Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


26 Φεβ 2015

Αριθμητικά καπέλα: αποκριάτικο παιχνίδι μαθηματικών της Γεωργίας Μουντζούρη



Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα αποκριάτικο παιχνίδι για τα μαθηματικά 
της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη.

Αριθμητικά καπέλα!
Η δραστηριότητα που περιγράφεται επεκτείνει το χριστουγεννιάτικο παιχνίδι 
με τίτλο "Αριθμητικός χιονάνθρωπος", που δημοσιεύθηκε 
στις 2 Δεκεμβρίου 2014 (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html)

Σχετίζεται με:
1). την αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων,
2). την αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων,
3). την πράξη της πρόσθεσης,
4). την πράξη της αφαίρεσης.

ΥΛΙΚΑ
1). Ένας χάρτινος κλόουν.
2). 20 χάρτινα καπέλα με αριθμούς από το 1 έως το 20.
3). Χάντρες (ή βόλοι ή κουμπιά ή πομ-πομ).
4). Δύο-τρία ζάρια.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Τοποθετούμε τον κλόουν και τα καπέλα στο κέντρο της Γωνιάς Συζήτησης. Κάθε παίκτης επιλέγει ένα καπέλο και το τοποθετεί με τη σειρά του στο κεφάλι του κλόουν. Πρέπει ν' αναγνωρίσει τον αριθμό και ν' απαριθμήσει δυνατά τόσες χάντρες ή πομ-πομ, όσες αναγράφει ο αριθμός. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου παίξουν όλα τα παιδιά.









Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, καλούμε ένα παιδί να κάνει τον έλεγχο. Το παιδί-ελεγκτής μετρά τις χάντρες. Βρήκε τον ίδιο αριθμό χαντρών με τον παίκτη; Τα υπόλοιπα παιδιά συμφωνούν;/διαφωνούν;/γιατί; Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου εξαντληθούν όλα τα καπέλα.




Σε μία επόμενη εφαρμογή, περνάμε στην πράξη της πρόσθεσης εισάγοντας αρχικά, δύο και έπειτα, τρία ζάρια. Τα καπέλα τοποθετούνται έτσι ώστε να φαίνονται τα αριθμητικά σύμβολα. Κάθε παίκτης ρίχνει διαδοχικά κάθε ζάρι, αθροίζει τις κουκκίδες και φορά στον κλόουν το καπέλο με το αντίστοιχο άθροισμα. Τέλος, τοποθετεί το σωστό αριθμό χαντρών.  




Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την πράξη της αφαίρεσης. Επιλέγουμε ένα καπέλο με αριθμούς >6. Ο παίκτης τοποθετεί πάνω του τον αριθμό χαντρών που αναγράφεται στο καπέλο. Στη συνέχεια, ρίχνει το ζάρι του και αφαιρεί απαριθμώντας, τόσο υλικό όσο υποδεικνύει ο αριθμός. Πόσα έμειναν τώρα; 





Το παιχνίδι τοποθετείται στη Γωνιά των Μαθηματικών και παίζεται σε ζευγάρια, όπου το ένα παιδί έχει ρόλο παίκτη και το άλλο ελεγκτή.

Γεωργία Μουντζούρη
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Π.Τ.Π.Ε.

Ενημέρωση για online αγγλο-ελληνικό και ελληνο-αγγλικό λεξικό της bab.la

Ακολουθεί ενημέρωση σχετικά με το online 
ελληνοαγγλικό λεξικό της bab.la


 Ευχαριστώ τον κύριο Παναγιώτου για την ενημερωτική επιστολή που μου έστειλε.
 
Για να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, κλικ στον σύνδεσμο:
http://www.babla.gr/αγγλικα-ελληνικα/

Το Ελληνοαγγλικό λεξικό της bab.la
(Αμβούργο, 11 Φεβρουαρίου 2015) 
«Η ελληνική, μια από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες, ήταν απούσα από τα λεξικά της bab.la ως αυτή τη στιγμή. Ενώ κανονικά ο χρόνος μας εστιάζεται παραπάνω στην βελτίωση της ποιότητας των λεξικών που έχουμε ήδη κυκλοφορήσει, νιώσαμε ότι τα Ελληνικά είναι μια γλώσσα κλειδί την οποία έπρεπε να μπορούμε να διαθέσουμε. Είχαμε πολλούς χρήστες που την ζητούσαν και είμαστε βέβαιοι ότι θα ληφθεί πολύ θετικά», είπε η επικεφαλής περιεχομένου Joanna Maschke. «Φυσικά, υπάρχουν ήδη μερικά Ελληνοαγγλικά λεξικά στο διαδίκτυο, αλλά η έρευνα μας έδειξε ότι υφίσταται ακόμη ένα μεγάλο κενό σε αυτόν τον τομέα, το οποίο πρέπει να συμπληρωθεί. Η ελληνική γλώσσα αριθμεί παραπάνω από 13 εκατομμύρια ομιλητές ανά τον κόσμο. Ελπίζουμε ότι η γλωσσική γνώση και η τεχνική τεχνογνωσία μας θα βοηθήσουν όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες».
Μαζί με αποδόσεις όρων, γραμματικές πληροφορίες, και συνώνυμα η bab.la προσφέρει καθοδήγηση προφοράς και παραδείγματα φράσεων για καλύτερη κατανόηση. Στο ελληνικό φόρουμ, οι χρήστες μπορούν να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με την Ελληνική γλώσσα, κουλτούρα, γραμματική κ.τ.λ. και να λάβουν απαντήσεις από άλλα μέλη της κοινότητας bab.la, ή μπορούν να συζητήσουν την ορθογραφία και χρήση διαφόρων λέξεων και φράσεων.
Επιπλέον, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να συμμετάσχουν μαζί μας στην επέκταση του λεξικού. «Ήδη έχουμε δημιουργήσει μια σταθερή βάση για το Ελληνοαγγλικό λεξικό, με πολλές ακριβείς και λεπτομερείς αποδόσεις όρων. Παρ'όλα αυτά, η Ελληνική είναι μια γλώσσα με πλούσια ιστορία και εξελίσσεται συνεχώς. Εμείς προσκαλούμε τον ελληνόφωνο κοσμο να μας βοηθήσει να κρατήσουμε το λεξικό ενήμερο», εξηγεί ο Γιώργος Παναγιώτου, διαχειριστής περιεχομένου για το ελληνικό λεξικό.
Η ελληνική έκδοση της πύλης γλωσσών bab.la μπορεί να βρεθεί στην διεύθυνση: http://www.babla.gr/
Σχετικά με την bab.la:
Η bab.la είναι μια διαδικτυακή πύλη γλωσσών που προσφέρει πλήθος δωρεάν ηλεκτρονικών δίγλωσσων λεξικών, καθώς και μια σειρά από χρήσιμα εργαλεία για την εκμάθηση γλωσσών. Επισήμως διαθέσιμη σε 26 διαφορετικές γλώσσες (αγγλικά, αραβικά, κινέζικα, τσέχικα, δανέζικα, ολλανδέζικα, εσπεράντο, φινλανδικά, γαλλικά, γερμανικά, ελληνικά, χίντι, ουγγρικά, ινδονησιακά, ιταλικά, γιαπωνέζικα, κορεάτικα, νορβηγικά, πολωνικά, πορτογαλικά, ρουμανικά, ρωσικά, ισπανικά, σουαχίλι, σουηδικά, ταϊλανδέζικα, και τουρκικά), η ιστοσελίδα λειτουργεί με βάση το μοντέλο τύπου γουΐκι, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να συνεισφέρουν νέο περιεχόμενο και να δώσουν την γνώμη τους για το υπάρχον. Η bab.la ιδρύθηκε το 2007 από τους Δρ Andreas Schroeter και Patrick Uecker.
Επικοινωνία:
Γιώργος Παναγιώτου
E-mail: georgios [at] bab.la | Τηλέφωνο: +49 40 707080955
Διεύθυνση: bab.la GmbH, Alter Fischmarkt 5, 20457 Αμβούργο, Γερμανία
Twitter: @babla | Facebook: http://www.facebook.com/babla.languages

Ενημέρωση για Επιμορφωτικό Σεμινάριο σχετικά με τη Μουσειακή Αγωγή



Ακολουθεί ενημέρωση για ένα επιμορφωτικό

σεμινάριο σχετικά με τη Μουσειακή Αγωγή, 

το οποίο διοργανώνει η συνάδελφος 

Αντιγόνη Μπάτσικα.

 

Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ   ΚΑΙ   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ   ΑΓΩΓΗΣ

ΣΤΗΝ  ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ  ΑΓΩΓΗ

Στόχος:

Να  κατανοήσουμε τι είναι και πως εφαρμόζεται η  Μουσειακή αγωγή.
Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τις δραστηριότητες της Μουσειακής αγωγής στο καθημερινό ημερήσιο πρόγραμμα της τάξης, σε όλα τα τμήματα της προσχολικής 
αγωγής.
Να ζωντανέψουμε  τη  γνώση μέσα από την δημιουργική διδασκαλία.
Να πάρουμε  εφαρμόσιμες ιδέες – προτάσεις.
Να ενισχύσουμε τον επαγγελματισμό μας, μέσα από το σύγχρονο 
παιδαγωγικό πρίσμα.

Το  σεμινάριο  περιλαμβάνει:
Θεωρητική παρουσίαση
Βιωματικές ασκήσεις χειρισμού
Δύο μικρά διαλείμματα

Το σεμινάριο  απευθύνεται  σε:
Βρεφοκόμους, Παιδαγωγούς Προσχολικής  αγωγής, Νηπιαγωγούς,
Ιδιοκτήτες  ιδιωτικών  Κέντρων  Αγωγής
Εμψυχωτές

Χρόνος διεξαγωγής:
Σάββατο  14   Μαρτίου  2015, ώρα: 09.30 π.μ.- 15.30 μ.μ.

Χώρος διεξαγωγής: «ΕΥΧΕΡΕΙΑ»
Σ. Καραγιώργη 1 & Μαρίνου Αντύπα, Νέο Ηράκλειο-Αθήνα
(Απέναντι  από τη στάση του Ηλεκτρ. Σταθμού Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ-Ακριβώς  επάνω από το κατάστημα «ΒΕΝΕΤΗ»)

Κόστος συμμετοχής: 35 ευρώ

Αριθμός  συμμετεχόντων: 18  άτομα (δηλώσεις συμμετοχής  έως  11/03/2015)

Εισήγηση: Αντιγόνη Μπάτσικα Σύμβουλος  Παιδαγωγικού Έργου, Eκπαιδεύτρια διδακτικού προσωπικού, Υπεύθυνη εφαρμογής & εποπτείας του εκπαιδ. προγράμματος: «ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ», Συμβουλευτική σε Σχολές Γονέων, 
Συνεργάτης ιδιωτικών Κέντρων  Προσχ. Αγωγής, 
Υπεύθυνη έκδοσης του περιοδικού: «ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ».

Δήλωση συμμετοχής-Πληροφορίες: Τηλ.: 6932995455
e-mail:plastelini@otenet.gr/www.plastelini-edu.gr

Παρέχεται: Βεβαίωση συμμετοχής, υλικό σημειώσεων  και  βιβλιογραφία.


25 Φεβ 2015

Έντυπα Περιγραφικής Παιδαγωγικής Έκθεσης για το Νηπιαγωγείο - 10 χρήσιμες συνδέσεις

Ακολουθούν 10 χρήσιμες συνδέσεις με έντυπα περιγραφικής παιδαγωγικής έκθεσης για τους εκπαιδευτικούς Προσχολικής Αγωγής.
[επικαιροποιημένη ανάρτηση: Οκτώβριος 2021]


Τομείς περιγραφής:
1. Γενικές Ικανότητες - Δεξιότητες
2. Ικανότητες Κοινωνικής Προσαρμογής
3. Ικανότητες Συναισθηματικής Προσαρμογής
4. Άλλα Σχόλια
5. Εκπαιδευτικοί Χειρισμοί

Βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί επεξεργάσιμο πρότυπο για την Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση Νηπίου:


1.
http://kday.mag.sch.gr/docs_etc/KDAY_docs/Entypo%20Perigrafikis%20Paidagogikis%20Ekthesis%20Nhpiagwgeio.pdf
(έτοιμο αρχείο για αποθήκευση στον υπολογιστή)
2.
https://kentro-ekpaideytikis-symvoyleytikis-ypostirixis-peiraia.webnode.com/paidagogiki-axiologisi/
3.
http://www.chiourea.gr/2012/10/2.html
4.
https://blogs.sch.gr/kesylimnou/%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7/149-2/
5.
Σύνταξη Περιγραφικής Παιδαγωγικής Έκθεσης για Νήπια (στη μέση της σελίδας, ενεργός σύνδεσμος προς αρχείο word, Π.Π.Ε.για Νήπια)
6.
(Παιδαγωγική Έκθεση σε αρχείο word)
7.
(ένα ακόμα έντυπο για Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση, ενεργός σύνδεσμος προς αρχείο word)
8.
9.
10.
11.

2 Φεβ 2015

Μαθηματικά Παιχνίδια Αφαίρεσης στη Δεκάδα

Ακολουθούν 5 προτάσεις μαθηματικών παιχνιδιών αφαίρεσης με συνοδευτικές χρήσιμες συνδέσεις 
με έτοιμο εκτυπώσιμο υλικό. 

Οι υπόλοιπες 31 αναρτήσεις του ιστολογίου με μαθηματικά παιχνίδια βρίσκονται εδώ.

1.

http://shared.confessionsofahomeschooler.com/math/SubtractIt.pdf
(έτοιμο εκτυπώσιμο παιχνίδι αφαίρεσης σε μορφή pdf)

2.
http://spotlightonkindergarten.blogspot.gr/2012/03/moving-on-to-subtraction-freebies.html
(απλό παιχνίδι αφαίρεσης με εκτυπώσιμο υλικό στο τέλος της σελίδας)

3.



4.



5.


http://www.theschoolbell.com/Links/math/number_families/Card_mats/all.mats.pdf
(14 σελίδες με εκτυπώσιμο υλικό πράξεων και αφαιρέσεων)


1 Φεβ 2015

Ανασυνθέτοντας το ποίημα του Φλεβάρη της Ρένας Καρθαίου


Ακολουθεί μία πρόταση διδακτικής αξιοποίησης του ποιήματος "Ο Φλεβάρης" της Ρένας Καρθαίου, που βασίζεται σε ιδέα της αγαπημένης συναδέλφου Μαρίας (εδώ). Εξαιρετικό μονοσέλιδο εικονόλεξο για το ίδιο ποίημα έχει φτιάξει η Ανθή (εδώ).

Παραθέτω το υλικό και για τον τρόπο αξιοποίησης σας παραπέμπω στο ιστολόγιο της συναδέλφου. 

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για τον Φεβρουάριο (ημερολόγιο, τραγούδι, φύλλα εργασίας, παροιμίες) βρίσκονται εδώ.


πο10 πο1 πο2 πο3 ΠΟ4 πο5 πο6 πο7 πο8 πο9

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ