Αναγνώστες

Στην περίπτωση που κάποιος από τους συνδέσμους που προτείνονται στο ιστολόγιο δεν είναι ενεργός ή είναι εσφαλμένος, μπορείτε να με ενημερώνετε είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος είτε μέσω σχολίου. Ευχαριστώ.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗΣ ΥΛΙΚΟΥ

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε τις οδηγίες εκτύπωσης του υλικού του ιστολογίου.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/p/blog-page_18.html

ΟΔΗΓΟΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Για να αναζητήσετε θεματικές ενότητες, δείτε πρώτα στο πλάι του ιστολογίου, στο μενού ΕΤΙΚΕΤΕΣ. Διαλέξτε το θέμα που σας ενδιαφέρει. Κλικάρετε δύο φορές και στην οθόνη που θα εμφανιστεί, δείτε όλες τις σχετικές αναρτήσεις. Σε κάθε σελίδα μπορείτε να δείτε μέχρι 10 αναρτήσεις για το κάθε θέμα. Για να μπορέσετε να δείτε και τις υπόλοιπες αναρτήσεις για το θέμα που σας ενδιαφέρει, επιλέξτε Παλαιότερες Αναρτήσεις.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ (ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ)

Σχετικά με την αναδημοσίευση:

Αγαπητοί συνάδελφοι και γονείς, όλο το υλικό που έχει το όνομά μου και την υπογραφή του ιστολογίου "Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό" είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ και προς ελεύθερη προσωπική χρήση για όλους. Ωστόσο απαγορεύεται η εμπορική του εκμετάλλευση, δηλαδή να χρησιμοποιηθεί υλικό που έχω φτιάξει εγώ για να κερδοσκοπήσει κάποιος είτε μέσω του υλικού αυτού καθεαυτού, είτε μέσω διαφημίσεων (το κείμενο το δανείστηκα από τη συνάδελφο Ιωάννα Χατσίκου).

Επίσης, παρακαλώ όποιον θέλει να κάνει αναφορά στο περιεχόμενο των αναρτήσεων, να αναρτήσει τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ από τη γραμμή URL της κάθε ανάρτησης και ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ το περιεχόμενο της ανάρτησης ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΕΠΙΚΟΛΛΗΣΗ. Ευχαριστώ πολύ για τη συνεργασία.

ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ SLIDESHARE ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ

Όλες οι αναρτήσεις του ιστολογίου από την ιστοσελίδα του Slideshare έχουν επικαιροποιηθεί και έχουν μεταφερθεί πλέον στο προσωπικό μου drive ως νέοι σύνδεσμοι και βεβαίως το υλικό είναι διαθέσιμο δωρεάν.

Θα ήταν για μένα εξαιρετική τιμή, αν θέλατε να γίνετε μέλη στη Δημόσια Ομάδα στο Facebook που διαχειρίζομαι, με το όνομα "Μία τάξη, μία καρδιά, ένα όνειρο", για να ενημερώνεστε για τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, να γνωρίζετε τη δουλειά σπουδαίων συναδέλφων και να αναρτάτε όσες όμορφες δημιουργίες και ιδέες έχετε. Σας ευχαριστώ πολύ.

Τάνια Μάνεση

https://www.facebook.com/groups/212648049523134


26 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής για την αλφαβήτα (δεύτερο μέρος)

Ακολουθεί το δεύτερο μέρος (από το Ν μέχρι το Ω) με φύλλα εργασίας γραφής των γραμμάτων της αλφαβήτας (κεφαλαία και πεζά). Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά με την αλφαβήτα ανά γράμμα  βρίσκονται στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο υπάρχει το γράμμα (πεζό και κεφαλαίο) με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο επιλέγονται να ζωγραφιστούν μόνο όσες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΑΛΦΑΒΗΤΑΣ













25 Νοε 2015

Γιορτή λήξης στο Νηπιαγωγείο: εικονόλεξο για το τραγούδι της αγάπης

Ακολουθεί το εικονόλεξο για ένα προτεινόμενο τραγούδι λήξης της καλοκαιρινής γιορτής ή της χριστουγεννιάτικης γιορτής με κεντρικό μήνυμα  την αγάπη

Το τραγούδι θα το βρείτε και μπορείτε να το κατεβάσετε από τον σύνδεσμο:
https://voca.ro/18H59Wt5kHqC


Επιπλέον 15 ορχηστρικά μουσικά κομμάτια για τη χριστουγεννιατική γιορτή θα βρείτε στον σύνδεσμο:
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/11/15_23.html


Είναι από μία πολυαγαπημένη θεατρική παράσταση πολλών ετών πριν, την Αμέλια, του εξαιρετικού και τολμώ να πω μοναδικού στο είδος Δημήτρη Αδάμη.

Οι στίχοι έχουν ως εξής:

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Το δώρο της αγάπης όποιος πάρει 
πετάει ψηλά τα αστέρια χαιρετά
πετάει ψηλά στη γη δεν τριγυρνά
πετάει ψηλά η καρδιά του έχει φτερά

Για φίλο του έχει κάνει το φεγγάρι
ο χρόνος βιαστικός τον προσπερνά
ο χρόνος σαν ποτάμι που κυλά
ο χρόνος σε γιατρεύει σε πολλά

Μες την ψυχή σας μέσα ένα αστέρι
πάντα τραγουδάει και γελά
πάντα τραγουδάει ότι περνά
πάντα τραγουδάει στα παιδιά

Και αν κάτι θέλει τούτη η ιστορία
να πει σε όλους ψάξε μην αργείς 
να πει σε όλους κάπου θα τη βρεις
να πει σε όλους για την αγάπη ζεις

Και τώρα που θα πάρουν όλα τέλος
θα ανοίξεις τα φτερά σου τα μικρά
θα ανοίξεις τα φτερά σου για μακρυά 
θα ανοίξεις τα φτερά σου με χαρά

Μα πάντα να θυμάσαι το όνειρο αυτό 
Σαν να θελα από χρόνια να στο πω 
σαν να θελα από χρόνια να σε δω
σαν να θελα για σενα εδω να βγω
και τωρα πρεπει αντίο να σου πω


ΕΙΚΟΝΟΛΕΞΟ







Για την αξιοποίηση του τραγουδιού από εκπαιδευτικούς Μουσικής (Δημοτικών Σχολείων) αναρτώ στη συνέχεια την παρτιτούρα που έχει επιμεληθεί ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός Μουσικής Δημήτρης Βαρελόπουλος. 


Ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά/βιωματικά προγράμματα της Σοφούπολης

Προωθώ ενημέρωση σχετικά με τα βιωματικά προγράμματα της Σοφούπολης, την οποία μου έστειλε η φίλη και συνάδελφος Μαρία Πάντου. 


Για όσους και όσες από τις συναδέλφους ενδιαφέρονται, ακολουθεί ο σύνδεσμος:

http://www.sofoupoli.gr/ekpaideutika-biomatika/

Ενημέρωση για σεμινάρια Παιδαγωγικών από τα ΙΕΚ ΞΥΝΗ

Ακολουθεί ενημέρωση που μου έστειλε ο κ.Ανδρέου των IEK Ξυνή (για όποιον ή όποια συνάδελφο ενδιαφέρεται)

ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: «Παιδιά με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία» στο επίκεντρο workshop του Τομέα Παιδαγωγικών


Ένα πολύ σημαντικό workshop*με θέμα το ρόλο του παιδαγωγού στην έγκαιρη διάγνωση και διαχείριση παιδιών με ειδικές ανάγκες στην προσχολική ηλικία, διοργάνωσε ο Τομέας Παιδαγωγικών ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας, την Πέμπτη 19 Νοεμβρίου, με εισηγήτρια την Ειδική Παιδαγωγό και Λογοθεραπεύτρια, κα Σοφία Περιβολάρη.

Στο workshop, στο οποίο συμμετείχαν οι σπουδάστριες της ειδικότητας «Β. Βρεφονηπιοκόμων» αναφέρθηκαν ενδεικτικές περιπτώσεις, καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά των δυσκολιών που εμφανίζουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κατά την προσχολική τους ηλικία, με στόχο κάθε παιδαγωγός να μπορεί να «ανιχνεύει» παιδιάπου είναι επιρρεπή να εμφανίσουν δυσκολίες στη μάθηση.

Η κα Περιβολάρη, σε μια πρώτη εισαγωγική της προσέγγιση, ανέλυσε τις κατηγορίες μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πρόκειται για παιδιά με διαπιστωμένες ανεπάρκειες (κινητική, αισθητηριακή, νοητική),αναπτυξιακά προβλήματα, ψυχικές και νευροψυχικές διαταραχές, κ.ά, οι οποίες επηρεάζουν τη σχολική προσαρμογή, αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία.

*Τα εξειδικευμένα σεμινάρια Παιδαγωγικών, τα οποία είναι ανοικτά στην παρακολούθηση για κάθε παιδαγωγό, θα συνεχιστούν από το ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2015-2016, ενώ έχουν προγραμματιστεί και σχετικές δράσεις σε παιδικούς σταθμούς της Γλυφάδας και της ευρύτερης περιοχής των Νοτίων Προαστίων.

Για περισσότερες πληροφορίες:
ΙΕΚ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: Λ. Βουλιαγμένης 57 & Αγησιλάου, τηλέφωνο 210 9640117

24 Νοε 2015

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο Νηπιαγωγείο: Τα στολίδια του δέντρου ζωντανεύουν

Ακολουθεί πρόταση χριστουγεννιάτικης γιορτής για λίγα παιδιά (με συνύπαρξη προνηπίων στο τμήμα). Επειδή το κείμενο έχει δοθεί από τη συνάδελφο Μουσικό Μαρία Μώκου, με την οποία συνεργαζόμασταν στο παρελθόν, παρακαλώ όποιον ή όποια συνάδελφο αναγνωρίζει δικό του κείμενο ή απόσπασμα, να μου στείλει μήνυμα, για να αλλάξω την ανάρτηση. 

Η πρόταση έχει συνδυαστεί με την απομαγνητοφώνηση ενός τμήματος της παράσταση του Παιδικού Σταθμού "Δον Πινέλο" που μπορείτε να βρείτε στον σύνδεσμο:




Οι υπόλοιπες προτάσεις του ιστολογίου για χριστουγεννιάτικη γιορτή βρίσκονται στον σύνδεσμο:
Παραμύθι, μύθι μύθι, το κουκί και το ρεβύθι, εμαλώνανε στη βρύση, εμαλώνανε στη βρύση και περνάει κι η φακή και τα βάζει φυλακή, και η φάβα της φωνάζει, και η φάβα της φωνάζει: Φακή, φακή άστα δεν πειράζει (τραγουδιστά)

Χορευτικό εισαγωγής

Παιδί 1: Ωχ τι έγινε! Ξεχαστήκαμε απ'τον χορό!
Παιδί 2: Ώρα να φεύγουμε από εδώ. Η παράσταση αρχίζει!

Αφηγητής:
Μια φορά και έναν καιρό σε μια όμορφη πολιτεία, οι Χιονονεράιδες είχαν στήσει χορό πάνω στις σκεπές των σπιτιών, χόρευαν και άπλωναν τα λευκά τους πέπλα κι η πολιτεία είχε γίνει όμορφη, ζαχαρένια. Όλοι, μικροί και μεγάλοι, ήταν ευχαριστημένοι, ήταν χαρούμενοι, γιατί ήταν Παραμονή Χριστουγέννων.

Χορευτικό

Παιδί 3: 
Κάθε χρόνο περιμένω να'ρθει τούτη η στιγμή,
το ελατάκι μου να στήσω γιατί έχουμε γιορτή.
Όμορφα στολίδια θα του βάλω
και ένα αστέρι στην κορυφή.
Όμως, νύχτωσε, νυστάζω
θα το στολίσω αύριο το πρωί!
(πέφτει για ύπνο ή αποχωρεί νυσταγμένος από τη σκηνή)

Χορευτικό

Έλατο:
Είμαι το χριστουγεννιάτικο δεντράκι
δεν είμαι φυσικό, είμαι ψεύτικο και οικολογικό.
Περιμένω να με ντύσουν με στολίδια λαμπερά.
Ήρθαν τα Χριστούγεννα,
χορεύουν τα αγγελάκια στον ουρανό ψηλά.

Παιδί 4: Τι ωραίο ελατάκι, ψηλό και καμαρωτό.
Παιδί 5: Όμως ούτε ένα στολιδάκι, ούτε μπάλα ούτε φιογκάκι.

Παιδί 6: Δέντρο μας πολύκλωνο, δεντράκι φουντωτό, έλατο περήφανο, δεντράκι μας καμαρωτό, απόψε σου χαρίζουμε στολίδια χρυσαφιά, απόψε σε γεμίζουμε φωτάκια λαμπερά.

Χορευτικό

Αφηγητής: Σε λίγο ήρθαν στο σπίτι ο μπαμπάς και η μαμά που είχαν πάει για ψώνια, ήρθαν και κρατούσαν πολλά πακέτα και δώρα.

Μαμά: Πω πω τι ωραίο δέντρο. Ευκαιρία να το στολίσουμε. Φέραμε στολίδια, γιρλάντες, μπαλίτσες και φωτάκια.

Μπαμπάς: Φέραμε και μερικά δωράκια, για φίλους και συγγενείς, τι θα λέγατε να τα βάζαμε και αυτά πάνω στου δέντρου την ποδιά.
(αφήνουν τα στολίδια και τα δώρα δίπλα στο ελατάκι)

Χορευτικό

Παιδί 7: Ήρθαν τα Χριστούγεννα, όλα είναι γιορτινά.
Παιδί 8: Να και η νεράιδα, θα μας βοηθήσει να στολίσουμε του δέντρου τα κλαδιά.

Νεράιδα:
Είμαι η νεράιδα των δέντρων.
Όλο τον χρόνο τα φροντίζω
μα απόψε ένα θα το στολίσω.
Θα βάλω μπάλες και φιογκάκια
καμπανούλες και κεράκια.
Χιονονιφάδες εδώ κι εκεί
και ένα αστέρι στην κορυφή.

Χορευτικό

Παιδί 9: Χιονάνθρωπος γλυκός, λευκός και στρουμπουλός.
Παιδί 10: Πάντα γελά και μας φέρνει τη χαρά.

Χιονάνθρωπος
Σαν κάποιον να ξεχάσαν στο έλατο να βάλουν.
Χριστούγεννα και χιόνι κάνουνε παρέα,
τα παιδιά με εμένα πάντα περνούν ωραία.
Με βλέπουν και γελούν, πόσο με αγαπούν.

Χορευτικό

Ζαχαρωτό
Στρογγυλό ή μπαστουνάκι
σε χαρτί ή σε σακουλάκι
πολύχρωμο και γευστικό 
είμαι εγώ το ζαχαρωτό
Σαν στολίδι με χρησιμοποιούν
αλλά όλο με ξεχνούν.

Παιδί 11: Τι λαχταριστό!
Παιδί 12: Φεύγω για να μην το φάω.

Συμπληρώνω στη συνέχεια κάποια τετράστιχα για ενδεχόμενη χρήση ως επιπλέον στολίδια:

Μπάλα
Στρογγυλή ή μακρουλή
μονόχρωμη ή πλουμιστή,
γυάλινη ή πλαστική
στολίζω κάθε δεντράκι
στων Χριστουγέννων τη γιορτή.
Από τα όμορφα κλαδιά του
με κρεμούν και όλοι, κι οι μεγάλοι κι οι μικροί,
εμένα και τις αδελφούλες μου κοιτούν.

Γιρλάντα
Του χριστουγεννιάτικου δέντρου το κορμάκι αγκαλιάζω
για τα όμορφα κλαδιά του είμαι εγώ το πανωφόρι
σκέτη ή με στολίδια φορτωμένη, 
είμαι εγώ η χριστουγεννιάτικη γιρλάντα.

Λαμπάκια
Στο ελατάκι δίνουμε ζωή και φως
λαμπυρίζουμε, αναβοσβήνουμε και σαν τρελά 
στων Χριστουγέννων τον ρυθμό χορεύουμε.


Αφηγητής: Κι όμως κάτι έλειπε στο δέντρο για να γίνει πιο φωτεινό. Μα βέβαια, το αστέρι το λαμπερό.

Αστέρι
Στην κορυφή του δέντρου με βάζει
της οικογένειας το πιο μικρό παιδί,
για να θυμίζω σε όλους σε όλη τη Γη,
της Βηθλεέμ το αστέρι το φωτεινό
που έδειχνε τον δρόμο για τη φάτνη 
που αγκάλιασε τον μικρό Χριστό.



Παιδί 13: Δεν το πιστεύω, καταπληκτικό!
Είναι έτοιμο το δέντρο, φανταστικό!

Καλά Χριστούγεννα σε όλους. Καλές και ευτυχισμένες γιορτές!

Χορευτικό λήξης

23 Νοε 2015

Φύλλα εργασίας γραφής της αλφαβήτας (πρώτο μέρος)

Ακολουθεί το πρώτο μέρος (από το Α μέχρι το Μ) με φύλλα εργασίας γραφής των γραμμάτων της αλφαβήτας (κεφαλαία και πεζά). Οι υπόλοιπες αναρτήσεις σχετικά με την αλφαβήτα ανά γράμμα  βρίσκονται στο πλάι του ιστολογίου.

Στο πρώτο πλαίσιο υπάρχει το γράμμα (πεζό και κεφαλαίο) με αντιπροσωπευτικό εικονίδιο, στο δεύτερο πλαίσιο επιλέγονται να ζωγραφιστούν μόνο όσες λέξεις ξεκινούν από το γράμμα, ενώ στα ακόλουθα δύο πλαίσια γράφεται το κεφαλαίο και το πεζό γράμμα.














21 Νοε 2015

Τα πρακτικά του συνεδρίου "Η εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ" (7 & 8 Νοεμβρίου 2015)

Στους συνδέσμους που ακολουθούν, μπορείτε να βρείτε και να "κατεβάσετε" τα πρακτικά του συνεδρίου "Η εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ" που έγινε στην Αθήνα στις 7 και 8 Νοεμβρίου.

http://users.sch.gr/paidpink/praktika/dvd.pdf
http://synedrio.edu.gr/files/dvd1.pdf



Στις σελίδες 559 και 754 (στην 9η θεματική ενότητα του συνεδρίου) μπορείτε να βρείτε τις εισηγήσεις μου στο συγκεκριμένο συνέδριο.

Ευχαριστώ πολύ την οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου.


Περιγραφική Έκθεση Νηπίου: παραδείγματα συγγραφής

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα βρείτε ένα παράδειγμα για τη συγγραφή Περιγραφικής Έκθεσης Νηπίου, το οποίο είναι αποτέλεσμα αξιοποίησης των 7 χρήσιμων συνδέσμων που θα βρείτε σε προηγούμενη ανάρτηση

Στους νέους συνδέσμους που ακολουθούν θα βρείτε νέα παραδείγματα Παιδαγωγικών Εκθέσεων.
1. 
2.
3.
4.



20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού - 75 προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών

Ακολουθούν χρήσιμες συνδέσεις με 75 προτάσεις κατασκευών για τα Δικαιώματα των Παιδιών.



[επικαιροποιημένη ανάρτηση: Νοέμβριος 2023]

1.
(ευχές σε καρδούλες και περιστέρια)
2.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/11/blog-post_18.html
(δικαίωμα στη διατροφή)
3.
(εποπτικό υλικό για τη δημιουργία αφίσας)
4.
(αφίσα λουλούδι)
5.
(ομαδική κατασκευή)
6.
(ενδιαφέρον βίντεο)
7.
(προτάσεις ομαδικών κατασκευών, με εγγραφή στην ομάδα)
8.
(άλλη μία ομαδική κατασκευή)
9.
(πρωτότυπη αφίσα: έχω δικαίωμα)
10.
(εξαιρετική παρουσίαση Sway για τα δικαιώματα)
11.
(δικαιώματα των παιδιών και τέχνη, εξαιρετική πρόταση διδακτικής αξιοποίησης)
12.
(οι πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις της Λίτσας)
13.
(άλλη μία πολύ όμορφη ομαδική κατασκευή)
14.
(πρόταση κατασκευής με πλαστελίνη)
15.
(τρεις ομαδικές κατασκευές)
16.
https://e-children.blogspot.com/2018/05/pop-cubism-romero-britto.html
(δικαιώματα των παιδιών και Romero Britto)
17.
18.
(άλλη μία εξαιρετική αφίσα)
19.
20.
(άλλη μία πρόταση κατασκευής σε μπουκάλι)
21.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/11/blog-post_31.html
(δικαίωμα στη διατροφή, μία ακόμα ανάρτηση από την Ανθή)
22.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/11/blog-post_30.html
(δικαίωμα στη διατροφή μέσα από την Τέχνη)
23.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/11/blog-post_72.html
(δικαίωμα στην υγιεινή διατροφή)
24.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/11/blog-post_17.html
(δικαίωμα στη διατροφή, φωτογραφικό υλικό από την Ανθή)
25.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2014/11/blog-post_16.html
("Έχω ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά της Γης")
26.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/11/blog-post_4775.html
("Τα μπαλόνια των παιδιών": Μια ιδέα για δημιουργία αφίσας)
27.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/11/blog-post_19.html
("Τα παιδιά διαδηλώνουν... και τα δικαιώματα δηλώνουν")
28.
https://e-children.blogspot.com/2013/11/blog-post_15.html
(σημαιάκια για τα δικαιώματα των παιδιών)
29.
http://www.kindykids.gr/teachers-material/world-days/420-dikaiwmata-paidiou.html
(εποπτικό και ενημερωτικό υλικό)
30.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/11/blog-post_18.html
(φύλλα εργασίας για τα δικαιώματα των παιδιών)
31.
https://1onipiagwgeiolimenariwn.blogspot.com/2023/11/blog-post_20.html?fbclid=IwAR1wyzDOKIMbwfkLnNojCCejOB_roMPo_bVYYzA17yE0UmrlRcXcaH1kR6M
(πολύ ενδιαφέρουσα κατασκευή)
32.
http://kindergartentodaygr.blogspot.gr/2010/12/blog-post_3941.html
(επιπλέον προτεινόμενες δραστηριότητες)
33.
https://sway.office.com/J9Uo81uG85OFiqPy?ref=Link
(παρουσίαση Sway για τα δικαιώματα των παιδιών, επικαιροποιημένη ανάρτηση: Νοέμβριος 2023)
34.
(φύλλο εργασίας)
35.
(η ζωή στη Λουλουδούπολη: ένα παραμύθι για τη Unicef και τα Δικαιώματα των Παιδιών με συνοδευτικό εποπτικό υλικό)
36.
(πίνακες αναφοράς για τα δικαιώματα των παιδιών)
37.
(η ιστορία της unicef με εικόνες)
38.
(βραβευμένα έργα για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών που μπορούν να δώσουν αφορμή για ομαδικές εργασίες)
39.
(υποστηρικτικό και επεξηγηματικό εποπτικό υλικό από την Ανθή)
40.
(έργα τέχνης και φύλλα εργασίας για τα Δικαιώματα των Παιδιών)
41.
(πίνακες αναφοράς)
42.
(ασπρόμαυροι πίνακες αναφοράς) 
43.
(φύλλα εργασίας)
44.
(προτάσεις δραστηριοτήτων και κατασκευών από την Ευδοκία)
45.
(φύλλο εργασίας)
46.
(φύλλο εργασίας)
47.
(οι εξαιρετικοί πίνακες αναφοράς και τα συνοδευτικά φύλλα εργασίας από τη Στέλλα)
48.
(εξαιρετική πρόταση για δημιουργία αφίσας)
49.
(10 υπέροχες ασπρόμαυρες κάρτες με τα δικαιώματα των παιδιών)
50.
(οι ενδιαφέρουσες προτάσεις του Ηλία)
51.
(πολύ ενδιαφέρον βίντεο-animation και εποπτικό υλικό)
Το βίντεο είναι διαθέσιμο και ΕΔΩ.
52.
(φύλλο εργασίας)
53.
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/11/blog-post_15.html
(πρόταση κατασκευής με παλαμίτσες)
54.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_16.html
(εννοιολογικός χάρτης των δικαιωμάτων με ενσωματωμένες ασπρόμαυρες εικόνες)
55.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_5227.html
(ακροστιχίδα για την λέξη ΔΙΚΑΙΩΜΑ και συνοδευτικό φύλλο εργασίας)
56.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/tagxedo.html
(σύννεφο λέξεων με τα δικαιώματα των παιδιών)
57.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2014/12/unicef-10.html
(εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Unicef "Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών": 10 χρήσιμες συνδέσεις)
58.
https://i.pinimg.com/originals/1b/e9/e4/1be9e4f134621bc6ffec2e9e05bab910.png
(ενδιαφέρον βίντεο)
60.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_5575.html
(επεξεργασία ενός πίνακα ζωγραφικής: "Παιδί με Σβούρα")
61.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_7.html
(μία ακροστιχίδα για την λέξη ΠΑΙΔΙ με συνοδευτικό φύλλο εργασίας)
62.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/12/blog-post_7.html
(φύλλο εργασίας: αναγνωρίζοντας την λέξη ΠΑΙΔΙ)
63.
https://i.pinimg.com/originals/89/ef/97/89ef97e4c30ead95a15996e0e6b8f9ea.png
(φύλλο εργασίας)
64.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2018/04/blog-post_8.html
("Το μαγικό πανί": διδακτική αξιοποίηση ενός παραμυθιού για τα δικαιώματα των παιδιών)
65.
https://nikoubasilikh.blogspot.com/2020/11/20.html
66.
https://i.pinimg.com/originals/99/5f/e3/995fe3927c32ab4d6e5852f0bb304e09.png
(το παζλ των δικαιωμάτων των παιδιών)
67.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/11/35.html
(35 κάρτες με τα δικαιώματα των παιδιών)
68.
http://dreamkindergarten.blogspot.com/2013/11/blog-post_1904.html
(κάρτες ταύτισης με τα δικαιώματα των παιδιών)
69.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgpfuIJdreqC_2CGrEhC26vs4m0jemRQEqGdczxZPtKAvXA6F9Xd73n5JBeaYtCHupTIMu0tPGdy5kmo3XSyL9X2LHj2hSEa_ADOc4z9hYntrA0klV4uHR5L2ToYqJHfVnv3fU_jXMCs4I/s1600/%25CF%2587%25CF%2581%25CE%25B9%25CF%2583%25CF%2584%25CE%25BF%25CF%2585%25CE%25B3%25CE%25B5%25CE%25BD+%25CE%25BA%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B1%25CF%2583%25CE%25BA%25CE%25B5%25CF%2585%25CE%25AD%25CF%2582+001.jpg
(κονκάρδες "Έχω δικαίωμα", μόνο φώτο)
70.
https://paoakaimaresi.blogspot.com/2014/11/blog-post_46.html?spref=pi&m=1
(πολύ όμορφη πρόταση κατασκευής αφίσας)
71.
https://blogs.sch.gr/niplimnis/?cat=8072
(άλλη μία πρόταση για δημιουργία αφίσας)
72.
http://agnissimo.blogspot.com/2012/06/blog-post_28.html
(κουίζ για τα δικαιώματα των παιδιών)
73.
https://i.pinimg.com/originals/e9/b5/64/e9b5640de9aff99e386e9255e26b08d5.png
(φύλλο εργασίας)
74.
http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2013/11/20_17.html
(η αλφαβήτα των δικαιωμάτων του παιδιού)
75.
Πρόταση κατασκευής:
Στη συνέχεια προτείνεται μία ακόμα κατασκευή για τα δικαιώματα των παιδιών. Σχηματίζουμε με εφημερίδα ή καφέ χαρτόνι κάνσον τη βάση μίας γλάστρας, όπου τα παιδιά μπορούν να γράψουν "τα σποράκια των Δικαιωμάτων άνθισαν". Για κοτσάνια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σύρματα πίπας και πάνω στα άνθη ζωγραφίζουν τα παιδιά όποιο δικαίωμα θέλουν, γράφοντας στα πέταλα επιπλέον δικαιώματα.




19 Νοε 2015

Η ζωή στη Λουλουδούπολη: ένα παραμύθι για τα Δικαιώματα των Παιδιών (με συνοδευτικό εποπτικό υλικό)

Στο συνοδευτικό υλικό που χορηγείται στο πλαίσιο του προγράμματος "Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών" υπάρχει και το ακόλουθο παραμύθι  που έχει δημιουργηθεί και εικονογραφηθεί από τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς του 100ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.

Ομάδα εργασίας και διασκευή παραμυθιού: Καβάζης Γεώργιος (συντονιστής), Ζαρόκωστα Ματίνα, Ζενέλη Χριστίνα, Λιάτσου Ισαβέλλα, Νίκου Φωτεινή, Πετρίκη Σοφία, Τεριζάκη Γαρυφαλιά.

Οι υπόλοιπες αναρτήσεις για την Ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών (20 Νοεμβρίου) βρίσκονται ΕΔΩ.

Βρείτε την ηλεκτρονική εκδοχή του παραμυθιού στον σύνδεσμο:





Η ζωή στη Λουλουδούπολη
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα μικρό χωριό, η Λουλουδούπολη. Οι κάτοικοι ζούσαν ειρηνικά με αγάπη μεταξύ τους. Τα παιδιά κάθε πρωί πήγαιναν στο σχολείο και οι γονείς στη δουλειά. Κάθε απόγευμα η Ειρήνη, η Χαρά, ο Λευτέρης, ο Ευτύχης και η Αγάπη μαζεύονταν στην πλατεία για να παίξουν κρυφτό, ποδόσφαιρο, κυνηγητό. Μερικές φορές μάλωναν, αλλά ήξεραν να συγχωρούν ο ένας τον άλλο. Τις περισσότερες φορές ήταν ευτυχισμένοι και χαρούμενοι. Χαρούμενοι γιατί είχαν κοντά τους και μια άλλη αγαπημένη τους φίλη, τη Unicef. H Unicef ήταν ο φύλακας-άγγελος των παιδιών γιατί προστάτευε τα δικαιώματά τους.

Η Αντιδικαιωματούλα κλέβει τα δικαιώματα
Μια μέρα μια κακιά μάγισσα, η Αντιδικαιωματούλα, πήρε ένα φίλτρο που τη μεταμόρφωσε σε άνθρωπο. Πήγε στη Λουλουδούπολη και παρακολούθησε τα παιδιά. Είδε πόσο χαρούμενα και ευτυχισμένα ήταν, θύμωσε τόσο πολύ που αποφάσισε να τους κλέψει το φαγητό, το καθαρό νερό, το σπίτι, την εκπαίδευση, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και όλα μαζί τα φυλάκισε μέσα στο μπαούλο της που απ'έξω έγραφε "Δικαιώματα". Έτσι λοιπόν κάθε βράδυ η μάγισσα πετώντας περνούσε πάνω από κάθε σπίτι, έπαιρνε τα δικαιώματα και όλα μαζί τα φύλαξε στο κατασκότεινο κάστρο της.

Δυστυχία πέφτει στη Λουλουδούπολη
Την άλλη μέρα τα παιδιά ξύπνησαν και ένιωθαν δυστυχία, απελπισία, μοναξιά και κάτι σαν μαύρο σύννεφο να τα σκεπάζει. Τα παιδιά ένιωθαν αδύναμα, δεν πήγαιναν πια στο σχολείο, με αποτέλεσμα να μην είναι χαρούμενα, να μην έχουν κουράγιο να πάνε στον γιατρό και έτσι ήταν συνέχεια άρρωστα. Τότε η Ειρήνη, η Χαρά, ο Λευτέρης, ο Ευτύχης και η Αγάπη αποφάσισαν να κάνουν κάτι. Ξεκίνησαν ένα πρωί χωρίς να πουν τίποτα σε κανένα, δηλαδή σχεδόν σε κανέναν γιατί η φίλη τους η Unicef που είναι ο φύλακας-άγγελός τους, αμέσως κατάλαβε τι είχε συμβεί και ξεκίνησε μαζί τους την περιπέτεια αναζήτησης.

Η περιπέτεια της αναζήτησης
Η Unicef και οι φίλοι της έψαχναν τα ίχνη της μάγισσας και βρέθηκαν σε ένα δάσος πολύ σκοτεινό. Εκεί τα βρήκαν. Η μάγισσα επειδή δεν της άρεσε αυτό το δάσος έκανε ένα μαγικό και τα δέντρα άρχισαν να πέφτουν. Όλοι μαζί έτρεξαν και κατάφεραν να ξεφύγουν. Τα ίχνη εξαφανίστηκαν από τα δέντρα που έπεσαν αλλά βρήκαν και άλλα. Βρέθηκαν σε ένα αδιέξοδο και είχαν δύο δρόμους να επιλέξουν. Κάποιο παιδί πρότεινε να χωριστούν. H Unicef είπε ότι δεν της άρεσε η ιδέα και πρότεινε να μείνουν ενωμένοι. Έτσι  και έγινε. H Unicef μαζί με την Ειρήνη, τη Χαρά, τον Λευτέρη, τον Ευτύχη και την Αγάπη πήγαν από το δεύτερο δρομάκι και είδαν ένα μεγάλο και σκοτεινό κάστρο. Ήξεραν ότι εκεί ήταν τα Δικαιώματα. Γνώριζαν ότι υπήρχαν κίνδυνοι, αλλά μπήκαν μέσα. Έψαξαν σε πολλά δωμάτια και το τελευταίο ήταν της μάγισσας. Η Αντιδικαιωματούλα κοιμόταν καθώς ήταν κουρασμένη γιατί είχε πάει να κλέψει και άλλα δικαιώματα και από άλλα χωριά. 

Στο σκοτεινό κάστρο
Μέσα στο δωμάτιο της μάγισσας μπήκε η Unicef, ο Λευτέρης και η Αγάπη γιατί ήταν οι πιο γενναίο και για να μην κάνουν φασαρία αν ήταν όλοι μαζί. Βρήκαν ένα χρυσό μπαούλο και το κλειδί του κρεμόταν στο λαιμό της μάγισσας. Σκέφτηκαν πως εκεί μέσα ήταν τα Δικαιώματα. Μετά πήραν ένα ψαλίδι και με πολλή προσοχή έκοψαν το σκοινί που ήταν δεμένο το κλειδί, άνοιξαν το μπαούλο και βρήκαν ένα σάκο που είχε μέσα όλα τα δικαιώματα. Τα πήραν με πολλή προσοχή και έφυγαν τρέχοντας.

"Κατοχύρωση δικαιωμάτων"
Αφού τα παιδιά βρήκαν και πήραν τα δικαιώματά τους, πήγαν στην καλύβα του παππού Ροδαλού. Αυτός είχε κρύψει ένα χρυσό, μαγικό βιβλίο που ό,τι γραφόταν εκεί μέσα δεν μπορούσε να σβηστεί και να μετακινηθεί. Τα παιδιά πήγαν και έγραψαν τα δικαιώματά τους στο χρυσό βιβλίο, που ονομάστηκε Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Για πολλά χρόνια μέχρι και σήμερα το δικαίωμα της τροφής, της στέγης, του καθαρού νερού, της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, της εκπαίδευσης, της προστασίας και άλλα πολλά δικαιώματα είναι γραμμένα εκεί. Το βιβλίο αυτό βρίσκεται κρυμμένο σε ένα μυστικό μέρος που το γνωρίζει μόνο η φίλη των παιδιών και φύλακας των δικαιωμάτων, η Unicef.

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Τα 5 παιδιά, η μάγισσα Αντιδικαιωματούλα και το φίλτρο της



Το κάστρο της μάγισσας, το μπαούλο και τα κομμένα δέντρα.

Η μάγισσα που κοιμάται, το σκοτεινό δάσος, το κλειδί του μπαούλου και το χρυσό βιβλίο.

Ο παππούς Ροδαλός, τα λυπημένα παιδιά και η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Google Ranking

ΟNLINE USERS

ΛΙΣΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ