Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


23 Φεβ 2014

Οι 4 δράκοι: εποπτικό υλικό για ένα κινέζικο παραμύθι

 Η εξαιρετική συνάδελφος Μαρία Δημέλη μου έστειλε τον σύνδεσμο για ένα πολύ όμορφο παραμύθι με τους 4 Δράκους της Κίνας, το οποίο μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

Περιγράφει την ιστορία σε μορφή μύθου της δημιουργίας των 4 κεντρικών και μεγαλύτερων ποταμών της Κίνας.
Στην φώτο της ανάρτησης υπάρχουν τα ιδεογράμματα
για το ποτάμι - 江 (τζιάγνκ) -
και για τον δράκο - 龙 (λον).

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΑ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  
ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΕΔΩ.
Επίσης προτείνεται το ακόλουθο συνοδευτικό εποπτικό υλικό για την επεξεργασία του μύθου.

ΔΡΑ7 ΔΡΑ1 ΔΡΑ2 ΔΡΑ3  ΔΡΑ5 ΔΡΑ6

"Δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο": Ένα συνεργατικό έργο που αξίζει την υποστήριξη όλων μας

Μία συνεργασία που αξίζει να υποστηριχθεί από όλους και όλες μας είναι η συμμετοχή δύο ελληνικών νηπιαγωγείων στον Διαγωνισμό του Συμβουλίου της Ευρώπης 
"Democracy and Human Rights at school". 
Αν σας εμφανίσει OVERLOADING, δοκιμάστε...αργότερα.
Με ένα απλό κλικ, στον σύνδεσμο που ακολουθεί και με VOTE στον αριθμό έργου με κωδικό 130, μπορούμε όλοι να υποστηρίξουμε τις συναδέλφους 
στην εξαιρετική προσπάθειά τους.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Επιμορφωτικό σεμινάριο: "Η επικοινωνία γονέων-παιδαγωγών στην Προσχολική Αγωγή



Η εξαιρετική συνάδελφος και σύμβουλος παιδαγωγικού έργου 
Αντιγόνη Μπάτσικα 
οργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:
"Η επικοινωνία γονέων-παιδαγωγών 
στον χώρο της Προσχολικής Αγωγής"
το Σάββατο 8 Μαρτίου 2014.

Αναρτώ ακολούθως τις σχετικές με το σεμινάριο πληροφορίες για όποιον και όποια συνάδελφο ενδιαφέρεται να συμμετέχει.

Τηλ.επικοινωνίας: 6932.995455


19 Φεβ 2014

Το βιβλιαράκι των αινιγμάτων της Αποκριάς και των εθίμων της

Σε συνέχεια προηγούμενης ανάρτησης με τα αινίγματα-γλωσσικά παιχνίδια για τα αποκριάτικα έθιμα, προτείνεται ένα βιβλιαράκι των εθίμων, όπου τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν όπως μπορούν το κάθε έθιμο.


ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ 50 ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ και την ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ:


αιν15 αιν14 ΑΙΝ1 ΑΙΝ2 ΑΙΝ4 ΑΙΝ5 ΑΙΝ6 ΑΙΝ7
ΑΙΝ8 ΑΙΝ9 ΑΙΝ10 ΑΙΝ11 ΑΙΝ12 ΑΙΝ13

12 αινίγματα-γλωσσικά παιχνίδια για έθιμα της Αποκριάς

Με αφορμή την αναφορά στα έθιμα της αποκριάς (πίνακες αναφοράς και φύλλα εργασίας), προτείνονται ακολούθως 
13 αινίγματα-γλωσσικά παιχνίδια με ομοιοκαταληξία για 12 από τα πιο βασικά αποκριάτικα έθιμα και δρώμενα. 
Συνοδεύονται από χρήσιμες συνδέσεις με πληροφοριακό υλικό για το κάθε έθιμο.


ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ 49 ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ 
ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ και την ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ:



ΟΙ ΜΠΑΜΠΟΥΓΕΡΟΙ (ΡΟΓΚΑΤΣΑΡΙΑ)
Στην Καλή Βρύση, κοντά στη Δράμα θα με βρεις,
έθιμο είμαι εγώ, αποκριάτικο και γιορτινό,
Δέρματα ζώων οι άνθρωποι φορούν 
και κουδούνια προβάτων στο ζωνάρι τους κρεμούν.
Χτυπάτε κουδούνια δυνατά,
να διώξουμε το κακό πολύ μακριά...
Ποιο έθιμο είμαι; 
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=131685

Ο ΓΕΡΟΣ
  Των Κουδουνάτων είμαι εγώ ο αρχηγός,
με τα κουδούνια μου στη μέση να χτυπούν,
στη Σκύρο θα με βρεις, 
μα το πρόσωπό μου δύσκολα θα δεις.
Μάσκα από δέρμα γιδιού φορώ,
και μια καμπούρα στη ράχη κουβαλώ.
Ποιος είμαι;

ΓΕΝΙΤΣΑΡΟΙ-ΜΠΟΥΛΕΣ
Τις ημέρες της Αποκριάς,
σίγουρα θα δεις και εμάς,
στην όμορφη Νάουσα ταξίδι σαν πας.
Μην σε ξεγελάει το όνομά μας, 
η μάσκα μήτε και η φορεσιά μας.
Άντρες είμαστε εμείς,
μας αρέσει ο χορός,
κι είμαστε εμείς νύφη και γαμπρός. 
Ποιο έθιμο είμαι;


Ο ΤΖΑΡΟΣ
Με εμένα τελειώνει το καρναβάλι, 
τελειώνει κι η Αποκριά.
Στην όμορφη Ξάνθη θα με βρεις,
όταν φωτιές πολλές θα δεις.
Όταν καίγομαι εγώ, 
"τζ, τζ, τζ" ακούγεται φοβερό και τρομερό.
Από τον θόρυβο αυτό,
βγήκε και το όνομά μου, 
που'ναι λίγο περίεργο, το ομολογώ.
Ποιο έθιμο είμαι;


ΟΙ ΦΑΝΟΙ
Το βράδυ της Αποκριάς,
φωτιές ανάβουν σε κάθε (κοζανίτικη) γειτονιά.
Φωτιές γιορτινές, φωτιές της χαράς,
του γλεντιού, του χορού, 
του τραγουδιού.
Ποιο έθιμο είμαι;



ΟΙ ΤΖΑΜΑΛΕΣ
 Φωτιές και εδώ, πανύψηλες και εντυπωσιακές.
Στα Ιωάννινα σαν έρθεις θα μας δεις,
κρασάκι και τσίπουρο θα πιεις,
σουβλάκια, λουκάνικα και αναψυκτικά
αποκριάτικα παιχνίδια και άλλα πολλά.
Ποιο έθιμο είμαι;


ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
(1) 

Το βράδυ της Αποκριάς 
στους δρόμους της Άμφισσας γυρνώ.
Στην όψη είμαι στ'αλήθεια τρομακτικό
κι οι αλυσίδες μου κάνουν ήχο φοβερό.
Ποιο έθιμο είμαι;

ΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ
(2) 
Η ιστορία μου μεγάλη,
με μύθο μοιάζει μαγικό.
Κάποτε ήμουν βυρσοδέψης,
με φωνάζαν Κωνσταντή και αγαπούσα το Λενιώ.
Τώρα, κάθε Αποκριά, στους δρόμους τριγυρνώ
την αγάπη μου ψάχνω να βρω. 
Ποιο έθιμο είμαι;
 http://www.amfissa.gov.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=129&Itemid=142


ΟΙ ΚΟΡΔΕΛΑΤΟΙ

Με χρωματιστές κορδέλες, φουστανέλες και φλουριά,
στα χωριά της Νάξου θα μας βρεις,
με συνοδεία μουσική από βιολιά.
Χορεύουμε και τραγουδάμε,
κάθε Αποκριά γλεντάμε.
Ποιοι είμαστε;


ΑΛΕΥΡΟΜΟΥΝΖΟΥΡΩΜΑ
Αν απ'τη ζωή σου λείπει το παιχνίδι,
πέρνα μια βόλτα από το Γαλαξίδι.
Να ζήσεις την τρελή Αποκριά,
με αλεύρι, μουντζούρωμα και γέλια πολλά.
Ποιο έθιμο είμαι;  
http://www.queen.gr/KALYTERH-ZWH/OIKOLOGIA-PERIBALLON/item/5596-O-chartopolemos-einai-pass%C3%A9-Sto-Galaxidi-tha-paixete-aleyromoytzoyrema


ΤΟ ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ
Σε όλο τον κόσμο ξακουστό,
με χαρά, γλέντι και χορό,
μα και άρματα εντυπωσιακά που ξετρελαίνουν τα παιδιά.
Κάθε Αποκριά, η καρδιά της Ελλάδας,
μοιάζει αληθινά
στην Πάτρα να χτυπά.
Ποιο έθιμο είμαι;
 http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BD%CF%8C_%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%B9
Δείτε και το εξαιρετικό αφιέρωμα της Άννης για την Πάτρα:
 http://megalipoliteiamikrwn.blogspot.gr/search/label/%CE%A0%CE%91%CE%A4%CE%A1%CE%91


ΤΟ ΓΑΪΤΑΝΑΚΙ
 Σε κάθε αποκριάτικο χορό,
σίγουρα θα πρωταγωνιστώ.
Με χρωματιστές κορδέλες στολισμένο
έναν στύλο κεντρικό
και χορευτές τριγύρω ένα σωρό,
νιώθω στ'αλήθεια βασιλιάς,
της τρελής Αποκριάς.
Ποιο έθιμο είμαι; 
 http://akrasakis.blogspot.gr/2012/02/blog-post_4962.html


 ΟΙ ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΕΣ
 Από κλήματα, καλάμια και ξερόκλαδα φτιαγμένες,
μεγάλες κι επιβλητικές φωτιές,
στης Καστοριάς τις γειτονιές.
Ποιος θα φτιάξει την πιο ψηλή, την πιο μεγάλη 
για την Αποκριά,
στοίχημα μοιάζει να είναι για όλη τη χρονιά.
Ποιο έθιμο είμαι;
 http://fos-kastoria.blogspot.gr/2012/02/o_10.html

18 Φεβ 2014

“Ο παλιάτσος”: Διδακτική αξιοποίηση του τραγουδιού με φύλλα εργασίας, γλωσσοδέτες και εικονόλεξο.

 Με αφορμή το τραγούδι "Ο ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ" που μπορείτε να ακούσετε στο σύνδεσμο που ακολουθεί, προτείνονται φύλλα εργασίας και ένα εικονόλεξο.
Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα.
Ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα
γι’ αυτό κι εγώ θα σας το πω...

Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία

Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ’ την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις.

Τραγούδι λέω δυνατά
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά
ν’ ακούσει η πολιτεία
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία.

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα...


Επιπλέον προτάσεις αξιοποίησης αποκριάτικων ποιημάτων και τραγουδιών θα βρείτε ΕΔΩ.

ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ όλων των ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΠΟΚΡΙΕΣ"
και αποκριάτικες κατασκευές


ΠΑ9 πα1 πα2 πα3 πα4 πα10

Επίσης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τους 10 γλωσσοδέτες- τετράστιχα για τον παλιάτσο που ακολουθούν ή και να τα εικονογραφήσουμε 
ανά ομάδες.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με καπέλο,
που κρατάει ένα πινέλο.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με κόκκινη μύτη,
αγκαλιά μ'ένα σπουργίτι.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με μύτη αστεία,
κάνει βόλτα στην πλατεία.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με μεγάλα παπούτσια,
τρώει καρπούζι με πολλά κουκούτσια.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος, με κάλτσες ριγέ,
έφαγε μια τούμπα στο γυαλισμένο παρκέ.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με στολή φαρδιά,
κόκκινο στόμα και στρουμπουλή κοιλιά.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με ραβδί,
προσπαθεί να δαμάσει το λιοντάρι στο κλουβί.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος που αγκαλιάζει τα παιδιά 
και τους δίνεις δυο σκαστά φιλιά.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος με τρύπιο παντελόνι,
που κρατάει ένα μπαλόνι.

Ένας παλιάτσος, μα ποιος παλιάτσος,
ένας παλιάτσος γλυκούλης και καλός,
του τσίρκου ο αρχηγός.

 
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΤΟΥ ΠΑΛΙΑΤΣΟΥ
πα5 πα6 πα8

17 Φεβ 2014

“Στης ακρίβειας τον καιρό…”: σκωπτικό αποκριάτικο τραγούδι – προτάση διδακτικής αξιοποίησης με εικονόλεξο και εποπτικό υλικό


Ένα πολύ όμορφο σκωπτικό τραγούδι για την Αποκριά προτείνεται στην ακόλουθη ανάρτηση, το "Στης ακρίβειας τον καιρό". Στο βίντεο που ακολουθεί, μπορείτε να το ακούσετε στην απόδοση της Δόμνας Σαμίου.



Επιπλέον προτάσεις αξιοποίησης αποκριάτικων ποιημάτων και τραγουδιών θα βρείτε ΕΔΩ.

ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ όλων των ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΠΟΚΡΙΕΣ"
και αποκριάτικες κατασκευές


Οι στίχοι του τραγουδιού έχουν ως εξής:

Στης ακρι- άϊντε μπρε, στης ακρίβειας τον καιρό,
επαντρεύτηκα κι εγώ.

Και μου δω- άϊντε μπρε, και μου δώσαν μια γυναίκα
που' τρωγε για πέντε δέκα.

Πρώτο βρα- άϊντε μπρε, πρώτο βράδυ που την πήρα,
πρώτο βράδυ που την πήρα έφαγε μια προβατίνα.

Και το δε- άϊντε μπρε, και το δεύτερο το βράδυ,
και το δεύτερο το βράδυ προβατίνα και γελάδι.

-Βρε γυναί- αϊντε μπρε, βρε γυναίκα οικονομία,
βρε γυναίκα οικονομία τώρα που'ναι δυστυχία.

-Άντρα μου, άϊντε μπρε, άντρα μου θέλω φουστάνι.
Άντρα μου θέλω φουστάνι γύρω γύρω με γαϊτάνι.

-Άντρα μου, άϊντε μπρε, άντρα μου θέλω καπέλο.
Άντρα μου θέλω καπέλο γύρω γύρω με το βέλο.

-Άντρα μου, άϊντε μπρε, άντρα μου θέλω γοβάκια.
Άντρα μου θέλω γοβάκια γύρω γύρω με φιογκάκια.

-Άντρα μου, άϊντε μπρε, άντρα μου θέλω βρακί.
Άντρα μου θέλω βρακί γύρω γύρω με γαζί.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΟΥ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ
"ΣΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ"

Προτείνεται ένα ελεύθερο φύλλο εργασίας "ζωγραφίζω το τραγούδι", συνοδευτικές κάρτες αναφοράς ως εποπτικό υλικό και ένα εικονόλεξο με διαλογικά μέρη.
Τα μπαλόνια διαλόγου μπορούν να κοπούν και να τοποθετηθούν από τα παιδιά στον διάλογο,
με τη σειρά που εμφανίζονται στο τραγούδι.


ακρι5ακρ1

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ακρ2 ακρ3 ΑΚΡ4

ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ ΜΕ ΔΙΑΛΟΓΙΚΑ ΜΕΡΗ
ακρι1 ΑΚΡΙ6
ΑΚΡΙΒ1 ΑΚΡΙΒ2 ακρι4

16 Φεβ 2014

“Μια γριά μπαμπόγρια”: οπτικοποίηση ενός αποκριάτικου τραγουδιού για το νηπιαγωγείο

Ένα ακόμα αγαπημένο τραγούδι της Δόμνας Σαμίου που έχει συνδεθεί με τις μέρες της Αποκριάς είναι και το "Μια γριά μπαμπόγρια". 

Επιπλέον προτάσεις αξιοποίησης αποκριάτικων ποιημάτων και τραγουδιών θα βρείτε ΕΔΩ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ όλων των ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΠΟΚΡΙΕΣ"
και αποκριάτικες κατασκευές

Μπορείτε να το ακούσετε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:


Οι στίχοι έχουν ως εξής:

Mια γριά, τσικιρικιτρόμ, τρακατρούμ, τρακατρόμ
μια γριά μπαμπόγρια λάχανα μαγείρευε

κει που τα μαγείρευε
κει της ήρθε μια βοή
για να πάει να παντρευτεί
δίνει μια του τέντζερη
κι άλλη μια του καπακιού.
- Φάτε κότες λάχανα
και σεις γάτες τα ζουμιά
γιατί εγώ θα παντρευτώ
και θα νοικοκυρευτώ.

Για το τραγούδι προτείνεται η ακόλουθη οπτικοποιημένη εκδοχή (έγχρωμη και ασπρόμαυρη) για ευκολότερη αξιοποίησή του στην τάξη και ένα ακόμα ελεύθερο φύλλο εργασίας για την εικαστική απόδοσή του από τα παιδιά.
γρ9 γρ1 γρ2 γρ3 γρ4 ΓΡ6 ΓΡ5 ΓΡ7
ΓΡ8

ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΣΑΜΙΟΥ
γρ10

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ