οι στίχοι έχουν ως εξής (από περσινή ανάρτηση, εδώ):

Είμαι η κυρά Σαρακοστή,
ποδαράκια έχω επτά και μία μακριά ποδιά.
Στην ποδιά μου αυτή θα δεις, 
νόστιμα φαγητά σαρακοστιανά,
ψάρι, ταραμά, λαγάνα,
χαλβά, ελιές και φασολάδα.

Στο πρόσωπό μου δε θα βρεις
στόμα ζωγραφισμένο.
Μην απορείς,
είναι γιατί νηστεύω.
Αυτό σημαίνει
ότι μέχρι το Πάσχα να'ρθεί
 - για 40 μέρες δηλαδή -
θα τρώω νηστίσιμα φαγητά, σαρακοστιανά.

Μαντήλι κεντημένο το κεφάλι μου στολίζει
κι από πάνω στέκει ορθός ένας όμορφος σταυρός.
Τα χέρια μου έχω σταυρωμένα,
τα μακριά μου μαλλιά δεμένα,
κάθε μέρα κάνω προσευχή 
και νηστεία ταπεινή.

Και πώς μπορώ να καταλάβω ο χρόνος πως κυλά
και το Πάσχα πως θα'ρθεί ξανά;
Μα είναι απλό, πολύ απλό.
Όταν κάθε εβδομάδα από ένα ποδαράκι μου 
θα αφαιρείς, στο τέλος την Μεγάλη Εβδομάδα θα βρεις,
το Πάσχα, τα κόκκινα τ'αβγά, τις λαμπάδες 
τα τσουρέκια τα πασχαλινά και τα τραπέζια τα γιορτινά.

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ








ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ