Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


27 Νοε 2012

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο: Οι τρεις μάγοι με τα δώρα



Στην επεξεργασία της θεματικής ενότητας "Χριστούγεννα" αναφερόμαστε συνήθως και στους 3 μάγους με τα δώρα. Η ανάρτηση αυτή προτείνει, με αφορμή τον πίνακα ζωγραφικής "Η πορεία των Μάγων" ένα μικρό αφιέρωμα στους τρεις μάγους (Βαλτάσαρ, Μελχιόρ και Κάσπαρ) με έναν εννοιολογικό χάρτη ιεραρχικής δομής και δύο φύλλα εργασίας.

Επίσης στον σύνδεσμο http://www.youtube.com/watch?v=2sI6WGIvSoc μπορείτε να ακούσετε το πολύ όμορφο τραγούδι των τριών μάγων, το γνωστό Φουμ, Φουμ, Φουμ...

**για τις υπόλοιπες αναρτήσεις για τα Χριστούγεννα,
βλ, την ομώνυμη ετικέτα στο πλάι.

Ο εννοιολογικός χάρτης των 3 μάγων με τα δώρα


ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟΣ...




Φύλλα Εργασίας (2) για τους 3 μάγους

(1)

ασπρόμαυρο...



(2)


Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο: Πίνακας Αναφοράς και Φύλλο Εργασίας για τον Άγιο Βασίλη

Η ανάρτηση αυτή προτείνει μια μικρή διαπολιτισμική προσέγγιση του "Άγιου Βασίλη" με έναν σχετικό πίνακα αναφοράς και ένα φύλλο εργασίας. Τα παιδιά παρατηρούν τις εικόνες και κάνουν παρατηρήσεις, συγκρίσεις, εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές και εκφράζουν εντυπώσεις. Διαπιστώνουν ότι ο εκείνος που...φέρνει τα δώρα δεν είναι πάντα και μόνο ο δικός μας Άγιος Βασίλης και δεν...μετακινείται με τον ίδιο τρόπο.

**για τις υπόλοιπες χριστουγεννιάτικες αναρτήσεις, βλ. την ετικέτα "Χριστούγεννα"

Πίνακας Αναφοράς:
Ο "Άγιος Βασίλης"...σε διάφορες χώρες του κόσμου



ασπρόμαυρος πίνακας αναφοράς



Φύλλο Εργασίας για τον Άγιο Βασίλη



και η ασπρόμαυρη εκδοχή



26 Νοε 2012

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο: Φύλλα Εργασίας (2) για τα Μαθηματικά

Η ανάρτηση αυτή δίνει έμφαση στην αναγνώριση και γραφή τριών αριθμών (5,6 και7). Η πρώτη εκδοχή απαιτεί απλά την καταμέτρηση της ποσότητας και την αναγνώριση του αριθμού, ενώ στη δεύτερη τα παιδιά καλούνται να γράψουν τον σωστό αριθμό.

**για τις υπόλοιπες χριστουγεννιάτικες αναρτήσεις,
βλ.την ετικετα "Χριστούγεννα" στο πλάι.

Φύλλα Εργασίας για τα Μαθηματικά (2)
(1)

(έγχρωμο)
(ασπρόμαυρο)

(2)

η πιο σύνθετη εκδοχή...

Χειμώνας στο Νηπιαγωγείο: Φύλλο Εργασίας Λογικής Ακολουθίας (2)

Ο χειμώνας πλησιάζει...Η ανάρτηση αυτή προτείνει ένα φύλλο εργασίας με έμφαση στην λογική ακολουθία (μοτίβο) των εικόνων.

**οι υπόλοιπες 80 αναρτήσεις για την θεματική ενότητα "Χειμώνας"
βρίσκονται στην αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι

Φύλλο εργασίας για τα Μαθηματικά:
Εύρεση της Λογικής Ακολουθίας
το συνοδευτικό φύλλο εργασίας
η ασπρόμαυρη εκδοχή 
το συνοδευτικό φύλλο εργασίας


Η εννοιολογική χαρτογράφηση και η δημιουργική της αξιόποιηση στο Νηπιαγωγείο

Άρθρο μου για την χρηστικότητα της εννοιολογικής χαρτογράφησης και της αξιοποίησης λογισμικών προγραμμάτων εννοιολογικής χαρτογράφησης (Kidspiration & Cmap Tools), μπορείτε να βρείτε δημοσιευμένο στο ηλεκτρονικό περιοδικό "i-teacher.gr", στο 5ο τεύχος, μαζί με άλλα ενδιαφέροντα άρθρα συναδέλφων εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.




Ο σύνδεσμος είναι: 
http://i-teacher.gr/files/5o_teyxos_i-teacher_11_2012.pdf 
 
Η αρθρογραφία του περιοδικού αφορά συνολικά την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
 
Στο ίδιο περιοδικό, στο 4ο τεύχος, είχα την χαρά να συνεργαστώ με την εξαιρετική φίλη Μάτα σε άρθρο για τα στυλ μάθησης και τον ρόλο του αναστοχασμού και του αναστοχαστικού εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Μπορείτε να βρείτε το άρθρο στον σύνδεσμο:
http://i-teacher.gr/files/4o_teyxos_i_teacher_1_2012.pdf.


 

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο: Book Report (3)

Η ανάρτηση αυτή προτείνει ένα ακόμα φύλλο εργασίας στο πλαίσιο φιλαναγνωσίας, λειτουργίας και οργάνωσης της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο. Το φύλλο αυτό παρουσιάζει μια μεγαλύτερη απαίτηση, καθώς τα παιδιά καλούνται μεν να συμπληρώσουν το φύλλο με τα πεδία του τίτλου, της ημερομηνίας, την βιβλιοκριτική, αλλά και να ζωγραφίσουν κάποιες σκηνές ή γεγονότα της ιστορίας που διάβασαν, αποδίδοντάς τα σε χρονική αλληλουχία (πρώτα, ύστερα, στο τέλος). Μπορεί να αξιοποιηθεί στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, εναλλακτικά και σε όσα παιδιά μπορούν να ανταπεξέλθουν.

**για υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις, βλ. τους συνδέσμους:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/book-report-2.html
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/book-report-1.html
 
 
Οργάνωση και Λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο: Book Report (3)
 
 
 

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο: Book Report (2)

Σε συνέχεια των προηγούμενων αναρτήσεων για την οργάνωση και λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο (βλ. την ετικέτα "Δανειστική Βιβλιοθήκη" στο πλάι), η παρούσα ανάρτηση προτείνει ένα δεύτερο φύλλο εργασίας στο πλαίσιο δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας αλλά και συνεργασίας σχολείου-οικογένειας.
 
Δίνεται έμφαση ιδιαίτερα στην έννοια της βιβλιοκριτικής (μου άρεσε, δεν μου άρεσε, μου φάνηκε μέτριο...), καθώς τα παιδιά καλούνται να χρωματίσουν το τετράγωνο ανάλογα με τα συναισθήματα που τους προκαλεί κάθε φορά η ανάγνωση του παραμυθιού. Τα παιδιά είναι σημαντικό να δικαιολογούν προφορικά την κριτική τους με επιχειρήματα, μόλις επιστρέφουν το βιβλίο στην τάξη.
 
Το φύλλο εργασίας αποτελεί το δεύτερο φύλλο δανειστικής βιβλιοθήκης και δίνεται στο παιδί για επεξεργασία του παραμυθιού στο σπίτι μαζί με το πρώτο που προηγήθηκε σε προηγούμενη ανάρτηση (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/book-report-1.html).
 
Οργάνωση και Λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο: Book Report (2)
 

 

25 Νοε 2012

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο: Book Report (1)

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης (βλ. στον σύνδεσμο: http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_25.html), προτείνεται ένα σχετικό φύλλο φιλαναγνωσίας (book report), στο οποίο επικεντρωνόμαστε στα 4 βασικά βιβλιογραφικά στοιχεία που έχουμε ήδη επεξεργαστεί με τα παιδιά.
 
Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά κατανοούν σταδιακά ακόμα και την έννοια της εύρεσης μιας βιβλιογραφικής πηγής σε μια βιβλιοθήκη, καθώς για την σχετική αναζήτηση καλούμαστε να γνωρίζουμε τα 4 αυτά βασικά βιβλιογραφικά στοιχεία που επεξεργαζόμαστε. Επίσης, στο τέλος της χρονιάς τα παιδιά θα μπορούν να έχουν έναν φάκελο με τα βιβλία που "διάβασαν" στο σπίτι στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων φιλαναγνωσίας, που θα μοιάζει και σαν "μίνι" βιβλιογραφικός οδηγός...
 
Σε επόμενες αναρτήσεις θα ακολουθήσουν προτάσεις  επιεξεργασίας του περιεχομένου του  βιβλίου σε μορφή φύλλων εργασίας για την Δανειστική Βιβλιοθήκη.
 
Οργανώνοντας την Δανειστική Βιβλιοθήκη της τάξης του Νηπιαγωγείου: Book Report (1)
 
 
 
 
 
 
 

Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο: Γνωρίζοντας τα βιβλιογραφικά στοιχεία του βιβλίου

Επικοινωνώντας με ηλεκτρονικό μήνυμα η συνάδελφος Στέλλα (Χρόνια Πολλά, Στέλλα!!), πρότεινε αναρτήσεις σχετικές με την οργάνωση της δανειστικής βιβλιοθήκης. Την ευχαριστώ για την πρότασή της αυτή, που μου έδωσε τη δυνατότητα να διαμορφώσω μερικές σχετικές αναρτήσεις.
 
Με την πρώτη αυτή ανάρτηση (επόμενες θα ακολουθήσουν τις αμέσως επόμενες ημέρες) προτείνεται μια εισαγωγική δραστηριότητα για την οργάνωση της δανειστικής βιβλιοθήκης της τάξης, που δίνει τη δυνατότητα εξοικείωσης με τα βασικά βιβλιογραφικά στοιχεία ενός βιβλίου (book conventions): τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο, στοιχεία που μπορούμε να αξιοποιήσουμε για την διαμόρφωση του φύλλου εργασίας φιλαναγνωσίας (book report) της δανειστικής βιβλιοθήκης.

**για υπόλοιπες σχετικές αναρτήσεις, βλ. τους συνδέσμους:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/book-report-2.html
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/book-report-1.html
 
Οργανώνοντας την Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο
 

 η ασπρόμαυρη εκδοχή που ακολουθεί μάλλον βοηθάει περισσότερο στην οπτική διάκριση και επεξεργασία των βιβλιογραφικών στοιχείων του βιβλίου...
 

 
 
 

24 Νοε 2012

Χριστούγεννα στο Νηπιαγωγείο: Παίζοντας με τους τοπικούς προσδιορισμούς

Η ανάρτηση αυτή προτείνει ένα φύλλο εργασίας και έναν πίνακα αναφοράς που δίνει έμφαση στους τοπικούς προσδιορισμούς "πάνω", "κάτω", "μπροστά", "ανάμεσα".
Αρχικά επεξεργαζόμαστε με τα παιδιά τον πίνακα αναφοράς με τους τοπικούς προσδιορισμούς που δίνεται ακολούθως:

Κατόπιν μπορούμε να αξιοποιήσουμε το ακόλουθο φύλλο εργασίας, στο οποίο τα παιδιά "διαβάζουν" τις οδηγίες, αποκωδικοποιώντας το μήνυμα συμβουλευόμενα τον πίνακα αναφοράς των τοπικών προσδιορισμών.

**για περισσότερες αναρτήσεις για τα "Χριστούγεννα", βλ. την αντίστοιχη ετικέτα στο πλάι

Φύλλο Εργασίας για τους Τοπικούς Προσδιορισμούς
και το ασπρόμαυρο template
Το συνοδευτικό φύλλο εργασίας:



ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ