Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


26 Φεβ 2015

Αριθμητικά καπέλα: αποκριάτικο παιχνίδι μαθηματικών της Γεωργίας Μουντζούρη



Η ακόλουθη ανάρτηση προτείνει ένα αποκριάτικο παιχνίδι για τα μαθηματικά 
της συναδέλφου Γεωργίας Μουντζούρη.

Αριθμητικά καπέλα!
Η δραστηριότητα που περιγράφεται επεκτείνει το χριστουγεννιάτικο παιχνίδι 
με τίτλο "Αριθμητικός χιονάνθρωπος", που δημοσιεύθηκε 
στις 2 Δεκεμβρίου 2014 (http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/12/blog-post.html)

Σχετίζεται με:
1). την αναγνώριση αριθμητικών ψηφίων,
2). την αντιστοίχιση ποσοτήτων και αριθμητικών συμβόλων,
3). την πράξη της πρόσθεσης,
4). την πράξη της αφαίρεσης.

ΥΛΙΚΑ
1). Ένας χάρτινος κλόουν.
2). 20 χάρτινα καπέλα με αριθμούς από το 1 έως το 20.
3). Χάντρες (ή βόλοι ή κουμπιά ή πομ-πομ).
4). Δύο-τρία ζάρια.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Τοποθετούμε τον κλόουν και τα καπέλα στο κέντρο της Γωνιάς Συζήτησης. Κάθε παίκτης επιλέγει ένα καπέλο και το τοποθετεί με τη σειρά του στο κεφάλι του κλόουν. Πρέπει ν' αναγνωρίσει τον αριθμό και ν' απαριθμήσει δυνατά τόσες χάντρες ή πομ-πομ, όσες αναγράφει ο αριθμός. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως ότου παίξουν όλα τα παιδιά.









Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, καλούμε ένα παιδί να κάνει τον έλεγχο. Το παιδί-ελεγκτής μετρά τις χάντρες. Βρήκε τον ίδιο αριθμό χαντρών με τον παίκτη; Τα υπόλοιπα παιδιά συμφωνούν;/διαφωνούν;/γιατί; Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου εξαντληθούν όλα τα καπέλα.




Σε μία επόμενη εφαρμογή, περνάμε στην πράξη της πρόσθεσης εισάγοντας αρχικά, δύο και έπειτα, τρία ζάρια. Τα καπέλα τοποθετούνται έτσι ώστε να φαίνονται τα αριθμητικά σύμβολα. Κάθε παίκτης ρίχνει διαδοχικά κάθε ζάρι, αθροίζει τις κουκκίδες και φορά στον κλόουν το καπέλο με το αντίστοιχο άθροισμα. Τέλος, τοποθετεί το σωστό αριθμό χαντρών.  




Το παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την πράξη της αφαίρεσης. Επιλέγουμε ένα καπέλο με αριθμούς >6. Ο παίκτης τοποθετεί πάνω του τον αριθμό χαντρών που αναγράφεται στο καπέλο. Στη συνέχεια, ρίχνει το ζάρι του και αφαιρεί απαριθμώντας, τόσο υλικό όσο υποδεικνύει ο αριθμός. Πόσα έμειναν τώρα; 





Το παιχνίδι τοποθετείται στη Γωνιά των Μαθηματικών και παίζεται σε ζευγάρια, όπου το ένα παιδί έχει ρόλο παίκτη και το άλλο ελεγκτή.

Γεωργία Μουντζούρη
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Π.Τ.Π.Ε.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ